Zou je de nieuwe OP uit de wiki kunnen kopiëren? In deze staat allemaal nog oude info.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:00 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Kan een mod 80 naar 81 veranderen?
En er is ook nog maar 1 TBA
Voortaan wat minder snel op enter drukken....
Benieuwd of HRT dit seizoen met een fatsoenlijke auto voor de dag komt want die van vorig seizoen was het schaamgevoel nog niet eens waard.
quote:Op zondag 30 januari 2011 20:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[ afbeelding ]
Kan niet wachtenMet 5 WDC's moet er toch wel een goed recept zijn voor een stevige kost racerij
Voila, tevens in de OP maar niet in de wiki aangepast de coureursquote:Op zondag 30 januari 2011 20:18 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zou je de nieuwe OP uit de wiki kunnen kopiëren? In deze staat allemaal nog oude info.
De winnaar voor komend seizoenquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Team Car Tuesday 1st Wednesday 2nd Thursday 3rd Red Bull RB7 Sebastian Vettel Sebastian Vettel (am) Mark Webber Mark Webber (pm) McLaren MP4-25 Gary Paffett Lewis Hamilton Jenson Button Ferrari F150 Fernando Alonso Fernando Alonso Felipe Massa Mercedes W02 Nico Rosberg (am) TBC TBC Michael Schumacher (pm) Renault R31 Vitaly Petrov Robert Kubica Robert Kubica Williams FW33 Rubens Barrichello Rubens Barrichello (am) Pastor Maldonado Pastor Maldonado (pm) Force India VJM03 Nico Hülkenberg (am) Paul di Resta (pm) Paul di Resta Adrian Sutil Sauber C30 Kamui Kobayashi Sergio Perez Sergio Perez Toro Rosso STR6 Jaime Alguersuari Jaime Alguersuari (am) Sebastien Buemi Sebastien Buemi (pm) Lotus T128 None Heikki Kovalainen Jarno Trulli HRT F110 TBC TBC TBC Virgin VR-01 Jerome d'Ambrosio Jerome d'Ambrosio Timo Glock |
quote:Davide Rigon heeft een contract getekend bij het Formule 1-team van Ferrari, dat meldt 422race.com. De Italiaan is in dienst genomen om het ontwikkelingswerk wat in de simulator moet gebeuren voor zijn rekening te nemen.
Ik help het je hopenquote:
Ik zie steeds vaker op het forum links van plaatjes die gewoon als tekst weergegeven worden.quote:
Same here. FF en XP. (En via de link krijg ik Access denied of expired meldingen, misschien dat het daar mee te maken heeft).quote:Op maandag 31 januari 2011 14:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zie steeds vaker op het forum links van plaatjes die gewoon als tekst weergegeven worden.
Zodra ik quote staat er http://etcetc achter, maar als ik het topic lees zie ik de tekst vanaf 233697467.jpg etc etc
Iemand enig idee hoe dat kan? Ik gebruik FF en windows 7
Wat ik zie is de alt-tekst (die normaal getoond wordt als het plaatje niet getoond kan worden. Omdat het plaatje blijkbaar verlopen is zie ik deze niet (meer), maar wel de alt-tekst.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:08 schreef Trystar het volgende:
Vreemd, bij mij met FF en Windows 7 werkt het prima.
Het is een directe link naar een plaatje op twitpic, misschien ligt het daar aan.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wat ik zie is de alt-tekst (die normaal getoond wordt als het plaatje niet getoond kan worden. Omdat het plaatje blijkbaar verlopen is zie ik deze niet (meer), maar wel de alt-tekst.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Testen Valencia 1-3 februari 2010 1. F. Alonso Ferrari F10 1:11.470 2. F. Massa Ferrari F10 1:11.722 3. K. Kobayashi Sauber C29 1:12.056 4. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.094 5. L. Hamilton McLaren MP4-25 1:12.256 6. R. Kubica Renault R30 1:12.426 7. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.438 8. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 9. N. Rosberg Mercedes GP W01 1:12.899 10. J. Button McLaren MP4-25 1:12.951 11. V. Petrov Renault R30 1:13.097 12. R. Barrichello Williams FW32 1:13.377 13. N. Hülkenberg Williams FW32 1:13.669 14. G. Paffett McLaren MP4-25 1:13.846 15. S. Buemi Toro Rosso STR5 1:13.849 |
Heb jij poep in je ogen?quote:Op maandag 31 januari 2011 16:18 schreef Fir3fly het volgende:
Wat is die Renault lelijk zeg, die van 2010 was zoveel mooier.
Historisch besef. Leer het.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:18 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Heb jij poep in je ogen?
Dat ding van vorig jaar leek op een pak vla, en reed als een pak vla!!
Als je ermee bedoeld dat het een rip off is van de Lotus uit 85/86, niet echt mee eens.quote:
Samen met de Renault, kandidaat voor de mooiste auto van dit jaar.quote:
Dan kiest er niemand voor de Sauber als je smaak hebt.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:05 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Samen met de Renault, kandidaat voor de mooiste auto van dit jaar.
Neen, ik bedoel het feit dat de R30 het typische Renault kleurenschema had uit de jaren 70/80.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:04 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Als je ermee bedoeld dat het een rip off is van de Lotus uit 85/86, niet echt mee eens.
Maar je gaat me toch niet vertellen dat de R30 een lust voor het oog was?
Dat was mijns insziens de McLaren. (vd 2010 auto's that is).
Sinds 2006 niet meer, toen ze ineens met het chrome kwamen aanzetten, ik vond/vind dat echt geweldig!quote:Op maandag 31 januari 2011 18:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En de McLaren is altijd al lelijk geweest.
Dank je.quote:Op zondag 30 januari 2011 22:16 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Voila, tevens in de OP maar niet in de wiki aangepast de coureurs
Di resta
Buemi
Alguersuari
En op renault als je slechte smaak hebt?quote:Op maandag 31 januari 2011 18:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Dan kiest er niemand voor de Sauber als je smaak hebt.
quote:Op maandag 31 januari 2011 21:35 schreef gvde84 het volgende:
Mooie video waarin de verstelbare achtervleugel aan het werk te zien is op de Sauber C30:
http://www.f1journaal.be/(...)leugel-aan-het-werk/
Had toch meer een vloeiendere beweging verwacht, maar tis meer flip/flop.....quote:Op maandag 31 januari 2011 21:35 schreef gvde84 het volgende:
Mooie video waarin de verstelbare achtervleugel aan het werk te zien is op de Sauber C30:
http://www.f1journaal.be/(...)leugel-aan-het-werk/
Dat ding ziet er niet uit man. Een witte auto met stikkers.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:05 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Samen met de Renault, kandidaat voor de mooiste auto van dit jaar.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Hulkenberg Force India VJM-03 1:13.938 50 pit 2010 2. Alonso Ferrari F150 1:14.718 + 0.780 51 pit 3. Vettel Red Bull Racing RB7 1:14.921 + 0.983 32 pit 4. Kobayashi Sauber C30 1:15.831 + 1.893 38 pit 5. Paffett McLaren MP4-25 1:16.256 + 2.318 45 pit 2010 6. D'Ambrosio Virgin Racing MVR-02 1:16.398 + 2.460 33 pit 2010 7. Alguersuari Toro Rosso STR6 1:18.260 + 4.322 8 pit 8. Karthikeyan HRT F1 Team F111 1:18.650 + 4.712 22 pit 2010 9. Barrichello Williams FW33 1:18.714 + 4.776 11 pit 10. Rosberg Mercedes GP W02 1:19.930 + 5.992 9 pit 11. Petrov Lotus Renault GP R31 1:20.633 + 6.695 6 pit |
Ook McLaren en Virgn rijden nog met de 2010-bolide als het goed isquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:56 schreef sasquatsch het volgende:
Tijden van vanochtend:
[ code verwijderd ]
Is ook een interim livery. Definitieve livery wordt pas in Bahrein verwacht.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:24 schreef LeaderRoel het volgende:
De Mercedes, Red Bull en Toro Rosso vind ik erg mooi.
De Williams valt me tegen, terwijl ik dat normaal een erg mooie auto vind.
ik vind ze allemaal wel kaal van achteren, zonder die DDD'squote:
Ik voel een exhaust-gate aankomenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:14 schreef ari_zahav het volgende:
[ afbeelding ]
Very impressive![]()
Ik maak me alleen zorgen over de koeling sinds de uitlaat langs de radiator, electronica, brandstof en kers moet. Dat zal ook wel voor een paar kilo'tjes aan isolatiemateriaal kosten.
Ja, nu ik zo kijk ziet het er inderdaad wel apart uit. Net of er een onderdeel mist op de auto (is in feite ook zo).quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:07 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik vind ze allemaal wel kaal van achteren, zonder die DDD's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 1. Vettel Red Bull Racing RB7 1:13.769 93 pit 2. Hulkenberg Force India VJM-03 1:13.938 + 0.169 71 pit 2010 3. Paffett McLaren MP4-25 1:14.292 + 0.523 91 pit 2010 4. di Resta Force India VJM-03 1:14.461 + 0.692 28 pit 2010 5. Alonso Ferrari F150 1:14.553 + 0.784 98 pit 6. Kobayashi Sauber C30 1:15.831 + 2.062 68 pit 7. D'Ambrosio Virgin Racing MVR-02 1:16.003 + 2.234 71 pit 2010 8. Petrov Lotus Renault GP R31 1:16.351 + 2.582 28 pit 9. Schumacher Mercedes GP W02 1:16.450 + 2.681 15 pit 10. Alguersuari Toro Rosso STR6 1:17.214 + 3.445 20 pit 11. Barrichello Williams FW33 1:17.335 + 3.566 78 pit 12. Karthikeyan HRT F1 Team F111 1:18.020 + 4.251 45 pit 2010 13. Rosberg Mercedes GP W02 1:19.930 + 6.161 9 pit |
Lekker retro die livery van de Williamsquote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:52 schreef sasquatsch het volgende:
De nieuwe Mercedes:
[ afbeelding ]
En de nieuwe Williams:
[ afbeelding ]
Ziet er zo mottig uit dat er een HRT sneller is dan een Mercedesquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:10 schreef sasquatsch het volgende:
Testtijden van vandaag:
[ code verwijderd ]
De Mercedes van Rosberg ging kapot, dus misschien zijn zij wel het Sauber van 2011.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ziet er zo mottig uit dat er een HRT sneller is dan een Mercedes
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:25 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De Mercedes van Rosberg ging kapot, dus misschien zijn zij wel het Sauber van 2011.
To be Announcedquote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:48 schreef rooneyelst het volgende:
even een tvp...en een klein vraagje: waar staat tba vooor?
Of toch niet en laat Kobayashi alvast een voorproefje zienquote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:25 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De Mercedes van Rosberg ging kapot, dus misschien zijn zij wel het Sauber van 2011.
Iemand met veel geld (naar verluid 10 miljoen euro). Valsecchi en Rodriguez zijn al afgevallen, Fauzy is testrijder bij Renault, De la Rosa heeft niet genoeg geld, dus de enige coureur waarvan ik weet dat die in onderhandeling is met HRT is Liuzzi.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:06 schreef Bolleke_666 het volgende:
En alleen bij HRT staat er nog 1 TBAtje open.
Iemand al een iedee wie er naast Khartikeyan komt te rijden al daar?
Kobayashi reed 1:15.621 en volgens de site van Sauber reed hij 64 ronde's ipv 68, maar goed, dat heb je altijd bij tests.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:10 schreef sasquatsch het volgende:
Testtijden van vandaag:
[ code verwijderd ]
Maar dat is niet de definitieve livery...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:12 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Lekker retro die livery van de Williams
Of we worden verwend en hebben dadelijk gewoon twee teams.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Of toch niet en laat Kobayashi alvast een voorproefje zien![]()
[ afbeelding ]
Klopt, maar ze schijnen wel te gaan voor een andere retro livery.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:12 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar dat is niet de definitieve livery...
Retro bij Williams? Da's dus blauw met wit.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:12 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Of we worden verwend en hebben dadelijk gewoon twee teams.
[..]
Klopt, maar ze schijnen wel te gaan voor een andere retro livery.
of bij HRT een die een auto............quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hadden ze bij Sauber niet even een stagiaire aan kunnen nemen om een fatsoenlijke livery te ontwerpen?
Haha, dat bestrijd ik. Ik vond het geluid van Lotus ook nog eens het mooiste naast de bolide zelf. Een heel schel jankend geluid. Op Hockenheim had ik serieus iedere ronde kippenvel als er een Lotus langskwam, ging gewoon vanzelf. Maar oke, dat heeft McLaren ook wel.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:19 schreef vosss het volgende:
Vorig jaar vond ik irl de Lotus ook het mooist.
Het beste geluid was vorig jaar voor de McLaren![]()
![]()
![]()
Fuck ja, dat was ik alweer vergetenquote:Gelukkig zijn we in 2013 van dat geluid af en krijgen we lekkere stille pussymotoren als het aan de FIA ligt.
Viel in de jaren '80 ook wel mee. Heb toen nog de BMW 4 cylinder gehoord. Klonk toch best wel aardig (net zoals de andere turbo-motoren). Als het daar op lijkt vind ik het niet erg.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:50 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Haha, dat bestrijd ik. Ik vond het geluid van Lotus ook nog eens het mooiste naast de bolide zelf. Een heel schel jankend geluid. Op Hockenheim had ik serieus iedere ronde kippenvel als er een Lotus langskwam, ging gewoon vanzelf. Maar oke, dat heeft McLaren ook wel.
Gelukkig zijn we in 2013 van dat geluid af en krijgen we lekkere stille pussymotoren als het aan de FIA ligt.
quote:adamcooperf1 #F1 Mercedes running KERS today, having left it switched of yesterday. Brawn didn't have it in 2009 so new experience for team
quote:f1enigma Auto Motor Und Sport reports that Mercedes will buy the remaining 24,9perc from the team until Bahrain. So they will have all the shares
quote:NobleF1 Pedro de la Rosa looks set to remain as Pirelli's test driver http://bit.ly/f9I6Nq
quote:gpupdate News: Ian Phillips joins Marussia Virgin Racing http://bit.ly/emk6Cf
Wat mij opvalt is dat ze niet die opstaande randen hebben op de neus (waar Red Bull in 2009 mee begon). Vrijwel ieder andere team heeft dat. Al moet dat maar net in het totale pakket passen, natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:01 schreef nils7 het volgende:
Die Lotus is wel totaal anders dan de rest, dikkere neus enzo... of ze slaan de plank mis of...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Pos Driver Team Time Laps 1. Alonso Ferrari 1m13.307s 108 2. Vettel Red Bull Renault 1m13.614s +0.307 43 3. Di Resta Force India Mercedes 1m13.844s +0.537 111 * 4. Hamilton McLaren Mercedes 1m14.353s +1.046 83 * 5. Kubica Renault 1m14.412s +1.105 104 6. Rosberg Mercedes 1m14.645s +1.338 69 7. Glock Virgin Cosworth 1m15.408s +2.101 34 * 8. Barrichello Williams Cosworth 1m16.023s +2.716 51 9. Perez Sauber Ferrari 1m16.198s +2.891 42 10. Maldonado Williams Cosworth 1m16.266s +2.959 29 11. Buemi Toro Rosso Ferrari 1m16.359s +3.052 46 12. Alguersuari Toro Rosso Ferrari 1m16.474s +3.167 64 13. Webber Red Bull Renault 1m17.365s +4.058 17 14. Karthikeyan HRT Cosworth 1m17.769s +1.165 80 * 15. Kovalainen Lotus Renault 1m20.649s +7.342 15 * 2010 car |
quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik vind de neus van de Mercedes van de voorkant heel erg op een benetton lijken. De blauwe Mild Seven versies een van de latere jaren toen Schumacher er niet meer reed. Volgens mij de tijd Wurz/Fisico
[ afbeelding ]
Zal even zoeken..
Hmm kan niet echt een gelijkend plaatje vinden.. Mja blijkbaar puur in mn gedachten dan..
Jeanquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze bedoel je denk iklijkt er idd wel een beetje op.
Mwa, Kolles perst de een of ander onbekende (maar zeker talentvollequote:Op woensdag 2 februari 2011 06:19 schreef Bolleke_666 het volgende:
Vrees met grote vrezen dat HRT het seizoen niet af kan maken?!?!
Dubbel feest dit jaarquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:10 schreef ElmarO het volgende:
En speciaal voor Sinister; de wagen van Rosberg stond ook vandaag langs de kant met een probleem.
quote:
In 1991 deed Jean het niet slecht naast Prost. Die paar races die ze dan als teamgenoten redenquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:03 schreef 0634 het volgende:
Ik denk anders niet dat hij Mansell of Prost zou hebben verslagen in gelijk materiaal.
Interessant!quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:02 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull heeft nog steeds een geblazen diffuser.
Dat moet haast wel weer een prachtige bolide worden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Interessant!
Ik ben benieuwd waar McLaren mee gaat komen...
Bedoel je niet Canada 95? In Suzuka werd hij tweede.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
In 1991 deed Jean het niet slecht naast Prost. Die paar races die ze dan als teamgenoten reden
Bij Alesi denk ik altijd aan twee dingen: Suzuka 1995 en de vijf-voor-1 stand van zijn handen op het stuur.
Altijd een mooie coureur geweest om te zien sturen in een F1 auto.
Ik krijg een violation errorquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Bij McLaren zijn te lekker bezig: http://yfrog.com/hsesdxkj
Diegene heeft een toetjesbakje op zijn hoofd balanceren terwijl hij aan de auto van Button werkt
Refreshen (F5) helpt!quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Adrian Sutil Force India VJM-03 1:13.201 49 Jenson Button McLaren MP4-25 1:13.553 38 Michael Schumacher Mercede W02 1:14.537 35 Mark Webber Red Bull RB7 1:14.584 48 Pastor Maldonado Williams FW33 1:14.844 52 Sebastien Buemi Toro Rosso STR6 1:15.107 45 Timo Glock Virgin VR01 1:15.613 68 Sergio Perez Sauber C30 1:15.625 48 Felipe Massa Ferrari F150 1:15.650 12 Robert Kubica Renault R31 1:18.855 20 Narain Karthikeyan HRT F110 1:16.997 41 Jarno Trulli Lotus T128 No time 23 |
Je was me voor.quote:
quote:Problems for Pirelli?
02/02/2011
Mat Coch writes:
Returning to the sport for the first time in almost two decades, Pirelli may have bitten off more than it can chew if rumblings in the paddock are to be believed.
With the first pre-season test of 2011 barely under way the Italian company has come in for some criticism, most notably from Ferrari's Fernando Alonso.
Speaking with Germany's Auto Motor und Sport, Alonso said the tyres "degrade quite a lot, especially the rears, and the lap times are not consistent." The Spaniard's complaints appear to be fair, a photo comparison of the circuit shows it littered with chunks of rubber off the racing line.
Taken from the same corner a year apart the images appear to highlight Pirelli's increased degradation (above) over the Bridgestones used in 2010 (below).
When contacted by Pitpass in response to the abundance of marbles Paul Hembery, Pirelli's Motorsport Director said: "As we weren't present at the official Valencia test last year, it's hard for us to make comparisons at the moment. The amount of marbles depends greatly on track temperatures and compounds used, as well as the time taken for optimal working temperatures to be reached. From our information, most of the tests held here last year were in rainy conditions."
While Alonso's comments were not flattering one insider has gone even further, suggesting the Pirelli tyres are so bad they could be considered "dangerous". Gary Paffet, a highly experienced test driver who has been with McLaren since 2006, was more diplomatic in his assessment. "Happily, the wear issues we experienced in Abu Dhabi have definitely improved," he said, "we saw better wear patterns and fewer problems with the tyres. It's useful to understand how the tyres go off, and how the balance changes once they do."
The comments suggest Pirelli has a lot of work ahead of it as it comes to grips - no pun intended - with the pressure associated with Formula One, though Hembery says the company is ready to meet the challenge: "The pressure is a normal part of our work," he says. "We want to achieve excellent results and so we have always been working to a tight time schedule. We will of course learn much more as we make progress, and we pay a lot of attention to the feedback and data we obtain from testing. Naturally, the teams have their own competitive agenda, which is a constant element of Formula One."
However, not everyone one in the Pirelli camp shares Hembery's optimism, with some staff members already understood to be abandoning ship even before the opening race of the season. Indeed, the situation has been described by insiders as "a disaster waiting to happen", suggesting Pirelli has no idea and little organisation. Such assertions back up Alonso, who bemoaned the lack of track time because there simply aren't enough tyres on hand.
Pirelli has constantly faced tight deadlines, only announcing its intention to bid for the supply of tyres to Formula One in April last year. Less than two months later it was announced that the Italian firm had secured the contract. Work then began in earnest, the company began testing in August using a 2009 spec Toyota before an open test in Abu Dhabi at the end of the season gave the teams their first taste of the rubber.
With just a few weeks before the opening round of the championship in Bahrain, Pirelli looks to have its work cut out not only in satisfying the concerns the drivers and teams, but even members of its own staff.
Volgens mij wilden ze juist meer pitstops om de races op te leuken. Nu zorgt Pirelli daarvoor is het weer niet goed.quote:
Nee dat klopt niet, Alonso reed 1:13.307 als snelste wagen van 2011.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je was me voor.
Kubica intussen 3de en daarmee snelste 2011 wagen.
3. Kubica Lotus Renault GP R31 1:14.168 + 0.967 31 pit
Van vandaag!quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:13 schreef Nober het volgende:
15:10 Buemi gefrustreerd na slechte stuurwissel
Sebastien Buemi zat zich zojuist op te vreten in zijn auto in de pitbox. Zijn crew verwisselde een stuurtje en dat verliep niet soepel, tot zichtbaar ongenoegen van de Zwitser. Verder is Button bezig aan een lange run van meer dan tien ronden. Hij rijdt 1:16 hoog, 1:17 laag
[..]
Nee dat klopt niet, Alonso reed 1:13.307 als snelste wagen van 2011.
Dat dacht ik al, misschien gaat hij nog wel de snelste worden van vandaag en deze testdriedaagse!quote:
quote:Kubica pakt snelste tijd van de week
Robert Kubica heeft de snelste tijd van vandaag en van deze week gereden een 1:13:144 reed de Pool in de nieuwe Renault.
Maar het gaat niet om de rondetijden, ik hoop stiekem wel dat Webber even een 1:12.9 neerzet en dat Massa dan 1:12.7 rijdt en Webber naar de 1:12.6 gaat en dat dan Kubica 1:12.2 neerzet.quote:
Teams met weinig sponsors gaan altijd hard tijdens wintertestsquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:09 schreef Waffle het volgende:
Die rondetijden zeggen inderdaad vrij weinig. Kan me het snelle Sauber van vorig jaar nog wel herinneren..
Idd, "Prost Grandprix " ging ook opeens behoorlijk hardquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:15 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Teams met weinig sponsors gaan altijd hard tijdens wintertests
Met Brawn als een van de uitzonderingen die ook daadwerkelijk ná de tests snel wasquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:15 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Teams met weinig sponsors gaan altijd hard tijdens wintertests
Dat was wel een toffe wagenquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:15 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Idd, "Prost Grandprix " ging ook opeens behoorlijk hard
Tijdens de winter testen van 1998, Bleek de mclaren ookal een killer te zijnquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:19 schreef Sinister-D- het volgende:
Was wat foto's aan 't bekijken van de test van vandaag, en het viel me op dat HRT met profiel banden aan het rijden was. Iemand een logische verklaring, want het enige wat ik me kan bedenken is dat ze de slijtage willen weten van regenbanden op een droge baan, al zie ik het nut daar ook niet van in aangezien de regenbanden er enkel op zitten met of een zeik natte baan of opdrogende baan. Als de baan zo goed als droog is zitten er in de tussentijd alweer droogweer banden op.Aan deze data heb je dus niets mijns inziens.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Met Brawn als een van de uitzonderingen die ook daadwerkelijk ná de tests snel was
[..]
Dat was wel een toffe wagen![]()
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Pos Driver Team Time Gap Laps 1. Robert Kubica Renault 1m13.144s 95 2. Adrian Sutil Force India Mercedes* 1m13.201s +0.057 117 3. Jenson Button McLaren Mercedes* 1m13.553s +0.409 105 4. Mark Webber Red Bull Renault 1m13.936s +0.792 105 5. Felipe Massa Ferrari 1m14.017s +0.873 80 6. Timo Glock Virgin Cosworth* 1m14.207s +1.063 114 7. Pastor Maldonado Williams Cosworth 1m14.299s +1.155 101 8. Sergio Perez Sauber Ferrari 1m14.469s +1.325 104 9. Michael Schumacher Mercedes 1m14.537s +1.393 110 10. Sebastien Buemi Toro Rosso Ferrari 1m14.801s +1.657 73 11. Narain Karthikeyan HRT Cosworth* 1m16.535s +3.391 63 12. Jarno Trulli Lotus Renault no time 38 |
Dat is ook iets wat ik me nog altijd af vraag. Iedereen had het er toen wel over dat dat wel eens een snelle auto zou kunnen zijn geweest, maar we zullen dat helaas nooit te weten komen ben ik bang.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:03 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Tijdens de winter testen van 1998, Bleek de mclaren ookal een killer te zijn
Zou de "wonder Honda van Jos" toen der tijd ook zo wonderbaarlijk snel zijn alleen voor de Sponsers?
De geruchten doen al wat langer de ronde, dus het zou zomaar kunnen. Ik verwacht zelf wel dat het zwart gaat worden om zich zo beter van MGP te onderscheiden.quote:
Ik verwacht eerlijk gezegd een uitlaatconcept dat wat lijkt op dat van Renault. Maar verder ben ik nog niet ...quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:46 schreef 0634 het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd naar de McLaren MP4-26 morgen!
Volgens Hamilton is die toch behoorlijk afwijkend van de concurrenten.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | 1 Robert Kubica (Pol) Lotus Renault R31 1:13.144 97 2 Adrian Sutil (Ger) Force India VJM03 Mercedes* 1:13.201 117 3 Fernando Alonso (Spa) Ferrari F150 1:13.307 108 4 Jenson Button (Gbr) McLaren MP4-25 Mercedes* 1:13.553 105 5 Sebastian Vettel (Ger) Red Bull RB7 Renault 1:13.614 43 6 Paul di Resta (Gbr) Force India VJM03 Mercedes* 1:13.844 111 7 Mark Webber (Aus) Red Bull RB7 Renault 1:13.936 104 8 Felipe Massa (Bra) Ferrari F150 1:14.017 80 9 Timo Glock (Ger) Virgin VR-01 Cosworth* 1:14.207 103 10 Pastor Maldonado (Ven) Williams FW33 Cosworth 1:14.299 100 11 Lewis Hamilton (Gbr) McLaren MP4-25 Mercedes* 1:14.353 83 12 Sergio Perez (Mex) Sauber C30 Ferrari 1:14.469 104 13 Michael Schumacher (Ger) Mercedes W02 1:14.537 110 14 Nico Rosberg (Ger) Mercedes W02 1:14.645 69 15 Sebastien Buemi (Swi) Toro Rosso STR6 Ferrari 1:14.801 73 16 Rubens Barrichello (Bra) Williams FW33 Cosworth 1:16.023 51 17 Jaime Alguersuari (Spa) Toro Rosso STR6 Ferrari 1:16.474 64 18 Narain Karthikeyan (Ind) HRT F110 Cosworth* 1:16.535 63 19 Heikki Kovalainen (Fin) Lotus T128 Renault 1:20.649 15 20 Jarno Trulli (Ita) Lotus T128 Renault No Time 38 * - Indicates 2010-spec chassis |
Als Postlethwaite niet dood was gegaan hadden we het mee kunnen maken.quote:Zou de "wonder Honda van Jos" toen der tijd ook zo wonderbaarlijk snel zijn alleen voor de Sponsers?
Rosberg is anders niet sneller. Wie weet wat ze aan het testen zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:16 schreef Mikkie het volgende:
Oh dear, ik mag toch hopen dat Schumacher bewust rustig aan doet, want na 110 ronden bijna 1,5 sec achter liggen biedt weinig hoop voor het nieuwe seizoen.
Deze test zegt nog niks. Het is nu alleen een kwestie van KERS en de achtervleugel aanwennen en testen. Volgende week op Jerez is representatiever denk ik.quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:16 schreef Mikkie het volgende:
Oh dear, ik mag toch hopen dat Schumacher bewust rustig aan doet, want na 110 ronden bijna 1,5 sec achter liggen biedt weinig hoop voor het nieuwe seizoen.
Gewoon system checks. De meeste foto's die online staan zijn vroeg in de ochtend genomen. Op de enkele foto's van later op de dag rijden ze wel op slicks.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:19 schreef Sinister-D- het volgende:
Was wat foto's aan 't bekijken van de test van vandaag, en het viel me op dat HRT met profiel banden aan het rijden was. Iemand een logische verklaring, want het enige wat ik me kan bedenken is dat ze de slijtage willen weten van regenbanden op een droge baan, al zie ik het nut daar ook niet van in aangezien de regenbanden er enkel op zitten met of een zeik natte baan of opdrogende baan. Als de baan zo goed als droog is zitten er in de tussentijd alweer droogweer banden op.Aan deze data heb je dus niets mijns inziens.
En ¤ 23,44 voor de Android versie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:03 schreef Googolplexian het volgende:
25,99 ¤ , LOL!
Da's niet te zunig.
De laatste races van 2010 was die goedkoper.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Er is weer zo'n F1 2011 iPhone/iPad app: Klik
Had iemand hier nu al ervaring mee in het 2010 seizoen?
De Red Bull was vorig jaar tijdens de tests ook niet de snelste, toch?quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:05 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Deze test zegt nog niks. Het is nu alleen een kwestie van KERS en de achtervleugel aanwennen en testen. Volgende week op Jerez is representatiever denk ik.
Die van vorig jaar was toch gratis? In ieder geval ik meende dat de windows mobile versie gratis was. No way dat ik een dikke 20 euro ga betalen voor die appquote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
De laatste races van 2010 was die goedkoper.
Werkt wel geinig... Je ziet ze op positie rijden maar sommige info had wat duidelijker gekund, wel beter dan de officiële F1 app.
Wel geinig om te weten dat dit van het bedrijf komt welke ze ook maakt voor de teams en die moeten er ook voor betalen (soms zie op tv van die schermen dat ze een auto over de baan hebben rijden met een stipje, dat is dit ook).
Moet wel zeggen dat ik ff niet op de link heb geklikt maar ik neem aan dat het die is want vorig jaar was die zelfs ¤32 en het ging over F1
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:50 schreef Atreidez het volgende:
12 uur CET is gewoon 12 uur bij ons toch?
http://mclaren.com/livefromberlin/
Slim ontwerp, die sidepods!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:04 schreef bodylotion het volgende:
Check die side-pods. Die hebben een L-vorm
Denk het wel. Of iig effe starten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:12 schreef bodylotion het volgende:
Zitten camera's op. Zouden ze gaan rijden?
Ik gok gepolijstquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:16 schreef rooneyelst het volgende:
zelfs de velgen hebben de chrome coating! sjiek dinkie
f-duct is verboden dus denk het neit.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:19 schreef bodylotion het volgende:
Zit een luchtsleuf achter de airbox. Zouden ze weer een soort F-duct hebben?
Geblazen achtervleugel?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:21 schreef rooneyelst het volgende:
[..]
f-duct is verboden dus denk het neit.
Wel erg slim ... frontaal vlak verminderd + "funny air" van de wielen opzuigenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:27 schreef Burnie88 het volgende:
Haha, die sidepods... Ik moet er echt ff aan wennen. De achterkant van de McLaren is echt prachtig.
Hmmmm ... Als de motor niet vol vermogen draait zou je zeggen dat er dus minder lucht in de airbox 'past' en er dus een beetje lucht omheen stroomt. Zo te zien leidt die intake naar het onderste deel van de achterspoiler. Bij gas los dus meer downforce?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:34 schreef bodylotion het volgende:
Ben erg benieuwd naar de functie van die intake achter de airbox
Cursor toetsenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:56 schreef Ermanon het volgende:
Hoe rijd je met de Mclaren, kan alleen ernaar kijken, verder niks
Volgens Scarbs is het een koelsleuf voor de oliekoeling. Zou goed kunnen, omdat daar in de sidepods minder ruimte voor isquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hmmmm ... Als de motor niet vol vermogen draait zou je zeggen dat er dus minder lucht in de airbox 'past' en er dus een beetje lucht omheen stroomt. Zo te zien leidt die intake naar het onderste deel van de achterspoiler. Bij gas los dus meer downforce?
Zou dat het zijn?
quote:"I think there are some novel features on the car the long wheelbase and U-shaped sidepods are probably the most obvious examples," said Lowe. "The thinking behind that is to feed as much good-quality air as possible to the rear-lower main plane and the floor of the car. We want to get the rear-end working as well as possible following the loss of performance caused by the banning of the double-diffuser."
Wordt door McLaren bevestigd:quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:19 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Volgens Scarbs is het een koelsleuf voor de oliekoeling. Zou goed kunnen, omdat daar in de sidepods minder ruimte voor is
quote:For 2011, KERS is now a single integrated unit that sits within the survival cell, beneath the fuel-tank. In 2009, it was housed in the sidepods. The hybrids cooling intake sits directly below the main rollhoop intake. And, once again, weve really pushed the cars cooling configuration: weve got a second air intake on the engine cover for gearbox and hydraulic cooling.
Heerlijk "droog" weer!quote:
Zwart is zo standaard, ik ben voor dat chrome! Al gaat het om de prestaties op de baan, ben benieuwd naar de komende tests.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:02 schreef -moppie- het volgende:
Zo mooi vind ik hem niet.![]()
Die zwarte van gisteren kon ik meer waarderen.
quote:De nieuwe Force India-bolide zal dinsdag 8 februari online worden onthuld. In een videopresentatie op de website van het team zal de VJM03 aan het publiek en de pers worden getoond, waarna de auto op 10 februari haar debuut zal maken op het circuit van Jerez.
Net als enkele andere teams koos Force India er afgelopen week in Valencia voor om nog met de oude auto te testen. Dit met als doel meer te weten te komen over de Pirelli-banden waar dit seizoen mee zal worden geracet. Virgin en McLaren zullen hun nieuwe auto ook in Jerez laten debuteren, terwijl de nieuwe HRT nog iets langer op zich laat wachten.
http://www.zweeler.com (nog niet actief)quote:Op zondag 6 februari 2011 11:22 schreef Schunckelstar het volgende:
weet er iemand een leuke manager?
ik doe met vrienden al een paar jaar mee met de gpupdate-manager, maar daar zijn we niet echt tevreden over
De onze. We zorgen er voor dat het spel een stuk beter gaat lopen ten opzichte van vorig jaarquote:Op zondag 6 februari 2011 11:22 schreef Schunckelstar het volgende:
weet er iemand een leuke manager?
ik doe met vrienden al een paar jaar mee met de gpupdate-manager, maar daar zijn we niet echt tevreden over
Hij schijnt meerdere botbreuken te hebben, wie was er ook alweer reserverijder bij lotus renault?quote:
quote:Op zondag 6 februari 2011 13:31 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Hij schijnt meerdere botbreuken te hebben, wie was er ook alweer reserverijder bij lotus renault?
quote:However, team principal Eric Boullier made it clear last week that Bruno Senna would be his number one choice to slot into a race seat - because he is the one with the most contemporary F1 experience.
"I will give it to the one who is ready," Boullier said when asked which of his reserves was most likely to be used first. "Bruno is the most ready driver."
Tung toch?quote:Op zondag 6 februari 2011 13:31 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Hij schijnt meerdere botbreuken te hebben, wie was er ook alweer reserverijder bij lotus renault?
Google translatequote:ANGST VOOR ZIJN HAND - nu hulp nodig, het duurde een lange tijd om hem vrij te laten, omdat hij opgenomen in een vangrail van de auto. Kubica is altijd gebleven bewuste en werd overgebracht met een helikopter brand Genua Santa Corona di Pietra Ligure ziekenhuis waar artsen vonden meerdere trauma. Volgens de eerste rapporten is aangegeven de piloot had een gebroken arm en pols. De artsen hebben een vinkje om verwondingen te controleren of de omvang van de aanwezigheid van breuken en inwendige. Tussen fracturen gemeld door de piloot in de crash tegen de muur van de kerk, zelfs dat van een zeer ernstige hand volgens de eerste geruchten in het gedrang komt. 14 is verwacht voor de eerste medische bulletin.
Senna wordt overal genoemd als coureur in Bahrein voor Renault door alle F1-media die ik vinden kan.quote:
Die heeft niets, geloof ik.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:45 schreef kepler het volgende:
Damn, hij heeft zo te zien ook een blauw oog... Dat is echt een gigantische klap dan geweest
Hoe is het met de navigator??
ja Grosjeanquote:Op zondag 6 februari 2011 13:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Tung, senna en ik dacht dat ze nog een 3e hadden.
pffff
klote zeg
Ze hebben er vijfquote:Op zondag 6 februari 2011 13:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Tung, senna en ik dacht dat ze nog een 3e hadden.
pffff
klote zeg
Van de FIA twitter...quote:Robert is being treated in hospital for what we think are serious internal injuries A press release will be available on 40 minutes time
Welke twitter is dat dan? Krijg 'm niet gevonden, alleen een unofficial Press release twitter.quote:
quote:Robert Kubica has "very severe injuries", a figure close to the Renault driver revealed on Sunday.
As the motor racing world awaits official information about the Pole's condition after a high speed rally crash, Stephane Samson - referred to as a 'consultant' to Kubica by the German news agency SID - shed some light on his injuries.
"All we know is that Robert's life is not in danger," Samson said. "However, he has very severe injuries to his left hand and left leg, but we don't know anything more about it."
It was earlier rumoured that the 26-year-old, reportedy in a serious condition, has internal injuries, a broken femur, and a badly crushed hand that surgeons are considering amputating.
A detailed medical bulletin is expected shortly.
ow sorry, is van formula1.comquote:Op zondag 6 februari 2011 14:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Welke twitter is dat dan? Krijg 'm niet gevonden, alleen een unofficial Press release twitter.
Als Senna testrijder is dan hebben we wellicht die gele helm terug in een JPS-coloured Lotus....
http://quatrorodas.abril.(...)er&utm_medium=socialquote:Als Kubica is niet in staat om het seizoen 2011 beginnen, de Lotus Renault rijders heeft vijf reserves om hem te vervangen. Als dit gebeurt, moet de keuze worden Bruno Senna, die vorige week geprezen door de ploegleider, Eric Boullier.
"Ik geef (de plaats) naar een die beter voorbereid deze keer, en nu Bruno is de meer ervaren piloot."
Ja ... want F1 is super-veilig.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:07 schreef roelofjan het volgende:
Snap trouwens niet dat ze hem in een rally mee laten doen.
Webber mag mountainbiken, Alonso mag skieen, etc, etc. Het houdt de coureurs scherp tijdens het winter-seizoen denk ikquote:Op zondag 6 februari 2011 14:07 schreef roelofjan het volgende:
Snap trouwens niet dat ze hem in een rally mee laten doen.
wat deden de kampioenen van vroeger wel niet allemaal tijdens een F1 seizoen denk je?quote:Op zondag 6 februari 2011 14:07 schreef roelofjan het volgende:
Snap trouwens niet dat ze hem in een rally mee laten doen.
klopt maar dat krampachtige gejank van nu is ook niets!quote:Op zondag 6 februari 2011 14:12 schreef rooneyelst het volgende:
vroeger dronken ze ook een liter whisky de dag voor de race en rookten ze tijdens de pitstops...wat vroeger gebeurde is niet altijd goed hoor
Dat heeft er geen ene donder mee te maken.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ja ... want F1 is super-veilig.
[ afbeelding ]
Je spreekt jezelf nu een beetje tegenquote:Op zondag 6 februari 2011 14:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ja ... want F1 is super-veilig.
[ afbeelding ]
Ja, maar dat een Alonso in de winter op ski's staat betekent bijvoorbeeld niet dat hij meedoet aan wedstrijden super G afdeling.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:08 schreef kepler het volgende:
[..]
Webber mag mountainbiken, Alonso mag skieen, etc, etc. Het houdt de coureurs scherp tijdens het winter-seizoen denk ik
Maar daar leek het niet op, weet niet of je dat toen ook live hebt gezien...quote:Op zondag 6 februari 2011 14:22 schreef kepler het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nu een beetje tegen
Want Kubica liep gewoon weg na deze crash (nou ja, gewoon... Zonder zware verwondingen iig)
Lol, dat Ferrari en Ducati jaarlijks gaat skiën en racen op ijs... dat is inderdaad wat anders.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:23 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja, maar dat een Alonso in de winter op ski's staat betekent bijvoorbeeld niet dat hij meedoet aan wedstrijden super G afdeling.
Of je begrijpt me verkeerd.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:22 schreef kepler het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nu een beetje tegen
Want Kubica liep gewoon weg na deze crash (nou ja, gewoon... Zonder zware verwondingen iig)
Dan had je een ander voorbeeld moeten nemen, waar iemand wel gewond raaktquote:Op zondag 6 februari 2011 14:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Of je begrijpt me verkeerd.
Punt is dat je moeilijk iemand kan verbieden om rally te rijden als je 'm wel in een F1 auto zet.
Dat Kubica kon lopen na dat ongeluk is meer mazzel dan geplande veiligheid (zie bungelende voetjes uit de neus survival shell van de auto).
Begrijp/zie ik het nu goed, en is de vangrail dwars door de auto geschoten??quote:
Ik ook, en denk dat dat ook wel een goede optie is.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat was nog niet voorbij gekomen bij me maar ik zie dat wel graag gebeuren!
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik ook, en denk dat dat ook wel een goede optie is.
quote:"I am very disappointed with how they have used my name for their own marketing. I have never even seriously considered driving for Renault, and I can assure you that I am 100 per cent sure that I will not drive for Renault next season."
Ze hebben (mocht alles niet zo aflopen met kubica als dat we hopen) geen echte goede F1 coureur terwijl ze wellicht wel (afgaande op de gereden tijd in de test) een auto hebben die mee kan met de (sub)top. De topcoureurs (alonso, vettel, hamilton, kobayashi ;P) op Kimi na staan onder contract. Ik zou als team alles eraan doen om hem in mijn team te hebben zodat je naast je pay driver nog een fatsoenlijke coureur hebt rijden en naar alle waarschijnlijkheid betere resultaten kan boeken.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:14 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Ik zie het alleen nog niet zo snel gebeuren....
[..]
quote:Kubica suffers multiple fractures
Robert Kubica looks set to miss the start of the new Formula 1 season after suffering multiple fractures to his right arm, leg and hand in a crash on the Ronde di Andora rally on Sunday.
The Polish driver was airlifted to hospital on Sunday morning following a high-speed crash that took place 4.6 kilometres into the opening stage of the event, on a stage near the village of Testico in Italy.
Kubica is understood to have swiped a wall and hit a crash barrier in a Super 2000 Skoda Fabia on the first stage of the rally - which he was competing in shortly after completing the first week of pre-season F1 testing with Renault at Valencia.
According to sources at the event, Kubica was trapped in the car for more than one hour until specialist extraction equipment could get to the scene of the crash.
There are unconfirmed reports that Kubica's injuries were caused by the end of a crash barrier penetrating the footwell of the car - which would explain why his injuries were on his right hand side rather than by the door.
According to a statement issued by Kubica's Renault team, he has been diagnosed with multiple fractures to his right arm, leg and hand.
After being transferred to the Santa Corona Hospital in Pietra Ligure, Kubica underwent surgery on Sunday afternoon for the injuries he suffered - with doctors believed to be focusing their efforts on his injured hand and, in particular, its blood supply.
An update from the hospital in the afternoon said that the operation on Kubica would continue until Sunday evening. And although amputation of the hand had been ruled out, it was too early to give a prognosis on how well the hand would recover from the injuries it suffered.
It was also confirmed that Kubica was out of immediate danger, and there was no threat to his life.
Kubica's injuries look almost certain to prevent him starting the season for Renault, with the first race of the campaign due to take place in Bahrain on March 13.
Renault will likely call on reserve driver Bruno Senna to fill in in the short term, but the team could opt for a more experienced driver if Kubica faces a more lengthy lay-off.
Vroeger deden F1-coureurs aan Lotus Cortina races mee voor of na de F1-wedstrijd. Ik vind het juist van racegenen getuigen. Anderen deden F2 of een andere klasse.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:48 schreef Burnie88 het volgende:
Jemig, wat een nieuws over Kubica zeg! Dat was wel even schrikken...
Ik vind het trouwens wel ontzettend onprofessioneel om aan een rally mee te doen in de voorbereiding van een nieuw seizoen. Je weet dat er risico's zijn.. Als je die uit de weg kunt gaan moet je dat ook doen in mijn ogen.
Juist ja.. lekker.. Hoe is t dan met zn benenquote:There are unconfirmed reports that Kubica's injuries were caused by the end of a crash barrier penetrating the footwell of the car - which would explain why his injuries were on his right hand side rather than by the door.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 | 720109 Buenos Aires 1000 km Ferrari 720123 Buenos Aires F1 March 710206 Daytona 6 hours Ferrari 720304 Kyalami F1 March 720312 Mallory Park F2 March 720318 Brands Hatch F1 March Race of champions 720325 Sebring 12 hour Ferrari 720331 Oulton Park F2 March 720403 Thruxton F2 March 720409 Ontario F1 March 720416 Brands Hatch 1000 km Ferrari 720423 Silverstone F1 March Non-champ 720425 Monza 1000 km Ferrari 720501 Jarama F1 March 720507 Spa 1000 km Ferrari 720514 Monaco F1 March 720521 Targa Florio Sportscars Ferrari 720528 Nürburgring 1000 km Ferrari 720529 Crystal Palace F2 March 720604 Belgium F1 March 720611 Le Mans 24 hours Ferrari 720618 Zandvoort F1 March 720625 Österreichring 1000 km Ferrari 720702 Clermont Ferrand F1 March 720709 Tulln F2 March 720715 Brands Hatch F1 March Non-champ 720722 Watkins Glen 6 hours Ferrari 720730 Nürburgring F1 March 720806 Mantorp Park F2 March 720813 Österreichring F1 March 720820 Enna F2 March 720827 Karlskoga F2 March 720828 Brands Hatch F1 March 720903 Salzburg F2 March 720910 Monza F1 March 720917 Hockenheim F1 March 720924 St Juvit F1 March 721001 Hockenheim F2 March 721008 Watkins Glen F1 March 721015 Rome F2 March 721022 Mexico City F1 March 721029 Paul Ricard F2 March |
Die race bestond al ver voor de 24 uur van Le Mans en de Mille Migliaquote:The Targa Florio was an open road endurance automobile race held in the mountains of Sicily near Palermo. Founded in 1906, it used to be the oldest sports car racing event, part of the World Championship until 1973. While also a whole tour (giro) of the island was used at times, the track length of the last decades was limited to the 72 kilometres (45 mi) of the Circuito Piccolo delle Madonie which was lapped 11 times.
En wat nou 20 races per seizoen is te veelquote:
Bengt Ronnie Peterson; February 14, 1944 - September 11, 1978)quote:Op zondag 6 februari 2011 19:10 schreef Bluurgh het volgende:
ik zat een beetje rond te kijken op internet over rijders die meer dan 1 ding tegelijkertijd doen, kwam Bourdais nog tegen die Le Mans in 2009 reed, en een maand later zn laatste GP .. Dus blijkbaar gebeurt het toch wel (of het was "ga maar, na de volgende race schoppen we je er toch uit)
maar ik kwam ook de kalender van '72 van Ronnie Peterson tegen:
[ code verwijderd ]
Wat nou, alleen F1 rijden
Bengt Ronnie Peterson; February 14, 1944 - September 11, 1978): 128 F1 racesquote:Op zondag 6 februari 2011 19:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Bengt Ronnie Peterson; February 14, 1944 - September 11, 1978)
Edit: Een dag later kwam de reincarnatie, ik weet nu pas dat dat mijn zus was... beter laat dan nooit, ze rijdt ook zo lekker agressief in 't verkeer!![]()
Ook nu is het nog wel gevaarlijk, al moet je wel heel veel pech hebben wil je verongelukken, zoals Henry Surtees had in de F2.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:09 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Bengt Ronnie Peterson; February 14, 1944 - September 11, 1978): 128 F1 races
Joseph Schlesser (18 May 1928 7 July 1968): 3 F1 races
dat zegt allemaal niet zoveel, het is gevaarlijk, toen nog veel gevaarlijker dan nu
ik zeg ook niet dat het niet gevaarlijk isquote:Op zondag 6 februari 2011 20:12 schreef Nober het volgende:
[..]
Ook nu is het nog wel gevaarlijk, al moet je wel heel veel pech hebben wil je verongelukken, zoals Henry Surtees had in de F2.
Maar wel dat het toen gevaarlijker was, maar het zit nog altijd in een klein hoekje.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:19 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat het niet gevaarlijk is
Tja, als je elk risico uit de weg moet gaan dan zitten de F1 coureurs alleen nog maar thuis op de bank. En zelfs dan kan je nog over de race-auto van je zoontje struikelen...quote:Op zondag 6 februari 2011 16:48 schreef Burnie88 het volgende:
Ik vind het trouwens wel ontzettend onprofessioneel om aan een rally mee te doen in de voorbereiding van een nieuw seizoen. Je weet dat er risico's zijn.. Als je die uit de weg kunt gaan moet je dat ook doen in mijn ogen.
Ik hoop dat Tung niet moet gaan vervangen, die gozer kan niet rijden.
Helemaal mee eens, niet slim zeker als je weet dat je in aanmerking komt voor een stoeltje in een topteam.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:48 schreef Burnie88 het volgende:
Jemig, wat een nieuws over Kubica zeg! Dat was wel even schrikken...
Ik vind het trouwens wel ontzettend onprofessioneel om aan een rally mee te doen in de voorbereiding van een nieuw seizoen. Je weet dat er risico's zijn.. Als je die uit de weg kunt gaan moet je dat ook doen in mijn ogen.
Ik hoop dat Tung niet moet gaan vervangen, die gozer kan niet rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |