Ze zijn er klaar voor!!quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:26 schreef Ricard0j het volgende:
Trouwens.. wtf is dat met Alonso?
[ afbeelding ]
Ik wist het al wel dus ik denk dat het al voorbij is gekomenquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:02 schreef Nober het volgende:
The Bahrain International Circuit will revert to its original configuration after experimenting with the six-kilometre "endurance" layout in 2010, which organisers claim was originally done to celebrate Formula One's diamond jubilee, though the layout was received negatively at the time.
Was dat al bekend hier?
Het lijkt er wel op, alleen viel me net iets vreemds op: http://www.a10worldseries.com/a10worldseries.phpquote:Op woensdag 12 januari 2011 10:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien heb je geluk en komt er een doorstart van de A1GP. Aankondiging wordt morgen verwacht. Kijk ook even op deze site van A10 world series, met een klok die morgen om 11.30 afloopt. Misschien de nieuwe naam van de serie?
Dan is de naam A10 iets beter te begrijpen, benieuwd wie de motoren gaat leverenquote:Op donderdag 13 januari 2011 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op, alleen viel me net iets vreemds op: http://www.a10worldseries.com/a10worldseries.php
De claim is een V10-motor met 600pk. Alleen reden de A1GP-auto's met een V8-motor met 600 pk
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/A1_Grand_Prix_cars
Dat hij er iets mee te maken gaat hebben lijkt me stug, die zitten zo diep in de schulden, dat was ook 1 van de redenen dat hij zich uit het A1 project terug trokquote:Gaat Sjeik Maktoum el Maktoum del Maktoum i Maktoum een doorstart maken met de overgebleven boedel? Zou me iig niet verbazen.
Ik ook, zeker nu aardig wat autofabrikanten de v10 uit het assortiment hebben gehaald.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan is de naam A10 iets beter te begrijpen, benieuwd wie de motoren gaat leveren
Ik weet niet hoe het precies zat met de motoren, maar deze waren in ieder geval nooit eigendom van de teams noch de series, maar van Ferrari. Er moest dus wel een nieuwe motorleverancier gevonden worden en als een V10 erin past, waarom ook niet, als het geld ervoor is?quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op, alleen viel me net iets vreemds op: http://www.a10worldseries.com/a10worldseries.php
De claim is een V10-motor met 600pk. Alleen reden de A1GP-auto's met een V8-motor met 600 pk
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/A1_Grand_Prix_cars
Chryslerquote:Op donderdag 13 januari 2011 12:38 schreef Migue het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het precies zat met de motoren, maar deze waren in ieder geval nooit eigendom van de teams noch de series, maar van Ferrari. Er moest dus wel een nieuwe motorleverancier gevonden worden en als een V10 erin past, waarom ook niet, als het geld ervoor is?
http://www.ferrari.com/En(...)he_2011_changes.aspxquote:Madonna di Campiglio, 13 January In his first press conference of the year, Fernando Alonso also talked about the new technical and rule changes that will affect the 2011 cars. They will certainly be more complex to handle on the part of the driver because we will have more operations to carry out, explained the Spaniard. There will be the return of KERS and the new adjustable rear wing, even if the front wing wont be adjustable any more. You will need to find the way to adapt and find the right mechanisms for the buttons to avoid losing the correct concentration for driving. The simulator gives us a big hand with that, allowing us to do intensive training on this aspect.
Will these changes help overtaking? I hope so. For years changes to the regulations have been brought in with this objective but they havent always worked. Were crossing our fingers but I think that between KERS and the adjustable rear wing there will be enough difference in speed to be able to overtake a car youre fighting. These changes have been brought in after meticulous work on the part of the Technical Working Group and I believe they will work. Will we have to be more aggressive? It depends on the situation: if you just need a place to win the title then theres no need.
Another change will be the Pirelli tyres that Fernando has already tested for two days in Abu Dhabi last November. The first feeling is positive, says Fernando. But we will know more at the next tests, those will be very interesting. I will certainly have to change my driving style a bit. The unknown remains the wet tyres, that we havent yet had a chance to try.
In 2009 the introduction of KERS pushed many drivers into a hard winter and slimming routines. But this year the minimum weight of the car has been increased to 640kg, meaning the weight of the driver is not so crucial for the effective use of ballast. I havent lost much weight yet, partly because last week I had to interrupt my training because of a small muscle contraction in my leg, explains Fernando. For the start of the championship perhaps you will see more of a weight difference. This year we will have to pay even more attention to physical and mental preparation because of the calendar. For example we will have trips that are physically demanding such as Australia-Malaysia-China, with the last two races on successive weekends. If you arrive in Malaysia at 80% one week later you risk being at 50%.
On the issue that the new rules could make the result of qualifying less important for the result of the race, Fernando was very cautious. Its possible, because overtaking should be less difficult. But qualifying, the start and the first corner will remain decisive moments. But its too early to make a real prediction: we will have to see how things go in the first races to have a more precise idea.
quote:
Nee, op de site staat "come back next week for information". Dus die motor was het wel voor vandaag.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is inderdaad niet veel, ze meldden gisteren op twitter @A10WS dat vandaag de auto gepresenteerd zou worden, voorlopig moeten we het met een motorgeluidje doen of zal er meer volgen vandaag?
Ik heb het bij F1Fanatic vandaan, maar RaceXpress geeft er ook aandacht aanquote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:28 schreef Tarado het volgende:
Je zou haast zeggen dat het een grap is van iemand, die "persconferentie" van gisteren heeft ook niet plaatsgevonden, tenminste ik kan er niets over terugvinden, verder valt het me op dat er geen enkel bericht over A10WS op de serieuze motorsport sites staat, alleen op wat forums.
Voorlopig komt het allemaal vrij amateuristisch op me over, we gaan het zienquote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb het bij F1Fanatic vandaan, maar RaceXpress geeft er ook aandacht aan
quote:Op schema
Vorig jaar was het voor Virgin Racing net als de twee andere nieuwe teams een race tegen de klok om in Bahrein een auto op de grid te krijgen. Dit jaar ligt het team een stuk beter op schema. De auto heeft volgens technisch directeur Nick Wirth alle FIA-crashtests doorstaan en zal gereed zijn voor de eerste test in Valencia op 1 februari.
Versnellingsbak
"De auto heeft alle FIA-crashtests doorstaan," zei Wirth, "en de versnellingsbak wordt momenteel op de testbank getest. Het is duidelijk dat we nu met de ontwikkeling van de auto nog niet zover zijn als de gevestigde teams. Dat komt omdat we voor sommige onderdelen afhankelijk zijn van andere partijen. Maar we hebben een goede groep externe bedrijven om ons heen die onvermoeibaar doorwerken om ons op schema te houden voor de eerste test met de nieuwe auto."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |