Gelukkig zwelt de kritiek aan en ben ik inmiddels niet meer de enige die er zo over denkt.quote:'Marco van Basten doet aan vriendjespolitiek'
28/9/2006 12:02
Ruud van Nistelrooy omschreef het als het ik-mag-je-gehalte. De aanvaller van Real Madrid is van mening dat bondscoach Marco van Basten zich schuldig maakt aan vriendjespolitiek. En daar blijken de bezoekers van VI.nl het helemaal mee eens.
Van de 32.386 stemmen die de bezoekers deze week uitbrachten op de poll Maakt Marco van Basten zich schuldig aan vriendjespolitiek antwoordde liefst 87,4 procent met Ja. Slechts één op de acht bezoekers kan zich niet vinden in de woorden van Van Nistelrooy.
Van Basten en assistent John van 't Schip maakten na het WK bekend dat zij voorlopig geen gebruik meer maken van Van Nistelrooy, evenals Mark van Bommel. Zij vinden andere spelers beter. De Brabantse spits van Real vindt zichzelf wel goed genoeg, maar denkt dat Van Basten en Van 't Schip hem niet mogen.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:37 schreef M0NTANA het volgende:
worden ze dan ook meteen gepasseerd net als Clarence Seedorf, Edgar Davids, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij?
En Davidsquote:Op vrijdag 29 september 2006 12:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nu Nistel nog
quote:Vier internationals maken rentree in Oranje-selectie
Mark van Bommel, Tim de Cler, Kew Jaliens en Arjen Robben keren terug in de 22 man tellende Oranjeselectie voor de kwalificatieduels met Bulgarije en Albanië. Van Bommel vergaarde zijn laatste cap tijdens het WK in Duitsland, waar hij meespeelde in de verloren achtstefinalewedstrijd tegen Portugal.
Het AZ-duo Jaliens en De Cler maakte voor de thuisinterland tegen de Witrussen geen deel uit van het nationale keurkorps, terwijl Robben - als gevolg van een kuitblessure - vier dagen daarvoor ook op het appél ontbrak in Oranjes eerste EK-kwalicatiewedstrijd tegen Luxemburg.
Van de voorlopige selectie, die exclusief Van Bommel bestond uit tweeëntwintig spelers, maakt alleen Ajax-doelman Maarten Stekelenburg geen deel uit van de definitieve spelersgroep. Overigens wordt met maximaal twintig spelers naar Sofia gereisd.
De ploeg van Van Basten en Van 't Schip speelt in het kader van kwalificatie voor Euro 2008 volgende week zaterdag 7 oktober tegen Bulgarije in het Vassil Levski Stadion in Sofia. De aftrap op Bulgaarse bodem is om 21.00 uur (lokale tijd). Vier dagen later - op woensdag 11 oktober - wacht het Nederlands elftal de laatste EK-kwalificatiewedstrijd van dit kalenderjaar tegen Albanië. Plaats van handeling is de Amsterdam ArenA, waar om 20.30 uur wordt afgetrapt.
Selectie Oranje:
Doel: Edwin van der Sar (Manchester United), Henk Timmer (Feyenoord).
Verdediging: Khalid Boulahrouz (Chelsea), Tim de Cler (AZ), Giovanni van Bronckhorst (FC Barcelona), Urby Emanuelson (Ajax), John Hetinga (Ajax), Joris Mathijsen (HSV), Kew Jaliens (AZ), André Ooijer (Blackburn Rovers).
Middenveld: Mark van Bommel (Bayern München), Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Wigan Athletic), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Ajax), Demy de Zeeuw (AZ).
Aanval: Ryan Babel (Ajax), Arjen Robben (Chelsea), Klaas Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuyt (Liverpool), Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic), Robin van Persie (Arsenal).
Is dat eigenlijk wel zo? Seedorf was natuurlijk een mannetje en wilde op jonge leeftijd te dominant zijn. Maar verder? Buiten het veld is hij bij mijn weten in tegenstelling tot Kluivert nooit negatief in het nieuws geweest en daarnaast staat hij ook altijd keurig de pers te woord.quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:45 schreef M0NTANA het volgende:
Komt het doordat hij in het verleden nogal lastig was?
Ik vermoed dat Seedorf niet wordt opgeroepen omdat hij in het veld nog wel eens het heft in handen wilt gaan nemen en zijn eigen gang gaat. Datzelfde heeft Van Bommel in mindere mate. Seedorf en Van Bommel mogen bij hun clubs hun defensieve taken weleens laten liggen omdat er nog een middenvelder achter loopt, maar bij Oranje mag dat niet en moeten ze strict in hun rol spelen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk wel zo? Seedorf was natuurlijk een mannetje en wilde op jonge leeftijd te dominant zijn. Maar verder? Buiten het veld is hij bij mijn weten in tegenstelling tot Kluivert nooit negatief in het nieuws geweest en daarnaast staat hij ook altijd keurig de pers te woord.
Zenden heb ik er ook graag bij, lekker snelle vleugelspeler is het.quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:49 schreef koningdavid het volgende:
Greene i.p.v. Heitinga
Seedorf i.p.v. Landzaat
Ruud i.p.v. Vennegoor
dan zou je best een goede selectie hebben![]()
Bovendien is hij op veel posities inzetbaar, dus erg handig om op de bank te hebben zitten.quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:07 schreef erikh het volgende:
[..]
Zenden heb ik er ook graag bij, lekker snelle vleugelspeler is het.
INderdaad, Zenden doet het goed bij Liverpool.quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:07 schreef erikh het volgende:
[..]
Zenden heb ik er ook graag bij, lekker snelle vleugelspeler is het.
Inderdaad ja, krijgen we weer het gemiep dat hij zijn man heeft laten lopen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:32 schreef du_ke het volgende:
tja nu kan hij van bommel weer als zonebokje gebruiken na een collectieve baggerwedstrijd tegen Bulgarije.
Hij is stiekem een vrouw, selecteren aan de hand van z'n menstruatiecyclus.quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:47 schreef Zjakkie het volgende:
Nu zegt ie dat ze alleen op voetbalkwaliteiten selecteren, toen ie bij Voetbal Insite zat zei ie dat ze ook keken naar of de spelers in de groep passen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |