En ik vond de 3e al niet te pruimen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 02:44 schreef N-E-R-D het volgende:
potc4
Hij is nog slechter dan je verwacht.
Je doet je gebruikersnaam eer aanquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Skyline
[ afbeelding ]
Na alle negatieve commentaren hier en ook op IMDB (cijfer 4,5), heb ik toch de film Skyline gezien. Ik moet zeggen dat ik hem helemaal niet zo slecht vond. Mensen zitten te zeiken over het verhaal en de personages, maar volgens mij is het juist de bedoeling geweest om de personages zo echt (lees oppervlakkig) mogelijk te houden en datzelfde geldt voor het verhaal. Er is namelijk geen verhaal nodig, want als een buitenaardse beschaving ervoor kiest om de aarde te gaan gebruiken als hun thuis, dan zijn we gewoon fucked... Geen enkele held of larger than life character zal daar ook maar iets aan kunnen veranderen. En dat wordt goed duidelijk gemaakt in de film.
Ik heb het vermoeden dat iedereen graag een verhaal wil zien waarbij wij als mensheid een kans maken, maar laten we eerlijk zijn dat is niets meer dan wishful thinking. Wij zullen gewoon worden uitgeroeid door de Aliens en er is niets dat we daar tegen kunnen doen. Dat is juist iets dat in deze film goed wordt neergezet.
Neemt niet weg dat er hier en daar wat schoonheidsfouten in zitten (zoals de gasexplosie) en dat dat licht dat de Aliens gebruiken van mij niet echt had gehoeven. Toch zien de special effects er goed uit en dat maakt de film toch wel het aanzien waard.
Ik geef de film een 7,8 en kan hem aanbevelen aan iedereen die ervan houdt om na te denken over wat voor buitenaards leven er is en hoe het zal zijn als ze ervoor kiezen om ons aan te vallen.
Oh en deze film maakt weer pijnlijk duidelijk, hoe oppervlakkig het grote publiek is en ook de mensen hier in deze topicreeks die de film een laag cijfer gaven. Ga je schamen![]()
Nou... misschien had ik er idd even bij moeten vermelden dat ik onder de invloed van alcohol en marihuana was toen ik de film keekquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:42 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Je doet je gebruikersnaam eer aan
lotr is ook niet echt boeiend, je punt?quote:Op woensdag 18 mei 2011 03:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hoezo? Zo boeiend is die reeks nou ook weer niet. Alleen deel 1 was leuk om te kijken, de andere 2 waren de moeite niet echt waard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt wel. En dat was ten minste nog één heel verhaal.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:55 schreef mschol het volgende:
[..]
lotr is ook niet echt boeiend, je punt?
tbh vond ik de films vrij saai op de paar grote veldslagen na..quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Echt wel. En dat was ten minste nog één heel verhaal.
4 kwam bij mij over als een niet bios waardige release, delen 1,2 en 3 hadden nog een overlapping (will & elizabeth), naast Jack..quote:Films 1&2 van PotC waren tof trouwens. 3 vond ik van niet. 4 zie ik volgende week.
Dat gevoel heb ik er ook bij, ik plaats hier ook wel een verslagje als ik 'm heb gezien.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:59 schreef mschol het volgende:
[..]
tbh vond ik de films vrij saai op de paar grote veldslagen na..
[..]
4 kwam bij mij over als een niet bios waardige release, delen 1,2 en 3 hadden nog een overlapping (will & elizabeth), naast Jack..
nu is het eigenlijk alleen jack.. en dat kwam bij mij over als (teveel) uitmelkerij
quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:55 schreef mschol het volgende:
[..]
lotr is ook niet echt boeiend, je punt?Mijn punt is dat de afkorting POTc dan niet echt duidelijk is voor mij. Zeker niet als de desbetreffende persoon de c als kleine letter schrijftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heeft ook niets met filmkennis te maken, want ik heb al meerdere malen bewezen in deze reeks dat ik hier waarschijnlijk de grootste filmkenner ben."An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
Deel 2 en 3 vond ik ook al serieuze uitmelkerij, hoor. Nu moet film voor mij zeker niet altijd "kunst" zijn, maar die hele Pirates-franchise vind ik toch een van de allerduidelijkste voorbeelden van film als product, veel meer een gigantische marketingstunt dan een echte film.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:59 schreef mschol het volgende:
4 kwam bij mij over als een niet bios waardige release, delen 1,2 en 3 hadden nog een overlapping (will & elizabeth), naast Jack..
nu is het eigenlijk alleen jack.. en dat kwam bij mij over als (teveel) uitmelkerij
vinden dat je de grootste film kenner bent in dit topic maar zo'n afkorting, ongeacht hoofdletters ,niet herkennenquote:Op woensdag 18 mei 2011 22:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de afkorting POTc dan niet echt duidelijk is voor mij. Zeker niet als de desbetreffende persoon de c als kleine letter schrijft![]()
Heeft ook niets met filmkennis te maken, want ik heb al meerdere malen bewezen in deze reeks dat ik hier waarschijnlijk de grootste filmkenner ben.
Het kindergenre heb ik al een tijdje achter me gelatenquote:Op woensdag 18 mei 2011 22:49 schreef mschol het volgende:
[..]
vinden dat je de grootste film kenner bent in dit topic maar zo'n afkorting, ongeacht hoofdletters ,niet herkennen...
maarja.. ik mag hier ook niet te hoge verwachtingen hebben...
Je bent een troll, toch?quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het kindergenre heb ik al een tijdje achter me gelaten
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
World Invasion: Battle Los Angeles krijgt het voor elkaar om werkelijk álle Hollywood clichés bij elkaar te rapen en op een verschrikkelijke manier los te laten op een film.
Wat een totaal onrealistische, ongeïnspireerde, slecht uitgewerkte non-brainer oplevert.
De film leunt hevig op de emotionele kant, we moeten meegesleurd worden met de karakters in het verhaal. Maar daar faalt de film vanaf moment één hopeloos in.
Tekenend daarvoor vind ik de introductie van de karakters: Ieder karakter krijgt een introductie scène van +/-30 seconden, maar je bent de namen en gezichten ook weer direct vergeten.
Wanneer ze eenmaal als rijpe kersen kapot geschoten worden interesseert het je als kijker geen ene moer.
Ik sta ervan versteld hoe Hollywood het keer op keer weer voor elkaar krijgt om één van de potentieel meest aangrijpende scenario's (een buitenaardse invasie) zo grondig te verneuken.
Cijfer: 4.0/10
IMDB: 6.0/10
quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Heeft ook niets met filmkennis te maken, want ik heb al meerdere malen bewezen in deze reeks dat ik hier waarschijnlijk de grootste filmkenner ben.
Hoe heb je dat gemeten?quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Vinger nat maken, in de lucht steken, en bepalen waar de wind vandaan komt!quote:
De '78 of '04 versie?quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:53 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
[..]
OT: Gister Dawn of the Dead weer gekeken, top zombie film!8/10
Te makkelijkquote:Op donderdag 19 mei 2011 08:34 schreef picodealion het volgende:
[..].
Waarom speel je niet eens mee in de Movie Trivia dan?.
QFT... Gewoon een erg leuke vermakelijke film!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Skyline
[ afbeelding ]
Na alle negatieve commentaren hier en ook op IMDB (cijfer 4,5), heb ik toch de film Skyline gezien. Ik moet zeggen dat ik hem helemaal niet zo slecht vond. Mensen zitten te zeiken over het verhaal en de personages, maar volgens mij is het juist de bedoeling geweest om de personages zo echt (lees oppervlakkig) mogelijk te houden en datzelfde geldt voor het verhaal. Er is namelijk geen verhaal nodig, want als een buitenaardse beschaving ervoor kiest om de aarde te gaan gebruiken als hun thuis, dan zijn we gewoon fucked... Geen enkele held of larger than life character zal daar ook maar iets aan kunnen veranderen. En dat wordt goed duidelijk gemaakt in de film.
Ik heb het vermoeden dat iedereen graag een verhaal wil zien waarbij wij als mensheid een kans maken, maar laten we eerlijk zijn dat is niets meer dan wishful thinking. Wij zullen gewoon worden uitgeroeid door de Aliens en er is niets dat we daar tegen kunnen doen. Dat is juist iets dat in deze film goed wordt neergezet.
Neemt niet weg dat er hier en daar wat schoonheidsfouten in zitten (zoals de gasexplosie) en dat dat licht dat de Aliens gebruiken van mij niet echt had gehoeven. Toch zien de special effects er goed uit en dat maakt de film toch wel het aanzien waard.
Ik geef de film een 7,8 en kan hem aanbevelen aan iedereen die ervan houdt om na te denken over wat voor buitenaards leven er is en hoe het zal zijn als ze ervoor kiezen om ons aan te vallen.
Oh en deze film maakt weer pijnlijk duidelijk, hoe oppervlakkig het grote publiek is en ook de mensen hier in deze topicreeks die de film een laag cijfer gaven. Ga je schamen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |