abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25380837
Het toenmalig nieuwsbericht:
quote:
DE KNVB CONTRACTEERT VAN BASTEN EN VAN 'T SCHIP

De KNVB heeft overeenstemming bereikt met Marco van Basten (39) en John van 't Schip (40) over de aanstelling van het duo als bondscoach respectievelijk assistent-bondscoach bij de voetbalbond.

Van Basten en Van 't Schip zijn in de contractbesprekingen bijgestaan door hun zaakwaarnemers mr. Ella Adriaanse (Adriaanse De Meijer Van Kimmenade Advocaten) en Laurens Scholten (Essel Sports Management). De KNVB was al rond met Ajax over de overgang van beide trainers.

Details over de verbintenis en de verdere invulling van de technische staf komen maandag 2 augustus tijdens de perspresentatie aan de orde. Directeur betaald voetbal Henk Kesler geeft tijdens deze bijeenkomst namens de KNVB een toelichting.

Marco van Basten (58 caps/24 goals) maakte zijn debuut in Oranje op 7 september 1983 tegen IJsland (3-0). Door een slepende enkelblessure speelde hij zijn laatste interland al op 14 oktober 1992. Het debuut van John van 't Schip (41 caps/2 goals) dateert van 29 april 1986, toen Nederland tegen Schotland niet verder kwam dan 0-0. Hij zwaaide af na het met 1-0 verloren duel met Wit Rusland op 7 juni 1995.

De presentatie van de nieuwe technische staf van het Nederlands elftal is komende maandag 2 augustus om 12.00 uur op het KNVB Sportcentrum in Zeist.

De bijeenkomst wordt geleid door Kees Jansma. Jansma (57) is met ingang van 1 augustus op projectbasis aan de KNVB verbonden als eindverantwoordelijke voor het mediabeleid rondom het Nederlands elftal. Als perschef is hij de komende twee jaar aanwezig bij alle interlands en trainingskampen van het Nederlands elftal.

De vorige topics:
Het grote Marco van Basten Bondscoach Topic
Marco van Basten Bondscoach-topic#2 - met zandcastelen
pi_25380851
Mooi interview in het Parool:
quote:
Niet bang voor kritiek

JOP VAN KEMPEN en DICK SINTENIE

BADHOEVEDORP - Als Arjen Robben niet op tijd fit is voor de kwalificatiewedstrijd Roemenië-Nederland, op 26 maart, dan ziet bondscoach Marco van Basten in de pas achttienjarige Ajacied Ryan Babel een alternatief voor de linkerflank.

Van Basten: ''Ryan heeft veel kwaliteiten, vooral snelheid en kracht. Hij maakt zeker een kans.''

Een eventuele selectie van Babel zal de nodige vragen oproepen. Sinds zijn aantreden bij de KNVB, na het EK in Portugal, liet de bondscoach al elf voetballers debuteren in Oranje. Van Basten schroomt niet spelers uit de Nederlandse eredivisie te vissen, terwijl hij een aantal internationals dat in grotere competities in Europa uitkomt, negeert.

Na de laatste interland (Engeland-Nederland) werd oud-Ajacied Van Basten bovendien verweten dat hij Mark van Bommel, aanvoerder van koploper PSV, op de bank zette ten faveure van de veel minder ervaren John Heitinga, die bij Ajax op dat moment pas vier wedstrijden op het middenveld had gespeeld.

De nog ongeslagen bondscoach meet met twee maten, zo werd gesteld. Van Basten verblikt of verbloost niet als hem die kritiek wordt voorgelegd. ''Ik respecteer ieders mening, maar uiteindelijk is die van mij doorslaggevend.''

Hij geeft toe dat hij niet altijd consequent kan zijn, waar hij dat wel nastreeft. In zijn ogen is iedereen gelijk, maar de één wat meer dan de ander. ''Kevin Bobson kan zich wat minder permitteren dan Arjen Robben.''

Uitgangspunt van Van Basten is altijd de samenhang in zijn elftal. ''Er kan een situatie ontstaan, zoals met Van Bommel, dat degene die in de ogen van sommigen de beste speler is, niet speelt. Het gaat mij er om welk elftal de meeste garantie biedt op het beste resultaat. De samenstelling van het middenveld is voor onze manier van spelen heel belangrijk en dan weeg je af wat werkt en wat niet. Het gaat uiteindelijk om het rendement.''

Van Bommel en Clarence Seedorf (AC Milan) mogen bij hun club wel eens een mannetje laten lopen. Vooral hun aanvallende impulsen zijn nodig in die teams, zegt Van Basten.

''Mark wordt bij PSV altijd in zijn rug gedekt door Phillip Cocu en Johann Vogel. Maar als wij ook Wesley Sneijder of Rafael van der Vaart op het middenveld hebben staan, wordt dat moeilijk.''

Van Basten wil dichtbij de Nederlandse voetbalbeleving blijven. ''Wij hebben niet de klasse van de Brazilianen, van wie er altijd een paar rondlopen die in hun eentje een wedstrijd kunnen beslissen. En wij zijn ook geen Italianen, die constant zes man achterin houden en van wie altijd één of twee middenvelders aanvallend nadrukkelijk aanwezig zijn en verdedigend minder. Wij moeten met de verschillende linies veel meer samen doen.''

''Ik ben gewend om met drie aanvallers te spelen. En een aanvaller is iemand die moet scoren, creatief moet zijn en die in stelling moet worden gebracht. Hij heeft ook zijn plicht om mee te verdedigen, maar als hij na bepaalde arbeid zegt: tot hier en niet verder, dan kan ik daarmee leven. Als middenvelders dat ook gaan doen, krijgen we problemen.''

Op de vraag of Seedorf wél voor de nationale ploeg van Italië geselecteerd zou worden als hij de Italiaanse nationaliteit zou hebben, zegt Van Basten: ''Dat zou zomaar kunnen met het beeld dat ik nu schets.''

De situatie van Van Bommel heeft hij uitvoerig met de speler besproken. ''Mark is goed bezig. Hij weet waar hij zich moet verbeteren. Wat er met hem in de toekomst in het Nederlands elftal gebeurt, ligt open.''

Dat Van Bommel zich na Engeland-Nederland kritisch uitliet over het feit dat hij gepasseerd was, heeft Van Basten niet getergd. ''Prima als je een bepaalde overtuiging hebt, zolang je maar niemand schoffeert. Het is voor ons ook geen reden iemand wel of niet te selecteren.''

Angst voor kritiek heeft Van Basten sowieso niet. ''Het belangrijkste is dat je ongestoord blijft doen waarvan je overtuigd bent. En waar je twijfelt, moet je goed advies inwinnen. Ingewikkelder is het niet.''

''Dat je het niet voor iedereen goed doet, weet je van tevoren. Als je wint, is het rustig. Verlies je, dan begint het tumult. Dat was dertig jaar geleden zo en dat is over dertig jaar nog zo.''
pi_25425437
Hij doet in ieder geval niet aan politiek.
pi_25425594
Babel en Maduro in voorselectie, terecht .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_25425731
*tvp

We worden wereldkampioen .
slettebak [@] gmail.com
pi_25425957
quote:
De Cler in voorselectie Oranje

Uitgegeven: 8 maart 2005 12:31
Laatst gewijzigd: 8 maart 2005 13:07
AMSTERDAM - Bondscoach Marco van Basten heeft AZ-linksback Tim de Cler opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands Elftal voor de WK-kwalificatieduels met Roemenië en Armenië. Dat meldt de website van AZ.

De Cler maakte nog nooit deel uit van de Oranje-selectie. Van Basten nam nog vijf AZ-spelers op in zijn voorselectie. Ook Jan Kromkamp, Denny Landzaat, Joris Mathijsen, Martijn Meerdink en Henk Timmer kregen bericht vanuit Zeist.

PSV meldt dat Jan Vennegoor of Hesselink wederom deel uitmaakt van de voorselectie. De spits viel voor de oefeninterland tegen Engeland af voor de definitieve selectie. Daarnaast zijn Mark van Bommel, Wilfred Bouma, Phillip Cocu en André Ooijer van PSV geselecteerd.

Maduro

Ook de jonge Ajacieden Hedwiges Maduro (20) en Ryan Babel (18) zijn door bondscoach Marco van Basten opgenomen in de voorlopige selectie, meldt Ajax. Met name de selectie van Maduro is verrassend. De middenvelder speelde pas drie officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax.

De keuze voor Babel was te verwachten. Van Basten liet al diverse keren doorschemeren dat hij de aanvaller vanwege de blessure van Arjen Robben als mogelijkheid ziet voor de linkerkant. Naast Maduro en Babel werden ook Nigel de Jong, Maarten Stekelenburg, Rafael van der Vaart, John Heitinga en Wesley Sneijder opgenomen in de voorselectie.

Van Basten maakt op 18 maart zijn definitieve selectie bekend
pi_25425998
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 12:53 schreef RayMania het volgende:
Babel en Maduro in voorselectie, terecht .
Babel wel, Maduro absoluut niet

En als vd Vaart speelt, heeft van Basten bij mij afgedaan. Want hij stelde alleen spelers op die speelden bij hun club. En hij is totaal niet geloofwaardig meer als ie z'n vriendjes van Ajax wel allemaal opstelt
pi_25426039
Vdv staat nog er nog geen maanden langs hoor, dus dat kan ik nog wel begrijpen, is gewoon één van de beste Nederlandse spelers in Nederland.
Maduro daarentegen nog niet.

Van mij hoeven die voorselecties overigens niet bekend gemaakt te worden.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_25426074
En waarom is Hofs dan niet geselecteerd? Beetje vreemd dat als je bij Ajax speelt je binnen 3 wedstrijden in de voorselectie zit, en bij Feyenoord of PSV moet je je blijkbaar eerst wel bewijzen
pi_25426102
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 13:28 schreef Suijk het volgende:
Vdv staat nog er nog geen maanden langs hoor, dus dat kan ik nog wel begrijpen, is gewoon één van de beste Nederlandse spelers in Nederland.
Mits in vorm wel En het leuke is dat ie goed samenwerkt met Kuijt. Maar hoe lang speelde Davids niet dan? Die zit bij Inter ook nog geen maanden op de bank toch?
quote:
Maduro daarentegen nog niet.
Die jongen heeft mij absoluut nog niet overtuigd, dus ik denk ook wel dat ie afvalt uit de voorselectie. Misschien een goede stimulans om beter te gaan spelen.
pi_25426146
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 13:33 schreef ferrarifreak het volgende:

[..]

Mits in vorm wel En het leuke is dat ie goed samenwerkt met Kuijt. Maar hoe lang speelde Davids niet dan? Die zit bij Inter ook nog geen maanden op de bank toch?
[..]
Volgens mij heeft Edje vanaf het begin de bank en tribune mogen warmhouden.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_25426149
Castelen werd ook op twee aardige wedstrijden geselecteerd en van psv zitten VoH, bommel, Cocu, Bouma en Ooijer in de voorselectie dus ik snap je redenatie niet helemaal dat het dan wel weer komt omdat ze bij Ajax spelen. Ook de halve selectie van AZ zit erbij.
Het is gewoon in het algemeen vreemd.

En Hofs is natuurlijk gewoon een kutjong.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_25426221
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 13:36 schreef Suijk het volgende:
Castelen werd ook op twee aardige wedstrijden geselecteerd
Ik geloof dat ie al in de voorselectie zat voordat ie ook maar 1 echte wedstrijd voor Feyenoord had gespeeld.
quote:
En en van psv zitten VoH, bommel, Cocu, Bouma en Ooijer in de voorselectie dus ik snap je redenatie niet helemaal
Die hebben zich natuurlijk al jarenlang bewezen
quote:
dat het dan wel weer komt omdat ze bij Ajax spelen. Ook de halve selectie van AZ zit erbij.
Die hebben zich ook al het hele seizoen bewezen.
quote:
Het is gewoon in het algemeen vreemd.
Dat zeker. Ik zie Davids en Zenden bijvoorbeeld graag terug in Oranje, maar van Basten roept liever alleen eredivisie-spelers op.
quote:
En Hofs is natuurlijk gewoon een kutjong.
pi_25427069
Hofs hoort mij inziens ook bij de selectie. laat week in week uit zien dat hij in vorm is en het niveau aankan. Zenden mag van mij ook terugkomen, kan eventueel ook aan de linkerkant spelen. En als Maduro al geselecteerd word wordt het uiteraard ook tijd dat Purrel frankel voor de linksbuiten plaats word geselecteerd
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 15:10:04 #15
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_25427094
ONTSLAAN! ONTSLAAN! ONTSLAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maduro in de voorselectie. Opsode(ziektewens, ziektewens, ziektewens) met deze droeftoeter. Trainer onwaardig, laat staan bondscoach waardig. ONTSLAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!

Ik weet wel 100 spelers in de HCE op te noemen die eerder in aanmerking komen voor een voorselectie. Marco van Basten, als je niet durven te ontslaan bij de KNVB omdat je het kontelikkertje van Cruijff bent, mag ik lijen dat......................dat................dingen die ik maar beter niet kan opschrijven. San Marco, ik haat je, en ik ga dadelijk naar mijn ouders bellen of die poster van je nog ergens onder mijn oude bed ligt. Dan ga ik er uitgebreid op zitten schijten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stpan op 08-03-2005 15:22:01 ]
  dinsdag 8 maart 2005 @ 15:16:19 #16
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_25427176
ARGH!!!!!!!!!!! Ik ben nog steeds niet afgekoeld.

Maduro <-> Seedorf
Maduro <-> Davids

Iedereen die serieus durft te beweren dat Maduro meer recht heeft op een selectie dan Seedorf of Davids kan beter even een hersenscan laten maken.

Marco van Basten opbokken je verneukt het Nederlandse voetbal!!!!!!!!!!!!!!!
pi_25427266
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 15:16 schreef Stpan het volgende:
ARGH!!!!!!!!!!! Ik ben nog steeds niet afgekoeld.

Maduro <-> Seedorf
Maduro <-> Davids

Iedereen die serieus durft te beweren dat Maduro meer recht heeft op een selectie dan Seedorf of Davids kan beter even een hersenscan laten maken.

Marco van Basten opbokken je verneukt het Nederlandse voetbal!!!!!!!!!!!!!!!
Voorlopig zijn we nog ongeslagen hoor.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 15:39:21 #18
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_25427491
Werkelijk schandalig dat Maduro in de voorselectie zit! Leuk hoor, al die trucjes om spelers impulsen te geven, maar die jongen heeft net 1,5 uur in de basis gestaan bij ajax. Een basisplaats bij z'n club is al een enorme impuls!

Elke speler van onder de 20 die een paar wedstrijden speelt in een hoofdteam kan blijkbaar bij de voorselectie van het Nederlands elftal.. Ik zou liever hebben dat ie eens begint met het smeden van een team, in plaats van al die pogingen jonge spelers, die er totaal nog niet klaar voor zijn, lekker te maken met Oranje.
pi_25427876
• Mark van Bommel: 'Ineens weet je het, je wordt Ajacied.'

dinsdag 8 maart 2005 @ 16:34:38 #20
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_25428020
asjeblieft marco, nou drijf je je selecties wel heel erg door zeg..
OJAAJOH?
pi_25428071
Leuk, al die frustatie bij sommige.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 16:39:20 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25428073
Ik begrijp de voorlopige keuze van Maduro ook niet, maar Van Basten zal ongetwijfeld daarvoor een reden hebben.
Verder Calimero-gedrag van niet Ajacieden door middel van topics openen over spelers wordt niet op prijs gesteld.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_25428122
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 16:39 schreef golfer het volgende:
Ik begrijp de voorlopige keuze van Maduro ook niet, maar Van Basten zal ongetwijfeld daarvoor een reden hebben.
Goh, wat zou die reden nou zijn?
pi_25428150
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 16:39 schreef gras het volgende:
Leuk, al die frustatie bij sommige.
Moet je jullie eens horen over Castelen

Maar het slaat toch nergens op dit? Ik ga er ook vanuit dat hij nog afvalt en anders hoop ik dat Roemenie wint zodat we snel van v. Basten af zijn
  dinsdag 8 maart 2005 @ 17:46:01 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25428164
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 16:43 schreef ferrarifreak het volgende:

Goh, wat zou die reden nou zijn?
Dat hoor ik, net als jij en vele anderen graag uit de mond van Van Basten, zonder verder te speculeren of te vergelijken.
Ik neem aan dat hij daar zelf wel commentaar op zal geven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')