Oke! Hou ons op de hoogte he?quote:Op zondag 15 mei 2011 12:23 schreef leonie-89 het volgende:
Laatste dagen:
Se7en
The Last Station
You Don't Know Jack
Maximum Overdrive
Bizar, wilde net mijn review plaatsen van dezelfde film - zag hem gisteren ook. En aangezien hij niet op televisie was is dit wel erg toevallig! Weinig aan toe te voegen, en Paul Newman is inderdaad de verpersoonlijking van de term cool. Alle vrouwen willen hem, en alle mannen willen zijn zoals hij. Gelukkig kom ik best aardig in de buurt.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Cool Hand Luke (1967, VS, Stuart Rosenberg)
Paul Newman behoort bij mij tot de top van de top der coolheid en dit is één van z'n beste en coolste rollen ooit. En als dat niet genoeg is heeft de film ook nog George Kennedy, Harry Dean Stanton en Dennis Hopper.
De film zelf is ontroerend en vermakelijk tegelijkertijd. Paul Newman speelt Luke, een man die in een gevangeniskamp wordt gestopt waar harde arbeid gedaan moet worden. Maar Luke is een man die zich niet snel laat kennen. Eerst nog redelijk onschuldig zoals met weddenschappen zoals het eten van 50 eieren, daarna steeds serieuzer als die keer op keer probeert te ontsnappen. Maar dit zijn geen acties van hoopvolle levenslustige man, zoals zijn vrienden in het gevang denken, maar eigenlijk daden van een man die niets meer te verliezen heeft. Dat verdriet voel je eronder zitten.
cijfer: 9
Misschien handig als je korte review + eventueel cijfer geeft?quote:Op zondag 15 mei 2011 12:23 schreef leonie-89 het volgende:
Laatste dagen:
Se7en
The Last Station
You Don't Know Jack
Maximum Overdrive
Het moeilijke aan een film als dit voor een director is hoe je de kijker vasthoudt aangezien bijna de hele film op dezelfde plaatst afspeelt. Maar wat mij betreft heeft Joel Schumacher het voor elkaar gekregen. Het zou spannender kunnen maar dit was wat mij betreft prima. Colin Farrel speelt overtuigend en Forest Whitaker speelt ook mee en - hoewel hij in mijn ogen vaak altijd hetzelfde soort personage speelt - verveelt het mij (nog) niet. Ik had eigenlijk gehoopt op een 'knallend' einde (what's in a wordquote:Publicist Stu belt elke dag vanuit dezelfde telefooncel naar zijn vriendin. Hij kan niet met zijn mobiel bellen, omdat zijn vrouw de telefoonrekeningen doorspit. Als hij net opgehangen heeft, gaat de telefoon opnieuw. Hij wordt bedreigd door een man die zegt hem onder schot te hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB's 7.2 vind ik wel wat mager, eerder een 7.5.
Oh, en nog een klein deel van Pirates of the Caribbean op BBCI meegepakt, blijft toch een geweldige soundtrack hebben! Hans Zimmer rocks.![]()
hey die kende ik nog niet..quote:Op maandag 16 mei 2011 23:20 schreef macondo het volgende:
Mary and Max (2009)
Er zijn mensen die zich storen aan de narratieve vorm van de film, met de voice over die alle details bespreekt. Ik vond dat prima. Er zullen vast ook mensen zijn die de voice over prima vonden maar de film waardeloos : deze mensen zijn niet te vertrouwen. Wat een prachtige film, ontroerend en zeker geen makkelijke feel-good infantiele tekenfilm.
9/10
(gekeken naar aanleiding van de lovende reacties alhier)
[ afbeelding ]
104 minuten van m'n leven die ik niet meer terugkrijg...quote:Op maandag 16 mei 2011 10:05 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]
Drive Angry.
Gisteren echt een slechte dag gehad qua films. Eerst ging ik deze gisteravond kijken maar hij sloeg echt nergens op.
De effecten waren wel leuk maar dat mag ook wel een film die tientallen miljoenen kost. Het verhaal was echt om te huilen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |