abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54981279
Over minder dan 12 uur zullen we weten waar San Marco met Oranje aan mag beginnen.
pi_54981323
quote:
Op zondag 2 december 2007 00:34 schreef sjimz het volgende:
Over minder dan 12 uur zullen we weten waar San Marco met Oranje aan mag beginnen.
Mission Impossible IV wordt t sowieso.

Ik denk dat ik Rusland ga steunen. Of Polen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_54981734

De bondscoach spreekt;
quote:
Wat is er leuk aan om bondscoach te zijn? Lastige job. Waar haal jij je passie en vreugde uit in deze rol?

Van Basten: ,,In de eerste plaats is het gewoon ontzettend leuk om met de beste spelers van Nederland te mogen werken. En natuurlijk zouden we af en toe wat langer met de groep bij elkaar willen zijn, zodat je wat meer tijd hebt samen. Maar we wisten dat dit niet het geval zou zijn toen we aan deze job begonnen. Dat is eigenlijk het enige lastige aan deze baan.

,,Het is verder heel prettig werken bij de KNVB en Oranje. We hebben een uitstekende staf, de faciliteiten zijn goed en, zoals ik al zei, het is mooi werken met de meest getalenteerde spelers van het land. Het is iedere keer weer leuk om een selectie samen te stellen en vervolgens met de groep en de staf naar een wedstrijd toe te werken.

,,Je hebt als coach van de nationale ploeg veel keuzes en dat is bij een club weer veel minder het geval. We komen ook veel bij clubs, je ziet veel voetbal uit binnen- en buitenland. Genoeg interessante zaken dus. (19-11-2007)

De Engelse krant The Times stelde onlangs een top-5 samen met de beste coaches. Rinus Michels op 1, Ernst Happel op 2. Hoe zou jouw top-5 eruit zien van beste coaches ooit?

Van Basten: ,,Voor mij persoonlijk staat Johan Cruijff op één. Dat is in mijn optiek de beste coach met wie ik ooit gewerkt heb. Alle andere trainers die ik in m'n carrière ben tegengekomen, onder wie Sacchi, Michels, Capello, waren overigens ook uitstekende trainers, waar je bepaalde zaken van meekrijgt.

,,Maar Cruijff sprong er bovenuit. Met name de klasse en de veelzijdigheid van Cruijff, was het meest bijzonder. Hij bleek in staat om het product 'voetbal' op een goede manier te verkopen. Hij was in staat het collectief naar een hoger plan te tillen en tegelijkertijd het individu beter te maken. In die tijd oogde hij nog zo fit dat hij zelf veel meedeed op de training. Hij zette je aan tot denken over voetbal, tactiek etc. Op een leuke, ludieke manier maakte hij je als speler bewust van dingen die in het veld gebeuren en hoe je daarmee om moet gaan.

,,Bovendien ging Cruijff altijd uit van balbezit. Dat was, zeker in die tijd, zeer onderscheidend. Je zag dit terug in zijn denken en handelen over voetbal, zoals de besprekingen, de tactiek enzovoort. Hij heeft wel eens gezegd liever met 1-0 te winnen door een doelpunt in de eerst minuut, dan door een goal in de laatste minuut. Dat is illustratief voor zijn manier van denken.

,,Overigens zijn een bondscoach en een clubtrainer niet te vergelijken, het is hetzelfde als appels met peren vergelijken. Bij een club werk je immers dag in dag uit met een trainer, terwijl je een bondscoach één keer in de zoveel weken meemaakt. Dus Cruijff op één en Capello, Sacchi, Michels allemaal op de tweede plek. (16-11-2007)

Heeft de druk van de publieke opinie een negatieve invloed op het creëren van een hechte spelersgroep bij Oranje?

Van Basten: ,,Als het goed is, heeft dit geen invloed op de groep. En er wordt beweerd dat het juist zelfs positief zou werken. Het bestrijden van een gemeenschappelijke 'vijand' kan als gevolg hebben dat je als groep dichter naar elkaar toegroeit, omdat je als het ware een gezamenlijke 'tegenstander' krijgt.

,,Maar het kan ook een minder goede uitwerking hebben. Op het moment dat kritiek die geuit wordt een item wordt in de spelersgroep of binnen de technische staf, dan kan er een situatie ontstaan dat er verdeeldheid in de groep komt, dat je tegen elkaar wordt uitgespeeld. En dat zou de eenheid niet ten goede komen.

,,Het is dus belangrijk dat je als groep de rijen gesloten houdt, dat je, letterlijk en figuurlijk, niemand binnen laat en dat je de buitenwacht geen mogelijkheden geeft om zaken anders of verkeerd te interpreteren. Je moet dus duidelijk zijn naar elkaar en naar buiten toe. (12-11-2007)

Bron: KNVB
pi_54985341
En waar is nu de mod, FA of A die jullie er even aan helpt herinneren dat het hier over MvB gaat en niet over Tennessee en dat persoonlijke opmerkingen hier verder niet thuishoren? Want als ik zou roepen dat jij Barca, ik wil je in mijn aars, Mulder, of Sjimz, ik wil je in mijn aars, Borst waren had ik volgens mij mijn ban wel gehad nu...
pi_54985386
Hier ben ik Tennessee .

Over Marco van Basten weer, ga nu effe deleten .

Edit: Poeh, was dat alles .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_54985830
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:12 schreef Tennessee het volgende:
En waar is nu de mod, FA of A die jullie er even aan helpt herinneren dat het hier over MvB gaat en niet over Tennessee en dat persoonlijke opmerkingen hier verder niet thuishoren? Want als ik zou roepen dat jij Barca, ik wil je in mijn aars, Mulder, of Sjimz, ik wil je in mijn aars, Borst waren had ik volgens mij mijn ban wel gehad nu...
Tennesee, jij bent altijd zo gek van cijfertjes.

Kom nou eens met een antwoord, het liefst met cijfertjes, op mijn vraag hierboven. Want dit ontwijken schiet niet op zo.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_54985885
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:46 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Tennesee, jij bent altijd zo gek van cijfertjes.
Nee, over Marco van Basten, niét over Tennessee en ik ben ook niet "altijd zo gek van cijfertjes"...
quote:
Kom nou eens met een antwoord, het liefst met cijfertjes, op mijn vraag hierboven. Want dit ontwijken schiet niet op zo.
mijn antwoord kan je vinden in De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers?
  zondag 2 december 2007 @ 12:56:25 #283
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_54987521
Nou in de poule tegen Frankrijk, Roemenie, en Italie,
Ontslag van van Basten is aanstaande.
kloep kloep
pi_54988406
Kunnen we hem met deze poule in ons achterhoofd niet preventief ruimen
pi_54988881
Van Basten zal wel blij zijn met deze poul. Staatie iig niet voor lul als ze er straks uitvliegen.
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_54989006
Met 0 punten staan we wel voor lul
pi_54989192
quote:
Op zondag 2 december 2007 13:54 schreef DrDentz het volgende:
Met 0 punten staan we wel voor lul
Zei iedereen voor het WK ook.
  zondag 2 december 2007 @ 14:02:49 #288
159022 AminBen
El Maestro
pi_54989229
quote:
Op zondag 2 december 2007 12:56 schreef Borizzz het volgende:
Nou in de poule tegen Frankrijk, Roemenie, en Italie,
Ontslag van van Basten is aanstaande.
Ze gaan deze week verlengen
pi_54989440
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:01 schreef Fukjoeman het volgende:

[..]

Zei iedereen voor het WK ook.
Met 0 punten op het WK hadden we ook voor lul gestaan toch
pi_54989508
Nog even voor de duidelijkheid; Als Van Basten Oranje opnieuw door de "Poule des Doods" weet te slepen, moet hij dan nog steeds ontslagen worden?
  zondag 2 december 2007 @ 14:32:30 #291
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_54989847
Waarom zou hij langer blijven zitten? er zijn op dit moment betere bondscoaches.
  zondag 2 december 2007 @ 14:34:29 #292
97934 ASroma
Flamboyant
pi_54989898
jongens waarom die drukte, 2008 wordt een mooi leermoment voor 2010
pi_54989904
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:32 schreef Grimm het volgende:
Waarom zou hij langer blijven zitten? ...
Omdat hij het geweldig goed doet en heeft gedaan en het voor Oranje wel eens heel erg goed zou kunnen zijn langer dan vier jaar dezelfde bondscoach te hebben, zéker als hij het zo geweldig of zelfs nog beter blijft doen.
pi_54989933
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:14 schreef Tennessee het volgende:
Nog even voor de duidelijkheid; Als Van Basten Oranje opnieuw door de "Poule des Doods" weet te slepen, moet hij dan nog steeds ontslagen worden?
Als we geen Europees kampioen worden moet hij oprotten
pi_54989974
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:14 schreef Tennessee het volgende:
Ja, want als we erdoorheen gesleept zijn dan is dat door een bal die per ongeluk op het oor van een nederlandse speler terecht is gekomen.
  zondag 2 december 2007 @ 14:39:56 #296
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_54990040
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:34 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Omdat hij het geweldig goed doet en heeft gedaan en het voor Oranje wel eens heel erg goed zou kunnen zijn langer dan vier jaar dezelfde bondscoach te hebben, zéker als hij het zo geweldig of zelfs nog beter blijft doen.
Dat is jouw mening, er zijn ook mensen die vinden dat hij het niet zo geweldig doet.
  zondag 2 december 2007 @ 14:40:47 #297
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_54990066
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:34 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Precies. En er is nog zo veel voor hem om te leren. Het EK volgend jaar zal wel weer een proefexamen worden.
pi_54990070
Rijkaard en Advocaat haalden de halve finale met beter voetbal dan hij tot nu toe en hadden geen WK verspild als leermoment
pi_54990118
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:39 schreef Grimm het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, er zijn ook mensen die vinden dat hij het niet zo geweldig doet.
klopt...
pi_54990142
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:40 schreef DrDentz het volgende:
Rijkaard en Advocaat haalden de halve finale met beter voetbal dan hij tot nu toe en hadden geen WK verspild als leermoment
rijkaard heeft helemaal geen kwalificatie gespeeld toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')