abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54095345
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 18:28 schreef NumberNine het volgende:

[..]

Wat Derksen hier beweert, slaat natuurlijk ook weer nergens op. De generaties in 1974 en 1988 waren toch nog wel een paar keren beter en ook de generatie van 1998 en 2000 was een stuk beter. Dit is zeker geen slechte generatie, maar de meeste spelers zijn nog jong en de verdediging is niet heel goed. Met wat geluk kunnen we heel ver komen, maar Derksen lijkt te denken dat Nederland met dit team de prijzen voor het oprapen heeft, als ze maar 4-4-2 gaan spelen. Misschien over 2 à 4 jaar, wanneer alle goede spelers van nu (behalve Seedorf) toch weer een stukje beter en ervarener zijn, en er misschien een paar getalenteerde verdedigers doorgebroken zijn, maar nu zeker nog niet.
Goed punt! Derksen is in mijn ogen één van de grootste negativisten, vandaar dat hij ook één van de drie is die ik in de OP bij naam heb genoemd. Wat hij in mijn ogen dus fout doet is nét doen of de behaalde resultaten veel te min zijn voor Nederland en dat ondanks de goede resultaten tóch alles fout zit. Jan Mulder doet dat nog eens in de overteffende trap vanwege de overdreven verontwaardigde toon die hij erbij gebruikt. Het is gewoon KRANKZIIIIIINIGGG, dat KAAAAAAN toch niet? HAAAAAGELSLAG!?!?!?

Maar goed... Ik roep dat dus al een tijdje, Huntelaar zei het dan van de week nog eens en gisteravond gingen ze daar bij Studio Voetbal ook nog (eventjes) op in;

Van Gelder (over de wedstrijd tegen Slovenië); Ik heb die wedstrijd voor de radio moeten verslaan, het was werkelijk niét om doorheen te komen die tweede helft. Het was écht, het was soms lachwekkend. Dús gaat het publiek zich ook keren tegen de spelers, dat gebeurt eigenlijk nóóit bij het Nederlands Elftal, want dat is allemaal polonaise publiek, en dan is de vraag na afloop; wat merken de spelers daar nou van?

Heitinga; Ja, op een gegeven moment hoor je het publiek wél ja.
Sneijder; Nee, spreekkoren heb ik niet meegekregen...
Reporter; Foppe de Haan! Foppe de Haan! Van Basten is bang!
Sneijder; Heb ik niet meegekregen, maar goed dat is...
Reporter; Is dat een teken?
Sneijder; Nee, dat is jammer!
Reporter; Nou, het zegt vaak iets he, als het publiek, zeker zo'n Oranje publiek, want bij clubs heb je het wel vaker maar oranjepubliek is altijd zo volgzaam, en als die zich gaan roeren, dan is er wel iets aan de hand...
Sneijder; Nou ja, goed, de tweede helft begonnen ze te fluiten, en ja, het enige dat wij konden doen was gewoon verder voetballen, wat ik net al aangaf
Heitinga; Ik denk dat we vol op de aanval zijn begonnen, en ja, dat pakt dan niet goed uit, althans, misschien wél, want we creeëren opgelegde kansen, en ja, de tweede helft, omdat het dan nog 1-0 staat gaan we op een gegeven moment wat anders spelen, maar dat heeft niets te maken met dat Van Basten bang zou zijn, in tégendeel zelfs, nogmaals, ik denk dat we vól op de aanval zijn begonnen en dan ligt het niet aan hém natuurlijk...

Van Gelder; Nee, aan wie ligt het dan wél? Het ligt niet aan Van Basten, het ligt niet aan de spelers hoorde ik jullie zeggen...
Hugo Borst; Nou, volgens Huntelaar ligt het aan de práátprogramma's!
Van Gelder; Ja! Dat vond ik nou wel een mooie! Klaas-Jan Huntelaar zegt "de mééédia zijn eh, is de, eh, eigenlijk, is degene die het doet want met name ook de práátprogramma's, zoals wij, zijn degene die het doet, wij zijn degenen die zorgen dat het Nederlands elftal eh", we moeten het niét véél gekker maken he?
Sjaak Swart; Nou, ik vind wél dat ze in al die praatprogramma's érg negatief zijn. Té negatief!
Van Gelder; We zijn toch gewoon realistisch? Als ik nou kijk naar, simpel naar...
Gaan ze allemaal door elkaar praten
Van Gelder; Luxemburg uit! Albanié uit!
Youri Mulder; Beetje voetballer trekt zich daar toch niets van aan? Ik bedoel, je gaat toch niet...
Sjaak Swart; Maar ik zeg, als je nou naar Engeland kijkt, met die reporters...
Mulder; ...nog wel wat erger nog...
Swart; Neee, veel beter dan hier!
Van Gelder; Heb je de kranten gelezen? Na Engeland Rusland?

Meneer Van Gelder, Engeland is waarschijnlijk uitgeschakeld!!!! Als Nederland uitgeschakeld was, dán hadden jullie reden zo negatief te zijn, nú niét, dat is nou net het hele punt!!!!! Ik moet toch wel zeggen dat ik na gisteravond óók in Jack van Gelder érg teleurgesteld ben...

[ Bericht 0% gewijzigd door Tennessee op 22-10-2007 19:59:02 ]
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:58:02 #102
194966 Utah
The Big Brother
pi_54122411
Heerlijk uitgetypt Tennessee

Ik vind dat de spelers helemaal gelijk hebben, de resultaten van Oranje zijn super. Waarom zou je dan kritiek hebben? We zijn verwend in het verleden, teren op resultaten van vervlogen tijden... We moeten het afleren. Die romantici als Jan Mulder maken zoiets alleen maar erger.
pi_54124551
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:58 schreef Utah het volgende:
Heerlijk uitgetypt Tennessee

Ik vind dat de spelers helemaal gelijk hebben, de resultaten van Oranje zijn super. Waarom zou je dan kritiek hebben? We zijn verwend in het verleden, teren op resultaten van vervlogen tijden... We moeten het afleren. Die romantici als Jan Mulder maken zoiets alleen maar erger.
Ook ik ben wel erg benieuwd van wie jij een kloon bent!

Kritiek is prima, het beter weten dan de bondscoach als je dat wil is ook prima, wat niét prima is is oranje en Van Basten (of welke bondscoach dan ook) zó voortdurend de grond in blijven praten dat je het bijna demoniseren zou kunnen noemen, en dat niet vanwege de resultaten maar vanwege de verkoopcijfers en de kijkcijfers...

En dan de manier waarop ze vervolgens doen alsof hun neus bloedt om maar weer eens te beginnen over de gewonnen wedstrijden tegen Albanië en Luxemburg...
pi_54124795
Zolang jij de grootse zuigende trollende kut user met een plaat voor zijn kop van 2007 bent, ben ik blij dat van Basten terecht neer gesabelt blijft worden in de Nederlandse pers.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_54125089
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 18:13 schreef Edenoniphobic het volgende:
Waarom doe je zo dramatisch over het ontslaan van een matige bondscoach, waar in feite de grote meerderheid op wacht. ...
Ik vind zelf niet dat ik dramatisch doe... Ik vind zelf dat de Van Basten-critici nogal dramatisch bezig zijn... Zie bijvoorbeeld
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 00:16 schreef febster het volgende:
Zolang jij de grootse zuigende trollende kut user met een plaat voor zijn kop van 2007 bent, ben ik blij dat van Basten terecht neer gesabelt blijft worden in de Nederlandse pers.
Ik maak me er druk om omdat het me stoort. Het stoort me om verschillende redenen waarvan niet in de laatste plaats omdat ik denk dat het onze kansen volgend jaar negatief zal beinvloeden. Misschien ben ik inderdaad lid van een minderheid als ik de bondscoach probeer te steunen maar dat zie ik niet als reden om er mee op te houden, jij wel?

Maar goed, zoals ik al een paar keer heb gezegd is de discussie of MvB wél of niet een goede bondscoach is niet het onderwerp van deze topic. Dat veel mensen denken van niet is wel duidelijk, dat hoeft echt niet steeds herhaald te worden...
  woensdag 24 oktober 2007 @ 08:45:32 #106
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54127769
Moet je nagaan met hoeveel krediet Marco van Basten begon en wat daar nu van over is, hij heeft het toch echt allemaal zelf verpest en als daar kritiek op volgt, is dat heel logisch. Het publiek van Oranje bestaat voornamelijk uit Teletoeters als als die zelfs ontevreden zijn met wat Van Basten ze voorschoteld, zegt dat genoeg toch? De fans pikken het niet meer dat Van Basten hun Oranje tot een B-land heeft gemaakt, een land dat altijd geluk nodig zal hebben om een wedstrijd winnend af te sluiten. Kijk, als je ziet wat voor topvoetballers Nederland heeft, moet er toch wel iets beters van te maken zijn? En ja, dan kunnen jullie allemaal wijzen naar Engeland, Frankrijk en Italië, maar dat is alleen maar omdat het jullie zo goed uitkomt, dat deden jullie toch ook niet toen zij wereldkampioen werden? Als het echt zo'n topper is, trekt hij zich helemaal niets van de kritiek aan. Maar goed, voor mij is het aftellen. Ik hoop echt dat hij er tijdens het EK iets van maakt, maar zijn vertrek (en welke opvolger dan ook) zal een verademing zijn. Nu nog maar even hopen dat hij niet de nieuwe trainer/coach wordt van AJax, maar Carlo Ancelotti opvolgt bij zijn AC Milan.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54196817
quote:
'Voetbalanalisten kunnen iets toevoegen'

Wat vind je er van dat collega-coaches als analisten in voetbalprogramma's op tv hun kritiek/mening spuien over het Nederlands elftal? Zou je zelf eigenlijk ook ooit als analist aan de slag willen gaan bij een tv-programma, ook als je geen coach meer zou zijn?

Bondscoach Marco van Basten spreekt!

Van Basten: ,,Ik vind het een goede zaak dat mensen uit het vak betrokken worden bij uitzendingen van voetbalwedstrijden, omdat dat mensen zijn die vanuit hun eigen ervaring weten waar ze het over hebben. En dat kan zeker van toegevoegde waarde zijn. Daarbij moet alleen niet uit het oog worden verloren dat - en dat klinkt misschien gek - voetbal een spel is van fouten. Als rood tegen blauw speelt en rood verliest de bal en blauw maakt een doelpunt, dan kun je in je commentaar twee kanten op. Of je zegt het is een fout van rood òf je benadert het van de andere kant en je zegt het is goed van blauw dat ze die bal hebben onderschept en nog een goal maken ook."

,,Als je dus als analyticus alleen de fouten die tijdens een wedstrijd worden gemaakt, gaat belichten, dan blijft er niet veel positiefs over. De keuzes die gemaakt zijn kloppen dan niet, de spelers kunnen er niks van. Enzovoort, enzovoort. Je moet je daarom realiseren dat miljoenen mensen naar zo'n uitzending zitten te kijken en dat je een grote groep mensen beïnvloedt met je mening."

,,Ik hoor vaak genoeg dat mensen die in het stadion zijn geweest, zeggen dat ze een leuke wedstrijd hebben gezien, terwijl de mensen die thuis voor de televisie hebben gekeken het helemaal niks vonden. Ik wil hiermee niet zeggen dat of de een of de ander gelijk heeft, maar wel dat iemand die op tv zijn mening geeft, zich bewust moet zijn van de impact en het bereik van zijn commentaar."

,,En of ik zelf ooit als analist aan de gang zou gaan, zou ik op dit moment niet weten. Op dit moment in ieder geval niet, omdat ik het niet passend vind om als bondscoach mijn mening publiekelijk te geven over collega-trainers, internationals of kandidaat-internationals."

Bron: KNVB
pi_54375907
quote:
Distantiëren van onbehoorlijk gedrag

ma 05 nov 2007, 05:30

door Johan Cruijff
BARCELONA - Sport is voor mij iets heel moois. Gelukkig wordt het ook steeds belangrijker in onze maatschappij, dus ook in ons leven. Daardoor ontstaat er automatisch een grotere voorbeeldfunctie voor topsporters. Die geworden zijn wie ze zijn door ontzettend en bijna ongezond hun best te doen.

Bijzondere mensen die een betere benadering verdienen, dan wat ik regelmatig lees en vooral op de televisie zie. Ik kijk dan naar mensen die vanuit een negatieve insteek oordelen over bijzondere talenten. Ze vertonen door hun woordkeus en houding bovendien slecht gedrag.

Maar omdat het minder om de inhoud en meer om de kijkcijfers gaat, worden dat soort types in stand gehouden. Het is u waarschijnlijk al opgevallen, dat ik me hier niet voor leen. Ik ga niet in een programma zitten, waar mensen zich niet kunnen gedragen. Daarmee wil ik niet geassocieerd worden. Het is misschien zelfs een reden om er straks als analist uit te stappen.

Bij m'n analyses probeer ik namelijk op een beetje koude manier mijn mening te geven. Juist omdat 99 procent van de mensen zich door emoties laat leiden, moet je het volgens mij zo doen. Ook om te voorkomen, dat mensen gaan denken dat bepaalde opmerkingen persoonlijk bedoeld zijn.

Daarom stoort het me, dat al een paar keer uit z'n verband gerukte reacties van mij een eigen leven zijn gaan leiden. Het begon met Foppe de Haan, die een dag voor zijn eerste EK-wedstrijd besloot om van tactiek te veranderen. Als hij nou gewoon had gezegd, dat de spelers het niet oppikten of dat zijn selectie niet geschikt was voor het 4-3-3-systeem, dan had ik niet gereageerd. Maar hij meldde dat het 4-3-3 niet meer van deze tijd was. Daarin schoot hij door en daar ben ik op ingegaan. Niets meer of minder. Toen Foppe de volgende dag zijn uitspraak nuanceerde was voor ons de kous verder af.

Wie schetste m'n verbazing, toen er ineens een landelijke discussie ontstond over 4-4-2 en 4-3-3, waarbij Foppe aan de ene kant en Marco van Basten en ik aan de andere kant werden gezet. Een thema dat er met de haren bij werd gesleept, terwijl het daar helemaal niet om ging.

Laatst had ik hetzelfde met Ruud van Nistelrooy. Ik heb hem als voetballer uitgebreid geanalyseerd. Daarna hoor en lees ik alleen, dat ik hem een slechte voetballer vind. Zo lust ik er nog wel een paar. Nergens hoor ik, dat ik hem een doelpuntenmaker van het type Gerd Müller vind. Volgens mij is dat zo'n beetje het mooiste compliment dat je als spits kan krijgen.

Verder heb ik aangegeven wat Van Nistelrooy wel goed beheerst en wat niet. Maar steeds heb ik er bijgezegd, dat de minpunten niet relevant zijn zolang hij maar scoort. Dat was met Gerd Müller ooit het geval en hetzelfde geldt nu voor Ruud. Maar ook hier wordt vooral in bepaalde programma's aan voorbij gegaan en is het thema ineens dat ik Van Nistelrooy een slechte voetballer vind. Deze mensen horen dus niet wat je zegt, maar alleen wat ze zelf willen horen.

Bij het oordelen over topsport gaat het om drie fases. Allereerst de constatering of iets goed of slecht was. De meeste kunnen dat. Dan gaat het erom waarom het slecht was. Een kleinere groep kan ook dat uitleggen. Alleen zijn het er maar een paar die ook kunnen aangeven hoe voorkomen kan worden dat het slecht wordt.

Omdat veel van die gasten op de tv daar niet toe in staat zijn, gaan ze het over andere zaken hebben en wordt er meestal op de man gespeeld. Helaas blijkt dat goed voor de kijkcijfers te zijn. Met als gevolg, dat steeds vaker de mooie en positieve zaken die de sport creëert onderbelicht blijven.

Natuurlijk moet er kritisch naar doping, chantage, wangedrag gekeken worden, maar zoals het nu gaat, komen de verhoudingen steeds schever te liggen. Ingegeven door mensen die zelf onbehoorlijk gedrag vertonen.

Bron: Telesport
pi_54447717
quote:
Het loon van de angst

Onmacht en onbehagen lopen als rode draad door het Nederlandse interlandvoetbal onder wispelturige bondscoach Marco van Basten

Volgend weekend kan Oranje in De Kuip met een overwinning op laagvlieger Luxemburg EK-kwalificatie afdwingen. Het Nederlands elftal leed op 30 oktober 1963 juist in Rotterdam in een EK-duel een nederlaag tegen Luxemburg, maar niemand houdt nu serieus rekening met zo'n rampscenario. Het zou mooi zijn als Oranje er weer eens in slaagt een wedstrijd te voetballen die tot de verbeelding spreekt, want veel gedenkwaardigs gebeurde er niet in de drie afgelopen jaren onder bondscoach Marco van Basten.

Sterker nog, na het miserabele duel tegen Slovenië lijkt het wel alsof Nederland terug bij af is. En 'af' is dan de vorige EK-eindronde in Portugal, waarin sprake was van een vertrouwensbreuk tussen ploeg en publiek: de supporters kotsten 'de oude garde' uit.

Van Basten maakte daarna een frisse start en zo oogde het voetbal ook. Weliswaar wist Oranje niet het beloofde 'dominante' voetbal te spelen, maar het straalde een bijna aanstekelijke bezieling en teamgeest uit. Helaas sijpelden die al snel weg.

Aanvankelijk stegen voetballers boven zichzelf uit door het vertrouwen dat Van Basten in hen stelde. Maar nu lijkt het erop... (de rest van het artikel moet je voor betalen)

Bron: Elsevier
pi_54472667
quote:
Op internet is verslagen, maar ook verheerlijkend gereageerd op het bloedbad dat een Finse scholier gisteren aanrichtte. In verschillende internet-communities wordt de schietpartij wel begrepen en is de eerdere schietpartij op de Columbine-highschool in de VS een groot voorbeeld. Hoe is dit te verklaren, welke rol spelen internetgemeenschappen, en is er toezicht nodig op deze groepen?

Bron: Omroep.nl
pi_54472673
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 01:36 schreef Tennessee het volgende:

[..]
Verkeerde topic lijkt me
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_54472697
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 01:37 schreef dndiek het volgende:

[..]

Verkeerde topic lijkt me

Nee, dit is volgens mij juist heel erg on-topic, helaas

zie;

Voetbalanalisten kunnen iets toevoegen

Distantiëren van onbehoorlijk gedrag

Het loon van de angst
pi_54472756
Tuurlijk, voetbal wordt gedaan door en voor mensen, dus er zullen overeenkomsten zij met andere zaken.

Maarom te praten over 'toezicht op internetgemeenschappen' en onderzoeken doen naar ' de rol van deze groepen', als het gaat om voetbal, gaat me wat te ver.

roepen om het ontslag van een trainer, is nog altijd wel van een andere orde dan een verheerlijking van een bloedbad.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_54472818
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 01:47 schreef mcyodogg het volgende:
....

Maarom te praten over 'toezicht op internetgemeenschappen' en onderzoeken doen naar ' de rol van deze groepen', als het gaat om voetbal, gaat me wat te ver.
ik pleit daar ook niet voor en dat zou inderdaad ook een andere discussie zijn...
quote:
roepen om het ontslag van een trainer, is nog altijd wel van een andere orde dan een verheerlijking van een bloedbad.
Dat ben ik in principe met je eens, maar er is in Nederland al wel meer gebeurd dan "alleen roepen om ontslag". Advocaat heeft bijvoorbeeld al per post kogels ontvangen. Een bloedbad verheerlijken is ook nog wel iets anders dan een bloedbad aanrichten... Mijn punt is dat de toon van de Nederlandse voetbalpers erg negatief is. "Té negatief" zegt Sjaak Swart. "Je moet je realiseren dat miljoenen mensen naar zo'n uitzending zitten te kijken en dat je een grote groep mensen beïnvloedt met je mening" zegt Van Basten. En dan komt Elsevier met "Het loon van de Angst" en als er dan iets gebeurt in Finland roept Omroep.nl ineens dat er toezicht op Internet communities zou moeten komen... "Ingegeven door mensen die zelf onbehoorlijk gedrag vertonen" zei Cruijff....

Ik hoop dat ik me nu beter duidelijk heb gemaakt?

[ Bericht 1% gewijzigd door Tennessee op 09-11-2007 02:14:56 (\"ingegeven\" toegevoegd) ]
pi_54472897
Ik snap je punt, en ik zie ook wel waarom iemand het te negatief kan vinden. Maar wat is te negatief? Als iemand zijn mening kan onderbouwen met argumenten, hoe negatief dan ook, is het dan niet een valide punt?

Ik vind wel dat je niet zomaar losse flodders moet uitspatten, zowel in positieve als negatieve zin.
pi_54472929
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 02:12 schreef mcyodogg het volgende:
Ik snap je punt, en ik zie ook wel waarom iemand het te negatief kan vinden. Maar wat is te negatief? Als iemand zijn mening kan onderbouwen met argumenten, hoe negatief dan ook, is het dan niet een valide punt?

Ik vind wel dat je niet zomaar losse flodders moet uitspatten, zowel in positieve als negatieve zin.
precies dát bedoel ik... voorbeeld Jan Mulder die een hele tirade afsteekt; Kraaaankzinnig!!!!!! Hááááágelslag!!!!!! Gaat helemaal nergens over maar op een toon waar je helemaal eng van wordt. En dan zitten ze in Hilversum met de vinger naar ons als Internet communities te wijzen als er een keer iets écht helemaal misgaat en moeten wij onder toezicht gesteld worden. Laat ze lekker naar zichzelf kijken, stelletje fucking hypocriete kut-media... pardon.... Was even boos...
  vrijdag 9 november 2007 @ 08:33:20 #117
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54474117
Beetje onzin, die vergelijkingen. Kritiek op een bondscoach mag er zijn, hij is nu eenmaal bondscoach. In het verleden was er zwaardere kritiek op DIck Advocaat, maar niemand nam het voor hem op. Maar nu troetelbeertje Marco van Basten wordt bekritiseerd, is het opeens een serieuze zaak. Maar goed, je kan het ook van de andere kant bekijken. Als bondscoach Van Basten het wél naar tevredenheid van het volk doet, zal er absoluut geen kritiek zijn. Dus aan wie ligt het nou eigenlijk?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54476245
Tennessee, wat vind jij van Het nieuws.(op tv, kranten, en internet) vind je dat die geen maatschappelijke verantwoording hebben tegenover de massa. om alleen maar negatieve dingen te laten zien dag in dag uit. zeker als je ziet hoeveel depressieve mensen er zijn in NL.
De toon van de muziek bepaalt alles in het leven
Wie faalt die straalt
pi_54491184
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 08:33 schreef M0NTANA het volgende:
Beetje onzin, die vergelijkingen. Kritiek op een bondscoach mag er zijn, hij is nu eenmaal bondscoach. In het verleden was er zwaardere kritiek op DIck Advocaat, maar niemand nam het voor hem op. Maar nu troetelbeertje Marco van Basten wordt bekritiseerd, is het opeens een serieuze zaak. Maar goed, je kan het ook van de andere kant bekijken. Als bondscoach Van Basten het wél naar tevredenheid van het volk doet, zal er absoluut geen kritiek zijn. Dus aan wie ligt het nou eigenlijk?

Volgens jou, Johan Derksen, Hugo Borst en Jan Mulder ligt het aan Marco van Basten, volgens mij, Klaas-Jan Huntelaar, Sjaak Swart en Johan Cruijff ligt het o.a. aan Johan Derksen, Hugo Borst en Jan Mulder.

Je zou het inderdaad ook van een andere kant kunnen proberen te bekijken. Jij belicht al bijna 30 topics lang de ene kant, ik ben nu een paar pagina's bezig de andere kant te belichten... Je maakt niet echt de indruk erg open te staan voor die andere kant.
pi_54491835
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:34 schreef WhiteLightning het volgende:
Tennessee, wat vind jij van Het nieuws.(op tv, kranten, en internet) vind je dat die geen maatschappelijke verantwoording hebben tegenover de massa. om alleen maar negatieve dingen te laten zien dag in dag uit. zeker als je ziet hoeveel depressieve mensen er zijn in NL.
Ik vind zeker dat de mensen die bezig zijn met nieuwsvoorziening een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Ik vind ook dat mensen die topics beginnen op internetfora een maatschappelijke verantwoordelijkheid dragen, al ligt die volgens mij wel wat anders dan bij de officiële media. Op zich wel grappig omdat nu de officiële media (ivm Finland) naar de Internet communities wijzen en de internet communities (in ieder geval in dit geval) mbt Marco van Basten naar de officiële media wijzen... We staan dus allemaal naar elkaar te wijzen en het lijkt erop dat niemand bereid is naar zichzelf te kijken.

Ik heb zelf ook het een en ander gedaan voor wat krantjes, tijdschriften en radio, zo zat ik bijvoorbeeld een tijdje in de redactie van een dagelijks nieuws- en actualiteitenprogramma wat ik ook presenteerde op de lokale radio in Den Haag. Ik weet dus dat als je moet concurreren met bijvoorbeeld regionale media, of andere nationale media als je nationaal bent, dat het verleidelijk is om dingen voor je doelgroep zo aantrekkelijk mogelijk te brengen, om te scoren met je items. Als het stil is op de reactie ga je soms zelfs bijna hopen dat er iets "spannends" gebeurt omdat je anders alleen maar saaie items hebt... Op elke redactie zal voor de grap wel eens gevraagd zijn of er niet even iemand een bommelding kan gaan doen of zo.... En ik denk dus dat ze er in Hilversum nu van overtuigd zijn dat het meer kijkers trekt als Van Basten (of elke andere bondscoach) de grond in wordt getrapt dan als hij de hemel in wordt geprezen, en ook meer dan als er puur objectief commentaar zou worden gegeven. Ook in "het nieuws" is het volgens mij zo dat er vanuit wordt gegaan dat mensen goed nieuws minder interessant vinden dan slecht nieuws. Ik begrijp dat wel maar ik vind het ook jammer.

Van het NOS nieuws vind ik jammer dat ze elke keer de negative uitlatingen van de NOS Sport redactie letterlijk overnemen en ze wedstrijden bijvoorbeeld saai of slecht noemen. Laat ze zich op het Journaal nou beperken tot de uitslag en eventuele doelpunten...

Heb ik je vraag zo goed beantwoord? Ik weet niet helemaal zeker of ik hem goed begrepen heb namelijk...
pi_54493774
Hoe beter het gaat met een bepaald voetbalteam hoe meer mensen d'r naar kijken, dus in dat opzicht gaat je vlieger niet op. Het gaat zelfs zo ver dat als het Nederlands Elftal het goed doet, dat goed is voor de economie, en dan de direct betrokkenen(tijdschriften, merchandising etc.) voorop. Verder vind ik trouwens dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen mening, en dat je die mening ook mag uiten op de momenten dat daar plaats voor is. Als ik bijvoorbeeld zeg dat ik het absoluut niets vind, dat Nederlands Elftal maakt mij dat in geen enkel opzicht verantwoordelijk voor andere mensen die dat ook gaan roepen. Die mensen hebben ook de kunde om voor zichzelf na te denken, en zien ook wel of iets goed of slecht is. Als ik zoiets roep wanneer het Nederlands Elftal heel goed speelt zul je bijvoorbeeld niemand zien die met mij mee gaat daarin. Net zoals de meeste mensen wel doorheeft of iemand onzin loopt te verkondigen of niet.

Die verantwoordelijkheid ten opzichte van kijkers etc. zie ik ook helemaal niet, ik vind het eigenlijk een veel grotere verantwoordelijkheid om gewoon eerlijk voor je mening uit te komen. En je kunt zeggen van Derksen en Borst wat je wilt ook al is de hele tafel, of zelfs het hele land tegen hun, en die tijden hebben ze ook gehad, dan zeggen ze nog gewoon wat ze denken. Daarna is het helemaal jou verantwoordelijkheid om hun mening te delen, te nuanceren of te verwerpen.
pi_54695832
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:40 schreef Solstice het volgende:
.... Daarna is het helemaal jou verantwoordelijkheid om hun mening te delen, te nuanceren of te verwerpen.
Ik doe mijn best, maar je vergeet alleen nog het bieden van tegenwind en het durven uitkomen voor een afwijkende mening...
pi_54695877
En na Johan Cruijff heeft nu ook Louis van Gaal besloten niet meer mee te doen aan het negativisme in de media... Goed zo Van Gaal!!!!
pi_54696029
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:23 schreef Tennessee het volgende:
En na Johan Cruijff heeft nu ook Louis van Gaal besloten niet meer mee te doen aan het negativisme in de media... Goed zo Van Gaal!!!!
Hoezo is dat mooi? Is toch jammer dat iemand met verstand van voetbal geen analyses meer wilt geven van het Nederlands Elftal?

Ik bedoel, je kan er ook Yoeri Mulder neerzetten, maar dan wordt je ook niets wijzer als kijker zijnde.
pi_54696313
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:28 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Hoezo is dat mooi? Is toch jammer dat iemand met verstand van voetbal geen analyses meer wilt geven van het Nederlands Elftal?

Ik bedoel, je kan er ook Yoeri Mulder neerzetten, maar dan wordt je ook niets wijzer als kijker zijnde.
Ik vind het nog steeds totaal onbegrijpelijk dat iemand die zelf als bondscoach enorm heeft gefaalt daar durft te gaan zitten om dan uit te gaan leggen wat de nieuwe bondscoach volgens hem allemaal verkeerd doet, al zal dat vast niet zijn bedoeling zijn geweest... Alle respect voor Louis van Gaal maar hij heeft zichzelf daarmee in een onmogelijke positie geplaatst, en daar is hij nu denk ik zelf ook achter gekomen.

Maar het gaat niet over de persoon Van Gaal. Het gaat over het algemene negativisme in de media mbt Van Basten en het Nederlands elftal... En daar doet Van Gaal nu iig niet meer aan mee, dus, hulde en respect voor Van Gaal!

[ Bericht 5% gewijzigd door Tennessee op 18-11-2007 16:44:56 ]
pi_54696462
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:38 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds totaal onbegrijpelijk dat iemand die zelf als bondscoach enorm heeft gefaalt daar durft te gaan zitten om dan uit te gaan leggen wat die nieuwe bondscoach volgens hem allemaal verkeerd doet, al zal dat vast niet zijn bedoeling zijn geweest... Alle respect voor Louis van Gaal maar hij heeft zichzelf daarmee in een onmogelijke positie geplaatst, en daar is hij nu denk ik zelf ook achter gekomen.
Tja, maar ondanks zijn periode bij Oranje blijft Van Gaal toch een gerespecteerd coach, en is hij door die periode niet meteen al zijn voetbalverstand verloren. Want hij zat volgens mij geen gebakken lucht te verkondigen bij zijn analyses.

Bedoel, het is al fijn dat je een analyst kan krijgen met een dergelijke staat van dienst, want anderen passen daar meestal voor. Ik zie Rijkaard of Advocaat daar niet elke maand zitten.
quote:
Maar het gaat niet over de persoon Van Gaal. Het gaat over het algemene negativisme in de media mbt Van Basten en het Nederlands elftal... En daar doet Van Gaal nu iig niet meer aan mee, dus, hulde en respect voor Van Gaal!
Hij doet daar niet meer aan mee, niet omdat hij zich zorgen maakt om het algehele beeld van de media. Hij doet dat niet meer, omdat hij geen zin heeft om elke keer hetzelfde verhaaltje op te zeggen. Zijn eigen woorden.
  zondag 18 november 2007 @ 16:46:23 #127
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_54696502
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:38 schreef Tennessee het volgende:

Het gaat over het algemene negativisme in de media mbt Van Basten en het Nederlands elftal... En daar doet Van Gaal nu iig niet meer aan mee, dus, hulde!
Wat heeft Van Gaal te maken met de Nederlandse voetbalpers (zie TT)?
Hij is geen journalist of pers, hij is coach die desgevraagd zijn mening/analyses geeft.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_54696807
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat heeft Van Gaal te maken met de Nederlandse voetbalpers (zie TT)?
Hij is geen journalist of pers, hij is coach die desgevraagd zijn mening/analyses geeft.
Onder pers versta ik de hele media, dus kranten, tijdschriften, radio, televisie, Internet, noem maar op... Als er een deel #2 komt zal ik de TT aanpassen want je hebt gelijk...
pi_54696951
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:45 schreef mcyodogg het volgende:

Tja, maar ondanks zijn periode bij Oranje blijft Van Gaal toch een gerespecteerd coach, en is hij door die periode niet meteen al zijn voetbalverstand verloren. Want hij zat volgens mij geen gebakken lucht te verkondigen bij zijn analyses.
Hoe kan je zijn periode bij Oranje nou los zien van zijn commentaar op het Oranje onder MvB? Hij zit uit te leggen wat zijn opvolger volgens hem allemaal verkeerd doet... Als hij dat zo goed weet, waarom waren we er dan niet bij in 2002?
quote:
Bedoel, het is al fijn dat je een analyst kan krijgen met een dergelijke staat van dienst, want anderen passen daar meestal voor. Ik zie Rijkaard of Advocaat daar niet elke maand zitten.
Waarom Rijkaard en Advocaat daar niet zitten weet ik niet maar ik kan me daar wel wat bij voorstellen en zoals ik al zei heb ik nooit begrepen dat Van Gaal daar wél ging zitten... Advocaat, Rijkaard en Van Gaal zijn de drie voorgangers van Van Basten en Van Gaal is de enige van de vier die zich de laatste 10 jaar niét wist te kwalificeren...
quote:
Hij doet daar niet meer aan mee, niet omdat hij zich zorgen maakt om het algehele beeld van de media. Hij doet dat niet meer, omdat hij geen zin heeft om elke keer hetzelfde verhaaltje op te zeggen. Zijn eigen woorden.
Hij zei nog wel wat meer, ik ga het even opzoeken...
  maandag 19 november 2007 @ 15:25:56 #130
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_54717882
Rik Coppens zei ooit: "Journalisten zijn als brandweermannen. Als er geen brand is, gooien ze zelfwel een brandende lucifer weg."

Niet dat ik het er mee eens ben, maar leek me wel een leuke quote voor in dit topic.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  maandag 19 november 2007 @ 15:55:18 #131
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_54718486
Ik snap dit topic niet goed. We winnen met 2 maal 1-0 tegen Luxemburg, 1-0 tegen Albanië. maken de minste goals van alle geplaatste landen en dan moeten we hartstikke blij zijn met van Basten want hij doet het o zo goed?

Samen met Johan Derksen zie ik de bui al hangen, want als het dalijk weer een kwartfinale wordt op leven en dood, is er absoluut nu geen zicht erop, dat je die met Oranje wel overleeft.

Maar hey die verloren pot tegen Portugal die directe exit betekende, was "maar" 1 van die vier nederlagen onder van Basten.
Dus als dat in 2008 weer gebeurt, staat de KNVB al klaar met "de fantastische winst balans onder van Basten; geen aansprekende klassering behaald, maar wel lekker veel gewonnen tegen de kleine landen".
pi_54718531
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:25 schreef The_Verve het volgende:
Rik Coppens zei ooit: "Journalisten zijn als brandweermannen. Als er geen brand is, gooien ze zelfwel een brandende lucifer weg."

Niet dat ik het er mee eens ben, maar leek me wel een leuke quote voor in dit topic.
Zeker een leuke quote, dankjewel!
pi_54718629
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:55 schreef Perico het volgende:
Ik snap dit topic niet goed. We winnen met 2 maal 1-0 tegen Luxemburg, 1-0 tegen Albanië. maken de minste goals van alle geplaatste landen en dan moeten we hartstikke blij zijn met van Basten want hij doet het o zo goed?
Dat we weinig scoren is terechte kritiek, zeker na de tweede 1 - 0 tegen Luxemburg van twee dagen geleden. Wat over het hoofd wordt gezien is dat we er van de 27 wél 20 gewonnen hebben en maar 2 verloren, en dat heeft weer te maken met dat we in 27 wedstrijden maar 8 doelpunten tégen hebben gehad.
quote:
Samen met Johan Derksen zie ik de bui al hangen, want als het dalijk weer een kwartfinale wordt op leven en dood, is er absoluut nu geen zicht erop, dat je die met Oranje wel overleeft.
Dat is je goed recht. Nogmaals, ik zeg niet dat je geen kritiek mag hebben op Oranje of wat dan ook, maar dat die kritiek op Oranje in de Nederlandse pers zeer buitenproportioneel en daarmee zeer schadelijk is.
quote:
Maar hey die verloren pot tegen Portugal die directe exit betekende, was "maar" 1 van die vier nederlagen onder van Basten.
Één van de twéé, uit zevenentwintig, of je moet moeilijk willen doen over oefenwedstrijden
quote:
Dus als dat in 2008 weer gebeurt, staat de KNVB al klaar met "de fantastische winst balans onder van Basten; geen aansprekende klassering behaald, maar wel lekker veel gewonnen tegen de kleine landen".
Als Van Basten uit twee pogingen twee keer tot de kwartfinale komt is dat nog steeds veel beter dan de gemiddelde Oranje bondscoach... Wat hij volgend jaar gaat doen kunnen we alleen maar afwachten, met goede moed of met slechte moed, en dáár gaat het hier over...
pi_54980425
uit MvB moet ontslagen worden topic;
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 14:24 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Nee, want ik vraag me af waarom jij zegt dat het een kleine groep is die anti-marco is. Waar basseer je dat op? Dat heeft niks met propaganda te maken. Nu ontloop je mijn vraag alleen maar.
Ik baseer mijn stelling op logisch redeneren... Als Maurice de Hond zegt dat volgens zijn peiling meer dan de helft van de Nederlanders liever Foppe de Haan als bondscoach heeft op Euro2008 dan Marco van Basten zeg ik dat dat propaganda of direct gevolg van propaganda is. En ik heb even geen zin om daar op zaterdagavond om 23:50 een essay over te gaan schrijven dus morgen meer, welterusten.
pi_54981725
Deze kwalificatie-reeks is echt te kansloos verlopen, belabberd spel en minimale overwinningen tegen treurige tegenstanders. Iedereen weet dat we beter kunnen, maar het gebeurt maar niet. Dan is het toch logisch dat er veel kritiek komt?

Types als Johan Derksen moet je trouwens ook niet al te serieus nemen. Hij kan leuk praten inderdaad, en ik kijk ook graag VI. Het probleem is echter dat hij te snel naar mooie overdreven zinnen grijpt om de lachers op z'n hand te krijgen. Ik geloof persoonlijk dat er genoeg (domme) mensen zijn die deze verhalen klakkeloos overnemen.
pi_54981889
quote:
Op zondag 2 december 2007 00:55 schreef Fukjoeman het volgende:
Deze kwalificatie-reeks is echt te kansloos verlopen, belabberd spel en minimale overwinningen tegen treurige tegenstanders. Iedereen weet dat we beter kunnen, maar het gebeurt maar niet. Dan is het toch logisch dat er veel kritiek komt?

Types als Johan Derksen moet je trouwens ook niet al te serieus nemen. Hij kan leuk praten inderdaad, en ik kijk ook graag VI. Het probleem is echter dat hij te snel naar mooie overdreven zinnen grijpt om de lachers op z'n hand te krijgen. Ik geloof persoonlijk dat er genoeg (domme) mensen zijn die deze verhalen klakkeloos overnemen.
Over of het logisch is dat er veel kritiek komt doe ik even geen uitspraak, ik ontken dat niet en ik bevestig het niet. Mijn stelling in deze topic is dat er te veel negatieve kritiek is en dat dat inderdaad door erg veel mensen klakkeloos wordt overgenomen... vervolgens doet Maurice de Hond een peiling en dan zou ineens meer dan de helft van de Nederlanders Foppe de Haan willen. Dat vind ik dus propaganda en dan is de pers/media dus geen verslaggever maar meningmaker volgens mij, en dat lijkt me niet goed.
pi_55823007
quote:
Op zondag 2 december 2007 01:02 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Over of het logisch is dat er veel kritiek komt doe ik even geen uitspraak, ik ontken dat niet en ik bevestig het niet. Mijn stelling in deze topic is dat er te veel negatieve kritiek is en dat dat inderdaad door erg veel mensen klakkeloos wordt overgenomen... vervolgens doet Maurice de Hond een peiling en dan zou ineens meer dan de helft van de Nederlanders Foppe de Haan willen. Dat vind ik dus propaganda en dan is de pers/media dus geen verslaggever maar meningmaker volgens mij, en dat lijkt me niet goed.
Ja die peiling werd een dag na een beroerde wedstrijd genomen. Maar het is wel logisch dat er kritiek komt na een paar slechte wedstrijden toch? Ik hecht persoonlijk niet zoveel waarde aan al die oninteressante potjes. Iets als Slovenie-Nederland of Nederland-Albanie, wtf . Gelukkig hebben we voor het WK in Afrika wel 2 redelijk leuke tegenstanders. Anyway het gaat erom dat we er op het EK gewoon staan. We weten gewoon niet wat dit elftal kan eigenlijk omdat we nooit tegen normale tegenstanders spelen.

Ik erger me de laatste ook steeds meer aan Derksen. Als het over v basten gaat komen altijd de volgende stellingen ter sprake:

- vriendenclubje uit amsterdam (kaartclub soms ook genoemd)
- 20 multimiljonairs in een bus
- 10 jaar op een golfcourse

Zoals ik hierboven ook al zei, deze man probeert gewoon de lachers op z'n hand te krijgen en ook het domme Nederlandse volk gaat hier in mee.
pi_55823085
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:37 schreef Fukjoeman het volgende:

...
Zoals ik hierboven ook al zei, deze man probeert gewoon de lachers op z'n hand te krijgen en ook het domme Nederlandse volk gaat hier in mee.
Ik ben het voor een heel groot deel helemaal met je eens, alleen denk ik niet dat het op zijn hand krijgen van de lachers zijn doel is maar meer een middel... Ik denk dat zijn doel is zoveel mogelijk VI's te verkopen...
pi_58183911
quote:

Gullit heeft het helemaal gehad met de voetbalanalisten Hugo Borst en Johan Derksen.

In het AD noemt de oud-international Borst een 'bange poeperd' en Derksen een 'slecht mens'. Het tweetal uitte in het programma De Wereld Draait Door felle kritiek op Gullit. Zo zou hij een slechte trainer zijn, zouden zijn voetbalanalyses nergens op slaan en zou hij misbruik maken van zijn ambassadeurschap van de Postcodeloterij.

Gullit vindt dat de twee zich 'volkomen belachelijk' maken. "Typisch journalisten. Ze vinden het heerlijk om anderen vanaf de zijlijn te bekritiseren, maar als ze zelf commentaar krijgen, gaan ze zitten janken en jammeren. Het toont weer eens hoe klein analytici eigenlijk zijn."

Gullit noemt Borst een 'bange poeperd' omdat hij kritiek op mensen niet in hun nabijheid durft te uiten. Dat had hij zelf ondervonden, maar het gebeurde ook bij Gullits oud-ploeggenoot Marco van Basten. "Met Van Basten gebeurde ongeveer hetzelfde. Hugo maakte hem voor van alles uit, maar toen Marco in de uitzending naast hem zat, durfde hij ineens niet meer. Gewoonweg een bange poeperd. Hij valt me tegen."

Derksen deugt volgens Gullit helemaal niet. Hij 'kan mij ook niet beledigen. Hoewel, één keer lukte het hem mij te raken. Toen hij, vlak na de dood van Rinus Michels, een verschrikkelijk stuk over hem schreef. Natrappen naar iemand die net is overleden, maakt je gewoon een slecht mens' .

Bron: RTL
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:37:35 #140
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59545793
Weinig kritiek de laatste tijd.
pi_59551568
De media waait met de winden mee natuurlijk.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 16:20:47 #142
67174 Dos37
Come on Twente
pi_59553463
Derksen vindt het allemaal geweldig, dat Nederland zo goed presteert is goed voor zijn losse verkoop
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')