Voor alles is er NOOIT een noodzaak, ook niet met leven. Wat kan de wereld nou met jou?quote:Op donderdag 24 januari 2008 01:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Opzich is er natuurlijk geen noodzaak de metro onder de weg te laten lopen, of wel?
Hij gaat zeker niet met de kortst mogelijke lijn naar van Stadhuis naar CS. Het is een grote bocht richting CS en dan vlak voor CS is er ook nog een aardige bocht. De reden hier achter is dat vrijwel de gehele Rotterdamse metro is opgebouwd uit tunnelbakken, het plaatsen van deze bakken gaat vele malen eenvoudiger als je er door het open leggen van de al bestaande wegen makkelijk bij kunt.quote:Op donderdag 24 januari 2008 01:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Maar loopt deze onder de weg, of gaat'ie met de kortst mogelijke lijn van CS naar stadhuis? Opzich is er natuurlijk geen noodzaak de metro onder de weg te laten lopen, of wel?
Precies onder de weg? Ook op het weena?quote:Op donderdag 24 januari 2008 01:41 schreef Dementor het volgende:
De metro loopt onder de coolsingel door.
Het lijkt mij makkelijker de kortste route te kiezenquote:Op donderdag 24 januari 2008 01:53 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Voor alles is er NOOIT een noodzaak, ook niet met leven. Wat kan de wereld nou met jou?
Maar het is wel makkelijker.
Ah, dus geen TBM onder het hilton en Fortis!quote:Op donderdag 24 januari 2008 02:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hij gaat zeker niet met de kortst mogelijke lijn naar van Stadhuis naar CS. Het is een grote bocht richting CS en dan vlak voor CS is er ook nog een aardige bocht. De reden hier achter is dat vrijwel de gehele Rotterdamse metro is opgebouwd uit tunnelbakken, het plaatsen van deze bakken gaat vele malen eenvoudiger als je er door het open leggen van de al bestaande wegen makkelijk bij kunt.
Ja. Men heeft gekozen voor een afzinkmethode voor het plaatsen van de tunnelbakken van de metro. Daartoe is een groot kanaal gemaakt (ja ook op het Weena) van damwanden waarna de tunnelbakken zijn afgezonken.quote:Op donderdag 24 januari 2008 02:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Precies onder de weg? Ook op het weena?
quote:De tunnel is voornamelijk gebouwd volgens de afzinkmethode, zowel het rivierdeel als het stedelijke deel. Het tunneltracé in het stedelijk deel is daartoe volledig "in den natte" ontgraven binnen een damwandconstructie. Op het Weena en de Blaak zijn tijdelijke bouwdokken gerealiseerd waarin de betonnen tunnelelementen zijn gebouwd. Vanuit deze dokken zijn de tunnelelementen via het binnen de damwanden gerealiseerde kanaal naar de plaats van bestemming gevaren. Vervolgens zijn deze op locatie afgezonken. Gezien de slappe Rotterdamse bodem diende de tunnel op palen te worden gefundeerd. Het is onmogelijk alle palen exact op hoogte onder water weg te heien. Daarom is er een paalsysteem ontworpen waarbij een deel van de betonnen paal na het afzinken van de tunnel door een cementinjectie is opgeperst tegen de tunnelvloer.
Ja.quote:Op donderdag 24 januari 2008 02:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Precies onder de weg? Ook op het weena?
Je kunt dat heel eenvoudig herkennen. Geboorde tunnel hebben bij de stations een ronde monding, tunnels bestaande uit bakken hebben gewoon een rechthoekige monding.quote:Op donderdag 24 januari 2008 02:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ah, dus geen TBM onder het hilton en Fortis!![]()
Maar randstadrail is wel voor geboort toch?
Ja, onder het spoor door. Ten zuiden van het CS zie je de ene bak liggen, bij het Schieplein volgens mij de andere (zie Google Maps o.i.d.) en daar tussen wordt geboord.quote:Op donderdag 24 januari 2008 02:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Maar randstadrail is wel voor geboort toch?
Dacht dat ze ook druk bezig waren nabij Noord, bij een ziekenhuis oid? Lag ook een grote doos langs het spoorquote:Op donderdag 24 januari 2008 08:52 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja, onder het spoor door. Ten zuiden van het CS zie je de ene bak liggen, bij het Schieplein volgens mij de andere (zie Google Maps o.i.d.) en daar tussen wordt geboord.
Iets voor de HSL misschien? Hoewel die al bijna af is...quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dacht dat ze ook druk bezig waren nabij Noord, bij een ziekenhuis oid? Lag ook een grote doos langs het spoor
Dat is het Sint Franciscus Gasthuis, daar komt de tunnel die vanaf CS geboord is (of eigenlijk andersomquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dacht dat ze ook druk bezig waren nabij Noord, bij een ziekenhuis oid? Lag ook een grote doos langs het spoor
HSL project is al lang af. Het spoor van de HSL komt weer boven de grond, vanuit de Groeneharttunnel, ter hoogte van het park Zestienhoven. Dat is een stukje westelijker dan waar de tunnel van de Erasmuslijn weer boven de grond komt om aan te sluiten op RR.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:55 schreef JDude het volgende:
Iets voor de HSL misschien? Hoewel die al bijna af is...
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 02:22 schreef TC03 het volgende:
Hier trouwens een leuk filmpje over de metro.
Me-he-he-he-he-tro.
omgquote:Op vrijdag 25 januari 2008 02:22 schreef TC03 het volgende:
Hier trouwens een leuk filmpje over de metro.
Me-he-he-he-he-tro.
"Een aantal wollige viervoeters ziet hier plaats maken voor de Me-he-he-he-tro".quote:Op vrijdag 25 januari 2008 02:22 schreef TC03 het volgende:
Hier trouwens een leuk filmpje over de metro.
Me-he-he-he-he-tro.
Dat is flink slingeren van Beurs naar Eendrachtspleinquote:Op vrijdag 25 januari 2008 02:21 schreef TC03 het volgende:
Overigens zijn er twee metrotunnels, maar de Calandlijn loopt ook onder bestaande wegen door. Behalve bij het stuk tussen Voorschoterlaan en Gerdesiaweg geloof ik. Maar er is niks geboord.
Tofquote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:59 schreef Harmen1984 het volgende:
Hij loopt ten noorden van de Weena. De Delftse Poort (kantoorgebouw Nationale Nederlanden) is over de metrotunnel heen gebouwd.
Hier dus:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaan ze uitbouwen??quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik las dat het diepst gelegen metrostation Rotterdam Blijdorp gaat worden, met 18 meter diep.
Hoe kom je daarbij??quote:Best fascinerend, vooral ook als je bedenkt dat zoals bij Stadhuis onder het station hele schuilkelders zitten, en gangen naar het stadhuis
Wat zouden ze moeten uitbouwen dan? Er is geen metrostation nu.quote:
Bedoel ik, gaan ze een nieuwe lijn aanleggen danquote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat zouden ze moeten uitbouwen dan? Er is geen metrostation nu.
Yep, van Rotterdam naar Den Haag.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:15 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Bedoel ik, gaan ze een nieuwe lijn aanleggen dan
Oooh zo.. ja dat wist ik welquote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:16 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Yep, van Rotterdam naar Den Haag.
www.randstadrail.nl
Er loopt een centraal Treinentopic in PTA, misschien weet men het daar.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik was even nieuwsgierig, hoe diep loopt de metro tunnel "in" de maas (of; hoe diep is de maas). En hoe diep liggen de treinsporen bij Rotterdam Blaak?
![]()
(Ik bedacht mij, misschien is een kopje PTA beter? Of gaan die meer over de voertuigen en niet over de tunnels? (: ).
Geil, bron, meerquote:
Ja zo worden ze ook aangevoerd als ik me niet vergis. Hij is iig wel in gebruik (dacht ik)quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Die verbindingsboog is volgens mij aangelegd ten behoeve van onderhoud van de metrostellen, het onderhoudsstation bevindt zich namelijk op de Calandlijn.
Van Slinge naar Centraal Station, zonder station Wilhelminaplein. Calandlijn was eerst van Marconiplein naar Capelsebrug.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:06 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Hoe zag het allereerste traject eruit qua stations?
Ik weet nog wel dat ze gingen uitbreiden in Capellequote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:26 schreef TC03 het volgende:
[..]
Van Slinge naar Centraal Station, zonder station Wilhelminaplein. Calandlijn was eerst van Marconiplein naar Capelsebrug.
Tof, dat ze dan niet een " centrum metro " (Zoals CS-Slinge) laten rijden tussen Blaak en Centraal....quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:43 schreef Harmen1984 het volgende:
Dit is ook iets wat weinig mensen weten:
Bij de aanleg van de Calandlijn, begin jaren '80, is er bij de Leuvehaven een verbindingsboog aangelegd om de Calandlijn met de Erasmuslijn te verbinden.
Op de lege hoek staat tegenwoordig het Maritiem Museum:
[ afbeelding ]
Maar hier spreekt men over de perrons. Stadhuis heeft een bunker onder het station liggen..quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:28 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
www.retmetro.nl
Wel even registreren
[ afbeelding ]
Lijkt me logisch, daar rijdt al een trein...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Tof, dat ze dan niet een " centrum metro " (Zoals CS-Slinge) laten rijden tussen Blaak en Centraal....
- Trein gaat niet iedere 5 minutenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Lijkt me logisch, daar rijdt al een trein...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |