Followquote:Op maandag 17 januari 2011 15:50 schreef Tarado het volgende:
Ook op twitter inmiddels;
Martin Brundle
@MBrundleF1
Bit of racing bit of TV.
http://www.martinbrundle.com
quote:Renault's new black and gold livery might fall afoul of strict anti-tobacco advertising laws in Canada this year.
That is the claim of the Toronto based Globe and Mail newspaper, after the Enstone based team's newly Group Lotus-sponsored livery was launched officially last weekend at a racing car show in Birmingham.
The 2011 Lotus Renault GP livery is a tribute to the Lotus cars of the 70s and 80s, whose black and gold colours were to promote Imperial Tobacco's John Player Special cigarette brand.
Group Lotus CEO Dany Bahar recently played down the latter fact, insisting that the 2011 Renault livery will not have any "negative implications with potential tobacco advertising".
But a Health Canada spokesperson revealed that if a F1 car did resemble a cigarette packet whilst racing on Montreal's Circuit Gilles Villeneuve, "tobacco inspectors would need to fully review to assess whether a violation of the Tobacco Act has occurred".
An Imperial Tobacco spokesperson said: "It is categorically against the law to present any likeness to a cigarette pack.
"If I were Lotus (Renault) ... I would be concerned -- I wonder if they are aware of the law in Canada."
waar?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:47 schreef sanger het volgende:
Lees net dat Pirelli de teams wil dwingen om 2 pitstops te maken per race
Ik denk in de pitstraatquote:
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:56 schreef vosss het volgende:
http://www.f1today.nl/201(...)race-te-dwingen.html
daar dus
quote:
Dit kan inhalen bevorderen, zodra coureurs op verschillende compounds rijdenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kap nou eens met die kunstmatige spanning. Zorg gewoon dat de auto's zelf beter in staat zijn om in te halen (zoals het grondeffect, dat in 2013 terugkomt), zodat er meer op de baan dan in de pits ingehaald wordt.
Klopt, maar laat de teams zelf kiezen met wat voor compound ze willen rijden i.p.v. verplichten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Dit kan inhalen bevorderen, zodra coureurs op verschillende compounds rijden
Dan zal de meute voor dezelfde compound kiezen omdat die nu eenmaal sneller is. Dan is het hele effect wegquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt, maar laat de teams zelf kiezen met wat voor compound ze willen rijden i.p.v. verplichten.
Ligt denk ik aan de rijstijl van de coureur. Ik denk dat Button met zijn vloeiende rijstijl zijn banden langer goed kan houden en gaat voor 0 (op de hardere compound) of 1 stop (op de zachtere compound). Hamilton heeft een wat ruwere rijstijl en zal misschien gaan voor 1 stop op de hardere compound of 2 stops op de zachtere compound, al naar gelang de tijdswinst die een zachtere compound oplevert. En ook dat zal per circuit verschillend zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan zal de meute voor dezelfde compound kiezen omdat die nu eenmaal sneller is. Dan is het hele effect weg
Wat een onzin weerquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:31 schreef sasquatsch het volgende:
Renault livery probleem in Canada?
[..]
Vergeet Ferrari niet...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Wat een onzin weerAlsof het blauw een aantal jaren geleden niet refereerde naar Mild Seven. Jordan met B&H, Mclaren met West, of de BAR uit '99 als allerbeste voorbeeld. En toch was al die tijd er al een tabaksreclameverbod
Alsof ze erachter zijn aan het zoeken
Ik noem een Ferrari met Barcodequote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Wat een onzin weerAlsof het blauw een aantal jaren geleden niet refereerde naar Mild Seven. Jordan met B&H, Mclaren met West, of de BAR uit '99 als allerbeste voorbeeld. En toch was al die tijd er al een tabaksreclameverbod
Alsof ze erachter zijn aan het zoeken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |