Tja, maar ondanks zijn periode bij Oranje blijft Van Gaal toch een gerespecteerd coach, en is hij door die periode niet meteen al zijn voetbalverstand verloren. Want hij zat volgens mij geen gebakken lucht te verkondigen bij zijn analyses.quote:Op zondag 18 november 2007 16:38 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds totaal onbegrijpelijk dat iemand die zelf als bondscoach enorm heeft gefaalt daar durft te gaan zitten om dan uit te gaan leggen wat die nieuwe bondscoach volgens hem allemaal verkeerd doet, al zal dat vast niet zijn bedoeling zijn geweest... Alle respect voor Louis van Gaal maar hij heeft zichzelf daarmee in een onmogelijke positie geplaatst, en daar is hij nu denk ik zelf ook achter gekomen.
Hij doet daar niet meer aan mee, niet omdat hij zich zorgen maakt om het algehele beeld van de media. Hij doet dat niet meer, omdat hij geen zin heeft om elke keer hetzelfde verhaaltje op te zeggen. Zijn eigen woorden.quote:Maar het gaat niet over de persoon Van Gaal. Het gaat over het algemene negativisme in de media mbt Van Basten en het Nederlands elftal... En daar doet Van Gaal nu iig niet meer aan mee, dus, hulde en respect voor Van Gaal!
Wat heeft Van Gaal te maken met de Nederlandse voetbalpers (zie TT)?quote:Op zondag 18 november 2007 16:38 schreef Tennessee het volgende:
Het gaat over het algemene negativisme in de media mbt Van Basten en het Nederlands elftal... En daar doet Van Gaal nu iig niet meer aan mee, dus, hulde!
Onder pers versta ik de hele media, dus kranten, tijdschriften, radio, televisie, Internet, noem maar op... Als er een deel #2 komt zal ik de TT aanpassen want je hebt gelijk...quote:Op zondag 18 november 2007 16:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat heeft Van Gaal te maken met de Nederlandse voetbalpers (zie TT)?
Hij is geen journalist of pers, hij is coach die desgevraagd zijn mening/analyses geeft.
Hoe kan je zijn periode bij Oranje nou los zien van zijn commentaar op het Oranje onder MvB? Hij zit uit te leggen wat zijn opvolger volgens hem allemaal verkeerd doet... Als hij dat zo goed weet, waarom waren we er dan niet bij in 2002?quote:Op zondag 18 november 2007 16:45 schreef mcyodogg het volgende:
Tja, maar ondanks zijn periode bij Oranje blijft Van Gaal toch een gerespecteerd coach, en is hij door die periode niet meteen al zijn voetbalverstand verloren. Want hij zat volgens mij geen gebakken lucht te verkondigen bij zijn analyses.
Waarom Rijkaard en Advocaat daar niet zitten weet ik niet maar ik kan me daar wel wat bij voorstellen en zoals ik al zei heb ik nooit begrepen dat Van Gaal daar wél ging zitten... Advocaat, Rijkaard en Van Gaal zijn de drie voorgangers van Van Basten en Van Gaal is de enige van de vier die zich de laatste 10 jaar niét wist te kwalificeren...quote:Bedoel, het is al fijn dat je een analyst kan krijgen met een dergelijke staat van dienst, want anderen passen daar meestal voor. Ik zie Rijkaard of Advocaat daar niet elke maand zitten.
Hij zei nog wel wat meer, ik ga het even opzoeken...quote:Hij doet daar niet meer aan mee, niet omdat hij zich zorgen maakt om het algehele beeld van de media. Hij doet dat niet meer, omdat hij geen zin heeft om elke keer hetzelfde verhaaltje op te zeggen. Zijn eigen woorden.
Zeker een leuke quote, dankjewel!quote:Op maandag 19 november 2007 15:25 schreef The_Verve het volgende:
Rik Coppens zei ooit: "Journalisten zijn als brandweermannen. Als er geen brand is, gooien ze zelfwel een brandende lucifer weg."
Niet dat ik het er mee eens ben, maar leek me wel een leuke quote voor in dit topic.
Dat we weinig scoren is terechte kritiek, zeker na de tweede 1 - 0 tegen Luxemburg van twee dagen geleden. Wat over het hoofd wordt gezien is dat we er van de 27 wél 20 gewonnen hebben en maar 2 verloren, en dat heeft weer te maken met dat we in 27 wedstrijden maar 8 doelpunten tégen hebben gehad.quote:Op maandag 19 november 2007 15:55 schreef Perico het volgende:
Ik snap dit topic niet goed. We winnen met 2 maal 1-0 tegen Luxemburg, 1-0 tegen Albanië. maken de minste goals van alle geplaatste landen en dan moeten we hartstikke blij zijn met van Basten want hij doet het o zo goed?
Dat is je goed recht. Nogmaals, ik zeg niet dat je geen kritiek mag hebben op Oranje of wat dan ook, maar dat die kritiek op Oranje in de Nederlandse pers zeer buitenproportioneel en daarmee zeer schadelijk is.quote:Samen met Johan Derksen zie ik de bui al hangen, want als het dalijk weer een kwartfinale wordt op leven en dood, is er absoluut nu geen zicht erop, dat je die met Oranje wel overleeft.
Één van de twéé, uit zevenentwintig, of je moet moeilijk willen doen over oefenwedstrijdenquote:Maar hey die verloren pot tegen Portugal die directe exit betekende, was "maar" 1 van die vier nederlagen onder van Basten.
Als Van Basten uit twee pogingen twee keer tot de kwartfinale komt is dat nog steeds veel beter dan de gemiddelde Oranje bondscoach... Wat hij volgend jaar gaat doen kunnen we alleen maar afwachten, met goede moed of met slechte moed, en dáár gaat het hier over...quote:Dus als dat in 2008 weer gebeurt, staat de KNVB al klaar met "de fantastische winst balans onder van Basten; geen aansprekende klassering behaald, maar wel lekker veel gewonnen tegen de kleine landen".
Ik baseer mijn stelling op logisch redeneren... Als Maurice de Hond zegt dat volgens zijn peiling meer dan de helft van de Nederlanders liever Foppe de Haan als bondscoach heeft op Euro2008 dan Marco van Basten zeg ik dat dat propaganda of direct gevolg van propaganda is. En ik heb even geen zin om daar op zaterdagavond om 23:50 een essay over te gaan schrijven dus morgen meer, welterusten.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, want ik vraag me af waarom jij zegt dat het een kleine groep is die anti-marco is. Waar basseer je dat op? Dat heeft niks met propaganda te maken. Nu ontloop je mijn vraag alleen maar.
Over of het logisch is dat er veel kritiek komt doe ik even geen uitspraak, ik ontken dat niet en ik bevestig het niet. Mijn stelling in deze topic is dat er te veel negatieve kritiek is en dat dat inderdaad door erg veel mensen klakkeloos wordt overgenomen... vervolgens doet Maurice de Hond een peiling en dan zou ineens meer dan de helft van de Nederlanders Foppe de Haan willen. Dat vind ik dus propaganda en dan is de pers/media dus geen verslaggever maar meningmaker volgens mij, en dat lijkt me niet goed.quote:Op zondag 2 december 2007 00:55 schreef Fukjoeman het volgende:
Deze kwalificatie-reeks is echt te kansloos verlopen, belabberd spel en minimale overwinningen tegen treurige tegenstanders. Iedereen weet dat we beter kunnen, maar het gebeurt maar niet. Dan is het toch logisch dat er veel kritiek komt?
Types als Johan Derksen moet je trouwens ook niet al te serieus nemen. Hij kan leuk praten inderdaad, en ik kijk ook graag VI. Het probleem is echter dat hij te snel naar mooie overdreven zinnen grijpt om de lachers op z'n hand te krijgen. Ik geloof persoonlijk dat er genoeg (domme) mensen zijn die deze verhalen klakkeloos overnemen.
Ja die peiling werd een dag na een beroerde wedstrijd genomen. Maar het is wel logisch dat er kritiek komt na een paar slechte wedstrijden toch? Ik hecht persoonlijk niet zoveel waarde aan al die oninteressante potjes. Iets als Slovenie-Nederland of Nederland-Albanie, wtfquote:Op zondag 2 december 2007 01:02 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Over of het logisch is dat er veel kritiek komt doe ik even geen uitspraak, ik ontken dat niet en ik bevestig het niet. Mijn stelling in deze topic is dat er te veel negatieve kritiek is en dat dat inderdaad door erg veel mensen klakkeloos wordt overgenomen... vervolgens doet Maurice de Hond een peiling en dan zou ineens meer dan de helft van de Nederlanders Foppe de Haan willen. Dat vind ik dus propaganda en dan is de pers/media dus geen verslaggever maar meningmaker volgens mij, en dat lijkt me niet goed.
Ik ben het voor een heel groot deel helemaal met je eens, alleen denk ik niet dat het op zijn hand krijgen van de lachers zijn doel is maar meer een middel... Ik denk dat zijn doel is zoveel mogelijk VI's te verkopen...quote:Op zondag 6 januari 2008 14:37 schreef Fukjoeman het volgende:
...
Zoals ik hierboven ook al zei, deze man probeert gewoon de lachers op z'n hand te krijgen en ook het domme Nederlandse volk gaat hier in mee.
quote:
Gullit heeft het helemaal gehad met de voetbalanalisten Hugo Borst en Johan Derksen.
In het AD noemt de oud-international Borst een 'bange poeperd' en Derksen een 'slecht mens'. Het tweetal uitte in het programma De Wereld Draait Door felle kritiek op Gullit. Zo zou hij een slechte trainer zijn, zouden zijn voetbalanalyses nergens op slaan en zou hij misbruik maken van zijn ambassadeurschap van de Postcodeloterij.
Gullit vindt dat de twee zich 'volkomen belachelijk' maken. "Typisch journalisten. Ze vinden het heerlijk om anderen vanaf de zijlijn te bekritiseren, maar als ze zelf commentaar krijgen, gaan ze zitten janken en jammeren. Het toont weer eens hoe klein analytici eigenlijk zijn."
Gullit noemt Borst een 'bange poeperd' omdat hij kritiek op mensen niet in hun nabijheid durft te uiten. Dat had hij zelf ondervonden, maar het gebeurde ook bij Gullits oud-ploeggenoot Marco van Basten. "Met Van Basten gebeurde ongeveer hetzelfde. Hugo maakte hem voor van alles uit, maar toen Marco in de uitzending naast hem zat, durfde hij ineens niet meer. Gewoonweg een bange poeperd. Hij valt me tegen."
Derksen deugt volgens Gullit helemaal niet. Hij 'kan mij ook niet beledigen. Hoewel, één keer lukte het hem mij te raken. Toen hij, vlak na de dood van Rinus Michels, een verschrikkelijk stuk over hem schreef. Natrappen naar iemand die net is overleden, maakt je gewoon een slecht mens' .
Bron: RTL
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |