Haha, dat bestrijd ik. Ik vond het geluid van Lotus ook nog eens het mooiste naast de bolide zelf. Een heel schel jankend geluid. Op Hockenheim had ik serieus iedere ronde kippenvel als er een Lotus langskwam, ging gewoon vanzelf. Maar oke, dat heeft McLaren ook wel.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:19 schreef vosss het volgende:
Vorig jaar vond ik irl de Lotus ook het mooist.
Het beste geluid was vorig jaar voor de McLaren![]()
![]()
![]()
Fuck ja, dat was ik alweer vergetenquote:Gelukkig zijn we in 2013 van dat geluid af en krijgen we lekkere stille pussymotoren als het aan de FIA ligt.
Viel in de jaren '80 ook wel mee. Heb toen nog de BMW 4 cylinder gehoord. Klonk toch best wel aardig (net zoals de andere turbo-motoren). Als het daar op lijkt vind ik het niet erg.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:50 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Haha, dat bestrijd ik. Ik vond het geluid van Lotus ook nog eens het mooiste naast de bolide zelf. Een heel schel jankend geluid. Op Hockenheim had ik serieus iedere ronde kippenvel als er een Lotus langskwam, ging gewoon vanzelf. Maar oke, dat heeft McLaren ook wel.
Gelukkig zijn we in 2013 van dat geluid af en krijgen we lekkere stille pussymotoren als het aan de FIA ligt.
quote:adamcooperf1 #F1 Mercedes running KERS today, having left it switched of yesterday. Brawn didn't have it in 2009 so new experience for team
quote:f1enigma Auto Motor Und Sport reports that Mercedes will buy the remaining 24,9perc from the team until Bahrain. So they will have all the shares
quote:NobleF1 Pedro de la Rosa looks set to remain as Pirelli's test driver http://bit.ly/f9I6Nq
quote:gpupdate News: Ian Phillips joins Marussia Virgin Racing http://bit.ly/emk6Cf
Wat mij opvalt is dat ze niet die opstaande randen hebben op de neus (waar Red Bull in 2009 mee begon). Vrijwel ieder andere team heeft dat. Al moet dat maar net in het totale pakket passen, natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:01 schreef nils7 het volgende:
Die Lotus is wel totaal anders dan de rest, dikkere neus enzo... of ze slaan de plank mis of...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Pos Driver Team Time Laps 1. Alonso Ferrari 1m13.307s 108 2. Vettel Red Bull Renault 1m13.614s +0.307 43 3. Di Resta Force India Mercedes 1m13.844s +0.537 111 * 4. Hamilton McLaren Mercedes 1m14.353s +1.046 83 * 5. Kubica Renault 1m14.412s +1.105 104 6. Rosberg Mercedes 1m14.645s +1.338 69 7. Glock Virgin Cosworth 1m15.408s +2.101 34 * 8. Barrichello Williams Cosworth 1m16.023s +2.716 51 9. Perez Sauber Ferrari 1m16.198s +2.891 42 10. Maldonado Williams Cosworth 1m16.266s +2.959 29 11. Buemi Toro Rosso Ferrari 1m16.359s +3.052 46 12. Alguersuari Toro Rosso Ferrari 1m16.474s +3.167 64 13. Webber Red Bull Renault 1m17.365s +4.058 17 14. Karthikeyan HRT Cosworth 1m17.769s +1.165 80 * 15. Kovalainen Lotus Renault 1m20.649s +7.342 15 * 2010 car |
quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik vind de neus van de Mercedes van de voorkant heel erg op een benetton lijken. De blauwe Mild Seven versies een van de latere jaren toen Schumacher er niet meer reed. Volgens mij de tijd Wurz/Fisico
[ afbeelding ]
Zal even zoeken..
Hmm kan niet echt een gelijkend plaatje vinden.. Mja blijkbaar puur in mn gedachten dan..
Jeanquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze bedoel je denk iklijkt er idd wel een beetje op.
Mwa, Kolles perst de een of ander onbekende (maar zeker talentvollequote:Op woensdag 2 februari 2011 06:19 schreef Bolleke_666 het volgende:
Vrees met grote vrezen dat HRT het seizoen niet af kan maken?!?!
Dubbel feest dit jaarquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:10 schreef ElmarO het volgende:
En speciaal voor Sinister; de wagen van Rosberg stond ook vandaag langs de kant met een probleem.
quote:
In 1991 deed Jean het niet slecht naast Prost. Die paar races die ze dan als teamgenoten redenquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:03 schreef 0634 het volgende:
Ik denk anders niet dat hij Mansell of Prost zou hebben verslagen in gelijk materiaal.
Interessant!quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:02 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull heeft nog steeds een geblazen diffuser.
Dat moet haast wel weer een prachtige bolide worden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Interessant!
Ik ben benieuwd waar McLaren mee gaat komen...
Bedoel je niet Canada 95? In Suzuka werd hij tweede.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
In 1991 deed Jean het niet slecht naast Prost. Die paar races die ze dan als teamgenoten reden
Bij Alesi denk ik altijd aan twee dingen: Suzuka 1995 en de vijf-voor-1 stand van zijn handen op het stuur.
Altijd een mooie coureur geweest om te zien sturen in een F1 auto.
Ik krijg een violation errorquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Bij McLaren zijn te lekker bezig: http://yfrog.com/hsesdxkj
Diegene heeft een toetjesbakje op zijn hoofd balanceren terwijl hij aan de auto van Button werkt
Refreshen (F5) helpt!quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Adrian Sutil Force India VJM-03 1:13.201 49 Jenson Button McLaren MP4-25 1:13.553 38 Michael Schumacher Mercede W02 1:14.537 35 Mark Webber Red Bull RB7 1:14.584 48 Pastor Maldonado Williams FW33 1:14.844 52 Sebastien Buemi Toro Rosso STR6 1:15.107 45 Timo Glock Virgin VR01 1:15.613 68 Sergio Perez Sauber C30 1:15.625 48 Felipe Massa Ferrari F150 1:15.650 12 Robert Kubica Renault R31 1:18.855 20 Narain Karthikeyan HRT F110 1:16.997 41 Jarno Trulli Lotus T128 No time 23 |
Je was me voor.quote:
quote:Problems for Pirelli?
02/02/2011
Mat Coch writes:
Returning to the sport for the first time in almost two decades, Pirelli may have bitten off more than it can chew if rumblings in the paddock are to be believed.
With the first pre-season test of 2011 barely under way the Italian company has come in for some criticism, most notably from Ferrari's Fernando Alonso.
Speaking with Germany's Auto Motor und Sport, Alonso said the tyres "degrade quite a lot, especially the rears, and the lap times are not consistent." The Spaniard's complaints appear to be fair, a photo comparison of the circuit shows it littered with chunks of rubber off the racing line.
Taken from the same corner a year apart the images appear to highlight Pirelli's increased degradation (above) over the Bridgestones used in 2010 (below).
When contacted by Pitpass in response to the abundance of marbles Paul Hembery, Pirelli's Motorsport Director said: "As we weren't present at the official Valencia test last year, it's hard for us to make comparisons at the moment. The amount of marbles depends greatly on track temperatures and compounds used, as well as the time taken for optimal working temperatures to be reached. From our information, most of the tests held here last year were in rainy conditions."
While Alonso's comments were not flattering one insider has gone even further, suggesting the Pirelli tyres are so bad they could be considered "dangerous". Gary Paffet, a highly experienced test driver who has been with McLaren since 2006, was more diplomatic in his assessment. "Happily, the wear issues we experienced in Abu Dhabi have definitely improved," he said, "we saw better wear patterns and fewer problems with the tyres. It's useful to understand how the tyres go off, and how the balance changes once they do."
The comments suggest Pirelli has a lot of work ahead of it as it comes to grips - no pun intended - with the pressure associated with Formula One, though Hembery says the company is ready to meet the challenge: "The pressure is a normal part of our work," he says. "We want to achieve excellent results and so we have always been working to a tight time schedule. We will of course learn much more as we make progress, and we pay a lot of attention to the feedback and data we obtain from testing. Naturally, the teams have their own competitive agenda, which is a constant element of Formula One."
However, not everyone one in the Pirelli camp shares Hembery's optimism, with some staff members already understood to be abandoning ship even before the opening race of the season. Indeed, the situation has been described by insiders as "a disaster waiting to happen", suggesting Pirelli has no idea and little organisation. Such assertions back up Alonso, who bemoaned the lack of track time because there simply aren't enough tyres on hand.
Pirelli has constantly faced tight deadlines, only announcing its intention to bid for the supply of tyres to Formula One in April last year. Less than two months later it was announced that the Italian firm had secured the contract. Work then began in earnest, the company began testing in August using a 2009 spec Toyota before an open test in Abu Dhabi at the end of the season gave the teams their first taste of the rubber.
With just a few weeks before the opening round of the championship in Bahrain, Pirelli looks to have its work cut out not only in satisfying the concerns the drivers and teams, but even members of its own staff.
Volgens mij wilden ze juist meer pitstops om de races op te leuken. Nu zorgt Pirelli daarvoor is het weer niet goed.quote:
Nee dat klopt niet, Alonso reed 1:13.307 als snelste wagen van 2011.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je was me voor.
Kubica intussen 3de en daarmee snelste 2011 wagen.
3. Kubica Lotus Renault GP R31 1:14.168 + 0.967 31 pit
Van vandaag!quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:13 schreef Nober het volgende:
15:10 Buemi gefrustreerd na slechte stuurwissel
Sebastien Buemi zat zich zojuist op te vreten in zijn auto in de pitbox. Zijn crew verwisselde een stuurtje en dat verliep niet soepel, tot zichtbaar ongenoegen van de Zwitser. Verder is Button bezig aan een lange run van meer dan tien ronden. Hij rijdt 1:16 hoog, 1:17 laag
[..]
Nee dat klopt niet, Alonso reed 1:13.307 als snelste wagen van 2011.
Dat dacht ik al, misschien gaat hij nog wel de snelste worden van vandaag en deze testdriedaagse!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |