abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94564812
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:37 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Sneu dit zeg. Moeilijk te begrijpen film, had je alleen maar pang pang verwacht?
Zelfs dat zit er voldoende in voornamelijk in het begin van de film.
  donderdag 24 maart 2011 @ 19:27:15 #102
286575 Roces18
Chef de party
pi_94566320
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:37 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Sneu dit zeg. Moeilijk te begrijpen film, had je alleen maar pang pang verwacht?
Hahah sneu? Is mijn mening, dus die kan helaas niet sneu zijn. Er zitten best wel wat aardige dingen tussen zoals charlie dont surf en i love napalm in the morning maar voor de rest vind ik het nogal saai vooral het einde wtf? Misschien was het 30 jaar geleden een goede film, nu mag die lekker weg blijven ver weg van mij
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_94567444
Animal Kingdom (2010)
Australische film, beetje drama, beetje actie, beetje goed verhaal. Originele film, die redelijk blijft boeien, maar af en toe moeilijk te volgen. Ik denk zeker een aanrader voor anderen, ik vond hem redelijk.
7.2/10 (IMDB: 7.5/10)

Rear Window (1954)
Een voor die tijd erg origineel idee, mooi verfilmd, mooie verschillen tussen toen en nu (met name t.a.v. vrouwen :D ). Voor een ouwe film goed, maar toch niet helemaal 100% mijn ding.
7.5/10 (IMDB: 8.7/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 24 maart 2011 @ 19:57:21 #104
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_94567958
The Day of the Jackal
Fijn ouderwets steekspel tussen een huurmoordenaar (doel: uitschakeling van Charles de Gaulle) en een politiekorps. Er wordt rustig de tijd genomen om de voorbereidingen/ontwikkelingen van beide kanten te tonen, waardoor er een heus heist-sfeertje gecreëerd wordt. Erg leuk is het om te zien hoe de protagonist van het verhaal zonder hippe elektronische gadgets te werk gaat. Daarnaast wordt de kijker getrakteerd op mooie beelden van Frankrijk en Parijs. Kortom niks mis met deze film! De uitkomst van de film was een beetje knullig, maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfer: 7,5

Greed
Erich von Stroheim was een nogal ambitieuze filmmaker. Over het thema rijkdom en de rare fratsen die mensen uithalen in de jacht daarop, maakte hij oorspronkelijk een film van maar liefst 9,5 uur. Veel te lang vond de filmstudio en het mes moest er stevig ingezet worden. Dat gebeurde ook, getuige een bioscoopversie van bijna 2,5 uur en een gerestaureerde versie van bijna 4 uur, waarin ontbrekend filmmateriaal wordt opgevuld met diverse mooie stills, waar de camera overheen scheert. Ik had de laatste versie te pakken (blijkbaar), maar veel verveeld heb ik me niet.

Greed is een best boeiende film. Het thema hebzucht wordt uitgebreid behandeld en mede door af en toe een staaltje overacting gaat het er heftig aan toe. Het verhaal is best aardig, alleen in het midden vervalt het wat te vaak in herhaling. Gelukkig eindigt de film tot slot met een paar prachtige en rake scenes in Death Valley, waardoor mijn eindoordeel een zeer ruime voldoende is. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_94569956
quote:
4s.gif Op donderdag 24 maart 2011 19:47 schreef El_Matador het volgende:
Animal Kingdom (2010)
Australische film, beetje drama, beetje actie, beetje goed verhaal. Originele film, die redelijk blijft boeien, maar af en toe moeilijk te volgen. Ik denk zeker een aanrader voor anderen, ik vond hem redelijk.
7.2/10 (IMDB: 7.5/10)

Rear Window (1954)
Een voor die tijd erg origineel idee, mooi verfilmd, mooie verschillen tussen toen en nu (met name t.a.v. vrouwen :D ). Voor een ouwe film goed, maar toch niet helemaal 100% mijn ding.
7.5/10 (IMDB: 8.7/10)
zit er veel actie in animal kingdom of is het meer een praatfilm??
pi_94570045
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:31 schreef casper019 het volgende:

[..]

zit er veel actie in animal kingdom of is het meer een praatfilm??
Meer drama dan actie inderdaad. Dat vond ik er jammer aan. Maar zeker geen slechte film ofzo.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_94570425
Inglourious Basterds
In Nazi-occupied France during World War II, a group of Jewish-American soldiers known as "The Basterds" are chosen specifically to spread fear throughout the Third Reich by scalping and brutally killing Nazis.

Eindelijk gezien en wat een heerlijke film! Veel en lange dialogen die we van een Tarantino kennen. Ondanks de lengte verveelt hij geen moment en is het absurd en grappig tegelijkertijd. Met name Brad Pitt is erg over de top (maar niet irritant) en Christoph Waltz als Hans Landa is gewoonweg briljant.

IMDb: 8,4
Mijn cijfer: 8,5
pi_94570521
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 20:37 schreef Butterfly91 het volgende:
Inglourious Basterds
In Nazi-occupied France during World War II, a group of Jewish-American soldiers known as "The Basterds" are chosen specifically to spread fear throughout the Third Reich by scalping and brutally killing Nazis.

Eindelijk gezien en wat een heerlijke film! Veel en lange dialogen die we van een Tarantino kennen. Ondanks de lengte verveelt hij geen moment en is het absurd en grappig tegelijkertijd. Met name Brad Pitt is erg over de top (maar niet irritant) en Christoph Waltz als Hans Landa is gewoonweg briljant.

IMDb: 8,4
Mijn cijfer: 8,5
Topreview! _O_

Ik gaf hem een 9.3 ;)

pi_94574881
Dazed & Confused

Had er nog nooit van gehoord, maar wat een leuke film zeg. Ik hou echt van die school films uit de 80/90er jaren zoals The Breakfast Club, Ferris Bueller, etc...

8,5.
pi_94576601
The bank job

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Thriller
111 minuten

geregisseerd door Roger Donaldson
met Jason Statham, Saffron Burrows en Stephen Campbell Moore

In september 1971 groef een bende dieven een tunnel onder de Baker Street bank in Londen en ging er vandoor met drie miljoen pond aan juwelen en cash. Niemand werd ooit gearresteerd en de buit nooit teruggevonden. De hele zaak werd door de overheid in de doofpot gestopt en nu pas onthuld: een verhaal waarin blijkt dat de dieven niet de enige criminelen zijn en waar moord, een seksschandaal en de Koninklijke familie deel van uitmaakten.

van het begin tot het eind een hele goeie misdaad thriller, De film heeft een lekkere vaart en word niet voorspelbaar, het blijft tot het laatst spannend hoe het eindigd. Ook prima acteerwerk.
Echt een aanrader om te zien.
een hele dikke 7.5!
pi_94580036
Rare Exports

Haha, wat moet ik hier nou van vinden, hele aparte film, maar hij blijft boeiend, wilde alleen even het begin kijken, maar net de hele film gezien. Origineel idee en cool kindje.

7,5.
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:22:38 #112
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94580660
Net naar The Fighter geweest. Het is geen super origineel verhaal, maar toch goed uitgewerkt. De prestatie van Bale vond ik echt fenomenaal, naar mijn idee was het ook zijn acteerprestatie die de film naar een hoger niveau tilde. En qua zussen dergelijke had ik af en toe echt het idee dat ik naar een aflevering van Little Britain of zo zat te kijken. :P Ik geef hem een 7,8.

Verder maar weer eens bezig met de Bourne-films te kijken. Dus weer keurig vooraan begonnen met The Bourne Identity. Ik blijf dit een erg goede trilogie vinden en hou mijn hart vast voor het nieuwe deel (zonder Damon en Greengrass) wat nu gemaakt wordt. Er zit lekkere vaart in, het kijkt onwijs lekker weg en Damon is in zijn element. Dit eerste deel krijgt van mij een 8,5.
Smell the flowers while you can....
  vrijdag 25 maart 2011 @ 00:29:08 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_94583505
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:47 schreef JDx het volgende:
Dazed & Confused

Had er nog nooit van gehoord, maar wat een leuke film zeg. Ik hou echt van die school films uit de 80/90er jaren zoals The Breakfast Club, Ferris Bueller, etc...

8,5.
Moet je Fast Times at Ridgemont High ook eens proberen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 08:06:04 #114
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_94586978
Gezien Suckerpunch:

qua graphics, chicks, actie etc. zit het helemaal snor.. verdient de film een dikke voldoende zelfs.

maar qua verhaal is het allemaal toch beduidend minder.. daarnaast is het jammer dat ze er een film voor 12jr en ouder van hebben gemaakt...
geen bloed, geen gevloek (gecensureerd...)

nee ik weet het nog zo net niet met deze film een 7 en dat is alleen vanwege de chicks in skimpy outfits laten we hopen dat er een unrated versie bestaat.
pi_94589704
Season of the Witch

Een echte afrader. Het verhaal en de acteur zijn zo slecht. Ik heb al een tijdje niet meer zo een slechte film gezien. Enige troost zijn misschien de mooie beelden uit de steiermark.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:27:41 #116
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94592121
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 08:06 schreef AntiChrist het volgende:
Gezien Suckerpunch:

qua graphics, chicks, actie etc. zit het helemaal snor.. verdient de film een dikke voldoende zelfs.

maar qua verhaal is het allemaal toch beduidend minder.. daarnaast is het jammer dat ze er een film voor 12jr en ouder van hebben gemaakt...

nee ik weet het nog zo net niet met deze film een 7 en dat is alleen vanwege de chicks in skimpy outfits laten we hopen dat er een unrated versie bestaat.
Echt, is die film 12+? Dat wist ik niet....
Smell the flowers while you can....
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:47:33 #117
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_94592972
quote:
Gezien Suckerpunch:

Damn dat wist ik niet, bummer. Hoop dat de chicks dan veel goed maken want, ga er vanavond naartoe.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_94594540
The Fighter
http://www.imdb.com/title/tt0964517/
IMDB: 8.1
Ik: 6

Redelijke film met een matig verhaal, maar met briljant acteer werk van Bale. Een rol waar hij daadwerkelijk iemand anders speelt en niet 1 of andere macho. Alleen daarom al de moeite waard.
pi_94594815
Ran
8.3/10

Prachtige film van dezelfde maker van 'Seven Samurai'; Akira Kurosawa. Dit is pas zijn tweede film die ik heb bekeken maar er schijnen nog een aantal pareltjes tussen te zitten. In ieder geval heeft mijn favo regisseur allertijden ook ooit een verhaallijntje van hem gejat ;) (yoyimbo)

Qua verhaallijn is het iets wat heel erg bekend voor komt. Dat komt omdat waarschijnlijk meerdere films er ooit al eerder elementen van over hebben genomen maar nog nooit op zo'n wijze zoals ik het nu heb gezien. Dit is volgens mij de beste vertaling die je kan hebben als je King Lear op het grote doek zou willen hebben. Voor een regisseur die dit nog heeft gemaakt op zijn 75e en er tien jaar aan gewerkt had is het indrukwekkend. Het laat in ieder geval zien dat creativiteit niet met de jaren minder wordt.
Wat vooral mooi aan de film is zijn de camerapunten en het kleurgebruik. Prachtige gewaden en veel gebruik van wapens. De acteurs komen ook erg overtuigend over. Je moet wel iets van de japanse cultuur begrijpen waarom mensen af en toe op een aparte manier reageren maar dat ligt allemaal wel in de lijn met hoe men normaal met elkaar om gaat. Als je houd van kostuumdrama's is dit een aanrader.
Verhaal in het kort: Op een dag besluit de oude heerser zijn land over te dragen aan zijn oudste zoon. Binnen de kortste keren valt zowel de familie als het land uit elkaar. En langzaam zie je de oude man overgaan naar een seniel geschifte man die ook zijn breekpunt heeft. Terwijl deze zo bekend stond als de genadeloze slachter. :)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 12:59:08 #120
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_94595346
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 00:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Moet je Fast Times at Ridgemont High ook eens proberen.
en niet te vergeten de nieuwe show Glory Daze, die zich afspeelt in 80-er jaren.
En dat kan zomaar.....?
pi_94596266
quote:
Gezien Suckerpunch:

http://www.jaynl.com/2011(...)oll-in-sucker-punch/

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 12:59 schreef Lienzz het volgende:

[..]

en niet te vergeten de nieuwe show Glory Daze, die zich afspeelt in 80-er jaren.
Haha die volgde ik al vanaf het begin, ook meegepraat hier, jammer dat er geen seizoen 2 komt.

[ Bericht 48% gewijzigd door JDx op 25-03-2011 14:49:04 ]
pi_94597950
Take me home tonight (2011) lijkt me ook wel gaaf, ook een beetje hetzelfde tijdperk:
Jammer dat die het niet zo goed doet... :{
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:22:54 #123
286575 Roces18
Chef de party
pi_94598778
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 14:02 schreef Iemand91 het volgende:
Take me home tonight (2011) lijkt me ook wel gaaf, ook een beetje hetzelfde tijdperk:
Jammer dat die het niet zo goed doet... :{
Tja die staat ook nog op mijn to-watch lijstje maar alleen nog maar cams enzo :r
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:24:59 #124
286575 Roces18
Chef de party
pi_94598877

Brothers Bloom

Rachel Weisz O+ , en in het begin is haar karakter zeer grappig . Hoe ze een lamborghini bestuurd _O- . Verder heeft de film zo zijn leuke momenten maar het is niet echt een komedie verder. Volgens mij komt het script niet helemaal goed op beeld...

6-
pi_94600408
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 14:22 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Tja die staat ook nog op mijn to-watch lijstje maar alleen nog maar cams enzo :r
Komt ie niet in Nederland dan?
Zal ook wel snel op dvd komen denk ik...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')