quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 21:43 schreef Pink_slip het volgende:
[..]
Och. Daar heb ik ook zo m'n voorzorgsmaatregelen tegen genomen.
Maar natuurlijk, verneukt word je toch. Maar er is nogal een verschil tussen failliet gaan, of je spaargeld langzaam zien verdampen.
quote:Jij hebt je eigen huizen verkocht en gaat nu een nieuwe woning kopen?Op dinsdag 26 oktober 2010 21:57 schreef Bayswater het volgende:
Morgen weer twee bezichtigingen, huizen al kwijt dus dat wordt bieden deze week
quote:Lijkt mij ook!Op dinsdag 26 oktober 2010 22:04 schreef Bayswater het volgende:
Ja, eind oktober na een mislukte open huizendag 9 oktober en de naderende winter moet er bij sommige verkopers toch de wanhoop in de ogen te zien zijn. Lijkt mij wel het juiste momentum.
quote:Want je verwacht dat zeer binnenkort de huizenmarkt weer in de lift zit?Op dinsdag 26 oktober 2010 22:09 schreef Pink_slip het volgende:
Lijkt mij ook!
Je weet toch nooit hoelang je nog moet wachten, misschien komen er nog betere momenten (ik denk zelf van wel). Maar dit is zeker een goed moment.
quote:Misschien tijdelijk even.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Want je verwacht dat zeer binnenkort de huizenmarkt weer in de lift zit?
quote:Aaah.... gevalletje persoonlijke aanvalOp dinsdag 26 oktober 2010 21:11 schreef NiGeLaToR het volgende:
Wat is jouw bijdrage aan ons bestaan eigenlijk? Los van je onderschrift, wat vrij vertaald 'irritant mannetje' betekent.
quote:De kop in het zand steken en het gewoon laten gebeuren is nog veel zieker imoOp dinsdag 26 oktober 2010 20:49 schreef fedsingularity het volgende:
Een systeemcrash bejubelen is ziek Xeno... hoezeer je ook gelijk wilt krijgen.
quote:Je doet er niets aan , maar ik zie het met de Nederlandse woningmarkt alleen downhill gaan om eens een Engels, Iers of Amerikaans woord te gebruiken.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De kop in het zand steken en het gewoon laten gebeuren is nog veel zieker imo
quote:Bergafwaarts is te ingewikkeldOp dinsdag 26 oktober 2010 23:28 schreef Verburg_K het volgende:
Je doet er niets aan , maar ik zie het met de Nederlandse woningmarkt alleen downhill gaan om eens een Engels, Iers of Amerikaans woord te gebruiken.
En daar is geen woord Spaans bij![]()
quote:In Nederland heb je geen bergen. Wel heb je er bergen fantasie voor nodig om de vraagprijs van menig koopwoning te rechtvaardigen, wat dat betreft moet de prijs behoorlijk bergafwaartsOp dinsdag 26 oktober 2010 23:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bergafwaarts is te ingewikkeld
quote:Als alle 220.000 te koop staande huizen binnen 2 jaar verkocht zouden moeten worden, dan zouden de prijzen inderdaad bergafwaarts gaan. De enige reden dat de markt nog enigszins overeind lijkt te blijven, is doordat velen nog steeds veel te hoge prijzen vragen. En dus ook niet verkopen, ook niet binnen 3, 4 of 5 jaar. En niet verkopen betekent geen transactie en dus ook geen prijsdaling.Op woensdag 27 oktober 2010 08:44 schreef Bayswater het volgende:
Hoe lang wordt er al niet geroepen dat de prijzen bergafwaarts gaan? Volgens mij hoorde ik die geluiden in 1998 al. Kan ook 1997 zijn.
quote:En dat hoeft dus bij heel veel huiseigenaren niet.Op woensdag 27 oktober 2010 09:14 schreef Pink_slip het volgende:
[..]
Als alle 220.000 te koop staande huizen binnen 2 jaar verkocht zouden moeten worden, dan zouden de prijzen inderdaad bergafwaarts gaan.
quote:Yep. Maar ja, de mensen die hopen op een mooie villa voor een prikkie praten zichzelf aan dat alle huizeneigenaren die hun huis te koop hebben staan toch ECHT WEL MOETEN VERKOPEN!! HET MOET GEWOON!!! ZE MOETEN NU ECHT GAAN ZAKKEN MET DIE PRIJS!!Op woensdag 27 oktober 2010 10:57 schreef HansvD het volgende:
[..]
En dat hoeft dus bij heel veel huiseigenaren niet.
Niet elke huisverkoper zit met dubbele lasten of een tophypotheek.
Ik ken er zat die het huis te koop hebben staan en mocht er een mooi bod komen ze een groter huis gaan kopen. Geen of te laag bod? Ook geen probleem, gewoon blijven zitten.
quote:Dat vertekent de markt ook, want Gerrit en Bea van een paar huizen verderop die wel moeten verkopen vanwege dubbele lasten, scheiding oid denken dat ze ook die vraagprijs kunnen hanteren.Op woensdag 27 oktober 2010 10:57 schreef HansvD het volgende:
[..]
En dat hoeft dus bij heel veel huiseigenaren niet.
Niet elke huisverkoper zit met dubbele lasten of een tophypotheek.
Ik ken er zat die het huis te koop hebben staan en mocht er een mooi bod komen ze een groter huis gaan kopen. Geen of te laag bod? Ook geen probleem, gewoon blijven zitten.
quote:Maar dat zijn er nooit 220.000 natuurlijk.Op woensdag 27 oktober 2010 11:03 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Dat vertekent de markt ook, want Gerrit en Bea van een paar huizen verderop die wel moeten verkopen vanwege dubbele lasten, scheiding oid denken dat ze ook die vraagprijs kunnen hanteren.
quote:Die zullen uiteindelijk dan wel zakken in de prijs als ze de lasten niet meer kunnen betalen...Op woensdag 27 oktober 2010 11:03 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Dat vertekent de markt ook, want Gerrit en Bea van een paar huizen verderop die wel moeten verkopen vanwege dubbele lasten, scheiding oid denken dat ze ook die vraagprijs kunnen hanteren.
quote:What am I offered for all the powers of the universe? (huiseigenaren over hun fantastische paleisjeOp woensdag 27 oktober 2010 11:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Yep. Maar ja, de mensen die hopen op een mooie villa voor een prikkie praten zichzelf aan dat alle huizeneigenaren die hun huis te koop hebben staan toch ECHT WEL MOETEN VERKOPEN!! HET MOET GEWOON!!! ZE MOETEN NU ECHT GAAN ZAKKEN MET DIE PRIJS!!
Enzovoorts. Feit is gewoon dat iedereen blijft zitten waar hij zit: is hun eigen huis niet verkocht, brengen ze ook geen bod uit op een ander huis, die dus ook niet op een ander huis gaat bieden etc etc.
quote:Vrienden van mij kregen een derde kind, een iets ruimer huis was dus wenselijk maar de eerste jaren niet per see noodzakelijk. Hun woning was 6 jaar oud dus ook nog in prima staat.Op woensdag 27 oktober 2010 11:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
What am I offered for all the powers of the universe? (huiseigenaren over hun fantastische paleisje)
Alleen al het feit dat al die mensen hun woning te koop zetten zegt mij een hoop. Waarom zou ik een woning willen kopen voor een krankzinnige prijs als de huidige eigenaar er kennelijk niet eens wil wonen? Je kan wel zeggen van: "ik woon er prima" maar dat geloof natuurlijk geen mens, doe eens niet zo kinderachtig en geef gewoon eens toe dat die mensen balen dat de flappentap hapert en dat ze nu muurvast zitten aan hun 'niet zo heel bijzondere woning'
quote:Mmm... 2 jaar te koop staan is toch wat langer dan de 4 maanden die sommige makelaars je willen doen gelovenOp woensdag 27 oktober 2010 11:21 schreef HansvD het volgende:
Vrienden van mij kregen een derde kind, een iets ruimer huis was dus wenselijk maar de eerste jaren niet per see noodzakelijk. Hun woning was 6 jaar oud dus ook nog in prima staat.
Huis 2 jaar te koop gehad, veel boden ver onder de vraagprijs, uiteindelijk wel een goed bod, huis verkocht, groter huis gekocht.
En zo zijn er wel meer, maar ja... Over alles Leentokkie schreeuwen is natuurlijk veel leuker.
quote:Als je als verkoper geen haast hebt boeit het ook niet wat makelaars zeggen maar kun je kritisch zijn.Op woensdag 27 oktober 2010 11:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mmm... 2 jaar te koop staan is toch wat langer dan de 4 maanden die sommige makelaars je willen doen geloven
quote:Ook dit stel wilde liever in een andere woning wonen maar dat maakt de te verkopen woning niet meteen een waardeloze woning.Ik zeg ook niet dat er geen woningen meer verkocht worden maar de gouden tijden van risicoloos een huis kopen zijn wel voorlopig voorbij. Jouw voorbeeld is vast niet representatief voor de 300k woningen die te koop staan, feit is dat veel mensen hun woning te koop zetten omdat ze eigenlijk liever in een andere woning zouden willen wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |