abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 maart 2007 @ 11:16:14 #1
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
  maandag 26 maart 2007 @ 11:17:08 #2
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_47665719
Waarom hebben we twee middelmatige mensen op het middenveld (Sneijder en vd Vaart) en staat een veel betere buiten de selectie (v Bommel) en zit iemand die superveel ervaring heeft en drie Champions Leagues gewonnen heeft op de bank?

Waarom voetbalt het hele team als een slappe zak, terwijl een echte aanjager (Davids) die bij zijn nieuwe club Ajax alweer heeft laten zien echt waardevol te zijn, niet geselecteerd wordt?
pi_47665720
Jorien, ik wist niet dat jij je druk kon maken over het NL elftal?
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
  maandag 26 maart 2007 @ 11:18:38 #4
139407 jorienvdherik
pi_47665765
ach..
pi_47665790
De reden dat Oranje sinds '88 geen prijzen wint, is dat we een calvinistische kijk op voetbal hebben. De reden dat we niet van Roemenië winnen is dat Van Basten überhaupt geen kijk op voetbal heeft.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_47665971
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:19 schreef cultheld het volgende:
De reden dat Oranje sinds '88 geen prijzen wint, is dat we een calvinistische kijk op voetbal hebben. De reden dat we niet van Roemenië winnen is dat Van Basten überhaupt geen kijk op voetbal heeft.
De Nederlandse voetbalopvatting is toch verre van calvinistisch mijns inziens.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 26 maart 2007 @ 11:26:51 #7
139407 jorienvdherik
pi_47666041
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:19 schreef cultheld het volgende:
Omdat we alleen maar oud spelers bondscoach laten worden, doe eens een buitenlander
pi_47666164
quote:
Harde kritiek op Oranje en Van Basten

De kritieken in de kranten van vandaag op Oranje en Marco van Basten liegen er niet om. Volgens de meeste commentaren hebben het Nederlands elftal en de bondscoach in de povere EK-kwalificatiewedstrijd zaterdag in De Kuip tegen Roemenië (0-0) gezamenlijk een dieptepunt bereikt.

Het oordeel van de Volkskrant is hard. "Nederlands elftal is een parodie op topvoetbal'', meent het ochtendblad. Over Van Basten schrijft de krant: "Bouwmeester schiet opnieuw tekort.'' En verder: "Verloren avond bewijst dat de problemen van Oranje structureel zijn.'' NRC Next zag een "stuurloos Oranje dat zich te pletter liep tegen een Roemeense muur. Een troosteloze vertoning van ongeïnspireerd Nederlands voetbalelftal.''

Halstarrigheid
Volgens het AD heeft "Van Basten een probleem''. De krant signaleert een "bekoelde relatie'' tussen de bondscoach en spits Dirk Kuijt, die in zijn 'eigen' Kuip niet mocht invallen. "Dat lijkt op halstarrigheid'', aldus het AD. "De spitspositie van Oranje is verworden tot een Bermuda-driehoek.''

De Telegraaf verwijt Van Basten "ondoorgrondelijk gedrag''. Volgens de krant was de bondscoach in De Kuip lijdzaam in plaats van strijdvaardig. "Zijn onnavolgbare gedrag zorgde nauwelijks voor inspiratie of motivatie. Zo speelde Oranje ook. Als prestaties achterblijven, is de 'ondoorgrondelijke' voor zijn omgeving al snel de weg kwijt.''

In zijn wekelijkse column in De Telegraaf neemt zijn leermeester Johan Cruijff het daarentegen op voor Van Basten, met wie hij nog geregeld contact heeft. "Het duel met Roemenië heeft weer duidelijk gemaakt hoe tactisch beperkt de nieuwe generatie voetballers eigenlijk is'', poneert de legendarische oud-voetballer. "Ik hoor nu wel de reacties over allerlei tactische ingrepen die zaterdagavond hadden moeten gebeuren, maar door deze tactische zwakte ben ik toch wat voorzichtiger. Door ogenschijnlijk heel simpele aanpassingen kan een team soms helemaal de kluts kwijt raken. Daardoor word je soms gedwongen om vooral dicht bij de basis te blijven.''
pi_47666263
Oprotten van Basten.
pi_47666275
Cruijff Van Basten

Nederlands elftal
pi_47666295
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:24 schreef zjroentje het volgende:

[..]

De Nederlandse voetbalopvatting is toch verre van calvinistisch mijns inziens.
Sinds het Michels-voetbal tot norm is verheven, werd het vrijwel onmogelijk om de Nederlandse voetbalwereld duidelijk te maken dat dit voetbal niet altijd het meest efficiënte voetbal is. Dat heeft te maken met het feit dat Nederland nou eenmaal uit een calvinistisch volk bestaat, dat vooral vasthoudt aan de eigen waarheid en andermans (vernieuwende) ideeën liever links laat liggen .

Een voorbeeld: Advocaat speelde iedere wedstrijd tijdens het EK van 2004 4-3-3 met Robben als belangrijkste man. Hij vergat dat destijds bij Portugal één van de beste rechtsbacks ter wereld in de selectie zat. Toch zou Robben het volgens Advocaat moeten gaan doen: Hij kwam er niet langs. Nederland werd weg gespeeld door met name Cristiano Ronaldo en Maniche. Rehhagel offerde simpelweg een mannetje op aan Ronaldo en zo werd Portugal geklopt. Het Nederlands elftal heeft genoeg kwaliteit om het EK te winnen, maar met Bassie aan het roer vliegt Nederland er tijdens de KO-fase direct uit.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 26 maart 2007 @ 11:37:27 #12
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_47666381
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:31 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Vooral de laatste alinea is weer veelzeggend.
Wat een farce weer, het wordt van kwaad tot erger.

Ben benieuwd wat er gebeuren gaat als Nederland woensdag verliest.
Waarschijnlijk helemaal niks....
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  maandag 26 maart 2007 @ 11:37:58 #13
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_47666407
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:31 schreef BliksemSchigt het volgende:

In zijn wekelijkse column in De Telegraaf neemt zijn leermeester Johan Cruijff het daarentegen op voor Van Basten, met wie hij nog geregeld contact heeft. "Het duel met Roemenië heeft weer duidelijk gemaakt hoe tactisch beperkt de nieuwe generatie voetballers eigenlijk is''
Daarom was het zo'n goede zet van Van Basten om de tactisch ijzersterke Emanuelson in te brengen.
quote:
Door ogenschijnlijk heel simpele aanpassingen kan een team soms helemaal de kluts kwijt raken. Daardoor word je soms gedwongen om vooral dicht bij de basis te blijven.
Daarom is het ook zo goed dat Van Basten vlak voor de wedstrijd de selectie nog eens overhoopt gooit en anders gaat spelen dan drie dagen lang op de training is gedaan, volgens De Volkskrant:
quote:
De bondscoach begon de voorbereiding van het mislukte duel met de Roemenen met het idee dat Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder en Demy de Zeeuw op het middenveld zouden beginnen. Hij trainde drie dagen met het drietal maar besefte pas vrijdag op het allerlaatste moment dat de bewuste spelers alleen maar naar de bal toekwamen.
  maandag 26 maart 2007 @ 12:00:23 #14
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_47667159
Seedorf 40 minuten laten warmlopen en in de 85e minuut inbrengen
Landzaat ^2
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  maandag 26 maart 2007 @ 12:00:27 #15
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_47667164
Is er eigenlijk nog iemand in Nederland die Cruijff (en zijn column) serieus neemt?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  maandag 26 maart 2007 @ 12:02:15 #16
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_47667222
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:00 schreef kasper het volgende:
Is er eigenlijk nog iemand in Nederland die Cruijff (en zijn column) serieus neemt?
Tom Egbers
pi_47667263
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:37 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Daarom was het zo'n goede zet van Van Basten om de tactisch ijzersterke Emanuelson in te brengen.
Gio vulde dat wel heel slecht in hoor, als linksback. Amper diepgang in de tweede helft en elke keer op dezelfde lijn van Mathijssen en Bouma.
pi_47667277
quote:
Jack van Gelder
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_47667362
Ik wil Frenk weer terug! Maar Frenk is ook niet gek.
  maandag 26 maart 2007 @ 12:09:33 #20
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_47667430
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:59 schreef Tware het volgende:
Als ik het zo hoor is heel Nederland een betere coach dan Van Basten
Ik selecteer niet op club maar op voetballend vermogen en ik ga niet spelen in 1 formatie ik speel in de formatie waar ik de spelers voor heb!!
  maandag 26 maart 2007 @ 12:10:43 #21
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47667472
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:59 schreef Tware het volgende:
Als ik het zo hoor is heel Nederland een betere coach dan Van Basten
Dat durf ik ook weer niet te beweren, persoonlijk denk ik dat ikzelf al een stuk geloofwaardiger en succesvoller zal zijn dan Marco van Basten. Maar goed, aangezien ik geen topvoetballer ben (geweest), zal ik geen kans krijgen. San Marco laat Oranje zó beroerd spelen, dat zelfs het Feyenoord van Erwin Koeman ze kan verslaan.

Zoals iemand eerder hier al eens opmerkte: Marco van Basten komt óveral als laatste achter, nu ook weer met Denny Landzaat. Ben benieuwd wanneer hij erachter komt dat 4-3-3 niet het juiste systeem is, zal dat al voor het EK van 2008 zijn? Ik ben bang van niet.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 26 maart 2007 @ 12:11:44 #22
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_47667502
quote:
Jordi en R Koeman ow en natuurlijk al die andere fans van 020
pi_47667548
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:10 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat durf ik ook weer niet te beweren, persoonlijk denk ik dat ikzelf al een stuk geloofwaardiger en succesvoller zal zijn dan Marco van Basten. Maar goed, aangezien ik geen topvoetballer ben (geweest), zal ik geen kans krijgen.
Die van Gaal is inderdaad een topvoetballer geweest. Net als Beenhakker zeg.
  maandag 26 maart 2007 @ 12:16:41 #24
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47667671
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:13 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Die van Gaal is inderdaad een topvoetballer geweest. Net als Beenhakker zeg.
Je snapt toch wat ik bedoel? Marco van Basten had nog helemaal niet gepresteerd als trainer/coach, maar toch wordt hij bondscoach. De door jou genoemde Louis van Gaal en Leo Beenhakker werden bondscoach op basis van hun prestaties als trainer/coach, veel logischer.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_47667698
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:16 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Je snapt toch wat ik bedoel? Marco van Basten had nog helemaal niet gepresteerd als trainer/coach, maar toch wordt hij bondscoach. De door jou genoemde Louis van Gaal en Leo Beenhakker werden bondscoach op basis van hun prestaties als trainer/coach, veel logischer.
Je snapt toch ook wat ik bedoel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')