abonnement Unibet Coolblue
pi_97594392


Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXIII | CLXII | CLXI | CLXII | CLXIII
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_97595068
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The West Wing _O_
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:49:04 #3
286575 Roces18
Chef de party
pi_97595581
Last Chance Harvey

Samenvatting
Harvey Shine (Dustin Hoffman) heeft veel kansen in zijn leven laten liggen. Zijn carrière als jazzpianist heeft hij laten verslonzen evenals zijn huwelijk. Al dertig jaar maakt hij reclame jingles, maar omdat hij weigert met zijn tijd mee te gaan, dreigt zijn baas hem te ontslaan. En dat net nu hij naar Londen moet, waar zijn dochter gaat trouwen. In Londen loopt niets zoals gepland en hij mist zijn vlucht terug naar de States. Harvey wordt ontslagen en zet het op een drinken. In de bar op het vliegveld ontmoet hij Kate (Emma Thompson) en de vonk springt meteen over.

Een beste film die rustig voortkabbelt, je hoeft er niet echt bij na te denken dus dat is ook wel eens aangenaam. Een goede chemie tussen beide acteurs die een zeer puike prestatie afleveren. Een leuke feelgood movie die het wel waard is om gezien te hebben. Zeker niet de beste maar ook echt niet de minste.

7,3
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:04:53 #4
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_97599272

Smokin' Aces

Verhaal/oordeel: Het is een vrij warrig verhaal maar dat idee heb ik meestal bij dit genre. Geen idee of de meeste mensen zulke verhalen ook echt kunnen volgen. Of meer gaan voor het idee erachter en het vele schietwerk. Wat ik heb begrepen gaat het om 1 sleutelfiguur in de maffia-wereld en een mogelijke getuige, een kaarten-kunstenaar cq superster uit Vegas cq mafiosi aka. Buddy Israel (wie verzint die kutnamen trouwens?). Er wordt een heuse prijs op zijn hoofd gezet en allerlei huurmoordenaars komen op hem af. Ex-agenten, pro-moordenaars, gekken uit oostbloklanden echt de creme-de-la-creme van huurmoordenaars met groot geschut gaan voor die 1 miljoen. Ik denk dat je verder zelf maar moet zien of je alles maar dan ook alles kunt volgen wat ze naar je toesmijten in deze film. De plot-twists lopen op de grens van geloowaardig/ongeloofwaardig af. Verder houd ik me niet zo bezig meer met het proberen te begrijpen van het verhaal in dit soort films, wat een koppijn is. En afentoe denk ik welleens dat dronken mensen de scripts schrijven en je het niet zo nauw moet nemen met hun hersenspinsels. Net zoals een slechte muzikant dat 8 regels uit zijn chaotische dagboek prikt en daar een nummer van maakt waar geen touw aan vastteknopen is kwa tekst. Of een talentloze schilder dat van gekkigeheid maar wat verf op het doek gooit en zegt dat het kunst is.. Ik heb wel betere gangster-films gezien. Met een beter lopend verhaal dat niet is verzonnen door een gekke Turk on drugs.

Mijn cijfer: 7
iMDB: 6.6
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:20:32 #5
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_97609283


X-Men: First Class
Hét Origins verhaal van de X-Men serie, Matthew Vaughn is erin geslaagd om met een onderhoudende en intelligente prequel de franchise weer op het juiste spoor te krijgen.
Het verhaal gaat uitgebreid in op de geschiedenis van Charles Xavier (Professor X) en Erik Lensherr (Magneto), van de weelde waarin Xavier opgroeide tot het concentratiekamp waarin Erik gevormd werd tot wie hij tegenwoordig is.
Hiermee wordt meteen de basis gelegd voor het slotakkoord van de film.

Maar eerst wordt je nog getrakteerd op een geslaagde James Bond style achtige act waarin Xavier en Erik op zoek gaan naar leden voor de X-Men.
In die andere leden van het team ligt voor mij het zwakke punt; ze hebben gewoon geen leuke superkrachten, misschien in de comics wel, maar in de filmversie kwam het onvoldoende op mij over.

Het decor voor dit alles vormen de jaren 60 en de aanstaande Cuban Missile Crisis, die op een erg toffe manier in de film verwerkt is.
Aanrader!

Cijfer: 8.0/10
IMDB: -(nnb)
  donderdag 2 juni 2011 @ 09:27:46 #6
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97612798
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:02 schreef MrBarros het volgende:
@lonewolf2003..
Ik zie L'illusioniste in je lijst staan, met het cijfer 8! Mag ik vragen waarom? Ik heb em 'geprobeerd' te kijken, tot drie keer toe... Maar elke keer was ik het na 10min helemaal zat... Er wordt helemaal niet gepraat en je ziet de hele tijd dat stomme mannetje op het beeld bewegen.. duss... wacht vol spanning op antwoord.

Ik vond het geen stom mannetje. En al de ander figuren waren ook leuke karikaturen. Verder is dat er niet gepraat wordt ook geen minpunt, maar eerder de sterkte van de film. Dit schreef ik erover in mijn review:
Deze film zette me op een verkeerd been. Waar ik aan het begin dacht dat het een vrolijke karikatuur met een lief verhaallijntje over de vriendschap tussen een oude man en meisje zou worden, bleek het achteraf juist een behoorlijk trieste film te zijn. De boodschap van de film is niet al te vrouwvriendelijk. Want zelfs onschuldige onwetende meisjes blijken uiteindelijk niks anders dan ondankbare zelfzuchtige geldbeluste teven, die niet weten hoe hard een man moet werken om haar in al haar dromen te kunnen voorzien.
De tekenstijl (hetzelfde als Les triplettes de Belleville) zit boordevol leuke karikaturen. De hele film heeft een heerlijk nostalgisch gevoel over zich heen. En dat allemaal zonder dat er een woord wordt in gesproken. (Als er al in gesproken wordt is dat een gemompel dat Frans noch Engels is)
cijfer: 8
  donderdag 2 juni 2011 @ 11:44:09 #7
286575 Roces18
Chef de party
pi_97615638
The Damned United

Samenvatting
"Ik zeg niet dat ik de beste was, maar ik zat wel bij de Top-1." 'The Damned United' vertelt het confronterende en soms humoristische verhaal van Brian Clough (Michael Sheen) en zijn 44 dagen als manager van de Engelse voetbalkampioen Leeds United. Clough begint aan de klus zonder zijn trouwe assistent Peter Taylor (Timothy Spall) en komt terecht in een kleedkamer waar de spelers naar zijn idee trouw zijn aan zijn eeuwige rivaal Don Revie (Colm Meaney). De strijdlust en de genialiteit van Clough worden prachtig in beeld gebracht. Dit is het verhaal, het verhaal van de Damned United.

Cinematografie is erg goed gedaan, erg grauw op sommige momenten maar ook mooi. Micheal Sheen zet een fanatische acteerprestatie neer maar telkens als ik Peter Taylor zie moet ik denken aan Harry Potter :') . Af en toe is de film ook wat traag, en door het telkens switchen van tijd mist de film impact. Maar zeker een keertje het kijken waard ..

7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 2 juni 2011 @ 16:52:45 #8
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_97624244
Salt
Aangename actiethriller met een uberstoere Angelina Jolie . Plottwistje hier en daar en uiteraard okeeje actie. Niks mis mee dus! Cijfer: 7,5

The Man Who Knew Too Much (1934)
Het is maar goed dat Hitchhock een remake heeft gemaakt van deze film, want dit was maar zo-zo. De vroege versie uit 1934 heeft maar een paar scenes waar de karakteristieke hand van de Master of Suspense duidelijk zichtbaar is. Peter Lorre is altijd tof om te zien, maar de rest is nauwelijks memorabel behalve dan et overdramatisch te aarde storten van deze en gene .

Het jammere is dat het geheel onevenwichtig is. De climax van de film (Albert Hall-scene) vindt veel te vroeg plaats en komt afgeraffeld over. Daarna wordt de kijker getrakteerd op een ellenlange shoot-out-scene, die een en al belachelijk overkomt. Ons aller Mainport zou er groffe schande van spreken! Erg spijtig dus, maar gelukkig is er dus een toffe remake uit 1956 met James Stewart en Doris Day, die dit verhaal veel beter tot haar recht laat komen. Cijfer: 6,5

Top Hat


Geinige musical met dit keer geen mierzoete musicalnummertjes, maar gewoon lekkere deuntjes, waar Fred Astaire al dan niet zijn tapdans-kunsten op loslaat, of anders wel met Ginger Rogers dansend tekeer gaat. Het begin verloopt wat stroef, maar na een tijdje is er nog een aardig kluchtje te vinden in deze film. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:45:25 #9
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_97640415
Vandaag afgekeken:

Glee - Season 2
Over het geheel genomen is het tweede seizoen van de zingende highschool leerlingen iets minder dan het eerste. De nieuwigheid is er natuurlijk vanaf dus daarmee ook iets van de verrassing. Daarnaast zijn ook de verhaallijnen niet zo interessant en worden ze vaak veel te lang uitgerekt,waardoor `t soms ietwat eentonig wordt.
Aan de andere kant vond ik de muziek keuze dit seizoen wel beter dan in het eerste.
Het zeker vermakelijk maar ik hoop wel dat ze voor het derde seizoen de frisheid van het eerste wat terug weten te winnen.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

The Hangover Part II
Deels vervolg en deels een remake van het origineel. Dat laatste kan misschien voor sommigen een nadeel zijn maar ik bekijk het liever anders: "why fix something that isn`t broke?" Het werkte in het eerste deel. Verplaats het naar de andere kant van de wereld, maakt nog meer over de top dan dat origineel en je hebt opnieuw een gigantische kaskraker.
Het resultaat is opnieuw een geweldig leuke maar ook vaak net zo belachelijke komedie. Wel vond het karakter van Zach Galifianakis af en toe erg irritant.
De originaliteit van het eerste deel ontbreekt maar desalniettemin is het resultaat een hele toffe film die je ongetwijfeld een leuke avond zal bezorgen.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_97642031
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:45 schreef Timo20 het volgende:
The Hangover Part II
Deels vervolg en deels een remake van het origineel. Dat laatste kan misschien voor sommigen een nadeel zijn maar ik bekijk het liever anders: "why fix something that isn`t broke?" Het werkte in het eerste deel. Verplaats het naar de andere kant van de wereld, maakt nog meer over de top dan dat origineel en je hebt opnieuw een gigantische kaskraker.
Het resultaat is opnieuw een geweldig leuke maar ook vaak net zo belachelijke komedie. Wel vond het karakter van Zach Galifianakis af en toe erg irritant.
De originaliteit van het eerste deel ontbreekt maar desalniettemin is het resultaat een hele toffe film die je ongetwijfeld een leuke avond zal bezorgen.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
Dat vond ik toch wel erg jammer dat ze zo aan originaliteit hebben afgedaan. Het was soms echt een erg goedkope kopie van deel 1 en dat had echt beter gekund. Er was genoeg potentie om hier een stevige film van te maken maar dat viel toch wat tegen.

Dat aapje was wel geinig. Wat Giamatti er nou weer in deed was me ook een vraagteken?

7
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_97646004
The Hangover 2

nauwelijks grappig.
6/10
  vrijdag 3 juni 2011 @ 08:38:30 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_97648099
Fast and the Furious 5


Erg leuk i.p.v. het straatracen wat ik overigens nu wel genoeg heb gezien dat ze overgaan op een heist a la Oceans. Over the top actie, en met het geluid keihard (zeker in de bioscoop) is het genieten. En wat een scene was dat handpalm stukje in de foto O+ .

Zeker een 7,8
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 3 juni 2011 @ 10:41:34 #13
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_97650367
The Hangover 2. Het eerste deel heb ik dus (nog) niet gezien, maar toch heb ik me goed vermaakt. Ik vind het wel een interessant gegeven dat je als kijker eigenlijk ook niet weet wat er nou gebeurd is en met de hoofdpersonen op een soort "zoektocht" gaat naar hun misdragingen. Originele grappen, genoeg vaart. Ik geef hem een 7.

Ook naar Unknown geweest. Lekkere wegkijkthriller met Liam Neeson. Natuurlijk zitten er wel wat onwaarschijnlijkheden in, maar ik vond het verhaal wel goed tot de verbeelding spreken. Een 7,5 geef ik deze.

Naar Fast & Furious 5 geweest. Ik heb het geprobeerd en heb al mijn hetero vrouwgevoelens overboord gezet voor ik deze film ging kijken. :P Verhaal klopt van geen kanten, alles is zo onwaarschijnlijk als wat, de acteerprestaties zijn van laag niveau. En die Vin Diesel krijg ik een steeds grotere hekel aan, heeft die vent een beroerte gehad of zo? :') Een 2,5 voor de moeite.

Op DVD verder weer eens Jackie Brown gekeken, was een tijdje geleden. Blijft voor mij één van de beste Tarantino-films. O+ Goed uitgewerkt verhaal, fantastische dialogen, geweldige acteerprestaties. Een dikke 9.

Oh ja, en tot slot: District 9! De eerste 15 minuten had ik zoiets van: waar kijk ik naar? :? Maar het groeit toch wel aan je, deze film, en ik bleef geboeid tot aan het eind. Op een gegeven moment ga je toch "meeleven" met de aliens. Een 7,5 ook.

Edit: oh, vergeet er nog eentje. Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides. OK, de nieuwigheid is er natuurlijk wel vanaf en ik denk dat Gore Verbinski een beter, donkerder sfeertje aan de film had mee kunnen geven. Maar toch heb ik me goed vermaakt. Leuke grappen en Ian McShane speelt zijn rol van piraat erg goed. Ondanks het feit dat deze film daadwerkelijk met 3D-camera's is opgenomen, vond ik de 3D-effecten toch weer van bedroevend laag niveau. Een 7,5 voor deze film.
Smell the flowers while you can....
pi_97650882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 08:38 schreef Roces18 het volgende:
Fast and the Furious 5
[ afbeelding ]

Erg leuk i.p.v. het straatracen wat ik overigens nu wel genoeg heb gezien dat ze overgaan op een heist a la Oceans. Over the top actie, en met het geluid keihard (zeker in de bioscoop) is het genieten. En wat een scene was dat handpalm stukje in de foto O+ .

Zeker een 7,8
Ik vraag me af hoe je hier hoger dan een 4 voor kan geven. Je zegt in feite dat deze film nog maar 2.2 punten verwijderd is van een tien (perfect). Dat slaat nergens op. Maar misschien heb jij een andere manier van het geven van cijfers. Wat houdt een 8 bij jou in? Gaat het dan om het genre of het idee van de film en hoe die wordt uitgevoerd?
pi_97651025
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:04 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe je hier hoger dan een 4 voor kan geven. Je zegt in feite dat deze film nog maar 2.2 punten verwijderd is van een tien (perfect). Dat slaat nergens op. Maar misschien heb jij een andere manier van het geven van cijfers. Wat houdt een 8 bij jou in? Gaat het dan om het genre of het idee van de film en hoe die wordt uitgevoerd?
Qua actie films dit jaar is deze film zeker boven gemiddeld.
Gezien de vorige F&F films, die niet best waren, hebben ze er nu eindelijk een echte actie film van gemaakt.
Het verhaal is vlot, niet moeilijk en weet je zo te pakken.
Ten opzichte van de vorige F&F films en andere '13 in een dozijn knal festijn' films is de hoeveelheid cheesy momenten behoorlijk laag. Op een paar momenten na (bijv. dat zij op dat moment zegt dat ze zwanger is).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:24:31 #16
286575 Roces18
Chef de party
pi_97653091
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:04 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe je hier hoger dan een 4 voor kan geven. Je zegt in feite dat deze film nog maar 2.2 punten verwijderd is van een tien (perfect). Dat slaat nergens op. Maar misschien heb jij een andere manier van het geven van cijfers. Wat houdt een 8 bij jou in? Gaat het dan om het genre of het idee van de film en hoe die wordt uitgevoerd?
Het gaat erom hoeveel plezier je met een film hebt. Je kan wel kijken naar het verhaal etc. maar als het een cheesy verhaaltje is en ik vermaak me er prima mee dan krijgt die ook een goed cijfer. (Maar vooralsnog smaken verschillen, dat is hier al eerder gebleken.. maar er zijn zat mensen die het met mij eens zijn, ook IMDB geeft een 7,7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_97653973
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:24 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Het gaat erom hoeveel plezier je met een film hebt. Je kan wel kijken naar het verhaal etc. maar als het een cheesy verhaaltje is en ik vermaak me er prima mee dan krijgt die ook een goed cijfer. (Maar vooralsnog smaken verschillen, dat is hier al eerder gebleken.. maar er zijn zat mensen die het met mij eens zijn, ook IMDB geeft een 7,7
Oke. Ja omdat ik mij ook vermaakt heb met the hangover maar wel een 4 gekeken heb. Ik geef cijfers ook uit het gegeven of ik hem dan later ooit opnieuw zou willen zien. Maar de hangover hoef ik dus nooit meer te zien.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:57:19 #18
286575 Roces18
Chef de party
pi_97654180
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:51 schreef Deckard het volgende:

[..]

Oke. Ja omdat ik mij ook vermaakt heb met the hangover maar wel een 4 gekeken heb. Ik geef cijfers ook uit het gegeven of ik hem dan later ooit opnieuw zou willen zien. Maar de hangover hoef ik dus nooit meer te zien.
Ja inderdaad dat speelt ook wel een rol maar dan heb je er toch niet zo mee vermaakt? Ik bedoel als je een film leuk vind zou ik hem wel een keertje opnieuw willen kijken.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_97654851
Lethal Weapon (1987)


Ik denk dat veel met mij oneens zijn, maar ik blijf 'm leuk vinden. Ik denk nog steeds dat dit (een van) de beste buddy cop films is. Gewoon de manier waarop Gibson en Glover op elkaar ingespeeld zijn, perfect. En ik kende Darlene Love wel, ik kom er alleen nu pas achter dat zijn daar de vrouw van Glover speelt. :') Alle kon ik Mitch Ryan niet echt serieus nemen na een bepaalde TV-serie. Maar dat is mijn probleem.

Opgenomen in de meest gefilmde 'straat' ooit zo ongeveer, dus dat was wel veel herkenning.
En dan bedenk je dat deze film in 1987 komt, 24 jaar geleden! :o 't duurde nog 4 jaar voordat ik de wereld op getrapt werd.
Maar goed, het voelde niet outdated. De sequals kan ik ook wel waarderen dus zaterdag/zondag weer kijken? :P

De 7.6 van IMDB blijf ik bij.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 14:02:42 #20
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_97656249
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 09:27 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik vond het geen stom mannetje. En al de ander figuren waren ook leuke karikaturen. Verder is dat er niet gepraat wordt ook geen minpunt, maar eerder de sterkte van de film. Dit schreef ik erover in mijn review:
Deze film zette me op een verkeerd been. Waar ik aan het begin dacht dat het een vrolijke karikatuur met een lief verhaallijntje over de vriendschap tussen een oude man en meisje zou worden, bleek het achteraf juist een behoorlijk trieste film te zijn. De boodschap van de film is niet al te vrouwvriendelijk. Want zelfs onschuldige onwetende meisjes blijken uiteindelijk niks anders dan ondankbare zelfzuchtige geldbeluste teven, die niet weten hoe hard een man moet werken om haar in al haar dromen te kunnen voorzien.
De tekenstijl (hetzelfde als Les triplettes de Belleville) zit boordevol leuke karikaturen. De hele film heeft een heerlijk nostalgisch gevoel over zich heen. En dat allemaal zonder dat er een woord wordt in gesproken. (Als er al in gesproken wordt is dat een gemompel dat Frans noch Engels is)
cijfer: 8
Ik vond het ook een leuke tekenfilm. Als je de films van Jacques Tati kent (en leuk vindt) dan geniet je ook van deze film. En anders wordt het inderdaad een lange zit. ;)
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_97658496
Red White & Blue (2010)

Creepy film met creepy acteurs...
Geen gezellig-op-de-bank-wegkijkfilm iig :')

6.0/10
  vrijdag 3 juni 2011 @ 16:03:06 #22
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_97660403


Harry Potter and the Chamber of Secrets.

Forced to spend his summer holidays with his muggle relations, Harry Potter gets a real shock when he gets a surprise visitor: Dobby the house-elf, who warns Harry Potter against returning to Hogwarts, for terrible things are going to happen. Harry decides to ignore Dobby's warning and continues with his pre-arranged schedule. But at Hogwarts, strange and terrible things are indeed happening: Harry is suddenly hearing mysterious voices from inside the walls, muggle-born students are being attacked, and a message scrawled on the wall in blood puts everyone on his/her guard - "The Chamber Of Secrets Has Been Opened. Enemies Of The Heir, Beware"

Wat mij betreft de allerslechtste HP verfilming van de reeks. Twee uur en drie kwartier duurt het en da's wat mij betreft echt veel en veel te lang. De manier waarop regisseur Chris Columbus de Potter toverwereld laat zien is wat mij betreft ook veel te kinderlijk, waardoor de duur van de film alleen maar langer lijkt. Pluspunten aan de film zijn Richard Harris en Alan Rickman. Het verhaal op zich is ook echt heel goed, alleen had het wat mij betreft wat korter en donkerder mogen zijn.
Een 6,5.

IMDB: 7,1
Dit, dus.
pi_97664139

Die vent was nog gestoorder dan ik al dacht :')

of zeg je gestoorderrer rer

anyways... fuckt up !
pi_97675254
The Hangover 2.
Echt genoten! Veel gelachen!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_97676489
Season of the Witch



Seventh Seal meets Kingdom of heaven meets Army of Darkness meets The Witches. Flikker deze en nog een zwiek andere films in een blender en voila! Season of the Witch. Nicholas Cage op de automatische piloot, Ron Perlman die er in de eerste helft nog iets van probeert te maken, maar in de 2e helft ook gigantisch inkakt. Saai verhaal met dito special effects op het einde. :N Wel pluspunten voor een onherkenbare Sir Christopher Lee! _O_ (zie boven.)

Verhaal klonk leuk, maar had veel meer uitgehaald kunnen worden., 5/10
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:36:56 #26
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_97677205
Afgelopen 3 dagen:

13
Crank
Crank: High Voltage
War
Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Revolver
se7en
Red
The Transporter
The Transporter 2
Cop Out

Ik vond het allemaal leuke films behalve Revolver, die viel wat tegen, aparte/rare film :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:55:50 #27
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_97678241
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:36 schreef Dagoduck het volgende:
Afgelopen 3 dagen:

13
Crank
Crank: High Voltage
War
Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Revolver
se7en
Red
The Transporter
The Transporter 2
Cop Out

Ik vond het allemaal leuke films behalve Revolver, die viel wat tegen, aparte/rare film :P
Inderdaad dat had ik ook, snapte er geen zak van :P
pi_97678333
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:36 schreef Dagoduck het volgende:
Afgelopen 3 dagen:

13
Crank
Crank: High Voltage
War
Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Revolver
se7en
Red
The Transporter
The Transporter 2
Cop Out

Ik vond het allemaal leuke films behalve Revolver, die viel wat tegen, aparte/rare film :P
Toen het stukje in die lift kwam heb ik de film uitgezet.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:03:42 #29
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_97678620
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:36 schreef Dagoduck het volgende:
Afgelopen 3 dagen:

13
Crank
Crank: High Voltage
War
Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Revolver
se7en
Red
The Transporter
The Transporter 2
Cop Out

Ik vond het allemaal leuke films behalve Revolver, die viel wat tegen, aparte/rare film :P
Jason Statham-overdosis? ;)
Smell the flowers while you can....
pi_97681410
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:57 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja inderdaad dat speelt ook wel een rol maar dan heb je er toch niet zo mee vermaakt? Ik bedoel als je een film leuk vind zou ik hem wel een keertje opnieuw willen kijken.
Nou nee, na een keer heb ik het wel gehad. Om een film nogmaals te bekijken zit de kracht dan toch wel in een sterk thema of symboliek. Of de vele dingen waar je wordt door overspoelt. In dit geval is het gewoon een film om een keertje te lachen. Niets meer en niets minder.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 00:17:34 #31
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_97682353
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:03 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Jason Statham-overdosis? ;)
:P Nu heb ik zo'n beetje al z'n films wel gezien :'(

Net nog 'What Just Happened?' gekeken, vond het maar saai :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 4 juni 2011 @ 08:17:00 #32
205549 daruk
Honten,kadden en caffia's
pi_97688687
Ik vond revolver echt baas, geen idee waarom, is al tijdje geleden dat ik heb hem gezien. Weet nog wel dat ik hem echt stoer vond.
Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
pi_97689123
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Die vent was nog gestoorder dan ik al dacht :')

of zeg je gestoorderrer rer

anyways... fuckt up !
Ziet er heftig uit...
pi_97689377
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 08:17 schreef daruk het volgende:
Ik vond revolver echt baas, geen idee waarom, is al tijdje geleden dat ik heb hem gezien. Weet nog wel dat ik hem echt stoer vond.
Haha, dat wilde ik dus ook posten, was de trailer al aan het bekijken, maar herkende niet echt iets. Toch weet ik dat ik Revolver echt vet vond toen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 14:22 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Tja die staat ook nog op mijn to-watch lijstje maar alleen nog maar cams enzo :r
Deze is er inmiddels!

Edit: ging over Take Me Home Tonight

[ Bericht 16% gewijzigd door JDx op 04-06-2011 10:55:46 ]
  zaterdag 4 juni 2011 @ 12:19:45 #35
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97692252
Les demoiselles de Rochefort (The Young Girls of Rochefort) (1967, Fr, Jacques Demy & Agnès Varda)
Met alle z'n felle kleuren, vrolijke liedjes, levenslustige dansjes en een lading leuke meisjes (zou er een tijd en plaats zijn waar het gehalte van cute girls hoger was dan Frankrijk in de jaren '60?) zou je spontaan verliefd worden na deze film. Zet deze film op en de donkerste regenachtige dag verandert in een stralende zomerse dag.
Maar waarom dan geen hoger cijfer, Lonewolf? Omdat de liedjes en dansjes soms te wensen over laten. De tekst van de liedjes past soms niet in het ritme, wat irriteerde. Bij het gedans zitten te veel schoonheidsfoutjes waardoor het soms amateuristisch lijkt.
cijfer: 7
P.S. Ik wist helemaal niet dat Catherine Deneuve een veels te jonggestorven zus had.
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 12:23:05 #36
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_97692350
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 12:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Les demoiselles de Rochefort (The Young Girls of Rochefort) (1967, Fr, Jacques Demy & Agnès Varda)
Met alle z'n felle kleuren, vrolijke liedjes, levenslustige dansjes en een lading leuke meisjes (zou er een tijd en plaats zijn waar het gehalte van cute girls hoger was dan Frankrijk in de jaren '60?) zou je spontaan verliefd worden na deze film. Zet deze film op en de donkerste regenachtige dag verandert in een stralende zomerse dag.
Maar waarom dan geen hoger cijfer, Lonewolf? Omdat de liedjes en dansjes soms te wensen over laten. De tekst van de liedjes past soms niet in het ritme, wat irriteerde. Bij het gedans zitten te veel schoonheidsfoutjes waardoor het soms amateuristisch lijkt.
cijfer: 7
P.S. Ik wist helemaal niet dat Catherine Deneuve een veels te jonggestorven zus had.
Ik ben het hier wel mee eens. Daarnaast vond ik de liedjes erg veel op elkaar lijken en ergerde ik me een beetje dat zelfs de gesproken tekst een rijmschema had.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:15:57 #37
286575 Roces18
Chef de party
pi_97695642
Blow


Dé Casino of Goodfellas van het drugswereldje. Erg vermakelijk portret over het waargebeurde verhaal van George Jung. Ik wel het even kort houden, maar dit is echt een aanrader die iedereen moet zijn. Overigens erg ironisch dat de regisseur zelf is overleden aan de blow na het doen van deze film :')

8

Whip It


Erg leuke cast met Drew Barrymore, Ellen Page, Kirsten Wig waardoor de film frist oogt. Een leuke soundtrack, aardig verhaal en het regiedebuut van Drew Barrymore is gelukt. Goed mee vermaakt en daarom een

7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:18:43 #38
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97695733
Lincoln lawyer, lekkere film met goeie muziekstukjes, een goeie neger als chauffeur en een goeie combi van glamour en thriller ^O^
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:56:46 #39
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_97698582
The Transporter 3

geweldige actiefilm natuurlijk!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 4 juni 2011 @ 16:54:19 #40
286575 Roces18
Chef de party
pi_97700511
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 15:56 schreef Dagoduck het volgende:
The Transporter 3

geweldige actiefilm natuurlijk!
En het gaat ook hard bergafwaarts na deze. Transporter 4 is ongelooflijk slecht
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 4 juni 2011 @ 16:58:06 #41
205549 daruk
Honten,kadden en caffia's
pi_97700629
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 16:54 schreef Roces18 het volgende:

[..]

En het gaat ook hard bergafwaarts na deze. Transporter 4 is ongelooflijk slecht
Transporter 4?
Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:18:10 #42
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_97701438
Kill The Irishman
Gangsterfilm met Ray Stevenson, Christopher Walken en Vincent Di Onofrio. Goede gangsterfilm met veel bekende ongure koppen in de supporting cast zoals Vinnie Jones en Robert Davi. Boeiend maar niet van het niveau Goodfellas of The Departed.

Five Minarets in New York
Terrorismefilm van Turkse makelij. Zeer spannend en goed gemaakt. Bijrollen van Robert Patrick, Gina Gershon en Danny Glover.

Elephant White
Harde film over vrouwenhandel. Met Djimon Hounsou in de hoofdrol als huurling die het opneemt tegen een bende vrouwenhandelaren in Thailand. Af en toe wordt hij een beetje zweverig en vreemd maar op zich een prima actiefilm.
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:27:48 #43
286575 Roces18
Chef de party
pi_97701762
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 16:58 schreef daruk het volgende:

[..]

Transporter 4?
Oh hehe, ik dacht dat 4 de laatste was. Ik bedoelde Transporter 3 die overigens verschrikkelijk is. Na 1 en 2 is het in ieder geval niks meer, en melken ze de reeks alleen nog uit. Zelfs de dame in kwestie die "knap" moet zijn is hier ongelooflijk lelijk en irritant. Nee bedankt, ik geef die film niet eens een 2 als cijfer
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:28:52 #44
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_97701789
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:27 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Oh hehe, ik dacht dat 4 de laatste was. Ik bedoelde Transporter 3 die overigens verschrikkelijk is. Na 1 en 2 is het in ieder geval niks meer, en melken ze de reeks alleen nog uit. Zelfs de dame in kwestie die "knap" moet zijn is hier ongelooflijk lelijk en irritant. Nee bedankt, ik geef die film niet eens een 2 als cijfer
Het enige hoogtepuntje was dat Sem Schilt 30 seconden mee deed.....
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
pi_97701792
vond deel 1 al slecht dus die andere niet gezien

Insidious

Een verhaal dat al 100 keer gedaan is: een kind is bezeten van iets en men probeert dat eruit te krijgen. Maar eerst wordt de moeder als paranoïde aangezien en wil de pa geen hulp van uitdrijvers. Snap de goede recensies niet zo, er zitten best een aantal goede en creapy scene's in maar het is niet bepaald vernieuwend en heel erg spannend vond ik het ook niet.

6.0

Hall Pass

Heb me niet verveeld, er zitten ook geinige karakters in en bij een paar scenes was het echt lachen(zoals op de badkamer met die bezopen meid :D ) maar toch miste er imo iets. Kan ook eraan liggen dat het tegen het einde wel erg zoetsappig wordt en daarvoor ga ik niet een film als deze kijken. De Farrelly broertjes hebben na kingpin en something about mary jammer genoeg nooit meer dát hoge niveau gehaald. Jammer want Hall Pass is zeker niet vervelend maar de finishing touch van veel grappen ontbreekt.

7.0
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:29:47 #46
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_97701810
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:28 schreef planethugo het volgende:
vond deel 1 al slecht dus die andere niet gezien

Insidious
[ afbeelding ]
Een verhaal dat al 100 keer gedaan is: een kind is bezeten van iets en men probeert dat eruit te krijgen. Maar eerst wordt de moeder als paranoïde aangezien en wil de pa geen hulp van uitdrijvers. Snap de goede recensies niet zo, er zitten best een aantal goede en creapy scene's in maar het is niet bepaald vernieuwend en heel erg spannend vond ik het ook niet.

6.0

Darth Maul ging toch dood aan het einde van deel 1?
Dit, dus.
pi_97701872
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:29 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Darth Maul ging toch dood aan het einde van deel 1?
:D idd, dit is zijn broer. Darth Clown
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:34:41 #48
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_97701941
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:32 schreef planethugo het volgende:

[..]

:D idd, dit is zijn broer. Darth Clown
Fijne knul.
Dit, dus.
pi_97702258
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Fijne knul.
mooie oorbel, haren lekker casual en je kunt met hem lachen zoals je ziet. Sympathieke gast
  Boks-Chick zaterdag 4 juni 2011 @ 22:21:32 #50
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_97714220


Schindlers' list weer eens gekeken -O-.

En wederom zitten janken aan het eind :@ Het blijft een fantastisch ingrijpende film. De toon in de film, het kleurgebruik (zwart - wit, met heeeeel af en toe functioneel een kleur), de muziek, het acteerwerk. Het is en blijft een tijdloos meesterstuk van Spielberg.

IMDB 'slechts' een 8,9
Van mij een 9,5
lolwut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')