abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54772818
Als de beste speler van Luxemburg in de derde divisie van Duitsland speelt, zou je toch moeten verwachten dat een team met sterren van Real Madrid, AC Milan, Arsenal en Manchester United ze kunnen oprollen
  woensdag 21 november 2007 @ 23:32:41 #42
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54772960
Dat is toch gewoon ook zo, tweemaal 1-0 tegen Luxemburg is gewoon slecht, dat valt niet te ontkennen.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54773079
Joris Mathijsen mag nooit meer opgeroepen worden!
  woensdag 21 november 2007 @ 23:38:24 #44
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54773102
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:37 schreef Radegast het volgende:
Joris Mathijsen mag nooit meer opgeroepen worden!
Open een topic! Of zou de titel dan te negatief zijn?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 21 november 2007 @ 23:42:04 #45
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54773181
Overigens, van geen van de twaalf potentiële tegenstanders zie ik ons zomaar winnen.
pi_54773183
Alvast even vooruitblikken, naar het succesvol EK. Nederland speelt dan uit immers:

Luxemburg - Nederland 0-1
Bulgarije - Nederland 1-1
Slovenië - Nederland 0-1
Thailand - Nederland 1-3
Zwitserland - Nederland 2-1
Albanië - Nederland 0-1
Roemenië - Nederland 1-0
Wit-Rusland - Nederland 2-1

Dus in ruim een jaar tijd slechts drie nederlaagjes, de gelijke spelen beslist Nederland daar vanaf de stip uiteraard
  woensdag 21 november 2007 @ 23:42:58 #47
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_54773203
Het worden echt groepen des doods.
Wat als Nederland in een groep komt met Spanje, Italië én Frankrijk.
Overigens presteert Nederland vaak juist wel tegen goede tegenstanders.
Johan Derksen is het vertrouwen in MvB kwijt.
Als Nederland door de groep heenkomt op het EK is dat gewoon een goed resultaat ben ik bang.
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
pi_54773220
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:42 schreef okee6 het volgende:
Alvast even vooruitblikken, naar het succesvol EK. Nederland speelt dan uit immers:

Slovenië - Nederland 0-1
Thailand - Nederland 1-3
Albanië - Nederland 0-1
Roemenië - Nederland 1-0

Dus in ruim een jaar tijd slechts drie nederlaagjes, de gelijke spelen beslist Nederland daar vanaf de stip uiteraard
Alleen ligt t niveau van de tegenstanders op het EK wel wat hoger
pi_54773242
quote:

Slovenië - Nederland 0-1
Thailand - Nederland 1-3
Albanië - Nederland 0-1
Roemenië - Nederland 1-0

3x gescoord tegen Thailand he
pi_54773558
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:44 schreef DrDentz het volgende:

[..]

3x gescoord tegen Thailand he
Eerlijk gezegd, die uitslag hoort er niet tussen. Nederland won toen ook nog met 0-2 van Zuid-Korea. Van Basten was vergeten dat die landen niet in Europa liggen.
pi_54774013
Vond het begin van de wedstrijd niet eens zo slecht Van der Vaart Man of the Match aan oranje kant.......

Verder de gebruikelijke constateringen. Koevermans heeft in de eerste helft 2 bruikbare ballen gehad. Van Bronckhorst is hard door het ijs gezakt (hoe die ook staat te kijken bij beide goals, grijp eens in, lul). De Zeeuw was ook zeer zwak. Melchiot kwam goed op, Bouma minder, maar het centrale duo is veel te traag.

Interview van Marco met de NOS, waarin de verslaggever stelt dat alleen een helft bij Bulgarije-uit echt goed was. Marco vond het niet nodig alle andere helften of delen van wedstrijden te noemen die in zijn ogen goed waren. Ik had ze graag gehoord.
quote:

Slovenië - Nederland 0-1
Zuid-Korea - Nederland 0-2
Thailand - Nederland 1-3
Albanië - Nederland 0-1
Roemenië - Nederland 1-0

Resultaat: 10 punten. In mijn ogen "verdiende" punten: 2 (Slovenië en Bulgarije gelijk)..........

We zijn gekwalificeerd. We zijn zelfs groepshoofd. Hopelijk spelen we dan 3 keer psychologisch thuis, want met 3 uitwedstrijden zijn dat meteen alle wedstrijden die we daar zullen spelen.
pi_54776042
quote:
Op donderdag 22 november 2007 00:16 schreef DRD het volgende:

Interview van Marco met de NOS, waarin de verslaggever stelt dat alleen een helft bij Bulgarije-uit echt goed was. Marco vond het niet nodig alle andere helften of delen van wedstrijden te noemen die in zijn ogen goed waren. Ik had ze graag gehoord.
Zowaar eens een interviewer met een goeie vraag waarover een beetje nagedacht is (en MvB z'n reactie is tekenend).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_54776124
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:44 schreef M0NTANA het volgende:
Leek wel alsof Johan Derksen ook meeleest in deze topicreeks!
Yep, ben jij niet stiekem Johan?
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  donderdag 22 november 2007 @ 08:42:04 #54
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54776453
quote:
Op donderdag 22 november 2007 07:55 schreef Longmen het volgende:

[..]

Yep, ben jij niet stiekem Johan?
pi_54776549
Op basis van de kwalificaties voor de vorige WK en de aanstaande EK is Nederland groepshoofd geworden. Dat betekent dat Nederland onder Van Basten dus in de kwalificaties hét beste land van Europa is.

Op het WK zaten we in "de groep des doods". Die groep werd niet alleen overleefd maar het was de op '74 ná beste poule-fase die Nederland óóit op een groot toernooi heeft gespeeld.

Alleen die ene wedstrijd tegen Portugal wisten we niet te winnen.

In de ruim drie jaar onder Van Basten is er een nieuw Nederlands elftal geboren en we zullen volgend jaar op het EK zien waar dat toe in staat is. Ik zie het EK dan ook vol vertrouwen tegemoet.

Ik wil Marco van Basten dus graag nógmaals feliciteren met zijn tot nu toe als bondscoach behaalde resultaten en ik blijf hopen dat hij tot 2010 zal bijtekenen.

Dat de wedstrijd van gisteravond niet een van de beste was lijkt me verder duidelijk. Die van Engeland was leuker om naar te kijken, maar ik zou toch geen Engeland-supporter willen zijn vandaag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tennessee op 22-11-2007 13:33:25 ]
pi_54776904
quote:
Op donderdag 22 november 2007 08:54 schreef Tennessee het volgende:

Op het WK zaten we in "de groep des doods". Die groep werd niet alleen overleefd maar het was de beste poule-fase die Nederland óóit op een groot toernooi heeft gespeeld.

Servië bleek erg slecht te zijn, Ivoorkust is geen topteam, en de laatste wedstrijd tegen Argentinië ging nergens meer over. De eerste echte wedstrijd tegen een top team werd redelijk kansloos verloren.

Het nieuwe Nederlandse elftal waar jij over spreekt heeft alle glans verloren. Je zou zelfs kunnen zeggen dat we ten opzichte van vorig jaar achteruit zijn gegaan omdat we nu wel van Roemenië verliezen.
  donderdag 22 november 2007 @ 09:26:34 #57
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54776965
Maar Tennessee, je bent het toch met me eens dat die twee geweldige kwalificaties niets waard zijn? Liever tweemaal met de hakken over de sloot, zoals Italië, en dan wél presteren op het eindtoernooi?
pi_54777143
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:26 schreef M0NTANA het volgende:
Maar Tennessee, je bent het toch met me eens dat die twee geweldige kwalificaties niets waard zijn?
Nee, natuurlijk ben ik dat niét met je eens. Die twee kwalificaties zijn twee eindrondes waard, en dáár moet je presteren en dáár is er uiteindelijk maar één land dat met een beker naar huis gaat, maar dan moet je er wel eerst staan. De laatste keer was dat Italië en niet Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje of Nederland. Wie het volgend jaar wordt kunnen we alleen maar afwachten. Aanknopingspunten voor succes? Als je kampioen werd op basis van de kwalificaties waren we geen groepshoofd maar kampioen.
quote:
Liever tweemaal met de hakken over de sloot, zoals Italië, en dan wél presteren op het eindtoernooi?
Wil je zeggen dat het een voorwaarde is voor kampioen worden dat je een slechte kwalificatie speelt?
pi_54777200
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:22 schreef HumbertoT het volgende:
De eerste echte wedstrijd tegen een top team werd redelijk kansloos verloren.
Waarom is 1-0 verliezen van Portugal "redelijk kansloos"?
quote:
...Je zou zelfs kunnen zeggen dat we ten opzichte van vorig jaar achteruit zijn gegaan omdat we nu wel van Roemenië verliezen.

Je zou ook kunnen zeggen dat Roemenië prima kan voetballen...
  donderdag 22 november 2007 @ 09:45:23 #60
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54777217
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:40 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk ben ik dat niét met je eens. Die twee kwalificaties zijn twee eindrondes waard, en dáár moet je presteren en dáár is er uiteindelijk maar één land dat met een beker naar huis gaat, maar dan moet je er wel eerst staan. De laatste keer was dat Italië en niet Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje of Nederland. Wie het volgend jaar wordt kunnen we alleen maar afwachten. Aanknopingspunten voor succes? Als je kampioen werd op basis van de kwalificaties waren we geen groepshoofd maar kampioen.
Yes, we zijn kampioen op basis van de kwalificaties!
quote:
[..]

Wil je zeggen dat het een voorwaarde is voor kampioen worden dat je een slechte kwalificatie speelt?
Nope, wil alleen maar aangeven dat tweemaal als beste kwalificeren helemaal niets oplevert.
pi_54777220
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:43 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dat Roemenië prima kan voetballen...
Net als Wit Rusland.
pi_54777258
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:45 schreef sjimz het volgende:

[..]

Net als Wit Rusland.
Vraag maar aan Youri Mulder.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_54777265
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:45 schreef M0NTANA het volgende:
...
Yes, we zijn kampioen op basis van de kwalificaties!
Zeg ik dat?
quote:
Nope, wil alleen maar aangeven dat tweemaal als beste kwalificeren helemaal niets oplevert.
En ik zei dus daarnet ook al dat ik het daar niet mee eens ben... Tweemaal kwalificeren betekent tweemaal meedoen op een eindronde. Waar is Engeland met zijn mooie wedstrijd van gisteravond volgend jaar?
pi_54777276
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:45 schreef sjimz het volgende:

[..]

Net als Wit Rusland.
goh, zijn die óók groepswinnaar geworden dan?
pi_54777287
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:47 schreef Suijk het volgende:

[..]

Vraag maar aan Youri Mulder.
Teams van nu met teams van 12 jaar geleden vergelijken
pi_54777294
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:48 schreef Tennessee het volgende:

[..]

goh, zijn die óók groepswinnaar geworden dan?
Nee maar hebben wel van Nederland gewonnen.
pi_54777303
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:49 schreef sjimz het volgende:

[..]

Teams van nu met teams van 10 jaar geleden vergelijken
Het is gewoon een irritant land om tegen te spelen, al meer dan 10 jaar.

Voorlopig ben ik blij met kwalificatie, heb ik nog niet al te veel vertrouwen dat we dat EK gaan winnen, maar heb ik er wel weer zin in.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 22 november 2007 @ 09:52:22 #68
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54777328
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:48 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Zeg ik dat?
Nee, dat zei ik. Laat mij nou ook eens positief zijn over Marco van Basten, je hebt geen alleenrecht!
quote:
[..]

En ik zei dus daarnet ook al dat ik het daar niet mee eens ben... Tweemaal kwalificeren betekent tweemaal meedoen op een eindronde. Waar is Engeland met zijn mooie wedstrijd van gisteravond volgend jaar?
Meedoen is dus belangrijker dan winnen?
pi_54777338
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:49 schreef sjimz het volgende:

[..]

Nee maar hebben wel van Nederland gewonnen.
Als we 0-0 gelijk spelen tegen Argentinië op een WK is dat niet van waarde want "die wedstrijd ging nergens meer over" maar als we 2-1 verliezen van Wit-Rusland in een wedstrijd die óók nergens meer om ging en strategisch zelfs handig was om te verliezen is dat opeens een reden om je zorgen te gaan maken om onze kansen volgend jaar?
pi_54777346
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:50 schreef Suijk het volgende:

[..]

Het is gewoon een irritant land om tegen te spelen, al meer dan 10 jaar.

Voorlopig ben ik blij met kwalificatie, heb ik nog niet al te veel vertrouwen dat we dat EK gaan winnen, maar heb ik er wel weer zin in.
Ook al is het een irritant land, nog steeds is het beschamend dat Nederland verloren heeft.
De overwinning van Wit Rusland was nog ruim verdiend ook nog.

Ik ben ook blij met kwalificatie maar zeer ontevreden met het getoonde spel tijdens de gehele reeks.
pi_54777363
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:52 schreef Tennessee het volgende:
Als we 0-0 gelijk spelen tegen Argentinië op een WK is dat niet van waarde want "die wedstrijd ging nergens meer over" maar als we 2-1 verliezen van Wit-Rusland in een wedstrijd die óók nergens meer om ging en strategisch zelfs handig was om te verliezen is dat opeens een reden om je zorgen te gaan maken om onze kansen volgend jaar?
Hierin heb je wel gelijk.
Ik vond de 0-0 tegen Argentinie gewoon een prima resultaat.
pi_54777372
En dat gezeik over die potten, t kan ook meevallen met Zweden, Polen en Rusland.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_54777374
quote:
Op donderdag 22 november 2007 08:54 schreef Tennessee het volgende:
Op basis van de kwalificaties voor de vorige WK en de aanstaande EK is Nederland groepshoofd geworden. Dat betekent dat Nederland onder Van Basten dus in de kwalificaties hét beste land van Europa is.
Dat is dan ook appels met peren vergelijken, want Nederland zat (vooral) tijdens de EK-kwalificatie in een zeer zwakke poule. Alleen de groep van Turkije en Griekenland was misschien zwakker. Tegen landen als Albanie, Wit-Rusland en Luxemburg móet je ook de maximale punten kunnen halen (en zelfs dat lukte niet).
quote:
Op het WK zaten we in "de groep des doods". Die groep werd niet alleen overleefd maar het was de beste poule-fase die Nederland óóit op een groot toernooi heeft gespeeld.

Maar met die ene wedstrijd valt of staat het succes op een toernooi wel. Je krijgt namelijk maar één kans in de knock-out fase op een groot toernooi, en dus heb je als ploeg een moment-trainer nodig: iemand die er voor kan zorgen dat de hele groep 100% geconcentreerd en gemotiveerd aan zo'n wedstrijd begint. Iemand die op het juiste moment het beste uit een groep kan halen. Van Basten is meer iemand die wil werken aan automatismen, structuur en regelmaat. Dat is niet haalbaar als je bij een momentploeg (want dat zijn de nationale ploegen) trainer bent.
quote:
In de ruim drie jaar onder Van Basten is er een nieuw Nederlands elftal geboren en we zullen volgend jaar op het EK zien waar dat toe in staat is. Ik zie het EK dan ook vol vertrouwen tegemoet.
Ik heb in ruim drie jaar anders weinig tot geen progressie gezien. Het veldspel lijkt nog steeds nergens naar. Daar kun je star naar de resultaten wijzen, maar zoals ik al zei: tegen de ploegen die Nederland is tegengekomen in de kwalificatiereeks verwacht ik niet anders.
quote:
Dat de wedstrijd van gisteravond niet een van de beste was lijkt me verder duidelijk. Die van Engeland was leuker om naar te kijken, maar ik zou toch geen Engeland-supporter willen zijn vandaag.
Ik zie Engeland graag op de grote toernooien, dus dat was inderdaad geen pretje. Maar McLaren is zo mogelijk dan ook nog een slechtere bondscoach dan Van Basten.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_54777395
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:52 schreef M0NTANA het volgende:
...
Meedoen is dus belangrijker dan winnen?
Meedoen is een VOORWAARDE om te kúnnen winnen...
  donderdag 22 november 2007 @ 09:56:50 #75
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_54777416
Is hij nou NOG niet ontslagen?
pi_54777464
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:54 schreef Blight het volgende:
Dat is dan ook appels met peren vergelijken, want Nederland zat (vooral) tijdens de EK-kwalificatie in een zeer zwakke poule. Alleen de groep van Turkije en Griekenland was misschien zwakker. Tegen landen als Albanie, Wit-Rusland en Luxemburg móet je ook de maximale punten kunnen halen (en zelfs dat lukte niet).
Onze poule was helemaal niet zo zwak.. Gewoon gemiddeld...
quote:
Maar met die ene wedstrijd valt of staat het succes op een toernooi wel. Je krijgt namelijk maar één kans in de knock-out fase op een groot toernooi, en dus heb je als ploeg een moment-trainer nodig: iemand die er voor kan zorgen dat de hele groep 100% geconcentreerd en gemotiveerd aan zo'n wedstrijd begint. Iemand die op het juiste moment het beste uit een groep kan halen. Van Basten is meer iemand die wil werken aan automatismen, structuur en regelmaat. Dat is niet haalbaar als je bij een momentploeg (want dat zijn de nationale ploegen) trainer bent.
Dat is jouw mening... we zullen zien...
quote:
Ik heb in ruim drie jaar anders weinig tot geen progressie gezien. Het veldspel lijkt nog steeds nergens naar. Daar kun je star naar de resultaten wijzen, maar zoals ik al zei: tegen de ploegen die Nederland is tegengekomen in de kwalificatiereeks verwacht ik niet anders.
[..]

Ik zie Engeland graag op de grote toernooien, dus dat was inderdaad geen pretje. Maar McLaren is zo mogelijk dan ook nog een slechtere bondscoach dan Van Basten.
En ook dat is jouw mening... Geen probleem, ben het er alleen niet mee eens...
  donderdag 22 november 2007 @ 09:59:27 #77
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54777467
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:55 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Meedoen is een VOORWAARDE om te kúnnen winnen...
Hoe je je kwalificeert maakt dus niet uit, als je je maar kwalificeert? Oftewel, de geweldige prestaties van Oranje in WK- en EK-kwalificatie zijn geen zak waard? Je had jezelf bij wijze van spreken net zo goed tweemaal nipt kunnen kwalificeren?
pi_54777484
Ik wil trouwens wel even benadrukken dat ik vind dat Marco gisteren verfrissend realistisch was tijdens het interview met Humberto Tan. Hij was dit keer erg duidelijk, en dat weet ik een stuk beter te waarderen dan de omslachtige antwoorden die hij vaak geeft ("dat zou heel goed kunnen ja").
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_54777491
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:59 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Hoe je je kwalificeert maakt dus niet uit, als je je maar kwalificeert? Oftewel, de geweldige prestaties van Oranje in WK- en EK-kwalificatie zijn geen zak waard? Je had jezelf bij wijze van spreken net zo goed tweemaal nipt kunnen kwalificeren?
Sorry, wat is je vraag precies?
pi_54777501
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:01 schreef Blight het volgende:
Ik wil trouwens wel even benadrukken dat ik vind dat Marco gisteren verfrissend realistisch was tijdens het interview met Humberto Tan. Hij was dit keer erg duidelijk, en dat weet ik een stuk beter te waarderen dan de omslachtige antwoorden die hij vaak geeft ("dat zou heel goed kunnen ja").
Deze keer had hij het resultaat niet om zich erachter te kunnen verschuilen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')