Paar dooie linkjes moeten ff gerepareerd worden (doe ik) en enkele zaken mogen wat meer met de realiteit in overeenstemming gebracht wordenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:50 schreef bork het volgende:
Ik vind de OP niet onaardig, maar ja ben pas net hier. Misschien wat layout issues![]()
Dat vind ik ook een flut site. Je kan er niet echt spannende bestemmingen boeken. Eigenlijk alleen maar het gooi-en-smijt-recht-door-het-midden-werk zeg maar.quote:Over de website van HiSpeed zou ik nog wel het een en ander kwijt willen, hoe vaak je daar niet op een 404 terecht komt dat wil je niet weten.
Ieuw, met echte mensen en zo bedoel je?quote:Is het misschien ook leuk om iets in IRL te doen?
Je kan het ook overdrijven hequote:Kunnen we het het e.a. combineren met een rondje nachtnet?![]()
Ja, jij mag ook blijvenquote:Verders, ik vind het hier een fijne plek om te komen, mensen zijnopen en vriendelijk, ik heb het op fora wel eens anders gezien, thumbs up!![]()
Ik heb zelf kunnen zien in het vorige topic hoe jullie 'zelfregulerend' werken, erg ok.
Zou kunnen. Heb uit deze reeks nog maar enkele IRL ontmoet.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:50 schreef bork het volgende:
Is het misschien ook leuk om iets in IRL te doen?
Kijik wel uit, heb al genoeg gemod, meest ondankbare taak die er is.quote:Ja, jij mag ook blijven En als je mod wilt worden moet je nog even door likken
Watje!quote:Je kan het ook overdrijven he Weet je hoe knaters KUT dat is, het Nachtnet? Daar kom je echt half dood uit.
Het is maar een suggestie, Bork begint Fles verder in te kaderen in zijn ettiketenpaletquote:quote:Is het misschien ook leuk om iets in IRL te doen?
Ieuw, met echte mensen en zo bedoel je? Ik kijk wel uit
Klopt ja, nou ja, ik heb mijn duty er ook wel op zitten hierquote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:13 schreef bork het volgende:
Kijik wel uit, heb al genoeg gemod, meest ondankbare taak die er is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Kan nog stukje van slaaptrein(en)(CityNightLine) bij naar Moskou, Kopenhagen, Milaan enzquote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor de honderdste gaan we de OP opklooien, goed?
Mijn foto's staan bijvoorbeeld niet meer waar ze stonden, NS Int moet HiSpeed worden, Veosloper moet er zowat eens uit..
Mooie dingen zijn dat jaquote:
wat was het voor trein dan? ICL? heb geen flauw idee wat daar rijdtquote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooie dingen zijn dat jaJe maakt nogeens wat mee
Ja klopt, we moeten er ff wat moois van maken voor het 100ste topic straks. Er zitten nog wel meer puntjes in die verbetering verdienen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:33 schreef Iblis het volgende:
Het stukje over Veolia in de OP is toch tamelijk verouderd? Er staat sinds december, waarbij dat volgens mij december 2006 is, en vanaf december 2007, wat het allang geweest is, of niet?
is dat een sprookje?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:
De OV-Chipkaart. Solves all your problems!!
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:
De OV-Chipkaart. Solves all your problems!!
Maak eerst nog even een screenshot van die ouwequote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:31 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo... ik heb ook nieuwe kopjes gemaakt voor de 100ste OPik zal ze in de OP gaan verwerken nu.
Die haartjes houden de sigarettenas niet tegen vrees ik.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:58 schreef Wadloper het volgende:
Hier een aantal foto's van aanpassingen in IRM stel 9502:
Als eerste: haar op de gleuf van de remkraan! Mooie actie ter verkoming van vervuiling!!!!
[ link | afbeelding ]
In deze trein geldt een rookverbod.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:21 schreef vw_caddy het volgende:
Die haartjes houden de sigarettenas niet tegen vrees ik.
Ah vroeg me al af waarom er allemaal van die treinfanaten reageerde daar. Weet niets van treinen maar er zat maar een ice-stel in. Een witte met zo'n rode streep als ik 't me goed herinner. Voor de rest was 't 50% normale ns-coupe en de andere helft was groen (of heel misschien blauw... 't was zo vroeg) met die rare stoelenindeling en gedeelte was met coupes 3 vs 3 zoals je ze ook nog vaak ziet in de trein venlo naar den haag. Trein had van die klapdeuren en volgens mij groene stoelen.. (iig iets donkers)quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:30 schreef dennistd het volgende:
maar als hij het over 'gedeelte ice' heeft, zou ik toch eerder denken die wit/rode ICL's
een rood-wit rijtuig, dusquote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:40 schreef jmac het volgende:
Ah vroeg me al af waarom er allemaal van die treinfanaten reageerde daar. Weet niets van treinen maar er zat maar een ice-stel in. Een witte met zo'n rode streep als ik 't me goed herinner.
Tja, lang niet alle mcn's houden zich daaraan.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In deze trein geldt een rookverbod.
Tja, dan moet je maar rondjes om de kerk rookpaal gaan rijdenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:43 schreef vw_caddy het volgende:
Tja, lang niet alle mcn's houden zich daaraan.
Dat is echt verrot inderdaad.. heb t nu half jaar bijna elke dag gedaan, delft - amsterdam. weinig leuks aan.. altijd alleen dronken mensen of mensen die naar schiphol moeten erin.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kan het ook overdrijven heWeet je hoe knaters KUT dat is, het Nachtnet? Daar kom je echt half dood uit. Aangenomen dat je meteen de hele nacht wilt nachtnetten dan he, een stukkie is niet zoeen punt op zich
OMGquote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:17 schreef thats-me het volgende:
Toen kwam op een gegeven moment ook nog een DD-AR uit Deventer langs rijden die blijkbaar de hele dag al tussen, Schiphol - Enschede - Den haag rijdt (moet er niet aandenken)
[ afbeelding ]
Woon jij in Overvecht ja?quote:Op zondag 20 januari 2008 15:36 schreef bork het volgende:
Gaat lekker hier, eerst koptelefoon kwijt nu geheugenkaartje vergeten.![]()
Ongepland naar Ede-Centrum gegegaan vanaf Utrecht Overvecht met Bram. Pak mijn tas en geen gehgeugen erin!
Affijn, leuk treintje die Protos, erg rustig op de vroege zondagmiddag. De mini-spotter mocht in Lunteren op de stoel van de machinist (hij wel). Even op Ede gelopen en toen weer met het zelfde treinstel terug, spannend is anders maar kan er niet meer van maken.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Je kan wel iets beter je best doen bij het maken van de foto's. Dit is zeker even snel vanuit de auto genomen?quote:Op zondag 20 januari 2008 15:54 schreef Socios het volgende:
Wirdum even na 14.00u vanmiddag.
Geweldigquote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:
De OV-Chipkaart. Solves all your problems!!
De nieuwe OP staat op verzoek van Fles al in dit deeltjequote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:31 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo... ik heb ook nieuwe kopjes gemaakt voor de 100ste OPik zal ze in de OP gaan verwerken nu.
Ha! Zo heeft er jaren geleden een NS-ansichtkaart te koop gestaan van een oude machinist die zo naast z'n Hondekop stond te wachten op het vertrekbevel. Mooie foto!quote:Op zondag 20 januari 2008 12:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Voor wat het waard is, de vangst van het rondje gisteren:
[ afbeelding ]
Machinist van de IC144 Sczcecin Glowny - Amsterdam Flughafen wacht tot alle reizigers uitgestapt zijn en het vertreksein krijgt van het Bordpersonal.
Ik had alleen die castellumtram rechtgezetquote:Op zondag 20 januari 2008 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe OP staat op verzoek van Fles al in dit deeltje
Welke bedoel je? Ik zie steeds een andere!quote:Op zondag 20 januari 2008 17:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie die plaat voor die header van mij gebruikt heeft had dat op zich best even mogen vragen
en die van die gespiegelde ICRm @A-Berchem.quote:Op zondag 20 januari 2008 18:41 schreef Duvel het volgende:
Welke bedoel je? Ik zie steeds een andere!
[edit]Oh wacht, die van die ICMm op Ut.[/edit]
In de buurtquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik twijfel niet aan je goede bedoelingen en zo hoorquote:Op zondag 20 januari 2008 19:55 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik doe ook alleen mijn best maar![]()
Tevens vind ik een verschillende header wel weer geinig... en ik kan temminste iedere keer andere platen erin knallen...
Btw. Flash je naam staat bij die header plaat.... dacht daarmee het te hebben afgevangen...
Is goed man....quote:Op zondag 20 januari 2008 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik twijfel niet aan je goede bedoelingen en zo hoorMaar vraag gewoon ff in t vervolg, OK?
quote:Op zondag 20 januari 2008 21:57 schreef Socios het volgende:
Wat vond je er zo chill aan dan?
Tsja, ik ken je niet en ook niet je thuissituatie.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Goed wéér terug uit Disneyland..
Wie gaat even de aangeboden baan bij de stoomtrein aldaar uit mijn hoofd praten....![]()
( Huis+ vriendin + Studie)
2e taal leren lijkt me verder ook fantastisch
Vertel eens wat meer over het aanbod! Desnoods in een nieuw topic!quote:Op zondag 20 januari 2008 21:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Goed wéér terug uit Disneyland..
Wie gaat even de aangeboden baan bij de stoomtrein aldaar uit mijn hoofd praten....![]()
( Huis+ vriendin + Studie)
2e taal leren lijkt me verder ook fantastisch
Dat kan ik bevestigenquote:Op zondag 20 januari 2008 22:38 schreef Duvel het volgende:
De zittingen beginnen al los te zitten in ICMm, daarbij slapen de oude oranje banken beter dan die nieuwe blauwe stoelen.
(http://www.nu.nl/news/1399958/10/Treinverkeer_bij_Arnhem_gestremd.html)quote:Treinen tussen Zutphen en Utrecht worden omgeleid via Amersfoort.
Ah, dus dát zie ik elke keer voor m'n raam langsrijden op het werk.quote:Op zondag 20 januari 2008 12:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Ook de tractie is veranderd: de Staaltrein rijdt nu met een 189'er
Geen idee. Wat ik wel weet is dat het tussen Zutphen en Utrecht via Amersfoort sowieso 5 km korter is dan via Arnhem. Vroegah reed er wel een directe stoptrein Utrecht-Arnhem-Zutphen, maar dat is van voor 10-12-2006 al.quote:
Da's alweer een hele tijd geleden ja... Als ik van Utrecht naar Zutphen moet, ga ik eigenlijk automatisch via Apeldoorn...quote:Op maandag 21 januari 2008 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee. Wat ik wel weet is dat het tussen Zutphen en Utrecht via Amersfoort sowieso 5 km korter is dan via Arnhem. Vroegah reed er wel een directe stoptrein Utrecht-Arnhem-Zutphen, maar dat is van voor 10-12-2006 al.
Ik zeg: zonder rode kruisjes meer pret.quote:
Hoera!quote:
Grappig welquote:Op maandag 21 januari 2008 21:17 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik zou deze nog laten zien![]()
[ afbeelding ]
Het is even omrijden... maar dan zie je teminste eens wat anders uit je raampje
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Grappig welEn van ALLE stations waar dat ding stopt heb ik het bordje
![]()
Nee, maar wel met Warschauquote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Die laatste is wel grappig jaMOeten we daaruit concluderen dat Obdam een directe nachtverbinding met Waschau heeft?
Nee. Want de intercity die na Alkmaar doorgaat als stoptrein, gaat bij Heerhugowaard rechtdoor.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Die laatste is wel grappig jaMOeten we daaruit concluderen dat Obdam een directe nachtverbinding met Waschau heeft?
Zo kom je nooit in WaRschau, dat weet je zelf ook welquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee. Want de intercity die na Alkmaar doorgaat als stoptrein, gaat bij Heerhugowaard rechtdoor.
Neem in Den Helder de boot naar Gdansk, en van daar de trein naar Warschau.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo kom je nooit in WaRschau, dat weet je zelf ook wel
Haha ja die zie ik elke dag als ik daar uitstap... is nu al een maandje zoquote:Op maandag 21 januari 2008 21:17 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik zou deze nog laten zien![]()
[ afbeelding ]
Het is even omrijden... maar dan zie je teminste eens wat anders uit je raampje
Ben benieuwd! Ben daar weleens geweest om DE-41 vast te leggen die opweg was naar STAR-weekend.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Zometeen naar het prachtige Waterhuizen.
Arriva Spurtjes mooi in de zon, maar uiteraard opeens vlak voor de 232 met cargo kwam, enkele dikke wolken. Uiteraard werd het 10 minuten na doorkomst weer zonnig... Foto's volgen zo / strakS!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Ben benieuwd! Ben daar weleens geweest om DE-41 vast te leggen die opweg was naar STAR-weekend.
Dat schijnt zo te moeten zijn, zie de foto's graag tegemoet!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Arriva Spurtjes mooi in de zon, maar uiteraard opeens vlak voor de 232 met cargo kwam, enkele dikke wolken. Uiteraard werd het 10 minuten na doorkomst weer zonnig... Foto's volgen zo / strakS!
Dat is omdat reizigerstreinen tof zijn en cargo's kutquote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Arriva Spurtjes mooi in de zon, maar uiteraard opeens vlak voor de 232 met cargo kwam, enkele dikke wolken. Uiteraard werd het 10 minuten na doorkomst weer zonnig...
Geen idee eigenlijk wie dat bedacht heeft. Misschien weten ze op Beneluxspoor.net meerquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:08 schreef Sannewr het volgende:
Deze is het:
[ afbeelding ]
En dan gaat het om dat wit/zwarte frutseltje in dat oranje vierkantje links naast de deur(in het groot: http://farm2.static.flickr.com/1412/1468066464_b0b6329d3d_b.jpg )
jou beginpunt is mijn omkeerpuntquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:55 schreef tomme6 het volgende:
Ik ga morgen ook een rondje doen! eerst vanuit helmond naar middelburg, middelburg schiphol en dan weer naar helmond
Leuk rondje, ga je dan ook fotootjes maken?quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:46 schreef ewyb het volgende:
Ik denk dat ik Harlingen - Alkmaar (bustraject) - Den Haag CS - Tilburg - Den Bosch - Amsterdam CS - Amersfoort - Leeuwarden - Harlingen ga doen
Welke van de 4 stations in Helmond?quote:Op woensdag 23 januari 2008 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jou beginpunt is mijn omkeerpunt
Kom je nog even langs op me werkquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:55 schreef tomme6 het volgende:
Ik ga morgen ook een rondje doen! eerst vanuit helmond naar middelburg, middelburg schiphol en dan weer naar helmond
Correctie; geen treinverkeer Gouda Godverwelle - Woerden, er rijden wel treinen tussen Gouda en Goverwelle.quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Voor de liefhebbers: komend weekend geen treinverkeer Woerden-Gouda. Dus veel omleidingen in de goederendienstEn daarbij komt dan ook nog de testrit / rondrit van HSL 186 114 (die rode) met wat HSL rijtuigjes...
't Hout officieelquote:Op woensdag 23 januari 2008 21:51 schreef tomme6 het volgende:
[..]
Welke van de 4 stations in Helmond?
Dat zou zo zijn, als deze lijn intercities had gehadquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:58 schreef Dichterbijer het volgende:
Daar kan de NS enzo idd een putje aan zuigen... bloemetjes langs het spoor1 intercity met noodsnelheid erlangs en ze zijn weg
Toffe bende! Is er ook al iets bekend over het interieur van deze dingen?quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Vette foto's Pheno!
---
De eerste nieuwe NS Sprinter is in Nederland aangekomen
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/23128087@N04/?saved=1
Proefrijden om toelating te krijgenquote:Op donderdag 24 januari 2008 15:31 schreef Duvel het volgende:
Dat is wel héél snel, kan ik me bijna niet voorstellen. Eerst moet heel vergunningverlenend Nederland er nog een plasje over doen...
Dan gaan ze eerst statisch testen, spanning er op, meten... Lijkt mij dan?quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Proefrijden om toelating te krijgen
Dat hebben ze al gedaan, lijkt mij dan?quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan gaan ze eerst statisch testen, spanning er op, meten... Lijkt mij dan?
dat waren de twee kopbakken van deze Zwitserse trein: http://de.wikipedia.org/wiki/SBB_RABe_514quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:22 schreef its_me_ het volgende:
Er stond vanmiddag een of andere dubbeldekker bij het rangeerterrein ten noorden van Utrecht CS. Hij was wit en bestond uit 2 bakken.
Iemand enig idee wat het was?
Huh? Wat moest dat ding in Utrecht dan?quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
dat waren de twee kopbakken van deze Zwitserse trein: http://de.wikipedia.org/wiki/SBB_RABe_514
Zijn in Nederland voor werkbezoek. Heeft o.a. te maken met de revisie van het DD-AR materieel. Verder weten wij het ook (nog) niet. Maar wie weet worden er ooit fatsoenlijke dubbeldekkers voor Nederland geproduceerd...quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:30 schreef its_me_ het volgende:
Die waren het inderdaad. Maar wat moeten die in Utrecht?
slechter dan de doedelzak kan t toch niet meer worden?quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zijn in Nederland voor werkbezoek. Heeft o.a. te maken met de revisie van het DD-AR materieel. Verder weten wij het ook (nog) niet. Maar wie weet worden er ooit fatsoenlijke dubbeldekkers voor Nederland geproduceerd...
Op zich zou het best goed bij de nieuwe sprinters passen, dat spulquote:Op donderdag 24 januari 2008 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Zijn in Nederland voor werkbezoek. Heeft o.a. te maken met de revisie van het DD-AR materieel. Verder weten wij het ook (nog) niet. Maar wie weet worden er ooit fatsoenlijke dubbeldekkers voor Nederland geproduceerd...
Lijkt mij ook niet nee, maar de NS maakt bijna alleen maar domme kut keuzes. Terwijl in alle landen om ons heen de treinen en het interieur er beter wordt, wordt hier alles kutter. Het enige goede wat hier rond rijdt, is Duits of wordt gehuurd uit Duitsland...quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
slechter dan de doedelzak kan t toch niet meer worden?
oh ik vond t stammetje ICK van vanmiddag toch niet zo gekquote:Op donderdag 24 januari 2008 19:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet nee, maar de NS maakt bijna alleen maar domme kut keuzes. Terwijl in alle landen om ons heen de treinen en het interieur er beter wordt, wordt hier alles kutter. Het enige goede wat hier rond rijdt, is Duits of wordt gehuurd uit Duitsland...
Bedoel je het ICK spul tussen Amsterdam en Amersfoort? Ik mag er nu al een paar maand van genieten... maar ik vind het rete irritant spul. Vooral het uitstappen door de te smalle uitgang vreet tijd... daarnaast is de indeling ook niet al te logisch. Het is meer een lange afstands trein dan een intercity...quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet nee, maar de NS maakt bijna alleen maar domme kut keuzes. Terwijl in alle landen om ons heen de treinen en het interieur er beter wordt, wordt hier alles kutter. Het enige goede wat hier rond rijdt, is Duits of wordt gehuurd uit Duitsland...
true dat de deuren van een ICK stammetje wat klein zijn :/quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:40 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Bedoel je het ICK spul tussen Amsterdam en Amersfoort? Ik mag er nu al een paar maand van genieten... maar ik vind het rete irritant spul. Vooral het uitstappen door de te smalle uitgang vreet tijd... daarnaast is de indeling ook niet al te logisch. Het is meer een lange afstands trein dan een intercity...
Ik ben voor getrokken/geduwd materieel... maar dan het liefst ICRm...
de 1900 kloptquote:Op donderdag 24 januari 2008 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Mwoa, dat ICL/ICB in de 1500 (Amsterdam - Deventer) zal wel. Ik zag gisteren dat er nog flink wat ICK in de 1900 (Den Haag - Venlo) zit
Kutzooi! Dat opstelterrein is nog niet eens helemaal af en nu vertellen ze al niet meer wat ze er aan het doen zijn.quote:
Zo zo, lukt het ja?quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:12 schreef Lemjur het volgende:
Morgen trouwens een leuk rondje:
Hoorn-Haarlem-Den Haag-Middelburg-Den Bosch-Maastricht-Arnhem-Zwolle-Assen-Groningen-Leeuwarden-Utrecht-Lelystad-Amsterdam-Hoorn (Amsterdam-Hoorn met nachtbus).
Heb er zin in, en verslagje en foto's komen zeker !
Jep, was het altijd al van plan, en nu komt het eindelijk uitquote:Op donderdag 24 januari 2008 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo zo, lukt het ja?
We zijn zeer benieuwd
Ambitieus plan hoor, wel. Ik kom uit op 1208 spoorkilometers, en alleen als je Maastricht-Arnhem op de kortste manier (maaslijn) doet. Ik sluit niet uit dat het kan, maar het gaat erg lastig worden. Wat is de truc? Alle provinciehoofdsteden zeker?
Ik heb het in nov 1994 een keer gedaan, maar verspreid over 2 dagen. Leuk rondjequote:Op donderdag 24 januari 2008 20:44 schreef Lemjur het volgende:
Jep, was het altijd al van plan, en nu komt het eindelijk uit
Maastricht-Arnhem over de maaslijn ja
quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb het in nov 1994 een keer gedaan, maar verspreid over 2 dagen. Leuk rondjeMaar zorg dat je goed uitgeslapen bent, en lekker laag gaan
Succesquote:Op donderdag 24 januari 2008 20:49 schreef Lemjur het volgende:
[..]das wel heel tof, verwacht wel dat het heel zwaar gaat worden. Maarja, heb ik het ook eens meegemaakt
Ik duik in ieder geval zo m'n nest in. 5:52 gaat m'n eerste trein
![]()
Het betekend overigens wel een verdrievoudiging van mn spoorkilometers tot nu dit jaar
Ik over Zuidbroek - Groningen v.v.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu is vandaag ook over de maaslijn geboemelt
22 tariefeenhedenquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:18 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik over Zuidbroek - Groningen v.v.
Geen idee hoeveel km dat is
811 ikkequote:Op donderdag 24 januari 2008 21:59 schreef Socios het volgende:
Ik zit nu op 780, het worden er iets meer dan 1.000,
Niet te vroeg juichen! Het nachtnet in Brabant is momenteel ook op proef, en het loopt niet heel goed, om niet te zeggen dat het enigzins tegenvalt...quote:
Niet, de ene keer is het 3km maar 0 tariefeenheden, en de andere keer is het 4km en 8 tariefeenheden...quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:29 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hoe bereken je eigenlijk de aantal kílometers aan tariefeenheden?
klopt, maar voor de reizigers van Rotjeknor naar Utrecht en terug zal dit ook goed nieuws zijn. Daar willen volgens mij wel meer mensen gebruik van maken dan in brabant. Enige wat mis kan gaan is dat er niet genoeg Gouwenaren snachts met de trein willen en de stop in Gouda dus weer rap wordt geschrapt.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen! Het nachtnet in Brabant is momenteel ook op proef, en het loopt niet heel goed, om niet te zeggen dat het enigzins tegenvalt...
quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:30 schreef Duvel het volgende:
Plus dat dit alleen nog maar staat in het voorstel BUP2009 aan Locov. ProRail moet de capaciteit nog toekennen.
Godver. Dan hebben we dus alleen nog DIT jaar om het hele nachtnet met alleen maar nachttreinen in 1 nacht te doen. Actiepuntjequote:
Ja, hadden we x weken geleden zo kunnen doen, geen probleemquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godver. Dan hebben we dus alleen nog DIT jaar om het hele nachtnet met alleen maar nachttreinen in 1 nacht te doen. Actiepuntje
Juistquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godver. Dan hebben we dus alleen nog DIT jaar om het hele nachtnet met alleen maar nachttreinen in 1 nacht te doen. Actiepuntje
Ik zeg 7 op 8 feb?quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, hadden we x weken geleden zo kunnen doen, geen probleem![]()
Maargoed, volgensmij is er hier op dit forumhoekje best veel animo voor
Wat mij betreft prima. Zolang het maar niet in een tentamen week valt. Laat ik die nu net gehad hebben.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet zeker de vrijdag vrij hebben dan. Kan dat niet 2 weken later?
SOVquote:Op donderdag 24 januari 2008 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand al nagedacht hoe dat moet qua kaartjes? 0400 is de technische datumgrens. Dus dat wordt dan Eindhoven-Den Bosch via tilburg en dan Den bosch - Utrecht via Eindhoven de volgende dag? Zoiets?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Om 19:23 rol ik hoogstwaarschijnlijk met het stoppertje vanaf Gr. Leeuwarden binnenquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe laat ben je morgen in Leeuwarden, Lemjur?
Roermondquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Even om het af te leren:
[ afbeelding ]
Naam station gaarne. En Zug-chef is uitgesloten van deelname.
Mijn woonplaats van ca. 10 jaar geleden! Delluf!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Even om het af te leren:
[ afbeelding ]
Naam station gaarne. En Zug-chef is uitgesloten van deelname.
Sssst!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:16 schreef JeePee83 het volgende:
Volgens mij is het ook Delft. Kilometerpunt komt in ieder geval overeen
Dat is delft, OV fiets verraad hemquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Even om het af te leren:
[ afbeelding ]
Naam station gaarne. En Zug-chef is uitgesloten van deelname.
Dat hebben ze dan vlot gedaanquote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:58 schreef Erosjuhhh het volgende:
idd delft, wanneer is hij gemaakt? geloof dat er nu andere posters hangen..
Dattie net 2 min oud was wist ik ook al :pquote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat hebben ze dan vlot gedaanHet is idd Delft, foto is van woensdagavond laat
De wasmuntjes zijn kennelijk weer eens op. Het busvervoer heeft ze kennelijk wat te veel gekost en daarom moet er bezuinigd worden.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:59 schreef Wadloper het volgende:
Overigens wil ik even walgen van de smerigheid van die Arriva stellen... Je kan bijna niet meer goed naar buiten kijken als je in de trein zit...![]()
![]()
En zijn ze al helemaal niet representatief voor je reizigers, zo walgelijk zien ze eruit...![]()
Was ze nou toch eens een keer Arriva
sorry, geen flauw idee.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik las dat het diepst gelegen metrostation Rotterdam Blijdorp gaat worden, met 18 meter diep.
Ik was even nieuwsgierig, hoe diep loopt de metro tunnel "in" de maas (of; hoe diep is de maas). En hoe diep liggen de treinsporen bij Rotterdam Blaak?
![]()
(bijna crosspost met Waar loopt de metro tunnel in Rotterdam? )
over deze foto nog even... meneer Flash stond bij deze foto meer naar links dan waar ik altijd staquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Even om het af te leren:
[ afbeelding ]
Naam station gaarne. En Zug-chef is uitgesloten van deelname.
't Is eigenlijk best een gedrocht. Op het werk vergelijken we deze treinen oneerbiedig met kwijlende debieltjes...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:10 schreef SevenWonders het volgende:
Op de site van Nico Spilt zag ik deze foto....ziet er wel leuk uit die nieuwe trein van de NS:
[ afbeelding ]
En een collega en ik hebben beiden dagelijks het ritje Gouda - Alphen vv mogen maken en vonden die lightrails ook net zo'n "speciaal busje".quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is eigenlijk best een gedrocht. Op het werk vergelijken we deze treinen oneerbiedig met kwijlende debieltjes...
Ik bedoel eigenlijk het smoelwerk van de trein: net zo'n opgetrokken lipje met iets te grote tandjes en een wat onnozele blik. Maar misschien is dat een rare zienswijze.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:49 schreef knars het volgende:
[..]
En een collega en ik hebben beiden dagelijks het ritje Gouda - Alphen vv mogen maken en vonden die lightrails ook net zo'n "speciaal busje".
idd, zo lijkt het wel...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk het smoelwerk van de trein: net zo'n opgetrokken lipje met iets te grote tandjes en een wat onnozele blik. Maar misschien is dat een rare zienswijze.
Nee, hadden wij hier maar een Lint. Dat lijkt ten minste nog ergens op. Wij hebben hier echt zo'n busje op de rails gekwakt - de grote lekkere likbare ramen, de veel te felle en veel te fletse kleuren, halte knopjes waar je op kunt drukken en die je dan een fijn geluidje laten horen en voor de rest niets doen, stoeltjes waar je als normaal mens niet op durft te zitten. Rammelend door de bocht, stompzinnige trambelletjes die middenin een weiland gaan rinkelen, muffigheid, 14 raampjes op brievenbus formaat die nog niet eens in een hoek van 45 graden open kunnen waardoor er zowel in de winter als in de zomer zodra de zon maar een paar minuutjes schijnt, de bak verandert in een plastic sauna, ranzigheid vuiligheid en allerhande tyfuszooi. En daar bovenop ook nog eens strontvervelende mensen uit Waddinxveen of Boskoop.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:09 schreef Erosjuhhh het volgende:
Daar zitten de tukkers en mensen in de achterhoek al een jaar of 4 mee opgescheept.. syntus
Ik vind het erger dát de ramen open kunnen. Zodat die panische idioten zomers lekker de benauwde buitenlucht binnen latenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:09 schreef knars het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tel de raampjes maar; 7 aan deze kant van het misbaksel en 7 aan de andere. Dat zorgt echt niet voor enige vorm van frisse lucht.
Er zit geen airco in dat ding. De enige verkoeling is de wind die door zo'n raampje naar binnen kan komen - een verre van ideale oplossing voor een probleem dat in een modern rijtuig niet zou mogen bestaan.quote:Op zondag 27 januari 2008 00:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik vind het erger dát de ramen open kunnen. Zodat die panische idioten zomers lekker de benauwde buitenlucht binnen laten
Was mij gisteren ook opgevallen inderdaad op Aml.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:30 schreef Charango het volgende:
Het karakteristieke oude geel/blauwe bordje op de CTA bij Zakspoor 3 in Almelo is overigens helaas vervangen door een modern exemplaar...![]()
Dus nu is Kerkrade de enige met een geel/blauwe, als ik het goed heb?
Het is dat die van de syntus airco hebben.. maar verder zie ik weinig verschillen op de drukknopjes naquote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:09 schreef knars het volgende:
[..]
Nee, hadden wij hier maar een Lint. Dat lijkt ten minste nog ergens op. Wij hebben hier echt zo'n busje op de rails gekwakt - de grote lekkere likbare ramen, de veel te felle en veel te fletse kleuren, halte knopjes waar je op kunt drukken en die je dan een fijn geluidje laten horen en voor de rest niets doen, stoeltjes waar je als normaal mens niet op durft te zitten. Rammelend door de bocht, stompzinnige trambelletjes die middenin een weiland gaan rinkelen, muffigheid, 14 raampjes op brievenbus formaat die nog niet eens in een hoek van 45 graden open kunnen waardoor er zowel in de winter als in de zomer zodra de zon maar een paar minuutjes schijnt, de bak verandert in een plastic sauna, ranzigheid vuiligheid en allerhande tyfuszooi. En daar bovenop ook nog eens strontvervelende mensen uit Waddinxveen of Boskoop.
Bah, kut lightrail.
Kijk dan, daar kun je als NS toch niet mee aankomen?
Ook als HTM niet, overigens.
[ afbeelding ]
Tel de raampjes maar; 7 aan deze kant van het misbaksel en 7 aan de andere. Dat zorgt echt niet voor enige vorm van frisse lucht.
[ afbeelding ]
Ohja, en in plaats van met het hele dagverblijf gezellig op reis met een speciaal busje, mogen ze nu met zn allen gezellig op reis met een speciaal treintje. Leeeeeuk!
[ afbeelding ]
ik vind de omroep bij goor leuker:quote:Op zondag 27 januari 2008 01:20 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
T volgende station is hengelooooo ooooooost,
Dussssss.... hebben ze eindelijk de oue variant vervangenquote:Op zondag 27 januari 2008 10:32 schreef thats-me het volgende:
[..]
Sinds afgelopen Maandag (mss nog wel eerder) hangt er dit.
[ afbeelding ]
Mja, ik kom uit twente.. ken die naam wel dus voor mij is er niets vreemds aanquote:Op zondag 27 januari 2008 08:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik vind de omroep bij goor leuker:
het volgende station is goor
ik kom ook uit Twente (Losser ftwquote:Op zondag 27 januari 2008 12:50 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
Mja, ik kom uit twente.. ken die naam wel dus voor mij is er niets vreemds aan
zelfde als Enteren Batmen
Ik heb 10 jaar lang in Bathmen gewoon.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:50 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
Mja, ik kom uit twente.. ken die naam wel dus voor mij is er niets vreemds aan
zelfde als Enteren Batmen
zie laatste tijd veel glimmende treintjes.. en als er dan 2/3 in een serie rijden en je ziet er 1 glimmen en de ander niet.. denk ik altijd dat t regentquote:Op zondag 27 januari 2008 18:13 schreef Duvel het volgende:
Even een foto posten om mezelf wat af te leiden van het hypotheekgedoe waar ik mee bezig ben.
[ afbeelding ]
Zo zie je toch weer veel bejaard mat rijden met mooie glimmende laklaag.
uit mijn hoofd dacht ik stopper den haag-utrechtquote:Op zondag 27 januari 2008 20:08 schreef Duvel het volgende:
ZC: toffe plaatjes. Die 1200'en blijven toch mooi.
BTW: In welke treinseries zouden die SLT's ook weer als eerste worden ingezet?
ja.. precies.. je wist nooit als je Veevervoer kreeg.. door dat ze een DH-1 lieten rijden.. of gewoon weer 2+2+1 combinatie voor een handje vol mensen. zodat je zoveel zitplaatskeuze hadquote:Op zondag 27 januari 2008 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
Stiekem mis ik ze ook wel ja. Die GTW is mij te veel eenheidsworst. Met de wadloper was er nog wat variatie en de koppelbaarheid met een buffel
goede ouwe tijd!!quote:Op zondag 27 januari 2008 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Daar komt het idd wel op neer ja
nee.. want de taart is niet bezorgt vandaagquote:Op zondag 27 januari 2008 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Zijn jullie er klaar voor om straks het 100ste topic te openen?
Alleen in de zomer waren die wadlopers net rijdende ovensquote:Op zondag 27 januari 2008 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
Stiekem mis ik ze ook wel ja. Die GTW is mij te veel eenheidsworst. Met de wadloper was er nog wat variatie en de koppelbaarheid met een buffel
Dat was idd 1 nadeel van die dingen.. maar mischien kwam dat ook wel omdat de kachel altijd aan was?quote:Op zondag 27 januari 2008 23:35 schreef ewyb het volgende:
[..]
Alleen in de zomer waren die wadlopers net rijdende ovens
tis ook altijd wat hequote:Op zondag 27 januari 2008 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
De postbode bezorgt niet op zondag, dus daarom wordt het m niet meer.
Jammer dat mijn baas niet meer per spoor wilde vervoeren. Daarom is dit helaas historie:
[ afbeelding ]
Foto: Tim Goorman
*kuch* hoe heet dat dvdtje? of is dat eigen productie werk?quote:Op zondag 27 januari 2008 23:37 schreef Socios het volgende:
Ik heb nog prachtig beeldmateriaal op DVD over posttreinen in het stoomtijdperk die ´s nachts door het hele land reden.
De kachel was dan ook de uitlaatklep, zodat de motor nog enigszins gekoeld werd in de zomer.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:35 schreef ewyb het volgende:
[..]
Alleen in de zomer waren die wadlopers net rijdende ovens
ah, morgen eens kijken danquote:Op zondag 27 januari 2008 23:41 schreef Socios het volgende:
Het staat als één van de stukjes film op de DVD "Het spoor door het verleden. Deel 2".
Volgens mij heb ik daar ook wel een stuk van gezien op Nostalgienet, ik weet alleen niet of ze dat ook online hebben staan. Geweldige beelden!quote:Op zondag 27 januari 2008 23:37 schreef Socios het volgende:
Ik heb nog prachtig beeldmateriaal op DVD over posttreinen in het stoomtijdperk die ´s nachts door het hele land reden. Geweldig hoe die treinen bijvoorbeeld ook uit Roodeschool vertrokken.
't Is een stug geveerde tram, maximaal 80km/u, gestoffeerde planken en gewoon algeheel "neen".quote:Op maandag 28 januari 2008 10:53 schreef Dichterbijer het volgende:
Heb er nog nooit ingezet, in die lightrail shizzle...
En nog maar 2 post tot topic 100
met de definitie lightrail is niets misquote:Op maandag 28 januari 2008 10:53 schreef Dichterbijer het volgende:
Heb er nog nooit ingezet, in die lightrail shizzle...
En nog maar 2 post tot topic 100
oh gestofeerd plastic ken ik wel. .zit ook rukquote:Op maandag 28 januari 2008 11:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is een stug geveerde tram, maximaal 80km/u, gestoffeerde planken en gewoon algeheel "neen".
En nog eentje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |