Hij denkt zeker dat je slapend kampioen wordt?quote:Op woensdag 21 november 2007 22:05 schreef sjimz het volgende:
De enige waarin hij wel onvoorwaardelijk vertrouwen heeft is Ryan Babel, aangezien hij geen enkel kwalificatiewedstrijd heeft gemist in deze cyclus.
Dat snap ik dan weer niet.
Wat doet Marco van Basten eigenlijk goed?quote:Op woensdag 21 november 2007 22:17 schreef Doc het volgende:
NL heeft een prima coach, maar een te slechte verdediging.
Middenveld is overigens ook matig.
De spelers waar uit geselecteerd kan worden, worden overschat en de coach onderschat
Eerste topic blijft open, dat is nu wel duidelijk. Ontopic weer, geen getroll over en weer.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:14 schreef Barca het volgende:
[..]
Had gehoopt dat je deze zou sluiten. Hier staat spam in. Die irritante nietszeggende stats van die huiler!!
Kwalificeren met NL. Twee toernooien achter elkaar.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat doet Marco van Basten eigenlijk goed?
OK, maar als een wedstrijd bijna gelijkgespeeld wordt (zoals tegen Luxemburg) ligt het aan de spelers op het veld, maar als er wordt gewonnen, ligt het aan Marco van Basten?quote:Op woensdag 21 november 2007 22:20 schreef Doc het volgende:
[..]
Kwalificeren met NL. Twee toernooien achter elkaar.
As is verbrande turref.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
OK, maar als een wedstrijd bijna gelijkgespeeld wordt (zoals tegen Luxemburg) ligt het aan de spelers op het veld, maar als er wordt gewonnen, ligt het aan Marco van Basten?
Maar je hebt het zelf gezegd, dat er bijna werd gelijkgemaakt val Marco van Basten niet aan te rekenen.quote:
Jawel hoor. Dat is twee keer gebeurd.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:34 schreef DrDentz het volgende:
Kunnen wij met dit materiaal geen opstelling maken die van Luxemburg wint?
Rafael van der Vaart op rechts? Op het EK gewoon weer 4-3-3? Logisch?quote:Op woensdag 21 november 2007 22:36 schreef Doc het volgende:
Overigens de reden waarom ik het MvB niet zozeer aanreken is dat hij mijns inziens over het algemeen logische keuzes maakt. De spelers waaruit hij kan kiezen in de verdediging is zeer matig.
Ik dacht dat Van Basten die opstellingen maaktequote:Op woensdag 21 november 2007 22:36 schreef Doc het volgende:
[..]
Jawel hoor. Dat is twee keer gebeurd.
Ik dacht dat je met "Wij" bedoelde als in "Nederland" , ergo, MvB. Ik denk overigens dat wij qua selectie en opstelling niet veel van MvB zouden verschillen en dat ook het resultaat niet echt anders zou zijn ...quote:Op woensdag 21 november 2007 22:38 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik dacht dat Van Basten die opstellingen maakte
Afgelopen wedstrijden in een 4-4-2 waren een succes bedoel je?quote:Op woensdag 21 november 2007 22:37 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Rafael van der Vaart op rechts? Op het EK gewoon weer 4-3-3? Logisch?
Nee maar ik vind het geen prestatie dat hij van landjes als Luxemburg wint. Ook al stel je Henk Vos op dan win je.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:44 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met "Wij" bedoelde als in "Nederland" , ergo, MvB. Ik denk overigens dat wij qua selectie en opstelling niet veel van MvB zouden verschillen en dat ook het resultaat niet echt anders zou zijn ...
euh.. jaquote:Op woensdag 21 november 2007 22:45 schreef Doc het volgende:
[..]
Afgelopen wedstrijden in een 4-4-2 waren een succes bedoel je?
Mogelijk en wellicht. Maar kwalificeren is weer iets anders. Dat doe je niet met Henk Vos.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:48 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee maar ik vind het geen prestatie dat hij van landjes als Luxemburg wint. Ook al stel je Henk Vos op dan win je.
Net zoals met 4-3-3 dus.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
euh.. ja
winnen waar nodig en verliezen waar wenselijk.. not bad
Omdat hij weer vasthoudt aan vleugels, Rafael van der Vaart hoort niet van rechts te komen.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:45 schreef Doc het volgende:
[..]
Afgelopen wedstrijden in een 4-4-2 waren een succes bedoel je?
quote:
Ik hoop dat ze gewoon weer 4-3-3 gaan spelen. Prima systeem.quote:Op woensdag 21 november 2007 23:01 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Omdat hij weer vasthoudt aan vleugels, Rafael van der Vaart hoort niet van rechts te komen.
Als alle spelers fit zijn, is 4-4-2 nog altijd het meest geschikte systeem.
Maar drie keer raden hoe we tijdens het EK zullen gaan spelen? Of raadt gewoon maar één keer.
Systeem is prima, mits je er de spelers voor hebt.quote:Op woensdag 21 november 2007 23:17 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze gewoon weer 4-3-3 gaan spelen. Prima systeem.
Zeker daar ie nog beter spelersmateriaal heeft dan MvB, zeker middenveld en verdediging (ex. keeper uiteraard!)quote:
waar komt toch dat idee vandaan dat landen als Luxemburg en Belarus nog eenvoudig op te rollen zouden zijnquote:Op woensdag 21 november 2007 22:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
OK, maar als een wedstrijd bijna gelijkgespeeld wordt (zoals tegen Luxemburg) ligt het aan de spelers op het veld, maar als er wordt gewonnen, ligt het aan Marco van Basten?
Open een topic! Of zou de titel dan te negatief zijn?quote:Op woensdag 21 november 2007 23:37 schreef Radegast het volgende:
Joris Mathijsen mag nooit meer opgeroepen worden!
Alleen ligt t niveau van de tegenstanders op het EK wel wat hogerquote:Op woensdag 21 november 2007 23:42 schreef okee6 het volgende:
Alvast even vooruitblikken, naar het succesvol EK. Nederland speelt dan uit immers:
Luxemburg - Nederland 0-1
Bulgarije - Nederland 1-1
Slovenië - Nederland 0-1
Thailand - Nederland 1-3
Zwitserland - Nederland 2-1
Albanië - Nederland 0-1
Roemenië - Nederland 1-0
Wit-Rusland - Nederland 2-1
Dus in ruim een jaar tijd slechts drie nederlaagjes, de gelijke spelen beslist Nederland daar vanaf de stip uiteraard
3x gescoord tegen Thailand hequote:Op woensdag 21 november 2007 23:42 schreef okee6 het volgende:
Alvast even vooruitblikken, naar het succesvol EK. Nederland speelt dan uit immers:
Slovenië - Nederland 0-1
Thailand - Nederland 1-3
Albanië - Nederland 0-1
Roemenië - Nederland 1-0
Dus in ruim een jaar tijd slechts drie nederlaagjes, de gelijke spelen beslist Nederland daar vanaf de stip uiteraard
Eerlijk gezegd, die uitslag hoort er niet tussen. Nederland won toen ook nog met 0-2 van Zuid-Korea. Van Basten was vergeten dat die landen niet in Europa liggen.quote:
Resultaat: 10 punten. In mijn ogen "verdiende" punten: 2 (Slovenië en Bulgarije gelijk)..........quote:Op woensdag 21 november 2007 23:42 schreef okee6 het volgende:
Slovenië - Nederland 0-1
Zuid-Korea - Nederland 0-2
Thailand - Nederland 1-3
Albanië - Nederland 0-1
Roemenië - Nederland 1-0
Zowaar eens een interviewer met een goeie vraag waarover een beetje nagedacht is (en MvB z'n reactie is tekenend).quote:Op donderdag 22 november 2007 00:16 schreef DRD het volgende:
Interview van Marco met de NOS, waarin de verslaggever stelt dat alleen een helft bij Bulgarije-uit echt goed was. Marco vond het niet nodig alle andere helften of delen van wedstrijden te noemen die in zijn ogen goed waren. Ik had ze graag gehoord.
Yep, ben jij niet stiekem Johan?quote:Op woensdag 21 november 2007 20:44 schreef M0NTANA het volgende:
Leek wel alsof Johan Derksen ook meeleest in deze topicreeks!
quote:Op donderdag 22 november 2007 07:55 schreef Longmen het volgende:
[..]
Yep, ben jij niet stiekem Johan?![]()
Servië bleek erg slecht te zijn, Ivoorkust is geen topteam, en de laatste wedstrijd tegen Argentinië ging nergens meer over. De eerste echte wedstrijd tegen een top team werd redelijk kansloos verloren.quote:Op donderdag 22 november 2007 08:54 schreef Tennessee het volgende:
Op het WK zaten we in "de groep des doods". Die groep werd niet alleen overleefd maar het was de beste poule-fase die Nederland óóit op een groot toernooi heeft gespeeld.
Alleen die ene wedstrijd tegen Portugal wisten we niet te winnen.
Nee, natuurlijk ben ik dat niét met je eens. Die twee kwalificaties zijn twee eindrondes waard, en dáár moet je presteren en dáár is er uiteindelijk maar één land dat met een beker naar huis gaat, maar dan moet je er wel eerst staan. De laatste keer was dat Italië en niet Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje of Nederland. Wie het volgend jaar wordt kunnen we alleen maar afwachten. Aanknopingspunten voor succes? Als je kampioen werd op basis van de kwalificaties waren we geen groepshoofd maar kampioen.quote:Op donderdag 22 november 2007 09:26 schreef M0NTANA het volgende:
Maar Tennessee, je bent het toch met me eens dat die twee geweldige kwalificaties niets waard zijn?
Wil je zeggen dat het een voorwaarde is voor kampioen worden dat je een slechte kwalificatie speelt?quote:Liever tweemaal met de hakken over de sloot, zoals Italië, en dan wél presteren op het eindtoernooi?
Waarom is 1-0 verliezen van Portugal "redelijk kansloos"?quote:Op donderdag 22 november 2007 09:22 schreef HumbertoT het volgende:
De eerste echte wedstrijd tegen een top team werd redelijk kansloos verloren.
quote:...Je zou zelfs kunnen zeggen dat we ten opzichte van vorig jaar achteruit zijn gegaan omdat we nu wel van Roemenië verliezen.
Yes, we zijn kampioen op basis van de kwalificaties!quote:Op donderdag 22 november 2007 09:40 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk ben ik dat niét met je eens. Die twee kwalificaties zijn twee eindrondes waard, en dáár moet je presteren en dáár is er uiteindelijk maar één land dat met een beker naar huis gaat, maar dan moet je er wel eerst staan. De laatste keer was dat Italië en niet Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje of Nederland. Wie het volgend jaar wordt kunnen we alleen maar afwachten. Aanknopingspunten voor succes? Als je kampioen werd op basis van de kwalificaties waren we geen groepshoofd maar kampioen.
Nope, wil alleen maar aangeven dat tweemaal als beste kwalificeren helemaal niets oplevert.quote:[..]
Wil je zeggen dat het een voorwaarde is voor kampioen worden dat je een slechte kwalificatie speelt?
Net als Wit Rusland.quote:Op donderdag 22 november 2007 09:43 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat Roemenië prima kan voetballen...
Vraag maar aan Youri Mulder.quote:
Zeg ik dat?quote:Op donderdag 22 november 2007 09:45 schreef M0NTANA het volgende:
...
Yes, we zijn kampioen op basis van de kwalificaties!![]()
En ik zei dus daarnet ook al dat ik het daar niet mee eens ben... Tweemaal kwalificeren betekent tweemaal meedoen op een eindronde. Waar is Engeland met zijn mooie wedstrijd van gisteravond volgend jaar?quote:Nope, wil alleen maar aangeven dat tweemaal als beste kwalificeren helemaal niets oplevert.
Nee maar hebben wel van Nederland gewonnen.quote:Op donderdag 22 november 2007 09:48 schreef Tennessee het volgende:
[..]
goh, zijn die óók groepswinnaar geworden dan?
Het is gewoon een irritant land om tegen te spelen, al meer dan 10 jaar.quote:Op donderdag 22 november 2007 09:49 schreef sjimz het volgende:
[..]
Teams van nu met teams van 10 jaar geleden vergelijken
Nee, dat zei ik. Laat mij nou ook eens positief zijn over Marco van Basten, je hebt geen alleenrecht!quote:
Meedoen is dus belangrijker dan winnen?quote:[..]
En ik zei dus daarnet ook al dat ik het daar niet mee eens ben... Tweemaal kwalificeren betekent tweemaal meedoen op een eindronde. Waar is Engeland met zijn mooie wedstrijd van gisteravond volgend jaar?
Als we 0-0 gelijk spelen tegen Argentinië op een WK is dat niet van waarde want "die wedstrijd ging nergens meer over" maar als we 2-1 verliezen van Wit-Rusland in een wedstrijd die óók nergens meer om ging en strategisch zelfs handig was om te verliezen is dat opeens een reden om je zorgen te gaan maken om onze kansen volgend jaar?quote:Op donderdag 22 november 2007 09:49 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee maar hebben wel van Nederland gewonnen.
Ook al is het een irritant land, nog steeds is het beschamend dat Nederland verloren heeft.quote:Op donderdag 22 november 2007 09:50 schreef Suijk het volgende:
[..]
Het is gewoon een irritant land om tegen te spelen, al meer dan 10 jaar.![]()
Voorlopig ben ik blij met kwalificatie, heb ik nog niet al te veel vertrouwen dat we dat EK gaan winnen, maar heb ik er wel weer zin in.
Hierin heb je wel gelijk.quote:Op donderdag 22 november 2007 09:52 schreef Tennessee het volgende:
Als we 0-0 gelijk spelen tegen Argentinië op een WK is dat niet van waarde want "die wedstrijd ging nergens meer over" maar als we 2-1 verliezen van Wit-Rusland in een wedstrijd die óók nergens meer om ging en strategisch zelfs handig was om te verliezen is dat opeens een reden om je zorgen te gaan maken om onze kansen volgend jaar?
Dat is dan ook appels met peren vergelijken, want Nederland zat (vooral) tijdens de EK-kwalificatie in een zeer zwakke poule. Alleen de groep van Turkije en Griekenland was misschien zwakker. Tegen landen als Albanie, Wit-Rusland en Luxemburg móet je ook de maximale punten kunnen halen (en zelfs dat lukte niet).quote:Op donderdag 22 november 2007 08:54 schreef Tennessee het volgende:
Op basis van de kwalificaties voor de vorige WK en de aanstaande EK is Nederland groepshoofd geworden. Dat betekent dat Nederland onder Van Basten dus in de kwalificaties hét beste land van Europa is.
Maar met die ene wedstrijd valt of staat het succes op een toernooi wel. Je krijgt namelijk maar één kans in de knock-out fase op een groot toernooi, en dus heb je als ploeg een moment-trainer nodig: iemand die er voor kan zorgen dat de hele groep 100% geconcentreerd en gemotiveerd aan zo'n wedstrijd begint. Iemand die op het juiste moment het beste uit een groep kan halen. Van Basten is meer iemand die wil werken aan automatismen, structuur en regelmaat. Dat is niet haalbaar als je bij een momentploeg (want dat zijn de nationale ploegen) trainer bent.quote:Op het WK zaten we in "de groep des doods". Die groep werd niet alleen overleefd maar het was de beste poule-fase die Nederland óóit op een groot toernooi heeft gespeeld.
Alleen die ene wedstrijd tegen Portugal wisten we niet te winnen.
Ik heb in ruim drie jaar anders weinig tot geen progressie gezien. Het veldspel lijkt nog steeds nergens naar. Daar kun je star naar de resultaten wijzen, maar zoals ik al zei: tegen de ploegen die Nederland is tegengekomen in de kwalificatiereeks verwacht ik niet anders.quote:In de ruim drie jaar onder Van Basten is er een nieuw Nederlands elftal geboren en we zullen volgend jaar op het EK zien waar dat toe in staat is. Ik zie het EK dan ook vol vertrouwen tegemoet.
Ik zie Engeland graag op de grote toernooien, dus dat was inderdaad geen pretje. Maar McLaren is zo mogelijk dan ook nog een slechtere bondscoach dan Van Basten.quote:Dat de wedstrijd van gisteravond niet een van de beste was lijkt me verder duidelijk. Die van Engeland was leuker om naar te kijken, maar ik zou toch geen Engeland-supporter willen zijn vandaag.
Meedoen is een VOORWAARDE om te kúnnen winnen...quote:Op donderdag 22 november 2007 09:52 schreef M0NTANA het volgende:
...
Meedoen is dus belangrijker dan winnen?
Onze poule was helemaal niet zo zwak.. Gewoon gemiddeld...quote:Op donderdag 22 november 2007 09:54 schreef Blight het volgende:
Dat is dan ook appels met peren vergelijken, want Nederland zat (vooral) tijdens de EK-kwalificatie in een zeer zwakke poule. Alleen de groep van Turkije en Griekenland was misschien zwakker. Tegen landen als Albanie, Wit-Rusland en Luxemburg móet je ook de maximale punten kunnen halen (en zelfs dat lukte niet).
Dat is jouw mening... we zullen zien...quote:Maar met die ene wedstrijd valt of staat het succes op een toernooi wel. Je krijgt namelijk maar één kans in de knock-out fase op een groot toernooi, en dus heb je als ploeg een moment-trainer nodig: iemand die er voor kan zorgen dat de hele groep 100% geconcentreerd en gemotiveerd aan zo'n wedstrijd begint. Iemand die op het juiste moment het beste uit een groep kan halen. Van Basten is meer iemand die wil werken aan automatismen, structuur en regelmaat. Dat is niet haalbaar als je bij een momentploeg (want dat zijn de nationale ploegen) trainer bent.
En ook dat is jouw mening... Geen probleem, ben het er alleen niet mee eens...quote:Ik heb in ruim drie jaar anders weinig tot geen progressie gezien. Het veldspel lijkt nog steeds nergens naar. Daar kun je star naar de resultaten wijzen, maar zoals ik al zei: tegen de ploegen die Nederland is tegengekomen in de kwalificatiereeks verwacht ik niet anders.
[..]
Ik zie Engeland graag op de grote toernooien, dus dat was inderdaad geen pretje. Maar McLaren is zo mogelijk dan ook nog een slechtere bondscoach dan Van Basten.
Hoe je je kwalificeert maakt dus niet uit, als je je maar kwalificeert? Oftewel, de geweldige prestaties van Oranje in WK- en EK-kwalificatie zijn geen zak waard? Je had jezelf bij wijze van spreken net zo goed tweemaal nipt kunnen kwalificeren?quote:Op donderdag 22 november 2007 09:55 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Meedoen is een VOORWAARDE om te kúnnen winnen...
Sorry, wat is je vraag precies?quote:Op donderdag 22 november 2007 09:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hoe je je kwalificeert maakt dus niet uit, als je je maar kwalificeert? Oftewel, de geweldige prestaties van Oranje in WK- en EK-kwalificatie zijn geen zak waard? Je had jezelf bij wijze van spreken net zo goed tweemaal nipt kunnen kwalificeren?
Deze keer had hij het resultaat niet om zich erachter te kunnen verschuilen.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:01 schreef Blight het volgende:
Ik wil trouwens wel even benadrukken dat ik vind dat Marco gisteren verfrissend realistisch was tijdens het interview met Humberto Tan. Hij was dit keer erg duidelijk, en dat weet ik een stuk beter te waarderen dan de omslachtige antwoorden die hij vaak geeft ("dat zou heel goed kunnen ja").
Alleen jammer dat hij het na een verlies ineens over "zij" heeft in plaats van "wij".quote:Op donderdag 22 november 2007 10:01 schreef Blight het volgende:
Ik wil trouwens wel even benadrukken dat ik vind dat Marco gisteren verfrissend realistisch was tijdens het interview met Humberto Tan. Hij was dit keer erg duidelijk, en dat weet ik een stuk beter te waarderen dan de omslachtige antwoorden die hij vaak geeft ("dat zou heel goed kunnen ja").
Tja, hij is geplaatst en dat kan hij op zo'n beetje elke vorm van kritiek toepassen. Makkelijk pareren dan opzich, en toegevan dat het slecht was kan, want het boeide niet zo heel erg meer etc etc etc...quote:Op donderdag 22 november 2007 10:01 schreef Blight het volgende:
Onze poule was samen met die van Griekenland, Turkije en Noorwegen het zwakste. Polen/Finland, Tsjechië/Ierland, Kroatie/Rusland of Zweden/Denemarken/Noord-Ierland zijn lastiger dan Roemenië/Bulgarije.quote:Op donderdag 22 november 2007 09:59 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Onze poule was helemaal niet zo zwak.. Gewoon gemiddeld...
Drie vragen:quote:Op donderdag 22 november 2007 10:02 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Sorry, wat is je vraag precies?
ik zou nu wel weer met cijfers kunnen aantonen dat dat onjuist is, maar dat heb ik al vaker gedaan en dan krijg ik toch alleen maar te horen dat de FIFA ranking nergens over gaat en zo... Maar ik ben het, voor de duidelijkheid, dus NIET met je eens.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Onze poule was samen met die van Griekenland, Turkije en Noorwegen het zwakste. Polen/Finland, Tsjechië/Ierland, Kroatie/Rusland of Zweden/Denemarken/Noord-Ierland zijn lastiger dan Roemenië/Bulgarije.
Ach. Dat doen de supporters ook. Menselijk.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Alleen jammer dat hij het na een verlies ineens over "zij" heeft in plaats van "wij".![]()
Dat zijn geen vragen, dat zijn stellingen met vraagtekens erachter...quote:Op donderdag 22 november 2007 10:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Drie vragen:
Hoe je je kwalificeert maakt dus niet uit, als je je maar kwalificeert?
Oftewel, de geweldige prestaties van Oranje in WK- en EK-kwalificatie zijn geen zak waard?
Je had jezelf bij wijze van spreken net zo goed tweemaal nipt kunnen kwalificeren?
Nu drie antwoorden.
Net zoals het geen aanknopingspunt zou kunnen zijn.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:09 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Hoé je je kwalificeert zou daarentegen wél een aanknopingspunt kúnnen zijn voor de prestaties op het toernooi zelf.
Dat is volgens mij helemaal juist ja...quote:Op donderdag 22 november 2007 10:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
Net zoals het geen aanknopingspunt zou kunnen zijn.
Want de voorronde zegt niets over het uiteindelijke toernooi.
Nederland kan ver komen, maar ze kunnen er ook snel uitliggen.
Aanknopingspunt is niet het aantal punten, meer de manier waarop deze zijn vergaard.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:09 schreef Tennessee het volgende:
[..]
dat zijn geen vragen, dat zijn stellingen met vraagtekens erachter...
Maar in principe maakt het inderdaad niet veel uit hoé je je kwalificeert, áls je je maar kwalificeert.
Hoé je je kwalificeert zou daarentegen wél een aanknopingspunt* kúnnen zijn voor de prestaties op het toernooi zelf.
* Dat zocht je toch, aanknopingspunten?
Ok, nu gaat de kwalificatieronde dus inééns weer wél ergens over... Zonder persoonlijk te worden Montana, je hebt het steeds over "geluk"... "Geluk" is misschien een argument als het 1 of 2 keer gebeurt in 28 wedstrijden, zoals bijvoorbeeld de twee verloren wedstrijden in de kwalificatierondeS onder MvB. Als het 20 keer gebeurt uit 28 wedstrijden kan je dat statistisch geen "geluk" meer noemen.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:17 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Aanknopingspunt is niet het aantal punten, meer de manier waarop deze zijn vergaard.
Nederland - Luxemburg 1-0
Nederland - Slovenië 2-0
Roemenië - Nederland 1-0
Albanië - Nederland 0-1
Nederland - Bulgarije 2-0
Slovenië - Nederland 0-1
Nederland - Roemenië 0-0
Nederland - Albanië 2-1
Nederland - Wit-Rusland 3-0
Met veel geluk en totaal niet overtuigend, maar dat zal jij het vast niet met me eens zijn.
Wat ook nog eens haaks staat ten opzichte van van Basten z'n doel om aantrekkelijk en dominant voetbal te spelen.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:17 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Met veel geluk en totaal niet overtuigend, maar dat zal jij het vast niet met me eens zijn.
Zoals ik al zei; de wedstrijd van Engeland was inderdaad veel leuker om naar te kijken gisteravond. Vooral als je niét Engels bent...quote:Op donderdag 22 november 2007 10:24 schreef HumbertoT het volgende:
[..]
Wat ook nog eens haaks staat ten opzichte van van Basten z'n doel om aantrekkelijk en dominant voetbal te spelen.
Op een enkele wedstrijd na val je tegenwoordig of in slaap, of je ergert je kapot aan het vertoonde voetbal.
Maar dat is eigenlijk al jaren zo. Van Basten heeft Nederland niet slechter gemaakt, maar ook niet beter.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:24 schreef HumbertoT het volgende:
Op een enkele wedstrijd na val je tegenwoordig of in slaap, of je ergert je kapot aan het vertoonde voetbal.
Jij noemt zelf de kwalificatie een aanknopingspunt, ik zeg juist dat het niet zo is. De goede cijfers strooien zand in jouw ogen, jij kijkt puur naar de cijfers. Maar als je hebt gezien hoe die wedstrijden verliepen, kan je deze EK-kwalificatie nooit als aanknooppunt kunnen zien voor een goed EK.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:23 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ok, nu gaat de kwalificatieronde dus inééns weer wél ergens over... Zonder persoonlijk te worden Montana, je hebt het steeds over "geluk"... "Geluk" is misschien een argument als het 1 of 2 keer gebeurt, zoals bijvoorbeeld de twee verloren wedstrijden in de kwalificatierondeS onder MvB. Als het 20 keer gebeurt uit 28 wedstrijden kan je dat statistisch geen "geluk" meer noemen.
Waar heb ik gezegd dat Marco van Basten de duivel is?quote:Ik ben het met je eens dat Nederland niet veel scoort onder MvB maar ik roep dan ook niet dat MvB God is. Jij roept wél het tegenovergestelde.
Ik weet niet of ik daar antwoord op mag geven... En nu moet ik even wat anders gaan doen...quote:Op donderdag 22 november 2007 10:27 schreef M0NTANA het volgende:
Waar heb ik gezegd dat Marco van Basten de duivel is?
Toen bestond het Nederlands team uit een aantal CL winnaars ...quote:Op donderdag 22 november 2007 09:49 schreef sjimz het volgende:
[..]
Teams van nu met teams van 12 jaar geleden vergelijken
Voor een coach vind ik dat eigenlijk niet kunnen.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:07 schreef Blight het volgende:
[..]
Ach. Dat doen de supporters ook. Menselijk.
We zijn het in grote lijnen weer eens.quote:Op donderdag 22 november 2007 00:16 schreef DRD het volgende:
Vond het begin van de wedstrijd niet eens zo slechtVan der Vaart Man of the Match aan oranje kant.......
Verder de gebruikelijke constateringen. Koevermans heeft in de eerste helft 2 bruikbare ballen gehad. Van Bronckhorst is hard door het ijs gezakt (hoe die ook staat te kijken bij beide goals, grijp eens in, lul). De Zeeuw was ook zeer zwak. Melchiot kwam goed op, Bouma minder, maar het centrale duo is veel te traag.
Interview van Marco met de NOS, waarin de verslaggever stelt dat alleen een helft bij Bulgarije-uit echt goed was. Marco vond het niet nodig alle andere helften of delen van wedstrijden te noemen die in zijn ogen goed waren. Ik had ze graag gehoord.
Klopt, André Ooijer zou bij mij als rechtsback opgesteld worden, omdat ik de rest van de opties helemaal niets vind. Maar goed, hij zal dan wel heel sober moeten spelen, opkomend is het geen ster.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:33 schreef Doc het volgende:
Montana, in een eerder geplaatste opstelling had jij Ooijer (laten) staan. Die zou jij dus ook selecteren. Dat is toch tragisch, dat we het daar mee moeten doen? Dat is toch een gebrek aan kwaliteit bij de te selecteren (verdedigende) spelers?
Als je met cijfers gooit doe het dan wel goed, ik heb dit al eens eerder opgemerkt, maar nu toch maar weer eens:quote:Op donderdag 22 november 2007 08:54 schreef Tennessee het volgende:
Op het WK zaten we in "de groep des doods". Die groep werd niet alleen overleefd maar het was de beste poule-fase die Nederland óóit op een groot toernooi heeft gespeeld.
Ooijer of Melchiot is een pot nat en Khalid is enigszins door het ijs gezakt (CFC). Of die het echte topic niveau (weer?) haalt moeten we nog zien. Heitinga speelt nu een jaar goed, maar anderhalf jaar geleden of zo was hij een tijd volgens mij ook geeneens basisspeler bij Ajax.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, André Ooijer zou bij mij als rechtsback opgesteld worden, omdat ik de rest van de opties helemaal niets vind. Maar goed, hij zal dan wel heel sober moeten spelen, opkomend is het geen ster.
Centraal spelen bij bij Khalid Boulahrouz en Johnny Heitinga, één pure verdediger en één die het in zich heeft om door te schuiven naar het middenveld, Joris Mathijsen en Wilfred Bouma zijn Oranje-onwaardig.
Kesler steekt gewoon zijn kop in het zand, wijst op de resultaten en zal zeggen graag nog jaren door te gaan met Van Basten. Neem dat maar van mij aan.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:52 schreef Bakf het volgende:
Ik ben om, de Marcofoben van fok! hebben hun zin.
Het zou mij echt niet verbazen als de KNVB in december - gesprek met Van Basten - besluit tot een drastische koerswijziging. Na 3 jaar afschuwelijk voetbal van Oranje - zonder enige hoop op progressie - wordt nu leiderschap verwacht van het hoogste bestuursorgaan van voetballend Nederland.
De resultaten van de laatste 5 wedstrijden zijn zeer slecht: 2x gewonnen (van 2 dwergen) en 3x verloren. Het argument "ach, hij verliest bijna nooit" geldt dus niet meer.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:54 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Kesler steekt gewoon zijn kop in het zand, wijst op de resultaten en zal zeggen graag nog jaren door te gaan met Van Basten. Neem dat maar van mij aan.
Jawel hoor. Al verloor ie d'r nu vijf op rij, procentueel gezien heeft hij een enorm hoge winstmarge.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:59 schreef Bakf het volgende:
[..]
De resultaten van de laatste 5 wedstrijden zijn zeer slecht: 2x gewonnen (van 2 dwergen) en 3x verloren. Het argument "ach, hij verliest bijna nooit" geldt dus niet meer.
Kan zijn, maar Kesler zal aangeven dat hij over de langere periode tevreden is met Van Basten. Sterker nog: Kesler heeft al meermalen durven beweren dat hij progressie ziet in het voetbal van Oranje.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:59 schreef Bakf het volgende:
[..]
De resultaten van de laatste 5 wedstrijden zijn zeer slecht: 2x gewonnen (van 2 dwergen) en 3x verloren. Het argument "ach, hij verliest bijna nooit" geldt dus niet meer.
Klopt, ben ik met je eens. Het is ook echt niet alles wat we tot onze beschikking hebben, maar het kan sowieso beter dan Marco van Basten telkens weer opstelt als defensie. Of vind je van niet?quote:Op donderdag 22 november 2007 10:47 schreef Doc het volgende:
[..]
Ooijer of Melchiot is een pot nat en Khalid is enigszins door het ijs gezakt (CFC). Of die het echte topic niveau (weer?) haalt moeten we nog zien. Heitinga speelt nu een jaar goed, maar anderhalf jaar geleden of zo was hij een tijd volgens mij ook geeneens basisspeler bij Ajax.
Vrij triest inderdaad. Mijn stelling was er ook maar eentje die Kessler ook wel eens zou kunnen gebruiken. Dus denk niet dat ik een fervent supporter van van Basten benquote:Op donderdag 22 november 2007 11:03 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Kan zijn, maar Kesler zal aangeven dat hij over de langere periode tevreden is met Van Basten. Sterker nog: Kesler heeft al meermalen durven beweren dat hij progressie ziet in het voetbal van Oranje.
Van Basten zit nog vrij stevig in zijn zetel, helaas.
Jij gaf dingen aan, ik ben er nu voor gaan zitten en het klopt. Net als mijn bewering dat in deze 4-3-3 de "10" (gisteren Sneijder) meer een mid-mid is. Ik heb me vooral aan Gio en De Zeuuw ge-ergerd. Twee spelers met identieke taken en daarom bij beide een bepaalde laksheid van "de ander zal het wel oplossen". Terecht dat ze er allebei na een uur uitgehaald zijn en zeker Engelaar was beter (in aanvallend opzicht) en De Jong ook wel. Denk dat twee stofzuigers gewoon teveel is, ook al is de verdediging geen topniveau.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:37 schreef Doc het volgende:
[..]
Goed te zien dat in jou visie ook de spelers hun portie van de verantwoordelijkheid voor deze matte pot. Onze observatie dat de verdedigende spelers gewoon van te gebrekkige kwaliteit zijn is hier wel weer bevestigd! Het is lastig voor MvB dat hij daar niet veel mogelijkheden heeft die tot een aanzienlijke verbetering leiden.
Nee, heeft met karakter te maken natuurlijk en dat verander je niet zomaar. Van Basten is een oberservator, geen aanjager. En zo'n speler ontbreekt ook in het veld.quote:In een eerdere post gaf je aan wat MvB wel kon doen (meer passie tonen aan de lijn) en dat klopt denk ik wel. Dat zal echter niet gebeuren gezien het type Van Basten.
Babel is in potentie een hele gevaarlijke vleugelspeler.Op dit moment misschien wel gevaarlijker dan Robben. Hij moet handiger en minder zelfzuchtig worden. Dit vind ik nou wel een speler waarvan gezegt kan worden "dat hij nog zo jong is". En dus geef ik hem nog wel wat tijd, de rest van het team is inmiddels al behoorlijk ervaren.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:38 schreef sjimz het volgende:
Het was gisteren ook wel te koud om passie te tonen.
Babel speelde ook superslecht als toevoeging van DRD.
Ik denk ook niet dat we hem moeten afrekenen op het topic niveau.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:47 schreef Doc het volgende:
[..]
Ooijer of Melchiot is een pot nat en Khalid is enigszins door het ijs gezakt (CFC). Of die het echte topic niveau (weer?) haalt moeten we nog zien. Heitinga speelt nu een jaar goed, maar anderhalf jaar geleden of zo was hij een tijd volgens mij ook geeneens basisspeler bij Ajax.
Kielhalen!quote:Op donderdag 22 november 2007 11:13 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat we hem moeten afrekenen op het topic niveau.
Ook die verdediging die je nu opnoemt is gewoon geen Europese top en biedt niet voldoende zekerheid, helaas.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:17 schreef Lyzio het volgende:
Ben het trouwens eens met een verdedigend centrum bestaande uit Johnny Heitinga en Khalid Bouhlarouz. Ooijer als rechtsback aanhouden en De Cler of Emanuelson (mits in vorm) aan de linkerkant laten spelen. De Zeeuw controlerend ervoor en je verdedigingsprobleem is opgelost.
Trouwens is het dan wel weer erg frustrerend om de statistieken erop na te kijken en er gewoon achter te komen dat we de minst gepasseerde verdediging van Europa zijn, terwijl iedereen ziet dat er geen snars van klopt. Luck, it's a funny thing.
Johnny Heitinga in plaats van Joris Mathijsen, zowel defensief als offensief beter.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:25 schreef PyTh het volgende:
Het is jammer dat Boula zo weinig speelt bij Sevilla.
In mijn optiek zou Oranje zo moeten spelen van de zomer al zal van Bommel er never nooit bijzitten:
Sar
Ooijer - Boula - Mathijsen - De Cler
van Bommel - Vd. Vaart- Sneijder - Seedorf
van Persie - Van Nistelrooij
Mathijsen is inderdaad een drama de laatste tijd.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Johnny Heitinga in plaats van Joris Mathijsen, zowel defensief als offensief beter.
Verder prima opstelling, beter dan wat Marco van Basten neerzet.
Johnny Heitinga is een drama als rechtsback, terwijl André Ooijer dat nog best goed (sober) kan invullen. Heitinga kan eventueel ook als defensieve middenvelder worden opgesteld, maar als centrale verdediger lijkt mij het best. Je hebt dan eindelijk weer eens een verdediger die wél kan opbouwen, laat Boulah de mandekking maar voor zijn rekening nemen. Een middenveld met Mark van Bommel, Welsey Sneijder, Rafael van der Vaart en Clarence Seedorf lijkt mij perfect, eventueel nog Demy de Zeeuw in plaats van Van der Vaart of Sneijder. Verder zijn Ruud van Nistelrooij en Robin van Persie twee wereldspitsen, die beide thuishoren in een 4-4-2, waarom dan vasthouden aan 4-3-3?quote:Op donderdag 22 november 2007 11:38 schreef PyTh het volgende:
[..]
Mathijsen is inderdaad een drama de laatste tijd.
Overigens denk ik dat Heitinga dan beter de plek van Bommel in kan nemen als defensieve middenvelder.
Vind hem daar beter spelen dan in de verdediging.
Of de Zeeuw op de plek van Bommel, Ooijer en Boula centraal en Heitinga op de rechtsback positie?????
Centraal op het middenveld verdedigend te kwetsbaar. De Zeeuw ipv Vd Vaart of Sneijder. 2 hele goede middenvelders, maar 1 van de 2 zal mijns inziens op de bank terecht komen.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:25 schreef PyTh het volgende:
Het is jammer dat Boula zo weinig speelt bij Sevilla.
In mijn optiek zou Oranje zo moeten spelen van de zomer al zal van Bommel er never nooit bijzitten:
Sar
Ooijer - Boula - Mathijsen - De Cler
van Bommel - Vd. Vaart- Sneijder - Seedorf
van Persie - Van Nistelrooij
Heb je gelijk in, maar nog altijd beter dan Melchiot - Ooijer - Mathijsen - Bouma.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:26 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ook die verdediging die je nu opnoemt is gewoon geen Europese top en biedt niet voldoende zekerheid, helaas.
Ronald Koeman post hier ook?quote:Op donderdag 22 november 2007 11:49 schreef Stpan het volgende:
[..]
Centraal op het middenveld verdedigend te kwetsbaar. De Zeeuw ipv Vd Vaart of Sneijder. 2 hele goede middenvelders, maar 1 van de 2 zal mijns inziens op de bank terecht komen.
Of de Zeeuw op de plek van vdVaart en de Zeeuw met de punt naar achter centraal en Sneijder met de punt naar voor.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:49 schreef Stpan het volgende:
[..]
Centraal op het middenveld verdedigend te kwetsbaar. De Zeeuw ipv Vd Vaart of Sneijder. 2 hele goede middenvelders, maar 1 van de 2 zal mijns inziens op de bank terecht komen.
quote:Op donderdag 22 november 2007 11:49 schreef Stpan het volgende:
[..]
Nee man, Orlando Engelaar.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Demy de Zeeuw dan wellicht op positie ???.
Het zou hem in ieder geval gegund zijn.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:05 schreef JanVanHalst het volgende:
Edgar Davids is, mits hij goed terugkomt van zijn blessure, niet minder dan De Zeeuw.
de Zeeuw met de punt naar achter en Vaart op de plek van Bommel die toch niet meer terugkomt.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je hebt wéér gelijk, sorry. Ik was het vergeten, het is ooit eens in mijn kop gaan zitten en wil er niet meer uit op de een of andere manier... Dank je wel voor je scherpte! Ik zal het corrigeren...quote:Op donderdag 22 november 2007 10:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als je met cijfers gooit doe het dan wel goed, ik heb dit al eens eerder opgemerkt, maar nu toch maar weer eens:
2006: 2e in de groep met 2 overwinningen en 1 gelijkspel, doelcijfers 3 voor, 1 tegen
1974: 1e in de groep met 2 overwinningen en 1 gelijkspel, doelcijfers 6 voor, 1 tegen
Hoe betrouwbaar zijn die anderre cijfers eigenlijk die je geeft als dit al niet klopt?
Johquote:Op donderdag 22 november 2007 13:36 schreef RayMania het volgende:
Eigenlijk gewoon ontzettend jammer dat Van Bommel zich niet meer beschikbaar stelt.
Als speler wel, maar als persoon niet. Dat wordt heul moeilijk.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:37 schreef BonJovi het volgende:
Van Bommelals speler mag hij wel terug komen maar als persoon niet
, hij heeft het goed daar met zijn bier en brahtwurst
Altijd goed om een rat in je elftal te hebben, irritant om tegen te spelen, geweldig om in je team te hebben.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:37 schreef BonJovi het volgende:
Van Bommelals speler mag hij wel terug komen maar als persoon niet
, hij heeft het goed daar met zijn bier en brahtwurst
Dat is een van de weinige dingen waarvan het voor iedereen duidelijk is dat Van Basten hier schuld aan heeft en anders had moeten handelen. Dat niet ieder persoon hetzelfde in elkaar zit en op dezelfde manier behandeld wil worden. Alleen al vanwege Van Bommel hoop ik dat Marco niet doorgaat, anders heeft die jongen zometeen echt een kutinterland carriere.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:36 schreef RayMania het volgende:
Eigenlijk gewoon ontzettend jammer dat Van Bommel zich niet meer beschikbaar stelt.
Het zou niet aan Van Bommel kunnen liggen?quote:Op donderdag 22 november 2007 13:42 schreef DRD het volgende:
[..]
Dat is een van de weinige dingen waarvan het voor iedereen duidelijk is dat Van Basten hier schuld aan heeft en anders had moeten handelen. ...
D'r zijn genoeg verdedigingen geweest die geen Europese top waren of zijn, maar wel zekerheid boden. Het heeft ook voor een heel groot deel te maken met communicatie en het correct opstellen, en het elkaar aanvullen. Verder ben ik helemaal niet zo negatief over de verdediging als de meesten hier. Natuurlijk zie ik ook wel dat het geen absolute toppers zijn die we tot onze beschikking hebben, maar er zijn wel 6 of 7 spelers te vinden die zich staande kunnen houden tegen toppers, mits goed gebruikt.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:26 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ook die verdediging die je nu opnoemt is gewoon geen Europese top en biedt niet voldoende zekerheid, helaas.
Het ligt vooral aan Van Basten.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Het zou niet aan Van Bommel kunnen liggen?
Waarom zou het aan Mark van Bommel liggen? Denk je nou echt dat andere spelers nooit hun mannetje hebben laten lopen? Marco van Basten mag Van Bommel niet en zocht gewoon een reden om hem te lozen, het heeft echt niets met zijn voetbalkwaliteiten te maken dat hij niets meer goed kon doen bij Van Basten.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Het zou niet aan Van Bommel kunnen liggen?
Zeg ik dat het aan Van Bommel ligt? Ik vraag alleen aan iemand die roept dat het aan Van Basten ligt of het niet ook aan Van Bommel zou kunnen liggen...quote:Op donderdag 22 november 2007 14:10 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom zou het aan Mark van Bommel liggen?
Geen idee waar dit over gaat maar; natuurlijk wél...quote:Denk je nou echt dat andere spelers nooit hun mannetje hebben laten lopen?
Dat lijkt me een als feit gepresenteerde mening.quote:Marco van Basten mag Van Bommel niet en zocht gewoon een reden om hem te lozen, het heeft echt niets met zijn voetbalkwaliteiten te maken dat hij niets meer goed kon doen bij Van Basten.
Waarom loop je echt werkelijk waar alles goed te praten wat van Basten fout heeft gedaan?quote:Op donderdag 22 november 2007 14:14 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Zeg ik dat het aan Van Bommel ligt? Ik vraag alleen aan iemand die roept dat het aan Van Basten ligt of het niet ook aan Van Bommel zou kunnen liggen...
[..]
Geen idee waar dit over gaat maar; natuurlijk wél...
[..]
Dat lijkt me een als feit gepresenteerde mening.
Wat praat ik precies goed dan?quote:Op donderdag 22 november 2007 14:18 schreef PyTh het volgende:
[..]
Waarom loop je echt werkelijk waar alles goed te praten wat van Basten fout heeft gedaan?
Slaat echt 3x nergens op vind ik.
Wat van Bommel betreft heeft hij gewoon een grove fout gemaakt.
Voor Nistelrooij hetzelfde en als van Nistelrooij niet zo vergevingsgezind was geweest had die nu ook niet meer in Oranje gespeeld.
Na het WK in 2006 gaf Marco van Basten aan 'in principe niet meer verder te willen' met Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij, beiden speelden volgens Van Basten een slecht WK en Van Bommel werd vooral (publiekelijk) aangerekend dat hij zijn mannetje nogal eens liet lopen. Als Van Basten consequent zou zijn, zouden vele middenvelders na Van Bommel ook niet meer opgeroepen zijn, maar Van Basten is nu eenmaal niet consequent. Van Basten kan gewoon niet met topvoetballers omgaan die hun bek af en toe opentrekken, je zag het ook al bij Van Nistelrooij en Clarence Seedorf. Maar goed, praat jij het maar weer goed.quote:Op donderdag 22 november 2007 14:14 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Geen idee waar dit over gaat maar; natuurlijk wél...
Montana, ik vind het echt heel moeilijk om normaal met je in discussie te gaan als je de hele tijd maar dingen in mijn mond legt die ik helemaal niet heb gezegd... En over propaganda mochten we het niet meer hebben, weet je nog?quote:Op donderdag 22 november 2007 14:31 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Na het WK in 2006 gaf Marco van Basten aan 'in principe niet meer verder te willen' met Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij, beiden speelden volgens Van Basten een slecht WK en Van Bommel werd vooral (publiekelijk) aangerekend dat hij zijn mannetje nogal eens liet lopen. Als Van Basten consequent zou zijn, zouden vele middenvelders na Van Bommel ook niet meer opgeroepen zijn, maar Van Basten is nu eenmaal niet consequent. Van Basten kan gewoon niet met topvoetballers omgaan die hun bek af en toe opentrekken, je zag het ook al bij Van Nistelrooij en Clarence Seedorf. Maar goed, praat jij het maar weer goed.
Volgens jouw propaganda heeft Marco van Basten nog nooit iets verkeerd gedaan.
Het is belachelijk hoe Marco van Basten is omgegaan met Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij, hij mag blij zijn dat Van Nistelrooij überhaupt nog onder hem wil spelen, denk dat we alleen maar respect moeten hebben voor de beslissing van Van Bommel. Daarbij schoffeerde Van Basten eerder ook al openlijk Clarence Seedorf en Edgar Davids, Seedorf werd uiteindelijk wel weer opgeroepen maar zijn geduld werd zwaar op de proef gesteld. Pas de laatste wedstrijden speelde hij in de basis, daarvoor moest hij het doen met invalbeurten van vijf minuten, maar Seedorf hield zich rustig. Van Basten kan gewoon niet omgaan met toppers, liefst selecteert hij alleen maar talenten. Maar goed, zijn enige ervaring deed hij op bij Jong Ajax.quote:Op donderdag 22 november 2007 14:20 schreef Blight het volgende:
Een dergelijk geschil komt altijd van twee kanten. Ik denk dat zowel Van Basten als Van Bommel niet altijd de makkelijkste personen in de omgang zijn. Maar goed, Van Basten heeft het geschil met Van Nistelrooij ook op kunnen lappen, dus ik geloof niet dat Van Bommel 0% blaam valt te treffen.
Zoals ik dus zeg: het komt altijd van twee kanten. Als die lui nou eens gewoon een goed gesprek zouden voeren..
mening/feitquote:Op donderdag 22 november 2007 14:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het is Ik vind belachelijk hoe Marco van Basten is omgegaan met Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij, hij mag blij zijn dat Van Nistelrooij überhaupt nog onder hem wil spelen vind ik, denk dat we alleen maar respect moeten hebben voor de beslissing van Van Bommel. Daarbij schoffeerde Van Basten eerder ook al openlijk Clarence Seedorf en Edgar Davids vind ik, Seedorf werd uiteindelijk wel weer opgeroepen maar zijn geduld werd zwaar op de proef gesteld in mijn optiek. Pas de laatste wedstrijden speelde hij in de basis, daarvoor moest hij het doen met invalbeurten van vijf minuten, maar Seedorf hield zich rustig.
Van Basten kan gewoon niet omgaan met toppers vind ik, liefst selecteert hij alleen maar talenten. Maar goed, zijn enige ervaring deed hij op bij Jong Ajax.
Je mocht willen dat ik iets in je mond legde.quote:Op donderdag 22 november 2007 14:36 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Montana, ik vind het echt heel moeilijk om normaal met je in discussie te gaan als je de hele tijd maar dingen in mijn mond legt die ik helemaal niet heb gezegd... En over propaganda mochten we het niet meer hebben, weet je nog?
zullen we het weer over MvB hebben?quote:Op donderdag 22 november 2007 14:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je mocht willen dat ik iets in je mond legde.
Maar goed, waarom mogen wij het niet over "propaganda" hebben?
Als jij mijn posts propaganda noemt, waarom zouden jouw posts dat niet zijn?
Je hebt gelijk, verder over Mark van Bommel.quote:Op donderdag 22 november 2007 14:48 schreef Tennessee het volgende:
[..]
zullen we het weer over MvB hebben?
Discussie met jou over Marco van Basten is dus duidelijk even niet mogelijk op dit moment, ik probeer het later nog wel een keer.quote:Op donderdag 22 november 2007 14:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, verder over Mark van Bommel.
Als hij gewoon beschikbaar zou zijn, zou jij hem dan opstellen?
MVB heeft Seedorf en Davids openlijk geschoffeert.quote:
Het is maar wat je verstaat onder de noemer "schofferen", dan is het ineens wel weer een meningquote:Op donderdag 22 november 2007 15:20 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
MVB heeft Seedorf en Davids openlijk geschoffeert.
Dat is een feit, geen mening.
Ik weet niet of ik dat met je eens ben, maar voor de discussie; Dus...? Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op donderdag 22 november 2007 15:20 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
MVB heeft Seedorf en Davids openlijk geschoffeert.
Dat is een feit, geen mening.
Alsof van Bommel de makkelijkste is. Voor Van Bommel speelt het hele "Van Basten is een Ajacied en daarom mag hij mij niet en dus vind ik hem stom" calimero-gedrag ook mee. Net zo'n eigenwijs en misplaatste arrogantie als wat Van Basten wordt verweten.quote:Op donderdag 22 november 2007 14:31 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Na het WK in 2006 gaf Marco van Basten aan 'in principe niet meer verder te willen' met Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij, beiden speelden volgens Van Basten een slecht WK en Van Bommel werd vooral (publiekelijk) aangerekend dat hij zijn mannetje nogal eens liet lopen. Als Van Basten consequent zou zijn, zouden vele middenvelders na Van Bommel ook niet meer opgeroepen zijn, maar Van Basten is nu eenmaal niet consequent. Van Basten kan gewoon niet met topvoetballers omgaan die hun bek af en toe opentrekken, je zag het ook al bij Van Nistelrooij en Clarence Seedorf. Maar goed, praat jij het maar weer goed.
Volgens jouw propaganda heeft Marco van Basten nog nooit iets verkeerd gedaan.
Dat je door al zijn woorden als mening te kenmerken ook de discussie naar z'n grootje helpt.quote:Op donderdag 22 november 2007 15:21 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat met je eens ben, maar voor de discussie; Dus...? Wat wil je daarmee zeggen?
Misschien is Van Bommel wel de enige met ruggengraat.quote:Op donderdag 22 november 2007 15:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Alsof van Bommel de makkelijkste is. Voor Van Bommel speelt het hele "Van Basten is een Ajacied en daarom mag hij mij niet en dus vind ik hem stom" calimero-gedrag ook mee. Net zo'n eigenwijs en misplaatste arrogantie als wat Van Basten wordt verweten.
Ja, Van Basten is redelijk tactloos geweest. Ja, hij heeft Van Nistelrooy, Seedorf en Davids respectloos behandeld - bewust of onbewust. Maar ondertussen spelen van Nistelrooy en Seedorf gewoon onder van Basten zonder een probleem. Misschien moet Van Bommel, als ie echt zo graag voor Oranje wil spelen - voor een volk van 16 miljoen - en niet voor 1 meneer, zich ook iets beter opstellen richting Van Basten, zodat er een werkbare situatie kan ontstaan.
Sorry, maar die logica ontgaat me...quote:Op donderdag 22 november 2007 15:52 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dat je door al zijn woorden als mening te kenmerken ook de discussie naar z'n grootje helpt.
Door te beweren dat het beledigen van Seedorf en Davids slechts een mening van MONTANA is beweer jij dus dat ze niet beledigd zijn. Dat je dat ontkent betekend dat er met jou ook geen discussie te voeren valt.quote:Op donderdag 22 november 2007 15:54 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Sorry, maar die logica ontgaat me...
Dat lijkt me niet... en volgens mij werd er ook wat anders gezegd dan wat jij nu zegt.quote:Op donderdag 22 november 2007 15:57 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Door te beweren dat het beledigen van Seedorf en Davids slechts een mening van MONTANA is beweer jij dus dat ze niet beledigd zijn.
probeer het eens zou ik zeggen...quote:Dat je dat ontkent betekend dat er met jou ook geen discussie te voeren valt.
Daar ben ik het helemaal mee eens...quote:Op donderdag 22 november 2007 16:00 schreef EnGCatjuh het volgende:
Je kan geen discussie voeren met alleen maar feiten. Zonder meningen geen discussie.
Ok, en ik denk dat Van Basten juist wél heel aanvallend speelt. Er zijn genoeg kansen, alleen de afwerking wil nog niet zo.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:16 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Oke, ik denk dat van Basten verkeerd bezig is door het naïve aanvallende voetbal eruit te halen. Nederlanders meoeten spelen in een systeem waaarin het draait om aanvallen. Nu wil hij verdedigende zekerheid inbouwen door minder aanvallend te spelen, maar wij kunnen geen cattanaccio spelen. Daardoor worden wij grauwe middenmaat. Wij kunnen alleen sporadisch resultaten halen door briljante acties. Wij kunnen geen wedstrijd op 1-0 uitspelen.
Als we tegen Italie of Frankrijk komen maken we nu bij voorbaat al geen kans omdat van Basten niet de ballen heeft om op de aanval te spelen. Doen we dat wel dan kunnen we door die eerder genoemde geniale actie de wedstrijd winnen.
Wat versta jij onder een kans?quote:Op donderdag 22 november 2007 16:25 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ok, en ik denk dat Van Basten juist wél heel aanvallend speelt. Er zijn genoeg kansen, alleen de afwerking wil nog niet zo.
Daar heb ik geen heel specifieke definitie van, maar bijvoorbeeld schoten op doel, op de paal of lat of net over of net naast.quote:
Want heel veel schoten op doel vanaf de tweede lijn (waar Nederland in grossiert ) zie ik niet als een kans, maar dat is mijn mening.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Daar heb ik geen heel specifieke definitie van, maar bijvoorbeeld schoten op doel, op de paal of lat of net over of net naast.
Maar sommige feiten worden door jou als meningen afgedaan, puur omdat je het niet wilt toegeven.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:03 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens...
het huis is rood, feit.
het huis is lelijk, mening... heel vervelend als iemand steeds het huis is lelijk zegt als jij het eigenlijk wel kan waarderen
Een van mijn "kritiekpunten" op dit Nederlands elftal is dat de verdedigende linie in aanvallend opzicht tekort komt. Daar kreeg ik als ik het me goed herinner nogal wat kritiek op toen ik dat zei maar volgens mij is het een beetje hetzelfde als wat jij nu zegt.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:35 schreef sjimz het volgende:
[..]
Want heel veel schoten op doel vanaf de tweede lijn (waar Nederland in grossiert ) zie ik niet als een kans, maar dat is mijn mening.
Ik ben het dan ook niet met je eens dat Nederland veel kansen creëert.
Montana, met alle respect, maar als je écht het verschil tussen een mening en een feit niet kent...quote:Op donderdag 22 november 2007 16:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar sommige feiten worden door jou als meningen afgedaan, puur omdat je het niet wilt toegeven.
Nederland speelt gewoon slecht, dat is geen mening maar een feit.
Slechts 1-0 tegen Albanië, Luxemburg (tweemaal) en Slovenië is slecht, dat is geen mening maar een feit.
Ik heb het er meer over dat er weinig echt goed uitgespeelde kansen zijn die ook nog binnen het 16 meter gebied komen. Let maar eens op de wedstrijden van Oranje, de aanval wordt altijd afgerond met een schot van buiten de 16 meter. (uitzonderingen daargelaten) Die schoten komen zowel van de middenvelders, verdedigers als de aanvallers.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:38 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Een van mijn "kritiekpunten" op dit Nederlands elftal is dat de verdedigende linie in aanvallend opzicht tekort komt. Daar kreeg ik als ik het me goed herinner nogal wat kritiek op toen ik dat zei maar volgens mij is het een beetje hetzelfde als wat jij nu zegt.
Ok, maar komt dat niet ook door dat we vaak tegen ploegen spelen die 8 of 9 man in of rond hun strafschopgebied hebben lopen?quote:Op donderdag 22 november 2007 16:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik heb het er meer over dat er weinig echt goed uitgespeelde kansen zijn die ook nog binnen het 16 meter gebied komen. Let maar eens op de wedstrijden van Oranje, de aanval wordt altijd afgerond met een schot van buiten de 16 meter. (uitzonderingen daargelaten) Die schoten komen zowel van de middenvelders, verdedigers als de aanvallers.
Dat valt best wel mee, de enige ploeg die dat deed was Luxemburg.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:44 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ok, maar komt dat niet ook door dat we vaak tegen ploegen spelen die 9 man in of rond hun strafschopgebied hebben lopen?
Wat ik zei was ook geen excuus maar een nuancering... Dat Albanië het goed deed tegen Nederland ben ik ook met je eens, heb ik ook al eens eerder gezegd trouwens. Maar ze lieten niet 90 minuten lang open aanvallend spel zien, als ik het me goed herinner.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat valt best wel mee, de enige ploeg die dat deed was Luxemburg.
Zelfs Albanie deed het voetballend nog gewoon goed tegen Nederland.
En dat mag natuurlijk geen excuus zijn met de kwaliteit die Nederland pretendeert te hebben.
Ik bedoelde ook niet dat jij het als excuus zag. (woorden in mijn mond enzoquote:Op donderdag 22 november 2007 16:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Wat ik zei was ook geen excuus maar een nuancering... Dat Albanië het goed deed tegen Nederland ben ik ook met je eens, heb ik ook al eens eerder gezegd trouwens. Maar ze lieten zeker niet 90 minuten lang open aanvallend spel zien.
Wat bedoel je precies met dat van woorden in je mond?quote:Op donderdag 22 november 2007 16:54 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet dat jij het als excuus zag. (woorden in mijn mond enzo)
Dat ben ik voor een groot deel wel met je eens.quote:Albanie bezit ook niet de kwaliteiten om tegen een normaal Oranje 90 minuten lang op de aanval te spelen, dat zou gewoon zelfmoord zijn.
Maar Nederland wist niets met de ruimte te doen als Albanie wel aan het aanvallen was en in de omschakeling was.
Jij ging ervanuit dat ik vond dat je het "met 9 man voor het doel hangen" als excuus gebruikte terwijl ik het in het algemeen bedoelde.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met dat van woorden in je mond?
Ik weet niet of ik daar vanuit ging, maar in ieder geval sorry voor het misverstand.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:57 schreef sjimz het volgende:
[..]
Jij ging ervanuit dat ik vond dat je het "met 9 man voor het doel hangen" als excuus gebruikte terwijl ik het in het algemeen bedoelde.
Die mening vind ik heel vervelend. Ik heb er geen problemen mee namelijk.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:03 schreef Tennessee het volgende:
heel vervelend als iemand steeds het huis is lelijk zegt als jij het eigenlijk wel kan waarderen
quote:Van Basten ontevreden over tweede helft
Marco van Basten erkende dat hij teleurgesteld was, maar dan vooral over de tweede helft. Na rust ging er te veel fout bij het Nederlands elftal, in de uitwedstrijd bij Belarus.
De bondscoach van Oranje was in eerste instantie niet zo pessimistisch gestemd. ,,De eerste helft was op zich goed", liet hij na afloop van het afsluitende EK-kwalificatieduel weten. ,,We creëerden kansen, er zat voetbal in het team, het zat goed in elkaar. Maar in de tweede helft werd het slordiger, chaotischer. Zeker na die snelle tegentreffer. Toen bleek bovendien dat Belarus best een gevaarlijke counterploeg is."
Zijn team, ging Van Basten verder, was na de achterstand niet in staat de rollen om te draaien. ,,Deze wedstrijden op niveau vergen honderd procent concentratie en inzet. Als dan enkele spelers verzaken, of de situatie iets te makkelijk opvatten, dan krijg je het voor je kiezen. Dan kunnen we vervallen tot een middelmatige ploeg."
De bondscoach hoopt desondanks met zijn ploeg lessen te kunnen trekken uit de nederlaag. ,,Het is niet zo dat we de kantjes eraf hebben gelopen, maar we maakten wel foutjes. We schakelden bijvoorbeeld niet snel genoeg om. Het is een slecht resultaat, al moeten we niet vergeten dat we natuurlijk wel enkele goede spelers misten. Het mag niettemin duidelijk zijn dat we al met al teleurgesteld zijn."
Bron: KNVB
Het kan aan de foto liggen maar ik vind dat hij er niet goed uit ziet. Heel erg moe. Kom op Marco! Laat je niet gek maken!quote:
Ken je hem al lang?quote:Op donderdag 22 november 2007 17:14 schreef DRD het volgende:
... Het is gewoon een arrogante man.
quote:Op donderdag 22 november 2007 17:40 schreef DRD het volgende:
[..]
Ja, al bijna 3,5 jaar..........hoezo?
Met jou probeer ik ook later nog wel weer eens een serieuze discussie...quote:Op donderdag 22 november 2007 17:40 schreef DRD het volgende:
[..]
Ja, al bijna 20 jaar..........hoezo?
Ik begin inderdaad nu een beetje chagrijnig te worden... Sorry... Ik ga wel even wat anders doen de rest van de avond... Nogmaals mijn excuus, fijne avond verder...quote:Op donderdag 22 november 2007 17:48 schreef DRD het volgende:
tsja. 3,5 als bondscoach..........20 jaar als mens. Wist niet welk antwoord je wilde.....
En laat dat serieus discussieren met mij maar zitten. Ik ga geen pogingen doen om nog heel erg uitgebreid en inhoudelijk op jou te reageren.
Hoeft je niet te excuseren, maar de hele manier waarop jij discusieerd en vooral de stelligheid waamee je jouw visie keer op keer neerlegt, zorgen er voor mij voor dat er weinig te discussieren valt. Dus lees ik het wel, maar reageer ik niet. Bespaart ons beide tijd en moeite.quote:Op donderdag 22 november 2007 17:52 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik begin inderdaad nu een beetje chagrijnig te worden... Sorry... Ik ga wel even wat anders doen de rest van de avond... Nogmaals mijn excuus, fijne avond verder...
Nee, jij weet dus echt niet wat een feit is ...quote:Op donderdag 22 november 2007 16:36 schreef M0NTANA het volgende:
Nederland speelt gewoon slecht, dat is geen mening maar een feit.
Slechts 1-0 tegen Albanië, Luxemburg (tweemaal) en Slovenië is slecht, dat is geen mening maar een feit.
Maar denk je dat dat door MvB komt of door een onvermogen van nederlandse spelers (op een enkeling na; die enkelingen worden wel geselecteerd) een man te passeren?quote:Op donderdag 22 november 2007 16:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik heb het er meer over dat er weinig echt goed uitgespeelde kansen zijn die ook nog binnen het 16 meter gebied komen. Let maar eens op de wedstrijden van Oranje, de aanval wordt altijd afgerond met een schot van buiten de 16 meter. (uitzonderingen daargelaten) Die schoten komen zowel van de middenvelders, verdedigers als de aanvallers.
Blij dat MvB coach is en niet jijquote:Op donderdag 22 november 2007 12:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bassie is hoofdverantwoordelijk. Hij selecteert spelers en bepaalt de opstelling.quote:Op donderdag 22 november 2007 18:21 schreef Doc het volgende:
[..]
Maar denk je dat dat door MvB komt of door een onvermogen van nederlandse spelers (op een enkeling na; die enkelingen worden wel geselecteerd) een man te passeren?
Dat was geen antwoord op de vraag.quote:Op donderdag 22 november 2007 19:25 schreef Barca het volgende:
[..]
Bassie is hoofdverantwoordelijk. Hij selecteert spelers en bepaalt de opstelling.
Ah, het principe: alles wat fout gaat is de schuld van MvB, alles wat goed gaat ligt aan de spelers...quote:Op donderdag 22 november 2007 20:33 schreef AirRaid het volgende:
15 goals in de kwalificatiereeks in gewoon bar en bar slecht. Kom op he Wit-Rusland heeft er nog meer gemaakt en zelfs Albanië heeft er maar 3 minder. Als ik de andere "grote" voetballanden bekijk hadden we er minimaal 10 meer moeten scoren.
Echter kregen we er ook maar 5 tegen, 3 in pinciepe als je de belabberde prestatie van gisteren niet meetelde. Dat we er niet meer tegen kregen ligt niet aan de geweldigde tacktiek van meneer van Basten, ook niet aan onze super verdediging, maar voor een groot deel op koste van Van der Sar.
Met alle respect voor Stekelenburg, Timmer en de overige keepers maar met hun in de goal hadden we er hoogstwaarschijnlijk meer tegen gehad.
Jawel ... want de vraag was of het de schuld van Van Basten is of van de spelers die kwaliteiten missen.quote:
Lees rustig de gehele post nog maar eens na en je ziet dat het echt geen antwoord op de vraag is die ik stelde: Marco van Basten moet ontslagen worden! #34quote:Op vrijdag 23 november 2007 00:54 schreef Barca het volgende:
[..]
Jawel ... want de vraag was of het de schuld van Van Basten is of van de spelers die kwaliteiten missen.
De schuld ligt dus bij Van Basten. Hij moet die slechte spelers niet selecteren.
NL heeft afgelopen wedstrijden in 4-4-2 gespeeld en ook in een dergelijk systeem heb je creativiteit en het vermogen een man uit te kunnen spelen nodig. Dat heeft dus helemaal niets met het systeem te maken.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Als de spelers niet geschikt zijn om 433 te spelen en de coach besluit, in al zijn wijsheid, om toch 433 te spelen, aan wie ligt het dan? De spelers? of de coach?
Quincy? Castelen? En dat zijn niet eens toppers. Maar je hoeft het niet te doen met spelers die goed hun man kunnen passeren? De gekozen spitsen zijn mijns inziens niet het probleem. Wel denk ik dat de gekozen middenvelders en zeker de gekozen verdedigers niet de juiste spelers zijn. Daarbij klopt het systeem niet. (In mijn ogen.)quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:07 schreef Doc het volgende:
[..]
Lees rustig de gehele post nog maar eens na en je ziet dat het echt geen antwoord op de vraag is die ik stelde: Marco van Basten moet ontslagen worden! #34
Ik gaf daarin al aan dat MvB de spelers die dat vermogen wel hebben juist selecteert (als het aan hem lag zouden er zelfs spelers voor genaturaliseerd worden) - het probleem is echter dat die spelers waar ik het in die post over heb er niet zijn. En dat is niet MvB zijn schuld.
Welke Nederlandse spelers die erg goed zijn in het passeren van hun man heeft MvB niet geselecteerd terwijl ze fit zijn?
Vorige wedstrijd was de tweede helft was een 4-4-2 met Kuyt en Koevermans en alleen van VDV zou eventueel gezegd kunnen worden dat hij niet op zijn gewone plek speelde.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:32 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
De vorige wedstrijd was anders een verkapte 433.
Als je niet op de plek speelt waar je normaal speelt speelt dat lastig en moet je in je rol groeien aangezien dat niet kan met interlands omdat je niet weken achter elkaar in dezelfde samenstelling speelt (nog zoiets moois, zelfde samenstelling heeft MVB daar ooit wel eens van gehoord?) Dat gaat ten koste van de vorm en derhalve speel je kut.
Quincy heeft afgelopen jaren amper een goede wedstrijd gespeeld en die wil je niet in het NLs elftal (voor wie dan?). Hij heeft er zelf ook voor gekozen om voor Ghana te willen spelen en niet voor NL.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:22 schreef Barca het volgende:
[..]
Quincy? Castelen? En dat zijn niet eens toppers. Maar je hoeft het niet te doen met spelers die goed hun man kunnen passeren? De gekozen spitsen zijn mijns inziens niet het probleem. Wel denk ik dat de gekozen middenvelders en zeker de gekozen verdedigers niet de juiste spelers zijn. Daarbij klopt het systeem niet. (In mijn ogen.)
Genoemde Quincy en Castelen zijn wat mij betreft ook geen serieuze kandidaten. Maar wie is dat wel?!quote:Op vrijdag 23 november 2007 20:16 schreef Doc het volgende:
[..]
Quincy heeft afgelopen jaren amper een goede wedstrijd gespeeld en die wil je niet in het NLs elftal (voor wie dan?). Hij heeft er zelf ook voor gekozen om voor Ghana te willen spelen en niet voor NL.
Castelen moet eerst meer in vorm raken.
Dat de verdediging niet echt top is duidelijk - maar dat kan over iedere mogelijke verdediger te zeggen die men zou kunnen selecteren in het NLs elftal..
Ik zal later wat dieper in gaan op jouw selectie.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 20:24 schreef tong80 het volgende:
'Van Persie van Persie van Persie...................jaaaaaaaaaaaaaaa wat een pass van Robben wat een geweldige goal van Robin. Hier komt Duitsland niet meer overheen. Nog ëén minuut te spelen en we leiden met 3-2. Anker de woonboten huur de biertaps. Dit hebben we na 1988 niet meer meegemaakt. Ik ben kapot. Over naar jou, ik trek het niet meer.'
Dat was mijn vraag juist. Als MvB geen echt goede kanidaten heeft om uit te kiezen kan je het hem nniet aanrekenen. De kandidaten met technisch vermogen om een man te passeren selecteert hij als dat mogelijk is- maar meer dan uit Robben, VanPersie, VDV (toevallig alledrie regelmatig geblesseerd) en eventueel Babel of heel misscien Drenthe kan hij weinig mannen kiezen die voldoende goede voetabllers zijn. En in de verdediging heeft hij simpel ook te weinig te kiezen uit echt goede spelers. En DAT kan je mijns inziens MvB niet aan rekenen.quote:Op zaterdag 24 november 2007 01:41 schreef Barca het volgende:
[..]
Genoemde Quincy en Castelen zijn wat mij betreft ook geen serieuze kandidaten. Maar wie is dat wel?!
Jouw opstelling zoals je die hier nu beschrijft (met twee cmf's) is een 3-2-3-2 (5-3-2 <-> 3-5-2). Als Khalid een linie zakt is het een 4-4-2, maar dat is het niet zoals je het nu beschrijft.quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:34 schreef Barca het volgende:
Bassie kiest voor 4 - 4 - 2 (of zoals hij het zelf noemt 4 - 2 - 4) maar met de verkeerde spelers!! De fout ligt dus nog altijd bij Bassie.
Sar, van der = doelman (Stekelnburg)
Melchiot = rechtsback (Kromkamp)
Emanuelson = linksback (De Cler)
Donk = libero (Boulahrouz)
Heitinga = rechter defensive cmf (De Zeeuw)
Boulahrouz = linker defensive cmf (Bronckhorst, van / Maduro)
Sneijder = rechtshalf (N. de Jong in defensievere variant)
Vaart, van der = linkshalf (Drenthe in defensievere variant)
Seedorf = aanvallende cmf (Sneijder; Vaart, van der; Persie, van)
Nistelrooij, van = rechterspits (Persie, van; Kuijt)
Huntelaar = linkerspits (Robben; Babel)
quote:Op zaterdag 24 november 2007 08:24 schreef Doc het volgende:
[..]
Jouw opstelling zoals je die hier nu beschrijft (met twee cmf's) is een 3-2-3-2 (5-3-2 <-> 3-5-2). Als Khalid een linie zakt is het een 4-4-2, maar dat is het niet zoals je het nu beschrijft.
Ik ben het er me eens dat Bouma, Matthijssen en Ooijer geen wereld verdedigers zijn. Het zijn subtoppers die bij subtopclubs spelen. Maar ze spelen wel. Neem een Mathijsen; die heeft alle competitie wedstrijden gespeeld bij HSV dat derde staat. Hij speelt daar heel redelijk (zelfs gescoord). Dat is beter dan de meeste anderen die in aanmerking komen. Vergelijk het met Donk - die dit seizoen nou niet bepaald fortuinlijk begonnen is (8 gespeeld uit 11, bij AZ dat niet echt lekker draait). Het is niet evident dat Donk nu echt beter is dan Mathijsen. Misschien inde toekomst maar nu dus niet. ik heb niets tegen Boularouz (iedere speler die ronaldo door middentrapt kan op mijn sympathie rekenene), maar de laatste wedstrijd dat hij goed speelde is volgens mij een jaar geleden. Bij Sevilla speelt hij ook niet heel veel. Dus ook van Khalid kan ik niet zeggen dat hij afgelopen jaar veel aanspraak maakt op een basis plaats (en als middenvelder? was niet een van de bezwaren dat MvB spelers niet op hn positie speelt?). Wellicht later weer wel maar nu dus niet. Ooijer heeft daarentegen 11 van de 12 wedstrijden van Blackburn in de competitie gespeeld, plus 6 andere wedstrijden (5 in Europa, 1 league cup). Hij speelt en doet dat gezien de resultaten van Blackburn ook niet echt slecht. hetzelfde geld voor Bouma die 12 uit 12 gespeeld heeft voor Villa, dat ook heel redelijk presteert in de PL. Ook voor Bouma en ooijer is net zoals voor Mathijsen op het moment heel goed te verantwoorden dat zij een plek mogen krijgen in het NLs elftal. Ze spelen nu veel en best goed en hebben veel ervaring.
Urby zou ik daarentegen juist liever NIET meer willen zien spelen - enzeker niet als verdediger (hij verdedigd alsof hij 30 meter verder van het goal staat met een verdediging achter zich en dat is vaak dus niet zo - tackles die hij maakt in het strafschop gebied - al jaren lang - zijn vaak drama; hij heeft Ajax twee maal de CL gekos ...) . Hij heeft volgens mij (terecht) ook niet echt een basisplek bij Ajax meer. Dan zie ik liever DeCler op die plek. Maar om te beweren dat DeCler veel beter is dan Bouma zou ik niet zeggen. Overigens ook niet veel slechter, maar het is niet zo dat de keuze voor Bouma evident slechter is dan die voor DeCler (ze schelen qua leeftijd ook amper). Ook voor Heitinga geldt dat hij heel redelijk speelt (hij heeft slechtere periodes gehad) maar het is ook niet zo dat hij kop en schouders uitsteekt boven de spelers ie MvB wel opstelt als je het spel en de resultaten van de opgestelde spelers bekijkt. Kromkamp in de back-up zoals jij dat hebt staan? Dat is de afgelopen weken de slechtste man bij PSV en heeft zijn laatste echt goede wedstrijd denk ik 2 & half jaargeleden gespeeld ...
Het niet opstellen van De Zeeuw en Gio kan ik vatten. Die speelde vrij matig, maar Heitinga en vooral Boularouz op die plek? Geen 100% duidelijke verbetering imho.
Het middenveld speelt, met alleen VDV en Sneijder op positie gewisseld. Zoals het bij jou staat kanhet ook. Maar niet duidelijk beter of slechter dan wat er nu staat. Het moet wel duidelijk zijn dat de spelers aan de zijkant ook wel aan de buitekant moet blijven en niet te veel naar binnen moeten trekken.
RvN en Huntelaar in de spits zou ik ook wel eens willen zien. Maar teveel dezelfde type spelers. Dan liever RvN en RvP. Zoals je opstelling er nu staat zit er maar 1 man die een man kan passeren.
quote:Op zaterdag 24 november 2007 08:10 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag juist. Als MvB geen echt goede kanidaten heeft om uit te kiezen kan je het hem nniet aanrekenen. De kandidaten met technisch vermogen om een man te passeren selecteert hij als dat mogelijk is- maar meer dan uit Robben, VanPersie, VDV (toevallig alledrie regelmatig geblesseerd) en eventueel Babel of heel misscien Drenthe kan hij weinig mannen kiezen die voldoende goede voetabllers zijn. En in de verdediging heeft hij simpel ook te weinig te kiezen uit echt goede spelers. En DAT kan je mijns inziens MvB niet aan rekenen.
Kuyt en Babel speelde zoals ze dat bij LFC ook doen en dat is 4-4-2. Dat kuyt ondertussen overal loopt heeft weinig met de eigenlijke positiet te maken.quote:Op zondag 25 november 2007 09:30 schreef Solstice het volgende:
Kuijt speelde toch aardig vanaf de flank, net als Babel. Het was gewoon 4-3-3 met de punt naar voren. Het middenveld stond voor het eerst wel zoals het hoorde. van der Vaart achter de spits, De Zeeuw rechts en v. Bronckhorst links. Maar nog steeds was het positiespel bedroevend en werd de bal weer voor een groot deel van de tijd naar voren geroeid op hoop van zegen.
Bedankt voor het compliment. Fijn voor je dat je het eindelijk ziet dat mijn berichten inhoud hebben. Ik heb al veel vaker berichten met dergelijke inhoud geplaatst.quote:Op zondag 25 november 2007 21:08 schreef Doc het volgende:
Op Barca reageer ik later wel (mbt de inhoudelijkheid - niet dat ik het met de inhoud geheel eens ben, maar het gaat tenminste ergens over
)
Roy Makaayquote:'Ik snap beleid Van Basten niet'
Voor Roy Makaay is het Nederlands elftal allang geen onderwerp van discussie meer. De aanvaller van Feyenoord kreeg tweeënhalf jaar geleden voor het laatst een uitnodiging uit Zeist en geeft toe dat hij zich uitsluitend richt op zijn prestaties in clubverband. ;Ik zit er al bijna 2,5 jaar niet meer bij, dus ik lig er niet meer wakker van vertelt de aanvaller tegenover Sportweek. ;Natuurlijk, ik had liever nog bij Oranje gezeten, maar na zo;n lange tijd ga ik er niet meer vanuit dat het nog zal veranderen. Met het Nederlands elftal houd ik me écht niet meer bezig.
Met name het 4-3-3-systeem is tegen het zere been van de aanvalsleider van de Rotterdammers. ;Als je geen buitenspelers hebt, kun je ze ook niet opstellen. Arjen Robben is eigenlijk de enige echte en die is de laatste twee jaar bijna alleen maar geblesseerd geweest. Dan lijkt het me logischer om met twee spitsen te spelen.
Zeker als je de beschikking hebt over Robin van Persie, die in de periode vóór zijn blessure bij Arsenal fantastisch speelde als tweede spits. Ik vind het raar dat hij in het Nederlands elftal maar niet zo'n rol krijgt, want ik vind hem op dit moment veruit de beste Nederlandse voetballer. Hij is echt geweldig.
Selectiebeleid
Voor de oud-spits van Deportivo la Coruña en Bayern München is het selectiebeleid van Marco van Basten één groot vraagteken. De Wijchenaar neemt het vooral op voor zijn ploeggenoot Tim de Cler. Als je Tim alleen maar oproept voor de eerste 24, dan kun je hem net zo goed niet selecteren. Roept hij hem eindelijk weer op en dan laat-ie hem wéér afvallen, voordat er ook maar een wedstrijd is gespeeld; Ik snap daar niks van.
Ik maak Tim nu elke dag mee en hij is gewoon een fantastische linksback. De beste van Nederland, vind ik. Volgens mij is zo;n beetje heel Nederland het daar wel over eens. Aan bedanken denkt Makaay echter niet. Als je niet wordt opgeroepen, kun je ook niet bedanken. En ach, bedanken; Mocht de bondscoach me tóch nog eens uitnodigen, dan kan ik altijd nog beslissen of ik wel of niet op die uitnodiging inga.
;Maar nogmaals: als ik zie wat voor spelers er nu worden geselecteerd, terwijl ik nooit meer een kans krijg, verwacht ik niet dat er nog wat aan mijn situatie zal veranderen. Het is prima zo. Ik geniet elke dag bij Feyenoord, daar ben ik meer dan tevreden mee, aldus Makaay die tussen 5 oktober 1996 en 17 augustus 2005 43 interlands in actie kwam.
bron
Hij zei hetzelfde al een jaar geleden met dat gedonder met Mark van Bommel al voor de camera's van RTL Bundesliga. De waarheid als een koe.quote:Aan bedanken denkt Makaay echter niet. Als je niet wordt opgeroepen, kun je ook niet bedanken.
Urby zou ik nemen voor zijn "aanvallende" kwaliteiten. Zijn zwaktes in de verdediging moet je opvangen met controlerende middenvelders. Oranje moet echter aanvallen, de tegenstander onder druk zetten. Maar ook dat lukt niet.quote:Op donderdag 29 november 2007 12:24 schreef DIGGER het volgende:
En dat terwijl Emanuelson en verdedigende kwaliteiten gewoon zeer slecht samen gaan, of kijkt MvB geen voorrondes CL bijvoorbeeld?
quote:Peiling: Liever Foppe dan Marco op het EK
RIJSWIJK (ANP) - Nederlanders zien liever dat Foppe de Haan het Nederlands elftal volgend jaar op de eindronde van het Europees kampioenschap voetbal leidt dan de huidige bondscoach Marco van Basten.
Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond na afloop van de kwalificatiewedstrijden voor het EK. Hij maakte de resultaten vrijdag bekend.
Van de ondervraagden gaf 51 procent aan liever De Haan als bondscoach op het toernooi in Zwitserland en Oostenrijk te zien. Van Basten kreeg 32 procent achter zich. Zondag is de loting voor de groepsfase van het EK. Nederland is één van de vier groepshoofden.
De Haan is in populariteit gestegen. Eind juni was de Fries voor 39 procent de gewenste bondscoach op het EK, tegen 47 procent die Van Basten wilde.
quote:Eigen Kijk: Van Basten en 2010
door Eigen Kijk
AMSTERDAM - Binnenkort bespreekt Marco van Basten met de KNVB zijn contractverlenging tot 2010. Na een week met lotingen voor het WK 2010 en EURO 2008 is de verwachting dat de voetbalbond met hem door wil gaan. Wat de bondscoach betreft, is dat minder duidelijk. Dat heeft alles te maken met de sfeer die er rond het Nederlands elftal is ontstaan.
Veel meer nog dan het cynisme en de kritiek van de media heeft het gefluit van het legioen Van Basten aangegrepen. Hij is daardoor in een spagaat geraakt. Normaal gesproken staat een coach ter discussie als hij niet presteert. Bij de geboren Utrechtenaar is dat dus geen punt. Alleen botst zelfs een vedette als hij tegen de typisch Nederlandse situatie aan, dat presteren en mooi voetballen een twee-eenheid zijn. Met het zwaartepunt op de amusementswaarde.
Een realiteit waar niemand onderuit kan. Ook Van Basten niet. Probleem is alleen, dat hij alsmaar wacht op het moment dat het muntje binnen de ploeg gaat vallen. Volgens de bondscoach is dat slechts een kwestie van tijd. Alleen was het hem beter uitgekomen als dat vooral tegen Luxemburg was gebeurd, toen de supporters het team 85 minuten lang gunstig gezind waren en Oranje zo'n vijftien kansen creëerde. Maar in plaats van een spetterende plaatsing voor EURO 2008, bleef het 1-0 en zorgde de traditionele kans voor de voetbaldwerg in de slotfase zelfs voor een kater bij de aanvankelijk positief ingestelde aanhang.
Met Guus Hiddink is Van Basten de enige bondscoach geweest, die zich in één contractperiode van vier jaar voor zowel het EK als WK heeft geplaatst. Beter kan niet. Omdat kwalificatie voor deze toernooien van levensbelang is voor de KNVB en het totale Nederlandse voetbal, wil de bond doorgaan met een optimaal renderende prestatiecoach. Ook omdat een nieuwe man altijd risico's met zich meebrengt.
Daarom draait het nu vooral om de vraag wanneer Oranje zich eindelijk uit de impasse gaat spelen. Van Basten krijgt in ieder geval tot en met het EK de tijd om dit binnen zijn selectie los te maken.
Wat dat betreft, verdient KNVB-directeur Henk Kesler een compliment voor de wijze waarop hij zijn belangrijkste werknemer blijft steunen. Net zoals de Duitse voetbalbond dat met Jürgen Klinsmann deed, toen die voor het later zo succesvolle WK 2006 een lading kritiek over zich heen kreeg waar het uitfluiten van Oranje in de verste verte niet aan kan tippen.
De houding van Kesler is bewonderingwaardig, helemaal omdat in de wandelgangen al duidelijk is geworden dat de raad van bestuur onder leiding van ex-politicus Benk Korthals aanzienlijk minder loyaal is. Net als met de door Ajax geformeerde commissie is gefrons op z'n plaats als dergelijke "supporters" de topsport tegen het licht gaan houden. Vaak gedreven door emoties en soms ook door een persoonlijk belang. Funest om structureel op topsportniveau beleid uit te voeren.
Intussen blijft Kesler gefocust om Van Basten te behouden. Het hoogst haalbare en ook het meest reële voor de KNVB is een principeakkoord tot en met 2010, waarbij het verloop van EURO 2008 als ijkpunt geldt om deze afspraak al dan niet te effectueren.
De vraag is alleen of Van Basten dit ook wil.
Bron: Telesport
Dat zou ik in je principe wel uit willen leggen maar dan moet ik zó mijn best doen geen ban op te lopen dat ik daar toch eigenlijk even geen zin in heb...quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:51 schreef EnGCatjuh het volgende:
Waar baseer jij dan op dat het een kleine groep is?
Ik geloof je meteen, bedankt voor de uitlegquote:Op zaterdag 1 december 2007 13:57 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dat zou ik je wel uit willen leggen maar omdat ik dan ik zó mijn best moet doen geen ban op te lopen heb ik daar nu toch eigenlijk even geen zin in.
niet zo flauw pussy, je weet best dat ik het in deze topic niet meer over propaganda en zo mag hebben en daar heeft dit alles mee te maken... en hou nou eens op te proberen me dingen te laten zeggen waarvan je weet dat ik er een ban van oploop..quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:59 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen, bedankt voor de uitleg
Toch wel vreemd dat jij Van Basten hier wél een eigenwijze lul mag noemen maar dat ik dat van jou dan niet mag zeggen...quote:Op donderdag 29 november 2007 12:20 schreef M0NTANA het volgende:
Marco van Basten is gewoon een eigenwijze lul,...
Van mij mag je mij best een eigenwijze lul noemen hoor.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:09 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Toch wel vreemd dat jij Van Basten hier wél een eigenwijze lul mag noemen maar dat ik dat van jou dan niet mag zeggen...
Waar heb ik je dat verboden dan?quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:09 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Toch wel vreemd dat jij Van Basten hier wél een eigenwijze lul mag noemen maar dat ik dat van jou dan niet mag zeggen...
Ik stel voor dat we dit voortzetten in De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers? aangezien het daar wel schijnt te mogen...quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:08 schreef EnGCatjuh het volgende:
Propaganda of niet, dat heeft niks met 'een kleine groep' te maken.
Natuurlijk mag dat, ik vind jou ook een eigenwijze lul. Dat kan toch?quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:20 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet dat jij me dat hebt verboden maar dat dat niet mag van de crew...
Ja, maar als jij dat van mij zegt krijg je geen ban, als ik het van jou zeg krijg ik er wél een....quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:23 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat, ik vind jou ook een eigenwijze lul. Dat kan toch?
Nee, want ik vraag me af waarom jij zegt dat het een kleine groep is die anti-marco is. Waar basseer je dat op? Dat heeft niks met propaganda te maken. Nu ontloop je mijn vraag alleen maar.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:22 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we dit voortzetten in De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers? aangezien het daar wel schijnt te mogen...
Of het volgend jaar een succes wordt weet niemand, jij niet, ik niet, niemand niet. Punt.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:24 schreef DRD het volgende:
Door te zeggen dat het een kleine groep is, onderschat je die "kleine groep". In aantal en in invloed. Vd Herik heeft destijds de fout gemaakt te spreken over een "kleine groep anonieme amokmakers". Vervolgens is het protest tegen hem alleen maar sterker geworden en is hij er uiteindelijk uitgewerkt. Door die "kleine groep". Het gaat niet om het recht van de meerderheid, het gaat om het recht van de sterkste. En wat jij een "kleine groep" noemt, kan uiteindelijk wel eens veel groter, machtiger en bepalender zijn dan dat jij denkt.
Van Basten stopt als bondscoach na het EK. Als ie verstandig is, doet hij het overkomen als zijn eigen beslissing die hij weloverwogen maakt. Want na een mislukte eindronde zal de kritiek alleen maar toenemen en na een geslaagde eindronde, is er niet meer eer te behalen als bondscoach en kan hij daarna alleen maar falen.
Of om in Co Adriaanse termen te spreken: zijn houdbaarheidsdatum is verstreken. Niet ten opzichte van de spelersgroep, maar ten opzichte van het publiek en de media.
Als je toch al weet dat het niks met propaganda te maken heeft, waarom vraag je me het dan uit te leggen?quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, want ik vraag me af waarom jij zegt dat het een kleine groep is die anti-marco is. Waar basseer je dat op? Dat heeft niks met propaganda te maken. Nu ontloop je mijn vraag alleen maar.
Ik vraag je wáár je vandaan haalt dat maar een klein percentage van de voetbalvolgers wil dat Marco van Basten vertrekt en waarom Maurice de Hond ongelijk heeft.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:30 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Als je toch al weet dat het niks met propaganda te maken heeft, waarom vraag je me het dan uit te leggen?
Was er na het EK'88 weinig kritiek, omdat we europees kampioen waren? Nee. Juist ALS we kampioen worden, zal daarna ieder gelijkspel, iedere kleine overwinning en iedere matige wedstrijd hevig bekritiseerd worden. "Want wij zijn toch de beste van Europa en wij moeten beter dan dit kunnen".quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:29 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Als de eindronde een mislukking wordt zal de kritiek inderdaad toenemen, als we kampioen worden zal hij afnemen, dat lijkt me allebei logisch...
Klopt, maar vóór de EK '88 was er ook niet of nauwelijks kritiek op Rinus Michels en er was nauwelijks iemand die aan een titel dacht... Alleen winnen van Duitsland en revanche voor '74 halen was belangrijk. Dat we daarna ook nog even kampioen werden was na de halve finale tegen Duitsland bijzaak. Heel slechte vergelijking dus...quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:52 schreef DRD het volgende:
[..]
Was er na het EK'88 weinig kritiek, omdat we europees kampioen waren? Nee.
Ben ik niet met je eens... Ik denk dat als (als en niet wanneer) we volgend jaar kampioen worden de kritiek ineens verdwenen of bijna verdwenen zal zijn...quote:Juist ALS we kampioen worden, zal daarna ieder gelijkspel, iedere kleine overwinning en iedere matige wedstrijd hevig bekritiseerd worden. "Want wij zijn toch de beste van Europa en wij moeten beter dan dit kunnen".
Wat voor eindronde het ook wordt, de kritiek zal in de kwalificatieperiode voor het WK2010 toenemen. Hoe onterecht dat misschien ook mag lijken.
DIt is onzin denk ik... Als Nederland EK wordt dankzij drie verlengingen + penalties zullen alleen de die-hard negativistische klojo's dat belangrijker vinden dan de titel... En hoeveel van de huidige negativistische klojo's die-hards zijn zal moeten blijken...quote:Op zaterdag 1 december 2007 15:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ligt maar net aan het spel. Als je drie keer op penalties doorgaat en de finale wint, zal niemand van Basten een veer in zijn kont steken omdat we EK zijn geworden.
Nederland zal ongeacht het resultaat altijd naar het vertoonde spel blijven kijken en daarop iemand afrekenen.
Ik heb het over de periode NA het EK. Als Van Basten nu verlengt, komt die periode er. Tijdens het toernooi kunnen goede resultaten (en goed spel, maar daar geloof ik niet in onder deze bondscoach) de kritiek doen verdwijnen. Maar NA het toernooi zal deze losbarsten, als we geen kampioen zijn, of als we kampioen zijn en ergens een punt laten liggen tegen Noorwegen / Schotland / IJsland / Macedonie.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:59 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Klopt, maar vóór de EK '88 was er ook niet of nauwelijks kritiek op Rinus Michels en er was nauwelijks iemand die aan een titel dacht... Alleen winnen van Duitsland en revanche voor '74 halen was belangrijk. Dat we daarna ook nog even kampioen werden was na de halve finale tegen Duitsland bijzaak. Heel slechte vergelijking dus...
Ben ik niet met je eens... Ik denk dat als (als en niet wanneer) we volgend jaar kampioen worden de kritiek ineens verdwenen of bijna verdwenen zal zijn...
Oww, ik begreep het inderdaad verkeerd denk ik... Ik kan me niet herinneren dat er ná het EK'88 veel kritiek was... Pas tijdens en na het WK'90 kwam er kritiek... en ik denk dat die kritiek toch meer met de WK'90 te maken had dan met de EK'88... Vóór '88 was er toch ook niet extra kritiek vanwege '74 en '78?quote:Op zaterdag 1 december 2007 15:42 schreef DRD het volgende:
[..]
Ik heb het over de periode NA het EK. Als Van Basten nu verlengt, komt die periode er. Tijdens het toernooi kunnen goede resultaten (en goed spel, maar daar geloof ik niet in onder deze bondscoach) de kritiek doen verdwijnen. Maar NA het toernooi zal deze losbarsten, als we geen kampioen zijn, of als we kampioen zijn en ergens een punt laten liggen tegen Noorwegen / Schotland / IJsland / Macedonie.
Het is een verlies - verlies situatie. Hoe hij het ook doet op het toernooi, na het toernooi krijgt hij sowieso weer kritiek. Een nieuwe bondscoach zal daar meer krediet hebben dan de huidige.
gaan we weer... heeft Sinterklaas bij jou dit jaar óók een glazenbolletje in je schoen gestopt?quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:48 schreef Barca het volgende:
Als we kampioen worden ... We worden geen kampioen! ...
Nou ben ik toch wel benieuwd naar je antwoord op deze vraag Tennessee, je laat weer zien een ster te zijn in het negeren van vragen en stukjes die jou slecht uitkomen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:37 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik vraag je wáár je vandaan haalt dat maar een klein percentage van de voetbalvolgers wil dat Marco van Basten vertrekt en waarom Maurice de Hond ongelijk heeft.
Je hebt dat in dit topic gezegd, dus ik wil in dit topic antwoord.
Is dat nou zo moeilijk?
Dat is iets waar Tennessee inmiddels bekend om staat.quote:Op zaterdag 1 december 2007 19:58 schreef Solstice het volgende:
[..]
Nou ben ik toch wel benieuwd naar je antwoord op deze vraag Tennessee, je laat weer zien een ster te zijn in het negeren van vragen en stukjes die jou slecht uitkomen.
Zoals ik al eerder heb gezegd krijg ik een ban als ik in deze topic antwoord op die vraag zou geven... In De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers? mag het wel geloof ik dus ...quote:Op zaterdag 1 december 2007 19:58 schreef Solstice het volgende:
[..]
Nou ben ik toch wel benieuwd naar je antwoord op deze vraag Tennessee, je laat weer zien een ster te zijn in het negeren van vragen en stukjes die jou slecht uitkomen.
Zoals wij al eerder zeiden, het heeft niks met propaganda te maken. Jij dropt die stelling in dit topic, dat mag kennelijk want ik heb hier geen mod gezien, dus dan kan je hier ook uitleg over geven.quote:Op zaterdag 1 december 2007 23:47 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder heb gezegd krijg ik een ban als ik in deze topic antwoord op die vraag zou geven... In De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers? mag het wel geloof ik dus ...
Het gaat dus wél over propaganda, of mag ik nu mijn mening niet alleen niet meer posten maar mag ik nu gewoon helemaal geen mening meer hébben.....quote:Op zaterdag 1 december 2007 23:52 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Zoals wij al eerder zeiden, het heeft niks met propaganda te maken. Jij dropt die stelling in dit topic, dat mag kennelijk want ik heb hier geen mod gezien, dus dan kan je hier ook uitleg over geven.
Dus kom maar op.
Verkondig die mening dan ook eens in dit topic.quote:Op zaterdag 1 december 2007 23:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Het gaat dus wél over propaganda, of mag ik nu mijn mening niet alleen niet meer posten maar mag ik nu gewoon helemaal geen mening meer hébben.....
bepaal je dat óók al dan?!?!quote:Op zondag 2 december 2007 00:09 schreef EnGCatjuh het volgende:
Je krijgt echt geen ban, geloof me.
Dus als je een mening hebt door propaganda, dan telt dat niet?quote:Op zaterdag 1 december 2007 23:51 schreef Tennessee het volgende:
uit MvB moet ontslagen worden topic;
[..]
Ik baseer mijn stelling op logisch redeneren... Als Maurice de Hond zegt dat volgens zijn peiling meer dan de helft van de Nederlanders liever Foppe de Haan als bondscoach heeft op Euro2008 dan Marco van Basten zeg ik dat dat propaganda of direct gevolg van propaganda is. En ik heb even geen zin om daar op zaterdagavond om 23:50 een essay over te gaan schrijven dus morgen meer, welterusten.
Nee, maar ik loop lang genoeg mee om te weten dat je daar écht geen ban voor krijgt.quote:
ik kan het bericht van de FA of A die zei dat praten over propaganda een ban op zou leveren zo snel niet meer vinden maar ik heb dat niet verzonnen...quote:Op zondag 2 december 2007 00:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, maar ik loop lang genoeg mee om te weten dat je daar écht geen ban voor krijgt.
Het heeft anders weinig met propaganda te maken imo.quote:Op zondag 2 december 2007 00:24 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ik kan het bericht van de FA of A die zei dat praten over propaganda een ban op zou leveren zo snel niet meer vinden maar ik heb dat niet verzonnen...
de ene weet het verschil tussen een mening en een feit niet en de ander kan geen onderscheid maken tussen de mening van een ander en zijn eigen mening... lekkere discussie is dit...quote:Op zondag 2 december 2007 00:27 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Het heeft anders weinig met propaganda te maken imo.
Jij verzint het er alleen bij om de discussie te vermijden, volgens mij.
Zolang jij niet met uitleg komt, is er weinig discussie inderdaad.quote:Op zondag 2 december 2007 00:29 schreef Tennessee het volgende:
[..]
de ene weet het verschil tussen een mening en een feit niet en de ander kan geen onderscheid maken tussen de mening van een ander en zijn eigen mening... lekkere discussie is dit...
Mission Impossible IV wordt t sowieso.quote:Op zondag 2 december 2007 00:34 schreef sjimz het volgende:
Over minder dan 12 uur zullen we weten waar San Marco met Oranje aan mag beginnen.
quote:Wat is er leuk aan om bondscoach te zijn? Lastige job. Waar haal jij je passie en vreugde uit in deze rol?
Van Basten: ,,In de eerste plaats is het gewoon ontzettend leuk om met de beste spelers van Nederland te mogen werken. En natuurlijk zouden we af en toe wat langer met de groep bij elkaar willen zijn, zodat je wat meer tijd hebt samen. Maar we wisten dat dit niet het geval zou zijn toen we aan deze job begonnen. Dat is eigenlijk het enige lastige aan deze baan.
,,Het is verder heel prettig werken bij de KNVB en Oranje. We hebben een uitstekende staf, de faciliteiten zijn goed en, zoals ik al zei, het is mooi werken met de meest getalenteerde spelers van het land. Het is iedere keer weer leuk om een selectie samen te stellen en vervolgens met de groep en de staf naar een wedstrijd toe te werken.
,,Je hebt als coach van de nationale ploeg veel keuzes en dat is bij een club weer veel minder het geval. We komen ook veel bij clubs, je ziet veel voetbal uit binnen- en buitenland. Genoeg interessante zaken dus. (19-11-2007)
De Engelse krant The Times stelde onlangs een top-5 samen met de beste coaches. Rinus Michels op 1, Ernst Happel op 2. Hoe zou jouw top-5 eruit zien van beste coaches ooit?
Van Basten: ,,Voor mij persoonlijk staat Johan Cruijff op één. Dat is in mijn optiek de beste coach met wie ik ooit gewerkt heb. Alle andere trainers die ik in m'n carrière ben tegengekomen, onder wie Sacchi, Michels, Capello, waren overigens ook uitstekende trainers, waar je bepaalde zaken van meekrijgt.
,,Maar Cruijff sprong er bovenuit. Met name de klasse en de veelzijdigheid van Cruijff, was het meest bijzonder. Hij bleek in staat om het product 'voetbal' op een goede manier te verkopen. Hij was in staat het collectief naar een hoger plan te tillen en tegelijkertijd het individu beter te maken. In die tijd oogde hij nog zo fit dat hij zelf veel meedeed op de training. Hij zette je aan tot denken over voetbal, tactiek etc. Op een leuke, ludieke manier maakte hij je als speler bewust van dingen die in het veld gebeuren en hoe je daarmee om moet gaan.
,,Bovendien ging Cruijff altijd uit van balbezit. Dat was, zeker in die tijd, zeer onderscheidend. Je zag dit terug in zijn denken en handelen over voetbal, zoals de besprekingen, de tactiek enzovoort. Hij heeft wel eens gezegd liever met 1-0 te winnen door een doelpunt in de eerst minuut, dan door een goal in de laatste minuut. Dat is illustratief voor zijn manier van denken.
,,Overigens zijn een bondscoach en een clubtrainer niet te vergelijken, het is hetzelfde als appels met peren vergelijken. Bij een club werk je immers dag in dag uit met een trainer, terwijl je een bondscoach één keer in de zoveel weken meemaakt. Dus Cruijff op één en Capello, Sacchi, Michels allemaal op de tweede plek. (16-11-2007)
Heeft de druk van de publieke opinie een negatieve invloed op het creëren van een hechte spelersgroep bij Oranje?
Van Basten: ,,Als het goed is, heeft dit geen invloed op de groep. En er wordt beweerd dat het juist zelfs positief zou werken. Het bestrijden van een gemeenschappelijke 'vijand' kan als gevolg hebben dat je als groep dichter naar elkaar toegroeit, omdat je als het ware een gezamenlijke 'tegenstander' krijgt.
,,Maar het kan ook een minder goede uitwerking hebben. Op het moment dat kritiek die geuit wordt een item wordt in de spelersgroep of binnen de technische staf, dan kan er een situatie ontstaan dat er verdeeldheid in de groep komt, dat je tegen elkaar wordt uitgespeeld. En dat zou de eenheid niet ten goede komen.
,,Het is dus belangrijk dat je als groep de rijen gesloten houdt, dat je, letterlijk en figuurlijk, niemand binnen laat en dat je de buitenwacht geen mogelijkheden geeft om zaken anders of verkeerd te interpreteren. Je moet dus duidelijk zijn naar elkaar en naar buiten toe. (12-11-2007)
Bron: KNVB
Tennesee, jij bent altijd zo gek van cijfertjes.quote:Op zondag 2 december 2007 11:12 schreef Tennessee het volgende:
En waar is nu de mod, FA of A die jullie er even aan helpt herinneren dat het hier over MvB gaat en niet over Tennessee en dat persoonlijke opmerkingen hier verder niet thuishoren? Want als ik zou roepen dat jij Barca, ik wil je in mijn aars, Mulder, of Sjimz, ik wil je in mijn aars, Borst waren had ik volgens mij mijn ban wel gehad nu...
Nee, over Marco van Basten, niét over Tennessee en ik ben ook niet "altijd zo gek van cijfertjes"...quote:Op zondag 2 december 2007 11:46 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Tennesee, jij bent altijd zo gek van cijfertjes.
mijn antwoord kan je vinden in De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers?quote:Kom nou eens met een antwoord, het liefst met cijfertjes, op mijn vraag hierboven. Want dit ontwijken schiet niet op zo.
Zei iedereen voor het WK ook.quote:Op zondag 2 december 2007 13:54 schreef DrDentz het volgende:
Met 0 punten staan we wel voor lul
Ze gaan deze week verlengenquote:Op zondag 2 december 2007 12:56 schreef Borizzz het volgende:
Nou in de poule tegen Frankrijk, Roemenie, en Italie,
Ontslag van van Basten is aanstaande.
Omdat hij het geweldig goed doet en heeft gedaan en het voor Oranje wel eens heel erg goed zou kunnen zijn langer dan vier jaar dezelfde bondscoach te hebben, zéker als hij het zo geweldig of zelfs nog beter blijft doen.quote:Op zondag 2 december 2007 14:32 schreef Grimm het volgende:
Waarom zou hij langer blijven zitten? ...
Als we geen Europees kampioen worden moet hij oprottenquote:Op zondag 2 december 2007 14:14 schreef Tennessee het volgende:
Nog even voor de duidelijkheid; Als Van Basten Oranje opnieuw door de "Poule des Doods" weet te slepen, moet hij dan nog steeds ontslagen worden?
Ja, want als we erdoorheen gesleept zijn dan is dat door een bal die per ongeluk op het oor van een nederlandse speler terecht is gekomen.quote:Op zondag 2 december 2007 14:14 schreef Tennessee het volgende:
Nog even voor de duidelijkheid; Als Van Basten Oranje opnieuw door de "Poule des Doods" weet te slepen, moet hij dan nog steeds ontslagen worden?
Dat is jouw mening, er zijn ook mensen die vinden dat hij het niet zo geweldig doet.quote:Op zondag 2 december 2007 14:34 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Omdat hij het geweldig goed doet en heeft gedaan en het voor Oranje wel eens heel erg goed zou kunnen zijn langer dan vier jaar dezelfde bondscoach te hebben, zéker als hij het zo geweldig of zelfs nog beter blijft doen.
Precies. En er is nog zo veel voor hem om te leren. Het EK volgend jaar zal wel weer een proefexamen worden.quote:Op zondag 2 december 2007 14:34 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Omdat hij het geweldig goed doet en heeft gedaan en het voor Oranje wel eens heel erg goed zou kunnen zijn langer dan vier jaar dezelfde bondscoach te hebben, zéker als hij het zo geweldig of zelfs nog beter blijft doen.
klopt...quote:Op zondag 2 december 2007 14:39 schreef Grimm het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, er zijn ook mensen die vinden dat hij het niet zo geweldig doet.
rijkaard heeft helemaal geen kwalificatie gespeeld toch?quote:Op zondag 2 december 2007 14:40 schreef DrDentz het volgende:
Rijkaard en Advocaat haalden de halve finale met beter voetbal dan hij tot nu toe en hadden geen WK verspild als leermoment
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |