abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88000056
De huizenmarkt in Nederland ligt nog steeds op z'n gat en huizenprijzen dalen. De kapitaalmarktrente is alweer stijgende. Er is nog steeds onzekerheid over de HRA, want wat over 4 jaar?

Als de huizenprijzen dalen, de hypotheekrente verdubbelt en de HRA wordt afgeschaft ligt het voor de hand dat half Nederland failliet zal gaan. Dat zal men dus niet laten gebeuren. Maar wat dan wel?

De geschiedenis:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiëren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?
Huizenmarkt #53: Het word in ieder geval een mooie zomer
huizenmarkt #54: Groene blaadjes aan de bomen
Huizenmarkt deel 55: EU wil de sociale huursector beperken
Huizenmarkt #56: Rabo ziet ´t helemaal zitten.
Huizenmarkt #57: waar de prijs harder daalt dan de euro
Huizenmarkt #58: Duizenden gaan in de problemen komen
Huizenmarkt #59: De huizenprijzen blijven nog jaren dalen
Huizenmarkt #60: Waar de bouwproductie is gehalveerd.
Huizenmarkt #61: Troll country
Huizenmarkt #62: nieuw kabinet ver weg, onzekerheid troef.
Huizenmarkt #63: Het word een hete zomer, koop een caravan!
Huizenmarkt #64: Hoe stevig is de fundering?
Huizenmarkt #65 Waar de Griekse zon in Nederland opkomt
Huizenmarkt #66: waar we zakken als een veertje
Huizenmarkt #67: rechts kabinet? Renteaftrek veilig.
Huizenmarkt #68: Alles over rechts?
Huizenmarkt #69: Waar de 'communisten' de macht grijpen.
Huizenmarkt #70: Waar alleen de crisis staat als een huis
Huizenmarkt #71: Geen 2e huis meer in Amsterdam
Huizenmarkt #73: Waar koper en verkoper elkaar niet vinden
Huizenmarkt #74: NHG, HRA, BTW allemaal kansloze acroniemen
Huizenmarkt #75: komt de dubbel dip nog voor deeltje 100?
Huizenmarkt #76: nu toch weer richting rechts?
Huizenmarkt #77: Hoe harder je werkt , hoe hoger de huur
Huizenmarkt # 88 Hoe hoger je inkomen, hoe meer je HRA
Huizenmarkt # 89: Waar nu ook de RABO bank angstig wordt
pi_88000241
LAPO uit het vorige topic:
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:43 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Och. Daar heb ik ook zo m'n voorzorgsmaatregelen tegen genomen.

Maar natuurlijk, verneukt word je toch. Maar er is nogal een verschil tussen failliet gaan, of je spaargeld langzaam zien verdampen.
:)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:57:05 #3
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_88000395
Morgen weer twee bezichtigingen, huizen al kwijt dus dat wordt bieden deze week :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_88000484
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 21:57 schreef Bayswater het volgende:
Morgen weer twee bezichtigingen, huizen al kwijt dus dat wordt bieden deze week :)
Jij hebt je eigen huizen verkocht en gaat nu een nieuwe woning kopen?
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:04:26 #5
43642 Bayswater
pi_88000868
Ja, eind oktober na een mislukte open huizendag 9 oktober en de naderende winter moet er bij sommige verkopers toch de wanhoop in de ogen te zien zijn. Lijkt mij wel het juiste momentum.
Life lies a slow suicide
pi_88001024
ik zie hier ook wanhoop, maar dan mbt verbouwing op zolder... :')
pi_88001188
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:04 schreef Bayswater het volgende:
Ja, eind oktober na een mislukte open huizendag 9 oktober en de naderende winter moet er bij sommige verkopers toch de wanhoop in de ogen te zien zijn. Lijkt mij wel het juiste momentum.
Lijkt mij ook!

Je weet toch nooit hoelang je nog moet wachten, misschien komen er nog betere momenten (ik denk zelf van wel ;)). Maar dit is zeker een goed moment.
pi_88001425
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:09 schreef Pink_slip het volgende:
Lijkt mij ook!

Je weet toch nooit hoelang je nog moet wachten, misschien komen er nog betere momenten (ik denk zelf van wel ;)). Maar dit is zeker een goed moment.
Want je verwacht dat zeer binnenkort de huizenmarkt weer in de lift zit? :9
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_88001765
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Want je verwacht dat zeer binnenkort de huizenmarkt weer in de lift zit? :9
Misschien tijdelijk even.

Daarna gaat het op de lange duur gewoon weer verder omlaag, denk ik. Maar ik heb net als jij geen glazen bol, dus ik weet dat ook niet zeker.
pi_88002485
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 21:11 schreef NiGeLaToR het volgende:

Wat is jouw bijdrage aan ons bestaan eigenlijk? Los van je onderschrift, wat vrij vertaald 'irritant mannetje' betekent.
Aaah.... gevalletje persoonlijke aanval :')

Als wat je leest je niet aanstaat, lees het dan niet, scheelt een hoop irritatie :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_88002604
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 20:49 schreef fedsingularity het volgende:

Een systeemcrash bejubelen is ziek Xeno... hoezeer je ook gelijk wilt krijgen.
De kop in het zand steken en het gewoon laten gebeuren is nog veel zieker imo
I'll sing you a lullaby.
pi_88005494
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De kop in het zand steken en het gewoon laten gebeuren is nog veel zieker imo
Je doet er niets aan , maar ik zie het met de Nederlandse woningmarkt alleen downhill gaan om eens een Engels, Iers of Amerikaans woord te gebruiken.
En daar is geen woord Spaans bij :{
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_88005707
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 23:28 schreef Verburg_K het volgende:
Je doet er niets aan , maar ik zie het met de Nederlandse woningmarkt alleen downhill gaan om eens een Engels, Iers of Amerikaans woord te gebruiken.
En daar is geen woord Spaans bij :{
Bergafwaarts is te ingewikkeld :?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_88012281
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 23:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Bergafwaarts is te ingewikkeld :?
In Nederland heb je geen bergen. Wel heb je er bergen fantasie voor nodig om de vraagprijs van menig koopwoning te rechtvaardigen, wat dat betreft moet de prijs behoorlijk bergafwaarts ;)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 08:44:48 #15
43642 Bayswater
pi_88012333
Hoe lang wordt er al niet geroepen dat de prijzen bergafwaarts gaan? Volgens mij hoorde ik die geluiden in 1998 al. Kan ook 1997 zijn.
Life lies a slow suicide
pi_88012783
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 08:44 schreef Bayswater het volgende:
Hoe lang wordt er al niet geroepen dat de prijzen bergafwaarts gaan? Volgens mij hoorde ik die geluiden in 1998 al. Kan ook 1997 zijn.
Als alle 220.000 te koop staande huizen binnen 2 jaar verkocht zouden moeten worden, dan zouden de prijzen inderdaad bergafwaarts gaan. De enige reden dat de markt nog enigszins overeind lijkt te blijven, is doordat velen nog steeds veel te hoge prijzen vragen. En dus ook niet verkopen, ook niet binnen 3, 4 of 5 jaar. En niet verkopen betekent geen transactie en dus ook geen prijsdaling.
pi_88015031
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:14 schreef Pink_slip het volgende:

[..]
Als alle 220.000 te koop staande huizen binnen 2 jaar verkocht zouden moeten worden, dan zouden de prijzen inderdaad bergafwaarts gaan.
En dat hoeft dus bij heel veel huiseigenaren niet.

Niet elke huisverkoper zit met dubbele lasten of een tophypotheek.

Ik ken er zat die het huis te koop hebben staan en mocht er een mooi bod komen ze een groter huis gaan kopen. Geen of te laag bod? Ook geen probleem, gewoon blijven zitten.
pi_88015113
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:57 schreef HansvD het volgende:

[..]

Ik ken er zat die het huis te koop hebben staan en mocht er een mooi bod komen ze een groter huis gaan kopen. Geen of te laag bod? Ook geen probleem, gewoon blijven zitten.
Yep. Maar ja, de mensen die hopen op een mooie villa voor een prikkie praten zichzelf aan dat alle huizeneigenaren die hun huis te koop hebben staan toch ECHT WEL MOETEN VERKOPEN!! HET MOET GEWOON!!! ZE MOETEN NU ECHT GAAN ZAKKEN MET DIE PRIJS!!
Enzovoorts. Feit is gewoon dat iedereen blijft zitten waar hij zit: is hun eigen huis niet verkocht, brengen ze ook geen bod uit op een ander huis, die dus ook niet op een ander huis gaat bieden etc etc.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:03:22 #19
43642 Bayswater
pi_88015210
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 10:57 schreef HansvD het volgende:

[..]

Dat vertekent de markt ook, want Gerrit en Bea van een paar huizen verderop die wel moeten verkopen vanwege dubbele lasten, scheiding oid denken dat ze ook die vraagprijs kunnen hanteren.
Life lies a slow suicide
pi_88015231
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:03 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Dat vertekent de markt ook, want Gerrit en Bea van een paar huizen verderop die wel moeten verkopen vanwege dubbele lasten, scheiding oid denken dat ze ook die vraagprijs kunnen hanteren.
Maar dat zijn er nooit 220.000 natuurlijk.
pi_88015564
quote:

[..]

Die zullen uiteindelijk dan wel zakken in de prijs als ze de lasten niet meer kunnen betalen...
pi_88015616
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Yep. Maar ja, de mensen die hopen op een mooie villa voor een prikkie praten zichzelf aan dat alle huizeneigenaren die hun huis te koop hebben staan toch ECHT WEL MOETEN VERKOPEN!! HET MOET GEWOON!!! ZE MOETEN NU ECHT GAAN ZAKKEN MET DIE PRIJS!!
Enzovoorts. Feit is gewoon dat iedereen blijft zitten waar hij zit: is hun eigen huis niet verkocht, brengen ze ook geen bod uit op een ander huis, die dus ook niet op een ander huis gaat bieden etc etc.
What am I offered for all the powers of the universe? (huiseigenaren over hun fantastische paleisje :') )

Alleen al het feit dat al die mensen hun woning te koop zetten zegt mij een hoop. Waarom zou ik een woning willen kopen voor een krankzinnige prijs als de huidige eigenaar er kennelijk niet eens wil wonen? Je kan wel zeggen van: "ik woon er prima" maar dat geloof natuurlijk geen mens, doe eens niet zo kinderachtig en geef gewoon eens toe dat die mensen balen dat de flappentap hapert en dat ze nu muurvast zitten aan hun 'niet zo heel bijzondere woning' :)
I'll sing you a lullaby.
pi_88015761
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

What am I offered for all the powers of the universe? (huiseigenaren over hun fantastische paleisje :') )

Alleen al het feit dat al die mensen hun woning te koop zetten zegt mij een hoop. Waarom zou ik een woning willen kopen voor een krankzinnige prijs als de huidige eigenaar er kennelijk niet eens wil wonen? Je kan wel zeggen van: "ik woon er prima" maar dat geloof natuurlijk geen mens, doe eens niet zo kinderachtig en geef gewoon eens toe dat die mensen balen dat de flappentap hapert en dat ze nu muurvast zitten aan hun 'niet zo heel bijzondere woning' :)
Vrienden van mij kregen een derde kind, een iets ruimer huis was dus wenselijk maar de eerste jaren niet per see noodzakelijk. Hun woning was 6 jaar oud dus ook nog in prima staat.

Huis 2 jaar te koop gehad, veel boden ver onder de vraagprijs, uiteindelijk wel een goed bod, huis verkocht, groter huis gekocht.

En zo zijn er wel meer, maar ja... Over alles Leentokkie schreeuwen is natuurlijk veel leuker.
pi_88016759
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:21 schreef HansvD het volgende:

Vrienden van mij kregen een derde kind, een iets ruimer huis was dus wenselijk maar de eerste jaren niet per see noodzakelijk. Hun woning was 6 jaar oud dus ook nog in prima staat.

Huis 2 jaar te koop gehad, veel boden ver onder de vraagprijs, uiteindelijk wel een goed bod, huis verkocht, groter huis gekocht.

En zo zijn er wel meer, maar ja... Over alles Leentokkie schreeuwen is natuurlijk veel leuker.
Mmm... 2 jaar te koop staan is toch wat langer dan de 4 maanden die sommige makelaars je willen doen geloven ;)
Ik zeg ook niet dat er geen woningen meer verkocht worden maar de gouden tijden van risicoloos een huis kopen zijn wel voorlopig voorbij. Jouw voorbeeld is vast niet representatief voor de 300k woningen die te koop staan, feit is dat veel mensen hun woning te koop zetten omdat ze eigenlijk liever in een andere woning zouden willen wonen.
I'll sing you a lullaby.
pi_88016881
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:48 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mmm... 2 jaar te koop staan is toch wat langer dan de 4 maanden die sommige makelaars je willen doen geloven ;)
Als je als verkoper geen haast hebt boeit het ook niet wat makelaars zeggen maar kun je kritisch zijn.

quote:
Ik zeg ook niet dat er geen woningen meer verkocht worden maar de gouden tijden van risicoloos een huis kopen zijn wel voorlopig voorbij. Jouw voorbeeld is vast niet representatief voor de 300k woningen die te koop staan, feit is dat veel mensen hun woning te koop zetten omdat ze eigenlijk liever in een andere woning zouden willen wonen.
Ook dit stel wilde liever in een andere woning wonen maar dat maakt de te verkopen woning niet meteen een waardeloze woning.

De markt is nu eenmaal niet zo simpel als hier al 90 topics wordt geroepen.
pi_88017559
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:51 schreef HansvD het volgende:

Als je als verkoper geen haast hebt boeit het ook niet wat makelaars zeggen maar kun je kritisch zijn.

Toch raar dat als je meld dat je als koper geen haast hebt je meteen een bombardement van argumenten over je heen krijgt waarom huren diefstal van de eigen portemonnee en levensgenot is :?
Uiteraard is datgene waar je voor kiest uiteindelijke een persoonlijke keuze, daarom ben ik ook niet zo'n voorstander van alle maatregelen die het gedrag proberen te beinvloeden :)

quote:
Ook dit stel wilde liever in een andere woning wonen maar dat maakt de te verkopen woning niet meteen een waardeloze woning.
Dat beweer ik ook niet, maar om het dan meteen maar aan te prijzen als de mooiste plek op aarde met bijbehorende vraagprijs is ook een beetje overdreven. Ik begrijp dat als iemand van zijn woning af wil deze kennelijk niet meer aan de wensen voldoet van de huidige eigenaar. Dat besef geeft mij in ieder geval niet de motivatie om de hoofdprijs te gaan betalen :)

quote:
De markt is nu eenmaal niet zo simpel als hier al 90 topics wordt geroepen.
Mee eens... anders zaten we nu niet in deeltje 79 (iemand heeft een sprong in de nummering gemaakt, feitelijk is de populariteit van deze topicreeks een zeepbel :+ )
I'll sing you a lullaby.
pi_88017834
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:10 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Toch raar dat als je meld dat je als koper geen haast hebt je meteen een bombardement van argumenten over je heen krijgt waarom huren diefstal van de eigen portemonnee en levensgenot is :?
Precies wat ik zeg, het is niet allemaal zo simpel als in deze topicreeks vaak gesteld wordt.

quote:
Uiteraard is datgene waar je voor kiest uiteindelijke een persoonlijke keuze, daarom ben ik ook niet zo'n voorstander van alle maatregelen die het gedrag proberen te beinvloeden :)
Een persoonlijke keuze, inderdaad. Elke situatie is anders, niet elke koper is een leentokkie en niet elke verkoper zit in de shit.

quote:
Dat beweer ik ook niet, maar om het dan meteen maar aan te prijzen als de mooiste plek op aarde met bijbehorende vraagprijs is ook een beetje overdreven. Ik begrijp dat als iemand van zijn woning af wil deze kennelijk niet meer aan de wensen voldoet van de huidige eigenaar. Dat besef geeft mij in ieder geval niet de motivatie om de hoofdprijs te gaan betalen :)
Er zijn ook mensen die verhuizen vanwege werk in een totaal andere plaats. Dan kan hun huis best een topwoning zijn. En verder ga je natuurlijk altijd je te verkopen huis aanprijzen als een goede woning. Tenminste als je wilt verkopen.
pi_88018865
Neem een doorsnee 2-kapper in de Randstad voor een modaal gezin; taxatiewaarde in 2008:

495.000 Euro Euro.

Dat is toch errrug veel geld; dan komt de crisis en de klap:

Te koop voor 445.000 (onverkoopbaar)

Gaat men zakken naar 345.000 is die nog steeds onverkoopbaar, dan is er al 30 procent van af, maar ...dan vindt ik het nog steeds erg veel geld, zeker gezien de woonlasten.
pi_88018910
quote:

[..]

Gerrit en Bea kunne het wel schudden en de erven van Opa Janssen ook. en die bepalen de markt samen
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_88019220
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:17 schreef HansvD het volgende:
Precies wat ik zeg, het is niet allemaal zo simpel als in deze topicreeks vaak gesteld wordt.
Er zijn echter wel simpele oplossingen, maar die worden door de meeste mensen verworpen omdat ze te pijnlijk zijn. De meest praktische is dat leentokkies de schuldsanering in gaan. Immers de zeepbel verder opblazen is niet mogelijk gebleken, dus moeten we op zoek gaan naar een praktisch alternatief :)

quote:
Een persoonlijke keuze, inderdaad. Elke situatie is anders, niet elke koper is een leentokkie en niet elke verkoper zit in de shit.
Het is dat de banken steeds vaker "nee" verkopen aan leentokkies die bij hun komen voor een hypotheek. De meeste verstandige mensen gaan eerst eens goed onderhandelen en als dan blijkt dat er weinig tot niets van de prijs afkan dan gaat de hele koop niet door. De markt ligt niet voor niets op zijn gat.

quote:
Er zijn ook mensen die verhuizen vanwege werk in een totaal andere plaats. Dan kan hun huis best een topwoning zijn. En verder ga je natuurlijk altijd je te verkopen huis aanprijzen als een goede woning. Tenminste als je wilt verkopen.
Je huis kan best een topwoning zijn, maar zolang er geen kopers langskomen die de topprijs willen betalen blijf je maar lekker zitten met je topwoning. Genoeg mensen die zich momenteel het niet kunnen veroorloven om te verhuizen voor een andere baan omdat hun huis een blok aan hun been is. Dat valt ook onder het toegenomen risico dat aan eigen woning bezit kleeft.
I'll sing you a lullaby.
pi_88019819
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 13:01 schreef xenobinol het volgende:
[quote]Er zijn echter wel simpele oplossingen, maar die worden door de meeste mensen verworpen omdat ze te pijnlijk zijn. De meest praktische is dat leentokkies de schuldsanering in gaan. Immers de zeepbel verder opblazen is niet mogelijk gebleken, dus moeten we op zoek gaan naar een praktisch alternatief :)
Mensen die hun verplichtingen m.b.t. hun schulden niet nakomen komen vanzelf in de schuldsanering.

quote:
Het is dat de banken steeds vaker "nee" verkopen aan leentokkies die bij hun komen voor een hypotheek. De meeste verstandige mensen gaan eerst eens goed onderhandelen en als dan blijkt dat er weinig tot niets van de prijs afkan dan gaat de hele koop niet door. De markt ligt niet voor niets op zijn gat.
Ja, maar dat is niet altijd meteen een groot probleem voro de huizenbezitter zoals ik al eerder aangaf.

quote:
Je huis kan best een topwoning zijn, maar zolang er geen kopers langskomen die de topprijs willen betalen blijf je maar lekker zitten met je topwoning. Genoeg mensen die zich momenteel het niet kunnen veroorloven om te verhuizen voor een andere baan omdat hun huis een blok aan hun been is. Dat valt ook onder het toegenomen risico dat aan eigen woning bezit kleeft.
Ook topwoningen worden nog vaak genoeg verkocht voor een prijs redelijk dicht bij de vraagprijs. Je moet als eigenaar alleen iets meer geduld hebben. Nou en? Een jaartje langer file rijden naar je nieuwe baan is niet het einde van de wereld. En weet je wat? Verkoop je je huis niet zoek je gewoon weer een baan dichter bij huis.

Dus nogmaals, elke situatie is anders, het is niet zo zwart wit allemaal.
pi_88019991
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 13:19 schreef HansvD het volgende:

En weet je wat? Verkoop je je huis niet zoek je gewoon weer een baan dichter bij huis.
Ja dat is dom, je kunt toch ook een andere woning (dichter bij je werk) goedkoper kopen dan?

Verhuizen kost nu eenmaal een bak geld, kosten koper, verhuizen , andere inrichting enz, dus die 20.000 lagere verkoop / lagere aankoop dat maakt niet uit, is zelfs voordeliger
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_88020048
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:19 schreef HansvD het volgende:

Mensen die hun verplichtingen m.b.t. hun schulden niet nakomen komen vanzelf in de schuldsanering.
Nee hoor... momenteel doen banken er alles aan om ze uit de problemen te houden, hopende dat de markt binnenkort weer fijntjes aantrekt.

quote:
Ja, maar dat is niet altijd meteen een groot probleem voro de huizenbezitter zoals ik al eerder aangaf.
In feite heeft NL dan geen probleem want zie jij massaal mensen onder de brug slapen? Nou... waar doet iedereen dan nog zo moeilijk over :)

quote:
Ook topwoningen worden nog vaak genoeg verkocht voor een prijs redelijk dicht bij de vraagprijs. Je moet als eigenaar alleen iets meer geduld hebben. Nou en? Een jaartje langer file rijden naar je nieuwe baan is niet het einde van de wereld. En weet je wat? Verkoop je je huis niet zoek je gewoon weer een baan dichter bij huis.

Dus nogmaals, elke situatie is anders, het is niet zo zwart wit allemaal.
Ik denk dat het probleem van huizen die niet verkopen voornamelijk is dat het niet zulke tophuizen zijn als dat de eigenaar zichzelf heeft wijsgemaakt, alle tekenen van een zeepbel. Als je niet kan verkopen omdat je anders met een restschuld blijft zitten heb je toch je huis aangekocht met een roze bril op. Uiteraard kan je weer een baan dichter bij huis zoeken, als dat nog mogelijk is uiteraard, want niet voor iedereen ligt het werk voor het oprapen.
I'll sing you a lullaby.
pi_88020092
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:25 schreef Foksnor het volgende:

Ja dat is dom, je kunt toch ook een andere woning (dichter bij je werk) goedkoper kopen dan?

Verhuizen kost nu eenmaal een bak geld, kosten koper, verhuizen , andere inrichting enz, dus die 20.000 lagere verkoop / lagere aankoop dat maakt niet uit, is zelfs voordeliger
Verlies nemen doet pijn, mensen zijn daar niet goed in. Het vertroebelt het rationele denkproces.
I'll sing you a lullaby.
pi_88020280
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 13:28 schreef xenobinol het volgende:
Verlies nemen doet pijn, mensen zijn daar niet goed in. Het vertroebelt het rationele denkproces.
Zou dat de reden zijn dat er op fok mensen al jaren roepen dat de markt als een kaartenhuis in elkaar dondert maar deze mensen gewoon ook niet hun verlies in de discussie willen nemen. :P
pi_88020406
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 13:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Nee hoor... momenteel doen banken er alles aan om ze uit de problemen te houden, hopende dat de markt binnenkort weer fijntjes aantrekt.
En dus voldoen ze nog steeds aan de eisen van de schuldeiser

quote:
In feite heeft NL dan geen probleem want zie jij massaal mensen onder de brug slapen? Nou... waar doet iedereen dan nog zo moeilijk over :)
Iedereen? In mijn omgeving zie ik weinig problemen in elk geval.

quote:
Ik denk dat het probleem van huizen die niet verkopen voornamelijk is dat het niet zulke tophuizen zijn als dat de eigenaar zichzelf heeft wijsgemaakt, alle tekenen van een zeepbel. Als je niet kan verkopen omdat je anders met een restschuld blijft zitten heb je toch je huis aangekocht met een roze bril op. Uiteraard kan je weer een baan dichter bij huis zoeken, als dat nog mogelijk is uiteraard, want niet voor iedereen ligt het werk voor het oprapen.
Werk ligt wel voor het oprapen, als je maar wilt. En een restschuld is bij lang niet alle verkopende partijen een probleem. Maar ja jij denkt schijnbaar dat de Radar / DSB gevallen een doorsnee zijn van de samenleving.
pi_88020438
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 13:25 schreef Foksnor het volgende:

[..]

De verkopende partij bepaalt gelukkig zelf wel wat ze doen. De 1 verlaagt de prijs, de ander blijft zitten waar hij / zij zit en weer een ander verkooopt gewoon zijn / haar huis.
pi_88020631
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zou dat de reden zijn dat er op fok mensen al jaren roepen dat de markt als een kaartenhuis in elkaar dondert maar deze mensen gewoon ook niet hun verlies in de discussie willen nemen. :P
Nee.... de reden dat die mensen dat roepen is omdat ze gewoon gelijk hebben :Y
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 13:44:46 #39
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88020667
Ik moet vrijdag krabbelen omdat ik een huis heb gekocht
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_88020715
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 13:44 schreef MikeyMo het volgende:
Ik moet vrijdag krabbelen omdat ik een huis heb gekocht
Gefeliciteerd! Niet roken binnen!
pi_88020763
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 13:43 schreef xenobinol het volgende:

Nee.... de reden dat die mensen dat roepen is omdat ze gewoon gelijk hebben :Y
Dat is de vertroebeling van je denkproces xeno. _O-
  woensdag 27 oktober 2010 @ 13:54:07 #42
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88021051
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 13:45 schreef HansvD het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Niet roken binnen!
dat zal ook niet gebeuren nee :P
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:09:44 #43
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_88021668
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Loop je te trollen of ben je een beetje erg dom?
pi_88022413
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:46 schreef Basp1 het volgende:

Dat is de vertroebeling van je denkproces xeno. _O-
Er zijn ook nog genoeg intelligente mensen die in god geloven en roepen dat de 'big bang' niet de oorsprong is van het universum. Ondanks al het bewijs en geldige argumenten houd men vast aan hun oude geloofsovertuigingen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_88023014
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:09 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Loop je te trollen of ben je een beetje erg dom?
De titel van dit topic geeft toch aan dat dit deel het troll deel gaat worden. _O-
pi_88023094
Vind het grappig dat er nog steeds mensen zijn die zitten te wachten op 'het instorten van de huizenmarkt'; dat is zover ons systeem het toelaat allang gebeurd hoor. Ik weet of je hebt opgelet en de huizenprijzen van de afgelopen 3-4 jaar hebt zien dalen?

En dan de 220.000 te koop staande huizen - hier in de regio staan er ruim 1.000 te koop, waar na navraag blijkt dat 700 mensen nog geen nieuw huis gekocht hebben maar louter weg willen. Ongeveer 300 hebben een prangende reden om te moeten verkopen. Je kan ook stellen dat zij die niet per se weg moeten gewoon geen bord in de tuin moeten zetten.

Maargoed, tis een prima markt om een dure woning te kopen, daar zie je in de prijsklasse 500k huizen nu voor 400k weg gaan. En dan hier maar wachten op de 'instorting'. Volgens mij moet je beter kijken dat je niet te laat bent met goedkoop instappen ;)
pi_88023109
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 14:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De titel van dit topic geeft toch aan dat dit deel het troll deel gaat worden. _O-
Onzin, ik heb al menig deeltje uit deze reeks een titel gegeven met dat doel O-)
I'll sing you a lullaby.
pi_88023131
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:27 schreef xenobinol het volgende:

Er zijn ook nog genoeg intelligente mensen die in god geloven en roepen dat de 'big bang' niet de oorsprong is van het universum. Ondanks al het bewijs en geldige argumenten houd men vast aan hun oude geloofsovertuigingen :)
Gelukkig zijn er heel veel mensen die onheilspredikers niet geloven, wanneer de massa net zo paranoide als sommigen hier zouden zijn, dan hadden jullie idd allang gelijk gehad en was de huizenmarkt met 50% geklapt, en nederland failliet geweest.

Verder is economie geen harde wetenschap, dat je uberhaubt dan wel daarin je eigen logica wilt geloven maar de logica van de economen niet daar verbaas ik me dan wel weer over.
pi_88023301
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 14:46 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vind het grappig dat er nog steeds mensen zijn die zitten te wachten op 'het instorten van de huizenmarkt'; dat is zover ons systeem het toelaat allang gebeurd hoor. Ik weet of je hebt opgelet en de huizenprijzen van de afgelopen 3-4 jaar hebt zien dalen?

En dan de 220.000 te koop staande huizen - hier in de regio staan er ruim 1.000 te koop, waar na navraag blijkt dat 700 mensen nog geen nieuw huis gekocht hebben maar louter weg willen. Ongeveer 300 hebben een prangende reden om te moeten verkopen. Je kan ook stellen dat zij die niet per se weg moeten gewoon geen bord in de tuin moeten zetten.
Zoals jezelf net aangeeft is de instorting al een feit, de mensen zitten vast en moeten blijven zitten in hun ongewenste woning.

quote:
Maargoed, tis een prima markt om een dure woning te kopen, daar zie je in de prijsklasse 500k huizen nu voor 400k weg gaan. En dan hier maar wachten op de 'instorting'. Volgens mij moet je beter kijken dat je niet te laat bent met goedkoop instappen ;)
Goedkoop instappen :')

Je maakt zeker ook de 'kiekjes' voor de lokale makelaar :P
I'll sing you a lullaby.
pi_88023340
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zoals jezelf net aangeeft is de instorting al een feit, de mensen zitten vast en moeten blijven zitten in hun ongewenste woning.
[..]

Goedkoop instappen :')

Je maakt zeker ook de 'kiekjes' voor de lokale makelaar :P
Je blijft volharden in je achterhaalde concept van mensen die 'vastzitten' in hun huis dat gewoon al meerdere malen ontkracht is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')