abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96732310
Takers IMDB

Was een goede film, beetje Italian Job achtig, maar dan iets meer verhaal buiten het hele bankoverval gedoe, ook leuk dat ze in de film zeiden 'We're going to do this Italian Job style'.
Imo een lager cijfer op IMDB dat hij verdient, maar dat is meestal zo met IMDB.
Basically een groep mensen die als uitzondering vlak na hun vorige succesvolle bankoverval weer een overval doen, omdat hun oude maatje net uit de gevangenis is, waarvan de helft van de 'crew' hem inmiddels niet meer vertrouwt. Ondertussen zijn twee detectives druk bezig de gang op te zoeken, en dat zorgt voor wat confrontatie's.

Leuke film, misschien ook wel om nog eens een keer te zien, maar komt niet in de buurt van Italian Job.
6.5/10
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_96736845
Winter's Bone (2010)

Een meisje gaat op zoek naar haar recent verdwenen vader. Ze zorgt voor haar broertje, zusje en zieke moeder en moet de eindjes bij elkaar knopen. Ze dreigt haar huis kwijt te raken door inbeslagname en is vastbesloten hem te vinden. Erg beklemmend drama dat zich afspeelt op het Amerikaanse platteland tussen de 'rednecks'. Ik had echt geen idee waar het verhaal naar toe ging.

Cijfer: 7 (imdb: 7,4)
pi_96738473

Black Butterflies (2011)

Mooi verhaal, maar wat een tegenvallende film zeg. In plaats van zelf een verhaal te schrijven citeer ik voor het gemak even een review (van IMDb) waar ik het 100% mee eens ben:

quote:
This could have been a good backdrop for some decent drama and the portrayal of a country raped by apartheid. But besides shoving an unlikable protagonist down our throats (Jonker), the film offered very little in the way of plot and dialog. What was presented in stead was a 90 minute volley of uneasy situations with Jonker interacting with characters who turned up whenever the script required it without a plot-inspired narrative flow.

The connections to her surrounding characters are never really explored and the development of situations felt awkwardly and needlessly rushed. The interactions between Jonker and her father for example, which should have been key scenes in the film, lacked any additional purpose besides the very obvious. Screenwriter Greg Latter, who did much better when he wrote the screenplay for the 2007 movie Forgiveness, also set in South Africa, really missed the mark here by only serving up predictable dialog for a historical drama that already lacked a discernible outline.

Neither van Houten nor Hauer were particularly convincing in their roles and the acting by Liam Cunningham made their performances pale in comparison. But it was most of all van Houten who clearly wasn't up to the task. Her crass Dutch accent was particularly annoying, especially considering how easy it should be for a Dutch actress to get the S.A. accent right. Her acting also felt a bit labored at times which was compounded by her role mostly being fed dramatic clichés.
Ik had het niet beter kunnen zeggen.

5/10
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:30:55 #204
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_96768715
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 00:10 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

28 weeks is ook heel goed.
Gekuikt, binnenkort kijken :D bedankt! (nu bezig met 5 seizoenen "The Wire")
pi_96771231
Death Note

Japan
Horror / Mystery
126 minuten

geregisseerd door Shusuke Kaneko
met Tatsuya Fujiwara, Mutsushima Hikari en Shunji Fujimura

Op een dag vindt Yagami Light een notitieboek waarop "Death Note" staat. Light vindt al snel uit dat het boekje de kracht heeft om mensen te vermoorden, wiens naam erin staan. Hij besluit om het boek te gebruiken in de naam van het goede. Als er opeens veel vrijgelaten criminelen sterven, gaat de politie achter Light aan.

k vond het een best toffe film om te zien, interessant verhaal. Kijkt lekker weg en verveelt nergens, met een verrassend einde. Had wel iets spannender gemogen, hoop dat dat in deel 2 wel wat meer spanning is (ga ik 1 deze dagen kijken!)
6.5
pi_96771367
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:10 schreef casper019 het volgende:
Death Note

[ afbeelding ]

Japan
Horror / Mystery
126 minuten

Op een dag vindt Yagami Light een notitieboek waarop "Death Note" staat. Light vindt al snel uit dat het boekje de kracht heeft om mensen te vermoorden, wiens naam erin staan. Hij besluit om het boek te gebruiken in de naam van het goede. Als er opeens veel vrijgelaten criminelen sterven, gaat de politie achter Light aan.

k vond het een best toffe film om te zien, interessant verhaal. Kijkt lekker weg en verveelt nergens, met een verrassend einde. Had wel iets spannender gemogen, hoop dat dat in deel 2 wel wat meer spanning is (ga ik 1 deze dagen kijken!)
6.5
Serie is beter.
pi_96771378
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:10 schreef casper019 het volgende:
Death Note

[ afbeelding ]

Japan
Horror / Mystery
126 minuten

6.5
De anime death note is zo gevaarlijk :Y .
pi_96785664
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:12 schreef HipHopDesk het volgende:

[..]

De anime death note is zo gevaarlijk :Y .
de stripboeken ervan of de tekenfilm?
pi_96786250
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 09:54 schreef casper019 het volgende:

[..]

anime = geanimeerd
manga = stripboek...
  zaterdag 14 mei 2011 @ 10:36:57 #210
333374 Lithia
Too serious
pi_96786421
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 09:54 schreef casper019 het volgende:

[..]

Het verhaal van Death Note in de anime versie verschilt weinig met de manga versie, dus het maakt in dit geval helemaal niet eens uit welke het is. Maar zoals mschol al zegt, hij bedoelt de tekenfilm.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_96787347
74. Thor (Kenneth Branagh, 2011) :: 6.8
Aardig popcorn-vermaak, maar niks speciaals.

75. The Taking of Pelham 1 2 3 (Tony Scott, 2009) :: 6.3
Zoals wel vaker is ook hier het origineel een stuk beter. Travolta slaat iets te ver door.

76. Paul (Greg Mottola, 2011) :: 7.2
Grappige film, maar wel aanmerkelijk minder dan Hot Fuzz en Shaun of the Dead.

77. 2 Days in Paris (Julie Delpy, 2007) :: 6.3
Delpy komt met zelf met een slap aftreksel van Before Sunrise. Film heeft af en toe zijn momentjes.

78. Greenberg (Noah Baumbach, 2010) :: 7.0
Prima serieuze rol van Ben Stiller, af en toe wel een beetje saai.

79. The Getaway (Sam Peckinpah, 1972) :: 7.8
Lekkere jaren '70 aktiefilm!

80. The Boat That Rocked (Richard Curtis, 2009) :: 8.0
Blijft een leuke film met heerlijke soundtrack.

81. Mary and Max (Adam Elliot, 2009) :: 8.8
Pareltje! Animatie voor volwassenen van hoog niveau. Aanrader!

82. Harvie Krumpet (Adam Elliot, 2003) :: 7.3
Oscarwinnende short van de maker van Marie and Max.

83. I quattro dell'apocalisse (Lucio Fulci, 1975) :: 7.0
Originele western, met wel wat mindere momenten. En dan de soundtrack.... erg merkwaardige keuze...
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:31:29 #212
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_96787622
Die Another Day
Niet al te beste Bond helaas. In het begin is het allemaal heel acceptabel wat de kijker voorgeschoteld krijgt. De actie blijft natuurlijk strak en gaaf om te zien. Maar naarmate de film vordert wordt het steeds belachelijker, zoals een onzichtbare auto . Hierbij spelen dan ook nog twee euvels op, die wel vaker voorkomen bij Bond-films: slechte special effects/CGI en matig acterende Bond-girls. Komt daarbij dat ik Hale Berry helemaal niet aantrekkelijk vind.

Liar Liar
Nauwelijks grappig, zo'n mentaal instabiele Jim Carrey. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_96790369
As good as it gets
Zeer quotable film. Echt ontzettend vaak moeten lachen om deze romantische komedie. En van dat genre ben ik totaal geen fan omdat alleen uitzonderingen zoals Groundhog Day bij mij in het lijstje staan. Deze kan er aan toe worden gevoegd. Echt geweldig :D

7/10

In zijn genre( 9/10)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:46:50 #214
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_96795859
Whatever Works (2009, VS, Woody Allen)
Geniaal idee om Larry David de hoofdrol te geven in een film van Woody Allen. Heb regelmatig dubbel gelegen om hem in deze film. Hij is de belichaming van een pessimistische neurotische intelligente klager. Dus wordt er voor de film daar een heel optimistisch dom meisje tegenover gezet. Melody is echter te overdreven dom om geloofwaardig te zijn. Nu ben ik ook niet onder de indruk van Evan Rachel Woods acteerkunsten. Dus dat helpt ook al niet mee. Geluk dan maar dat ze verder wel een plezier is om naar te kijken. I.t.t. Larry David die er wel zorgt ervoor dat de verregaande van z'n karaktertrekken geloofwaardig blijven. Jammer genoeg verschuift het accent in het verhaal in de film steeds meer naar Melody en haar ouders. Wiens extreme ommezwaaien in hun levenshoudingen na aankomst in NY nog grotere onrealistische cliché's zijn.
Dit zijn wat kleine ergernissen tijdens de film. Want dankzij de hilarische Larry David heb ik met heel veel plezier gekeken naar deze film.
cijfer: 7.5

The Italian Job (1969, VK, Peter Collinson)
De film begon uitermate cool met iemand die onder de relaxe muzieknoten door de Alpen scheurt in z'n coole bolide. Dat begint goed, dacht ik en ging lekker klaar zitten voor wat ging komen. Maar de film zakte al snel in met een tegenvallende Michael Caine, mislukte pogingen tot humor en irritant Engels patriottisme. Dan dus maar hopen dat de overval, waar het allemaal omgaat, die matige voorbereiding ernaar toe goed zou maken. Maar ook die viel erg tegen. De ontsnapping in Mini Coopers, het moment supreme van de film, bestaat voornamelijk uit gestunt op vreemde locaties. Die logisch zijn om te imponeren in een film maar totaal onlogisch als je wilt ontsnappen aan de politie.
cijfer: 6.5
pi_96797384
Rio (2011)

Tsja, wel grappig... zou hem niet aanraden of ooit weer kijken.

6.
pi_96798515
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:33 schreef JDx het volgende:
Rio (2011)

Tsja, wel grappig... zou hem niet aanraden of ooit weer kijken.

6.
Doe mij maar ice age.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 19:08:18 #217
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_96803004

Repulsion (1965)
Een psychologische thriller van Roman Polanski. Een jonge vrouw (Catherine Deneuve) heeft last van een psychische stoornis en angst voor mannen in het algemeen. Als haar zus, met wie ze samenwoont, op vakantie gaat blijft ze alleen achter en draait al vrij snel door. Waanbeelden over verleiding en verkrachting, en een incidentele moord ; dat is het wel. Helaas is alles zeer donker gefilmd en was het grootste deel van de film Catherine Deneuve alleen in beeld. Mooie vrouw, maar daardoor weinig afwisseling. Viel tegen, vond hem wat saai.
6/10
IMDB 7,9/10
Overal verstand van.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 19:46:40 #218
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_96804332
quote:
Hele toffe film inderdaad zeg!
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
pi_96805980

Must-see film voor als je geïnteresseerd bent in psychologie. Grote namen als Angeline Jolie en Winona Ryder, waar ik beide wel een zwak voor heb en die hun rol uitstekend hebben neergezet. De film begon met een negatieve blik op psychiatrische hulp en hokjesdenken, maar later in de film werd dit steeds positiever toen de patienten zelf zich ook niet meer gingen verzetten tegen de behandeling.

Het leek mij absurd dat Jolie als Sociopaat zoveel voor elkaar krijgt in het psychisch ziekenhuis (sleutels, andere verboden dingen), maar aangezien het gebaseerd is op een boek en waargebeurd verhaal denk ik niet dat het geheel uit de lucht gegrepen is. Verder een boeiende film, met nogmaals uitstekend acteerwerk naar mijn mening.

7,5

[ Bericht 3% gewijzigd door -Strawberry- op 14-05-2011 20:33:57 ]
pi_96806377
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 10:26 schreef mschol het volgende:

[..]

anime = geanimeerd
manga = stripboek...
aah ok moet ik ook maaris gaan kijken de anime dan!!
kheb de 1e 2 delen van de manga besteld via internetn
ben benieuwd of dat ook wat is!
  zaterdag 14 mei 2011 @ 22:36:20 #221
148823 znarch
ondertitel
pi_96814535
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 19:46 schreef BlackSheep het volgende:

[..]

Hele toffe film inderdaad zeg!
De hele film een glimlach en vaak compleet dubbel gelegen :D Hij krijgt binnekort een 2de kijkbeurt.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_96827806
Mr. Nobody (2009)

Vrij apart romantisch drama waarvan ik de exacte insteek nog niet helemaal begrijp. Ouders gaan scheiden en zoontje moet kiezen tussen vader of moeder. De mogelijke levenswegen die hieruit volgen worden in de film op wonderbaarlijke manier aan elkaar geknoopt.

Cijfer: 8/10 (imdb: 7,7/10)

-----

Irréversible (2002)

Tja, wat kan hier nog over gezegd worden. Ik had er veel meer verwacht na alle verhalen gelezen te hebben en vond het eerlijk gezegd een vrij overbodige en inhoudloze film. Flinterdun verhaal, schokkende beelden en camerawerk. En dan het hele zootje in omgekeerde volgorde zetten.

Cijfer: 6,5/10 (imdb: 7,3/10)
pi_96828403
Ik kom hier regelmatig de docu "Dear Zachary" tegen - die wil ik heel graag bekijken, maar is die uberhaupt ergens te krijgen in nederland? De film komt uit 2008 volgens mij maar ik kan hem nergens vinden...

Verder blijf ik dit topic geweldig vinden, ik haal er zoveel filmtips uit!
_O_
  zondag 15 mei 2011 @ 11:38:21 #224
274453 okiokinl
blablabla
pi_96830870
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Serie is beter.
de films zijn ook erg goed. behalve die laatste dan (l save the world), die ze erbij hebben verzonnen vanwegen lekker verdienen.
en als je t origineel wilt, lees dan de manga gewoon.
  zondag 15 mei 2011 @ 12:03:26 #225
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_96831528
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 09:44 schreef musicfreakyme het volgende:
Ik kom hier regelmatig de docu "Dear Zachary" tegen - die wil ik heel graag bekijken, maar is die uberhaupt ergens te krijgen in nederland? De film komt uit 2008 volgens mij maar ik kan hem nergens vinden...

Verder blijf ik dit topic geweldig vinden, ik haal er zoveel filmtips uit!
_O_
Ik heb hem niet in Nederland gekocht ;)

2 ou 3 choses que je sais d'elle (2 or 3 Things I Know About Her) (1967, Fr, Jean-Luc Godard)
Op sommige momenten is het gefluister door Godard zelf als verteller iets te filosofisch en politiek voor mijn smaak. Op andere momenten, vooral als die zich richt op de hoofdrolspeelster, die probeert te overleven als prostituee of op pratende mensen in een café, beter en leuker. Daarmee bevind de film zich duidelijk op de scheidslijn tussen de vroege Godards, die ik (meestal) leuk vind en de latere imo mindere Godards. Mede daarom over het geheel genomen leuk en interessant om een keer gezien te hebben.
cijfer: 7.5

Cool Hand Luke (1967, VS, Stuart Rosenberg)
Paul Newman behoort bij mij tot de top van de top der coolheid en dit is één van z'n beste en coolste rollen ooit. En als dat niet genoeg is heeft de film ook nog George Kennedy, Harry Dean Stanton en Dennis Hopper.
De film zelf is ontroerend en vermakelijk tegelijkertijd. Paul Newman speelt Luke, een man die in een gevangeniskamp wordt gestopt waar harde arbeid gedaan moet worden. Maar Luke is een man die zich niet snel laat kennen. Eerst nog redelijk onschuldig zoals met weddenschappen zoals het eten van 50 eieren, daarna steeds serieuzer als die keer op keer probeert te ontsnappen. Maar dit zijn geen acties van hoopvolle levenslustige man, zoals zijn vrienden in het gevang denken, maar eigenlijk daden van een man die niets meer te verliezen heeft. Dat verdriet voel je eronder zitten.
cijfer: 9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')