Gelukkig zwelt de kritiek aan en ben ik inmiddels niet meer de enige die er zo over denkt.quote:'Marco van Basten doet aan vriendjespolitiek'
28/9/2006 12:02
Ruud van Nistelrooy omschreef het als het ik-mag-je-gehalte. De aanvaller van Real Madrid is van mening dat bondscoach Marco van Basten zich schuldig maakt aan vriendjespolitiek. En daar blijken de bezoekers van VI.nl het helemaal mee eens.
Van de 32.386 stemmen die de bezoekers deze week uitbrachten op de poll Maakt Marco van Basten zich schuldig aan vriendjespolitiek antwoordde liefst 87,4 procent met Ja. Slechts één op de acht bezoekers kan zich niet vinden in de woorden van Van Nistelrooy.
Van Basten en assistent John van 't Schip maakten na het WK bekend dat zij voorlopig geen gebruik meer maken van Van Nistelrooy, evenals Mark van Bommel. Zij vinden andere spelers beter. De Brabantse spits van Real vindt zichzelf wel goed genoeg, maar denkt dat Van Basten en Van 't Schip hem niet mogen.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:37 schreef M0NTANA het volgende:
worden ze dan ook meteen gepasseerd net als Clarence Seedorf, Edgar Davids, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij?
En Davidsquote:Op vrijdag 29 september 2006 12:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nu Nistel nog
quote:Vier internationals maken rentree in Oranje-selectie
Mark van Bommel, Tim de Cler, Kew Jaliens en Arjen Robben keren terug in de 22 man tellende Oranjeselectie voor de kwalificatieduels met Bulgarije en Albanië. Van Bommel vergaarde zijn laatste cap tijdens het WK in Duitsland, waar hij meespeelde in de verloren achtstefinalewedstrijd tegen Portugal.
Het AZ-duo Jaliens en De Cler maakte voor de thuisinterland tegen de Witrussen geen deel uit van het nationale keurkorps, terwijl Robben - als gevolg van een kuitblessure - vier dagen daarvoor ook op het appél ontbrak in Oranjes eerste EK-kwalicatiewedstrijd tegen Luxemburg.
Van de voorlopige selectie, die exclusief Van Bommel bestond uit tweeëntwintig spelers, maakt alleen Ajax-doelman Maarten Stekelenburg geen deel uit van de definitieve spelersgroep. Overigens wordt met maximaal twintig spelers naar Sofia gereisd.
De ploeg van Van Basten en Van 't Schip speelt in het kader van kwalificatie voor Euro 2008 volgende week zaterdag 7 oktober tegen Bulgarije in het Vassil Levski Stadion in Sofia. De aftrap op Bulgaarse bodem is om 21.00 uur (lokale tijd). Vier dagen later - op woensdag 11 oktober - wacht het Nederlands elftal de laatste EK-kwalificatiewedstrijd van dit kalenderjaar tegen Albanië. Plaats van handeling is de Amsterdam ArenA, waar om 20.30 uur wordt afgetrapt.
Selectie Oranje:
Doel: Edwin van der Sar (Manchester United), Henk Timmer (Feyenoord).
Verdediging: Khalid Boulahrouz (Chelsea), Tim de Cler (AZ), Giovanni van Bronckhorst (FC Barcelona), Urby Emanuelson (Ajax), John Hetinga (Ajax), Joris Mathijsen (HSV), Kew Jaliens (AZ), André Ooijer (Blackburn Rovers).
Middenveld: Mark van Bommel (Bayern München), Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Wigan Athletic), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Ajax), Demy de Zeeuw (AZ).
Aanval: Ryan Babel (Ajax), Arjen Robben (Chelsea), Klaas Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuyt (Liverpool), Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic), Robin van Persie (Arsenal).
Is dat eigenlijk wel zo? Seedorf was natuurlijk een mannetje en wilde op jonge leeftijd te dominant zijn. Maar verder? Buiten het veld is hij bij mijn weten in tegenstelling tot Kluivert nooit negatief in het nieuws geweest en daarnaast staat hij ook altijd keurig de pers te woord.quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:45 schreef M0NTANA het volgende:
Komt het doordat hij in het verleden nogal lastig was?
Ik vermoed dat Seedorf niet wordt opgeroepen omdat hij in het veld nog wel eens het heft in handen wilt gaan nemen en zijn eigen gang gaat. Datzelfde heeft Van Bommel in mindere mate. Seedorf en Van Bommel mogen bij hun clubs hun defensieve taken weleens laten liggen omdat er nog een middenvelder achter loopt, maar bij Oranje mag dat niet en moeten ze strict in hun rol spelen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk wel zo? Seedorf was natuurlijk een mannetje en wilde op jonge leeftijd te dominant zijn. Maar verder? Buiten het veld is hij bij mijn weten in tegenstelling tot Kluivert nooit negatief in het nieuws geweest en daarnaast staat hij ook altijd keurig de pers te woord.
Zenden heb ik er ook graag bij, lekker snelle vleugelspeler is het.quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:49 schreef koningdavid het volgende:
Greene i.p.v. Heitinga
Seedorf i.p.v. Landzaat
Ruud i.p.v. Vennegoor
dan zou je best een goede selectie hebben![]()
Bovendien is hij op veel posities inzetbaar, dus erg handig om op de bank te hebben zitten.quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:07 schreef erikh het volgende:
[..]
Zenden heb ik er ook graag bij, lekker snelle vleugelspeler is het.
INderdaad, Zenden doet het goed bij Liverpool.quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:07 schreef erikh het volgende:
[..]
Zenden heb ik er ook graag bij, lekker snelle vleugelspeler is het.
Inderdaad ja, krijgen we weer het gemiep dat hij zijn man heeft laten lopen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:32 schreef du_ke het volgende:
tja nu kan hij van bommel weer als zonebokje gebruiken na een collectieve baggerwedstrijd tegen Bulgarije.
Hij is stiekem een vrouw, selecteren aan de hand van z'n menstruatiecyclus.quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:47 schreef Zjakkie het volgende:
Nu zegt ie dat ze alleen op voetbalkwaliteiten selecteren, toen ie bij Voetbal Insite zat zei ie dat ze ook keken naar of de spelers in de groep passen
Tegen het alom gevreesde 4-5-1 van Bulgarije is het natuurlijk logisch dat Marco van Basten 4-3-3 met de punt naar achteren speelt, bij zijn aanstelling pleitte hij niet voor niets voor een aantrekkelijke, dominerende speelstijl.quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:38 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Inderdaad ja, krijgen we weer het gemiep dat hij zijn man heeft laten lopen.![]()
Bovendien in het systeem wat van Basten speelt moet dat trouwens kunnen, hij speelt toch met een defensieve middenvelder in plaats van een aanvallende?
Dus ik zie het probleem niet zo van een mannetje laten lopen.
Wat een eikel is het ook, ik zal de volgende kwalificatiewedstrijden weer met ergenis kijken denk ik.quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:49 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Tegen het alom gevreesde 4-5-1 is het natuurlijk logisch dat Marco van Basten 4-3-3 met de punt naar achteren speelt, bij zijn aanstelling pleitte hij niet voor niets voor een aantrekkelijke, dominerende speelstijl.
Louter en alleen op basis van voetbalkwaliteiten? Wat is dan de reden dat Clarence Seedorf er niet bij zit? Stijn Schaars en Demy de Zeeuw zijn beter in de ogen van San Marco?quote:Integer
Van Basten benadrukte tijdens de presentatie van zijn selectie nogmaals dat hij louter en alleen op basis van voetbalkwaliteiten selecteert. "Ik speel geen spelletjes. Ik vind het niet fair dat mensen mij niet integer vinden. Dat ben ik namelijk wel. Of men dat nu gelooft of niet."
Van Basten reageerde op de kritiek die hij afgelopen week van Ruud van Nistelrooy kreeg. De spits van Real Madrid beweerde dat de bondscoach zich schuldig maakt aan vriendjespolitiek. De selectie van het Nederlands elftal zou een hoog 'ik mag je-gehalte' hebben.
Van Basten betreurt dat Van Nistelrooy de media heeft gezocht. "Ik begrijp dat hij teleurgesteld is. Maar dan kan je ook mij even bellen. Aan de andere kant ben ik natuurlijk ook speler geweest. Ik weet hoe het is om emotioneel te reageren. Ruud is echter ook al een ervaren speler. Hij had anders moeten reageren."
"Dat is overigens niet de reden dat we hem niet hebben opgeroepen voor de komende duels met Bulgarije en Albanië. We geven op voetbaltechnische gronden voorlopig de voorkeur aan Klaas-Jan Huntelaar, Dirk Kuyt en Jan Vennegoor of Hesselink."
Het word steeds moeilijker om het verhaaltje te verkopen, want waar hij van Nistelrooy van heeft beschuldigd heeft hij zelf ook geflikt.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Louter en alleen op basis van voetbalkwaliteiten? Wat is dan de reden dat Clarence Seedorf er niet bij zit? Stijn Schaars en Demy de Zeeuw zijn beter in de ogen van San Marco?
Wat moet Ruud dan doen, 80 x scoren per wedstrijd? En Huntelaar is de laatste tijd ook niet bepaald indrukwekkend.quote:'Het is wat ongebruikelijk, maar hij is erbij.' Zo reageerde bondscoach Marco van Basten op het terughalen van Mark van Bommel bij de selectie van het Nederlands elftal. Een maand geleden had hij de Limburgse middenvelder nog afgeschreven.
Maar in die situatie is verandering gekomen sinds Van Bommel is overgestapt van Barcelona naar Bayern München. In Duitsland is hij een vaste waarde in de basis, waar hij in Spanje op de bank was beland.
'We hebben hem de laatste weken gevolgd en we vonden dat hij goed bezig was. We hebben hem weer in de selectie opgenomen, al is dat wat ongebruikelijk. Maar hij is erbij.'
Over Ruud van Nistelrooy wilde hij niet al te veel kwijt. De spits van Real Madrid had eerder deze week laten weten dat hij van mening is dat Van Basten aan vriendjespolitiek doet, en dat de Brabantse aanvaller er om die reden niet meer welkom is bij Oranje.
Van Basten spreekt die visie tegen. 'Ik denk dat wij simpelweg toch hetzelfde moeten zeggen als wij al vaker hebben gedaan: wij selecteren wel degelijk op voetbalargumenten en voetbalkwaliteiten. De situatie rondom de spits is duidelijk.'
En dus weet van Nistelrooy dat Klaas-Jan Huntelaar, Jan Vennegoor of Hesselink en Dirk Kuijt voor hem staan in de pikorde. Het enige advies dat Van Basten Van Nistelrooy wilde geven was 'opvallend en indrukwekkend spelen'. 'Zijn spel is op dit moment nog niet zodanig dat we hem erbij halen.'
Wat zijn de criteria om de eerstvolgende persconferentie bij te mogen wonen?quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:08 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Het word steeds moeilijker om het verhaaltje te verkopen, want waar hij van Nistelrooy van heeft beschuldigd heeft hij zelf ook geflikt.
Deze man is niet meer serieus te nemen en ik hoop dat de media dat ook niet doet.
Hij spreekt zichzelf hier verschrikkelijk tegen ja.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Louter en alleen op basis van voetbalkwaliteiten? Wat is dan de reden dat Clarence Seedorf er niet bij zit? Stijn Schaars en Demy de Zeeuw zijn beter in de ogen van San Marco?
Ik denk het wel, dat heeft hij altijd gedaan ook al werd hij door iedereen uitgekotst.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:12 schreef mcyodogg het volgende:
Staat Seedorf trouwens nog altijd open voor Oranje?
Een perskaart.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat zijn de criteria om de eerstvolgende persconferentie bij te mogen wonen?
Ik zou hem ook graag wat vragen willen stellen, maar ik heb het gevoel dat wanneer hij de eerste kritische vraag hoort, hij het afwimpelt met een ontwijkend antwoord en dan de desbetreffende journalist verder negeert.quote:San Marco praat zichzelf de hele tijd tegen, zou hem graag wat vragen voorleggen.
Hij zou je er vierkant uit lullen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat zijn de criteria om de eerstvolgende persconferentie bij te mogen wonen?
San Marco praat zichzelf de hele tijd tegen, zou hem graag wat vragen voorleggen.
Marco van Basten spreekt zichzelf telkens tegen, KJH wel en Ruud van Nistelrooij niet selecteren louter en alleen op basis van voetbalkwaliteiten? Hetzelfde geldt inderdaad voor Edgar Davids, Boudewijn Zenden, Roy Makaay en Clarence Seedorf, zij worden niet geselecteerd en Demy de Zeeuw, Stijn Schaars, Denny Landzaat, Nigel de Jong, Kew Jaliens, Johnny Heitinga en Jan Vennegoor of Hesselink wel. Kansloos!quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:15 schreef HeatWave het volgende:
Nee, KJH scoort lekker veel de laatste tijd.
Als ik de discussie aanga waarschijnlijk wel, maar als ik niet op zijn antwoorden inga en de volgende kritische vraag stel, ben ik wel benieuwd wat hij te antwoorden heeft. San Marco spreekt zichzelf continue tegen, dat mag hij mij best uitleggen. Maar goed, dan maar hopen dat er een journalist opstaat, die Van Basten het vuur aan de schenen durft te leggen. Jammergenoeg zijn mensen als Johan Cruijff en Van Basten voor (te) veel mensen heilig, door hun voetbal-prestaties uit het verleden.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:19 schreef Schaduwtje het volgende:
[..]
Hij zou je er vierkant uit lullen.
Ja met geweldige antwoorden zoals: "Daar ga ik niet op in."quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:19 schreef Schaduwtje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:19 schreef Schaduwtje het volgende:
[..]
Volgens mij is dit idd meer een strategische doofpot-zet dan een serieuze selectie. Cruijff heeft hem al 'verraden' met dat interview laatst, dat Bommel alleen meeging naar het WK om de pers koest te houden. Heeft van Basten nooit op gereageerd, dan zal het wel waar zijn.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:25 schreef Loohcs het volgende:
Wel een slimme zet van Marco om v Bommel nu te selecteren. Hij 'bewijst' zo dat de kritiek niet terecht is zonder de 'amokmaker' zelf met een selectie te belonen.
Nee hij gaat een griekse spits neutraliseren "Alsiemaarraakis".quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:43 schreef koningdavid het volgende:
Huntelaar is nu geblesseerd. Waarschijnlijk is hij volgende week gewoon weer fit, maar stel nou dat hij zich moet afmelden voor het Nederlands elftal, wat gaat Van Basten dan doen?
Ruud terughalen? Of toch liever Collins John of Denneboom ofzo?
misschien omdat verwacht wr dat ie snel weer beter is?quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:32 schreef Ricky_ het volgende:
Ik lees net dat Vennegoor of Hesselink ook nog geblesseerd is. Waarom zit hij dan in godsnaam bij de selectie?
Dat wordt dus niet verwacht.quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:06 schreef Boomstam het volgende:
[..]
misschien omdat verwacht wr dat ie snel weer beter is?
quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:33 schreef pekel het volgende:
Wel leuk dat van Basten zegt dat spelers hem beter kunnen bellen voordat ze iets in de media brengen. Maar zelf wil hij de telefoon niet aandrukken![]()
Stap Rot op Marco, je bent geen God.
Serieus? Bron?quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:44 schreef gitaarsnaar het volgende:
Van Bommel [en Van Nisterlrooy] heeft/hebben bedankt
![]()
Ik vind het bedanken van van Nistelroy en van Bommel toch echt de doodsteek voor van Basten.quote:Op maandag 2 oktober 2006 07:55 schreef DenniZZ het volgende:
Dit kan zo niet lang doorgaan natuurlijk, Marco moet opstappen want 70% van de bevolking moet hem niet meer. Met zijn "ik selecteer op voetbaltechnische kwaliteiten" waarom staat Edgar Davids dan niet in Oranje en Theo Jansen wel? Mazzel Marco, bedankt voor een waardeloos WK.
Ben je het verloren WK al weer vergeten dan ...quote:Op maandag 2 oktober 2006 08:42 schreef M0NTANA het volgende:
Roy Makaay, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij terug, liefst zo snel mogelijk en niet na een verloren EK.
Oh, niks aan de hand - gewoon verder gaan en dat je niet rekening kan houden met iedere gekwetste en teleurgestelde spelerquote:
Hij doet zelf niks anders dan spelers via de media onderuit halen. En over dat bellen moet hij al helemaal niet zeuren want zelf belt ie niemand af.quote:Van Basten betreurt dat Van Nistelrooy de media heeft gezocht. "Ik begrijp dat hij teleurgesteld is. Maar dan kan je ook mij even bellen. Aan de andere kant ben ik natuurlijk ook speler geweest. Ik weet hoe het is om emotioneel te reageren. Ruud is echter ook al een ervaren speler. Hij had anders moeten reageren."
Op het WK zocht hij ook eerst zelf de media, voordat v.Nistelrooy überhaupt verteld werd dat hij wissel zou staan. En dat (niet) bellen van Marco scoort natuurlijk ook geen punten.quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij doet zelf niks anders dan spelers via de media onderuit halen. En over dat bellen moet hij al helemaal niet zeuren want zelf belt ie niemand af.
Als voetballer vind ik hem nog steeds wel een held, als trainer vind ik hem maar middelmatig.quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:12 schreef M0NTANA het volgende:
Marco van Basten spreekt zich steeds meer tegen, het begint gewoon lachwekkend te worden. Jammer dat hij is teruggekeerd in de voetballerij, want San Marco is voor mij nu geen held meer!
behoorlijk matigquote:Op maandag 2 oktober 2006 09:14 schreef egoTRON het volgende:
[..]
Als voetballer vind ik hem nog steeds wel een held, als trainer vind ik hem maar middelmatig.
selecteert Bassie dan toppers?quote:Op maandag 2 oktober 2006 08:16 schreef Robar het volgende:
[..]
Straks wil er geen enkele topper meer voor het Nederlands elftal spelen.
Middelmatig? Zijn prestaties zijn gewoon slecht, gezien de mogelijkheden had hij op het WK beter moeten presteren. Maar wat wil je? Iemand bij Jong Ajax vandaan halen en meteen aan het werk zetten als bondscoach, te belachelijk voor woorden!quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:14 schreef egoTRON het volgende:
[..]
Als voetballer vind ik hem nog steeds wel een held, als trainer vind ik hem maar middelmatig.
Van Bastenquote:Op maandag 2 oktober 2006 09:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij doet zelf niks anders dan spelers via de media onderuit halen. En over dat bellen moet hij al helemaal niet zeuren want zelf belt ie niemand af.
70% van dit forum bedoel je. Maybe net aan 10% van de teletoeter Nederlandse bevolking.quote:Op maandag 2 oktober 2006 07:55 schreef DenniZZ het volgende:
Dit kan zo niet lang doorgaan natuurlijk, Marco moet opstappen want 70% van de bevolking moet hem niet meer.
Rijkaard had nog nooit als trainer gewerkt, en die deed het toch een stuk beter..quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Middelmatig? Zijn prestaties zijn gewoon slecht, gezien de mogelijkheden had hij op het WK beter moeten presteren. Maar wat wil je? Iemand bij Jong Ajax vandaan halen en meteen aan het werk zetten als bondscoach, te belachelijk voor woorden!
Frank Rijkaard daarentegen, maakte wél gebruik van de topspelers die hij tot zijn beschikking heeft.quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:42 schreef buzzer het volgende:
[..]
Rijkaard had nog nooit als trainer gewerkt, en die deed het toch een stuk beter..
Ik vind het overigens een klasse actie van van Bommel !
Hij had op het WK idd beter moeten/kunnen presteren. Dat neemt niet weg dat je als je puur naar de resultaten van alle interlands kijkt, je over het algemeen alleen maar overwinningen ziet. Voordat Marco daadwerkelijk vertrekt, moeten er eerst wat nederlagen achter elkaar tegenover staan, ben ik bang.quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Middelmatig? Zijn prestaties zijn gewoon slecht, gezien de mogelijkheden had hij op het WK beter moeten presteren. Maar wat wil je? Iemand bij Jong Ajax vandaan halen en meteen aan het werk zetten als bondscoach, te belachelijk voor woorden!
Dan moeten we maar hopen op een nederlaag in Bulgarije, want ik verwacht dat Oranje in de EK-kwalificatie niet wordt getest en zich dus redelijk gemakkelijk plaatst voor het EK, waar San Marco ons weer af laat gaan.quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:55 schreef egoTRON het volgende:
[..]
Hij had op het WK idd beter moeten/kunnen presteren. Dat neemt niet weg dat je als je puur naar de resultaten van alle interlands kijkt, je over het algemeen alleen maar overwinningen ziet. Voordat Marco daadwerkelijk vertrekt, moeten er eerst wat nederlagen achter elkaar tegenover staan, ben ik bang.
Daar ben ik ook bang voor...quote:Op maandag 2 oktober 2006 10:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dan moeten we maar hopen op een nederlaag in Bulgarije, want ik verwacht dat Oranje in de EK-kwalificatie niet wordt getest en zich dus redelijk gemakkelijk plaatst voor het EK, waar San Marco ons weer af laat gaan.
Inderdaad, hij spreekt zichzelf voor de 1000e keer weer indirect zo ontzettend tegen. Enige wat aan van Basten nog ontbreekt is een rooie fopneus, want de flauwe humor heeft ie ook al.quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Is ie eigenlijk al ontslagen?
Op een gegeven moment mag je best geven dat San Marco als bondscoach een aanfluiting is, hoor. Toegeven is echt geen teken van zwakte, op een gegeven moment is het juist moedig om je eigen ongelijk toe te geven. Dit geldt voor jou, maar ook voor Henk Kessler!quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Is ie eigenlijk al geridderd?
Alsof spelers van het kaliber Ruud van Nistelrooij en Mark van Bommel vergelijkbaar zijn met Romano Denneboom en Dave v/d Bergh, die in een eerder stadium gepasseerd werden.quote:Kesler: ‘Geen bemiddeling KNVB‘
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op maandag, 2 oktober om 13:01
De KNVB zal niet gaan bemiddelen in de in de controverse tussen bondscoach Marco van Basten en de 'afvallige' vedetten Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij. Dit liet directeur betaald voetbal Henk Kesler vandaag weten.
“De bondscoach is volledig autonoom in zijn selectiebeleid. Ik pieker er niet over te bemiddelen. Als we bij elke gepasseerde speler moeten gaan bemiddelen dan kunnen we wel aan de gang blijven'', aldus Kesler.
Van Bommel besloot om na eerdere afwezigheid niet in te gaan op de uitnodiging van de bondscoach. In een gesprek met Van Basten gaf van Nistelrooy aan dat door het ontbreken van wederzijds vertrouwen hij zich niet meer beschikbaar stelde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |