abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 maart 2007 @ 11:16:14 #1
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
  maandag 26 maart 2007 @ 11:17:08 #2
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_47665719
Waarom hebben we twee middelmatige mensen op het middenveld (Sneijder en vd Vaart) en staat een veel betere buiten de selectie (v Bommel) en zit iemand die superveel ervaring heeft en drie Champions Leagues gewonnen heeft op de bank?

Waarom voetbalt het hele team als een slappe zak, terwijl een echte aanjager (Davids) die bij zijn nieuwe club Ajax alweer heeft laten zien echt waardevol te zijn, niet geselecteerd wordt?
pi_47665720
Jorien, ik wist niet dat jij je druk kon maken over het NL elftal?
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
  maandag 26 maart 2007 @ 11:18:38 #4
139407 jorienvdherik
pi_47665765
ach..
pi_47665790
De reden dat Oranje sinds '88 geen prijzen wint, is dat we een calvinistische kijk op voetbal hebben. De reden dat we niet van Roemenië winnen is dat Van Basten überhaupt geen kijk op voetbal heeft.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_47665971
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:19 schreef cultheld het volgende:
De reden dat Oranje sinds '88 geen prijzen wint, is dat we een calvinistische kijk op voetbal hebben. De reden dat we niet van Roemenië winnen is dat Van Basten überhaupt geen kijk op voetbal heeft.
De Nederlandse voetbalopvatting is toch verre van calvinistisch mijns inziens.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 26 maart 2007 @ 11:26:51 #7
139407 jorienvdherik
pi_47666041
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:19 schreef cultheld het volgende:
Omdat we alleen maar oud spelers bondscoach laten worden, doe eens een buitenlander
pi_47666164
quote:
Harde kritiek op Oranje en Van Basten

De kritieken in de kranten van vandaag op Oranje en Marco van Basten liegen er niet om. Volgens de meeste commentaren hebben het Nederlands elftal en de bondscoach in de povere EK-kwalificatiewedstrijd zaterdag in De Kuip tegen Roemenië (0-0) gezamenlijk een dieptepunt bereikt.

Het oordeel van de Volkskrant is hard. "Nederlands elftal is een parodie op topvoetbal'', meent het ochtendblad. Over Van Basten schrijft de krant: "Bouwmeester schiet opnieuw tekort.'' En verder: "Verloren avond bewijst dat de problemen van Oranje structureel zijn.'' NRC Next zag een "stuurloos Oranje dat zich te pletter liep tegen een Roemeense muur. Een troosteloze vertoning van ongeïnspireerd Nederlands voetbalelftal.''

Halstarrigheid
Volgens het AD heeft "Van Basten een probleem''. De krant signaleert een "bekoelde relatie'' tussen de bondscoach en spits Dirk Kuijt, die in zijn 'eigen' Kuip niet mocht invallen. "Dat lijkt op halstarrigheid'', aldus het AD. "De spitspositie van Oranje is verworden tot een Bermuda-driehoek.''

De Telegraaf verwijt Van Basten "ondoorgrondelijk gedrag''. Volgens de krant was de bondscoach in De Kuip lijdzaam in plaats van strijdvaardig. "Zijn onnavolgbare gedrag zorgde nauwelijks voor inspiratie of motivatie. Zo speelde Oranje ook. Als prestaties achterblijven, is de 'ondoorgrondelijke' voor zijn omgeving al snel de weg kwijt.''

In zijn wekelijkse column in De Telegraaf neemt zijn leermeester Johan Cruijff het daarentegen op voor Van Basten, met wie hij nog geregeld contact heeft. "Het duel met Roemenië heeft weer duidelijk gemaakt hoe tactisch beperkt de nieuwe generatie voetballers eigenlijk is'', poneert de legendarische oud-voetballer. "Ik hoor nu wel de reacties over allerlei tactische ingrepen die zaterdagavond hadden moeten gebeuren, maar door deze tactische zwakte ben ik toch wat voorzichtiger. Door ogenschijnlijk heel simpele aanpassingen kan een team soms helemaal de kluts kwijt raken. Daardoor word je soms gedwongen om vooral dicht bij de basis te blijven.''
pi_47666263
Oprotten van Basten.
pi_47666275
Cruijff Van Basten

Nederlands elftal
pi_47666295
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:24 schreef zjroentje het volgende:

[..]

De Nederlandse voetbalopvatting is toch verre van calvinistisch mijns inziens.
Sinds het Michels-voetbal tot norm is verheven, werd het vrijwel onmogelijk om de Nederlandse voetbalwereld duidelijk te maken dat dit voetbal niet altijd het meest efficiënte voetbal is. Dat heeft te maken met het feit dat Nederland nou eenmaal uit een calvinistisch volk bestaat, dat vooral vasthoudt aan de eigen waarheid en andermans (vernieuwende) ideeën liever links laat liggen .

Een voorbeeld: Advocaat speelde iedere wedstrijd tijdens het EK van 2004 4-3-3 met Robben als belangrijkste man. Hij vergat dat destijds bij Portugal één van de beste rechtsbacks ter wereld in de selectie zat. Toch zou Robben het volgens Advocaat moeten gaan doen: Hij kwam er niet langs. Nederland werd weg gespeeld door met name Cristiano Ronaldo en Maniche. Rehhagel offerde simpelweg een mannetje op aan Ronaldo en zo werd Portugal geklopt. Het Nederlands elftal heeft genoeg kwaliteit om het EK te winnen, maar met Bassie aan het roer vliegt Nederland er tijdens de KO-fase direct uit.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 26 maart 2007 @ 11:37:27 #12
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_47666381
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:31 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Vooral de laatste alinea is weer veelzeggend.
Wat een farce weer, het wordt van kwaad tot erger.

Ben benieuwd wat er gebeuren gaat als Nederland woensdag verliest.
Waarschijnlijk helemaal niks....
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  maandag 26 maart 2007 @ 11:37:58 #13
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_47666407
quote:

In zijn wekelijkse column in De Telegraaf neemt zijn leermeester Johan Cruijff het daarentegen op voor Van Basten, met wie hij nog geregeld contact heeft. "Het duel met Roemenië heeft weer duidelijk gemaakt hoe tactisch beperkt de nieuwe generatie voetballers eigenlijk is''
Daarom was het zo'n goede zet van Van Basten om de tactisch ijzersterke Emanuelson in te brengen.
quote:
Door ogenschijnlijk heel simpele aanpassingen kan een team soms helemaal de kluts kwijt raken. Daardoor word je soms gedwongen om vooral dicht bij de basis te blijven.
Daarom is het ook zo goed dat Van Basten vlak voor de wedstrijd de selectie nog eens overhoopt gooit en anders gaat spelen dan drie dagen lang op de training is gedaan, volgens De Volkskrant:
quote:
De bondscoach begon de voorbereiding van het mislukte duel met de Roemenen met het idee dat Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder en Demy de Zeeuw op het middenveld zouden beginnen. Hij trainde drie dagen met het drietal maar besefte pas vrijdag op het allerlaatste moment dat de bewuste spelers alleen maar naar de bal toekwamen.
  maandag 26 maart 2007 @ 12:00:23 #14
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_47667159
Seedorf 40 minuten laten warmlopen en in de 85e minuut inbrengen
Landzaat ^2
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  maandag 26 maart 2007 @ 12:00:27 #15
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_47667164
Is er eigenlijk nog iemand in Nederland die Cruijff (en zijn column) serieus neemt?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  maandag 26 maart 2007 @ 12:02:15 #16
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_47667222
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:00 schreef kasper het volgende:
Is er eigenlijk nog iemand in Nederland die Cruijff (en zijn column) serieus neemt?
Tom Egbers
pi_47667263
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:37 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Daarom was het zo'n goede zet van Van Basten om de tactisch ijzersterke Emanuelson in te brengen.
Gio vulde dat wel heel slecht in hoor, als linksback. Amper diepgang in de tweede helft en elke keer op dezelfde lijn van Mathijssen en Bouma.
pi_47667277
quote:
Jack van Gelder
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_47667362
Ik wil Frenk weer terug! Maar Frenk is ook niet gek.
  maandag 26 maart 2007 @ 12:09:33 #20
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_47667430
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:59 schreef Tware het volgende:
Als ik het zo hoor is heel Nederland een betere coach dan Van Basten
Ik selecteer niet op club maar op voetballend vermogen en ik ga niet spelen in 1 formatie ik speel in de formatie waar ik de spelers voor heb!!
  maandag 26 maart 2007 @ 12:10:43 #21
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47667472
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:59 schreef Tware het volgende:
Als ik het zo hoor is heel Nederland een betere coach dan Van Basten
Dat durf ik ook weer niet te beweren, persoonlijk denk ik dat ikzelf al een stuk geloofwaardiger en succesvoller zal zijn dan Marco van Basten. Maar goed, aangezien ik geen topvoetballer ben (geweest), zal ik geen kans krijgen. San Marco laat Oranje zó beroerd spelen, dat zelfs het Feyenoord van Erwin Koeman ze kan verslaan.

Zoals iemand eerder hier al eens opmerkte: Marco van Basten komt óveral als laatste achter, nu ook weer met Denny Landzaat. Ben benieuwd wanneer hij erachter komt dat 4-3-3 niet het juiste systeem is, zal dat al voor het EK van 2008 zijn? Ik ben bang van niet.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 26 maart 2007 @ 12:11:44 #22
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_47667502
quote:
Jordi en R Koeman ow en natuurlijk al die andere fans van 020
pi_47667548
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:10 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat durf ik ook weer niet te beweren, persoonlijk denk ik dat ikzelf al een stuk geloofwaardiger en succesvoller zal zijn dan Marco van Basten. Maar goed, aangezien ik geen topvoetballer ben (geweest), zal ik geen kans krijgen.
Die van Gaal is inderdaad een topvoetballer geweest. Net als Beenhakker zeg.
  maandag 26 maart 2007 @ 12:16:41 #24
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47667671
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:13 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Die van Gaal is inderdaad een topvoetballer geweest. Net als Beenhakker zeg.
Je snapt toch wat ik bedoel? Marco van Basten had nog helemaal niet gepresteerd als trainer/coach, maar toch wordt hij bondscoach. De door jou genoemde Louis van Gaal en Leo Beenhakker werden bondscoach op basis van hun prestaties als trainer/coach, veel logischer.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_47667698
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:16 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Je snapt toch wat ik bedoel? Marco van Basten had nog helemaal niet gepresteerd als trainer/coach, maar toch wordt hij bondscoach. De door jou genoemde Louis van Gaal en Leo Beenhakker werden bondscoach op basis van hun prestaties als trainer/coach, veel logischer.
Je snapt toch ook wat ik bedoel?
  maandag 26 maart 2007 @ 12:23:29 #26
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47667897
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:17 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Je snapt toch ook wat ik bedoel?
Niet echt, nee? Marco van Basten werd alleen maar bondscoach door zijn prestaties als voetballer, niet omdat hij ook maar iets gepresteerd had als trainer/coach. Dat is toch krom of niet? Ze (de KNVB) zeggen toch ook niet: die BliksemSchigt is altijd zo duidelijk in zijn posts, kunnen we hem geen bondscoach maken? Het is toch juist zo dat je je bewezen moet hebben als trainer/coach, voordat je aangesteld wordt als bondscoach?
pi_47668127
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:23 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Het is toch juist zo dat je je bewezen moet hebben als trainer/coach, voordat je aangesteld wordt als bondscoach?
Vroeger was dat zo ja, vroeger moest je je ook eerst bewijzen als speler voordat je werd opgeroepen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 26 maart 2007 @ 12:31:22 #28
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_47668199
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Vroeger was dat zo ja, vroeger moest je je ook eerst bewijzen als speler voordat je werd opgeroepen.
Vroegah Ja!

Vroeger was (bijna) alles beter.......
  maandag 26 maart 2007 @ 12:51:45 #29
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_47668928
alles voor van basten is beter. en alles na van basten probobly ook.
  maandag 26 maart 2007 @ 12:56:23 #30
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_47669077
Rijkaard naar Oranje !
29.10 Novastar HMH
  maandag 26 maart 2007 @ 13:02:11 #31
139407 jorienvdherik
pi_47669264
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:56 schreef Damzkieee het volgende:
Rijkaard naar Oranje !
alweer
pi_47669359
Brrrr, van Basten heeft wel een probleem nu.
  maandag 26 maart 2007 @ 13:13:16 #33
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_47669631
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:02 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

alweer
Ach dr zijn dr wel meer 2x geweest
29.10 Novastar HMH
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 26 maart 2007 @ 13:47:03 #34
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_47670729
Kan Hiddink niet alvast gevraagd worden voor na het EK?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 26 maart 2007 @ 14:23:58 #35
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47671873
Al vragen ze Pipo de clown, als Bassie maar weg gaat.
pi_47671933
quote:
Je moet vanavond maar eens Holland Sport kijken, dan zal Matthijs van Nieuwkerk hem ongetwijfeld weer aanslingeren.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  maandag 26 maart 2007 @ 15:23:37 #37
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_47674134
Jongens, jongens...werd weer pijnlijk duidelijkj waar het aan schortte: Tempo, tempo, TEMPO!!
En HANDELINGS-SNELHEID. Waarom iedere keer Jaliens als vrije man laten opkomen? Tergend TRAAG! En dan heeft het achteraf weer aan het veld gelegen. Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Waar zijn de tijden gebleven van vlijmscherpe demarages langs de flanken?? Dieptepassens op de stropdas? Bliksemsnel combinatiespel?? Nederland voetbalt als bagger!
Nu doe je het weer!
  maandag 26 maart 2007 @ 15:44:16 #38
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_47674951
quote:
'Van Basten heeft een heel groot probleem'

26/3/2007 10:32

Een aanfluiting (De Telegraaf) en een parodie op topvoetbal (de Volkskrant). Het Nederlands elftal en vooral bondscoach Marco van Basten kregen volop kritiek te slikken in de dagbladen. 'Oranje heeft een heel groot probleem.'

Nederland kwam zaterdag in De Kuip niet verder dan een 0-0 gelijkspel tegen Roemenië, in een wedstrijd die het aanzien niet waard was, oordeelden de bladen eensluidend. 'Misschien was het wel de slechtste van allemaal, hoewel het lijstje zich gestaag uitbreidt en inmiddels gemakkelijk een toptien is te formeren', wees de Volkskrant naar de vele matige interlands onder Van Basten.

Dezelfde krant wees naar de voorste linie. 'Het systeem met aanvallers op de vleugels bleek een loden last omdat Robben op rechts en Babel op links hun tegenstanders niet voorbijkwamen. (…) Huntelaar werd niet een keer in stelling gebracht en dreigt net als Van Nistelrooy en Kuijt een ongelukkige spits te worden.'

De Telegraaf en het Algemeen Dagblad bestempelden de defensie als zwakke schakel. 'In de voorhoede is Oranje rijkelijk bedeeld maar achterin mist het een opbouwer van internationale topklasse zoals Frank de Boer, Ronald Koeman en Ruud Krol. Die constatering biedt weinig houvast voor de toekomst', aldus het AD.

De GPD-bladen en de Volkskrant kraakten Van Bastens beleid. 'Progressie wordt niet geboekt en als bouwmeester schiet Van Basten tekort, niet in de laatste plaats omdat hij de neiging heeft elk nieuw bouwwerk in de volgende wedstrijd rigoureus aan te passen', schreef de Volkskrant.

Dat was ook de GPD-bladen opgevallen. 'Van Basten liet tegen Engeland en Rusland een verdedigende centrale middenvelder (Nigel de Jong) opdraven die nu op de tribune zat. Zijn positie bestond niet meer; de bondscoach koos tegen Roemenië voor een echte tien (Sneijder). In de spits is het ook een komen en gaan. Sinds het voorbije WK (met Van Nistelrooy) mochten Kuijt, Van Persie, Vennegoor of Hesselink en nu weer Huntelaar het proberen in de punt.'

'Oranje heeft een heel groot probleem', concludeerde de GPD. 'Het spel is ver beneden peil en sinds het WK - en het afscheid van enkele routiniers - heeft de ploeg geen enkele ontwikkeling doorgemaakt. De meeste spelers presteren doorgaans onder het niveau dat ze bij hun club halen. Dat gegeven is een nederlaag voor elke bondscoach, óók als die Van Basten heet.'

De Telegraaf waarschuwde de bondscoach. 'Om direct te roepen Van Basten rot op gaat te ver, maar Oranje zal snel beterschap moeten beloven omdat het anders zichzelf in de voet schiet. Uitschakeling voor Euro 2008 is namelijk onacceptabel.'
www.vi.nl
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_47674974
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:23 schreef Crush65 het volgende:
Jongens, jongens...werd weer pijnlijk duidelijkj waar het aan schortte: Tempo, tempo, TEMPO!!
En HANDELINGS-SNELHEID. Waarom iedere keer Jaliens als vrije man laten opkomen? Tergend TRAAG! En dan heeft het achteraf weer aan het veld gelegen. Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Waar zijn de tijden gebleven van vlijmscherpe demarages langs de flanken?? Dieptepassens op de stropdas? Bliksemsnel combinatiespel?? Nederland voetbalt als bagger!
Daar zat ik dus nét aan de denken. De tijden dat we speelde in 94 en 98, de tering wat een voetbal was dat.
Het feit dat we Brazil bij konden houden vond ik al heel wat. Nee het spel van Nederland is traag, niet creatief en soms ronduit slecht. Ik zeg : Davids terug halen, Seedorf een basisplaats geven, en sowieso een andere opstelling want Huntelaar mag dan goed fungeren bij Ajax, hij moet ook wel fatsoenlijk aanspeelbaar zijn.
<a href="http://soundcloud.com/kaos001" target="_blank" rel="nofollow">Soundcloud</a>
pi_47676815
Nederland heeft veel te weinig prijzen gewonnen, en dan hebben ze het over het Ek, wat straks al weer 20 jaar geleden is en een beetje een troosprijs is als je ziet dat zelfs Griekenland wint
  maandag 26 maart 2007 @ 16:38:57 #41
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_47677191
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:28 schreef hello_moto1992 het volgende:
Nederland heeft veel te weinig prijzen gewonnen, en dan hebben ze het over het Ek, wat straks al weer 20 jaar geleden is en een beetje een troosprijs is als je ziet dat zelfs Griekenland wint
net als denemarken. Het ek is idd niet zo serieus te nemen als het wk. maar de heer v basten wil graag het ek winnen en ziet het wk als een leuke training.
hoe stupide
pi_47677319
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:47 schreef rubbereend het volgende:
Kan Hiddink niet alvast gevraagd worden voor na het EK?
Mijn idee. Guus Hiddink lijkt me nog steeds de ideale opvolger van Van Basten, maar ik vind wel dat Van Basten zijn werk tot Euro2008 moet af kunnen maken.
pi_47677321
Theo Bos bondscoach!
pi_47695623
quote:

[..]
Van Basten in bescherming nemen de spelers genadeloos afkraken.

Way to go Cruyff.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_47700437
Leuk dat nu de gehele media bomvol staat met kritiek, het spel was 2 jaar terug namelijk net zo slecht, maar toen was iedereen nog blind omdat ze niet uitgesjord waren op de naam 'van Basten'.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_47700820
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 07:44 schreef DIGGER het volgende:
Leuk dat nu de gehele media bomvol staat met kritiek, het spel was 2 jaar terug namelijk net zo slecht, maar toen was iedereen nog blind omdat ze niet uitgesjord waren op de naam 'van Basten'.
Vooral de Ajacieden ja... De rest had direct al (terecht) kritiek .
  dinsdag 27 maart 2007 @ 09:10:51 #47
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47701339
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 08:31 schreef cultheld het volgende:

[..]

Sommige Ajacieden noemden mij een verrader, toen al al bij het aanstellen van San Marco kritiek uitte.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 09:14:24 #48
139407 jorienvdherik
pi_47701407
Ach morgen winnen we weer en is alles goed
pi_47701433
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:10 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Sommige Ajacieden noemden mij een verrader, toen al al bij het aanstellen van San Marco kritiek uitte.
Ik kan ook al wel raden wie het waren ja. Die kneusjes die zich aftrekken op de archiefbeelden van doelpuntenkoning Van Basten en vergeten dat je dan niet automatisch ook een goede bondscoach bent met al je Ajaxjeugd-ervaring. San Marco de supertrainer die ons met zijn unieke en perfecte voetbalvisie wel eventjes WK zou maken.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 09:16:20 #50
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_47701438
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Mijn idee. Guus Hiddink lijkt me nog steeds de ideale opvolger van Van Basten, maar ik vind wel dat Van Basten zijn werk tot Euro2008 moet af kunnen maken.
Tot of tot en met?
29.10 Novastar HMH
pi_47701468
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:14 schreef jorienvdherik het volgende:
Ach morgen winnen we weer en is alles goed
Helaas wel ja. Gelukkig kunnen we de OS nog winnen met Van Bommel, Van Nistelrooy en Makaay .
pi_47701487
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:10 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Zoals iemand eerder hier al eens opmerkte: Marco van Basten komt óveral als laatste achter, nu ook weer met Denny Landzaat. Ben benieuwd wanneer hij erachter komt dat 4-3-3 niet het juiste systeem is, zal dat al voor het EK van 2008 zijn? Ik ben bang van niet.
quote:
De internationals vinden niet dat ze morgen veel anders moeten doen, wel dat het veel beter moet. ,,Het ligt niet aan het systeem,’’ zei Boulahrouz. ,,De spelers moeten het gewoon beter invullen.’’
.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 09:19:41 #53
139407 jorienvdherik
pi_47701511
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:17 schreef cultheld het volgende:

[..]

Helaas wel ja. Gelukkig kunnen we de OS nog winnen met Van Bommel, Van Nistelrooy en Makaay .
En seedorf
  dinsdag 27 maart 2007 @ 09:31:53 #54
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_47701777
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 08:31 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ach je wint heb je vrienden.....

Daarnaast heeft Van Basten dat het elftal moest groeien en heeft beloftes gedaan. Nu zijn deze beloftes na dik twee jaar nog niet uitgekomen en is het Nederlands elftal erop achteruit gegaan sinds zijn aanstelling.

Het vertrouwen wat hij gekregen heeft (en niet door alleen ajacieden) is weg, keerpunt was het dramatische WK. Marco is nu zover dat hij zelfs door het Oranje publiek wordt uitgefloten en (negatief) wordt toegezongen. En wat wil je, hij voegt niets toe als Coach, hij kan een wedstrijd niet doen keren door met een tactische wijziging, dat is nu meerdere malen gebleken.
Accept you're dead and start living
  dinsdag 27 maart 2007 @ 09:33:52 #55
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47701829
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:18 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

[..]

.
Khalid Boulahrouz zit qua tactiek dus op één lijn met San Marco? Dan zullen ze wel gelijk hebben!
pi_47702021
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:33 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Khalid Boulahrouz zit qua tactiek dus op één lijn met San Marco? Dan zullen ze wel gelijk hebben!
. Tactisch wonder, die Khalid.
pi_47703280
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:33 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Slotje.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:34:18 #58
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_47703553
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:19 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

En seedorf
Je mag maar drie man boven de 23 selecteren, helaas maar een aanval van Makaay en Ruud lijkt me wel leuk op de OS
pi_47713919
Van Basten vindt Van der Sar beste ooit

27/3/2007 10:53

Edwin van der Sar is de enige speler van het huidige Nederlands elftal die bondscoach Marco van Basten ook opstelt in zijn Oranje aller tijden.
De KNVB verzocht Van Basten om op de bondswebsite zijn favoriete Nederlands elftal samen te stellen. Van de internationals die momenteel nog actief zijn als profvoetballer, kregen er twee een plaats in het elftal. Naast doelman Van der Sar koos de bondscoach ook voor Jaap Stam.

Van Basten mocht ook zichzelf een plaats gunnen in de ploeg, maar dat liet de Europees kampioen van 1988 achterwege. 'Het is aardig dat ik mezelf ook mag opstellen, maar het lijkt me niet erg charmant', legde hij uit. Wel selecteerde hij drie voormalige collega-internationals van het Oranje van 1988: Frank Rijkaard, Ronald Koeman en Ruud Gullit.

VAN BASTENS ORANJE ALLER TIJDEN

Doel: Edwin van der Sar

Verdediging: Ruud Krol, Jaap Stam, Ronald Koeman, Frank de Boer

Middenveld: Johan Neeskens, Frank Rijkaard, Willem van Hanegem

Aanval: Ruud Gullit, Johan Cruijff, Rob Rensenbrink
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_47714011
Moeten we nu zwaar onder de indruk van Bassie zijn of zo? De KNVB blijft een trieste organisatie .
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:30:55 #61
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47714063
Zou wel lachen zijn als hij voor een 4-4-2-formatie had gekozen!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:32:50 #62
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_47714120
Weer geen Kuijt, Koevermans, Ruud, Roy, Mark en TJ............die vent leert het nooit!!
pi_47714376
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:30 schreef M0NTANA het volgende:
Zou wel lachen zijn als hij voor een 4-4-2-formatie had gekozen!
pi_47714824
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:29 schreef cultheld het volgende:
Moeten we nu zwaar onder de indruk van Bassie zijn of zo? De KNVB blijft een trieste organisatie .
Ik ben wel onder de indruk van van Basten als voetballer!
pi_47714989
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:51 schreef Longmen het volgende:

[..]

Ik ben wel onder de indruk van van Basten als voetballer!
Dat is dan ook de enige reden dat hij bij sommigen überhaupt nog krediet heeft als trainer.
pi_47715107
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:55 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat is dan ook de enige reden dat hij bij sommigen überhaupt nog krediet heeft als trainer.
Moet eerlijk zeggen dat ik dat in het begin ook liet meewegen, dan zag ik al acties weer voor me. Maar nu ben ik hem als coach spuugzat. Redenen zijn al zat genoemd in de "moet ontslagen worden" reeks.
pi_47715121
Eensch
pi_47715254
Het voetbal van Oranje is gewoon al een paar jaar lang ontzettend kut. Ik kan me een eerste helft tegen Duitsland herinneren en een wedstrijd tegen Ierland, die waren alleraardigst. Maar de volgende keer spelen ze gewoon weer ontzettend belabberd. Er zit gewoon totaal geen vastigheid in. Om nog maar te zwijgen over de spelers die worden opgesteld en opgeroepen.

Eerst is Seedorf 2 jaar lang niet goed genoeg, en mocht hij het nooit proberen, nu zittie er weer standaard bij. En een coach die het zover krijgt dat 2 van Nederlands beste voetballers op dit moment gewoon niet meer willen spelen voor Oranje maakt het wel heel bont.

Alles in Nederland is aanwezig, maar toch 'presteren' we het om te degraderen naar europese subtop, want veel meer is et niet..
pi_47716034
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:02 schreef Fukjoeman het volgende:
Het voetbal van Oranje is gewoon al een paar jaar lang ontzettend kut. Ik kan me een eerste helft tegen Duitsland herinneren en een wedstrijd tegen Ierland, die waren alleraardigst. Maar de volgende keer spelen ze gewoon weer ontzettend belabberd. Er zit gewoon totaal geen vastigheid in. Om nog maar te zwijgen over de spelers die worden opgesteld en opgeroepen.

Eerst is Seedorf 2 jaar lang niet goed genoeg, en mocht hij het nooit proberen, nu zittie er weer standaard bij. En een coach die het zover krijgt dat 2 van Nederlands beste voetballers op dit moment gewoon niet meer willen spelen voor Oranje maakt het wel heel bont.

Alles in Nederland is aanwezig, maar toch 'presteren' we het om te degraderen naar europese subtop, want veel meer is et niet..
De consequentie is gewoon ver te zoeken.. het team heeft nooit geen vaste basis omdat er volgens san marco " steeds andere spelers in vorm zijn" .. Tsja.. hoe wil je zo ooit een voetballend team creeëren?
pi_47716423
Ik leg het probleem ook bij de coach he . Maar Nederland interesseert me sinds het WK gewoon steeds minder. Van Basten kraamt alleen nog maar onzin uit, de beste spelers zitten op de bank of zijn niet geselecteerd en het voetbal peinigt de ogen.
pi_47721372
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:37 schreef Fukjoeman het volgende:
Ik leg het probleem ook bij de coach he . Maar Nederland interesseert me sinds het WK gewoon steeds minder. Van Basten kraamt alleen nog maar onzin uit, de beste spelers zitten op de bank of zijn niet geselecteerd en het voetbal peinigt de ogen.
voetbal? waar
pi_47728140
quote:
Op vier plaatsen gewijzigd Oranje tegen Slovenië

Oranje-bondscoach Marco van Basten beschikt woensdag tegen Slovenië over een fitte selectie. In de basis worden nu Clarence Seedorf, Nigel de Jong, John Heitinga en Edwin van der Sar verwacht.
Tijdens de laatste training op Sloveense bodem vervingen Clarence Seedorf en Nigel de Jong de afwezigen Rafael van der Vaart en Denny Landzaat. In de achterhoede werd Kew Jaliens vervangen door John Heitinga. Nu ook Edwin van der Sar weer fit is, speelt Oranje zeer waarschijnlijk met een op vier plaatsen veranderd basisteam tegen Slovenië.

Joris Mathijsen, Arjen Robben en Wesley Sneijder hadden de wedstrijd tegen Roemenië niet goed verteerd. Maandag waren ze niet van de partij bij de groepstraining van het Nederlands elftal. Maar waar Rafael van der Vaart geblesseerd aan zijn kuit afhaakte, is het drietal in Slovenië waarschijnlijk inzetbaar. Mathijsen (foto, hamstring), Robben (knie) en Sneijder (onderbeen) verwachten op tijd hersteld te zijn voor het EK-kwalificatieduel in Celje.
Nigel de Jong
pi_47728327
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:43 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Nigel de Jong
Is tenminste een balafpakker. Al is hij nog niet bepaald Oranje-niveau. Ik had liever Demy de Zeeuw gezien.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:34:32 #74
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_47730581
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:43 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Nigel de Jong
Nou idd, krijgen we Landzaat type 2 d'r in gvd.
Wat is het toch een fucking eigenwijze klootzak die mvb
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:58:17 #75
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_47731748
waarom "probeert" Marco ff een ander systeem i.p.v. die vleugelspelers? Die hebben afgelopen zaterdag niet eens een normale voorzet gegeven. En waarom staat Kuyt niet in de basis?
pi_47732479
Helemaal mee eens.
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:34 schreef Grimm het volgende:

[..]

Nou idd, krijgen we Landzaat type 2 d'r in gvd.
Wat is het toch een fucking eigenwijze klootzak die mvb
pi_47737328
Kuijt en Koef in de spits en Nigel per direct van dat middenveld af en Demy erop!!
pi_47737358
Nou ja buiten misschien Nigel horen Clarence en John er natuurlijk wel te staan!
pi_47737375
John?? Hebben we het dan over die Pipo uit Amsterdam? Zie liever Kromkamp als rechtsback en Clarence mag spelen omdat RvP geblesseerd is maar liever zie ik die ook niet!!
pi_47737380
Kromkamp? Nee dank u
pi_47737382
Nigel de Jong. Sneue trieste kutspeler die zelden in de basis staat bij HSV, altijd domme gele en rode kaarten pakt, en qua karakter gewoon een heel domme instabiele voetballer is. Totaal niet geschikt voor topvoetbal op het hoogste niveau. Enige wat hij gepresteerd heeft is nichterige dansjes bij de cornervlag bedenken samen met Pienaar.
pi_47737523
Nu ben ik geen fan van Kuijt, maar het is toch gvd ongelofelijk dat Van Basten nu weer met dezelfde aanval gaat spelen. Haal Robben of Babel eruit en zet Kuijt erin. Of is Kuijt de volgende speler die uit het Nederlands Elftal getrapt wordt, omdat hij kritiek heeft geuit op Van Basten?

Verder is het natuurlijk lachwekkend dat De Jong boven De Zeeuw wordt verkozen.

Maar goed, hopelijk heeft Marco gelijk en rolt hij vanavond Slovenië op, maar ik heb er een hard hoofd in.
pi_47737653
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 07:47 schreef LuukBes het volgende:
Nigel de Jong. Sneue trieste kutspeler die zelden in de basis staat bij HSV, altijd domme gele en rode kaarten pakt, en qua karakter gewoon een heel domme instabiele voetballer is. Totaal niet geschikt voor topvoetbal op het hoogste niveau. Enige wat hij gepresteerd heeft is nichterige dansjes bij de cornervlag bedenken samen met Pienaar.
De Jong speelt idd niet de laatste wedstrijden bij HSV. Het was toch een maatstaaf dat je moest spelen bij je eigen club?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vakkie_W op 28-03-2007 08:57:22 ]
  woensdag 28 maart 2007 @ 08:37:32 #84
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47737804
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 08:26 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

De Jong speeld idd niet de laatste wedstrijden bij HSV. Het was toch een maatstaaf dat je moest spelen bij je eigen club?
Waar de gemiddelde Feyenoorder moeite heeft met de spelling van het woord consequent, weet San Marco de betekenis van het woord niet eens.
pi_47738036
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 08:37 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Waar de gemiddelde Feyenoorder moeite heeft met de spelling van het woord consequent, weet San Marco de betekenis van het woord niet eens.

met het spellen van "speelt" ook overigens.
  woensdag 28 maart 2007 @ 08:58:37 #86
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47738099
quote:
KNVB haalt spandoek weg
door onze speciale verslaggever
VENLO - De KNVB heeft bij de wedstrijd van Jong Oranje tegen Jong Ierland een spandoek laten verwijderen. Supporters maakten met de tekst '200% anti Van Basten' hun onvrede over de bondscoach duidelijk, maar dat signaal werd door de voetbalbond niet op prijs gesteld. "We laten beledigende en discriminerende teksten altijd weghalen, maar ook doeken die niet in de smaak vallen. Dat is algemeen beleid," zei een KNVB-woordvoerster.
  woensdag 28 maart 2007 @ 09:19:34 #87
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_47738537
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 08:58 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
Dat is wel heel treurig......
  woensdag 28 maart 2007 @ 09:22:39 #88
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47738608
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:19 schreef PyTh het volgende:

[..]

Dat is wel heel treurig......
Klopt, heel treurig dat KNVB. Hoop dat de kritiek nog veel massaler wordt, zodat San Marco in zijn trots gekrenkt wordt en zelf besluit op te stappen. Oprotten met die kerel, hij had nooit meer moeten terugkeren in de voetballerij, maar lekker moeten blijven golfen!
pi_47738634
Waarschijnlijk krijgt het nu meer aandacht dat wanneer het daar gewoon had gehangen.
  woensdag 28 maart 2007 @ 09:43:04 #90
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47739195
Hoe meer kritiek en (negatieve) aandacht, hoe beter!
  woensdag 28 maart 2007 @ 09:44:00 #91
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_47739215
Land van vrije meningen
29.10 Novastar HMH
pi_47739578
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:43 schreef M0NTANA het volgende:
Hoe meer kritiek en (negatieve) aandacht, hoe beter!
Nah ja ik vrees een uitstekend spelend oranje vanavond met een 0-4 ofzo. Is ineens alle kritiek weer verstomt.
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:03:51 #93
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47739765
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:58 schreef Longmen het volgende:

[..]

Nah ja ik vrees een uitstekend spelend oranje vanavond met een 0-4 ofzo. Is ineens alle kritiek weer verstomt.
Uitstekend spelend Oranje? Onder San Marco? Zal wel meevallen, vrees ik.
pi_47739845
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:58 schreef Longmen het volgende:

[..]

Daar is Slovenie ook helemaal het team naar, om met dergelijke cijfers te verliezen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_47739873
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:22 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Klopt, heel treurig dat KNVB. Hoop dat de kritiek nog veel massaler wordt, zodat San Marco in zijn trots gekrenkt wordt en zelf besluit op te stappen. Oprotten met die kerel, hij had nooit meer moeten terugkeren in de voetballerij, maar lekker moeten blijven golfen!
Begrijp het niet weet je want zo wakker je het aan zie Feyenoord met Fräser-spandoeken.....
pi_47740028
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:06 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Daar is Slovenie ook helemaal het team naar, om met dergelijke cijfers te verliezen.
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:03 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Uitstekend spelend Oranje? Onder San Marco? Zal wel meevallen, vrees ik.
T was dan ook de overdrijvende trap. Zeg maar het Ierland effect, de pers was bijkans hilarisch over het vertoonde spel.
pi_47748252
Ik heb gehoord dat ze vanavond in de rust Idioot van Mooi Wark, Everybody's fool van Evanescence, vuile huichelaar van Renee de Haan en Busje komt zo van Hollenboer draaien.
  woensdag 28 maart 2007 @ 14:06:53 #98
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47748275
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 14:06 schreef Solstice het volgende:
Ik heb gehoord dat ze vanavond in de rust Idioot van Mooi Wark, Everybody's fool van Evanescence, vuile huichelaar van Renee de Haan en Busje komt zo van Hollenboer draaien.
Daar steekt de KNVB vast een stokje voor.
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:42:15 #99
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_47758992
Als ie weer zo besmuikt zit te lachen na een wanprestatie ram ik die glimlach er persoonlijk jaf!
Nu doe je het weer!
pi_47761278
Vermoedelijke opstelling:

Doel: Van der Sar
Verdediging: Heitinga, Bouma, Mathijsen, Emanuelson
Middenveld: Sneijder, Afellay, Van Bronckhorst
Aanval: Robben, Kuijt, Babel

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')