SnuggLe | zondag 1 mei 2011 @ 11:27 |
Hoe te posten in dit topic Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook. Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken . Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze Vorige topics: CLXIII | CLXII | CLXI CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco | |
SnuggLe | zondag 1 mei 2011 @ 11:28 |
Laatste post vorige topic: Goede maand! April Films 49. [ afbeelding ] Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father (Kurt Kuenne, 2008) :: 9.0 50. [ afbeelding ] Incendies (Denis Villeneuve, 2010) :: 8.5 51. [ afbeelding ] Celda 211 (Daniel Monzón, 2009) :: 8.1 52. [ afbeelding ] The Cove (Louie Psihoyos, 2009) :: 8.0 53. [ afbeelding ] Blue Valentine (Derek Cianfrance, 2010) :: 7.8 54. [ afbeelding ] Fair Game (Doug Liman, 2010) :: 7.4 55. [ afbeelding ] Limitless (Neil Burger, 2011) :: 6.9 56. [ afbeelding ] Out of Sight (Steven Soderbergh, 1998) :: 6.8 57. [ afbeelding ] Hobo With a Shotgun (Jason Eisener, 2011) :: 6.0 58. [ afbeelding ] Middle Men (George Gallo, 2009) :: 6.0 59. [ afbeelding ] Año bisiesto (Michael Rowe, 2010) :: 5.9 60. [ afbeelding ] Another Year (Mike Leigh, 2010) :: 5.7 61. [ afbeelding ] The Way Back (Peter Weir, 2010) :: 5.7 62. [ afbeelding ] Open Season (Roger Allers, Jill Culton, 2006) :: 5.0 63. [ afbeelding ] Dumbland (David Lynch, 2002) :: 4.0 Series 64. [ afbeelding ] The Simpsons - Seizoen 20 (Matt Groening, 1989) :: 8.0 Totale speelduur: 1548 min. Best beoordeeld: Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father (9.0, 1ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: Dumbland (4.0). | |
Wickyleaks | zondag 1 mei 2011 @ 12:06 |
Just go with it: Was positief verrast op deze rom. com er zitten leuke stukjes humor in vooral mbt plastische chirurgie 7/10 Rio: Viel mij tegen, verhaal ging wat traag en viel bijna in slaap in de bios 5/10 | |
casper019 | zondag 1 mei 2011 @ 12:19 |
aah rio is juist een hardstikke gezellige film, mooie 7.5!! en ben het eens met just go with it! | |
macondo | zondag 1 mei 2011 @ 12:22 |
April Films 34. Idioterne (Lars von Trier, 1998) :: 6.0 35. Walk the Line (James Mangold, 2005) :: 6.0 36. Do the Right Thing (Spike Lee, 1989) :: 8.5 37. Utvandrarna (Jan Troell, 1971) :: 6.5 Statistieken Totaal 4 films (maandgemiddelde: 9.3) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 4. Totale speelduur: 564 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: Do the Right Thing (8.5, 2de dit jaar). Slechtst beoordeeld: Idioterne, Walk the Line (6.0). Een maandje met veel zon, veel boeken en dus wat minder films. Overigens vraag ik mij af hoe sommigen met dit mooie weer zo veel films kunnen kijken (Roces?). Laatst gezien: Utvandrarna (1971) Met in de hoofdrol Max von Sydow - deze zeer lange film van maar liefst drie uur gaat over de armoede van een boerengezin in het Zweden in de 19e eeuw, samen met de strikt geordende samenleving met rangen en standen en alle onrechtvaardigheid die daarbij komt kijken. Na een uur kwam het er dan ook echt van, ze emigreerden naar de Verenigde Staten. Snuggere zoontje leert alvast Engels uit een boekje. De reis per zeilschip duurde in die tijd vrij lang en niet iedereen overleeft zo'n reis van meer dan 10 weken. De film neemt er ook vrij goed de tijd voor, een uur. Laatste uur is dan ook de aankomst in het beloofde land. Misverstanden, taalbarrieres en verwondering over zaken als de stoomtrein. Het sterke punt van de film is de waarheidsgetrouwe sfeer, de onwetendheid van de gewone man in die tijd en de verwondering. Nadeel is ook direct duidelijk - het duurt te lang. Zeker het eerste uur in Zweden is vrij traag en beperkt in perspectief. Krijg er dan bijna claustrofobie van. 6,5/10 IMDB 8/10 | |
Beardy | zondag 1 mei 2011 @ 12:46 |
Mag een serie op DvD hier ook vermeld worden misschien? LIFE AFTER PEOPLE Interessante documentaire (heb nu 2 boxen van 3 DvD's; serie 1 en serie 2) over wat er (waarschijnlijk) gebeurt als er ineens geen mensen meer op aarde zouden zijn. Gebouwen die instorten (en waarom dat gebeurt), hoe hele gebieden overwoekerd raken enzovoorts. | |
Roces18 | zondag 1 mei 2011 @ 13:28 |
Haha ben 2 weken aan het oppassen op kinderen van mijn oom want hij is namelijk op vakantie. En ik kijk ze juist in de avond. Overdag doe ik zat andere dingen Gisteravond The Fighter gezien: Erg goede acteerprestaties tja wat kan ik erover zeggen, gewoon een uitstekende film die zeker een acht verdient! | |
Verbodsbord | zondag 1 mei 2011 @ 14:18 |
Dat klinkt als iets dat ik wil zien Uit welk jaar stamt de serie? | |
Roces18 | zondag 1 mei 2011 @ 14:44 |
2010 | |
-Strawberry- | zondag 1 mei 2011 @ 15:05 |
Inderdaad, toch meer voor kinderen dan volwassenen. Het was wel mooi en zo, maar qua verhaal sprak het me in de film totaal niet aan. Dan toch liever ice age waar ook wat meer mijn soort humor in zit. | |
Robby87 | zondag 1 mei 2011 @ 15:32 |
Inception Derde keer dat ik deze film heb gezien. Eerste keer in de bioscoop toch wat verward, mede door het snelle tempo van de film en natuurlijk de verschillende lagen waardoor je niet altijd alles even goed kan bijhouden. Het herkijken is echt een genot, vooral omdat je al een beetje weet hoe het in elkaar zit en je dus een voorsprong hebt en alles beter kan volgen, en hierbij bijv. kan genieten van de prachtige muziek of het camerawerk. Sterke van deze film is toch wel het tempo, verveelt werkelijk geen minuut en het thema is echt fantastisch. 9.5/10 | |
Wickyleaks | zondag 1 mei 2011 @ 16:09 |
dat had ik dus ook... ziet er supers uit enzo maar het verhaal sprak mij ook niet aan en de humor was toch te kinderlijk | |
TJLinden | zondag 1 mei 2011 @ 17:11 |
April Films 1. Walk the Line (James Mangold, 2005) :: 9.0 Eindelijk gezien en ontzettend onder de indruk. Het leven van Johnny Cash wordt mooi in beeld gebracht, met een duidelijke focus op de romance tussen hem en June Carter. Joaquin Phoenix levert een super prestatie, als acteur en als zanger. Hetzelfde geldt voor Reese Witherspoon. En geniale muziek natuurlijk! 2. Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father (Kurt Kuenne, 2008) :: 9.0 Enorm indrukwekkende docu over de moord op en het leven van een man. Wanneer de moordenaar (zijn ex) zwanger blijkt te zijn van zijn kind, krijgt de film een extra (heftige) dimensie. 3. Lords of Dogtown (Catherine Hardwicke, 2005) :: 8.5 Dit blijk ik een heerlijk filmpje vinden... Een hoop jong talent (Emile Hirsch, Michael Angarano, Heath Ledger) en dat heerlijke Southern-California surf/skate sfeertje. Mooie soundtrack ook er onder! 4. Mononoke-hime (Hayao Miyazaki, 1997) :: 8.5 Tot nu toe was Spirited Away nog steeds de enige Miyazaki die ik gezien had, dus daar bracht ik deze maand eindelijk wat verandering in. Princess Mononoke was een erg mooi filmpje in de zelfde stijl als de andere Miyazaki's. Super verhaal waarin geen enkel karakter compleet zwart-wit goed of slecht is en mooie animaties. 5. Dare mo shiranai (Hirokazu Koreeda, 2004) :: 8.0 Indrukwekkende film over vier kinderen die, door het vertrek van hun lakse moeder, op zich zelf aangewezen zijn om een huishoudentje in Tokyo te managen, wat uiteindelijk zelfs neer komt op een strijd om overleving. Ontzettend sterke kindacteurs (de oudste broer heeft er zelfs een Gouden Palm aan overgehouden voor beste acteur), tragisch verhaal en een hele mooie visuele stijl. 6. Bomb the System (Adam Bhala Lough, 2002) :: 8.0 Toffe film over de (fictieve) graffiti-scene in New York, met een goede rol van Mark Webber. 7. Hauru no ugoku shiro (Hayao Miyazaki, 2004) :: 8.0 De tweede Miyazaki van deze maand en opnieuw een pareltje. Vooral ook visueel echt een spektakel! 8. The Departed (Martin Scorsese, 2006) :: 8.0 Scorsese staat altijd garant voor kwaliteit. Hele sterke cast en een goed verhaal (wat je hier natuurlijk niet aan Scorsese mag toeschrijven). Toch vond ik de opbouw een tikkeltje traag. 9. Tangled (Nathan Greno, Byron Howard, 2010) :: 8.0 Hoewel de film computer-geanimeerd is, is het wel een echte Disney geworden. Leuke karakters, fijne humor en prima muziek. 10. The Battle of Shaker Heights (Efram Potelle, Kyle Rankin, 2003) :: 7.5 Leuke film met Shia LeBoeuf zoals ik 'm eigenlijk het coolst vind: als nerderig, quirky betwetertje. In dit typische coming-of-age verhaal speelt hij een high-schooler die zijn vrije tijd besteedt aan het re-enacten van veldslagen, een avondbaantje in de supermarkt en het versieren van de oudere zus van zijn enige vriend. 11. Noruwei no mori (Anh Hung Tran, 2010) :: 7.5 Mooie film, maar het boek is veeeele malen mooier. In wezen een coming-of-age verhaal over een jonge student in Tokyo, alleen dan niet op de Hollywood-manier. 12. Speak (Jessica Sharzer, 2004) :: 7.5 Sterke indie-dramaatje met een 14-jarige Kristen Stewart als High School freshman met een traumatische zomer achter de rug. 13. Bickford Shmeckler's Cool Ideas (Scott Lew, 2006) :: 7.0 Leuke film over een studentje (Patrick Fugit) wiens boek, met daarin alle kosmische waarheden opgetekend, gestolen wordt door de bloedmooie Olivia Wilde en daarna een zoektochtje moet ondernemen naar het originele manuscript. 14. Dogtown and Z-Boys (Stacy Peralta, 2001) :: 7.0 Documentaire over de echt Z-Boys, die in de film 'Lords of Dogtown' centraal stonden, met voice-over van Sean Penn. Interessant en onderhoudend, maar het mist de flair van de fictieve film die deze docu opvolgde. 15. Iron Man 2 (Jon Favreau, 2010) :: 7.0 Tja... gewoon zeer prima vermaak met een toffe cast (waaronder natuurlijk Scarlett Johansson ). Deel 1 was trouwens wel stukken beter. 16. Saved! (Brian Dannelly, 2004) :: 7.0 Opnieuw een leuk high-school-filmpje, ditmaal over een meisje (Jena Malone) dat, in opdracht van Jezus, naar bed gaat met haar uit de kast gekomen vriendje. Als ze dan zwanger raakt valt dat niet helemaal lekker op hun zwaar christelijke school. 17. Shrink (Jonas Pate, 2009) :: 7.0 Zeker aardig, maar met Kevin Spacey in de hoofdrol en een goede supporting cast had hier wellicht meer in kunnen zitten. De film draait over een psychiater in Hollywood, zijn beroemde klanten en zijn eigen zenuwinzinking. 18. TRON: Legacy (Joseph Kosinski, 2010) :: 7.0 Zelfde gevalletje als Iron Man 2. Visueel spektakel, sterke cast, dikke actie, maar uiteindelijk weinig verhaal of diepgang. 19. Dead Birds (Alex Turner, 2004) :: 6.0 Middelmatige horrorfilm over een groepje confederate soldiers dat onderdak zoekt in een grote plantage in Alabama (wat natuurlijk niet goed afloopt). 20. New Kids Turbo (Steffen Haars, 2010) :: 5.5 Pfff... tja... ik moet toegeven dat ik af en toe wel hard heb kunnen lachen, maar dit is toch eigenlijk wel ontzettend triest vermaak. | |
Roces18 | zondag 1 mei 2011 @ 18:50 |
Kijk dat is pas hoe je een lijst presenteert erg goed gedaan. Walk the Line ziet er goed uit en ga ik ook zeker kijken! thanx | |
casper019 | zondag 1 mei 2011 @ 22:11 |
R Denemarken Drama 99 minuten geregisseerd door Tobias Lindholm en Michael Noer met Pilou Asbæk, Roland Møller en Dulfi Al-Jaburi Rune is een jonge Deen, die is veroordeeld voor een ernstig geweldsdelict en terechtkomt in een oude, zwaarbewaakte gevangenis. Hij is vastbesloten zo weinig mogelijk op te vallen en zich buiten de strijd om de macht te houden, maar al de eerste dag wordt duidelijk dat dat geen optie is. Er is geen ontsnappen aan de meedogenloze gevangeniscultuur, met zijn strikte pikorde, gewelddadige erecodes en geheimzinnige contracten. Dankzij zijn handigheid weet hij zich toch een bevoorrechte positie te verwerven. best sterk gevangenis drama, wat een aardig beeld geeft hoe erg het in de gevangenis er aan toe kan gaan. Schokkerend en sterk einde. Toffe film om te zien. een 7 | |
Karstman | zondag 1 mei 2011 @ 23:28 |
Unstoppable Het debiele broertje van Earl uit "My name is Earl" heeft een baan gekregen bij de spoorwegen. Dat hij ook hier er een zootje van maakt is niet verrassend. Hij zorgt er voor dat er een trein op hol slaat. Als de trein dan ook nog een gevaarlijke lading blijkt te hebben dan is het alle hands aan dek. Op hetzelfde spoor als de trein zitten ook Denzel Washinghton en Chris Pine in hun eigen trein. Oh oh als dat maar goed gaat! Oh ja en het zal geen Amerikaanse film zijn als het niet zo is dat beide heren nog wat onopgeloste problemen met het thuisfront hebben. Doorsnee actiefilm die redelijk spannend is (hoewel je wel kan raden hoe het afloopt) maar wel vol gaten zit, zeker als je wat van treinen weet. Maar daar moet je niet teveel op letten en dan heb je een prima anderhalf uur vermaak op de zondagavond. IMDB zegt 6,9 en daar ben ik wel mee eens. Morgen bij Paul en Thor op bezoek (klinkt als een stelletje als je het zo zegt ) | |
El_Matador | zondag 1 mei 2011 @ 23:43 |
Een rustig maandje door de vele feestjes en het lekkere weer (de statistieken volgen de weersituatie in apil ) April Films 1. Che: Part One (Steven Soderbergh, 2008) :: 8.7 2. Domino (Tony Scott, 2005) :: 8.6 3. Awake (Joby Harold, 2007) :: 8.5 4. Che: Part Two (Steven Soderbergh, 2008) :: 8.4 5. The Other Guys (Adam McKay, 2010) :: 8.2 6. Go (Doug Liman, 1999) :: 8.0 7. Next Friday (Steve Carr, 2000) :: 8.0 8. The New World (Terrence Malick, 2005) :: 7.0 9. Freedomland (Joe Roth, 2006) :: 6.7 10. Deja Vu (Tony Scott, 2006) :: 6.5 11. Dumbland (David Lynch, 2002) :: 6.5 Series 12. The Pillars of the Earth - Seizoen 1 (Sergio Mimica-Gezzan, 2010): Aflevering 1 t/m 8 :: 9.2 Statistieken Totaal 11 films (maandgemiddelde: 24.0) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 1. - Lang (meer dan 75 min.): 10. Totaal 8 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 1665 min. Aantal films / series herzien: 1. Best beoordeeld: The Pillars of the Earth - Seizoen 1 (9.2, 8ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: Deja Vu, Dumbland (6.5). Media-verdeling 1. 11. | |
Michelangelo2 | maandag 2 mei 2011 @ 00:39 |
April Hoogste punten 1. Fucking Åmål (Lukas Moodysson, 1998) :: 9.0 Eindelijk eens een tienerfilm die ik wel weet te waarderen. Erg simpel verhaaltje, maar des te doeltreffender. 2. Judgment at Nuremberg (Stanley Kramer, 1961) :: 9.0 Verrassend goede rechtbankfilm die gelukkig niet vervalt in een good guys vs. bad guys-verhaal, wat toch in de lijn der verwachtingen lag, gezien het een Tweede Wereldoorlogsfilm is, geproduceerd in Hollywood. 3. Le salaire de la peur (Henri-Georges Clouzot, 1953) :: 9.0 Mijn tweede Clouzot en gelijk ook de beste. Vooral de vrachtwagenscenes waren ijzingwekkend. 4. Le trou (Jacques Becker, 1960) :: 10.0 De beste gevangenisfilms die ik tot nu toe heb gezien. Alles wordt lekker minitieus weergegeven, zodat het net lijkt of je zelf meedoet aan de ontsnappingspoging. [ Bericht 0% gewijzigd door Michelangelo2 op 02-05-2011 00:45:35 ] | |
FANNvanhetlaatsteuur | maandag 2 mei 2011 @ 02:24 |
Bruno Hamel is een achtendertigjarige chirurg die samen met zijn vrouw Sylvie en achtjarige dochter Jasmine in Drummondville woont. Ze leiden een gelukkig leven, totdat Jasmine wordt verkracht en vermoord Als de moordenaar is opgepakt, bekruipt Bruno een gruwelijk idee. Hij zint op wraak op de moordenaar en heeft het plan gevat om hem te ontvoeren en zeven dagen lang te martelen. mwja... best wel aardig een 7tje ofzo | |
SnuggLe | maandag 2 mei 2011 @ 08:29 |
65. Five Minarets in New York (Mahsun Kirmizigül, 2010) :: 6.5 Een Turks-Amerikaanse film over moslimterrorisme. Ik wist totaal niet wat ik kon verwachten op bais van de filmposter; had de review van iemand uit het vorige topic niet gelezen, maar alleen snel het cijfer gescand. De film gaat over een man die een 'rode vlag'krijgt van interpol en door Amerika opgepakt wordt om aan Turkije uit te leveren. Twee turkse geheim agenten moeten de man meenemen, maar dat verloopt allemaal toch net even wat anders. Je weet in de film steeds niet waar het een en ander naartoegaat. Waarom wordt hij nu meegenomen? Wat heeft hij gedaan? Het verhaal gaat een beetje alle kanten op. Het middenstuk is langdradig en je vraagt je af "Oke, wanneer komt het verhaal weer terug, wat wordt nu de clou?". De clou zelf is mwoah... Teveel langdradig langzaam spanningsopbouw voor een goede climax. Het acteerwerk is niet bijzonder. Het camerawerk daarentegen wel. Volgensmij is er gefilmd met zeer lichtsterke lenzen, gezien de onscherpte aan de hoeken van het beeld. En gezien de hoeveelheid licht in de Aja Sofia natuurlijk :-) Over het algemeen overtuidg de film zeker niet: een 6.5 | |
macondo | maandag 2 mei 2011 @ 09:24 |
Met uitzondering van Le Salaire de la Peur helemaal met je eens. En Le Trou, het voelt ook echt alsof je zelf een gat aan het beuken bent in de muur. Geen trucjes met de tijd in deze film! | |
Roces18 | maandag 2 mei 2011 @ 10:57 |
Gisteravond True Romance gezien. Samenvatting Clarence heeft de liefde van zijn leven gevonden: het ex-hoertje Alabama. Wanneer Clarence een koffer met kleren gaat ophalen bij de ex-pooier van zijn vrouw eindigt de confrontatie tussen de twee mannen in een gigantisch vuurgevecht. Terwijl het bloed en de kogels hem om de oren vliegen, grijpt Clarence per ongeluk de verkeerde koffer. Met een gigantische partij cocaïne in hun bezit, rijden Clarence en Alabama naar Californië, op de hielen gezeten door de maffia en de politie. Een film met veel bekende sterren zoals brad pitt, samuel l. jackson (die overigens maar een heel kleine rol heeft) dennis hopper etcetera. De meeste sterren hebben maar een klein rolletje hier en dat is wel jammer. Over de film zelf, voor diepgang, emotie en humor hoef je deze film echt niet te kijken. Het is meer een frisse roadmovie uit de jaren 90. Aan de ene kant heb ik me er best mee vermaakt maar aan de andere kant vind ik het een overschatte film. Alleen doordat Quentin Tarantino invloed had in deze film vindt de hele wereld hem fantastisch. Ach ja ik weet het zo net nog niet, even laten inzinken maar voor nu krijgt die zeker een 7. | |
leonie-89 | maandag 2 mei 2011 @ 11:15 |
127 Hours 6* | |
planethugo | maandag 2 mei 2011 @ 11:49 |
Niet zo heel veel films gezien afgelopen maand, maar wel eindelijk aan The West Wing begonnen en daar geen spijt van gehad. Interessant inkijkje in de keuken van het witte huis. Als Obama nu in het nieuws is, en dat is ie vaak, dan denk je toch steeds terug aan hoe men dat in The West Wing zou oplossen | |
Lonewolf2003 | maandag 2 mei 2011 @ 14:33 |
April Films 1. Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father (Kurt Kuenne, 2008) :: 9.0 2. Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal (Chul-soo Yang, 2010) :: 8.0 3. Paper Moon (Peter Bogdanovich, 1973) :: 7.5 4. La nuit américaine (François Truffaut, 1973) :: 7.5 5. Thor (Kenneth Branagh, 2011) :: 7.5 6. For Your Eyes Only (John Glen, 1981) :: 7.5 7. TRON: Legacy (Joseph Kosinski, 2010) :: 7.5 8. Le deuxième souffle (Jean-Pierre Melville, 1966) :: 7.0 9. The Killer Inside Me (Michael Winterbottom, 2010) :: 7.0 10. The Green Hornet (Michel Gondry, 2011) :: 7.0 11. Jackass 3D (Jeff Tremaine, 2010) :: 7.0 12. Paul (Greg Mottola, 2011) :: 7.0 13. I'm Still Here (Casey Affleck, 2010) :: 7.0 14. Trolljegeren (André Øvredal, 2010) :: 6.5 15. Howl (Rob Epstein, Jeffrey Friedman, 2010) :: 6.5 16. Faster (George Tillman Jr., 2010) :: 6.5 17. Love and Other Drugs (Edward Zwick, 2010) :: 6.5 18. Les enfants terribles (Jean-Pierre Melville, 1950) :: 6.5 19. Piranha (Alexandre Aja, 2010) :: 6.0 20. Menschen am Sonntag (Curt Siodmak, Robert Siodmak, Edgar G. Ulmer, Fred Zinnemann, 1930) :: 6.0 21. Hobo With a Shotgun (Jason Eisener, 2011) :: 6.0 22. No Strings Attached (Ivan Reitman, 2011) :: 6.0 23. Black Dynamite (Scott Sanders, 2009) :: 6.0 24. Léon Morin, prêtre (Jean-Pierre Melville, 1961) :: 4.0 Series 25. Arrested Development - Seizoen 2 (Mitchell Hurwitz, 2004) : Aflevering 1 t/m 18 :: 10.0 26. Mildred Pierce - Seizoen 1 (Todd Haynes, 2011): Aflevering 3 t/m 5 :: 9.0 27. Archer - Seizoen 2 (Adam Reed, 2011): Aflevering 1 t/m 13 :: 8.5 28. Archer - Seizoen 1 (Adam Reed, 2009): Aflevering 1 t/m 10 :: 7.5 29. Bakuman - Seizoen 1 (Noriaki Akitaya, Kenichi Kasai, 2010): Aflevering 24 t/m 25 :: 7.0 30. Chuck - Seizoen 4 (Chris Fedak, Josh Schwartz, 2010): Aflevering 20 t/m 21 (nog niet af gezien) 31. Community - Seizoen 2 (Joe Russo, 2010): Aflevering 20 t/m 22 (nog niet af gezien) 32. Family Guy - Seizoen 9 (Seth MacFarlane, 2010): Aflevering 15 t/m 16 (nog niet af gezien) 33. Game of Thrones - Seizoen 1 (David Benioff, D.B. Weiss, 2011): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien) 34. Hagane no renkinjutsushi - Seizoen 2 (Yasuhiro Irie, 2009): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien) 35. How I Met Your Mother - Seizoen 6 (Carter Bays, Craig Thomas, 2010): Aflevering 20 t/m 21 (nog niet af gezien) 36. The Killing - Seizoen 1 (Veena Cabreros Sud, 2011): Aflevering 1 t/m 4 (nog niet af gezien) 37. Modern Family - Seizoen 2 (Steven Levitan, Christopher Lloyd, 2010): Aflevering 19 t/m 20 (nog niet af gezien) 38. Sayonara zetsubô sensei - Seizoen 1 (Akiyuki Shinbo, 2007): Aflevering 4 t/m 10 (nog niet af gezien) 39. The Simpsons - Seizoen 22 (Matt Groening, 2010): Aflevering 18 (nog niet af gezien) 40. South Park - Seizoen 15 (Trey Parker, Matt Stone, Eric Stough, 2011): Aflevering 1 (nog niet af gezien) Statistieken Totaal 24 films (maandgemiddelde: 36.5) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 1. - Lang (meer dan 75 min.): 23. Totaal 74 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 4427 min. Aantal films / series herzien: 2. Best beoordeeld: Arrested Development - Seizoen 2 (10.0, 1ste dit jaar) (Voor een serie dan). Slechtst beoordeeld: Léon Morin, prêtre (4.0). Media-verdeling 5. 6. 29. | |
Hoogheid | maandag 2 mei 2011 @ 15:31 |
Gran Torino.. erg mooie film | |
picodealion | maandag 2 mei 2011 @ 16:34 |
In navolging van TJLinden, die een mooi lijstje heeft gemaakt, doe ik maar even hetzelfde. Ik geef vrijwel alleen maar hele cijfers, omdat ik al besluiteloos genoeg ben en dat voor IMDb goed genoeg is. Uitzonderingen zijn films waar ik een uitgebreide review voor heb geschreven, omdat een gedetailleerder cijfer dan meestal vanzelf tot stand komt. April 2011 1. 3 (Tom Tykwer, 2010) - 8.0 Een nieuw kunststukje van de maker van Lola Rennt en Perfume, ditmaal over een Duits (hetero-)echtpaar waarvan beide leden verliefd worden op dezelfde man zonder dat ze dit van elkaar weten. In vergelijking met Perfume weer heel erg terug naar de art-house. Ik kan me voorstellen dat mensen zullen gruwelen van de metaforen en andere kunstzinnige ingrepen die af en toe gebruikt worden, maar ik vond het een hilarische film met een mooi verhaal. Prachtige vrouw ook, zolang ze d'r kleren aanhoudt. Wel iets aan de lange kant. 2. Soylent Green (Richard Fleischer, 1973) - 8.0 Dystopische sci-fi met Charlton Heston in zijn gloriedagen. Sterk verhaal over hoe slecht de wereld er aan toe is in 2022, vooral op gebied van natuur/milieu en mensenrechten. Wel wat oubollig, maar dat doet niet af aan het goede verhaal en prima acteerwerk. Paar erg originele ideeën over hoe de wereld in elkaar steekt in de toekomst. Vrouwen als 'meubilair' mogen ze van mij vandaag nog invoeren, . 3. I Saw The Devil (Jee-woon Kim, 2010) - 7.6 Sterke Koreaanse wraak-thriller die goed in het straatje past van de Vengeance-trilogie van Chan-wook Park. Ook dezelfde hoofdrolspeler als het eerste deel daarvan (Min-sik Choi, Oldboy). Uitgebreide review hier. 4. Toy Story 3 (Lee Unkrich, 2010) - 7.0 Zeer prima derde deel van deze serie, hopelijk houden ze het hierbij. Soms best grimmig voor een kinderfilm, maar zeker grappiger dan deeltje 2 en wederom erg mooi gemaakt. Mooi 'af' einde ook, nu niet meer aanzitten. 5. Metropolis (Fritz Lang, 1927) - 7.0 Een van de grote klassiekers uit de silent era. Voor die tijd ook geweldig gemaakt, maar niet een film die ik gauw nog eens zou kijken. Verhaal en acteerwerk zijn moeilijk om in te komen, ruim 80 jaar later. Maximum cijfer gegeven voor een film die ik niet als 'favoriet' zou bestempelen, puur om zijn kwaliteit als je 'm in context plaatst. 6. Abre Los Ojos (Alejandro Amenábar, 1997) - 7.0 Later verhollywoodst als Vanilla Sky met Tom & Penelope Kroes, is dit origineel ook met mevrouw P. Cruz. Vanilla Sky is me te lang geleden om nog een goede vergelijking te maken, maar deze Spaanse versie was goed te doen. Geen meesterwerk, wel een ruime voldoende. 7. Henry's Crime (Malcolm Venville, 2011) - 7.0 Verrassende comedy met Keanu Reeves, die onterecht gevangen zit en vervolgens besluit de misdaad die bij zijn straf hoorde ook daadwerkelijk te plegen. Iets traag, wat de droogheid van de film bevordert. Deed me een beetje denken aan The Ladykillers, in elk geval een stuk leuker dan ik had verwacht. 8. Enter the Void (Gaspar Noé, 2009) - 7.0 Bijzondere film over westerlingen in Japan en drugsgebruik. Mooie beelden, aparte visualisaties van de effecten van drugs, goed verhaal ook, maar halverwege neemt de film een rare wending en duurt hij vervolgens veel te lang. 9. Scream 4 (Wes Craven, 2011) - 6.0 Voor een tiener-slasher zat 'ie prima in elkaar, ware het niet dat hij veel en veel te meta was. Uitgebreide review hier (onder 'user reviews'). Verrassend genoeg een voldoende waard. 10. Le Scaphandre et le Papillon (Julian Schnabel, 2007) - 6.0 Verfilming van het waargebeurde verhaal van Jean-Dominique Bauby die van top tot teen verlamd raakt, en alleen kan communiceren door met zijn oog te knipperen. Ontroerend verhaal, maar vrij saai verfilmd. Het vergelijkbare The Secret Life of Words was vele malen beter. 11. High Noon (Fred Zinnemann, 1952) - 6.0 Klassieke western over een sheriff die de dag van zijn aftreden te maken krijgt met een bende die hij jaren geleden de stad uit heeft gebonjourd. Niets lijkt mee te zitten wanneer hij zijn stadje wil beschermen. Vast een prima film voor een western, maar het genre ligt me niet. De shoot-outs snap ik al helemaal niks van, zijn daar speciale regels voor? Ik vind het er allemaal enorm knullig uit ziet. Toch net een voldoende waard. 12. The Curious Case of Benjamin Button (David Fincher, 2008) - 5.0 Wat ik me het meeste herinner van deze film is dat ik uren heb zitten wachten tot hij eindelijk was afgelopen. Op zich een bijzonder verhaal maar veel te langdradig verfilmd. Brad Pitt doet niks interessants, en de enige memorabele rol was van de immer knappe Tilda Swinton. Cate Blanchett speelt ook prima. 13. Avatar (James Cameron, 2009) - 4.0 Mooi gemaakte film met best een originele insteek in het aloude verhaal van de 'moderne' maatschappij die de inboorlingen wil exploiteren (ondanks de geleende aspecten van Star Wars t/m The Matrix). Helaas ook één grote opeenstapeling van cliche's uit de afgelopen 50 jaar cinema, met weer eens een nietszeggend blanco Hollywoodjongetje in de hoofdrol. 14. A Nightmare On Elm Street (Wes Craven, 1984) - 4.0 Misschien ben ik hier te jong voor, maar ik heb er geen moment van kunnen genieten. Origineel idee in de horror destijds (een monster in je dromen) maar slecht gespeeld, slechte geluidseffecten, holle karakters en een flinterdun plot. "Klassieker" ja, maar kan tegenwoordig echt niet meer. 15. New Kids Turbo (Steffen Haas, Flip van der Kuil, 2010) - 3.0 De making of was grappiger en zat sterker in elkaar. Twee keer gelachen en een paar keer geglimlacht. [ Bericht 2% gewijzigd door picodealion op 03-05-2011 11:25:43 ] | |
Roces18 | maandag 2 mei 2011 @ 17:03 |
New Kids Turbo had ik ook gezien alleen in de eerste helft zaten best een paar geslaagde grappen wanneer iedereen ontslagen wordt. Maar daarna gaat het alleen bergafwaarts en had ik hem volgens mij een 6- gegeven. Maar ieder zijn ding toch | |
casper019 | maandag 2 mei 2011 @ 22:14 |
G.O.R.A. Turkije Komedie / Science-Fiction 127 minuten geregisseerd door Ömer Faruk Sorak met Cem Yilmaz, Özkan Ugur en Safak Sezer Arif, die probeert zelf geproduceerde valse ufo-foto's te verkopen, is een tapijtverkoper, touroperator, reisgids kortom een manusje van alles. Maar op een dag wordt hij door buitenaardse wezens ontvoerd die hij in werkelijkheid in de verste verte niet eens heeft gezien. Hij wordt meegenomen naar de planeet G.O.R.A. waar de boosaardige Logar de dienst uitmaakt. Hij probeert zijn grootvaders wraak op de aardbewoners op zich te nemen door ze op te sluiten op de planeet en ze daar te mishandelen. Arif wordt gevangen gezet en raakt bevriend met zijn medegevangenen: Faruk, een Bob Marley look-a-like, en 216 een onderdanige androïde. Samen bedenken ze een ontsnappingsplan. hele toffe film! film is vanaf het begin tot het eind erg leuk en gaat geen seconde vervelen. Kijkt heel lekker weg en is op een toffe manier gemaakt. Leuke bijpersonages en ook leuke grappen/verwijzingen naar andere films (oa star wars & the matrix) echt een aanrader om te zien! dikke 8! | |
Timo20 | maandag 2 mei 2011 @ 22:16 |
Vanavond afgekeken: Sons of Anarchy - Season 2 Ik vond het tweede seizoen beter dan het eerste. Het tempo is beter verdeeld, het is (op dat gebied) wat rustiger dan het eerste seizoen. De karakters worden verder uitgediept en het is duidelijk dat de cast hun weg met de personages beter weet te vinden. De sterke verhaallijnen bevatten nog meer drama en zijn nog meeslepender dan in het eerste seizoen. De muziek die tekstueel steeds beter past in het geheel maakt het helemaal. Een geweldige serie. 9,0/10 | |
davako | maandag 2 mei 2011 @ 23:25 |
Vandaag twee films gekeken 1) Fanboys 2008 Een film over vier star wars "nerds" welke een queste beleven om de het eerste kopie van the phantom menace te stelen. Was een redelijke goede film. Mijn cijfer : 7.0 2) Rushmore 1998 Is toch wel de beste film sinds tijden! Een film waarbij de meest markantepersoonlijkheid van prive school wordt afgeschopt. Echt een super film waar drama en comedy precies goed samenvallen. Bill Murray vertolkt zijn rol echt super in deze film Mijn cijfer: 9.0 Echt een soort Wonderboys. Niets meer dan lof voor Rushmore! | |
N-E-R-D | dinsdag 3 mei 2011 @ 00:23 |
Vergelijk hem maar met Kick-ass maar dan minder goed. Heerlijk grof geweld en flauwe humor maar er mist toch iets, vond het op één of ander manier wat amateuristisch overkomen. Ellen Page is wel weer supercute | |
Mainport | dinsdag 3 mei 2011 @ 01:59 |
Soldaat van Oranje Ik snapte er niets van. Rutger Hauer symboliseert de Nederlander in al zijn facetten tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hij is spion, soldaat, gooit bommen uit een vliegtuig, is loyaal aan zijn vrienden, neukt er op los, vlucht naar Engeland, komt weer terug, vlucht weer naar Engeland, komt nog een keer terug; en is tot slot de beste vriend van de koningin. Opeens is het vrede. Waar gaat het over? In ieder geval was het heel slecht geacteerd. Ik heb er smakelijk om gelachen. Haevnen Kijk, tegenwoordig maken ze tenminste echte films, in plaats van die simpele jaren zeventig-pief poef paf-ongein. Deze film kent meerdere hoofdpersonen, van wie er een tussenuit springt; en dat is de vader van het gepeste jongetje. Ik heb zelden zo'n interessant karakter gezien. Deze man staat voor de heetste vuren, maar bewaart altijd zijn kalmte. Van een pauper die hem voor de ogen van zijn kinderen een paar tikken verkoopt, de confrontatie met een Afrikaanse bendeleider die baby's uit zwangere vrouwen snijdt, tot een jongetje dat zijn zoontje bijna opgeblazen heeft; deze vader vertrekt geen spier en probeert het pragmatisch op te lossen. Fantastisch! Niet omdat hij gek is, of naïef; het is een intelligente man. Het ligt domweg niet in zijn aard om boos te worden. De mooiste scène vond ik de ouderavond op school, waarbij de docenten de situatie van het gepeste zoontje wijten aan de hoeveelheid tijd die de vader in Afrika werkt. Hij kijkt eerst verbaasd, "Zeggen ze dat nou echt?", dan laat hij hen glimlachend de rest van hun relaas doen. Wie mensen met respect behandelt, laat zien dat hij boven ze staat. | |
SnuggLe | dinsdag 3 mei 2011 @ 08:36 |
Doctors in the Death Zone Fantastische documentaire van de BBC; "This two-part special follows a team of doctors conducting a series of groundbreaking experiments as they climb Everest, the world's highest peak. From their laboratory tents, pitched in -25°C conditions, the experts use their own bodies for medical tests. They push themselves to the limit to better understand the human body's behaviour in a low-oxygen environment. The team hopes their work will lead to new, life-saving treatments for intensive care patients suffering from hypoxia, a shortage of oxygen in the body." Wat een helden, wat een beelden. Geweldig! Met gevaar voor eigen leven de Everest op, met alle moeielijke keuzes van dien. En op de Everest met zijn allen experimenten uitvoeren om data te verzamelen, zodat back home wellicht duizende mensen langer kunnen leven. Helden!! Ook te zien op Veoh.com als je zoekt op Doctors in the Death Zone. Een dikke 9! (..maar staat niet op whatiwatch/imdb.com) | |
One_conundrum | dinsdag 3 mei 2011 @ 09:47 |
The Exorcist. Ik vond de introductie van de karakters lang duren, hoewel de karakters natuurlijk wel cruciaal zijn. Maar waarom zo langzaam / uitgebreid Von Sydow introduceren? Mis ik iets over het belang van dat stuk? Het acteerwerk was wel bijzonder sterk, vooral indrukwekkend was het begin van de transformatie van het meisje. Het einde vond ik echter weer abrupt. Kom maar lekker bij mij, en klaar is het. Een 8tje. Als ik iets gemist heb hoor ik dat graag. | |
Roces18 | dinsdag 3 mei 2011 @ 10:34 |
Max Payne In het algemeen is het best een goed te pruimen film. De special effects bepalen heel goed de sfeer net zoals in het spel zelf. Ook de actiescenes waar het natuurlijk allemaal om draait zijn ook best goed. Alleen het verhaal tja, die is wel een stuk minder, de ontwikkelingen en diepgang en dergelijke zijn niet echt geweldig maar het draait toch om de actie natuurlijk. Ik heb me er best aardig mee vermaakt en de film krijgt ook een 7. (IMDB 5,4 ofzo ) ”It’s not minimum pain. It’s not medium pain. It’ s Max Payne.” | |
Karstman | dinsdag 3 mei 2011 @ 10:44 |
Gisteravond een double bill in de plaatselijke bioscoop Paul en Thor Paul 2 nerds, en het zijn echte nerds, gaan na ComiCon op roadtrip door de US op zoek naar alle bekende alienplekken zoals Area 51. Door stom toeval ontmoeten ze dan de alien Paul en gaat de roadtrip echt los. Het wordt een malle rit waarin ze malle mensen tegenkomen en die bol staat van sf verwijzingen voor de echte nerds onder ons. Af en toe wordt het wel wat erg kolderiek en hoewel je merkt dat Pegg en Frost een goed op elkaar ingespeeld duo zijn blijft het gevoel wel hangen dat ze een hoop al eerder en beter hebben gedaan. Pluspunten zijn de streng gelovige Ruth, Paul zelf natuurlijk en de bij vlagen brilliant geschoten beelden van de Amerikaanse Mid-West. Een 7,5. Thor in 3D Thor is de zoon van Odin en kroonprins van Asgard. Dat gecombineerd met het feit dat hij de machtige hamer Mjolnir maakt dat het nogal een arrogant ventje is geworden. Odin besluit na een aantal akkefietjes om hem een lesje te leren en stuurt hem zonder krachten naar de aarde waar hij bijkans bovenop de onwaarschijnlijk sexy wetenschapster Natalie Portman valt. Ondertussen blijkt Thor's broer Loki een achterbakse klootzak te zijn die uit is op de macht. Oh jee, als dat maar goed komt! Film moet het hebben van de special effects en het lijf van Chris Hemsworth want er zit nog wel het een en ander aan gaten, onlogische stappen en ongeloofwaardigheid in het verhaal zullen we maar zeggen. Maar wel mooi gemaakt, Asgard is echt schitterend, bijna net zo mooi als Natalie Portman en de sixpack en de pecs van Chris Helmsworth. Of 3D hier iets toevoegd vraag ik me af, het is wel fijn dat de hele film in fatsoenlijk 3D is en dat oogt in elk geval beter dan een aantal van die post production 3D films die ik heb gezien. Oh ja en het is al eerder gezegd maar blijf inderdaad maar even zitten tot na de aftiteling voor de bonusscene. Een 7+ vooral voor de eye-candy | |
Roces18 | dinsdag 3 mei 2011 @ 11:24 |
@ Karstman Wat betreft Paul is dat dezelfde soort humor als in Shaun of the Dead en Hot Fuzz? Want die vind ik beide echt saai namelijk.. | |
Karstman | dinsdag 3 mei 2011 @ 12:20 |
Voor een deel wel want het is hetzelfde stel, dus je krijgt hun dynamiek en timing. Maar Shaun en Hot Fuzz zijn wel veel Engelser films dan Paul dat toch echt veel meer een Amerikaanse comedy is en veel van de humor komt ook van Paul zelf af. | |
casper019 | dinsdag 3 mei 2011 @ 22:10 |
Ice age Verenigde Staten Animatie / Komedie 83 minuten geregisseerd door Chris Wedge en Carlos Saldanha met de stemmen van Ray Romano, John Leguizamo en Denis Leary Twintigduizend jaar geleden strekten gletsjers zich uit over de aarde en overal vluchtten de dieren voor de dreigende ijstijd. In deze periode van gevaar loopt er een vreemde horde dieren rond: de vlotte luiaard Sid, de knorrige mammoet Manny, de duivelse sabeltandtijger Diego en de eekhoorn Scrat. Deze buitenbeentjes werken onverwachts samen om een mensenkind te herenigen met zijn familie. Hiervoor moeten ze lavapoelen, verraderlijke ijsgrotten en de nodige hinderlagen trotseren. Zo worden deze komische, prehistorische vrienden de eerste helden op aarde... leuke en gezellige animatie film met een aantal erg leuke grappen erin die erg lekker wegkijkt, leuk voor de jongeren en ouderen. een 7.5 - op naar deel 2 en 3! | |
Roces18 | woensdag 4 mei 2011 @ 10:54 |
Cass Een film die naast het leven van een hooligan ook genoeg andere problemen daarbuiten uitlicht; familie, racisme enz. Het is niet een typische hooligan film dus maar belicht ook genoeg andere aspecten. Ik vond het een best aardige film om gezien te hebben en sowieso Tamer Hassan altijd +. Het is weer wat anders dan een typische Nick Love hooligan film ... 7 | |
macondo | woensdag 4 mei 2011 @ 11:19 |
Dodge City (1939) Een western zonder Wyatt Earp maar tóch in Dodge City. Gefilmd in technicolor en de grote ster in deze film is uiteraard Errol Flyn. En dat is even schrikken, zijn keurige figuur past voor geen meter bij het rauwe wilde westen. Hij lacht bovendien ontzettend nep. Maar evengoed valt er in deze film veel te genieten. Zo is er een knokpartij in de saloon die historisch is. Echt een icoon wat dat betreft. Ondanks de keurige gedateerde grapjes, de neppe Errol Flynn is het een fijne film. Natuurlijk ook met een romatische side plot met Olivia de Havilland. 7/10 | |
Mike | woensdag 4 mei 2011 @ 11:27 |
Ongelofelijk dat die vrouw nog in leven is, eigenlijk. Zoveel sterren zijn er niet meer over van het tijdperk voor 1940. | |
macondo | woensdag 4 mei 2011 @ 11:42 |
Ze heeft Errol Flynn in ieder geval behoorlijk overleefd : die stierf in 1959 op 50 jarige leeftijd. Olivia de Havilland is nu 95 jaar. Wist niet dat ze nog leefde Overigens was Flynn natuurlijk het prototype filmster. Zwaar aan de drank, drie rechtszaken wegens verkrachting en een lifestyle die een kort leven garandeerde. | |
fliert | woensdag 4 mei 2011 @ 12:57 |
Damn, die wil ik zien, heb je een linkje voor me? Van de week Fair Game gekeken, het waargebeurde verhaal van CIA agente Valerie Plame. Prachtige rollen van Naomi Watts en Sean Penn. Een dikke 8. | |
picodealion | woensdag 4 mei 2011 @ 13:04 |
Nope, was in het filmhuis. Moeilijk te vinden ook met die titel, . | |
fliert | woensdag 4 mei 2011 @ 13:13 |
Klopt! (High Noon vind ik trouwens een topfilm, maar ieder z'n ding) | |
-Strawberry- | woensdag 4 mei 2011 @ 13:13 |
Man (Liam Neeson) komt terecht in een bizar ongeluk met een taxi. De vrouwelijke bestuurder redt hem van de verdrinkingsdood waarna ze zich uit de voeten maakt. Hierna ligt hij 4 dagen in een coma. Als hij ontwaakt blijkt al snel dat iemand zijn identiteit heeft gestolen. Zijn vrouw herkent hem niet en iedereen, inclusief hijzelf, denkt dat hij gek aan het worden is door het trauma aan zijn hersenen. Maar als er plots een man in het ziekenhuis is die hem probeert te vermoorden, wordt het voor hem duidelijk dat hij het zich niet allemaal heeft inbeeld en hij stelt zichzelf de vraag: waarom zou iemand mijn identiteit willen stelen? Iets traag begin (maar functioneel) en daarna een heel spannende film vond ik zelf. Je denkt mee met de hoofdpersoon over wat er aan de hand kan zijn. Op enkele momenten niet altijd even geloofwaardig, maar niet in zo'n mate dat het storend werd. Als thriller/actiefilm vind ik het een aanrader. Voor de mensen die denken dat het verhaal wel iets wegheeft van de Bourne trilogy.... Ik: 7,4 IMDB: 7,2 | |
picodealion | woensdag 4 mei 2011 @ 13:13 |
Western blijkt gewoon niet mijn ding. Weerhoudt me er niet van om ze af en toe te kijken, maar ik probeer ze gewoon wat meer te spreiden . | |
ntm | woensdag 4 mei 2011 @ 18:29 |
Boy A, echt een goeie film. | |
SaintOfKillers | woensdag 4 mei 2011 @ 18:32 |
Blijkbaar genetisch, want Joan Fontaine leeft ook nog. En ik denk dat ze nog steeds niet tegen elkaar spreken. | |
One_conundrum | woensdag 4 mei 2011 @ 20:36 |
After Hours Beetje aparte donkere komedie, met bizar maar grappig verhaal. Leuke eighties setting ook. Met relatief onbekende acteurs, maar de regie is van Scorcese, dus in uitstekende handen. Ben het wel eens het imdb cijfer van 7.6, maar wel bijzonder originele film. | |
casper019 | woensdag 4 mei 2011 @ 23:39 |
Vanavond in 3d in de bios gezien: Thor 3D Verenigde Staten Actie / Avontuur 114 minuten geregisseerd door Kenneth Branagh met Chris Hemsworth, Natalie Portman en Anthony Hopkins De machtige, maar arrogante krijger Thor (Hemsworth) wakkert met zijn roekeloze acties een eeuwenoude oorlog aan. Thor’s vader Odin (Hopkins) verbant Thor naar de Aarde en hier wordt hij gedwongen tussen de normale bevolking te leven. Hij wordt verliefd op de jonge wetenschapper Jane (Portman). Terwijl zij een relatie ontwikkelen op Aarde beseft Thor wat het vergt om een echte held te zijn wanneer zijn aartsvijand duistere krachten van Asgard naar de Aarde stuurt. Vond het een gave film, die cool is en lekker wegkijkt vanaf het begin tot het einde. Leuke twists in het verhaal ook. Zaten wel een paar cliches in, maar t blijft gewoon een coole film om te zien. 7.5 | |
Verbodsbord | woensdag 4 mei 2011 @ 23:45 |
Soldaat van Oranje een slechte film vinden? Gast | |
El_Matador | woensdag 4 mei 2011 @ 23:52 |
Perfume: The Story of a Murderer (2006) Het boek van Suesskind heb ik ooit voor 3/4 gelezen, maar heb spijt dat ik het toen niet heb uitgelezen. De film geeft het ijzersterke verhaal mooi weer, de sets zijn vet gedaan en Dustin Hoffmann speelt een prima rol. Het leven in de zware 18e eeuw in Frankrijk wordt mooi neergezet. Dikke dikke aanrader, zeker als je ook Foutainfan bent... 9.2/10 (IMDB: 7.6/10) | |
picodealion | donderdag 5 mei 2011 @ 09:47 |
Want iedereen moet die verplicht goed vinden? | |
Verbodsbord | donderdag 5 mei 2011 @ 09:53 |
Nee, maar ik snap niet dat iemand dat geen goede film vind. | |
Cheiron | donderdag 5 mei 2011 @ 10:29 |
Meningen verschillen nou eenmaal en ik snap het wel | |
SnuggLe | donderdag 5 mei 2011 @ 10:30 |
Dan zegt het feit dat je zoiets vind heel wat meer over jou bekrompen geest, dan die van Mainport. Smaken verschillen. Get used to it. | |
Verbodsbord | donderdag 5 mei 2011 @ 10:53 |
Bekrompen geest Ik zeg toch dat ik weet dat smaken verschillen. | |
planethugo | donderdag 5 mei 2011 @ 10:54 |
omfg wat is iedereen maar serieus | |
Roces18 | donderdag 5 mei 2011 @ 11:07 |
Bonded By Blood Samenvatting Het verhaal van 'Bonded by Blood' begint in 1995, in het graafschap Essex, ten noordoosten van Londen. Een klein groepje mannen regeert de plaatselijke onderwereld met een meedogenloze mix van angst en wreedheid. Tony Tucker, Patrick Tate en Craig Rolfe staan te boek als de meest gevreesde misdadigers in heel Zuid-Engeland. Ze domineren de drugshandel en maken de dienst uit in het trendy uitgaansleven. Maar in een wereld waar trouw voortdurend op de proef wordt gesteld en altijd enorme geldbedragen op het spel staan, kan je beste vriend heel snel je ergste vijand worden. Het duurt dan ook niet lang of het drietal wordt gedwongen tot een spel op leven en dood. Het zoveelste verhaal over de Essex Boys waarin ze dit keer met een erg goede cast kwamen. Helaas is er niks vernieuwend aan het oorspronkelijke verhaallijn waardoor je net zo goed elke andere film hierover kunt zien. Mijn mening is dat het wel een van de slechtste verfilmingen is, de beste blijft nog altijd ROTFF. Weinig diepgang en emotie hier en tja, beetje standaard. 6- | |
Karstman | donderdag 5 mei 2011 @ 18:50 |
Wild Child Ik had totaal geen zin in alle oorlogsfilm die er op de tv waren en ook geen zin in voetbal dus maar deze hele slechte tienerkomedie aan laten staan. Wat een bagger dit verhaaltje over een Malibu snotneus die naar een engelse kostschool wordt gestuurd. De rest van het verhaal laat zich raden. 5,8 van imdb is zwaar overdreven, 3 is genoeg (en toch blijf je kijken dat is misschien nog wel het ergste ). Dark City Ik vond deze film op mijn harde schijf, geen idee waarom ik hem ooit binnengehaald heb maar het was eigenlijk wel een fijne verrassing. Het is zoals de titel doet vermoeden is het nogal een donkere film. Het is een SF/thriller over een man die wakker wordt in een bad en zonder geheugen. Maar er blijkt meer aan de hand, iets met mysterieuze kale mannen in lange zwarte jassen, Kiefer Sutherland als een vreemde psychiater en vooral geen zon. Leuk idee en goed uitgewerkt in een jaren 40/50 sfeer. Een 8 is het wel waard. The Boys & Girls Guide to Getting Down (2006) Best aardige mockumentary over hoe je uit moet gaan en partyen in hip Amerika. Lekker snel, veel drugs en drank en verrassend weinig sex terwijl daar wel heel veel over wordt gepraat. Wat brainiac achtig getest tussendoor en natuurlijk alle do's en don'ts. Een 6,5 voor de moeite | |
One_conundrum | donderdag 5 mei 2011 @ 18:57 |
Ik vond em ook niet heel bijzonder... | |
Falco | donderdag 5 mei 2011 @ 19:21 |
Grand Hotel Grand Hotel is één van de eerste, zo niet de allereerste, mozaïekfilm, waarin verschillende karakters en verhaallijnen met elkaar verweven zijn. Meestal vind ik zulke films geslaagd, wanneer de personages duidelijk hun eigen smoel hebben en in deze film is dat goed gelukt. Het acteerwerk en de typering is her en der dik aangezet. Greta Garbo spant daarbij de kroon met haar overacting. Maar ook Lionel Barrymore en Wallace Berry kunnen dr wat van met her en der een flinke dosis drama. Anyway, niet altijd even sterk is het acteerwerk, maar het zorgt ervoor dat de verschillende karakters met hun verhaallijnen allemaal boeiend blijven om te volgen. Cijfer: 7,5 A Day at the Races Het publiek van vroeger lag aan een stuk door vast helemaal dubbel om deze komedie van de Marx Brothers. Zo biljant vind ik ze niet, eerder erg flauw, al blijven een paar grappen alleraardigst in elkaar gezet. Maar deze film ging nog best wel. De typetjes zijn wel aardig gedaan door de drie broers. Ze weten wel hoe je een goed showetje moet neerzetten! Daarbij heeft het leuke diverse muzikale intermezzo's. Ik vond ze bijzonder knap en tof gedaan, ook al houden ze de film natuurlijk hardstikke op. Maar goed, dat boeit toch niet heel erg, omdat A Day at the Races nog het meest wegheeft van wat bij elkaar geraapte sketches. Al met al nog redelijk oke, deze film. Cijfer: 6,5 | |
casper019 | donderdag 5 mei 2011 @ 22:13 |
I am number four Verenigde Staten Actie / Science-Fiction 109 minuten geregisseerd door D.J. Caruso met Alex Pettyfer, Timothy Olyphant en Dianna Agron Negen buitenaardse baby's met menselijke kenmerken vluchten van hun thuis planeet Lorien om zich te verschuilen op Aarde. Ze worden gevolgd door de Mogadorians die hun eigen planeet vernietigd hebben om de baby's op te sporen. De baby's hebben allemaal een eigen lijfwacht en ze zullen superkrachten krijgen wanneer ze ouder worden. Ze hebben allemaal een nummer van één tot negen en kunnen ook alleen in die volgorde vermoord worden. Number Four (Alex Pettyfer), ook John Smith genaamd, verhuist naar Paradise, Ohio en wordt vrienden met de vriendelijke fotograaf Sarah. Na zijn hele leven op de vlucht te zijn geweest is Number Four verliefd geworden en heeft hij iets om voor te vechten. Ik vond het een leuke film!, film is wel niet voor iedereen geschikt.. het is een beetje soft actie/sf film dat ook een klein beetje iets van twilight heeft. Denk dat de film ook gemaakt is voor het iets jonger publiek. Maar ik (22) heb me er prima mee vermaakt, ik hou wel van dit soort films! Vond hem vanaf het begin tot het eind vermakelijk en vind het zeker een aanrader om te kijken/gezien te hebben. Gewoon een toffe film. een 7 | |
Karstman | vrijdag 6 mei 2011 @ 00:04 |
Cemetery Junction Engelse coming of age comedy over 3 jongens uit een buitenwijk ergens in de jaren 70. Elk met hun eigen problemen en hun eigen ambities. Best leuk gedaan maar meer dan een tussendoortje is het niet daar is het ook te voorspelbaar allemaal. 6,5 Solomon Kane Ook al niet zo heel goed deze`middeleeuwen-zwaarvecht-avonturen-fantasy-film. Het gaat over Solomon Kane die zijn ziel kwijt is aan de duivel en die probeert door devoot in een klooster te wonen onder de deal met de duivel uit te komen. Dat lukt echter wat lastig wanneer hij om onverklaarbare reden het klooster uitgemieterd wordt. Hij is dus nu on the road en dat geeft behoorlijk ellende zeker omdat er een duivels cultus druk bezig is iedereen op te pakken. Best aardig gedaan en er wordt lekker in geknokt maar het verhaal is wat dun. Een 6 voor de moeite. [ Bericht 3% gewijzigd door Karstman op 06-05-2011 16:19:44 ] | |
Kleffe_Dop | vrijdag 6 mei 2011 @ 00:40 |
I Am Number Four Cijfer: 5.0/10 IMDB: 6.3/10 Dat er nog best wat potentie in het verhaal zit wordt de laatste 25 minuten van deze film pas duidelijk. Alles wat daarvoor zit is een pijnlijke aaneenschakeling van alle denkbare High School cliché's, denk aan bijbehorende karakters (de nerd, de jock, de 'ex-cheerleader-turned-alternative' en de new-guy), voorspelbare situaties, slechte dialogen en echt waardeloze one-liners. Tip voor het vervolg: Huur fatsoenlijke scenario en script schrijvers in, een gebrek daaraan breekt deze film op. [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 06-05-2011 10:24:18 ] | |
Miss-MacPhisto | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:05 |
Gisteren weer even naar de bioscoop geweest. Eerst The Lincoln Lawyer gezien. Ik ben normaal niet zo'n Matthew McConaughey-fan, maar in deze film deed hij het goed. Sowieso ben ik ook altijd erg gecharmeerd van Ryan Phillippe en William H. Macy (ondanks bijrolletje in dit geval). Goede film, verhaal zit redelijk goed in elkaar, acteurs zijn goed aan elkaar gewaagd. Heb me goed vermaakt, geef hem een 7,5. Daarna naar Battle: Los Angeles. Tja, als je er weinig van verwacht, kan er ook niet veel tegenvallen. Zo ook in dit geval: gewoon lekker wegkijkertje. Wel mooie muziek/soundtrack trouwens. Ik vond hem zeker niet heel erg tegenvallen, er zijn veel ergere dingen al voorbij gekomen dit jaar (Sucker Punch anyone? ). Ik geef deze een 6. Verder ook weer wat films op DVD gekeken. Sherlock Holmes (de "nieuwe" versie van Guy Ritchie). Mwah, had er meer van verwacht. Ik vond geen chemistry tussen de hoofdrolspelers en veel dingen gebeurden in zo'n volgorde dat ik dacht van: oh, nu zijn we ineens hier. Ook de humor vond ik erg geforceerd overkomen. Zeker van Ritchie verwacht ik meer. Een 5'je. En The Prestige nog een keer gekeken (had hem destijds al in de bioscoop gezien). Sowieso: Nolan. Bale: Geweldige film, helemaal de goede sfeer, erg goede acteerprestaties (ook de bijrollen) en een sluitend verhaal. Een 9 wat mij betreft. | |
jimjim1983 | vrijdag 6 mei 2011 @ 11:46 |
Megamind Verhaal is wel bekend volgens mij. Niet erg origineel maar wel vermakelijk, had m iets grappiger verwacht met zulke stemacteurs. Een 7 mogadorians. wat een naam. | |
Roces18 | vrijdag 6 mei 2011 @ 11:46 |
Gone Baby Gone Na het zien van Mystic River die ik overigens niet veel bijzonders vond ben ik deze gaan kijken. Ik moet zeggen dat die versassend goed is. Ben Affleck is best een goede regisseur na deze film en "The Town". Zijn broertje had ik nog niet eerder gezien maar die kan er ook wat van, zit blijkbaar in de familie. En tja een film met Morgan Freeman, Michelle Monaghan en Ed Harris moet ook wel goed zijn. Goede acteerprestaties, geen saai verhaal meer een soort heractiverend verhaal na het eerste uur (ik dacht eigenlijk dat die was afgelopen toen ) en er zit genoeg diepgang , emotie en dergelijke in om er een goede film van te maken en dat is hier ook gedaan. Maar je moet wel goed opletten want anders volg je het verhaal echt niet meer Aanrader 7,8 | |
One_conundrum | vrijdag 6 mei 2011 @ 13:09 |
Ik ga em kijken. Timothy Olyphant is wel een held van me | |
One_conundrum | vrijdag 6 mei 2011 @ 13:18 |
Gister Tropa de Elite 1 & 2 gezien. De eerste is een actiefilm met een goed verhaal, Het tweede deel ontwikkelt zich tot een soort politieke thriller. Deel 2 is dat ook een prima en origineel vervolg op de het eerste. Lastig is dat je het verhaal door de Portugese taal toch niet 100% mee krijgt maar meestal (altijd) zijn de beelden duidelijk genoeg om te zien wat er gebeurt. Bovendien is het acteerwerk van een goed tot zeer goed niveau een 8 en een 8.5, respectievelijk. | |
planethugo | vrijdag 6 mei 2011 @ 13:30 |
Deadwood? Dan moet je dit in de gaten houden Nieuwe wester-serie van AMC: Hell on Wheels | |
One_conundrum | vrijdag 6 mei 2011 @ 13:37 |
Mjaa, vooral Justified en veel van zijn films Deadwood moet ik nog aan beginnen.. | |
planethugo | vrijdag 6 mei 2011 @ 13:49 |
ok haha. Justified nog niets van gezien maar staat wel op het lijstje. Deadwood is trouwens een aanrader | |
Kleffe_Dop | vrijdag 6 mei 2011 @ 13:58 |
Ik ben benieuwd. | |
One_conundrum | vrijdag 6 mei 2011 @ 20:04 |
King of Comedy, van Scorcese met De Niro. De Niro ambieert een carriere als stand-up comedian, en probeert dit te regelen via zijn idool. Originele grappige stalker film, met een hele sterke rol van De Niro, als man die niet helemaal 100% is.. Een 8 | |
Timo20 | vrijdag 6 mei 2011 @ 21:11 |
Gisteren afgekeken: Sons of Anarchy - Season 3 Het derde seizoen van de biker drama serie vond ik wat minder goed dan het geweldige tweede. De verhaallijnen met de Ieren werden vaak te langdradig en wisten me niet de hele tijd te boeien. Was vaak blij wanneer het verhaal zich weer verplaatste naar Charming. Desondanks was het wel spannend genoeg en waren de laatste afleveringen erg sterk, met een geweldige climax in de season finale. Heb nu 3 seizoenen in anderhalve week gekeken en je mag dus best stellen dat ik verslaafd ben geraakt aan Sam Crow. Waarom moeten we nog wachten tot september totdat seizoen 4 komt?? IMDB Cijfer: 8,7/10 Mijn Cijfer: 8,5/10 | |
jimjim1983 | vrijdag 6 mei 2011 @ 21:15 |
nog nooit van gehoord klinkt wel interessant. | |
casper019 | vrijdag 6 mei 2011 @ 22:12 |
The lincoln lawyer Verenigde Staten Drama 118 minuten geregisseerd door Brad Furman met Matthew McConaughey, Marisa Tomei en John Leguizamo Mickey Haller (Matthew McConaughey) is een advocaat die vanuit de achterbak van zijn Ford Lincoln een beroemde cliënt verdedigt. Hij krijgt gewetensbezwaren wanneer hij er achter komt dat de man die hij verdedigt verantwoordelijk is voor een misdaad waarbij een onschuldige man veroordeeld is. Toffe film, goed acteerwerk en leuke twists. Echt een aanrader om te zien! dikke 7.5 | |
ErikT | vrijdag 6 mei 2011 @ 23:00 |
Inside Job Vanwege een review in Trouw: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-van-de-crisis.dhtml Briljante documentaire. Ik volg de actualiteiten vrij goed, en toch werd ik door een aantal zaken nog ontzettend verrast. Het is echt nog erger dan ik dacht. Over x jaar komt de volgende crisis, dat staat in ieder geval vast. Al die lui die nu in Obama's regering zitten Al die economie docenten aan universiteiten die op de loonlijst van banken staan 3000 lobbyisten van de financiële sector in Washington 5 biljoen aan giften en kosten van de financiële sector aan politieke partijen Banken die zich verzekerden tegen de producten die ze zelf nog verkochten Die interviews John Grisham eat your heart out. Realiteit - Fictie: 1-0. | |
One_conundrum | vrijdag 6 mei 2011 @ 23:09 |
Hele goeie docu inderdaad. Het verbaasde mij ook behoorlijk dat de grote universiteiten er ook zo diep inzitten | |
Miss-MacPhisto | vrijdag 6 mei 2011 @ 23:17 |
Oh interessant, die zet ik ook maar op mijn lijstje. | |
ErikT | vrijdag 6 mei 2011 @ 23:18 |
Ja dat is echt mooi. Harvard, Princeton, Berkeley... allemaal vol met werknemers van de financiële sector. Er zal daar wel een productief kritisch debat gevoerd worden | |
IceBeach | vrijdag 6 mei 2011 @ 23:24 |
Net 'Just Go With It' halverwege afgezet. Wat een vreselijk slechte film. Zonder Jennifer Aniston erin was ik niet eens tot halverwege gekomen, denk ik. | |
-Strawberry- | vrijdag 6 mei 2011 @ 23:26 |
En de eerste helft was wat mij betreft ook nog de betere helft. Ik heb 'm alleen gekeken voor Jen. | |
boem-dikkie | vrijdag 6 mei 2011 @ 23:34 |
Big Mommas - Like father like son. Vermakelijk maar niet meer dan dat, sommige actrices waren wel . | |
Iemand91 | vrijdag 6 mei 2011 @ 23:35 |
Gisteren maar weer 'ns Pirates of the Caribbean; The Curse of the Black Pearl (2003) maar weer 'ns gezien, blijft leuk. Geweldige karakters:Gewoon de manier waarop Depp ze uitspreekt, zich gedraagt. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 07-05-2011 00:29:22 ] | |
Miss-MacPhisto | vrijdag 6 mei 2011 @ 23:45 |
Ja, die kijk ik zeker eens per halfjaar nog weleens, die films. Blijft geweldig vermaak (alhoewel het derde deel wat minder is), ben benieuwd naar het nieuwe deel. | |
Justinn | zaterdag 7 mei 2011 @ 00:17 |
The Last Samuari Lekkere muziek, prachtige beelden en een mooi verhaal. Uiteraard met de paar nodige cliches, maar heb me een paar uur uitstekend vermaakt. 8 | |
Poemgirl | zaterdag 7 mei 2011 @ 00:48 |
The Grudge en The messengers. Leuke films, dat wel, maar ik vond ze niet eng. Allebei een zwak zesje. [ Bericht 43% gewijzigd door Poemgirl op 07-05-2011 00:54:31 ] | |
One_conundrum | zaterdag 7 mei 2011 @ 20:59 |
Net Coffy gezien. Mooi vrouw, Pam Grier. Voor de rest best leuke actie film. Veel tieten bovendien. Een 7,5 voor de tieten het schieten Nu alle andere films van rond die tijd met Pam Grier downloaden, dan heb ik morgen ook wat te doen | |
casper019 | zaterdag 7 mei 2011 @ 22:13 |
Scream 4 Verenigde Staten Horror / Thriller 111 minuten geregisseerd door Wes Craven met Neve Campbell, David Arquette en Courteney Cox Tien jaar is er verstreken sinds Sidney Prescott (Neve Campbell) haar laatste confrontatie had met de gemaskerde moordenaar Ghostface. Ze leeft nu geïsoleerd en ze heeft ze een boek geschreven dat veel lovende kritieken heeft ontvangen. Ze wordt echter uit haar dagelijkse routine getrokken als Ghostface weer verschijnt in Michigan, met als gevolg dat Sidney weer herenigd wordt met Dewey (David Arquette) en Gale (Courtney Cox). ik had het niet verwacht, vooral niet bij een deel 4 van een film. Maar ik vond het een hele coole film. Gave combinatie van horror met komedie, echt leuk gedaan. Ook leuk verhaal. Echt een aanrader om te zien! 7.5 | |
IceBeach | zaterdag 7 mei 2011 @ 22:35 |
Wel herkenbaar enzo.. | |
Falco | zaterdag 7 mei 2011 @ 22:45 |
Animal Crackers Mwah dikke onvoldoende voor deze Marx-komedie. Is bijvoorbeeld A Day at the Races van hen nog goed te doen doordat het genoeg spektakel biedt, hier is dat compleet afwezig. Groucho is het irritantst met zijn ontzettend suffe woordgrapjes en eveneens irritant is het idiote overacting van bijpersonages. Cijfer: 4,5 L'armée des ombres (Army of Shadows) Lichte tegenvaller, deze film over verzetstrijders van Melville. In sfeer is het een sobere film geworden, geen spat heroïek komt er aan te pas. Het klinische kleurgebruik van hem (grijs en vooral veel donker) doet maar saai aan, terwijl ik dat in Le Samouraï juist zo cool vond. Beetje flauw wellicht, want de insteek van de film is juist dat klinische, maar het deed me dus echt niks. Af en toe had L'armée des ombres nog wel aardige indrukwekkende scenes, maar over het algemeen kan ik niet meer geven dan een gemiddelde score. Cijfer: 7 Thor Prima Marvel-film wederom, zoals je dat altijd van deze franchise kunt verwachten. De scenes rond koning Odin die zijn d'r op los hamerende zoon Thor verbant, zijn wat voorspelbaar allemaal. Maar als Natalie Portman haar entree maakt, wordt het steeds leuker. Tegen het einde vliegt de film een beetje uit de bocht met veel hoogdravendheid. Een beetje overdone, maar goed dat terzijde. Cijfer: 7 | |
FANNvanhetlaatsteuur | zondag 8 mei 2011 @ 02:01 |
Samenvatting In de twintiger jaren ontmoet de jonge, uit Suriname afkomstige, Waldemar Nods in Nederland de oudere Rika van der Lans en ze worden verliefd. De tegenstellingen zouden bijna niet groter kunnen zijn: Waldemar zwart, Rika wit, 17 jaar leeftijdsverschil en bovendien is Rika al moeder van vier kinderen. Maar ze houden van elkaar en dan... blijkt Rika zwanger te zijn. Rika en Waldemar kiezen voor elkaar ondanks de hoge prijs die ze daarvoor moeten betalen. Ze krijgen een zoon, Waldy, hun eigen Sonny Boy. Dan breekt de Tweede Wereldoorlog uit en wagen Waldemar en Rika hun leven om onderduikers te redden. Dat gaat echter niet zonder ingrijpende consequenties... Geen commentaar, geen cijfer, want ik ben er stil van... | |
Roces18 | zondag 8 mei 2011 @ 10:48 |
Clash of The Titans Sam Worthington doet het best goed als actieheld maar Liam Neesson is echt totaal verkeerd gecast met zijn engelse accent De special effects zijn erg mooi gedaan hier vooral het paard Pegasus. De soundtrack vond ik niet echt sterk, op sommige stukken hoort echt wat hard-rock als er keiharde actie is dat zou de film een stuk beter maken in ieder geval. En de kraken dan, is dit Pirates of the Caribbean ofzo. Maar wat de inhoud betreft is het erg droevig gesteld, en het gemis van diepgang is een gemiste kans. Maar gelukkig is Gemma Arterton hier nog te zien die er normaal al prachtig uitziet maar hier is ze echt een schoonheid . Ook tevens de enigste reden om deze film te bekijken. 6,5~ | |
Miss-MacPhisto | zondag 8 mei 2011 @ 11:04 |
Gisteren naar Water For Elephants geweest. Ging met een vriendin mee, verwachtte er zelf niet zoveel van, want heb echt niets met Robert Pattinson. Maar de film viel me mee. Sowieso: wat is een circus toch foto-/filmgrafisch geniek! Mooie plaatjes .... Pattinson speelde beter dan in Twilight (alhoewel dat op zich geen prestatie is ) en ik ben altijd erg gecharmeerd van Reese Witherspoon. Christoph Waltz speelde ook goed, maar het was meer of je naar zijn personage in Inglorious Basterds, maar dan in een circus, zat te kijken. Al met al toch een leuke zwijmel- en wegkijkfilm met weinig om het lijf. Een 6,5. | |
Roces18 | zondag 8 mei 2011 @ 20:45 |
Pandorum Samenvatting Payton (Dennis Quaid) en Bower (Ben Foster) zijn twee bemanningsleden van een ruimteschip. Als ze ontwaken uit hun hyper-sleep lijkt het schip verlaten. Ze kunnen zich niets meer herinneren. Wie zijn ze en wat is hun missie? Ze gaan op onderzoek uit en komen er al snel achter dat ze niet alleen zijn. Het begin is erg spannend met schrikreacties die heel goed zijn gedaan, helaas gaat dat niet zo door de hele film. Totdat jij weet wat er allemaal precies aan de hand is verdwijnt de spanning eigenlijk volledig. Met twee leuke twists in het einde is het best een aardige film geworden, ik heb mezelf dan ook echt niet verveeld. Het spanningsniveau is te vergelijken met de Alien serie na de eerste 15 minuten in ieder geval, dus niet echt bijzonders. (ben geen fan van Alien ) Verder dus gewoon een best aardige film om eens gezien te hebben. 7 | |
roos85 | zondag 8 mei 2011 @ 21:06 |
Angels & Demons (nu aan het kijken) http://www.imdb.com/title/tt0808151/ | |
Mainport | zondag 8 mei 2011 @ 21:43 |
Wat kijk je toch op een rare manier films Falco | |
Falco | zondag 8 mei 2011 @ 21:45 |
Vond jij het een goede film? Ik vond deze maar saai overkomen. | |
Mainport | zondag 8 mei 2011 @ 21:52 |
Ik heb alleen nog het eerste kwartier gezien, waarin je een cynische man/spion/zoiets in de gevangenis volgt door middel van een geweldige voice-over. Uit jouw stukje met "sobere kleuren" en "af en toe een indrukwekkende scène" haal ik dat er niet uit, dan denk ik aan een langdradige Bergman. | |
One_conundrum | zondag 8 mei 2011 @ 22:36 |
Vandaag The Arena en Foxy Brown gezien. Ook weer fantastische films, met een schaars of niet geklede Pam Grier Simpele films, maar qua verhaal nog best origineel, voor die tijd. Een 6 en een 7 resp. En Pam was in topvorm, dus die krijgt een 10 | |
-Strawberry- | zondag 8 mei 2011 @ 23:45 |
Verhaal over een rondreizend circus waarbij een olifant twee mensen dichter bij elkaar brengt, ook al staan de omstandigheden dit niet toe. Jacob (Robert Pattison) belandt op de trein van het rijdende circus als zijn ouders overlijden en zijn huis hem wordt ontnomen. Op de trein wordt hij opgevangen en krijgt hij eerst de meest smerige klusjes te doen. Maar al snel wordt duidelijk dat Jacob het circus van dienst kan zijn als dierenverzorger. Hoewel de directeur (August) in het begin niet blij was met de brutale Jacob, ziet hij toch in dat zijn circus een dierenarts goed kan gebruiken. Als het circus een nieuwe aankoop doet, groeien Jacob en Marlena (Reese), de ster van de show en tevens vrouw van August, dichter naar elkaar. Samen verzorgen ze de olifant Rosie. Ondanks intimiderende confrontaties met August, blijft Jacob bij het circus om de veiligheid van de olifant en Marlena te garanderen. Fantastische film. Heb het boek niet gelezen, maar wat een aangrijpend verhaal. En die olifant, je kan niet anders dan er verliefd op worden. Prima geacteerd, de directeur van het circus vooral. Vanaf minuut 1 krijg je de kriebels bij die vent, helemaal goed. Robert Pattison als eye-candy doet het natuurlijk ook goed. Enig minpuntje is dat Reese toch niet betoverend genoeg is voor de rol die ze had, naar mijn smaak. Ze is wel mooi natuurlijk, maar niet oogverblindend. Op het eind kon je een beetje zien dat de katachtige dieren die rondsprongen nep waren. Detail. Opvallend wel dat er geen echte huilscenes in zaten? Over het einde.... Ik geef de film een 8,5. [ Bericht 3% gewijzigd door -Strawberry- op 08-05-2011 23:52:24 ] | |
casper019 | maandag 9 mei 2011 @ 00:01 |
Loft(de nl versie) Nederland Thriller 108 minuten geregisseerd door Antoinette Beumer met Barry Atsma, Fedja van Huêt en Jeroen van Koningsbrugge Vijf getrouwde mannen delen stiekem een loft, waar ze stijlvol en in alle rust hun minnaressen en liefjes ontvangen. Een prima regeling, tot ze op een winterochtend het lijk aantreffen van een jonge vrouw. Geen van hen weet wie de vrouw is, waar ze vandaan komt en hoe ze terecht is gekomen in de loft waarvan alleen zij de sleutel bezitten. Noodgedwongen proberen de vrienden zelf uit te zoeken wat er gebeurd is en waarom, maar al vlug beginnen ze elkaar te wantrouwen en zal blijken dat ze veel minder van elkaar afweten dan ze dachten. Remake van de gelijknamige Vlaamse versie uit 2008. TOffe film die vanaf het begin tot het einde spannend is. Zeker 1 van de betere nederlandse films. Heb nu zowel de belgise versie als de NL versie gezien en ik vind dat de NL versie minstends zo goed is als de belgise! Zeker een aanrader om te zien. 7.5 | |
-Strawberry- | maandag 9 mei 2011 @ 00:03 |
Loft is tof ja. Puzzelfilm. | |
Verbodsbord | maandag 9 mei 2011 @ 00:05 |
Klinkt tof, dat zijn nou mijn soort films(eigenlijk alles met ruimte etc.) Zo vond ik Moon(die hier laatst gepost werd) ook erg tof | |
picodealion | maandag 9 mei 2011 @ 09:18 |
Vond je 'm zo indrukwekkend dan? Ik vond 'm vooral erg langdradig en erg slecht geacteerd. | |
planethugo | maandag 9 mei 2011 @ 09:25 |
Rio Vermakelijke animatiefilm maar hoort wat mij betreft niet bij de beste. Daarvoor komt het toch allemaal niet al te origineel over. Eerste deel was nog het leukst, laatste half uur was vooral een herhaling van grappen. Desondanks toch vermaakt: 7 | |
Cheiron | maandag 9 mei 2011 @ 09:49 |
Vandeweek eindelijk aan toe gekomen om 300 te bekijken. De film stond al langer op het lijstje, maar nooit hoog genoeg om daadwerkelijk te kijken. Iedereen kent het verhaal ondertussen wel (300 Spartanen tegen een triljoen Perzen), en dat is best, want het verhaal stelt verder niet zo veel voor. Het gaat natuurlijk allemaal om spierballen, stoere taal en overdadige artwork. En dat doet de film fantastisch. De gevechten zijn spectaculair in beeld gebracht en het totaalplaatje is simpelweg prachtig. Belangrijke vraag die resteert: is dat genoeg voor een film van ruim 1 uur en 50 minuten? Eerlijk gezegd maar net. Het viel mij op dat ik rond de 50e minuut de gevechten toch eigenlijk wel een beetje had gezien en hoopte dat er snel wat afwisseling zou komen. Gelukkig werd ik daarin aardig bediend, al blijft de focus waar hij is; het vechten. Kortom; prachtige plaatjes, weinig inhoud, moet echt vaker naar de sportschool; 7 | |
Roces18 | maandag 9 mei 2011 @ 09:59 |
Meet the Spartans is ook een leuke vorm van 300! Wel een aanrader beter dan al die andere rip-offs. | |
picodealion | maandag 9 mei 2011 @ 10:02 |
Kom op man, slechtste film die ik in tijden heb gezien . | |
Roces18 | maandag 9 mei 2011 @ 10:06 |
Nee man is wel een geinige film, lekker flauw En in ieder geval een stuk beter dan Disaster movie en epic movie en al die troep | |
picodealion | maandag 9 mei 2011 @ 10:10 |
Daar hou ik ook niet van inderdaad, maar wat de een 'lekker flauw' vindt is voor mij blijkbaar tenenkrommend slecht . | |
Roces18 | maandag 9 mei 2011 @ 10:19 |
Ja oke daar heb je gelijk in, maar Meet the Spartans is ook echt de enigste "flauwe" film die ik kan uitstaan eigenlijk | |
Cheiron | maandag 9 mei 2011 @ 10:42 |
Beetje ander genre niet Overigens heb ik serie "Spartacus" gezien voordat ik 300 heb gekeken, en je merkt wel dat daar aardig wat jatwerk op het gebied van stijl heeft plaatsgevonden. Niet erg, wel opvallend. | |
Roces18 | maandag 9 mei 2011 @ 13:34 |
Inderdaad maar het combineren van elementen voor een steengoede serie is toch niet erg? En overigens alles is gejat, alles wat iemand kan bedenken heeft iemand anders al verzonnen zo ongeveer. Ik zou het meer noemen; geïnspireerd door | |
Falco | maandag 9 mei 2011 @ 17:33 |
Je moet de film wel afkijken he, voordat je een definitief oordeel over kunt vormen! Bergman langdradig snap ik niet. De meeste films van hem duren maar 90 minuten. Dat het sober is klopt best, maar zijn verontrustende/beklemmende sfeer overheerst veel meer, waardoor ik de films van Bergman ijzersterk vind. | |
NutKees | maandag 9 mei 2011 @ 20:39 |
I Am Number Four Zoals iemand al eerder hier schreef erg cliche highschool drama met een vleugje aliens. Waarom probeer ik het ook nog, die hollywood popcorn films moet ik gewoon links laten liggen. Flinterdun verhaal zonder diepgang, die alleen tegen het einde aan een beetje kijkbaar werd. http://www.imdb.com/title/tt1464540/ Mijn cijfer: 4/10 (imdb: 6.2/10) Underground Ik ben iets minder enthousiast dan de gemiddelde reviewer over deze film. Episch verhaal, veel diepgang en symboliek, maar kijkt net niet helemaal lekker weg door de zo nu en dan flauwe humor. Verder prima film: prachtig verhaal en erg goed onderhouden. Niet voor iedereen geschikt. http://www.imdb.com/title/tt0114787/ Mijn cijfer: 8/10 (imdb: 8.1/10) | |
BrandX | maandag 9 mei 2011 @ 21:21 |
Heerlijke film. Ik kan er niet te veel over vertellen zonder afbreuk te doen aan de kracht van het verhaal en de wijze van verfilming imo, maar het komt hier op neer: Een leraar vertrekt na 10 jaar trouwe dienst, bestemming onbekend. Een aantal (inmiddels bevriende) collega's komen op zijn vertrekdag onverwacht bij hem langs om afscheid te nemen. Bij doorvragen waarom hij zo plotsklaps vertrekt, verteld hij dat hij al 14000jaar oud is en onsterfelijk. En dan begint het verhaal. Toffe film. Hele gebeuren is niet hoogstaand als in puntje van je stoel, maar zeer vakkundig gebracht en gemaakt en vooral ook (vind ik) erg geloofwaardig. Ook heerlijk vlot verloop. Ik dacht dat de film (na te lezen waar het over zou gaan) zeker 2 tot 2,5 uur zou duren, maar nee, een krappe 90m. En zoals het gefilmd is, precies goed qua lengte! Houdt de vaart er in en juist daardoor zo geloofwaardig. IMDB: 8 ik: 8.5 | |
drumstickNL | maandag 9 mei 2011 @ 21:35 |
Welke film is het? | |
One_conundrum | maandag 9 mei 2011 @ 21:40 |
http://www.imdb.com/title/tt0756683/ deze heeft BrandX gezien. | |
shitbrick | maandag 9 mei 2011 @ 22:59 |
Laatst Tucker & Dale vs Evil gezien en heb toch wel een paar keer helemaal dubbel gelegen. Komische horror film die wat cliches op de hak neemt. Een paar college kids gaan lekker kamperen in de bossen en krijgen daar te maken met 2 hillbillies. Het gevolg is een enorm misverstand met ca. een dozijn moorden tot gevolg. Geen expliciete gore of brute kills maar o zo hilaries. Meer humor dus dan horror. Lang gelegen dat ik zo gelachen heb, een 8.5 | |
planethugo | dinsdag 10 mei 2011 @ 00:51 |
Tuck & Dale is idd geinig, al had ie imo nét iets grappiger gekund. Husk Een groepje jongeren strand ergens in een maisveld en wordt één voor één afgeslacht. Weinig origineel, irritante en vooral domme karakters, matige acteurs, niet spannend en dus ook niet eng. Hoewel niet overdreven goor is het wel mooi gefilmd, daarom nog een 5.0 | |
jimjim1983 | dinsdag 10 mei 2011 @ 01:07 |
Kill the Irishman Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Gaat over een Ier in de jaren '70 die begint als havenarbeider. na 20 minuten heeft de hoofdpersoon zich al opgewerkt tot vakbondsleider, heeft ie een gevangenisstraf uitgezeten en heeft hij een gezin gevonden tempo ligt in t begin dan ook wel erg hoog en sommige scenes zijn erg amateuristisch geacteerd. na een half uur wordt ie wel een stuk beter en t tempo blijft er aardig inzitten. personages zijn wat vlak maar doordat het (echte) verhaal wel interessant is krijgt ie van mij toch een 7, ondanks de vele slordigheden. zitten ook veel bijrolletjes in van bekende (italiaanse) bijrolacteurs en wat authentieke beelden van de echte zaak. | |
AciD_Nightmare | dinsdag 10 mei 2011 @ 10:04 |
Geen film maar een hele vette 8 -delige docu gezien:Hele vette docu! Ik geef hem een 9,5/10. Wel in HD kijken!! | |
Butterfly91 | dinsdag 10 mei 2011 @ 10:38 |
The Boy in the Striped Pyjamas Set during World War II, a story seen through the innocent eyes of Bruno, the eight-year-old son of the commandant at a concentration camp, whose forbidden friendship with a Jewish boy on the other side of the camp fence has startling and unexpected consequences. De film begint heel gemoedelijk, maar gaat steeds verder/dieper naarmate de vriendschap tussen Bruno en Shmuel vordert. Het uiteindelijke resultaat van deze vriendschap greep me dusdanig bij de strot dat ik het niet droog kon houden . IJzersterke prestaties van de twee kinderen in deze toch wel heftige film. IMDb: 7,8 Mijn cijfer: 8,3 | |
Mikkie | dinsdag 10 mei 2011 @ 14:24 |
Fast Five Het vijfde deel in de reeks. Er zit voldoende actie in om je geboeid te houden, vooral ná de pauze. De plotholes zijn echter niet van de lucht, dus probeer vooral niet te veel na te denken tijdens deze film . Wel jammer dat het originele thema steeds meer naar de achtergrond verdwijnt, waardoor het geheel meer een gladde Ocean's Eleven-stijl krijgt, in plaats van waar het concept ooit om begonnen is. | |
takeshi-san | dinsdag 10 mei 2011 @ 16:41 |
Tron legacy 4/5 Een leuke film die lekker weg kijkt | |
dyonvbaal | dinsdag 10 mei 2011 @ 17:00 |
Su qi-er (True legend) Eigenlijk best een goede film. Je moet natuurlijk wel van Chinese films houden en het niet erg vinden om niks van de gesproken tekst te begrijpen. Mooie effecten, erg vermakelijk om te zien. Hij duurt alleen een half uurtje te lang. Als je denkt dat het verhaal afgelopen is, komt er nog een soort van nieuw hoofdstuk. Wat geen goed einde heeft en dus eigenlijk overbodig is. Verder wel een 4 van 5 waard | |
Flixxy | dinsdag 10 mei 2011 @ 18:11 |
+1 Vond het eigenlijk wel jammer dat er relatief weinig mooie auto's/races in voorkwamen, van het verhaal moeten ze het nou ook weer niet echt hebben. Kijkt zeer goed weg though, juichende marok-chicks tijdens de film af en toe (Den Haag ).. dus je snapt het niveau wel. Ondanks dat een dikke 7,5 | |
BrandX | dinsdag 10 mei 2011 @ 18:13 |
Die inderdaad sorry, vergeten link er in te zetten . | |
toetsenbordridder | dinsdag 10 mei 2011 @ 22:50 |
28 days later. ik dacht dat resident evil vet was. NIKS vergeleken met deze ubervette film! zeer zeker in mijn top 100. spanning en actie en zombies enz enz. fucking vet. | |
picodealion | dinsdag 10 mei 2011 @ 22:52 |
Hobo With A Shotgun (2011) Nog nooit zoveel mensen weg zien lopen in de bios, . Het was dan ook een kutfilm, maar echt na de eerste 5 minuten was de halve zaal leeg. Ik had hoge verwachtingen van deze film na Machete, maar dat ze beide van een trailer uit Grindhouse komen en er over-the-top geweld in zit zijn de enige overeenkomsten. Vrij inventief qua bruut geweld en scheldpartijen, maar teveel van het goede zonder opbouw of spanning waardoor het meer een verzameling random geweldsscene's is geworden. De verhaallijn die dan toch nog aanwezig is wordt zo slecht gebracht (Hauer die opeens een paar citaten over beren mompelt) dat het net zo goed helemaal weg kon worden gelaten. Wel een paar keer flink gelachten, en Ivan deed me erg denken aan de goochelaar Rudy Coby: Ik twijfel nog over het eindoordeel, een tijdelijke 5,5. Overigens zie ik dit nog wel een cultklassieker worden.. we zullen zien. | |
One_conundrum | woensdag 11 mei 2011 @ 00:10 |
28 weeks is ook heel goed. | |
Lonewolf2003 | woensdag 11 mei 2011 @ 00:22 |
Assault on Precinct 13 (1976, VS, John Carpenter) Wederom zo'n ontzettend coole film van Carpenter. cijfer: 8 | |
mschol | woensdag 11 mei 2011 @ 01:28 |
ik heb de laatste tijd hoop anime serie's gekeken, maar daar zal ik maar niet over beginnen net terug van Fast5. wat een draak van een film zeg er zaten zo verschrikkelijk veel slechte, irritante, onrealistische dingen in dat het zelfs als actiefilm niet echt leuk meer was... (en ik hoopte dat ik het als actiefilm nog een beetje kon waarderen) en dan heb ik het nog niet over de apen die er rond liepen.... (op het scherm) 2, voor de moeite.. | |
-Strawberry- | woensdag 11 mei 2011 @ 01:37 |
Gelukkig ben ik dan niet gegaan, wat een verschrikking. Heb je de vorige delen gezien? | |
mschol | woensdag 11 mei 2011 @ 01:46 |
in iedergeval 1 en 2, 3 weet ik niet zeker en 4 niet | |
-Strawberry- | woensdag 11 mei 2011 @ 01:54 |
Vond je die wel leuk dan? | |
mschol | woensdag 11 mei 2011 @ 02:14 |
1 en 2 vond ik beter te pruimen dan dit.. (zover ik me het kan herrinneren) maar dat kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben, deel 1 komt uit 2001, das 10 jaar terug... | |
Justinn | woensdag 11 mei 2011 @ 08:18 |
John Q Geen slechte film, helaas iets te voorspelbaar. 7 | |
Deckard | woensdag 11 mei 2011 @ 09:11 |
Wat een vreselijk film was dat: 3 Het voelde echt aan alsof de maker dacht dat ik als kijker een mongool was. Dit zijn van die films waar ik echt kwaad om kan worden. | |
Roces18 | woensdag 11 mei 2011 @ 10:37 |
Hahah, dat ben je toch wel een beetje of niet dan? No Country for old men Samenvatting Nadat een jager vlakbij de Rio Grande enkele lijken, heroïne en meer dan twee miljoen dollar aan contant geld ontdekt wordt hij achtervolgd door een spoor van geweld en ravage. Hij komt terecht in een benarde situatie, waarin de overlevenden van de verkeerd gelopen drugsdeal jacht op hem maken. Echt weer een overgewaardeerde film van de gebroeders Coen. Erg slap en slaapverwekkend verhaal waarin alles draait om een psychopaat die achter een jager aanzit. Herhaling, herhaling en nog eens herhaling. En alle andere karakters die meespelen zijn totaal overbodig, zoals de sherrif? Wat heeft zijn geneuzel nou met dit te maken En dit zou dan zogenaamd een thriller moeten zijn, ik kan je vertellen dat ik geen seconde iets spannends heb gezien. En die zogenaamde dubbele laag in deze film over de verrotting van de maatschappij en geweld hebben niet zo bijster veel met de verhaallijn te maken. Erg overgewaardeerd en slaapverwekkend. 3 | |
Deckard | woensdag 11 mei 2011 @ 10:52 |
Wel een beetje, maar dat hoeven die makers niet te weten. | |
Mainport | woensdag 11 mei 2011 @ 10:54 |
Houd ons op de hoogte | |
macondo | woensdag 11 mei 2011 @ 11:10 |
Mhehe Groundhog Day (1993) Lijkt mij een film die echt iedereen al minimaal een keertje gezien heeft, en terecht ook. De grap van de film (elke dag wakker worden op dezelfde dag) is bekend. Film een aantal keer gezien, en de cynische Bill Murray was wederom fijn om naar te kijken. Af en toe goede grappen ook. Maar hoe de film afloopt is een stuk minder bekend. Beetje manco van de film, want het begint wat langzaam en eindstuk is niet zo boeiend. De romantische episode, leuk hoor - maar het zal allemaal wel. 8/10 | |
picodealion | woensdag 11 mei 2011 @ 11:11 |
Inderdaad, de eerste helft van de film is verreweg het leukst . | |
Wickyleaks | woensdag 11 mei 2011 @ 11:13 |
The Green Hornet.... wat een ruk film Ga het niet eens een cijfer geven! | |
jimjim1983 | woensdag 11 mei 2011 @ 11:32 |
Hobo with a shotgun wat een bagger t ziet er niet uit door een veel te aanwezig filter, het verhaal is ruk en er is weinig origineels aan. een 3. | |
macondo | woensdag 11 mei 2011 @ 12:01 |
Als je een paar keer deze film ziet, valt op dat het geen comedy is. Het kaart vrij serieuze kwesties aan - en hij zit werkelijk in de hel. Niet een paar dagen vast, maar tientallen jaren vast in deze dag. . Lees ook http://www.codinghorror.c(...)with-ab-testing.html | |
jimjim1983 | woensdag 11 mei 2011 @ 12:05 |
ja eigenlijk is t horror | |
Deckard | woensdag 11 mei 2011 @ 12:09 |
Nou ja, die film is zo goed omdat je met hetzelfde script ook andere kanten op kan gaan. | |
bascross | woensdag 11 mei 2011 @ 12:14 |
Niet veel ouder geworden in die tientallen jaren qua uiterlijk. | |
Haijo | woensdag 11 mei 2011 @ 12:18 |
Is dit een troll? Hij wordt steeds wakker op dezelfde dag in hetzelfde lichaam. | |
picodealion | woensdag 11 mei 2011 @ 12:51 |
. Tof, even lezen. Jeff Atwood zegt wel vaker interessante dingen. Heb je de film überhaupt gezien en begrepen? | |
bascross | woensdag 11 mei 2011 @ 13:45 |
Nee, geen troll. Wel lang geleden dat ik de film zag. Ik meende dat hij maar een paar maanden achter elkaar op dezelfde dag wakker werd. Blijkbaar niet dus. | |
dan13lv | woensdag 11 mei 2011 @ 14:38 |
Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides draait 18 mei al in engeland, heb de posters al zien hangen | |
mschol | woensdag 11 mei 2011 @ 15:59 |
en om 0:05 op 18 mei draait hij in pathe in NL | |
Verbodsbord | woensdag 11 mei 2011 @ 16:39 |
Jij snapt duidelijk het idee achter de film niet Het is juist de bedoeling dat het zo slecht lijkt, dat maakt voor mij de film juist zo vet | |
Verbodsbord | woensdag 11 mei 2011 @ 16:47 |
Huh Ik heb hier een film uit 2003 ofzo liggen, met dezelfde titel. Met oa Lawrence Fishburn. Gaat over een politiebureau dat aangevallen word om een crimineel te vermoorden. Erg bruut. | |
One_conundrum | woensdag 11 mei 2011 @ 16:49 |
Het ene moment ben je een echt kenner, en het volgende moment weet je weer niets van het origineel van precinct 13. Wat is het nou | |
picodealion | woensdag 11 mei 2011 @ 17:49 |
Dan nog vond ik dat ze dat helemaal niet goed hebben gedaan. Machete was perfect uitgebalanceerd over the top, maar Hobo haalde dat niveau geen enkel moment. | |
One_conundrum | woensdag 11 mei 2011 @ 17:55 |
Ik vond Hobo beter dan Machete. Dat verhaal van Machete werd steeds dommer naarmate de film langer duurde. | |
Tim86 | woensdag 11 mei 2011 @ 17:58 |
Voor mij was Hobo echt de flop van het jaar..ben echt gek op dit soort films normaal, maar ik vond dit echt een drama. | |
bascross | woensdag 11 mei 2011 @ 18:06 |
Remake. | |
jimjim1983 | woensdag 11 mei 2011 @ 18:19 |
oh nee dat was idd niet duidelijk.. ik snap het idee wel. grindhouse was erg tof. dit is gewoon slecht. | |
jimjim1983 | woensdag 11 mei 2011 @ 18:21 |
zoals het hoort dat einde met steven seagal is echt geniaal. | |
Kofler74 | woensdag 11 mei 2011 @ 21:52 |
The Social Network Interessant om te zien hoe Facebook nu tot stand is gekomen... | |
Miss-MacPhisto | woensdag 11 mei 2011 @ 22:18 |
Net terug van Thor 3D. Ik ben positief verrast! Erg goede effecten, acteerspel wat de gemiddelde comic-verfilming overstijgt, originele grappen (I need a horse! ) en gewoon leuk uitgewerkt. Wel een open einde, maar wellicht komt dat doordat het Thor-personage terugkomt in The Avengers in 2012. 3D voegde, zoals gebruikelijk, weer weinig toe aan de film, maar goed, dat weet ik zo onderhand wel. Ik geef deze film een dikke 7,5. Oh ja, dit moet ik natuurlijk ook nog even melden .... Chris Hemsworth! | |
Verbodsbord | woensdag 11 mei 2011 @ 22:35 |
Ah oke oke, de zin op de poster van het origineel deed mij denken dat het een totaal ander verhaal was. | |
daruk | woensdag 11 mei 2011 @ 22:41 |
The Prestige Briljant. Ik heb me uistekend vermaakt met deze film, een goed plot, met leuke twists. Christian Bale, Hugh Jackman, een goede cast voor een goede film. | |
-Strawberry- | woensdag 11 mei 2011 @ 22:42 |
Ik hoorde iets over pedo kerstmannen, mensen in schoolbussen verbranden en dansen in bloed. | |
Miss-MacPhisto | woensdag 11 mei 2011 @ 22:46 |
Erg goede film inderdaad. | |
Verbodsbord | woensdag 11 mei 2011 @ 22:47 |
Dat is een redelijk samenvatting ja | |
NutKees | woensdag 11 mei 2011 @ 23:05 |
Everything is Illuminated (2005) Zojuist gezien, ik vond hem erg mooi. Gaat over een Amerikaanse, joodse jongen die in de Ukraine op zoek gaat naar het verleden van zijn grootvader. Begint min of meer als een vrij komische road trip door het platteland maar eindigt erg ontroerend met nogmaals een terugblik naar en de gevolgen van de etnische zuiveringen van de 2e wereldoorlog. Cijfer: 8 (imdb: 7,6) | |
picodealion | woensdag 11 mei 2011 @ 23:32 |
Geweldig ja. Ik kan je The Illusionist ook aanraden, al is die niet zo geweldig als deze, toch zeker een prima film. Net zelf in het kader van [TOURNAMENT] Beste stonerfilm deze gekeken: How High (2001) Een van de vaakst genoemde stonerfilms in de topics op FOK! die ik nog niet gezien had. Helaas was hij zelfs voor een stonerfilm bedroevend slecht. Matige grappen, matig acteerwerk en overall gewoon dom. Doe mij dan maar Cheech & Chong of desnoods Harold & Kumar. Maar misschien moet je gewoon zelf zwart zijn voor zulke films. 3/10 | |
ZwarteStaafSlaaf | woensdag 11 mei 2011 @ 23:59 |
Ik heb vorige week Scream 4 gezien, maar die viel me een beetje tegen. Vandaag heb ik de dvdn Superbad gekeken | |
N-E-R-D | donderdag 12 mei 2011 @ 00:08 |
Film kraakt aan alle kanten maar met verstand op nul is het gewoon een lekkere actiefilm. Trekt wel veel dom volk aan volgens mij gezien sommige reacties in de bios. | |
jimjim1983 | donderdag 12 mei 2011 @ 00:13 |
daarom leek ie me ook zo leuk | |
Kleffe_Dop | donderdag 12 mei 2011 @ 00:26 |
Fast Five Cijfer: 6.5/10 IMDB: 7.8/10 Zoals al eerder gezegd; popcorn en bier, laat je vriendin en verstand thuis. Besteed geen aandacht aan het logisch verklaren van de over-the-top actiescènes, plotholes of cliché scènes, dat hoort er schijnbaar bij. De actiescènes zien er strak en onderhoudend uit, iets wat je niet kan zeggen van een aantal van de voorgaande delen. Gelukkig hebben ze het hele underground race scene sfeertje ook een keer laten vallen, doet de film goed, al komt het oceans-eleven-concept nooit echt uit de verf. En stiekem was het best gaaf om Vin Diesel en The Rock in 1 film te zien. Demolition Derby! [ Bericht 5% gewijzigd door Kleffe_Dop op 12-05-2011 02:07:18 ] | |
Merkie | donderdag 12 mei 2011 @ 00:28 |
Ik heb nog nooit een slechtere film gezien . Ik overdrijf niet. Echt, waardeloos. Één of ander vaag hersenspinsel van de maker van deze film wordt uitgewerkt tot een langdradige brei van een film die nergens over gaat, ongelofelijk slecht geacteerd is, er uit ziet als een soap uit de jaren '70 en waarbij ogenschijnlijk slimme mensen die bij een universiteit werken zich uit het niets extreem irrationeel gaan opstellen. Wat een ongeïnspireerde bagger. | |
ChickenMan | donderdag 12 mei 2011 @ 01:02 |
Nee, je moet stoned zijn. | |
picodealion | donderdag 12 mei 2011 @ 07:55 |
Was ik, hielp niet. . | |
SnuggLe | donderdag 12 mei 2011 @ 08:38 |
Eens. Kansloze film. Maar "was"? Eerder "is". | |
AciD_Nightmare | donderdag 12 mei 2011 @ 09:59 |
Hoe durven jullie Hobo with a shotgun af te kraken. Die film was ubermaster. 8/10 | |
-Trinity- | donderdag 12 mei 2011 @ 12:12 |
Hij is zo slecht dat ik alleen maar heb gelachen in de bios . Ik kon het op een gegeven moment echt niet meer tegenhouden met alle gore, clichés en over-the-top characters. Echt Grindhouse en een beetje Braindead. | |
jimjim1983 | donderdag 12 mei 2011 @ 12:17 |
ubermaster | |
One_conundrum | donderdag 12 mei 2011 @ 12:21 |
vraag me af hoe master een 10/10 is | |
daruk | donderdag 12 mei 2011 @ 15:54 |
Hij staat op mijn lijstje, moet alleen nog ff tijd vinden . | |
Miss-MacPhisto | donderdag 12 mei 2011 @ 16:28 |
Klinkt als iets wat ik moet zien. Ik ben gek op lachen bij een slechte film. | |
Lonewolf2003 | donderdag 12 mei 2011 @ 16:29 |
Da uomo a uomo (Death Rides a Horse) (1967, It, Giulio Petroni) Aardige spaghetti western vooral dankzij een ultiem coole Lee Van Cleef als goede slechterik. Jammer dat de held een ontzettend irritante naïeveling is. cijfer: 7 L'illusionniste (The Illusionist) (2010, VK/Fr, Sylvain Chomet) niet verwarren met de bovengenoemde film The Ilusionist Deze film zette me op een verkeerd been. Waar ik aan het begin dacht dat het een vrolijke karikatuur met een lief verhaallijntje over de vriendschap tussen een oude man en meisje zou worden, bleek het achteraf juist een behoorlijk trieste film te zijn. De boodschap van de film is niet al te vrouwvriendelijk. Want zelfs onschuldige onwetende meisjes blijken uiteindelijk niks anders dan ondankbare zelfzuchtige geldbeluste teven, die niet weten hoe hard een man moet werken om haar in al haar dromen te kunnen voorzien. De tekenstijl (hetzelfde als Les triplettes de Belleville) zit boordevol leuke karikaturen. De hele film heeft een heerlijk nostalgisch gevoel over zich heen. En dat allemaal zonder dat er een woord wordt in gesproken. (Als er al in gesproken wordt is dat een gemompel dat Frans noch Engels is) cijfer: 8 | |
dyonvbaal | donderdag 12 mei 2011 @ 16:47 |
Ik zette de film met de zelfde gedachte aan. Een leuke, mooi getekende film... Maar inderdaad valt dat wel tegen. Althans het leuke gedeelte... Goed om te kijken, vermakelijk. Maar niet het vrolijke/leuke dat ik ervan verwacht had. | |
Batsnek | donderdag 12 mei 2011 @ 17:33 |
Vond 'm zwaar tegenvallen eerlijk gezegd. Le Triplettes de belleville is 1 van m'n favoriete films, maar dat kwam ook grotendeels door het verhaal. l 'illusiniste is qua tekenstijl en animatie ongeevenaard, maar ik vond het inhoudelijk echt ontzettend tegenvallen. Elke keer dat je denkt; nu gebeurd er iets, gebeurd het weer niet, en wordt het een aaneenschakeling van mislukkingen, gemiste kansen en tegenvallers. Op zich best een mooi concept, maar op de 1 of andere manier, vond ik het gewoon nèt niet. De karakters spraken me niet aan, het woordloze vond ik veel geforceerder dan bij le triplettes en het einde was ook gewoon niks. Jammer, want ik had er veel van verwacht. | |
Toad | donderdag 12 mei 2011 @ 17:49 |
Over L'illusionniste: Zijn jullie bekend met het werk van Jacques Tati? Ik denk dat dat ook wel een rol speelt of je deze film wel of niet kan waarderen. Het is toch min of meer een ode aan hem. Ook al heeft hij de film zelf geschreven. Maar goed: ik zag deze week La casa muda uit Urugay. De makers beweren dat ze de film in 1 take hebben opgenomen. Of het nu klopt of niet: het werkt wel aardig; het zorgt wel voor goede spanning. Camerawerk en choreografie is prima. Maar toch ben ik uiteindelijk niet helemaal tevreden over de film. Er komt dit jaar al een Amerikaanse remake aan, dus ik hoop dat ze de 'fouten' uit het origineel kunnen verbeteren. *** | |
TargaFlorio | donderdag 12 mei 2011 @ 18:42 |
Machete (2010) 7/10 | |
znarch | donderdag 12 mei 2011 @ 19:09 |
I rymden finns inga känslor De vriendin van Sam verbreekt de relatie en hierdoor wordt hij depressief. Om hem op te vrolijken en ervoor te zorgen dat hij weer de oude wordt, besluit zijn sociaal onhandige broer Simon op zoek te gaan naar de perfecte vriendin voor Sam. Simon lijdt aan het Asperger Syndroom (in de kern een ontwikkelingsstoornis), dus de zoektocht blijkt moeilijker te zijn dan hij had verwacht. 8/10 Heb me kapot gelachen , wat een ubervette film dit [ Bericht 6% gewijzigd door znarch op 12-05-2011 19:32:27 ] | |
TJLinden | donderdag 12 mei 2011 @ 20:04 |
Klinkt erg tof! | |
Trinitrobenzeen | donderdag 12 mei 2011 @ 23:53 |
Takers IMDB Was een goede film, beetje Italian Job achtig, maar dan iets meer verhaal buiten het hele bankoverval gedoe, ook leuk dat ze in de film zeiden 'We're going to do this Italian Job style'. Imo een lager cijfer op IMDB dat hij verdient, maar dat is meestal zo met IMDB. Basically een groep mensen die als uitzondering vlak na hun vorige succesvolle bankoverval weer een overval doen, omdat hun oude maatje net uit de gevangenis is, waarvan de helft van de 'crew' hem inmiddels niet meer vertrouwt. Ondertussen zijn twee detectives druk bezig de gang op te zoeken, en dat zorgt voor wat confrontatie's. Leuke film, misschien ook wel om nog eens een keer te zien, maar komt niet in de buurt van Italian Job. 6.5/10 | |
NutKees | vrijdag 13 mei 2011 @ 07:04 |
Winter's Bone (2010) Een meisje gaat op zoek naar haar recent verdwenen vader. Ze zorgt voor haar broertje, zusje en zieke moeder en moet de eindjes bij elkaar knopen. Ze dreigt haar huis kwijt te raken door inbeslagname en is vastbesloten hem te vinden. Erg beklemmend drama dat zich afspeelt op het Amerikaanse platteland tussen de 'rednecks'. Ik had echt geen idee waar het verhaal naar toe ging. Cijfer: 7 (imdb: 7,4) | |
picodealion | vrijdag 13 mei 2011 @ 09:19 |
Black Butterflies (2011) Mooi verhaal, maar wat een tegenvallende film zeg. In plaats van zelf een verhaal te schrijven citeer ik voor het gemak even een review (van IMDb) waar ik het 100% mee eens ben: Ik had het niet beter kunnen zeggen. 5/10 | |
toetsenbordridder | vrijdag 13 mei 2011 @ 21:30 |
Gekuikt, binnenkort kijken bedankt! (nu bezig met 5 seizoenen "The Wire") | |
casper019 | vrijdag 13 mei 2011 @ 22:10 |
Death Note Japan Horror / Mystery 126 minuten geregisseerd door Shusuke Kaneko met Tatsuya Fujiwara, Mutsushima Hikari en Shunji Fujimura Op een dag vindt Yagami Light een notitieboek waarop "Death Note" staat. Light vindt al snel uit dat het boekje de kracht heeft om mensen te vermoorden, wiens naam erin staan. Hij besluit om het boek te gebruiken in de naam van het goede. Als er opeens veel vrijgelaten criminelen sterven, gaat de politie achter Light aan. k vond het een best toffe film om te zien, interessant verhaal. Kijkt lekker weg en verveelt nergens, met een verrassend einde. Had wel iets spannender gemogen, hoop dat dat in deel 2 wel wat meer spanning is (ga ik 1 deze dagen kijken!) 6.5 | |
-Strawberry- | vrijdag 13 mei 2011 @ 22:12 |
Serie is beter. | |
HipHopDesk | vrijdag 13 mei 2011 @ 22:12 |
De anime death note is zo gevaarlijk . | |
casper019 | zaterdag 14 mei 2011 @ 09:54 |
de stripboeken ervan of de tekenfilm? | |
mschol | zaterdag 14 mei 2011 @ 10:26 |
anime = geanimeerd manga = stripboek... | |
Lithia | zaterdag 14 mei 2011 @ 10:36 |
Het verhaal van Death Note in de anime versie verschilt weinig met de manga versie, dus het maakt in dit geval helemaal niet eens uit welke het is. Maar zoals mschol al zegt, hij bedoelt de tekenfilm. | |
Hulkio | zaterdag 14 mei 2011 @ 11:21 |
74. Thor (Kenneth Branagh, 2011) :: 6.8 Aardig popcorn-vermaak, maar niks speciaals. 75. The Taking of Pelham 1 2 3 (Tony Scott, 2009) :: 6.3 Zoals wel vaker is ook hier het origineel een stuk beter. Travolta slaat iets te ver door. 76. Paul (Greg Mottola, 2011) :: 7.2 Grappige film, maar wel aanmerkelijk minder dan Hot Fuzz en Shaun of the Dead. 77. 2 Days in Paris (Julie Delpy, 2007) :: 6.3 Delpy komt met zelf met een slap aftreksel van Before Sunrise. Film heeft af en toe zijn momentjes. 78. Greenberg (Noah Baumbach, 2010) :: 7.0 Prima serieuze rol van Ben Stiller, af en toe wel een beetje saai. 79. The Getaway (Sam Peckinpah, 1972) :: 7.8 Lekkere jaren '70 aktiefilm! 80. The Boat That Rocked (Richard Curtis, 2009) :: 8.0 Blijft een leuke film met heerlijke soundtrack. 81. Mary and Max (Adam Elliot, 2009) :: 8.8 Pareltje! Animatie voor volwassenen van hoog niveau. Aanrader! 82. Harvie Krumpet (Adam Elliot, 2003) :: 7.3 Oscarwinnende short van de maker van Marie and Max. 83. I quattro dell'apocalisse (Lucio Fulci, 1975) :: 7.0 Originele western, met wel wat mindere momenten. En dan de soundtrack.... erg merkwaardige keuze... | |
Falco | zaterdag 14 mei 2011 @ 11:31 |
Die Another Day Niet al te beste Bond helaas. In het begin is het allemaal heel acceptabel wat de kijker voorgeschoteld krijgt. De actie blijft natuurlijk strak en gaaf om te zien. Maar naarmate de film vordert wordt het steeds belachelijker, zoals een onzichtbare auto . Hierbij spelen dan ook nog twee euvels op, die wel vaker voorkomen bij Bond-films: slechte special effects/CGI en matig acterende Bond-girls. Komt daarbij dat ik Hale Berry helemaal niet aantrekkelijk vind. Liar Liar Nauwelijks grappig, zo'n mentaal instabiele Jim Carrey. Cijfer: 5 | |
Deckard | zaterdag 14 mei 2011 @ 13:12 |
As good as it gets Zeer quotable film. Echt ontzettend vaak moeten lachen om deze romantische komedie. En van dat genre ben ik totaal geen fan omdat alleen uitzonderingen zoals Groundhog Day bij mij in het lijstje staan. Deze kan er aan toe worden gevoegd. Echt geweldig 7/10 In zijn genre( 9/10) | |
Lonewolf2003 | zaterdag 14 mei 2011 @ 15:46 |
Whatever Works (2009, VS, Woody Allen) Geniaal idee om Larry David de hoofdrol te geven in een film van Woody Allen. Heb regelmatig dubbel gelegen om hem in deze film. Hij is de belichaming van een pessimistische neurotische intelligente klager. Dus wordt er voor de film daar een heel optimistisch dom meisje tegenover gezet. Melody is echter te overdreven dom om geloofwaardig te zijn. Nu ben ik ook niet onder de indruk van Evan Rachel Woods acteerkunsten. Dus dat helpt ook al niet mee. Geluk dan maar dat ze verder wel een plezier is om naar te kijken. I.t.t. Larry David die er wel zorgt ervoor dat de verregaande van z'n karaktertrekken geloofwaardig blijven. Jammer genoeg verschuift het accent in het verhaal in de film steeds meer naar Melody en haar ouders. Wiens extreme ommezwaaien in hun levenshoudingen na aankomst in NY nog grotere onrealistische cliché's zijn. Dit zijn wat kleine ergernissen tijdens de film. Want dankzij de hilarische Larry David heb ik met heel veel plezier gekeken naar deze film. cijfer: 7.5 The Italian Job (1969, VK, Peter Collinson) De film begon uitermate cool met iemand die onder de relaxe muzieknoten door de Alpen scheurt in z'n coole bolide. Dat begint goed, dacht ik en ging lekker klaar zitten voor wat ging komen. Maar de film zakte al snel in met een tegenvallende Michael Caine, mislukte pogingen tot humor en irritant Engels patriottisme. Dan dus maar hopen dat de overval, waar het allemaal omgaat, die matige voorbereiding ernaar toe goed zou maken. Maar ook die viel erg tegen. De ontsnapping in Mini Coopers, het moment supreme van de film, bestaat voornamelijk uit gestunt op vreemde locaties. Die logisch zijn om te imponeren in een film maar totaal onlogisch als je wilt ontsnappen aan de politie. cijfer: 6.5 | |
JDx | zaterdag 14 mei 2011 @ 16:33 |
Rio (2011) Tsja, wel grappig... zou hem niet aanraden of ooit weer kijken. 6. | |
-Strawberry- | zaterdag 14 mei 2011 @ 17:05 |
Doe mij maar ice age. | |
macondo | zaterdag 14 mei 2011 @ 19:08 |
Repulsion (1965) Een psychologische thriller van Roman Polanski. Een jonge vrouw (Catherine Deneuve) heeft last van een psychische stoornis en angst voor mannen in het algemeen. Als haar zus, met wie ze samenwoont, op vakantie gaat blijft ze alleen achter en draait al vrij snel door. Waanbeelden over verleiding en verkrachting, en een incidentele moord ; dat is het wel. Helaas is alles zeer donker gefilmd en was het grootste deel van de film Catherine Deneuve alleen in beeld. Mooie vrouw, maar daardoor weinig afwisseling. Viel tegen, vond hem wat saai. 6/10 IMDB 7,9/10 | |
BlackSheep | zaterdag 14 mei 2011 @ 19:46 |
Hele toffe film inderdaad zeg! | |
-Strawberry- | zaterdag 14 mei 2011 @ 20:22 |
Must-see film voor als je geïnteresseerd bent in psychologie. Grote namen als Angeline Jolie en Winona Ryder, waar ik beide wel een zwak voor heb en die hun rol uitstekend hebben neergezet. De film begon met een negatieve blik op psychiatrische hulp en hokjesdenken, maar later in de film werd dit steeds positiever toen de patienten zelf zich ook niet meer gingen verzetten tegen de behandeling. Het leek mij absurd dat Jolie als Sociopaat zoveel voor elkaar krijgt in het psychisch ziekenhuis (sleutels, andere verboden dingen), maar aangezien het gebaseerd is op een boek en waargebeurd verhaal denk ik niet dat het geheel uit de lucht gegrepen is. Verder een boeiende film, met nogmaals uitstekend acteerwerk naar mijn mening. 7,5 [ Bericht 3% gewijzigd door -Strawberry- op 14-05-2011 20:33:57 ] | |
casper019 | zaterdag 14 mei 2011 @ 20:31 |
aah ok moet ik ook maaris gaan kijken de anime dan!! kheb de 1e 2 delen van de manga besteld via internetn ben benieuwd of dat ook wat is! | |
znarch | zaterdag 14 mei 2011 @ 22:36 |
De hele film een glimlach en vaak compleet dubbel gelegen Hij krijgt binnekort een 2de kijkbeurt. | |
NutKees | zondag 15 mei 2011 @ 07:32 |
Mr. Nobody (2009) Vrij apart romantisch drama waarvan ik de exacte insteek nog niet helemaal begrijp. Ouders gaan scheiden en zoontje moet kiezen tussen vader of moeder. De mogelijke levenswegen die hieruit volgen worden in de film op wonderbaarlijke manier aan elkaar geknoopt. Cijfer: 8/10 (imdb: 7,7/10) ----- Irréversible (2002) Tja, wat kan hier nog over gezegd worden. Ik had er veel meer verwacht na alle verhalen gelezen te hebben en vond het eerlijk gezegd een vrij overbodige en inhoudloze film. Flinterdun verhaal, schokkende beelden en camerawerk. En dan het hele zootje in omgekeerde volgorde zetten. Cijfer: 6,5/10 (imdb: 7,3/10) | |
musicfreakyme | zondag 15 mei 2011 @ 09:44 |
Ik kom hier regelmatig de docu "Dear Zachary" tegen - die wil ik heel graag bekijken, maar is die uberhaupt ergens te krijgen in nederland? De film komt uit 2008 volgens mij maar ik kan hem nergens vinden... Verder blijf ik dit topic geweldig vinden, ik haal er zoveel filmtips uit! | |
okiokinl | zondag 15 mei 2011 @ 11:38 |
de films zijn ook erg goed. behalve die laatste dan (l save the world), die ze erbij hebben verzonnen vanwegen lekker verdienen. en als je t origineel wilt, lees dan de manga gewoon. | |
Lonewolf2003 | zondag 15 mei 2011 @ 12:03 |
Ik heb hem niet in Nederland gekocht 2 ou 3 choses que je sais d'elle (2 or 3 Things I Know About Her) (1967, Fr, Jean-Luc Godard) Op sommige momenten is het gefluister door Godard zelf als verteller iets te filosofisch en politiek voor mijn smaak. Op andere momenten, vooral als die zich richt op de hoofdrolspeelster, die probeert te overleven als prostituee of op pratende mensen in een café, beter en leuker. Daarmee bevind de film zich duidelijk op de scheidslijn tussen de vroege Godards, die ik (meestal) leuk vind en de latere imo mindere Godards. Mede daarom over het geheel genomen leuk en interessant om een keer gezien te hebben. cijfer: 7.5 Cool Hand Luke (1967, VS, Stuart Rosenberg) Paul Newman behoort bij mij tot de top van de top der coolheid en dit is één van z'n beste en coolste rollen ooit. En als dat niet genoeg is heeft de film ook nog George Kennedy, Harry Dean Stanton en Dennis Hopper. De film zelf is ontroerend en vermakelijk tegelijkertijd. Paul Newman speelt Luke, een man die in een gevangeniskamp wordt gestopt waar harde arbeid gedaan moet worden. Maar Luke is een man die zich niet snel laat kennen. Eerst nog redelijk onschuldig zoals met weddenschappen zoals het eten van 50 eieren, daarna steeds serieuzer als die keer op keer probeert te ontsnappen. Maar dit zijn geen acties van hoopvolle levenslustige man, zoals zijn vrienden in het gevang denken, maar eigenlijk daden van een man die niets meer te verliezen heeft. Dat verdriet voel je eronder zitten. cijfer: 9 | |
leonie-89 | zondag 15 mei 2011 @ 12:23 |
Laatste dagen: Se7en The Last Station You Don't Know Jack Maximum Overdrive | |
macondo | zondag 15 mei 2011 @ 12:31 |
Oke! Hou ons op de hoogte he? Bizar, wilde net mijn review plaatsen van dezelfde film - zag hem gisteren ook. En aangezien hij niet op televisie was is dit wel erg toevallig! Weinig aan toe te voegen, en Paul Newman is inderdaad de verpersoonlijking van de term cool. Alle vrouwen willen hem, en alle mannen willen zijn zoals hij. Gelukkig kom ik best aardig in de buurt. Het was de tweede keer dat ik deze film zag, en hij viel mij toch wat tegen. Het verhaal vond ik al met al iets wat aan de magere kant met vrij hoog gehalte aan herhaling - en ik vond Newman in bijvoorbeeld Hud een stuk beter. Ik hou het op een 7,5. [ Bericht 33% gewijzigd door macondo op 15-05-2011 12:40:27 ] | |
Flixxy | zondag 15 mei 2011 @ 13:21 |
Misschien handig als je korte review + eventueel cijfer geeft? | |
Deckard | zondag 15 mei 2011 @ 13:21 |
Toen ik hem voor het eerst bekeek vond ik het verhaal ook al aan de dunne kant en een heleboel dingen er in kwamen ook al heel erg bekend voor. Maar dat komt gewoon omdat latere films bepaalde aspecten daarvan die dingen hebben overgenomen. Maar leuk om een keertje te bekijken. Qua cool ga ik liever voor een ander fictioneel karakter. | |
Mainport | zondag 15 mei 2011 @ 19:25 |
Zabriskie point Werkelijk een hilarische productie. Antonioni krijgt carte blanche en zeven miljoen om een blitse auteursfilm te schieten. Nou krijgt die rare Italiaanse communist natuurlijk allemaal gekke ideeën in zijn hoofd dus was er nog veel heisa tijdens het maken van de film. "The production was harassed by groups opposed to the movie's alleged "anti-Americanism." FBI agents tailed cast and crew members." Europa's liberale gedachtegoed valt daar niet zo goed. Zoals het een goede film betaamt zit er geen narratieve plotstructuur in Zabriskie point en heb je geen idee waar het naartoe gaat. Een ander kan het beter vertellen: "Antonioni zorgt ervoor dat Zabriskie Point bulkt van de sfeer en zo'n heerlijk tijdsdocument is waarbij je de Amerikaanse counterculture en toenmalige tijdsgeest echt voélt/proeft. Antonioni zorgt voor een beklijvende filmervaring, dankzij schitterende sequenties (de orgie in de woestijn en het slot op kop natuurlijk) die opgebouwd worden door gestileerde shots en prachtig gebruik van muziek van Pink Floyd. De hoofdpersonages zijn niet meteen sterk uitgewerkt of uitermate sympathiek, maar het stoort hoegenaamd niet binnen het algemeen gevoel dat de film uitdraagt." En zo is het maar net dames en heren! | |
Mainport | zondag 15 mei 2011 @ 19:27 |
Wat een iel mannetje | |
TargaFlorio | zondag 15 mei 2011 @ 20:31 |
The Quiller Memorandum (1966) Spionagefilm die zich afspeelt in het West-Berlijn van de jaren '60. Nadat er 2 geheimagenten vermoord zijn door een Neonazi organisatie stuurt de Britse geheime dienst Quiller naar West-Berlijn om meer informatie te vinden en zodoende de organisatie op te kunnen rollen. Aardige film maar ook niet meer dan dat. 6.5/10 | |
Lonewolf2003 | zondag 15 mei 2011 @ 22:08 |
La collectionneuse (1967, Fr, Eric Rohmer) Een man spendeert een aantal maanden vakantie in een villa met een vriend. Tot z'n grote ongenoegen is er ook nog een meisje in die villa. Deze mannenverslindster verstoort namelijk de totale rust waarvoor hij gekomen is. Dus moet hij in het begin niks van haar hebben. Maar al snel raakt hij steeds meer geïntrigeerd door haar en zij door hem. Maar beiden willen dit niet laten blijken en spelen hard to get, maar ondertussen is het ook van belang dat de ander in het spel der versiering niet de bovenhand krijgt. Zo ontstaat er een schaakspel tussen de twee. De film wordt compleet verteld door de man. Waardoor de film soms veel weg heeft van een boek. Dit geeft ook het effect dat er een vervreemdende situatie ontstaat waarin iemand z'n tactiek en die van z'n tegenstander (tenminste zoals hij dat ziet) uitlegt tijdens het spel. De film heeft een lekker rustig tempo. Had alleen moeite om te geloven dat mannen als een blok voor dat meisje vielen, zo bijzonder mooi vond ik haar niet. cijfer: 7.5 | |
Stokstaart | zondag 15 mei 2011 @ 23:03 |
The Descent 2 | |
Iemand91 | zondag 15 mei 2011 @ 23:58 |
Een hele (heeele) tijd geleden dat ik deze zag, en pas zag ik deze hier gereviewed staan en hij was vanavond op tv, dus maar even kijken. Phone Booth (2002) Verhaal is waarschijnlijk wel bekend, zo niet: Het moeilijke aan een film als dit voor een director is hoe je de kijker vasthoudt aangezien bijna de hele film op dezelfde plaatst afspeelt. Maar wat mij betreft heeft Joel Schumacher het voor elkaar gekregen. Het zou spannender kunnen maar dit was wat mij betreft prima. Colin Farrel speelt overtuigend en Forest Whitaker speelt ook mee en - hoewel hij in mijn ogen vaak altijd hetzelfde soort personage speelt - verveelt het mij (nog) niet. Ik had eigenlijk gehoopt op een 'knallend' einde (what's in a word ) dus dat punt vond ik wat minder. IMDB's 7.2 vind ik wel wat mager, eerder een 7.5. Oh, en nog een klein deel van Pirates of the Caribbean op BBCI meegepakt, blijft toch een geweldige soundtrack hebben! Hans Zimmer rocks. | |
Mainport | maandag 16 mei 2011 @ 03:47 |
Blue valentine Het is veel knapper als je een goede film of boek kunt maken over iets onbenulligs als een relatie dan wanneer je allemaal dramatische injecties nodig hebt om de aandacht erbij te houden. Regisseur Cianfrance heeft 12 jaar aan deze film geschreven en 67 versies gemaakt. Uiteindelijk bleek zijn script toch niet te voldoen en is de helft geïmproviseerd. Daar zat ik dus niet op te wachten! Wat is dat voor vervelende trend, dat improvisatie iets toevoegt. Hoepel op man, een goede schrijver geeft aan elke zin betekenis, nu zit ik naar iets willekeurigs te kijken... Op een andere dag was het een hele andere scène geworden. Goed. Als ik achter dat povere geïmproviseer een gedachte moet herkennen, is het dat liefde op het eerste gezicht niet werkt. Gosling is tot over zijn oren verliefd, maar dit vertroebelt zijn zicht om te zien dat ze in feite helemaal niet bij elkaar passen. Ze maken de hele tijd ruzie en kunnen geen fatsoenlijk gesprek voeren; wat Williams op een gegeven moment zelf ook aangeeft. Enfin, deze laag heeft de film gered, maar veel sterke momenten kent het niet. | |
Miss-MacPhisto | maandag 16 mei 2011 @ 09:57 |
Van het weekend weer DVD'tjes gekeken. Allereerst The Hurt Locker. Goede film! Erg psychologisch portret. Doordat de film zo "traag" is (wat mij overigens niet stoorde), komt het allemaal heel realistisch over en voel je je betrokken bij de hoofdrolspelers. Vaak vond ik de film ook documentaire-achtig overkomen. Ondanks dat ik het echt een goede film vond, is het alleen niet een film die ik heel gauw weer een keer zal kijken. Ik geef hem een 7. Ook Fair Game gezien. Ik ben sowieso erg gecharmeerd van (het spel van) Sean Penn, dus daar keek ik al naar uit. Weinig actie of directe spanning, maar wel een OK film. Laat mooi zien hoe vies het politieke spelletje kan zijn. Ondanks dat zowel Naomi Watts als Sean Penn goed speelden, vond ik alleen tussen hen beiden weinig chemistry. Een 6,5 voor deze film. | |
AciD_Nightmare | maandag 16 mei 2011 @ 10:05 |
Drive Angry. Gisteren echt een slechte dag gehad qua films. Eerst ging ik deze gisteravond kijken maar hij sloeg echt nergens op. De effecten waren wel leuk maar dat mag ook wel een film die tientallen miljoenen kost. Het verhaal was echt om te huilen. een 4.5 Daarna naar deze kutfilm gekeken: Wat een totale crap... Deze heb ik na een half uur afgezet. Het licht valt uit in de bios en iedereen is weg behalve zo'n gast, omdat hij een zaklantaarn heeft. Als je dit kijkt denk je echt, welke mongool heeft dit bedacht? Een 3,5 voor deze. Hopen dat deze week weer wat beters brengt want de laatste tijd echt veel troep moeten zien | |
PBateman1978 | maandag 16 mei 2011 @ 10:41 |
Mother's Day Aardige thriller met good old Rebecca de Mornay als moeder van moordlustige zoons, die na een mislukte overval in hun voormalige huis terecht komen waar inmiddels nieuwe bewoners een feestje geven. De nieuwe bewoners inclusief bezoek worden gegijzeld tot de moeder van de heren langskomt, wat er daarna allemaal gebeurt moet je maar zelf zien. 7/10 | |
Dr.Cooper | maandag 16 mei 2011 @ 20:23 |
Zondagavond Wanneer de dochter van Milton (Nicolas Cage) vermoord wordt wil hij maar één ding; wraak. Hij krijgt drie dagen de tijd om de moordenaars te vinden, omdat deze ook nog eens zijn kleindochter ontvoerd hebben en ze van plan zijn om haar onder een volle maan te offeren. Hij wordt tijdens zijn wraakmissie vergezeld door Piper (Amber Heard), een jonge en sexy serveerster. In Pipers 'turbo-charged Black '69 Charger' beginnen ze een race tegen de klok... Samengevat: . Eén van de weinige lichtpunten is de werkelijk stralende Amber Heard. Een film als dit moet je gewoon liggen denk ik. Een klassieker zal het in ieder geval niet worden. | |
lnino | maandag 16 mei 2011 @ 21:19 |
Midnight in Paris Ter gelegenheid van van zijn aankomende huwelijk verblijft een amerikaanse scenarioschrijver met zijn vrouw in spe een paar dagen in Parijs. De schrijver lijkt echter niet helemaal gelukkig: hij is onzeker over een roman die hij aan het schrijven is, lijkt met zijn aanstaande niet helemaal op dezelfde lijn te zitten, en haat de pedante kennis van zijn verloofde die ze Parijs tegen het lijf lopen (en die hij in de dagen daarop niet kwijtraakt). Dit alles doet de scenarioschrijver terugverlangen naar het Parijs van de jaren 20: het bruisende kunstenaarsleven, met legendes als Cole Porter, Salvador Dali en Ernest Hemingway, wat zou het toch geweldig zijn om in die tijd als kunstenaar te leven! Dan, op een nacht, als de schrijver alleen en halfdronken door de straten van Parijs zwerft, wordt hij plots opgepikt door een oldtimer. Deze brengt hem naar een cafe waar hij, tot zijn verbazing, kennis maakt met Ernest Hemingway terwijl op de achtergrond Cole Porter zijn eigen composities speelt. Op de een of andere manier is hij in het Parijs van de jaren 20 belandt. Nieuwste, erg onderhoudende, film van Woody Allen is een plaatjesboek van Parijs, net als Vicky, Christina, Barcelona dat voor Barcelona was. Daarnaast maken mooie rollen (met name de cameo van Adrien Bordy als Salvador Dali), en een luchtig maar intelligent scenario (dat aanzet tot nadenken over het verlangen naar vroegere, beter tijden) dit imho tot een van de betere recente films van Woody Allen. imdb: 8.0/10 ik: 7.5/10 | |
shitbrick | maandag 16 mei 2011 @ 21:31 |
Gisteren voor het slapengaan even een klein stukje willen kijken van I saw the devil om te kijken of het enigzins wat was. Kon niet stoppen met kijken en aangezien hij ca. 2,5 uur duurde ietwat weinig nachtrust gehad gisteren. Een echte revenge movie waarbij de vrouw van een jonge agent wordt vermoord door een seriemoordenaar en de agent zint op wraak. Hierbij is het doel om de moordenaar zoveel mogelijk pijn te doen. Hij vindt de gast dus al vrij gauw maar dan begint het pas. Onderweg komen er nog de nodige wacko's voorbij wat de film alleen maar aantrekkelijker maakt. Elke keer ben je benieuwd wat de agent hem nou weer aan gaat doen. Heb genoten in ieder geval, een 8.0 (imdb 7.9) | |
Schenkstroop | maandag 16 mei 2011 @ 23:16 |
Thor 2011 (Me Thor, You Jane ) Plot: Thor, zoon van koning Odin en opvolger van de troon van het Intergalactische rijk 'Asgard'. Wordt net voor zijn beëdiging verraden door zijn broertje en verbannen door zijn vader vanwege een goedbedoelde stunt. Op aarde waar hij tegen een rijdend busje aanlandt ontmoet hij Jane , Natahlie Portman - fiet fiew!, een astrofysicus. Ook wel sterrenkundige geloof ik. Op een gegeven moment leert hij van het verraad en dat zijn vader nog leeft. En krijgt hij door een heldhaftige daad zijn krachten en de hamer van Thor weer terug. Hij keert terug naar Asgard en er wordt gevochten met Giant-Frostmen en zijn broertje "Loki" Oordeel: Ik vond em boven verwachting leuk gedaan en het verveelde 108 minuten lang totaal niet. De CGI-settings op planeet Asgard werden fijn afgewisseld met het 'real life" gebeuren op aarde. En dit deed me een beetje denken aan "The Chronicles of Riddick". Natalie Portman speelt een leuke rol waarbij ik afentoe vergat dat zij Natalie Portman was. Wat wel positief is denk ik. Thor is zelf als personage sympathiek neergezet. En het verhaal van Thor, dat niet helemaal klopt volgens de originele Marvel-comics, kent volgens mij heel veel potentie. "Thor will return in The Avengers!" yay! serieus: Marvel levert goed werk sinds Spiderman the movies.. echt heel leuk gedaan. [ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 16-05-2011 23:22:33 ] | |
macondo | maandag 16 mei 2011 @ 23:20 |
Mary and Max (2009) Er zijn mensen die zich storen aan de narratieve vorm van de film, met de voice over die alle details bespreekt. Ik vond dat prima. Er zullen vast ook mensen zijn die de voice over prima vonden maar de film waardeloos : deze mensen zijn niet te vertrouwen. Wat een prachtige film, ontroerend en zeker geen makkelijke feel-good infantiele tekenfilm. 9/10 (gekeken naar aanleiding van de lovende reacties alhier) | |
Schenkstroop | maandag 16 mei 2011 @ 23:24 |
hey die kende ik nog niet.. | |
Mr.Noodle | dinsdag 17 mei 2011 @ 10:18 |
104 minuten van m'n leven die ik niet meer terugkrijg... | |
Waldheini | dinsdag 17 mei 2011 @ 11:19 |
Viva Europa Kunstzinnige film waarin de duistere kanten van het nieuwe, Oost-Europa belicht worden. IMDB: nog geen cijfer mijn cijfer: 6+ Hvordan vi slipper af med de andre aka How to get rid of the others. Typisch Deense film met een heerlijk absurd verhaal. IMDB: 5,9 mijn cijfer: 6,5 Unstoppable Spannende film uit 2010 van Tony Scott met in de hoofdrol Denzel Washington. IMDB: 6,9 mijn cijfer: 7 | |
Probably_on_pcp | dinsdag 17 mei 2011 @ 20:54 |
Skyline Na alle negatieve commentaren hier en ook op IMDB (cijfer 4,5), heb ik toch de film Skyline gezien. Ik moet zeggen dat ik hem helemaal niet zo slecht vond. Mensen zitten te zeiken over het verhaal en de personages, maar volgens mij is het juist de bedoeling geweest om de personages zo echt (lees oppervlakkig) mogelijk te houden en datzelfde geldt voor het verhaal. Er is namelijk geen verhaal nodig, want als een buitenaardse beschaving ervoor kiest om de aarde te gaan gebruiken als hun thuis, dan zijn we gewoon fucked... Geen enkele held of larger than life character zal daar ook maar iets aan kunnen veranderen. En dat wordt goed duidelijk gemaakt in de film. Ik heb het vermoeden dat iedereen graag een verhaal wil zien waarbij wij als mensheid een kans maken, maar laten we eerlijk zijn dat is niets meer dan wishful thinking. Wij zullen gewoon worden uitgeroeid door de Aliens en er is niets dat we daar tegen kunnen doen. Dat is juist iets dat in deze film goed wordt neergezet. Neemt niet weg dat er hier en daar wat schoonheidsfouten in zitten (zoals de gasexplosie ) en dat dat licht dat de Aliens gebruiken van mij niet echt had gehoeven. Toch zien de special effects er goed uit en dat maakt de film toch wel het aanzien waard. Ik geef de film een 7,8 en kan hem aanbevelen aan iedereen die ervan houdt om na te denken over wat voor buitenaards leven er is en hoe het zal zijn als ze ervoor kiezen om ons aan te vallen. Oh en deze film maakt weer pijnlijk duidelijk, hoe oppervlakkig het grote publiek is en ook de mensen hier in deze topicreeks die de film een laag cijfer gaven. Ga je schamen [ Bericht 3% gewijzigd door Probably_on_pcp op 17-05-2011 21:00:00 ] | |
casper019 | dinsdag 17 mei 2011 @ 22:12 |
I saw the devil Zuid-Korea Misdaad / Horror 141 minuten geregisseerd door Jee-woon Kim met Min-sik Choi, Byung-hun Lee en San-ha Oh Kyeong-Cheol is een gevaarlijke psychopaat die voor zijn plezier mensen doodt. Deze seriemoordenaar vermoordt uiteindelijk het verkeerde meisje, namelijk de dochter van een gepensioneerde politiechef. Haar verloofde Su-Hyeon, een uiterst capabele geheim agent, besluit om zelf achter de moordenaar aan te gaan. Hij belooft dat hij alles zal doen om wraak te nemen, al moet hij zichzelf veranderen in een monster. goeie film, die vanaf het begin tot het eind weet te boeien (ondanks zn lange duur). Het is een apart verhaal dat laat zien hoe iemand die eigenlijk aan de goeie kant staat net zo slecht kan worden als iemand die zeg maar aan de ''slechte'' kant staat. Toch word de film nergens echt super superspannend ofzo, en zal het geen film zijn die me nog tijden bij zou blijven. Gewoon leuk om een keer te zien maar meer niet. een 6.5 | |
Wickyleaks | dinsdag 17 mei 2011 @ 22:39 |
Unkown: 7,5 Limitless 8.0 | |
mschol | woensdag 18 mei 2011 @ 00:06 |
sinds 15:30 : POTc 1,2 en 3, zometeen deel 4 (in 3d ) | |
Probably_on_pcp | woensdag 18 mei 2011 @ 00:07 |
Oh! POTc! | |
N-E-R-D | woensdag 18 mei 2011 @ 02:44 |
potc4 Hij is nog slechter dan je verwacht. | |
mschol | woensdag 18 mei 2011 @ 02:45 |
een beetje filmkenner kent de afkorting + ik typ op telefoon :p maar speciaal voor jou: potc => Pirates of the caribbean | |
mschol | woensdag 18 mei 2011 @ 02:46 |
hij haalde et niet bij de eerste 3, maar echt slecht kon ik em niet noemen | |
YskaFredriksson | woensdag 18 mei 2011 @ 03:18 |
PotC4 vooral die allerlaatste scene. Wauw! | |
N-E-R-D | woensdag 18 mei 2011 @ 03:20 |
Ik was blij dat het voorbij was, het Jack Sparrow truukje heb ik echt wel gezien nu. Verder dan heel af en toe een glimlachje kwam ik niet en qua verhaal en spectaculariteit vond ik het gewoon bagger. Maar de potc reeks heeft mij sowieso nooit echt kunnen bekoren dus als je fan bent is de kans dat je hem kan waarderen waarschijnlijk groter. Dat eerste meerminnetje wat je zag was wel lekker. | |
N-E-R-D | woensdag 18 mei 2011 @ 03:21 |
Was er iets na de aftiteling? | |
YskaFredriksson | woensdag 18 mei 2011 @ 03:23 |
Ja het duurde 5sec en daarvoor wacht je 7 minuten aftiteling af. Zelfs de cateringmanager stond erop. De volgende keer vermelden ze zelfs de mannen die het vuilnis hebben gesorteerd. | |
N-E-R-D | woensdag 18 mei 2011 @ 03:26 |
Nou ben ik toch wel benieuwd, wil je het even spoileren | |
YskaFredriksson | woensdag 18 mei 2011 @ 03:32 |
Ghehe het stelde echt niks voor en het duurde echt 5 seconden. Kom er net 20min geleden achter terwijl ik de laatste 20 min van potc3 af laat lopen dat daar ook nog een scene zit na de aftiteling. Na de aftiteling PotC3 Na de aftiteling PotC4
| |
N-E-R-D | woensdag 18 mei 2011 @ 03:36 |
Haha thx, die van 3 had ik wel gezien. | |
Probably_on_pcp | woensdag 18 mei 2011 @ 03:58 |
Hoezo? Zo boeiend is die reeks nou ook weer niet. Alleen deel 1 was leuk om te kijken, de andere 2 waren de moeite niet echt waard. | |
AciD_Nightmare | woensdag 18 mei 2011 @ 09:08 |
Leuke film! Ook goed gefilmd, lijkt zelf wel alsof je dat spul hebt geslikt af en toe Hij blijft boeien van begin tot het einde! Geef deze een 7,5/10 | |
andre347 | woensdag 18 mei 2011 @ 09:24 |
Leuk film, vooral het 2e gedeelte van de film is erg sterk. In het begin willen ze het wereldje van de snelle advocaat neerzetten, dit is de regie goed gelukt. Echter raak je als kijker de draad wel even kwijt, wie is nou wie en wie heeft nou wat gedaan. Dit komt gelukkig op het einde allemaal goed bijelkaar maar kan toch tot verwarring leiden. Vooral de scenes in de rechtzaal zijn goed, leuk voor de juristen onder ons die dit wel eens willen zien. 8/10 | |
X_FoutBijRegistratie | woensdag 18 mei 2011 @ 09:28 |
Gister gekeken. Alhoewel het meer interessant was hoe het werkte vond ik de film wel een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Het is wel leuk om te zien dat hij in 10 dagen op een eerlijke manier 2.5miljoen weet te verdienen, maar meer dan dat vond ik de film niet echt zo zeer boeiend. Had er misschien meer van verwacht. Een matig 6je geef ik het. | |
AciD_Nightmare | woensdag 18 mei 2011 @ 09:39 |
Ja, dat is waar! Wat meer actie zou ook op zijn plaats zijn geweest | |
andre347 | woensdag 18 mei 2011 @ 09:42 |
en die scene me die schaats is echt te slecht voor woorden en compleet onlogisch | |
AciD_Nightmare | woensdag 18 mei 2011 @ 09:52 |
ja soberso, eerst de hele tijd achtervolgen. Daarna hem helpen. Er zaten wel wat vreemde stukken in ja | |
planethugo | woensdag 18 mei 2011 @ 10:25 |
I Am Number Four Een buitenaards ras met superhelden(die eruit zien als hunks en babes van het meest gelikte soort) wordt uitgemoord door hun rivalen, de 4de op het lijstje is de persoon uit de titel. Sinds de trailer etc naarbuiten kwam leek dit me wel een aardige film, schijn bedriegt in dit geval. Wat een prutswerk vol tenenkrommende cliches en subplots die om te huilen zijn. Nee dit kon me to-taal niet boeien. Op het eind is er nog even wat aardige actie maar dat kan niet verbloemen dat geen moment ergens over gaat. Vooral dat gedoe op de highschool... omfg wat slecht. Er zit nog wel enigszins een spanningsboog in en Timothy Olyphant brengt nog wel iets extra(niet veel) waardoor je blijft kijken maar absoluut geen aanrader. 4.5 L'immortel Jean Reno is een maffiabaas in ruste die nog net niet zegt 'just when i thought i was out, they pulled me back in!' maar iets in die trant gebeurt: hij wordt met 22 kogels doorzeeft maar overleeft wonderwel de kogelregen en zweert wraak. Niet hoogstaand maar prima actiefilmpje van franse makelij. Dit zijn de rollen die voor Reno geschreven zijn 7.5 | |
-Strawberry- | woensdag 18 mei 2011 @ 10:36 |
En ik vond de 3e al niet te pruimen. | |
-Strawberry- | woensdag 18 mei 2011 @ 10:42 |
Fantastische film. Science fiction dat je aan het denken zet. Had er een hele andere voorstelling bij moet ik zeggen. Dat de hoofdpersoon (Jake Gyllenhaal) wist van zijn missie. Ik vond alleen de laatste 5-10 minuten wat vergezocht en onlogisch, zelfs voor science fiction, maar ik snap wel waarom ze het zo hebben gedaan. De meid in de film wordt op een gegeven moment ook beetje irritant met haar grijns, maar dat komt doordat ze vaak hetzelfde zegt door het plot. Voor de rest een tof verhaal, met een aantal goeie twists en acteerwerk. 7,8 [ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 18-05-2011 21:53:39 ] | |
AciD_Nightmare | woensdag 18 mei 2011 @ 20:42 |
Je doet je gebruikersnaam eer aan | |
Probably_on_pcp | woensdag 18 mei 2011 @ 21:01 |
Nou... misschien had ik er idd even bij moeten vermelden dat ik onder de invloed van alcohol en marihuana was toen ik de film keek | |
JDx | woensdag 18 mei 2011 @ 21:52 |
Posten onder invloed, epic! | |
mschol | woensdag 18 mei 2011 @ 21:55 |
lotr is ook niet echt boeiend, je punt?
| |
-Strawberry- | woensdag 18 mei 2011 @ 21:56 |
Echt wel. En dat was ten minste nog één heel verhaal. Films 1&2 van PotC waren tof trouwens. 3 vond ik van niet. 4 zie ik volgende week. | |
mschol | woensdag 18 mei 2011 @ 21:59 |
tbh vond ik de films vrij saai op de paar grote veldslagen na.. 4 kwam bij mij over als een niet bios waardige release, delen 1,2 en 3 hadden nog een overlapping (will & elizabeth), naast Jack.. nu is het eigenlijk alleen jack.. en dat kwam bij mij over als (teveel) uitmelkerij | |
-Strawberry- | woensdag 18 mei 2011 @ 22:01 |
Dat gevoel heb ik er ook bij, ik plaats hier ook wel een verslagje als ik 'm heb gezien. | |
Probably_on_pcp | woensdag 18 mei 2011 @ 22:12 |
Mijn punt is dat de afkorting POTc dan niet echt duidelijk is voor mij. Zeker niet als de desbetreffende persoon de c als kleine letter schrijft Heeft ook niets met filmkennis te maken, want ik heb al meerdere malen bewezen in deze reeks dat ik hier waarschijnlijk de grootste filmkenner ben. | |
casper019 | woensdag 18 mei 2011 @ 22:13 |
Sonny boy Nederland Drama 132 minuten geregisseerd door Maria Peters met Ricky Koole, Sergio Hasselbaink en Marcel Hensema In de twintiger jaren ontmoet de jonge, uit Suriname afkomstige, Waldemar Nods in Nederland de oudere Rika van der Lans en ze worden verliefd. De tegenstellingen zouden bijna niet groter kunnen zijn: Waldemar zwart, Rika wit, 17 jaar leeftijdsverschil en bovendien is Rika al moeder van vier kinderen. Maar ze houden van elkaar en dan… blijkt Rika zwanger te zijn. Rika en Waldemar kiezen voor elkaar ondanks de hoge prijs die ze daarvoor moeten betalen. Ze krijgen een zoon, Waldy, hun eigen 'Sonny Boy'. Dan breekt de Tweede Wereldoorlog uit en wagen Waldemar en Rika hun leven om onderduikers te redden. Dat gaat echter niet zonder ingrijpende consequenties... ik vond het een goeie film met een mooi verhaal, dat vanaf het begin tot het eind vermaakt en lekker wegkijkt. Acteerprestaties zijn niet altijd top, maar redelijk goed. Mooie film, aanrader. een 7.5 | |
SaintOfKillers | woensdag 18 mei 2011 @ 22:48 |
Deel 2 en 3 vond ik ook al serieuze uitmelkerij, hoor. Nu moet film voor mij zeker niet altijd "kunst" zijn, maar die hele Pirates-franchise vind ik toch een van de allerduidelijkste voorbeelden van film als product, veel meer een gigantische marketingstunt dan een echte film. | |
mschol | woensdag 18 mei 2011 @ 22:49 |
vinden dat je de grootste film kenner bent in dit topic maar zo'n afkorting, ongeacht hoofdletters ,niet herkennen ... maarja.. ik mag hier ook niet te hoge verwachtingen hebben... | |
Probably_on_pcp | woensdag 18 mei 2011 @ 22:52 |
Het kindergenre heb ik al een tijdje achter me gelaten | |
YskaFredriksson | donderdag 19 mei 2011 @ 00:17 |
April/Mei: Alle Tijd Vond hem erg aangrijpend. Er zijn altijd mensen die Nederlandse films per definitie slecht vinden. Azijnpissers zijn het. Vond dat Paul de Leeuw zich van een andere kant liet zien. Ingetogen maar wel echt. Arthur Tis dat ik niks anders te doen had maar op tv had ik denk ik wel gezapt. Wat een eelsk mannetje. Wel goed gespeeld want hij haalde me het bloed onder de nagels vandaan. Al was het de bedoeling dat we ook nog ergens sympathie voor hem hadden volgens mij. Limitless Een film over Super-Ritalin! Ik zou willen dat mijn ritalin soms zo zou werken. Water for Elephants Mooi vooral mooi. Zondag 8 mei: Unknown Ik word echt steeds meer Liam Neeson fan. Wat kan die man fantastisch acteren. Tijdens de film raakte ik ook bijna mijn eigen verstand kwijt. Zondag 15 mei: Something Borrowed Maak een keus! Damn.. Maar het weerspiegelde de werkelijkheid perfect. Mensen kunnen vaak zo erg twijfelen. En Kate Hudson zou ik in deze film wel onder de grond willen stoppen. Bridezilla. Maandag: Pirates of the Caribbean: The curse of the black pearl. 'Aye mate! Ik wil mijn eigen Captain Jack Sparrow. Pirates of the Caribbean: Dead men's chest. Ik wil nog steeds mijn eigen Captain Jack Sparrow. Dinsdag: Pirates of the Caribbean: At world's end Naast dat ik mijn eigen Captain Jack Sparrow wil, wil ik nu ook naar Singapore. Woensdag: start om 00:01 --> Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides There should be a Captain in there somewhere. Jups still loving Jack. Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain Beetje vreemd maar op sommige punten echt briljant! Moulin Rouge Lekker mee blèren met de muziek. Nog op de planning: Thor Rio Fast&Furious5 The Hangover 2 Transformers Cars2 | |
Kleffe_Dop | donderdag 19 mei 2011 @ 00:35 |
World Invasion: Battle Los Angeles krijgt het voor elkaar om werkelijk álle Hollywood clichés bij elkaar te rapen en op een verschrikkelijke manier los te laten op een film. Wat een totaal onrealistische, ongeïnspireerde, slecht uitgewerkte non-brainer oplevert. De film leunt hevig op de emotionele kant, we moeten meegesleurd worden met de karakters in het verhaal. Maar daar faalt de film vanaf moment één hopeloos in. Tekenend daarvoor vind ik de introductie van de karakters: Ieder karakter krijgt een introductie scène van +/-30 seconden, maar je bent de namen en gezichten ook weer direct vergeten. Wanneer ze eenmaal als rijpe kersen kapot geschoten worden interesseert het je als kijker geen ene moer. Ik sta ervan versteld hoe Hollywood het keer op keer weer voor elkaar krijgt om één van de potentieel meest aangrijpende scenario's (een buitenaardse invasie) zo grondig te verneuken. Cijfer: 4.0/10 IMDB: 6.0/10 | |
ChickenMan | donderdag 19 mei 2011 @ 00:40 |
Je bent een troll, toch? | |
Probably_on_pcp | donderdag 19 mei 2011 @ 00:43 |
Helemaal mee eens | |
Probably_on_pcp | donderdag 19 mei 2011 @ 00:44 |
Soms | |
picodealion | donderdag 19 mei 2011 @ 08:34 |
. Waarom speel je niet eens mee in de Movie Trivia dan? . | |
Deckard | donderdag 19 mei 2011 @ 09:37 |
Hoe heb je dat gemeten? | |
X_FoutBijRegistratie | donderdag 19 mei 2011 @ 10:53 |
Vinger nat maken, in de lucht steken, en bepalen waar de wind vandaan komt! OT: Gister Dawn of the Dead weer gekeken, top zombie film! 8/10 | |
Kleffe_Dop | donderdag 19 mei 2011 @ 12:53 |
De '78 of '04 versie? | |
X_FoutBijRegistratie | donderdag 19 mei 2011 @ 13:22 |
'04 versie. Wel grappig om te zien dan Ken Foree zowel in de '78 als de '04 versie speelt | |
Morodeepdelver | donderdag 19 mei 2011 @ 16:53 |
Afgelopen dagen ook weer wat films gekeken. Surveillance Two FBI agents attempt to clarify the murders occurring in a desolate region. They approach the witnesses of the latest incident with the help of the local police. All of them hide something and all have wildly different stories to tell. Eigenlijk niet zo'n heel boeiend verhaal, heb me kapot geërgerd aan de FBI-agenten. IMDB cijfer: 6,4 Mijn cijfer: 4,5 Fragments A group of strangers form a unique relationship with each other after surviving a random shooting at a Los Angeles diner. Ik verwachtte best veel van deze film, omdat de cast nou niet te min is. De film begint vrij aardig, je ziet gedeeltes van de schietpartij en die maken je nieuwsgierig naar wat er nou echt gebeurd is, helaas moet je hier echt de hele film om wachten en valt het allemaal wat tegen in mijn beleving. Personages zijn amper uitgewerkt. IMDB cijfer: 5,9 Mijn cijfer: 5,5 Loft 2010 Five best friends, all married, decide to share a loft apartment. In this loft they meet their mistresses and conquests. Everything seems perfect, until one morning the body of an unknown young woman is found in the loft. The group of friends begin to suspect each other and it soon becomes clear that they know far less about each other than they had initially thought. Welkome film na die bovenste twee. Wilde 'm al een tijdje zien aangezien ik een groot fan ben van nederlandse films. Ook deze film is weer steengoed, je ziet echt helemaal in het verhaal en deze wordt op een prettige manier vertelt. IMDB cijfer: 7,2 Mijn cijfer: 7,5 En als laatste een korte film met Barry Atsma in de hoofdrol, is al van een tijdje geleden maar had 'm nog nooit gezien. Ooit Jos is mentally-challenged and still living with his mother. On his 34th birthday his life is about to change dramatically. Deze korte film gaat dus over een verstandelijk gehandicapte man van 34 die samen met zijn moeder in een flatje woont. Super goed acteerwerk van Barry Atsma. IMDB cijfer: 7,1 Mijn cijfer: 8,5 De korte film is hier te bekijken. | |
Probably_on_pcp | donderdag 19 mei 2011 @ 19:02 |
Te makkelijk | |
Lithia | donderdag 19 mei 2011 @ 19:06 |
Koizora Leuke, romantische Japanse film met veel drama in. Soms net ietsjes te veel drama in. Ik zou wel snappen als iemand hier om zou huilen. IMDB: 6.8 Ik: 6.5 | |
AlmightyArjen | donderdag 19 mei 2011 @ 19:56 |
QFT... Gewoon een erg leuke vermakelijke film! | |
Sejt | donderdag 19 mei 2011 @ 20:45 |
Sunshine 7.3 op IMDb Gisterenavond nogmaals gekeken nadat ik deze film voor het eerst in 2008 gezien heb. Geweldige visuals in deze film. Het is een genot voor het oog, en ook al is het verhaal niet bijzonder origineel, het grootste gedeelte van de film zit je puur te genieten. Het einde is een kwestie van smaak; Ik kon het goed behappen. De muziek maakt deze film tot één van mijn persoonlijke toppers. Mijn cijfer: 8.0 | |
FANNvanhetlaatsteuur | donderdag 19 mei 2011 @ 21:08 |
Karen en Michel, begin dertigers, verhuizen met hun dochtertje naar een exclusieve villawijk. Al snel vindt Karen een hechte vriendenkring in de vrouwen van De Eetclub en hun echtgenoten. Als de ogenschijnlijke zelfmoord van één van hen de onderlinge relaties onder druk zet, komt Karen erachter dat iedereen in De Eetclub geheimen heeft voor haar en voor elkaar. Karen ontdekt dat vooral Simon, de natuurlijke leider van de vriendenclub, met wie ze inmiddels een hartstochtelijke affaire heeft, meer weet dan hij prijsgeeft. Zelfs het politieonderzoek dreigt stuk te lopen op de geslotenheid van De Eetclub. Dan besluit Karen zelf de waarheid boven tafel te krijgen…. Ik had het boek al gelezen, maar dat was alweer een paar jaartjes geleden Het boek vond ik wel leuk, film ging ook wel maar je weet wel meteen dat je nooit bij dat wereldtje van die bekakte mensen wilt horen , wat een nepmensen maar goed... dit is de beschrijving van het boek, die geeft de inhoud iets beter weer Evert Struyck, gelukkig getrouwd, vader van twee kinderen en succesvol zakenman, drogeert op een koude winternacht zijn vrouw en kinderen, drinkt een fles wodka leeg en steekt vervolgens zijn huis in brand. Zijn vrouw Babette en hun kinderen weten ternauwernood te ontsnappen, hijzelf komt te overlijden. Hun vriendenclub is geschokt en verbijsterd. Maar wanneer hun vriendin Karin Babette en haar kinderen opvangt, komt zij spoedig tot de ontdekking dat de onderlinge vriendschappen binnen hun eetclub niet zo onvoorwaardelijk zijn als ze eerst leken. Wanneer andere vriendinnen bij onwaarschijnlijke ongelukken betrokken raken, wordt langzaam maar zeker duidelijk dat er meerdere personen zijn die belang hebben gehad bij de dood van Evert. De eetclub is een sterk opgebouwde thriller over vijf gezinnen die in de schaduw van hun ogenschijnlijk succesvolle leven de uiterlijke schijn van perfectie willen ophouden en het verkregen succes en geluk tegen elke prijs zullen verdedigen. cijfer? pfffff geen idee wel aardige film, daar hou ik het maar op | |
PiRANiA | donderdag 19 mei 2011 @ 21:08 |
Max Manus heb ik laatst gezien. Daar zal ik in het volgende topic wat meer over zeggen. |