Staat'ie daar nou om te voorkomen dat'ie dat bord aan barrels rijdt, of moest'ie echt precies daar zijn?quote:Op maandag 8 april 2013 15:08 schreef dennistd het volgende:
Gisteren op Rotterdam Centraal stond ik even wat foto's te maken, komt er ineens een ambulance een paar perrons verderop het station oprijden vanuit de diensttunnel:
Chapeau voor de informatievoorziening. Klopt als een bus.quote:Op maandag 8 april 2013 15:08 schreef dennistd het volgende:
Gisteren op Rotterdam Centraal stond ik even wat foto's te maken, komt er ineens een ambulance een paar perrons verderop het station oprijden vanuit de diensttunnel:
Ja, het *kan* wel!quote:Op maandag 8 april 2013 19:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Chapeau voor de informatievoorziening. Klopt als een bus.
Dat eerste:quote:Op maandag 8 april 2013 19:10 schreef JDude het volgende:
[..]
Staat'ie daar nou om te voorkomen dat'ie dat bord aan barrels rijdt, of moest'ie echt precies daar zijn?
quote:Een vleugje Italiaans "dolce vita" gecombineerd met de Zwitserse degelijkheid. Zo wordt het leven in het Italiaans-sprekende kanton Tessin in Zwitserland gekenmerkt.
In deze aflevering gaat Rail Away Citytrips naar Lugano, gelegen aan het Meer van Lugano in Tessin.
De eerste tocht gaat met de kabelspoorweg (funicolare in het Italiaans) vanaf de voet van de Monte Bré naar het dorpje Bré bovenop die berg. Het uitzicht over stad, meer en bergen laat meteen zien waarom de Zwitsers ruim honderd jaar geleden deze baan aanlegden.
De volgende rit begint op de top van de berg San Salvatore, met eveneens een prachtig uitzicht. Hier wordt de kijker in een kabelspoorweg meegenomen naar beneden, waardoor we van bovenaf de stad Lugano met haar prachtige ligging aan het meer steeds dichterbij zien komen.
De Zwitserse spoorwegen nemen vervolgens de kijkers mee langs de oevers van het Meer van Lugano naar Capolago. Daar stappen we over op de tandradbaan van de Monte Generoso, een berg op de grens van Italië. Het uitzicht daar op 1800 meter is in meerdere opzichten HET hoogtepunt van deze Rail Away Citytrips in Lugano.
Rail Away Citytrips is een nieuw format dat naast het huidige gebruikt gaat worden. In Rail Away Citytrips staat een stad centraal van waaruit een aantal dagtochten over de rails worden gemaakt. Door de uitzending heen maakt de kijker kennis met de stad.
Het was niet toevallig een conducteur die meer zin had om in de cabine te zitten dan om kaartjes te knippen?quote:Op maandag 8 april 2013 20:02 schreef RichardHammond het volgende:
Ik zat vandaag in een sprinter (Rotterdam Alexander - Rotterdam Noord) zonder conducteur. De machinist liep steeds even uit de cabine om te fluiten en de deuren te sluiten. Nieuwe manier om de kosten te drukken?
En Plan V, okee... Dat kan dan nog wel, maar twee is een beetje weinigquote:Op maandag 8 april 2013 17:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ooit is een stel Plan V gehad als intercity op de schrootlijn in de spits, toch wel het dieptepunt voor mij wat betreft openbaar vervoer.
Nee, want ik zag door de openstaande deur dat de stoel leeg was.quote:Op maandag 8 april 2013 20:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Het was niet toevallig een conducteur die meer zin had om in de cabine te zitten dan om kaartjes te knippen?
Dan was het misschien een ontbrekende conducteur en een machinist die besloot om de reizigers daar niet de dupe van te laten worden en maar zonder is vertrokken?quote:Op maandag 8 april 2013 20:20 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Nee, want ik zag door de openstaande deur dat de stoel leeg was.
gebeurt idd wel eens vaker dat een conducteur door vertraging elders in het land te laat is om zijn trein te halenquote:Op maandag 8 april 2013 20:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan was het misschien een ontbrekende conducteur en een machinist die besloot om de reizigers daar niet de dupe van te laten worden en maar zonder is vertrokken?
Dat soort dingen gebeuren wel vaker. Machinist wordt dan tegelijkertijd de 'chef trein' en moet zichzelf dus ook heel officieel het vertrekbevel geven. Het enige verschil is werkelijk dat hij de deuren sluit op tijd van vertrek.quote:Op maandag 8 april 2013 20:02 schreef RichardHammond het volgende:
Ik zat vandaag in een sprinter (Rotterdam Alexander - Rotterdam Noord) zonder conducteur. De machinist liep steeds even uit de cabine om te fluiten en de deuren te sluiten. Nieuwe manier om de kosten te drukken?
Had ik ook eens gezien in een sprinter op Schiphol, antwoord van ziggyziggyziggy was toen dit, weet niet of dat nu twee jaar later nog steeds de gang van zaken is;quote:Op maandag 8 april 2013 20:02 schreef RichardHammond het volgende:
quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, dat mag, mits de trein uit niet meer dan zes bakken bestaat.
Twee bakken vol gepropt waarvan reizigers achterblijven op stations of eerlijkheid dat de NS geen materieel heeft. Dan het laatste, dan is het zwart op wit. Nu is het half beleid, je rijdt al met zoveel vertraging dat alle aansluitingen niet te halen zijn.quote:Op maandag 8 april 2013 18:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was het alternatief 'geen trein' op dat tijdstip... Had je dat liever gehad?
Mooi filmpje. Zat er eentje tussen met goed vierkante wielen en de filmer had geluk met die ICR trouwensquote:Op maandag 8 april 2013 20:53 schreef Sandrvich het volgende:
Zie hier mijn filmpje van de ICK-overbrenging. Ik had echt nóóit verwacht ze nog rijdend tegen te komen en zeker niet 21 rijtuigen achter elkaar.
ging maar net goed ja.quote:Op maandag 8 april 2013 20:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Mooi filmpje. Zat er eentje tussen met goed vierkante wielen en de filmer had geluk met die ICR trouwens
Leuk filmpje!quote:Op maandag 8 april 2013 20:53 schreef Sandrvich het volgende:
Zie hier mijn filmpje van de ICK-overbrenging. Ik had echt nóóit verwacht ze nog rijdend tegen te komen en zeker niet 21 rijtuigen achter elkaar.
Niet alleen cd's ook radiozenders. Hing er kennelijk ergens een batterijtje autoradios aan boord, werd de muziek onderbroken door de file-informatie...steengoede onbedoelde marketing in de trein....quote:Op zondag 7 april 2013 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, toffe treinen, eerst Den Haag - Heerlen, later Amsterdam - Maastricht. Koptelefoonaansluiting in de stoelleunining, mogelijkheid tot reserveren, lichtkrant met reisinformatie. Grote tafels tussen de vis-à-vis opstellingen (vergelijk o.a. UK), erg leuk. Maar helaas niet doorgezet. Sowieso: de reservering werd niet gebruikt, de muziek bestond uit overslaande cd's, de tafeltjes werden gemold en de lichtkrant bracht ook weinig zinnigs.
Maar de Märklin-rijtuigen heb ik nog steeds.
Moet je zien wat er bij aanverwante video's staat:quote:
* Darkwing_Duck had daar graag als klein Duckje eens ingezeten.quote:Op zondag 7 april 2013 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, toffe treinen, eerst Den Haag - Heerlen, later Amsterdam - Maastricht. Koptelefoonaansluiting in de stoelleunining, mogelijkheid tot reserveren, lichtkrant met reisinformatie. Grote tafels tussen de vis-à-vis opstellingen (vergelijk o.a. UK), erg leuk. Maar helaas niet doorgezet. Sowieso: de reservering werd niet gebruikt, de muziek bestond uit overslaande cd's, de tafeltjes werden gemold en de lichtkrant bracht ook weinig zinnigs.
Maar de Märklin-rijtuigen heb ik nog steeds.
Iemand plannen om dat morgen te gaan filmen...?quote:Op maandag 8 april 2013 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
en dan komt er nog eens zo'n sliert
Dan krijg je een trein van meer dan 1 km lang, da's toch wat te veel.quote:Op maandag 8 april 2013 22:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was 42 rijtuigen voor 1 sleep te lang dan?
Ik ga rebels zijn en vragen:Waar voor dan?quote:Op maandag 8 april 2013 22:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan krijg je een trein van meer dan 1 km lang, da's toch wat te veel.
Regels, beperkingen!!quote:Op maandag 8 april 2013 22:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ga rebels zijn en vragen:Waar voor dan?
Zolang treinen niet in de breedte rijden, kan het toch?
quote:Op maandag 8 april 2013 22:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Jij quote mijn post terwijl je direct onder me zit
quote:Op maandag 8 april 2013 22:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Jij quote mijn post terwijl je direct onder me zit
quote:Op maandag 8 april 2013 22:33 schreef b2py het volgende:
Dienstregeling, net als ze allemaal doen.
[..]
Acturail toonde toch alleen maar trajecten (+verstoringen)? Of heb ik iets gemist...quote:Op maandag 8 april 2013 22:27 schreef bork het volgende:
http://www.acturail.nl/ bestaat/werkt niet meer, waar kan je nu realtime in nl treinen volgen?
Deze heb ik al gevonden maar ik vond die andere veel fijner, iemand? Help
Dat is gebaseerd op actuele vertrektijden van o.a. de NS-api en de DB dacht ik.quote:Op maandag 8 april 2013 22:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is dat live of gewoon berekend op een spoorboekje...
Die werkt met live GPS-dataquote:Op maandag 8 april 2013 22:36 schreef James1988 het volgende:
Op www.treinviewer.nl kun je realtime de Arriva-treinen volgen.
Maximale toegelaten lengte is 750 meter. De langste trein overdoen is binnen de huidige organisatie van het spoor erg lastig. De lijntjes zijn te lang en te indirect. Bovendien wil niemand verantwoordelijk zijn voor iets dat niet aan de regels voldoet tenzij er een complete vrachtauto papierwerk is afgeleverd want dan kan er bij een probleem de schuld tenminste worden afgeschoven.quote:Op maandag 8 april 2013 22:24 schreef V2 het volgende:
Remtechnisch lastig, en het trekwerk van passagiersrijtuigen is daar denk ik niet op toegerust. Ga het verhaal van de langste passagierstrein maar eens lezen, dat was verre van triviaal qua remmen.
Exact op tijd vertrekken in Heerenveen met de echte IC, en een Machinist die door wil kachelen kan je -4/-5 makkelijk halen. Ben bijna altijd te vroeg in Leeuwarden.quote:Op maandag 8 april 2013 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zaterdag zelf ook meegemaakt dat een machinist iets te vroeg vertrok bij een station. Ik vond het wel prima. Als het aan de mcn had gelegen had mijn trein zaterdagmiddag met ongeveer -6 (!) Leeuwarden binnen kunnen rollen, zo reed ie door. Uiteindelijk werd het slechts -2, omdat in Heerenveen de officiële vertrektijd afgewacht werd.
quote:
Door een foutje gaat alles naar Lage Zwaluwe. De stam die gisterochtend naar Roosendaal gebracht is, gaat vandaag naar Lage Zwaluwe.quote:Op maandag 8 april 2013 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
volgens mij is de tweede sleep ook al zo ongeveer op de eindbestemming
Daar komen ze lekker op tijd achter zegquote:Op dinsdag 9 april 2013 07:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Door een foutje gaat alles naar Lage Zwaluwe. De stam die gisterochtend naar Roosendaal gebracht is, gaat vandaag naar Lage Zwaluwe.
Vanwege verplaatsen seinhuis is er maar beperkt opstelcapaciteit beschikbaar in Roosendaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |