Geblazen achtervleugel?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:21 schreef rooneyelst het volgende:
[..]
f-duct is verboden dus denk het neit.
Wel erg slim ... frontaal vlak verminderd + "funny air" van de wielen opzuigenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:27 schreef Burnie88 het volgende:
Haha, die sidepods... Ik moet er echt ff aan wennen. De achterkant van de McLaren is echt prachtig.
Hmmmm ... Als de motor niet vol vermogen draait zou je zeggen dat er dus minder lucht in de airbox 'past' en er dus een beetje lucht omheen stroomt. Zo te zien leidt die intake naar het onderste deel van de achterspoiler. Bij gas los dus meer downforce?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:34 schreef bodylotion het volgende:
Ben erg benieuwd naar de functie van die intake achter de airbox
Cursor toetsenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:56 schreef Ermanon het volgende:
Hoe rijd je met de Mclaren, kan alleen ernaar kijken, verder niks
Volgens Scarbs is het een koelsleuf voor de oliekoeling. Zou goed kunnen, omdat daar in de sidepods minder ruimte voor isquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hmmmm ... Als de motor niet vol vermogen draait zou je zeggen dat er dus minder lucht in de airbox 'past' en er dus een beetje lucht omheen stroomt. Zo te zien leidt die intake naar het onderste deel van de achterspoiler. Bij gas los dus meer downforce?
Zou dat het zijn?
quote:"I think there are some novel features on the car the long wheelbase and U-shaped sidepods are probably the most obvious examples," said Lowe. "The thinking behind that is to feed as much good-quality air as possible to the rear-lower main plane and the floor of the car. We want to get the rear-end working as well as possible following the loss of performance caused by the banning of the double-diffuser."
Wordt door McLaren bevestigd:quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:19 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Volgens Scarbs is het een koelsleuf voor de oliekoeling. Zou goed kunnen, omdat daar in de sidepods minder ruimte voor is
quote:For 2011, KERS is now a single integrated unit that sits within the survival cell, beneath the fuel-tank. In 2009, it was housed in the sidepods. The hybrids cooling intake sits directly below the main rollhoop intake. And, once again, weve really pushed the cars cooling configuration: weve got a second air intake on the engine cover for gearbox and hydraulic cooling.
Heerlijk "droog" weer!quote:
Zwart is zo standaard, ik ben voor dat chrome! Al gaat het om de prestaties op de baan, ben benieuwd naar de komende tests.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:02 schreef -moppie- het volgende:
Zo mooi vind ik hem niet.![]()
Die zwarte van gisteren kon ik meer waarderen.
quote:De nieuwe Force India-bolide zal dinsdag 8 februari online worden onthuld. In een videopresentatie op de website van het team zal de VJM03 aan het publiek en de pers worden getoond, waarna de auto op 10 februari haar debuut zal maken op het circuit van Jerez.
Net als enkele andere teams koos Force India er afgelopen week in Valencia voor om nog met de oude auto te testen. Dit met als doel meer te weten te komen over de Pirelli-banden waar dit seizoen mee zal worden geracet. Virgin en McLaren zullen hun nieuwe auto ook in Jerez laten debuteren, terwijl de nieuwe HRT nog iets langer op zich laat wachten.
http://www.zweeler.com (nog niet actief)quote:Op zondag 6 februari 2011 11:22 schreef Schunckelstar het volgende:
weet er iemand een leuke manager?
ik doe met vrienden al een paar jaar mee met de gpupdate-manager, maar daar zijn we niet echt tevreden over
De onze. We zorgen er voor dat het spel een stuk beter gaat lopen ten opzichte van vorig jaarquote:Op zondag 6 februari 2011 11:22 schreef Schunckelstar het volgende:
weet er iemand een leuke manager?
ik doe met vrienden al een paar jaar mee met de gpupdate-manager, maar daar zijn we niet echt tevreden over
Hij schijnt meerdere botbreuken te hebben, wie was er ook alweer reserverijder bij lotus renault?quote:
quote:Op zondag 6 februari 2011 13:31 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Hij schijnt meerdere botbreuken te hebben, wie was er ook alweer reserverijder bij lotus renault?
quote:However, team principal Eric Boullier made it clear last week that Bruno Senna would be his number one choice to slot into a race seat - because he is the one with the most contemporary F1 experience.
"I will give it to the one who is ready," Boullier said when asked which of his reserves was most likely to be used first. "Bruno is the most ready driver."
Tung toch?quote:Op zondag 6 februari 2011 13:31 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Hij schijnt meerdere botbreuken te hebben, wie was er ook alweer reserverijder bij lotus renault?
Google translatequote:ANGST VOOR ZIJN HAND - nu hulp nodig, het duurde een lange tijd om hem vrij te laten, omdat hij opgenomen in een vangrail van de auto. Kubica is altijd gebleven bewuste en werd overgebracht met een helikopter brand Genua Santa Corona di Pietra Ligure ziekenhuis waar artsen vonden meerdere trauma. Volgens de eerste rapporten is aangegeven de piloot had een gebroken arm en pols. De artsen hebben een vinkje om verwondingen te controleren of de omvang van de aanwezigheid van breuken en inwendige. Tussen fracturen gemeld door de piloot in de crash tegen de muur van de kerk, zelfs dat van een zeer ernstige hand volgens de eerste geruchten in het gedrang komt. 14 is verwacht voor de eerste medische bulletin.
Senna wordt overal genoemd als coureur in Bahrein voor Renault door alle F1-media die ik vinden kan.quote:
Die heeft niets, geloof ik.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:45 schreef kepler het volgende:
Damn, hij heeft zo te zien ook een blauw oog... Dat is echt een gigantische klap dan geweest
Hoe is het met de navigator??
ja Grosjeanquote:Op zondag 6 februari 2011 13:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Tung, senna en ik dacht dat ze nog een 3e hadden.
pffff
klote zeg
Ze hebben er vijfquote:Op zondag 6 februari 2011 13:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Tung, senna en ik dacht dat ze nog een 3e hadden.
pffff
klote zeg
Van de FIA twitter...quote:Robert is being treated in hospital for what we think are serious internal injuries A press release will be available on 40 minutes time
Welke twitter is dat dan? Krijg 'm niet gevonden, alleen een unofficial Press release twitter.quote:
quote:Robert Kubica has "very severe injuries", a figure close to the Renault driver revealed on Sunday.
As the motor racing world awaits official information about the Pole's condition after a high speed rally crash, Stephane Samson - referred to as a 'consultant' to Kubica by the German news agency SID - shed some light on his injuries.
"All we know is that Robert's life is not in danger," Samson said. "However, he has very severe injuries to his left hand and left leg, but we don't know anything more about it."
It was earlier rumoured that the 26-year-old, reportedy in a serious condition, has internal injuries, a broken femur, and a badly crushed hand that surgeons are considering amputating.
A detailed medical bulletin is expected shortly.
ow sorry, is van formula1.comquote:Op zondag 6 februari 2011 14:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Welke twitter is dat dan? Krijg 'm niet gevonden, alleen een unofficial Press release twitter.
Als Senna testrijder is dan hebben we wellicht die gele helm terug in een JPS-coloured Lotus....
http://quatrorodas.abril.(...)er&utm_medium=socialquote:Als Kubica is niet in staat om het seizoen 2011 beginnen, de Lotus Renault rijders heeft vijf reserves om hem te vervangen. Als dit gebeurt, moet de keuze worden Bruno Senna, die vorige week geprezen door de ploegleider, Eric Boullier.
"Ik geef (de plaats) naar een die beter voorbereid deze keer, en nu Bruno is de meer ervaren piloot."
Ja ... want F1 is super-veilig.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:07 schreef roelofjan het volgende:
Snap trouwens niet dat ze hem in een rally mee laten doen.
Webber mag mountainbiken, Alonso mag skieen, etc, etc. Het houdt de coureurs scherp tijdens het winter-seizoen denk ikquote:Op zondag 6 februari 2011 14:07 schreef roelofjan het volgende:
Snap trouwens niet dat ze hem in een rally mee laten doen.
wat deden de kampioenen van vroeger wel niet allemaal tijdens een F1 seizoen denk je?quote:Op zondag 6 februari 2011 14:07 schreef roelofjan het volgende:
Snap trouwens niet dat ze hem in een rally mee laten doen.
klopt maar dat krampachtige gejank van nu is ook niets!quote:Op zondag 6 februari 2011 14:12 schreef rooneyelst het volgende:
vroeger dronken ze ook een liter whisky de dag voor de race en rookten ze tijdens de pitstops...wat vroeger gebeurde is niet altijd goed hoor
Dat heeft er geen ene donder mee te maken.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ja ... want F1 is super-veilig.
[ afbeelding ]
Je spreekt jezelf nu een beetje tegenquote:Op zondag 6 februari 2011 14:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ja ... want F1 is super-veilig.
[ afbeelding ]
Ja, maar dat een Alonso in de winter op ski's staat betekent bijvoorbeeld niet dat hij meedoet aan wedstrijden super G afdeling.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:08 schreef kepler het volgende:
[..]
Webber mag mountainbiken, Alonso mag skieen, etc, etc. Het houdt de coureurs scherp tijdens het winter-seizoen denk ik
Maar daar leek het niet op, weet niet of je dat toen ook live hebt gezien...quote:Op zondag 6 februari 2011 14:22 schreef kepler het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nu een beetje tegen
Want Kubica liep gewoon weg na deze crash (nou ja, gewoon... Zonder zware verwondingen iig)
Lol, dat Ferrari en Ducati jaarlijks gaat skiën en racen op ijs... dat is inderdaad wat anders.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:23 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja, maar dat een Alonso in de winter op ski's staat betekent bijvoorbeeld niet dat hij meedoet aan wedstrijden super G afdeling.
Of je begrijpt me verkeerd.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:22 schreef kepler het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nu een beetje tegen
Want Kubica liep gewoon weg na deze crash (nou ja, gewoon... Zonder zware verwondingen iig)
Dan had je een ander voorbeeld moeten nemen, waar iemand wel gewond raaktquote:Op zondag 6 februari 2011 14:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Of je begrijpt me verkeerd.
Punt is dat je moeilijk iemand kan verbieden om rally te rijden als je 'm wel in een F1 auto zet.
Dat Kubica kon lopen na dat ongeluk is meer mazzel dan geplande veiligheid (zie bungelende voetjes uit de neus survival shell van de auto).
Begrijp/zie ik het nu goed, en is de vangrail dwars door de auto geschoten??quote:
Ik ook, en denk dat dat ook wel een goede optie is.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat was nog niet voorbij gekomen bij me maar ik zie dat wel graag gebeuren!
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik ook, en denk dat dat ook wel een goede optie is.
quote:"I am very disappointed with how they have used my name for their own marketing. I have never even seriously considered driving for Renault, and I can assure you that I am 100 per cent sure that I will not drive for Renault next season."
Ze hebben (mocht alles niet zo aflopen met kubica als dat we hopen) geen echte goede F1 coureur terwijl ze wellicht wel (afgaande op de gereden tijd in de test) een auto hebben die mee kan met de (sub)top. De topcoureurs (alonso, vettel, hamilton, kobayashi ;P) op Kimi na staan onder contract. Ik zou als team alles eraan doen om hem in mijn team te hebben zodat je naast je pay driver nog een fatsoenlijke coureur hebt rijden en naar alle waarschijnlijkheid betere resultaten kan boeken.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:14 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Ik zie het alleen nog niet zo snel gebeuren....
[..]
quote:Kubica suffers multiple fractures
Robert Kubica looks set to miss the start of the new Formula 1 season after suffering multiple fractures to his right arm, leg and hand in a crash on the Ronde di Andora rally on Sunday.
The Polish driver was airlifted to hospital on Sunday morning following a high-speed crash that took place 4.6 kilometres into the opening stage of the event, on a stage near the village of Testico in Italy.
Kubica is understood to have swiped a wall and hit a crash barrier in a Super 2000 Skoda Fabia on the first stage of the rally - which he was competing in shortly after completing the first week of pre-season F1 testing with Renault at Valencia.
According to sources at the event, Kubica was trapped in the car for more than one hour until specialist extraction equipment could get to the scene of the crash.
There are unconfirmed reports that Kubica's injuries were caused by the end of a crash barrier penetrating the footwell of the car - which would explain why his injuries were on his right hand side rather than by the door.
According to a statement issued by Kubica's Renault team, he has been diagnosed with multiple fractures to his right arm, leg and hand.
After being transferred to the Santa Corona Hospital in Pietra Ligure, Kubica underwent surgery on Sunday afternoon for the injuries he suffered - with doctors believed to be focusing their efforts on his injured hand and, in particular, its blood supply.
An update from the hospital in the afternoon said that the operation on Kubica would continue until Sunday evening. And although amputation of the hand had been ruled out, it was too early to give a prognosis on how well the hand would recover from the injuries it suffered.
It was also confirmed that Kubica was out of immediate danger, and there was no threat to his life.
Kubica's injuries look almost certain to prevent him starting the season for Renault, with the first race of the campaign due to take place in Bahrain on March 13.
Renault will likely call on reserve driver Bruno Senna to fill in in the short term, but the team could opt for a more experienced driver if Kubica faces a more lengthy lay-off.
Vroeger deden F1-coureurs aan Lotus Cortina races mee voor of na de F1-wedstrijd. Ik vind het juist van racegenen getuigen. Anderen deden F2 of een andere klasse.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:48 schreef Burnie88 het volgende:
Jemig, wat een nieuws over Kubica zeg! Dat was wel even schrikken...
Ik vind het trouwens wel ontzettend onprofessioneel om aan een rally mee te doen in de voorbereiding van een nieuw seizoen. Je weet dat er risico's zijn.. Als je die uit de weg kunt gaan moet je dat ook doen in mijn ogen.
Juist ja.. lekker.. Hoe is t dan met zn benenquote:There are unconfirmed reports that Kubica's injuries were caused by the end of a crash barrier penetrating the footwell of the car - which would explain why his injuries were on his right hand side rather than by the door.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 | 720109 Buenos Aires 1000 km Ferrari 720123 Buenos Aires F1 March 710206 Daytona 6 hours Ferrari 720304 Kyalami F1 March 720312 Mallory Park F2 March 720318 Brands Hatch F1 March Race of champions 720325 Sebring 12 hour Ferrari 720331 Oulton Park F2 March 720403 Thruxton F2 March 720409 Ontario F1 March 720416 Brands Hatch 1000 km Ferrari 720423 Silverstone F1 March Non-champ 720425 Monza 1000 km Ferrari 720501 Jarama F1 March 720507 Spa 1000 km Ferrari 720514 Monaco F1 March 720521 Targa Florio Sportscars Ferrari 720528 Nürburgring 1000 km Ferrari 720529 Crystal Palace F2 March 720604 Belgium F1 March 720611 Le Mans 24 hours Ferrari 720618 Zandvoort F1 March 720625 Österreichring 1000 km Ferrari 720702 Clermont Ferrand F1 March 720709 Tulln F2 March 720715 Brands Hatch F1 March Non-champ 720722 Watkins Glen 6 hours Ferrari 720730 Nürburgring F1 March 720806 Mantorp Park F2 March 720813 Österreichring F1 March 720820 Enna F2 March 720827 Karlskoga F2 March 720828 Brands Hatch F1 March 720903 Salzburg F2 March 720910 Monza F1 March 720917 Hockenheim F1 March 720924 St Juvit F1 March 721001 Hockenheim F2 March 721008 Watkins Glen F1 March 721015 Rome F2 March 721022 Mexico City F1 March 721029 Paul Ricard F2 March |
Die race bestond al ver voor de 24 uur van Le Mans en de Mille Migliaquote:The Targa Florio was an open road endurance automobile race held in the mountains of Sicily near Palermo. Founded in 1906, it used to be the oldest sports car racing event, part of the World Championship until 1973. While also a whole tour (giro) of the island was used at times, the track length of the last decades was limited to the 72 kilometres (45 mi) of the Circuito Piccolo delle Madonie which was lapped 11 times.
En wat nou 20 races per seizoen is te veelquote:
Bengt Ronnie Peterson; February 14, 1944 - September 11, 1978)quote:Op zondag 6 februari 2011 19:10 schreef Bluurgh het volgende:
ik zat een beetje rond te kijken op internet over rijders die meer dan 1 ding tegelijkertijd doen, kwam Bourdais nog tegen die Le Mans in 2009 reed, en een maand later zn laatste GP .. Dus blijkbaar gebeurt het toch wel (of het was "ga maar, na de volgende race schoppen we je er toch uit)
maar ik kwam ook de kalender van '72 van Ronnie Peterson tegen:
[ code verwijderd ]
Wat nou, alleen F1 rijden
Bengt Ronnie Peterson; February 14, 1944 - September 11, 1978): 128 F1 racesquote:Op zondag 6 februari 2011 19:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Bengt Ronnie Peterson; February 14, 1944 - September 11, 1978)
Edit: Een dag later kwam de reincarnatie, ik weet nu pas dat dat mijn zus was... beter laat dan nooit, ze rijdt ook zo lekker agressief in 't verkeer!![]()
Ook nu is het nog wel gevaarlijk, al moet je wel heel veel pech hebben wil je verongelukken, zoals Henry Surtees had in de F2.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:09 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Bengt Ronnie Peterson; February 14, 1944 - September 11, 1978): 128 F1 races
Joseph Schlesser (18 May 1928 7 July 1968): 3 F1 races
dat zegt allemaal niet zoveel, het is gevaarlijk, toen nog veel gevaarlijker dan nu
ik zeg ook niet dat het niet gevaarlijk isquote:Op zondag 6 februari 2011 20:12 schreef Nober het volgende:
[..]
Ook nu is het nog wel gevaarlijk, al moet je wel heel veel pech hebben wil je verongelukken, zoals Henry Surtees had in de F2.
Maar wel dat het toen gevaarlijker was, maar het zit nog altijd in een klein hoekje.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:19 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat het niet gevaarlijk is
Tja, als je elk risico uit de weg moet gaan dan zitten de F1 coureurs alleen nog maar thuis op de bank. En zelfs dan kan je nog over de race-auto van je zoontje struikelen...quote:Op zondag 6 februari 2011 16:48 schreef Burnie88 het volgende:
Ik vind het trouwens wel ontzettend onprofessioneel om aan een rally mee te doen in de voorbereiding van een nieuw seizoen. Je weet dat er risico's zijn.. Als je die uit de weg kunt gaan moet je dat ook doen in mijn ogen.
Ik hoop dat Tung niet moet gaan vervangen, die gozer kan niet rijden.
Helemaal mee eens, niet slim zeker als je weet dat je in aanmerking komt voor een stoeltje in een topteam.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:48 schreef Burnie88 het volgende:
Jemig, wat een nieuws over Kubica zeg! Dat was wel even schrikken...
Ik vind het trouwens wel ontzettend onprofessioneel om aan een rally mee te doen in de voorbereiding van een nieuw seizoen. Je weet dat er risico's zijn.. Als je die uit de weg kunt gaan moet je dat ook doen in mijn ogen.
Ik hoop dat Tung niet moet gaan vervangen, die gozer kan niet rijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |