Hij heeft ook spelers een enorme 'boost' gegeven. Als je ziet hoe spelers als Boula en de gehele verdediging van AZ onder Marco van Basten kansen heeft gekregen heeft onder Van Basten dan vind ik dat heel erg mooi. Een heleboel spelers hebben onder hem tenminste de kans gekregen zich te bewijzen. Iets wat onder Advocaat niet gebeurde. Een heleboel spelers die nu kunnen zeggen: ik heb in Oranje gespeeld. En ik denk dat als je aan die spelers zou vragen: wat had je liever gehad, nooit één wedstrijd in Oranje of deze ene wedstrijd toch gehad te hebben, vermoed ik werkelijk dat geen enkele speler zou zeggen, doe dan maar niet.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:36 schreef SCH het volgende:
Wat een onzin Max Power. Mijn bezwaren tegen hem staan nog steeds. Hij heeft spelers beschadigt en de manier waarop hij met de kwestie Van Bommel omgaat, is tekenend voor de man en toont zijn zwakte.
Dus er is niks krampachtig aan.
Denk je dat Denneboom, Van den Bergh en Yildirim het gevoel hebben dat ze een kans hebben gekregen zich te bewijzen?quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:48 schreef Doc het volgende:
[..]
Hij heeft ook spelers een enorme 'boost' gegeven. Als je ziet hoe spelers als Boula en de gehele verdediging van AZ onder Marco van Basten kansen heeft gekregen heeft onder Van Basten dan vind ik dat heel erg mooi. Een heleboel spelers hebben onder hem tenminste de kans gekregen zich te bewijzen. Iets wat onder Advocaat niet gebeurde. Een heleboel spelers die nu kunnen zeggen: ik heb in Oranje gespeeld. En ik denk dat als je aan die spelers zou vragen: wat had je liever gehad, nooit één wedstrijd in Oranje of deze ene wedstrijd toch gehad te hebben, vermoed ik werkelijk dat geen enkele speler zou zeggen, doe dan maar niet.
Nee, dat komt omdat je een ouwe zeikerd aan het worden bent, zo'n oud knorrige baasjequote:Op maandag 10 oktober 2005 11:03 schreef SCH het volgende:
Gefeliciteerd Marco, knap gedaan.
Ik blijf cynisch en sceptisch, kan er niks aan doen, het spijt me. Een beetje dat gevoel dat Ruud en Jan uitstraalden zaterdag. Waarom vlieg ik niet van de bank om de 0-1 en de 0-2 te vieren zoals vroeger? Waarom heb ik niet de zenuwen voor Oranje, waarom ben ik niet razend blij en waarom geniet ik niet echt? Komt dat allemaal door Marco?
Was ook heel weinig te pochen qua spel en qua resultaten, behalve misschien de play-off wedstrijd tegen Schotland thuis (na een extreem dramatische wedstrijd daar uit) tegen Schotland en als ik nog iets positiefs wil noemen voor het eerst een succesvolle penalty serie. Maar dat waren de enige twee keer tussen het einde van Euro2000 en het einde van Euro2004 dat het NLs elftal iets liet zien. Dan vind ik dat het afgelopen jaar onder Van Basten een verademing na die vier jaar ervoor.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee ook niet. Maar toen werd er ook minder over gepocht.
Alsof die uberhaupt Oranje-waardig zijn. Yildirim is een overschatte speler die in vorm wel een beetje meerwaarde kan hebben. Denneboom hoef ik niet eens over te beginnen en Van de Bergh heeft de kwaliteiten ook niet.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Denk je dat Denneboom, Van den Bergh en Yildirim het gevoel hebben dat ze een kans hebben gekregen zich te bewijzen?
Hoezo? Vlaar, Mathijsen, Maduro. Stam missen we niet hoor. En Boula komt er wel doorheen.quote:Zaterdag zag je al de scheurtjes bij Boula en hoopte ik vurig dat Stam zich bedenkt.
Ja. Denk jij dat ze onder een andere coach een kans hadden gekregen? Denk jij dat als ze zouden weten dat het bij een keer zou blijvenb zij 'nee' gezegd zouden hebben? Yildirim kan mogelijk nog opgeroepen worden in het NLs elftal en omdat het slechts een oefenwedstrijd betrof bij NL ook nog voor Turkije.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Denk je dat Denneboom, Van den Bergh en Yildirim het gevoel hebben dat ze een kans hebben gekregen zich te bewijzen?
Boula was niet geheel fit gestart. En dat zag je. Zoals Marco vB zei: Boula vertrouwt op z'n snelheid en tegen nog snellere tegenstanders is dat gevaarlijk. Maar van dit soort wedstrijden kan-ie juist leren.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:52 schreef SCH het volgende:
Zaterdag zag je al de scheurtjes bij Boula en hoopte ik vurig dat Stam zich bedenkt.
Wat is de meerwaarde van hun selectie dan geweest?quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:56 schreef Doc het volgende:
[..]
Ja. Denk jij dat ze onder een andere coach een kans hadden gekregen? Denk jij dat als ze zouden weten dat het bij een keer zou blijvenb zij 'nee' gezegd zouden hebben? Yildirim kan mogelijk nog opgeroepen worden in het NLs elftal en omdat het slechts een oefenwedstrijd betrof bij NL ook nog voor Turkije.
Foutje dus. Het had ons drie penalties moeten kosten.quote:Boula was niet geheel fit gestart.
Nou, ik vind het maar link. Stam overkwam niet wat Boula zaterdag overkwam. Van Bommel overkomt niet wat Maduro zaterdag overkwam.quote:En dat zag je. Zoals Marco vB zei: Boula vertrouwt op z'n snelheid en tegen nog snellere tegenstanders is dat gevaarlijk. Maar van dit soort wedstrijden kan-ie juist leren.
Dus ze zijn volgens jou door Van Basten gewoon in de maling genomen? Dat zeg je eigenlijk.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Alsof die uberhaupt Oranje-waardig zijn. .
Dat Marco vB ze nu eens kon zien in zijn systeem en ook mee kon maken in de training om te zien of ze potentieel Oranje kandidaten waren. Zo zijn ook meer spelers opgeroepen die het wel gehaald hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:01 schreef SCH het volgende:
Wat is de meerwaarde van hun selectie dan geweest?
quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:01 schreef SCH het volgende:
Foutje dus. Het had ons drie penalties moeten kosten.
[..]
Nou, ik vind het maar link. Stam overkwam niet wat Boula zaterdag overkwam. Van Bommel overkomt niet wat Maduro zaterdag overkwam.
Feitelijk speelden er maar weer heel weinig jongens een aardige wedstrijd natuurlijk en mazzelden we er weer gezellig doorheen.
Noem mij maar knorrig en zuur. Zelfs die blije mafkees van Ruud Gullit heb ik aan mijn zijde en Jan Mulder zit ook in mijn kamp. Leuk hoor, dat jullie allemaal van die blije oranje-dozen zijn, die nu de SCHmink al klaar hebben liggen maar er zijn gelukkig ook nog kritiSCHe mensen met een gezonde dosis realiteitszin.
*knor*
Hij had Boula de verantwoordelijkheid gegeven zelf aan te geven of-ie kon spelen of niet. In plaats van autoritair te zeggen "je speelt niet" vond MvB dat Boula zelf z'n lichaam het best kon voelen en dus het zelf aan moest geven. Overigens had het nog steeds maar 1 penalty moeten kosten - te weten die tweede overtreding (die derde waar-ie wel gegeven werd was geen overtreding).quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:01 schreef SCH het volgende:
Foutje dus. Het had ons drie penalties moeten kosten.
Op de leeftijd van Boula overkwam Jaap dat ook. Ik kan me nog een WK wedstrijd tegen Mexico herinneren waar Stam gruwlijk in de fout ging. Stam speelt echt niet 100% foutloos hoor. Dito wat betreft Van Bommel. Al met al speelde meer spelers een goede wedstrijd dan in iedere wedstrijd in de 4 jaar voor MvB, op schotland thuis na.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:01 schreef SCH het volgende:
Nou, ik vind het maar link. Stam overkwam niet wat Boula zaterdag overkwam. Van Bommel overkomt niet wat Maduro zaterdag overkwam.
Feitelijk speelden er maar weer heel weinig jongens een aardige wedstrijd natuurlijk en mazzelden we er weer gezellig doorheen.
Noem mij maar knorrig en zuur. Zelfs die blije mafkees van Ruud Gullit heb ik aan mijn zijde en Jan Mulder zit ook in mijn kamp. Leuk hoor, dat jullie allemaal van die blije oranje-dozen zijn, die nu de SCHmink al klaar hebben liggen maar er zijn gelukkig ook nog kritiSCHe mensen met een gezonde dosis realiteitszin.
*knor*
Wat nou meemaken en systeem. Yildirim heeft volgens mij 20 minuten gespeeld en Denneboom in een wedstrijd die nergens over ging in een team dat nergens over ging. Die jongens zijn gebutst en gedeukt en gewoon gebruikt. Dat neem ik hem kwalijk net als de venijnige kutshow die hij rond Van Bommel opvoert. Dat is zo verschrikkelijk amateuristisch.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:13 schreef Doc het volgende:
Dat Marco vB ze nu eens kon zien in zijn systeem en ook mee kon maken in de training om te zien of ze potentieel Oranje kandidaten waren. Zo zijn ook meer spelers opgeroepen die het wel gehaald hebben.
We hadden er niks van kunnen zeggen als de bal drie keer op de stip was gelegd. Die jongen wist zich geen raad met Baros. Amateuristisch van Van Basten om dat risico te nemen dus maar hij is er goed mee weggekokmen. Spelers willen altijd spelen, daar is nu juist de coach voor.quote:Hij had Boula de verantwoordelijkheid gegeven zelf aan te geven of-ie kon spelen of niet. In plaats van autoritair te zeggen "je speelt niet" vond MvB dat Boula zelf z'n lichaam het best kon voelen en dus het zelf aan moest geven. Overigens had het nog steeds maar 1 penalty moeten kosten - te weten die tweede overtreding (die derde waar-ie wel gegeven werd was geen overtreding).
quote:Op de leeftijd van Boula overkwam Jaap dat ook. Ik kan me nog een WK wedstrijd tegen Mexico herinneren waar Stam gruwlijk in de fout ging. Stam speelt echt niet 100% foutloos hoor. Dito wat betreft Van Bommel. Al met al speelde meer spelers een goede wedstrijd dan in iedere wedstrijd in de 4 jaar voor MvB, op schotland thuis na.
Tuurlijk, zet die mensen maar lekker op die manier wegquote:En Gullit is nog steeds gefrustreerd over z'n jaar bij F'noord en Jan Mulder is het schoolvoorbeeld van een "grumpy old man".
Hoe heeft heeft hij mensen dan beschadigd? Door ze éénmaal op te roepen? Sorry hoor, dan ben je topvoetbal niet waardig, als je in een post-traumatische stress terecht komt als je niet voor een tweede keer wordt opgeroepen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:36 schreef SCH het volgende:
Wat een onzin Max Power. Mijn bezwaren tegen hem staan nog steeds. Hij heeft spelers beschadigt en de manier waarop hij met de kwestie Van Bommel omgaat, is tekenend voor de man en toont zijn zwakte.
Dus er is niks krampachtig aan.
quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:16 schreef MaxPower het volgende:
Quote van Van Basten uit de Volkskrant van vanmorgen:
"Ik liet Boula nog even staan om te leren van Baros"![]()
Waarom pakken jongens als Opdam, Boula en Vlaar het dan wel op? Die krijgen ook maar kort de kans, maar maken blijkbaar in trainingen en die korte tijd die ze krijgen wel de indruk die Van Basten doet besluiten ze weer op te roepen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:19 schreef SCH het volgende:
Wat nou meemaken en systeem. Yildirim heeft volgens mij 20 minuten gespeeld en Denneboom in een wedstrijd die nergens over ging in een team dat nergens over ging. Die jongens zijn gebutst en gedeukt en gewoon gebruikt. Dat neem ik hem kwalijk net als de venijnige kutshow die hij rond Van Bommel opvoert. Dat is zo verschrikkelijk amateuristisch.
Het is nog maar de vraag of ze het oppakken. Ik zou Boula niet graag tegen Brazilie zien zeg, kom op nou. Je zag Maduro ook weer stuntelen zaterdag, totaal niet geschikt voor dit niveau.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:24 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Waarom pakken jongens als Opdam, Boula en Vlaar het dan wel op? Die krijgen ook maar kort de kans, maar maken blijkbaar in trainingen en die korte tijd die ze krijgen wel de indruk die Van Basten doet besluiten ze weer op te roepen.
Oh nu zit AZ ook al bij het voorkeursgroepje van Van Basten? En als straks Ooijer, Vennegoor en Cocu meegaan selecteert ie alleen van Ajax, Az en PSV?quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:27 schreef SCH het volgende:
Bovendien hebben spelers met een AZ en Ajax-achtergrond nog steeds een streepje voor, dat is gewoon een gegeven. Van Basten heeft nu eindelijk ontdekt dat het lachwekkend werd om Heitinga er bij te laten
Voordat Van Basten bondscoach werd.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:28 schreef Loohcs het volgende:
SCH in het vorige topic had je het erover dat je niet meer zo enthousiast kon zijn voor oranje als vroeger. Rond welke periode was dat, dat je nog wel wat voor Oranje voelde?
Dat van AZ is toch steeds zo geweest? Waarom zit Vlaar er wel bij en Afelay niet?quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:30 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Oh nu zit AZ ook al bij het voorkeursgroepje van Van Basten? En als straks Ooijer, Vennegoor en Cocu meegaan selecteert ie alleen van Ajax, Az en PSV?
Okay, zeg het maar hoor. Als je geen kritiek kan verdragen op je grote goeroe.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:32 schreef Robar het volgende:
SCH . . .
Je mag je lobby tegen van Basten nu wel staken, je begint echt erg ongeloofwaardig te worden!
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |