Sinister-D- | zaterdag 8 januari 2011 @ 14:46 |
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | Openingsposts van de Grands Prix van het seizoen 2010: 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1 Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009: 2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix 2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one 2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir Grand Prix van Spanje 2009 Formula1 Grand Prix de Monaco 2009 2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix 2009 Formula 1 Santander British Grand Prix 2009 Formula 1 Santander German Grand Prix 2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix 2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe 2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix 2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix 2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix 2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil 2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix Eindstanden 2009 Eindstanden F1-kampioenschap Teams: - McLaren - Ferrari - BMW Sauber - Renault - Scuderia Toro Rosso - Red Bull Racing - Williams - Mercedes GP - Force India - Campos Meta 1 - Lotus F1 Racing - Virgin Racing - US F1 Team (US F1 racet niet in 2010) - Stefan GP (StefanGP racet niet in 2010) Wie staan er in 2011 aan de start Red Bull Racing WCC 2010 01. Sebastian Vettel WDC 2010 02. Mark Webber McLaren 03. Jenson Button WDC 2009 04. Lewis Hamilton WDC 2008 Ferrari 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Felipe Massa Mercedes GP 07. Michael Schumacher Veel te vaak WDC 08. Nico Rosberg Lotus-Renault 09. Robert Kubica 10. Vitaly Petrov Williams 11. Rubens Barrichello 12. Pastor Maldonado Force India 14. Officieel nog TBA 15. Officieel nog TBA Sauber 16. Kamui Kobayashi 17. Sergio Perez Scuderia Toro Rosso 18. Sebastien Buemi 19. Jaime Alguersuari Lotus F1 Racing Als het zo nog heet tegen komend seizoen 20. Jarno Trulli 21. Heikki Kovalainen HRT F1 Team ??. Narain Karthikeyan ??. TBA Virgin Racing 24. Timo Glock 25. Jerome D'Ambrosio Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA. F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport.com Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief): - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2) - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series) - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009)) Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting Regulations - [pdf] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations Technical Regulations 2009/2010 - [pdf] 2010 F1 Technical Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations Gerelateerde reguleringen O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA Testschema ![]() De kalender voor 2010 met 19 races ![]() Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009 Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd. • Artikelen over KERS Artikel 1 Artikel 2 over KERS (Duitstalig) • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen Artikel 1 BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2010 De OP is hier te vinden [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 08-01-2011 18:22:12 ] | |
Sinister-D- | zaterdag 8 januari 2011 @ 14:48 |
Crap, vergeten de teams in de nieuwe volgorde te zetten Heeft iemand anders zin om de wiki aan te passen met 2010 topics? [ Bericht 16% gewijzigd door Sinister-D- op 08-01-2011 14:54:50 ] | |
Trystar | zaterdag 8 januari 2011 @ 14:57 |
Googolplexian | zaterdag 8 januari 2011 @ 16:10 |
Waarom niet de 2011 banner? ![]() ![]() | |
Migue | zaterdag 8 januari 2011 @ 17:06 |
Op de foto's is wel duidelijk te zien dat het echt goud is. | |
ElmarO | zaterdag 8 januari 2011 @ 17:58 |
Zal kijken of het mij dit weekend lukt. ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 8 januari 2011 @ 18:23 |
fixxxxed. Wiki is nog niet up-to-date, en was te lui om alles aan te passen ![]() | |
ArcticBlizzard | zaterdag 8 januari 2011 @ 19:15 |
Hij is leuk, valt me mee dat je lewis niet ineens de bocht om komt driften met een nieuwe gulwing. | |
bodylotion | zaterdag 8 januari 2011 @ 19:23 |
ik vond die gele renault van afgelopen seizoen ook vet! dat rood van total vloekt nogal met de rest (vorig jaar ook) | |
sanger | zaterdag 8 januari 2011 @ 19:55 |
lewis rijdt dan ook niet bij Mercedes ![]() | |
Migue | zaterdag 8 januari 2011 @ 21:43 |
De Duitse commercial is nóg leuker! | |
Googolplexian | zaterdag 8 januari 2011 @ 23:17 |
![]() | |
sveno1990 | maandag 10 januari 2011 @ 01:00 |
ben aardig benieuwd naar de nieuwe auto's dus nog ff afwachten ![]() | |
bodylotion | maandag 10 januari 2011 @ 11:08 |
de wagens van 2010 waren - qua looks - een enorme vooruitgang ten opzichte van 2009, dus ik ben ook erg benieuwd. | |
Ermanon | maandag 10 januari 2011 @ 16:12 |
Vind ze echter nog steeds niet echt mooi hoor | |
SjaakVilleneuve | maandag 10 januari 2011 @ 17:51 |
Hehehe Der Franz Dacht dat Bayern een en al door Audi werd gesponsord ![]() | |
Sally | maandag 10 januari 2011 @ 20:03 |
Hij's weer great, Googol! ![]() Ik heb 'm geupload op de FOK!servers, dan blijftie (soort-van) eeuwig ![]() ![]() http://i.fokzine.net/uplo(...)uwtjesbanner2011.png was de wiki al geupdatet? | |
ElmarO | maandag 10 januari 2011 @ 20:48 |
Heb een gedeelte gedaan, maar er staan nog wat oudere dingen in. Heb daar alleen helaas geen tijd voor op het moment. | |
Sally | maandag 10 januari 2011 @ 20:50 |
Ik zal eens kijken wat ik aan an passen tijdens (de reclames van) Quantum Solace ![]() /offtopic | |
Sally | maandag 10 januari 2011 @ 22:10 |
Niet tegelijk bezig zijn in de wiki! ![]() Wie was/is er bezig en wat is er aangepast dat ik eventueel ga overriden? Edit: ik zie dat Elmar bezig is geweest, ik fix die veranderde dingen wel in mijn tekst. Komt goed ![]() ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door Sally op 10-01-2011 22:16:22 ] | |
Sally | maandag 10 januari 2011 @ 22:58 |
Wiki van de OP is flink aangepast door ElmarO en mijzelf, en er zijn nieuwe pics nodig voor Testschema 2011 en Kalender 2011. Deze dus: Testschema ![]() De kalender voor 2010 met 19 races <<<<< ik heb de races 2011 met datum ook in de tekst geplaatst <<<< ![]()
| |
Nober | dinsdag 11 januari 2011 @ 08:38 |
Ik ben benieuwd naar de wagens maar vooral naar de tests, en dan vooral hoe zal Mercedes voor de dag komen? Ik denk met de herintreding van KERS dat Ferrari en McLaren wel een voordeel hebben (die gebruikte dat ook in 2009). Daarnaast vind ik 20 GP's veelste veel, ik denk dat 18 GP's de grens moet zijn want de coureurs kunnen sowieso niet 8 maanden lang op hun best presteren. [ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 11-01-2011 08:43:28 ] | |
Googolplexian | dinsdag 11 januari 2011 @ 08:46 |
![]() ![]() Voor dat geld en die prestige doen ze hun fakking best maar ![]() | |
sanger | dinsdag 11 januari 2011 @ 08:50 |
Heb jij 2 maanden per jaar vakantie? Mag ik bij jou komen werken? ![]() ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 11 januari 2011 @ 09:16 |
Nee ![]() | |
sanger | dinsdag 11 januari 2011 @ 09:26 |
Nee, ik heb geen 2 maanden vakantie OF nee je mag niet bij me komen werken ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 11 januari 2011 @ 09:44 |
Ja | |
sanger | dinsdag 11 januari 2011 @ 09:50 |
![]() | |
Tarado | dinsdag 11 januari 2011 @ 10:02 |
![]() | |
sasquatsch | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:32 |
Tip: Begin voor jezelf. Zorg er dan voor dat je in 10 maanden genoeg verdient om 2 maanden vakantie te nemen. Ik heb genoeg collega's die het zo doen. | |
sanger | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:33 |
Ik heb me toevallig net gisteren ingeschreven bij de KvK ![]() ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:36 |
![]() | |
Googolplexian | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:54 |
Nou ... dan hoor ik het wel wanneer je een site, visitekaartjes of promotiemateriaal nodig hebt ![]() | |
Llotyhy | dinsdag 11 januari 2011 @ 12:03 |
De BBC heeft vandaag bekend gemaakt dat Jonathan Legard dit jaar definitief gepasseerd wordt. Martin Brundle en David Coulthard zullen samen het commentaar verzorgen tijdens de races. Voor het geval iemand van jullie dat nog niet wist. ![]() | |
sanger | dinsdag 11 januari 2011 @ 12:04 |
Zodra ik er echt meer mee ga doen dan zal ik indd aan je denken ![]() Voorlopig is het om naast mijn dinestverband nog e.e.a. voor mijn oude werkgever te doen. En daarnaast wat kleine klusjes aanpakken ![]() ![]() | |
Migue | dinsdag 11 januari 2011 @ 12:35 |
Formule 1-coureurs raceten vroeger alles dat wielen had, en dan hoefde het niet eens vier wielen te hebben. Ieder weekend waren ze wel op het circuit te vinden voor een race, de rest van de week om een auto uit te proberen. Laat mij niet lachen dat de verwende nesten van tegenwoordig niet 20 races lang op hun best kunnen presteren ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 11 januari 2011 @ 12:39 |
Soms zelfs meerdere races per weekend. Mogen ze van mij best weer invoeren. Gastrijders uit de F1 die in een klasse op zaterdag ook nog gaan racen. Net zoals de Procar races in de jaren '70. | |
Waffle | dinsdag 11 januari 2011 @ 14:12 |
Daarnaast meer races is altijd beter. Ik verveel me kapot deze maanden op zondag ![]() | |
Stiggie | dinsdag 11 januari 2011 @ 14:48 |
http://www.gpupdate.net/e(...)ead-commentary-role/ | |
bodylotion | dinsdag 11 januari 2011 @ 15:55 |
dat is goed nieuws! | |
Tarado | dinsdag 11 januari 2011 @ 16:30 |
dat moeten we natuurlijk nog maar afwachten, Brundle is top, maar Coulthard heeft 0 ervaring en ze weten beiden veel van hetzelfde | |
Googolplexian | dinsdag 11 januari 2011 @ 16:54 |
Nou ... Coulthard kan wel wat meer insight geven over o.a. Red Bull & McLaren, natuurlijk. Mede dankzij Coulthard hebben we in 2010 pracht-beelden, info & data meegekregen uit het McLaren control centre en de RedBull garage. Het is imo een erg mooi team zo. Jammer dat Legard zo hard aan de kant wordt geschoven maar de BBC wil koste wat het kost dat Bernie niet meer de pijp aan ITV (of een ander) geeft dus ze gaan er voor de volle 100% voor. | |
bodylotion | dinsdag 11 januari 2011 @ 16:55 |
dat klopt. maar Legard had sowieso niet veel toe te voegen | |
Sinister-D- | dinsdag 11 januari 2011 @ 17:10 |
op een hoop dB's na dan ![]() ![]() | |
Tarado | dinsdag 11 januari 2011 @ 17:27 |
Mee eens maar dat kan nu dus niet meer omdat hij in de commentaar box zit, daarom is het afwachten of het ook een verbetering is en dan heb ik het niet alleen over het commentaar maar het hele BBC F1 programma | |
ElmarO | dinsdag 11 januari 2011 @ 19:02 |
Heb nu als het goed is alles wat nog openstond aangepast. ![]()
| |
Migue | dinsdag 11 januari 2011 @ 19:37 |
Het zal je misschien verbazen, maar er is genoeg autosport gedurende de winter. Dakar natuurlijk, maar ook V8 Supercars begint weer bijna en heeft ook prachtige namen (de Davison-familie, Garth Tander, Craig Lowndes), Daytona 24 Hours is volgende week en is met Grand-Am wel pijnlijk voor het oog geworden, maar het is en blijft de Daytona 24 Hours en daardoor het kijken waard. Prachtige namen ook daar, neem maar gewoon eens een kijkje op de entry list en je zult prachtige namen tegenkomen van oud-F1-rijders, IndyCar-helden, NASCAR-toppers en grote sportscar-namen. Ook een paar Nederlanders, waaronder Jeroen Bleekemolen. Daarbij was de race ook vorig jaar weer een thriller met de meest coole (onverwachte) winnaar die je je voor kan stellen. Genoeg autosport deze winter dus, je moet alleen maar net even weten waar je moet kijken, maar vervelen hoef je je allerminst. Mits je natuurlijk in meer geïnteresseerd bent dan Formule 1 alleen. | |
Googolplexian | dinsdag 11 januari 2011 @ 20:05 |
Autosport staat tot F1 als Bordspellen staan tot Schaken. "Hey ... ik weet dat je helemaal weg bent van schaken maar als er niet geschaakt wordt kun je nog altijd naar ganzeborden kijken, toch? En volgend weekend zijn er ook kampioenschappen Mens Erger Je Niet!" Snap je? | |
ElmarO | dinsdag 11 januari 2011 @ 20:26 |
| |
Googolplexian | dinsdag 11 januari 2011 @ 20:27 |
Gaan ze 'm nou echt bouwen? | |
Migue | dinsdag 11 januari 2011 @ 21:30 |
Ik hoop dat je sarcastisch bent? | |
Nober | dinsdag 11 januari 2011 @ 22:29 |
Vroeger ging het nog niet zo hard als nu, het is wat dat betreft wel topsport geworden. Kijk bijvoorbeeld naar Alonso's eerste deel van vorig jaar en de tweede seizoenshelft, dat was nogal een verschil. Of Webber die had in het begin van het seizoen geen goede resultaten, dat is gewoon te wijten aan dat je niet acht maanden op je best kunt zijn. Trouwens, het enige Race evenement met huidige F1 coureurs lijken de Race of Champions te zijn. Vettel, Button, Schumacher, Kovalainen doen daar nog wel eens aan mee aan het eind van het F1 seizoen. | |
Nober | dinsdag 11 januari 2011 @ 22:36 |
Eerlijk gezegd, ik ben alleen in F1 geïnteresseerd qua autosport (en als Eurosport GP2 uitzend wil ik dat wel zien), ik volg sinds afgelopen weekend de Supercross in Amerika. ![]() Maar zo'n 24 uurs race dat gaat toch nergens over, dat is niet spannend meer na een aantal uur, lijkt me. | |
Waffle | dinsdag 11 januari 2011 @ 22:59 |
Ja natuurlijk. Zit elke avond ook voor Dakar. Maar bijv. de Daytona 24H wordt dat uitgezonden in NL? Dat mis ik namelijk altijd heel erg. Natuurlijk kan je via een stream op internet kijken, maar dat is niet hetzelfde als op tv met commentaar. Ik vind het ook jammer dat RTL nu niet bijv Nascar of IRL uitzend. Een paar jaar terug zonden ze de IRL races uit op zondag toen het F1 seizoen afgelopen was. Ik heb die races namelijk niet gevolgd. | |
bodylotion | dinsdag 11 januari 2011 @ 23:00 |
sinds vorig seizoen volg ik MotoGP en Superbikes ook fanatiek. Ben motoren heel erg gaan waarderen ![]() | |
Migue | woensdag 12 januari 2011 @ 00:09 |
De fitheid van de coureurs tegenwoordig heft dat verschil vast wel op. De aanslag op het lichaam van een coureur is tegenwoordig echt niet groter dan dat het vroeger was. Ook vroeger ging het hard, en toen waren er geen gordels, HANS, cockpitranden, stuurbekrachtiging, waren er flinke hobbels en genoeg hoge snelheidsbochten waar genoeg hoge krachten vrijkwamen. Vooral mentaal moet het vroeger een hel geweest zijn. Ik heb geen idee waar de Daytona 24 Hours te volgen is. Vorig jaar keek ik het geloof ik op de site van GrandAm, maar dat weet ik niet zeker. Misschien zendt MotorsTV het uit. De laatste uren waren wel enorm spannend, maar het blijft sportscarracing, dat is inderdaad iets heel anders dan Formule 1. Het is voor échte autosportliefhebbers, wordt wel eens gezegd ![]() | |
Tarado | woensdag 12 januari 2011 @ 10:20 |
Ik wil niet moeilijk doen, maar dat testschema is niet compleet, ontbreken Valencia begin februari (scheelt weer wachttijd ![]() 2011 FORMULA 1 TEST CALENDAR Date Track 1 Feb Circuito Ricardo Tormo 2 Feb Circuito Ricardo Tormo 3 Feb Circuito Ricardo Tormo 10 Feb Circuito Permanente de Jerez 11 Feb Circuito Permanente de Jerez 12 Feb Circuito Permanente de Jerez 13 Feb Circuito Permanente de Jerez 18 Feb Circuit de Catalunya 19 Feb Circuit de Catalunya 20 Feb Circuit de Catalunya 21 Feb Circuit de Catalunya 3 Mar Bahrain International Circuit 4 Mar Bahrain International Circuit 5 Mar Bahrain International Circuit 6 Mar Bahrain International Circuit Hoe je daar een mooi fotootje van maakt weet ik niet maar je kan het hier terugvinden http://www.gpupdate.net/e(...)ula-1-test-calendar/ | |
Googolplexian | woensdag 12 januari 2011 @ 10:27 |
Zo bijtend was dit toch niet? Eerder cynisch. Maar waarom hoop je dat? | |
Stiggie | woensdag 12 januari 2011 @ 10:29 |
Nice! | |
sasquatsch | woensdag 12 januari 2011 @ 10:42 |
Misschien heb je geluk en komt er een doorstart van de A1GP. Aankondiging wordt morgen verwacht. Kijk ook even op deze site van A10 world series, met een klok die morgen om 11.30 afloopt. Misschien de nieuwe naam van de serie? | |
Trystar | woensdag 12 januari 2011 @ 11:09 |
Stefano Domenicali confirms January 28 launch for the new Ferrari (Jon Noble Twitter) | |
Atreidez | woensdag 12 januari 2011 @ 11:16 |
http://www.gpupdate.net/n(...)-uitzendingen-in-hd/ Laten we hopen dat Bernie nog voor de start van het jaar meegaat en dat we overal gewoon in hd kunnen kijken ![]() | |
Schunckelstar | woensdag 12 januari 2011 @ 11:25 |
lijkt mij dat het vroeger veel zwaarder was dan nu, zeker het turbo-tijdperk. | |
Stiggie | woensdag 12 januari 2011 @ 11:34 |
Cool!!!! | |
Ricard0j | woensdag 12 januari 2011 @ 12:26 |
Trouwens.. wtf is dat met Alonso?![]() ![]() | |
sveno1990 | woensdag 12 januari 2011 @ 12:51 |
zit vast niet lekker in zijn vel misschien omdat hij het WK net misgelopen heeft ![]() | |
sanger | woensdag 12 januari 2011 @ 13:32 |
Zou jij je niet vermommen als je in een Panda moest rijden ![]() | |
Stiggie | woensdag 12 januari 2011 @ 14:49 |
Doet me een beetje denken aan... | |
sasquatsch | woensdag 12 januari 2011 @ 15:37 |
F1 in HD in 2011.
| |
Sally | woensdag 12 januari 2011 @ 16:31 |
Het was dus *de oude* van 2010 die ik daar neerzette in mijn post ![]() ![]() En ElmarO heeft al een stel nieuwe gemaakt, zie deze post in de spoiler: Ahgi dus al vervangen in de wiki, nu die wiki-tekst nog in de huidige OP plakken en we zijn weer up-to-date ![]() Mss moet ik de pics van Elmar ook uploaden op de FOK!servers zodat ze blijven bestaan, remind me later? | |
Tarado | woensdag 12 januari 2011 @ 17:13 |
OK dank je, ik heb toch ook naar die van ElmarO gekeken en dacht dat die incompleet was, maar dus niet goed gezien ![]() | |
Googolplexian | woensdag 12 januari 2011 @ 17:14 |
| |
Sinister-D- | woensdag 12 januari 2011 @ 19:21 |
[Fawlty Towers mode] Me Manuel from Barcelona. Me know nothing! [/Fawlty Towers mode] ![]() | |
Schunckelstar | woensdag 12 januari 2011 @ 19:22 |
![]() | |
Sinister-D- | woensdag 12 januari 2011 @ 19:36 |
logo toont wel enige overeen komsten. Lettertype van ''World Series'' en ''Worldcup of blabla..'' zijn nagenoeg hetzelfde + het woord World in beide subtitels, waar normaal gezien het woord Championship teurgkomt bij de meeste klasse. De 1 oogt ook hetzelfde, en natuurlijk dat A1 en A10 zo goed als dezelfde naam is. ![]() ![]() Gaat Sjeik Maktoum el Maktoum del Maktoum i Maktoum een doorstart maken met de overgebleven boedel? Zou me iig niet verbazen. | |
Nober | woensdag 12 januari 2011 @ 20:58 |
Ze zijn er klaar voor!! ![]() | |
Nober | woensdag 12 januari 2011 @ 21:02 |
The Bahrain International Circuit will revert to its original configuration after experimenting with the six-kilometre "endurance" layout in 2010, which organisers claim was originally done to celebrate Formula One's diamond jubilee, though the layout was received negatively at the time. Was dat al bekend hier? | |
nils7 | woensdag 12 januari 2011 @ 22:42 |
Ik wist het al wel dus ik denk dat het al voorbij is gekomen | |
Peterselieman | donderdag 13 januari 2011 @ 11:36 |
Het lijkt er wel op, alleen viel me net iets vreemds op: http://www.a10worldseries.com/a10worldseries.php De claim is een V10-motor met 600pk. Alleen reden de A1GP-auto's met een V8-motor met 600 pk Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/A1_Grand_Prix_cars | |
Tarado | donderdag 13 januari 2011 @ 11:41 |
Dan is de naam A10 iets beter te begrijpen, benieuwd wie de motoren gaat leveren | |
Tarado | donderdag 13 januari 2011 @ 11:48 |
Dat hij er iets mee te maken gaat hebben lijkt me stug, die zitten zo diep in de schulden, dat was ook 1 van de redenen dat hij zich uit het A1 project terug trok | |
Tarado | donderdag 13 januari 2011 @ 11:57 |
![]() ![]() Renault R30 in 2011 Lotus Renault Livery vandaag in Birmingham gepresenteerd | |
ArcticBlizzard | donderdag 13 januari 2011 @ 11:58 |
Ik ook, zeker nu aardig wat autofabrikanten de v10 uit het assortiment hebben gehaald. | |
Migue | donderdag 13 januari 2011 @ 12:38 |
Ik weet niet hoe het precies zat met de motoren, maar deze waren in ieder geval nooit eigendom van de teams noch de series, maar van Ferrari. Er moest dus wel een nieuwe motorleverancier gevonden worden en als een V10 erin past, waarom ook niet, als het geld ervoor is? | |
Stiggie | donderdag 13 januari 2011 @ 14:36 |
Ziet er dik uit die lotus / renault | |
bodylotion | donderdag 13 januari 2011 @ 15:06 |
Chrysler ![]() | |
bodylotion | donderdag 13 januari 2011 @ 17:36 |
Alonso ziet Schumacher als grootste rivaal vind ik bijzonder, maar Alonso weet wel waar hij het over heeft.... | |
Schunckelstar | donderdag 13 januari 2011 @ 17:40 |
![]() mis alleen nog een bovenaanzicht ![]() | |
Tarado | donderdag 13 januari 2011 @ 18:31 |
Alonsos verdict on the 2011 changes1.13.2011http://www.ferrari.com/En(...)he_2011_changes.aspx | |
LeaderRoel | donderdag 13 januari 2011 @ 21:26 |
Dat rode van Total en dat veel te grote Lotus logo mogen ze er wat mij betreft er wel afhalen. | |
Tarado | vrijdag 14 januari 2011 @ 10:56 |
A10WS Hear our engine in action: | |
sanger | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:06 |
Goede site ![]() ![]() | |
Tarado | vrijdag 14 januari 2011 @ 11:21 |
![]() | |
sasquatsch | vrijdag 14 januari 2011 @ 12:49 |
Nee, op de site staat "come back next week for information". Dus die motor was het wel voor vandaag. | |
Stiggie | vrijdag 14 januari 2011 @ 13:18 |
pfffff wat een schijtsite | |
Tarado | vrijdag 14 januari 2011 @ 13:28 |
Je zou haast zeggen dat het een grap is van iemand, die "persconferentie" van gisteren heeft ook niet plaatsgevonden, tenminste ik kan er niets over terugvinden, verder valt het me op dat er geen enkel bericht over A10WS op de serieuze motorsport sites staat, alleen op wat forums. | |
sasquatsch | vrijdag 14 januari 2011 @ 13:40 |
Ik heb het bij F1Fanatic vandaan, maar RaceXpress geeft er ook aandacht aan | |
Tarado | vrijdag 14 januari 2011 @ 13:44 |
Voorlopig komt het allemaal vrij amateuristisch op me over, we gaan het zien ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 januari 2011 @ 13:44 |
De vlucht waarop Richard Branson zou gaan fungeren als stewardess is uitgesteld. Stewardessenvlucht Branson uitgesteld | |
sasquatsch | maandag 17 januari 2011 @ 15:28 |
Virgin VR-02 doorstaat FIA-crashtests
| |
Tarado | maandag 17 januari 2011 @ 15:50 |
Ook op twitter inmiddels; Martin Brundle @MBrundleF1 Bit of racing bit of TV. http://www.martinbrundle.com | |
Trystar | maandag 17 januari 2011 @ 16:55 |
Follow ![]() | |
Meike26 | maandag 17 januari 2011 @ 20:31 |
Ik hoop wel dat dat A10 project wel echt realistisch is. Vond de A1 GP ook altijd leuk om te zien, zeker ook omdat de serie het gat opvulde van de winterstop van de F1 en elke andere raceklasse (behalve Dakar). Net zoals die Superleague Formula trouwens, zou het niet logisch zijn om deze 2 klasses samen te voegen ? En dan gelijk die V12 motoren erin lepelen ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Meike26 op 17-01-2011 20:34:16 (Ik zei teveel "Natuurlijk" ) ] | |
gvde84 | maandag 17 januari 2011 @ 22:08 |
Pirelli heeft haar regenbanden in het donker getest. dat levert alvast leuke beelden op: http://www.f1journaal.be/(...)anden-in-het-donker/ | |
sasquatsch | dinsdag 18 januari 2011 @ 10:31 |
Renault livery probleem in Canada?
| |
sanger | dinsdag 18 januari 2011 @ 10:47 |
Lees net dat Pirelli de teams wil dwingen om 2 pitstops te maken per race ![]() | |
bodylotion | dinsdag 18 januari 2011 @ 10:49 |
waar? | |
vosss | dinsdag 18 januari 2011 @ 10:51 |
Ik denk in de pitstraat ![]() | |
bodylotion | dinsdag 18 januari 2011 @ 10:52 |
![]() | |
vosss | dinsdag 18 januari 2011 @ 10:56 |
http://www.f1today.nl/201(...)race-te-dwingen.html daar dus ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 18 januari 2011 @ 11:35 |
![]() Kap nou eens met die kunstmatige spanning. Zorg gewoon dat de auto's zelf beter in staat zijn om in te halen (zoals het grondeffect, dat in 2013 terugkomt), zodat er meer op de baan dan in de pits ingehaald wordt. | |
vosss | dinsdag 18 januari 2011 @ 11:37 |
JONG DOE NORMAAL IK KOTS TOCH OOK NIET OP JOU ![]() | |
vosss | dinsdag 18 januari 2011 @ 11:38 |
Ow wacht, je had het over het bericht ![]() ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 18 januari 2011 @ 11:41 |
![]() | |
sanger | dinsdag 18 januari 2011 @ 11:43 |
vosss ![]() | |
sanger | dinsdag 18 januari 2011 @ 11:43 |
Dit kan inhalen bevorderen, zodra coureurs op verschillende compounds rijden ![]() | |
sanger | dinsdag 18 januari 2011 @ 11:44 |
Dan zit ik te denken..... Als ze toch twee stops moeten maken, waarom dan niet verplicht met 3 compounds rijden? | |
bodylotion | dinsdag 18 januari 2011 @ 11:51 |
dan is het hele effect van het bijtankverbod weer weg... en wordt er weer meer ingehaald in de pitstraat | |
sasquatsch | dinsdag 18 januari 2011 @ 12:42 |
Klopt, maar laat de teams zelf kiezen met wat voor compound ze willen rijden i.p.v. verplichten. | |
sanger | dinsdag 18 januari 2011 @ 13:14 |
Dan zal de meute voor dezelfde compound kiezen omdat die nu eenmaal sneller is. Dan is het hele effect weg ![]() | |
LeXX | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:05 |
TVP. mag dat nog? Ik denk het niet. ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:06 |
Ligt denk ik aan de rijstijl van de coureur. Ik denk dat Button met zijn vloeiende rijstijl zijn banden langer goed kan houden en gaat voor 0 (op de hardere compound) of 1 stop (op de zachtere compound). Hamilton heeft een wat ruwere rijstijl en zal misschien gaan voor 1 stop op de hardere compound of 2 stops op de zachtere compound, al naar gelang de tijdswinst die een zachtere compound oplevert. En ook dat zal per circuit verschillend zijn. Pirelli zou er dus voor moeten zorgen dat de zachte compound hooguit een halve race meegaat (liefst minder) en de harde maximaal 1 race. Dan ligt het aan de rijstijl van de coureur welke compound en hoe lang ze er mee rijden. | |
Sinister-D- | dinsdag 18 januari 2011 @ 17:49 |
Wat een onzin weer ![]() ![]() ![]() | |
Tarado | dinsdag 18 januari 2011 @ 18:00 |
Vergeet Ferrari niet... ![]() | |
kepler | dinsdag 18 januari 2011 @ 18:11 |
Ik noem een Ferrari met Barcode ![]() Maar ja, het is wel onzin ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 18 januari 2011 @ 18:18 |
Mwa, Die zijn altijd al rood geweest, Marlboro is pas gekoppelt aan Ferrari sinds '97, en hebben destijds ook de kleur rood aangepast aan dat van Marlboro, dus als je enkel naar de kleuren kijkt kun je daar tegenover Ferrari weinig van zeggen historisch gezien. Vandaar dat ik hun ook niet heb vermeld. Hoogstwaarschijnlijk weet de gemiddelde F1 kijker dit trouwens ook niet. Maar van de ene kant heb je wel gelijk, ze dragen zelfs in de officiële teamnaam Marlboro. | |
Sinister-D- | dinsdag 18 januari 2011 @ 18:19 |
Dat barcode verbod was trouwens ook onzin ja ![]() | |
ElmarO | dinsdag 18 januari 2011 @ 18:22 |
Ze hebben nu iets van het logo van Marlboro in het logo van het F1-team verstopt, dus echt veel helpt dat verbod ook niet. ![]() | |
Meike26 | dinsdag 18 januari 2011 @ 18:26 |
Je bedoelt '93, nietwaar ? ![]() ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 18 januari 2011 @ 18:27 |
![]() Hoe kom je daar nu bij ![]() ![]() ![]() En ik zie net dat Ferrari als sinds 1993 met Marlboro sponsoring rijdt ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 18 januari 2011 @ 18:28 |
Zie m'n voorlaatste post ![]() | |
ElmarO | dinsdag 18 januari 2011 @ 18:31 |
Ach, geef het minstens een jaar of 5, daarna komt er vast een hele slimme onderzoeker die zegt dat dit logo een verkapte reclame is voor Marlboro. Iets wat de rest van de wereld dan al die gehele 5 jaar doorhad, maar toch. ![]() Overigens zou volgens Autosport Magazine Ferrari vanaf aankomend seizoen met met pull rods gaan rijden i.p.v. push rods. | |
bodylotion | dinsdag 18 januari 2011 @ 19:51 |
vroeger sponsorde Marlboro praktisch elk team ![]() | |
ElmarO | dinsdag 18 januari 2011 @ 19:51 |
| |
Sinister-D- | dinsdag 18 januari 2011 @ 20:26 |
Fauzy, nogal zo iemand die eeuwige reserverijder gaat zijn ![]() | |
Schunckelstar | dinsdag 18 januari 2011 @ 20:37 |
ik zie het er echt niet in ![]() | |
El_Pinjo | woensdag 19 januari 2011 @ 12:22 |
Wat dachten jullie van de McLarens van eind jaren '80 en begin '90 ? Dat waren rijdende pakjes Marlboro ![]() | |
vosss | woensdag 19 januari 2011 @ 12:39 |
Honda McLarens ![]() | |
vosss | woensdag 19 januari 2011 @ 12:41 |
Mijn pa kocht toen een Honda, want die waren wereldkampioen F1. Later werd het McLaren-Mercedes. Toen kocht hij een Mercedes, want die waren wereldkampioen F1. Weer later won Ferrari het wereldkampioenschap. Toen had mijn pa geen geld ![]() | |
Tarado | woensdag 19 januari 2011 @ 12:42 |
![]() | |
vosss | woensdag 19 januari 2011 @ 12:48 |
Denk het niet, ouders liggen in scheiding wat allemaal een hoop geld kost. Anyway, Button zn pa is aan het dementeren, hij was zn Ferrari kwijt en als gestolen opgegeven bij de politie. Hij was echter vergeten dat hij hem bij het strand had geparkeerd ipv bij het hotel ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 januari 2011 @ 13:35 |
Ach, dan koopt-ie nu gewoon een tray Red Bull. ![]() | |
vosss | woensdag 19 januari 2011 @ 13:38 |
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 januari 2011 @ 14:13 |
Vanaf 1974 oid al. Maar toen mocht sigarettenreclame nog gewoon. Nu niet. | |
El_Pinjo | woensdag 19 januari 2011 @ 14:23 |
Klopt, maar ik meen me te herinneren dat McLaren in sommige europese landen ook al met zo'n streepjescode reed. Later is dat vervangen door de tekst "McLaren" samen met het McLaren logo. M'n punt is dat er toen ook een hele duidelijke verwijzing zat naar de tabakssponsoring. Toen deed niemand daar moeilijk over. Zijn de regels daarin misschien aangescherpt ? | |
bodylotion | woensdag 19 januari 2011 @ 15:05 |
Volgens mij begonnen ze gewoon te mekkeren over die barcode en heeft Ferrari het er direct maar afgehaald. Ik dacht niet dat het officieel verboden is. | |
nils7 | woensdag 19 januari 2011 @ 16:05 |
Het is niet verboden maar in bepaalde landen is sigaretten reclame verboden. | |
bodylotion | woensdag 19 januari 2011 @ 16:06 |
maar er begon op gegeven moment iemand over, weet zo niet wie. en toen hebben ze het er direct maar afgehaald. | |
ElmarO | woensdag 19 januari 2011 @ 17:36 |
Yup, een of ander genie, uit ik dacht GB, kwam er toen na onderzoek achter dat die barcode eigenlijk reclame was voor Marlboro. Iets wat de rest van de wereld toen allang wist, maar goed. De beste man wilde blijkbaar ook een keer in de krant. ![]() | |
Googolplexian | woensdag 19 januari 2011 @ 18:07 |
Als het een barcode is (was) dan is het 159121874806 volgens Google Goggles ![]() | |
kepler | woensdag 19 januari 2011 @ 18:26 |
Nee, het was geen echte barcode ![]() | |
Googolplexian | woensdag 19 januari 2011 @ 18:45 |
![]() | |
ElmarO | woensdag 19 januari 2011 @ 19:03 |
| |
kepler | woensdag 19 januari 2011 @ 19:04 |
![]() | |
Googolplexian | woensdag 19 januari 2011 @ 19:07 |
![]() ![]() | |
kepler | woensdag 19 januari 2011 @ 19:27 |
![]() Ok klaar ![]() Nog maar 6 weken (ongeveer) tot de eerste race ![]() | |
ElmarO | woensdag 19 januari 2011 @ 19:37 |
En 1 februari de eerste testdag. ![]() | |
kepler | woensdag 19 januari 2011 @ 19:41 |
Minder spannend dan een race uiteraard ![]() ![]() | |
Googolplexian | woensdag 19 januari 2011 @ 19:42 |
Godver ZINNNNN! Aan de ene kant kan de tijd niet hard genoeg gaan, aan de andere kant voel ik me al een oude lul. | |
ElmarO | woensdag 19 januari 2011 @ 19:49 |
Maar het speculeren is wel leuk. ![]() | |
kepler | woensdag 19 januari 2011 @ 19:51 |
Zekers, en er dan helemaal naast zitten tijdens de eerste kwali ![]() Toch blijft het altijd leuk die eerste wintertests ![]() ![]() | |
ElmarO | woensdag 19 januari 2011 @ 19:54 |
Herkenbaar, ik noem een Sauber. Stonden in het begin van het seizoen meer naast de baan dan op de baan. ![]() Ik wel, is voor mij deel van de voorpret op een nieuw seizoen. ![]() | |
kepler | woensdag 19 januari 2011 @ 19:56 |
Ja, ik lees gewoon dit topic, dat is prima info ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 19 januari 2011 @ 22:57 |
Dat was puur heldigheid van dat team de eerste 7 races ![]() | |
Googolplexian | donderdag 20 januari 2011 @ 09:02 |
[ Bericht 34% gewijzigd door Googolplexian op 20-01-2011 09:07:45 ] | |
Tarado | donderdag 20 januari 2011 @ 10:34 |
Ave Pirelli January 20, 2011 by joesaward http://joesaward.wordpress.com/2011/01/20/ave-pirelli/ | |
Trystar | donderdag 20 januari 2011 @ 12:58 |
autosport.com | |
ElmarO | donderdag 20 januari 2011 @ 17:40 |
Dat sowieso. Gewoon uit de goedheid van hun hart om de drie nieuwe teams ook hun succes te gunnen. Waar zie je dat tegenwoordig nog; bij Sauber natuurlijk. ![]() | |
Trystar | donderdag 20 januari 2011 @ 18:00 |
You heard it here first. The RB7 will be launched at 8.30am on February 1. In Valencia. In the pit lane. Quietly excited... Via de redbull Twitter | |
nils7 | donderdag 20 januari 2011 @ 18:17 |
hoeveel launchen er op 1 feb wel niet. | |
bodylotion | vrijdag 21 januari 2011 @ 12:19 |
Ben benieuwd. Dat moet wel een klasbak worden. De dubbele diffuser is verboden en de RB5 deed in 2009 al goed mee zonder dat ding | |
ArcticBlizzard | vrijdag 21 januari 2011 @ 14:15 |
Zwakke punt bij Red Bull is de laatste jaren niet de aerodynamica geweest maar de motor. Ben zeer benieuwd of Renault nog wat veranderingen heeft kunnen doorvoeren. | |
bodylotion | vrijdag 21 januari 2011 @ 14:43 |
Ik denk dat het ook met name te maken heeft met de agressieve rijstijl van Vettel. Bij Webber en RenaultF1 hadden ze een stuk minder problemen. | |
Googolplexian | zaterdag 22 januari 2011 @ 14:26 |
Tarado | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:38 |
Afgelopen seizoen maar 1 keer uitgevallen door motorschade al die andere keren was het iets anders mechanisch of human error | |
ArcticBlizzard | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:03 |
Doelde meer op het missen van een aantal pk, nog steeds 1 van de laagst inschatte motoren qua power ook na hun aanpassingen voor het vorige seizoen. Er is een goede reden waarom ze naar Mercedes motoren keken. Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat nu Renault zich gedeeltelijk heeft terug getrokken uit de F1. | |
Bolleke_666 | zaterdag 22 januari 2011 @ 23:06 |
Renault heeft zich alleen als team gedeeltelijk teruggetrokken, maar wil nog wel als motorbouwer vollop bezighouden met F1. Klopt het nou dat de sharkfin engine covers verboden worden?? Had het ergens gelezen, maar weet het niet zeker, weet de bron ook niet meer. [ Bericht 38% gewijzigd door Bolleke_666 op 23-01-2011 15:10:31 ] | |
Kleffe_Dop | zondag 23 januari 2011 @ 19:18 |
It's Britney, bitch! ![]() | |
Tarado | zondag 23 januari 2011 @ 19:58 |
Wat ik begreep is dat ze niet meer mogen aansluiten op de achtervleugel ![]() Meer van deze site: http://scarbsf1.wordpress(...)ailed-and-explained/ F1 technical regulations: http://www.formula1.com/i(...)chnical_regulations/ [ Bericht 20% gewijzigd door Tarado op 23-01-2011 20:10:11 ] | |
bodylotion | zondag 23 januari 2011 @ 20:35 |
waarom bannen ze die blade roll structures nou weer, dat was cool:![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 23 januari 2011 @ 23:10 |
In die paar jaar dat ze bestaan zijn de shark-fins ook een belangrijke sponsorruimte geworden voor de teams. Dat speelt wellicht ook mee voor de FIA om ze niet volledig te gaan verbieden. | |
Waffle | dinsdag 25 januari 2011 @ 00:56 |
Het zal er waarschijnlijk wel niet mooier op worden.. | |
sasquatsch | dinsdag 25 januari 2011 @ 09:39 |
Volgens een anonieme bron is Schumacher's slechte seizoen te wijten aan het feit dat hij niet meer in een simulator kan rijden. Door zijn val van zijn motor in 2009 zou hij in een simulator last van 'motion sickness' hebben.
| |
Tarado | dinsdag 25 januari 2011 @ 10:03 |
Dit betwijfel ik toch ten zeerste maar wel een grappig bericht | |
bodylotion | dinsdag 25 januari 2011 @ 10:13 |
![]() | |
vosss | dinsdag 25 januari 2011 @ 11:44 |
![]() | |
sasquatsch | dinsdag 25 januari 2011 @ 14:55 |
Voormalig F1 coureur Lehto wordt mogelijk aangeklaagd wegens doodslag.
| |
vosss | dinsdag 25 januari 2011 @ 15:18 |
Giancarlo Fisichella crasht peperdure Ferrari
| |
Bolleke_666 | dinsdag 25 januari 2011 @ 18:43 |
http://www.gpupdate.net/n(...)ig-niet-te-wijzigen/ Lotus blijft Lotus. | |
bodylotion | dinsdag 25 januari 2011 @ 20:24 |
| |
gvde84 | dinsdag 25 januari 2011 @ 21:17 |
De naam van de nieuwe wagen van Ferrari is bekend: http://www.f1journaal.be/(...)-ferrari-noemt-f150/ | |
kepler | dinsdag 25 januari 2011 @ 21:59 |
Eh ![]() Zolang het een dichte simulator is heb je niet echt last van motion-sickness lijkt me? Ik neem aan dat de simulator zelfs bewegend is? En dan nog, toen hij begon 15 jaar geleden waren er ook nog geen goede simulatoren ![]() | |
bodylotion | dinsdag 25 januari 2011 @ 22:38 |
maar toen kon je met een F1 het circuit nog op als je dat wou ![]() | |
Kill_em_all | dinsdag 25 januari 2011 @ 22:51 |
Plus dat niemand een simulator had. Wel kut is dat ik me afvraag hoeveel races ik dit jaar kan zien. Ik ben vanaf half maart voor 6 maanden in Japan en ik kan daar geen F1 kijken wss want het zit daar achter de decoder. Ik kan wel bij een vriend kijken maar ik weet niet of die iedere 2 weken zin in mij heeft vooral omdat het er dik inzit dat ik ook bij hem moet blijven slapen dan aangezien die op 2+ uur reizen van mijn huis zit. Zal dus wel een gevalletje de dag later downloaden en kijken op een klein 10'' scherm worden... | |
Tarado | dinsdag 25 januari 2011 @ 22:54 |
Er zullen toch wel pubs in de buurt zijn waar je het kan zien, hoewel de uren niet zo gunstig zijn, in HongKong kijk ik ook altijd in de kroeg | |
Kill_em_all | dinsdag 25 januari 2011 @ 23:29 |
EU races zijn rond 9 uur dus dat is wel te doen opzich. Of je daar in de kroeg kan kijken weet ik eigenlijk niet. 2 jaar terug is dat me iig niet opgevallen al heb ik er toen ook niet naar gezocht. | |
Tarado | dinsdag 25 januari 2011 @ 23:38 |
Is natuurlijk afhankelijk van waar je zit maar een beetje Britse pub moet het wel hebben | |
Kleffe_Dop | woensdag 26 januari 2011 @ 00:29 |
F150 associeer ik toch met een heel ander soort automobiel. | |
Game_Error | woensdag 26 januari 2011 @ 00:35 |
Ahjoh, de f150 die jij bedoeld zou een ideale bak voor raikkonen zijn geweest | |
vosss | woensdag 26 januari 2011 @ 06:03 |
Ik lees net dat de nieuwe HRT pas in Bahrein klaar is ![]() | |
Googolplexian | woensdag 26 januari 2011 @ 10:54 |
Iedereen effe meedoen : https://www.mclarenmembers.com/competition-index.php en misschien ben jij met een vriend bij de McLaren MP4-26 Launch volgende week! | |
bodylotion | woensdag 26 januari 2011 @ 11:11 |
Di Resta, Sutil en Hülkenberg bij Force India Ben benieuwd naar Di Resta ![]() | |
sasquatsch | woensdag 26 januari 2011 @ 11:18 |
Inderdaad, met een 1,5 liter (1)0 cylinder motor, zoals vroeger werd aangegeven door Ferrari's nummering. | |
sasquatsch | woensdag 26 januari 2011 @ 12:37 |
Mercedes bevestigd dat Schumacher soms last van 'simulator sickness' heeft, maar zegt erbij dat hij dit al zijn hele carrière heeft en het zijn rijden niet beïnvloed.
| |
Meike26 | woensdag 26 januari 2011 @ 13:57 |
Ik kan het wel begrijpen hoor, dat hij dat heeft ! Coureurs zijn gewend dat ze de auto voelen, dat alles wat trilt,beweegt,kraakt,piept en irriteerd, dat ze die onvolmaakt-heden ook op kunnen noemen tijdens het rijden. Dat mis je in een simulator en dan is het een rare gewaarwording... als coureur krijg je geen informatie door en dus zal je denk ik genept worden voor je gevoel, terwijl je zelf ook wel weet, dat je in een nep racewagen zit. De ene coureur kan hier tegen...Schumacher dus niet... is het toch een mens ![]() Net zoals dat mensen ziek worden als ze "achteruit" rijden als ze in de trein zitten, die moeten ook met de neus de goede richting op zitten. Je weet waar het aan ligt, maar je kan er niet tegen als het gevoel tijdens het rijden/racen niet klopt. | |
Kleffe_Dop | woensdag 26 januari 2011 @ 14:09 |
Of Vettel, die zou ook significant minder gesloopt hebben. | |
Meike26 | woensdag 26 januari 2011 @ 14:15 |
Eehm..Vettel in een F150 en minder gesloopt hebben ? ![]() Die jongen kan zelfs een Prius aftrappen... ![]() | |
Bolleke_666 | woensdag 26 januari 2011 @ 16:24 |
Dus er staan straks 2 scharlaken rode Pick-Ups aan de start?? | |
Sinister-D- | woensdag 26 januari 2011 @ 18:24 |
Had je dan iets anders gedacht van die beunhazen ![]() | |
Ermanon | woensdag 26 januari 2011 @ 18:48 |
Lol, dat zal lekker verkopen in America! The Ferrari F150! Denken all die amerikanen meteen dat het een deluxe versie is van de Ford F150 ![]() ![]() | |
SjaakVilleneuve | woensdag 26 januari 2011 @ 19:14 |
Thanks ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 26 januari 2011 @ 20:17 |
Het verbaast me dat er nog steeds geen reactie is van Liuzzi met z'n ''waterdicht'' contract..... Zal morgen dan wel komen, samen met bekendmaking van de aanklacht en rechtzaak ![]() | |
SjaakVilleneuve | woensdag 26 januari 2011 @ 20:39 |
Di Resta ![]() Ik zeg de natuurlijke opvolger van Jenson @McLaren ![]() | |
ElmarO | woensdag 26 januari 2011 @ 21:10 |
Ik zie hem dan eerder richting Mercedes gaan als vervanger van Schumacher. Voornamelijk omdat Di Resta door Mercedes wordt ondersteund. | |
Peterselieman | woensdag 26 januari 2011 @ 21:16 |
Ik denk zelfs dat dit de reden is dat hij rijdt. Want waren er niet geruchten vorig jaar dat Force India achter liep met betalingen voor de motoren? Door Mercedes-protegé Di Resta in de auto te zetten kunnen deze wel eens weggestreept zijn. Iets soortgelijks was er in 2009 aan de hand toen Force India nog een rekening bij Ferrari open had staan. Toen Luca Badoer niet beviel als vervanger van Felipe Massa is Giancarlo Fisichella plotsklaps naar het Italiaanse team vertrokken. | |
Migue | woensdag 26 januari 2011 @ 22:27 |
Force India loopt met alle betalingen achter. Wel goed dat Paul di Resta eindelijk Formule 1 rijdt. Over een paar jaar wereldkampioen. Alleen zonde dat Liuzzi hiervoor geslachtofferd moest worden, schandalig zelfs. | |
Tarado | donderdag 27 januari 2011 @ 00:03 |
wat heeft Liuzzi dan laten zien dat hij behouden moet blijven voor F1? | |
Migue | donderdag 27 januari 2011 @ 00:15 |
Wel, mijn mening van Liuzzi in de Formule 1 staat volledig los van de gang van zaken bij Force India. Liuzzi heeft een contract om dit jaar te racen. | |
Tarado | donderdag 27 januari 2011 @ 00:19 |
OK op die manier, dat contract wordt blijkbaar anders begrepen door Force India, lullig voor hem maar ik zal hem niet missen | |
Waffle | donderdag 27 januari 2011 @ 01:03 |
Zo veel slechter dan Sutil vond ik hem overigens ook niet. Al heeft Sutil volgens mij ook niet veel toe te voegen aan het veld dit jaar. Had liever de Hulk in zijn auto gezien, maar ja. | |
Tarado | donderdag 27 januari 2011 @ 01:09 |
Ik vind Sutil ook niks, hij rijdt af en toe zeer hard maar nooit een race lang, kan heel snel zijn in de regen maar is niet constant genoeg. Inderdaad jammer dat Hulkenberg geen stoeltje in een behoorlijke auto heeft weten te bemachtigen | |
Migue | donderdag 27 januari 2011 @ 08:49 |
Niet zozeer Force India vermoed ik, maar Vijay Mallya. Dit past precies in zijn straatje. Hij is een boef, een walgelijke zakenman. | |
Tarado | donderdag 27 januari 2011 @ 09:32 |
Ja eng mannetje, ben ik met je eens, is die Mol trouwens nog mede eigenaar? | |
Migue | donderdag 27 januari 2011 @ 10:23 |
Michiel Mol en zijn vader zijn nog voor -- ik geloof -- 50% eigenaar. Maar daar hoor je ook nooit wat van en ik vraag mij af of ze überhaupt nog wat te zeggen hebben, als je ziet hoe Mallya het team runt. Daar kan je als mede-eigenaar toch niet mee instemmen? | |
Tarado | donderdag 27 januari 2011 @ 10:32 |
Nee dat kan je dan wel kapitaalverkrachting noemen ![]() | |
bodylotion | donderdag 27 januari 2011 @ 11:18 |
Zo slecht doet Mallya het toch niet? [ Bericht 5% gewijzigd door bodylotion op 27-01-2011 12:43:46 ] | |
Atreidez | donderdag 27 januari 2011 @ 12:14 |
![]() | |
sasquatsch | donderdag 27 januari 2011 @ 13:07 |
Niet erger dan Walkinshaw die met Verstappen precies hetzelfde deed. | |
sanger | donderdag 27 januari 2011 @ 13:56 |
Het percentage weet ik niet zeker, maar de familie Mol heeft nog steeds een behoorlijk deel aandelen. Zojuist te horen gekregen van mijn oude werkgever; als ik de komende weken zo af en toe nog een handje wil helpen ga ik een dagje naar de Force India fabriek om rond te kijken ![]() | |
Tarado | donderdag 27 januari 2011 @ 13:58 |
het is mijn team niet maar daar in de "keuken" kijken is natuurlijk geweldig ![]() | |
Googolplexian | donderdag 27 januari 2011 @ 14:47 |
Schumacher: I can win another title | |
Waffle | donderdag 27 januari 2011 @ 15:48 |
Ik hoop dat Mercedes GP een wat goede auto neer zet. Sowieso zal deze auto meer op hem gericht zijn. Zou wel weer eens een heel mooi jaar kunnen worden met Ferrar, Red Bull, Mclaren, Mercedes en misschien Renault dat op overwinningen kan strijden. Het is alleen te hopen dat er niet weer één tussen zit die een briljante auto ontworpen hebben die op elk circuit beter is dan de rest, zoals dit jaar het geval was met de Red Bulls.. | |
vosss | donderdag 27 januari 2011 @ 16:00 |
Hey over de doden niks dan goeds he ![]() Overigens is HHF nog altijd een lul ![]() ![]() | |
sasquatsch | donderdag 27 januari 2011 @ 16:10 |
Ja, en Johnny Herbert ook! | |
vosss | donderdag 27 januari 2011 @ 17:00 |
http://www.mercedes-gp.com/en/#/category/pits/ Teaser van de nieuwe auto bovenaan op de pagina. Conclusie: je ziet geen klote ![]() | |
SjaakVilleneuve | donderdag 27 januari 2011 @ 17:51 |
idd,schraal ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 27 januari 2011 @ 18:11 |
Je ziet idd niet veel, en dat wat je wel ziet is nagenoeg hetzelfde als de wagen van vorig jaar ![]() | |
Atreidez | donderdag 27 januari 2011 @ 18:21 |
Jij had verwacht dat ie dit jaar paars zou zijn ofzo ![]() | |
Migue | donderdag 27 januari 2011 @ 20:52 |
Dat vind ik geen eerlijke vergelijking. Wat Walkinshaw deed was als een kat in het nauw, zijn team stond op het punt failliet te gaan en hij moest iets doen. Een bewezen racewinnaar aan trekken was het enige wat hij nog kon doen om potentiële investeerders aan te trekken. Het ontslag van Pedro de la Rosa had met prestaties te maken, dat was gewoon een legitieme ontbinding van het contract. Afgezien daarvan was Walksinshaw altijd een harde maar eerlijke zakenman. Je zal in V8 Supercars ook geen kwaad woord over hem horen, van niemand. En in de Formule 1 eigenlijk ook niet, behalve van Verstappen, maar wie geeft er nou iets om zijn mening? Verder had Walkinshaw een goede naam op het gebied van het betalen van rekeningen en de omgang met werknemers. Hij werd op handen gedragen door hen. Bij Mallya is het niet enkel het vervangen van coureurs dat mij tegen de borst stuit (Fisichella werd maar al te graag aan Ferrari overgedragen om plaats te maken voor Liuzzi, bijvoorbeeld), maar ook betalingsachterstanden naar leveranciers en het zonder geldige reden ontslaan van goed presterende werknemers (zie zijn sportclubje in India). Liuzzi is slechts het topje van de ijsberg en het heeft niet enkel betrekking op de F1-activiteiten van Mallya. Denk ook maar aan de rits van rechtszaken die er tegen het team lopen en gelopen hebben (Etihad, dat aeroding) Force India zou zoveel meer kunnen met een fatsoenlijke teameigenaar aan het roer. Kijk ook maar eens hoe weinig sponsoren het team daadwerkelijk heeft. Bijna alles is afkomstig van Mallya zelf en persoonlijke sponsoren van Sutil. Ik snap wel waarom niemand met hen in zee wil. | |
vosss | donderdag 27 januari 2011 @ 21:37 |
Ehmz, als je zelf een groot bedrijf hebt met een flink reclamebudget dan is je eigen F1 team natuurlijk een prima platform voor die reclame. Dat budget van die andere bedrijven van hem zullen ergens anders niet snel een zo'n groot publiek bereiken voor dat geld. Ik denk dat dat meer de reden is waarom hij reclame maakt voor zn eigen bedrijven. | |
sanger | donderdag 27 januari 2011 @ 22:36 |
Het laten oplopen van betalingstermijnen is in het bedrijfsleven een redelijk gebruikelijke wijze om financiele armslag te creeren. Er is zelfs een specialisatie die zich hier op richt binnen de bedrijfseconomie; werkkapitaalmanagement. Mede door deze manier van opereren heeft FI betere prestaties kunnen boeken. Die rechtzaken die lopen zijn volgens mij alletwee aangespannnen door FI omdat de andere partijen niet geheel volgens afspraak handelden. Etihad die een sponsorcontract tussentijds wilde ontbinden. Aerolab die een schaalmodel van FI had gebruikt (al bleek achteraf dat de zaak niet tegen Aerolab maar tegen een andere partij gericht had moeten worden). | |
Tarado | vrijdag 28 januari 2011 @ 09:34 |
om 10 uur live Ferrari F150 presentation | |
vosss | vrijdag 28 januari 2011 @ 09:41 |
Dat is ook toevallig. Om 10 uur ga ik kijken voor een tweedehands Ferrari ![]() | |
vosss | vrijdag 28 januari 2011 @ 09:42 |
Ofja, een Alfa dan, want een Ferrari kan ik natuurlijk niet betalen ![]() | |
vosss | vrijdag 28 januari 2011 @ 09:42 |
Er waren er toch meer die vandaag presenteren toch, of vergis ik me nu? ![]() | |
Tarado | vrijdag 28 januari 2011 @ 09:56 |
Ik dacht maandag pas weer, maar weet het niet zeker | |
Burnie88 | vrijdag 28 januari 2011 @ 10:29 |
Oehh, wat ben ik benieuwd naar de Ferrari zeg. De foto's moeten nu spoedig gaan volgen. | |
Meike26 | vrijdag 28 januari 2011 @ 10:30 |
Hey Vosss, vuile verrader... je bent een toch een Lancia-man ? Waarom dan de overstap naar de andere zijde van het Fiat-complex ? Ja ik begrijp het eigenlijk ook wel ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Meike26 op 28-01-2011 10:31:27 (weer zo'n kromme zin even rechtgezet..............) ] | |
Burnie88 | vrijdag 28 januari 2011 @ 10:33 |
http://newferrarif1.ferrari.com/standard/eng.html De nieuwe Ferrari vind ik er vrij apart uitzien. Hoge achtervleugel lijkt me zo. Sidepods ook wel heftig veranderd. Wel vet, de tricolore op de achtervleugel. | |
Tarado | vrijdag 28 januari 2011 @ 10:37 |
![]() | |
Walter_Sobchak | vrijdag 28 januari 2011 @ 10:38 |
Ik hoop dat Alonso er minimaal 19 kapot rijdt dit jaar. ![]() | |
Burnie88 | vrijdag 28 januari 2011 @ 10:39 |
Geen 20? | |
Meike26 | vrijdag 28 januari 2011 @ 10:40 |
Wel een aparte manier hoe Ferrari aan de naamgeving is gekomen: ![]() | |
Walter_Sobchak | vrijdag 28 januari 2011 @ 10:40 |
Ik zei ook minimaal ![]() | |
vosss | vrijdag 28 januari 2011 @ 10:59 |
![]() | |
vosss | vrijdag 28 januari 2011 @ 11:01 |
Ik wil van de Lancia af omdat hij gewoon te duur is om te rijden en onderhouden en omdat ik er nu een mooie inruilprijs voor kan krijgen op een mooie 156 ![]() Net een proefritje gemaakt, dat beviel wel. Paar kleine aandachtspuntjes, maar als ik hem koop komt er een nieuwe apk op en laat ik hem van te voren eerst bij de dealer helemaal nakijken. ![]() Bovendien heb ik de Lancia al sinds 2005 en wil gewoon weer eens wat anders rijden ![]() | |
bodylotion | vrijdag 28 januari 2011 @ 11:53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Een Marlboro-logo ![]() ..en een single-diffuser ![]() | |
bodylotion | vrijdag 28 januari 2011 @ 11:54 |
Ze hebben ook weer van die vreemde velgen. Ik dacht dat die verboden waren. | |
Ermanon | vrijdag 28 januari 2011 @ 11:56 |
Dat dacht ik dus ook, wordt leuk als het wel weer mag, hebben alle andere teams niks ![]() | |
Bolleke_666 | vrijdag 28 januari 2011 @ 12:54 |
Hmmmz, geen sharkfin? En lijkt alsof de achtervleugel breder is geworden in de wing end plate. Krijg je dus weer van die brede jaren 80 achtervleugels. En zoals de meeste andere Ferrari F1 auto,s vind ik em saai aan doen. | |
vosss | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:03 |
Ik denk dat het nog lastig gaat worden om ze dat te laten verwijderen ivm sluikreclame of iets dergelijks. In principe lijkt dat stuk totaal niet op een pakje marlboro, maar iedereen ziet het er wel in. Beetje net zo iets als dat BAR vroeger Lucky Strike op de achtervleugel had staan en later in dezelfde letters Lookalike. Dat vond ik ook geniaal toen ![]() | |
bodylotion | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:26 |
Shark fin is verboden. Tenminste, die mag niet meer aan de achtervleugel vastzitten. De achtervleugel is zo breed als het reglement het toelaat, en even breed als vorig jaar. | |
Bolleke_666 | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:26 |
Nu alleen Ferrari, maandag Mercedes en de 2 Red Bull teams. | |
bodylotion | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:27 |
Vergeet deze niet, ook geniaal: ![]() | |
LeaderRoel | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:32 |
Zijn ze Mubadala en Etihad kwijt als sponsors? | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:33 |
![]() ![]() ![]() | |
Waffle | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:49 |
Mubadala was aandeelhouder in Ferrari en er staat me iets bij dat ze die verkocht hadden toch? | |
bodylotion | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:53 |
vosss | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:56 |
Owja die was ook geniaal, gewoon wat letters zwart gemaakt volgens mij ![]() | |
rooneyelst | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:56 |
http://www.twitvid.com/QDOEL | |
bodylotion | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:57 |
Yep, Benson & Hedges | |
Bolleke_666 | vrijdag 28 januari 2011 @ 14:31 |
Dan ligt dat dus aan mij, hij lijkt breder/groter in vergelijking met de rest vd auto. | |
kepler | vrijdag 28 januari 2011 @ 14:51 |
Mooie auto, lijkt alsof de neus een stuk hoger zit? | |
bodylotion | vrijdag 28 januari 2011 @ 14:52 |
zit ie ook, check video ![]() | |
bodylotion | vrijdag 28 januari 2011 @ 15:58 |
Zouden de wagens van dit jaar sneller zijn dan die van vorig jaar? Ze zijn 20 kg zwaarder, geen dubbele diffuser en geen F-ducts. Maar wel KERS en een beweegbare achtervleugel. Al mag je dat laatste alleen gebruiken in de race binnen één seconde van een voorligger... | |
ArcticBlizzard | vrijdag 28 januari 2011 @ 16:43 |
http://www.dumpert.nl/med(...)in_de_formule_1.html | |
Walter_Sobchak | vrijdag 28 januari 2011 @ 16:53 |
Naught to Yes in 60 seconds ![]() | |
SjaakVilleneuve | vrijdag 28 januari 2011 @ 17:55 |
![]() | |
ElmarO | vrijdag 28 januari 2011 @ 18:32 |
Ze hebben ze ten opzichte van vorig jaar aangepast. Dus dit zal wel binnen de huidige reglementen vallen. Klopt. ![]() -EDIT- Nog een overzicht met de data van de wagenpresentaties: ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door ElmarO op 28-01-2011 18:46:21 ] | |
Trystar | vrijdag 28 januari 2011 @ 22:49 |
![]() | |
vosss | zaterdag 29 januari 2011 @ 00:18 |
Wut? | |
SjaakVilleneuve | zaterdag 29 januari 2011 @ 13:05 |
kijk nou al uit naar maandag ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 29 januari 2011 @ 13:35 |
![]() | |
Trystar | zaterdag 29 januari 2011 @ 13:41 |
Gewoon een foto van de 'movable rear wing' neem ik aan. | |
Sinister-D- | zaterdag 29 januari 2011 @ 14:48 |
Dat had ik nog niet eens gezien ![]() | |
ElmarO | zaterdag 29 januari 2011 @ 15:06 |
Yup, en het plaatje doet het bij mij niet meer dus hierbij nog maar een keer. ![]() ![]() | |
gvde84 | zaterdag 29 januari 2011 @ 17:02 |
vergelijking tussen F150 en F10 van vorig jaar: http://www.f1journaal.be/(...)ferrari-f150-en-f10/ | |
ArcticBlizzard | zaterdag 29 januari 2011 @ 22:50 |
http://www.dumpert.nl/med(...)u_rouge_overlap.html | |
Trystar | zaterdag 29 januari 2011 @ 22:53 |
![]() | |
Kill_em_all | zondag 30 januari 2011 @ 02:02 |
Dat f1journaal.be is trouwens ook een trieste site zeg. Dacht eerst ziet er wel aardig uit maar toen ik dat motoren artikel las had ik het snel gehad. Gaan ze beweren dat als er nieuwe 4 cilinder motoren komen die ook zo in productie wagens gebruikt kunnen worden :0 | |
vosss | zondag 30 januari 2011 @ 12:00 |
En waarom zou dat niet kunnen? Ik bedoel het zal naar alle waarschijnlijkheid niet gebeuren, maar het zou wel gewoon kunnen hoor. Sterker nog, ze kunnen ook gewoon de V8's in een productie auto gooien. Dat hebben ze bij mijn weten niet gedaan, maar ook die mogelijkheid was er gewoon. Er is dus niks van gelogen ![]() | |
vosss | zondag 30 januari 2011 @ 12:02 |
Ik zie maar weinig veranderingen. Neus iets anders, sitepods wat aangepast en dat is het wel zo een beetje. Niet erg gedurfd of radicaal ontwerp, eerder behouden als je het mij vraagt. Ik hoop dat ze verliezen. Of dat Massa de titel pakt en Alonso bij lange na niet. Dat zou ook tof zijn ![]() | |
nils7 | zondag 30 januari 2011 @ 12:16 |
hahah die overlap ziet eruit als een slechte 3D TV hahahahah | |
bodylotion | zondag 30 januari 2011 @ 12:24 |
zou kunnen, haalt de 10dkm alleen niet ![]() | |
ElmarO | zondag 30 januari 2011 @ 12:43 |
![]() | |
LeaderRoel | zondag 30 januari 2011 @ 16:04 |
Is die echt? Ik vind dat zilver met die groenachtige kleur erg mooi gedaan! ![]() | |
SjaakVilleneuve | zondag 30 januari 2011 @ 16:12 |
Van mij mag het groen helemaal weg! | |
nils7 | zondag 30 januari 2011 @ 17:20 |
beter plaatje![]() ook van deze: ![]() [ Bericht 38% gewijzigd door nils7 op 30-01-2011 17:32:40 (toevoeging ferrari) ] | |
Sinister-D- | zondag 30 januari 2011 @ 17:21 |
Volgens mij waren ze ook van push- naar pullrods over gestapt met de ophanging. Das toch ook een aardig verschil. Maar idd, aerodynamisch gezien is het een zeer behouden concept. | |
Nober | zondag 30 januari 2011 @ 19:06 |
De Ferrari F150, met Italiaanse achtervl(ag)vleugel.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
nils7 | zondag 30 januari 2011 @ 19:21 |
Ik vind die hoge neuzen niks ![]() |