We zijn het in grote lijnen weer eens.quote:Op donderdag 22 november 2007 00:16 schreef DRD het volgende:
Vond het begin van de wedstrijd niet eens zo slechtVan der Vaart Man of the Match aan oranje kant.......
Verder de gebruikelijke constateringen. Koevermans heeft in de eerste helft 2 bruikbare ballen gehad. Van Bronckhorst is hard door het ijs gezakt (hoe die ook staat te kijken bij beide goals, grijp eens in, lul). De Zeeuw was ook zeer zwak. Melchiot kwam goed op, Bouma minder, maar het centrale duo is veel te traag.
Interview van Marco met de NOS, waarin de verslaggever stelt dat alleen een helft bij Bulgarije-uit echt goed was. Marco vond het niet nodig alle andere helften of delen van wedstrijden te noemen die in zijn ogen goed waren. Ik had ze graag gehoord.
Klopt, André Ooijer zou bij mij als rechtsback opgesteld worden, omdat ik de rest van de opties helemaal niets vind. Maar goed, hij zal dan wel heel sober moeten spelen, opkomend is het geen ster.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:33 schreef Doc het volgende:
Montana, in een eerder geplaatste opstelling had jij Ooijer (laten) staan. Die zou jij dus ook selecteren. Dat is toch tragisch, dat we het daar mee moeten doen? Dat is toch een gebrek aan kwaliteit bij de te selecteren (verdedigende) spelers?
Als je met cijfers gooit doe het dan wel goed, ik heb dit al eens eerder opgemerkt, maar nu toch maar weer eens:quote:Op donderdag 22 november 2007 08:54 schreef Tennessee het volgende:
Op het WK zaten we in "de groep des doods". Die groep werd niet alleen overleefd maar het was de beste poule-fase die Nederland óóit op een groot toernooi heeft gespeeld.
Ooijer of Melchiot is een pot nat en Khalid is enigszins door het ijs gezakt (CFC). Of die het echte topic niveau (weer?) haalt moeten we nog zien. Heitinga speelt nu een jaar goed, maar anderhalf jaar geleden of zo was hij een tijd volgens mij ook geeneens basisspeler bij Ajax.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, André Ooijer zou bij mij als rechtsback opgesteld worden, omdat ik de rest van de opties helemaal niets vind. Maar goed, hij zal dan wel heel sober moeten spelen, opkomend is het geen ster.
Centraal spelen bij bij Khalid Boulahrouz en Johnny Heitinga, één pure verdediger en één die het in zich heeft om door te schuiven naar het middenveld, Joris Mathijsen en Wilfred Bouma zijn Oranje-onwaardig.
Kesler steekt gewoon zijn kop in het zand, wijst op de resultaten en zal zeggen graag nog jaren door te gaan met Van Basten. Neem dat maar van mij aan.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:52 schreef Bakf het volgende:
Ik ben om, de Marcofoben van fok! hebben hun zin.
Het zou mij echt niet verbazen als de KNVB in december - gesprek met Van Basten - besluit tot een drastische koerswijziging. Na 3 jaar afschuwelijk voetbal van Oranje - zonder enige hoop op progressie - wordt nu leiderschap verwacht van het hoogste bestuursorgaan van voetballend Nederland.
De resultaten van de laatste 5 wedstrijden zijn zeer slecht: 2x gewonnen (van 2 dwergen) en 3x verloren. Het argument "ach, hij verliest bijna nooit" geldt dus niet meer.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:54 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Kesler steekt gewoon zijn kop in het zand, wijst op de resultaten en zal zeggen graag nog jaren door te gaan met Van Basten. Neem dat maar van mij aan.
Jawel hoor. Al verloor ie d'r nu vijf op rij, procentueel gezien heeft hij een enorm hoge winstmarge.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:59 schreef Bakf het volgende:
[..]
De resultaten van de laatste 5 wedstrijden zijn zeer slecht: 2x gewonnen (van 2 dwergen) en 3x verloren. Het argument "ach, hij verliest bijna nooit" geldt dus niet meer.
Kan zijn, maar Kesler zal aangeven dat hij over de langere periode tevreden is met Van Basten. Sterker nog: Kesler heeft al meermalen durven beweren dat hij progressie ziet in het voetbal van Oranje.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:59 schreef Bakf het volgende:
[..]
De resultaten van de laatste 5 wedstrijden zijn zeer slecht: 2x gewonnen (van 2 dwergen) en 3x verloren. Het argument "ach, hij verliest bijna nooit" geldt dus niet meer.
Klopt, ben ik met je eens. Het is ook echt niet alles wat we tot onze beschikking hebben, maar het kan sowieso beter dan Marco van Basten telkens weer opstelt als defensie. Of vind je van niet?quote:Op donderdag 22 november 2007 10:47 schreef Doc het volgende:
[..]
Ooijer of Melchiot is een pot nat en Khalid is enigszins door het ijs gezakt (CFC). Of die het echte topic niveau (weer?) haalt moeten we nog zien. Heitinga speelt nu een jaar goed, maar anderhalf jaar geleden of zo was hij een tijd volgens mij ook geeneens basisspeler bij Ajax.
Vrij triest inderdaad. Mijn stelling was er ook maar eentje die Kessler ook wel eens zou kunnen gebruiken. Dus denk niet dat ik een fervent supporter van van Basten benquote:Op donderdag 22 november 2007 11:03 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Kan zijn, maar Kesler zal aangeven dat hij over de langere periode tevreden is met Van Basten. Sterker nog: Kesler heeft al meermalen durven beweren dat hij progressie ziet in het voetbal van Oranje.
Van Basten zit nog vrij stevig in zijn zetel, helaas.
Jij gaf dingen aan, ik ben er nu voor gaan zitten en het klopt. Net als mijn bewering dat in deze 4-3-3 de "10" (gisteren Sneijder) meer een mid-mid is. Ik heb me vooral aan Gio en De Zeuuw ge-ergerd. Twee spelers met identieke taken en daarom bij beide een bepaalde laksheid van "de ander zal het wel oplossen". Terecht dat ze er allebei na een uur uitgehaald zijn en zeker Engelaar was beter (in aanvallend opzicht) en De Jong ook wel. Denk dat twee stofzuigers gewoon teveel is, ook al is de verdediging geen topniveau.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:37 schreef Doc het volgende:
[..]
Goed te zien dat in jou visie ook de spelers hun portie van de verantwoordelijkheid voor deze matte pot. Onze observatie dat de verdedigende spelers gewoon van te gebrekkige kwaliteit zijn is hier wel weer bevestigd! Het is lastig voor MvB dat hij daar niet veel mogelijkheden heeft die tot een aanzienlijke verbetering leiden.
Nee, heeft met karakter te maken natuurlijk en dat verander je niet zomaar. Van Basten is een oberservator, geen aanjager. En zo'n speler ontbreekt ook in het veld.quote:In een eerdere post gaf je aan wat MvB wel kon doen (meer passie tonen aan de lijn) en dat klopt denk ik wel. Dat zal echter niet gebeuren gezien het type Van Basten.
Babel is in potentie een hele gevaarlijke vleugelspeler.Op dit moment misschien wel gevaarlijker dan Robben. Hij moet handiger en minder zelfzuchtig worden. Dit vind ik nou wel een speler waarvan gezegt kan worden "dat hij nog zo jong is". En dus geef ik hem nog wel wat tijd, de rest van het team is inmiddels al behoorlijk ervaren.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:38 schreef sjimz het volgende:
Het was gisteren ook wel te koud om passie te tonen.
Babel speelde ook superslecht als toevoeging van DRD.
Ik denk ook niet dat we hem moeten afrekenen op het topic niveau.quote:Op donderdag 22 november 2007 10:47 schreef Doc het volgende:
[..]
Ooijer of Melchiot is een pot nat en Khalid is enigszins door het ijs gezakt (CFC). Of die het echte topic niveau (weer?) haalt moeten we nog zien. Heitinga speelt nu een jaar goed, maar anderhalf jaar geleden of zo was hij een tijd volgens mij ook geeneens basisspeler bij Ajax.
Kielhalen!quote:Op donderdag 22 november 2007 11:13 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat we hem moeten afrekenen op het topic niveau.
Ook die verdediging die je nu opnoemt is gewoon geen Europese top en biedt niet voldoende zekerheid, helaas.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:17 schreef Lyzio het volgende:
Ben het trouwens eens met een verdedigend centrum bestaande uit Johnny Heitinga en Khalid Bouhlarouz. Ooijer als rechtsback aanhouden en De Cler of Emanuelson (mits in vorm) aan de linkerkant laten spelen. De Zeeuw controlerend ervoor en je verdedigingsprobleem is opgelost.
Trouwens is het dan wel weer erg frustrerend om de statistieken erop na te kijken en er gewoon achter te komen dat we de minst gepasseerde verdediging van Europa zijn, terwijl iedereen ziet dat er geen snars van klopt. Luck, it's a funny thing.
Johnny Heitinga in plaats van Joris Mathijsen, zowel defensief als offensief beter.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:25 schreef PyTh het volgende:
Het is jammer dat Boula zo weinig speelt bij Sevilla.
In mijn optiek zou Oranje zo moeten spelen van de zomer al zal van Bommel er never nooit bijzitten:
Sar
Ooijer - Boula - Mathijsen - De Cler
van Bommel - Vd. Vaart- Sneijder - Seedorf
van Persie - Van Nistelrooij
Mathijsen is inderdaad een drama de laatste tijd.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Johnny Heitinga in plaats van Joris Mathijsen, zowel defensief als offensief beter.
Verder prima opstelling, beter dan wat Marco van Basten neerzet.
Johnny Heitinga is een drama als rechtsback, terwijl André Ooijer dat nog best goed (sober) kan invullen. Heitinga kan eventueel ook als defensieve middenvelder worden opgesteld, maar als centrale verdediger lijkt mij het best. Je hebt dan eindelijk weer eens een verdediger die wél kan opbouwen, laat Boulah de mandekking maar voor zijn rekening nemen. Een middenveld met Mark van Bommel, Welsey Sneijder, Rafael van der Vaart en Clarence Seedorf lijkt mij perfect, eventueel nog Demy de Zeeuw in plaats van Van der Vaart of Sneijder. Verder zijn Ruud van Nistelrooij en Robin van Persie twee wereldspitsen, die beide thuishoren in een 4-4-2, waarom dan vasthouden aan 4-3-3?quote:Op donderdag 22 november 2007 11:38 schreef PyTh het volgende:
[..]
Mathijsen is inderdaad een drama de laatste tijd.
Overigens denk ik dat Heitinga dan beter de plek van Bommel in kan nemen als defensieve middenvelder.
Vind hem daar beter spelen dan in de verdediging.
Of de Zeeuw op de plek van Bommel, Ooijer en Boula centraal en Heitinga op de rechtsback positie?????
Centraal op het middenveld verdedigend te kwetsbaar. De Zeeuw ipv Vd Vaart of Sneijder. 2 hele goede middenvelders, maar 1 van de 2 zal mijns inziens op de bank terecht komen.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:25 schreef PyTh het volgende:
Het is jammer dat Boula zo weinig speelt bij Sevilla.
In mijn optiek zou Oranje zo moeten spelen van de zomer al zal van Bommel er never nooit bijzitten:
Sar
Ooijer - Boula - Mathijsen - De Cler
van Bommel - Vd. Vaart- Sneijder - Seedorf
van Persie - Van Nistelrooij
Heb je gelijk in, maar nog altijd beter dan Melchiot - Ooijer - Mathijsen - Bouma.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:26 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ook die verdediging die je nu opnoemt is gewoon geen Europese top en biedt niet voldoende zekerheid, helaas.
Ronald Koeman post hier ook?quote:Op donderdag 22 november 2007 11:49 schreef Stpan het volgende:
[..]
Centraal op het middenveld verdedigend te kwetsbaar. De Zeeuw ipv Vd Vaart of Sneijder. 2 hele goede middenvelders, maar 1 van de 2 zal mijns inziens op de bank terecht komen.
Of de Zeeuw op de plek van vdVaart en de Zeeuw met de punt naar achter centraal en Sneijder met de punt naar voor.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:49 schreef Stpan het volgende:
[..]
Centraal op het middenveld verdedigend te kwetsbaar. De Zeeuw ipv Vd Vaart of Sneijder. 2 hele goede middenvelders, maar 1 van de 2 zal mijns inziens op de bank terecht komen.
quote:Op donderdag 22 november 2007 11:49 schreef Stpan het volgende:
[..]
Nee man, Orlando Engelaar.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Demy de Zeeuw dan wellicht op positie ???.
Het zou hem in ieder geval gegund zijn.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:05 schreef JanVanHalst het volgende:
Edgar Davids is, mits hij goed terugkomt van zijn blessure, niet minder dan De Zeeuw.
de Zeeuw met de punt naar achter en Vaart op de plek van Bommel die toch niet meer terugkomt.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Demy de Zeeuw dan wellicht op positie ???.
Je hebt wéér gelijk, sorry. Ik was het vergeten, het is ooit eens in mijn kop gaan zitten en wil er niet meer uit op de een of andere manier... Dank je wel voor je scherpte! Ik zal het corrigeren...quote:Op donderdag 22 november 2007 10:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als je met cijfers gooit doe het dan wel goed, ik heb dit al eens eerder opgemerkt, maar nu toch maar weer eens:
2006: 2e in de groep met 2 overwinningen en 1 gelijkspel, doelcijfers 3 voor, 1 tegen
1974: 1e in de groep met 2 overwinningen en 1 gelijkspel, doelcijfers 6 voor, 1 tegen
Hoe betrouwbaar zijn die anderre cijfers eigenlijk die je geeft als dit al niet klopt?
Johquote:Op donderdag 22 november 2007 13:36 schreef RayMania het volgende:
Eigenlijk gewoon ontzettend jammer dat Van Bommel zich niet meer beschikbaar stelt.
Als speler wel, maar als persoon niet. Dat wordt heul moeilijk.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:37 schreef BonJovi het volgende:
Van Bommelals speler mag hij wel terug komen maar als persoon niet
, hij heeft het goed daar met zijn bier en brahtwurst
Altijd goed om een rat in je elftal te hebben, irritant om tegen te spelen, geweldig om in je team te hebben.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:37 schreef BonJovi het volgende:
Van Bommelals speler mag hij wel terug komen maar als persoon niet
, hij heeft het goed daar met zijn bier en brahtwurst
Dat is een van de weinige dingen waarvan het voor iedereen duidelijk is dat Van Basten hier schuld aan heeft en anders had moeten handelen. Dat niet ieder persoon hetzelfde in elkaar zit en op dezelfde manier behandeld wil worden. Alleen al vanwege Van Bommel hoop ik dat Marco niet doorgaat, anders heeft die jongen zometeen echt een kutinterland carriere.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:36 schreef RayMania het volgende:
Eigenlijk gewoon ontzettend jammer dat Van Bommel zich niet meer beschikbaar stelt.
Het zou niet aan Van Bommel kunnen liggen?quote:Op donderdag 22 november 2007 13:42 schreef DRD het volgende:
[..]
Dat is een van de weinige dingen waarvan het voor iedereen duidelijk is dat Van Basten hier schuld aan heeft en anders had moeten handelen. ...
D'r zijn genoeg verdedigingen geweest die geen Europese top waren of zijn, maar wel zekerheid boden. Het heeft ook voor een heel groot deel te maken met communicatie en het correct opstellen, en het elkaar aanvullen. Verder ben ik helemaal niet zo negatief over de verdediging als de meesten hier. Natuurlijk zie ik ook wel dat het geen absolute toppers zijn die we tot onze beschikking hebben, maar er zijn wel 6 of 7 spelers te vinden die zich staande kunnen houden tegen toppers, mits goed gebruikt.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:26 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ook die verdediging die je nu opnoemt is gewoon geen Europese top en biedt niet voldoende zekerheid, helaas.
Het ligt vooral aan Van Basten.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Het zou niet aan Van Bommel kunnen liggen?
Waarom zou het aan Mark van Bommel liggen? Denk je nou echt dat andere spelers nooit hun mannetje hebben laten lopen? Marco van Basten mag Van Bommel niet en zocht gewoon een reden om hem te lozen, het heeft echt niets met zijn voetbalkwaliteiten te maken dat hij niets meer goed kon doen bij Van Basten.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Het zou niet aan Van Bommel kunnen liggen?
Zeg ik dat het aan Van Bommel ligt? Ik vraag alleen aan iemand die roept dat het aan Van Basten ligt of het niet ook aan Van Bommel zou kunnen liggen...quote:Op donderdag 22 november 2007 14:10 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom zou het aan Mark van Bommel liggen?
Geen idee waar dit over gaat maar; natuurlijk wél...quote:Denk je nou echt dat andere spelers nooit hun mannetje hebben laten lopen?
Dat lijkt me een als feit gepresenteerde mening.quote:Marco van Basten mag Van Bommel niet en zocht gewoon een reden om hem te lozen, het heeft echt niets met zijn voetbalkwaliteiten te maken dat hij niets meer goed kon doen bij Van Basten.
Waarom loop je echt werkelijk waar alles goed te praten wat van Basten fout heeft gedaan?quote:Op donderdag 22 november 2007 14:14 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Zeg ik dat het aan Van Bommel ligt? Ik vraag alleen aan iemand die roept dat het aan Van Basten ligt of het niet ook aan Van Bommel zou kunnen liggen...
[..]
Geen idee waar dit over gaat maar; natuurlijk wél...
[..]
Dat lijkt me een als feit gepresenteerde mening.
Wat praat ik precies goed dan?quote:Op donderdag 22 november 2007 14:18 schreef PyTh het volgende:
[..]
Waarom loop je echt werkelijk waar alles goed te praten wat van Basten fout heeft gedaan?
Slaat echt 3x nergens op vind ik.
Wat van Bommel betreft heeft hij gewoon een grove fout gemaakt.
Voor Nistelrooij hetzelfde en als van Nistelrooij niet zo vergevingsgezind was geweest had die nu ook niet meer in Oranje gespeeld.
Na het WK in 2006 gaf Marco van Basten aan 'in principe niet meer verder te willen' met Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij, beiden speelden volgens Van Basten een slecht WK en Van Bommel werd vooral (publiekelijk) aangerekend dat hij zijn mannetje nogal eens liet lopen. Als Van Basten consequent zou zijn, zouden vele middenvelders na Van Bommel ook niet meer opgeroepen zijn, maar Van Basten is nu eenmaal niet consequent. Van Basten kan gewoon niet met topvoetballers omgaan die hun bek af en toe opentrekken, je zag het ook al bij Van Nistelrooij en Clarence Seedorf. Maar goed, praat jij het maar weer goed.quote:Op donderdag 22 november 2007 14:14 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Geen idee waar dit over gaat maar; natuurlijk wél...
Montana, ik vind het echt heel moeilijk om normaal met je in discussie te gaan als je de hele tijd maar dingen in mijn mond legt die ik helemaal niet heb gezegd... En over propaganda mochten we het niet meer hebben, weet je nog?quote:Op donderdag 22 november 2007 14:31 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Na het WK in 2006 gaf Marco van Basten aan 'in principe niet meer verder te willen' met Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij, beiden speelden volgens Van Basten een slecht WK en Van Bommel werd vooral (publiekelijk) aangerekend dat hij zijn mannetje nogal eens liet lopen. Als Van Basten consequent zou zijn, zouden vele middenvelders na Van Bommel ook niet meer opgeroepen zijn, maar Van Basten is nu eenmaal niet consequent. Van Basten kan gewoon niet met topvoetballers omgaan die hun bek af en toe opentrekken, je zag het ook al bij Van Nistelrooij en Clarence Seedorf. Maar goed, praat jij het maar weer goed.
Volgens jouw propaganda heeft Marco van Basten nog nooit iets verkeerd gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |