Ik had het niet beter kunnen zeggen.quote:This could have been a good backdrop for some decent drama and the portrayal of a country raped by apartheid. But besides shoving an unlikable protagonist down our throats (Jonker), the film offered very little in the way of plot and dialog. What was presented in stead was a 90 minute volley of uneasy situations with Jonker interacting with characters who turned up whenever the script required it without a plot-inspired narrative flow.
The connections to her surrounding characters are never really explored and the development of situations felt awkwardly and needlessly rushed. The interactions between Jonker and her father for example, which should have been key scenes in the film, lacked any additional purpose besides the very obvious. Screenwriter Greg Latter, who did much better when he wrote the screenplay for the 2007 movie Forgiveness, also set in South Africa, really missed the mark here by only serving up predictable dialog for a historical drama that already lacked a discernible outline.
Neither van Houten nor Hauer were particularly convincing in their roles and the acting by Liam Cunningham made their performances pale in comparison. But it was most of all van Houten who clearly wasn't up to the task. Her crass Dutch accent was particularly annoying, especially considering how easy it should be for a Dutch actress to get the S.A. accent right. Her acting also felt a bit labored at times which was compounded by her role mostly being fed dramatic clichés.
Serie is beter.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:10 schreef casper019 het volgende:
Death Note
[ afbeelding ]
Japan
Horror / Mystery
126 minuten
geregisseerd door Shusuke Kaneko
met Tatsuya Fujiwara, Mutsushima Hikari en Shunji Fujimura
Op een dag vindt Yagami Light een notitieboek waarop "Death Note" staat. Light vindt al snel uit dat het boekje de kracht heeft om mensen te vermoorden, wiens naam erin staan. Hij besluit om het boek te gebruiken in de naam van het goede. Als er opeens veel vrijgelaten criminelen sterven, gaat de politie achter Light aan.
k vond het een best toffe film om te zien, interessant verhaal. Kijkt lekker weg en verveelt nergens, met een verrassend einde. Had wel iets spannender gemogen, hoop dat dat in deel 2 wel wat meer spanning is (ga ik 1 deze dagen kijken!)
6.5
De anime death note is zo gevaarlijkquote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:10 schreef casper019 het volgende:
Death Note
[ afbeelding ]
Japan
Horror / Mystery
126 minuten
geregisseerd door Shusuke Kaneko
met Tatsuya Fujiwara, Mutsushima Hikari en Shunji Fujimura
Op een dag vindt Yagami Light een notitieboek waarop "Death Note" staat. Light vindt al snel uit dat het boekje de kracht heeft om mensen te vermoorden, wiens naam erin staan. Hij besluit om het boek te gebruiken in de naam van het goede. Als er opeens veel vrijgelaten criminelen sterven, gaat de politie achter Light aan.
k vond het een best toffe film om te zien, interessant verhaal. Kijkt lekker weg en verveelt nergens, met een verrassend einde. Had wel iets spannender gemogen, hoop dat dat in deel 2 wel wat meer spanning is (ga ik 1 deze dagen kijken!)
6.5
de stripboeken ervan of de tekenfilm?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:12 schreef HipHopDesk het volgende:
[..]
De anime death note is zo gevaarlijk.
anime = geanimeerdquote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:54 schreef casper019 het volgende:
[..]
de stripboeken ervan of de tekenfilm?
Het verhaal van Death Note in de anime versie verschilt weinig met de manga versie, dus het maakt in dit geval helemaal niet eens uit welke het is. Maar zoals mschol al zegt, hij bedoelt de tekenfilm.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:54 schreef casper019 het volgende:
[..]
de stripboeken ervan of de tekenfilm?
Doe mij maar ice age.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:33 schreef JDx het volgende:
Rio (2011)
Tsja, wel grappig... zou hem niet aanraden of ooit weer kijken.
6.
Hele toffe film inderdaad zeg!quote:
aah ok moet ik ook maaris gaan kijken de anime dan!!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:26 schreef mschol het volgende:
[..]
anime = geanimeerd
manga = stripboek...
De hele film een glimlach en vaak compleet dubbel gelegenquote:
de films zijn ook erg goed. behalve die laatste dan (l save the world), die ze erbij hebben verzonnen vanwegen lekker verdienen.quote:
Ik heb hem niet in Nederland gekochtquote:Op zondag 15 mei 2011 09:44 schreef musicfreakyme het volgende:
Ik kom hier regelmatig de docu "Dear Zachary" tegen - die wil ik heel graag bekijken, maar is die uberhaupt ergens te krijgen in nederland? De film komt uit 2008 volgens mij maar ik kan hem nergens vinden...
Verder blijf ik dit topic geweldig vinden, ik haal er zoveel filmtips uit!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |