abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53063663

Oranje onder Marco van Basten;

Voorronde WK06;
12 gespeeld, 10 gewonnen, 2 gelijk, 0 verloren (beste kwalificatieronde ooit!)

Eindronde WK06;
4 gespeeld; 2 gewonnen, 1 gelijk, 1 verloren (Evenaring beste eerste ronde ooit op WK!)

Voorronde EK08;
7 gespeeld, 5 gewonnen, 2 gelijk, 0 verloren (evenaring beste kwalificatieronde ooit?)

Totaal; in 23 echte wedstrijden;

17 gewonnen, 5 gelijk en 1 verloren, (nog nooit eerder gepresteerd!)

73,9% winst, 4,3% verlies (beste winst/verlies ratio ooit! Beste Bondscoach ooit?)

40 goals voor, 7 tegen (gem. 1,7 - 0,3) (Beste doelgemiddelde ooit?)

Marco van Basten heeft als Bondscoach het hoogste percentage gewonnen wedstrijden ooit en het laagste percentage nederlagen ooit van alle Oranje-Bondscoaches tot nu toe en daarmee is hij de beste Oranje Bondscoach ooit... Goed, hij heeft (nog) geen groot toernooi gewonnen als coach, maar de enige die dat wel heeft gepresteerd, Rinus Michels, lukte dat ook niet bij zijn eerste poging...

Dit bericht heb ik geplaatst omdat ik vind dat Marco van Basten, als beste bondscoach ooit, niet verdiend om als enige thread op Fok!; "Marco van Basten moet ontslagen worden!" te hebben... Bovendien vind ik dat we als Oranje-supporters Oranje moeten supporten inplaats van het af proberen te breken/kraken en dus dat als er een thread is die een slotje verdiend het die andere is en niet deze.

En natuurlijk mag iedereen die kritiek heeft op de bondscoach, of wie dan ook, die kritiek spuien, maar mag het alsjeblieft wel in perspectief? En dat perspectief is dat Van Basten de Beste Oranje Bondscoach aller tijden is, en die ga je niet vlak voor een groot toernooi ontslaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tennessee op 10-09-2007 10:46:59 ]
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 10 september 2007 @ 00:19:39 #2
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_53063673
Ok Dan Hoor Ts !
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 10 september 2007 @ 00:27:45 #3
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_53063820
nederland speelt onder van basten kut-voetbal. Hoe je het wendt of keert
pi_53063978
Israel had tot dit weekend ook maar 1 kwalificatieduel verloren in 3 jaar tijd. Toch lees ik niet veel dat Grant en Kashtan wondercoaches zijn.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_53064007
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Polonaise!

[afbeelding]
Gezellig

Dan trek ik m'n wortelpak weer aan en zet 'n molen op m'n hoofd!
pi_53064040
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:36 schreef mcyodogg het volgende:
Israel had tot dit weekend ook maar 1 kwalificatieduel verloren in 3 jaar tijd. Toch lees ik niet veel dat Grant en Kashtan wondercoaches zijn.
Ik zeg ook niet dat Van Basten een wondercoach is. Juist niet! Ik zeg wél dat hij tot nu toe de beste is die we ooit hebben gehad en dat onderbouw ik met cijfers. Voorlopig heeft hij inderdaad nog geen toernooi gewonnen. Maar hij verdient onze steun bij zijn tweede poging vind ik. Vandaar.

Daarnaast, om even op je vergelijking met Israël in te gaan... Heeft Israël zich ongeslagen geplaatst voor het vorige WK? Zijn ze daar vervolgens ongeslagen door de eerste ronde gekomen? En zijn ze nu opnieuw ongeslagen in de kwalificatie? Heeft Israël ruim 70% van zijn laatste 23 wedstrijden gewonnen? Dach ut nie...
pi_53064147
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:39 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat Van Basten een wondercoach is. Juist niet! Ik zeg wél dat hij tot nu toe de beste is die we ooit hebben gehad en dat onderbouw ik met cijfers. Voorlopig heeft hij inderdaad nog geen toernooi gewonnen. Maar hij verdient onze steun bij zijn tweede poging vind ik. Vandaar.
De beste bondscoach is niet te bepalen door wie het makkelijkst door de kwalificatiepoule gekomen is. Vandaar dat ik de resultaten van Israel erbij haalde. Die verloren niets richting WK 2006, maar waren er uiteindelijk niet bij. Je hebt ook te maken met loting en lichting. Het is altijd scheef om resultaten van bondscoaches zo naast elkaar te leggen. Wel vind ik dat eindronden zwaarder tellen dan kwalificaties, want een land als Nederland hoort zich eigenlijk altijd te plaatsten, ongeacht de groep.

Ten tweede heb ik niet echt het idee dat er een massale druk is vanuit Nederland om hem de deur uit te schoppen, en heeft hij volgens mij best steun van het Oranje publiek. Maar om maar klakkeloos achter hem aan te lopen is ook weer iets anders.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_53064156
"Guus Hiddink"

I rest my case.
pi_53064210
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:45 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

De beste bondscoach is niet te bepalen door wie het makkelijkst door de kwalificatiepoule gekomen is.
Mee eens, maar dat is dan ook niet mijn enige criterium.
quote:
Ten tweede heb ik niet echt het idee dat er een massale druk is vanuit Nederland om hem de deur uit te schoppen, en heeft hij volgens mij best steun van het Oranje publiek. Maar om maar klakkeloos achter hem aan te lopen is ook weer iets anders.
Ook mee eens... Maar juist daarom deze thread... Omdat er tot nu toe alleen "Marco van Basten moet ontslagen worden!" was en ik deze titel dan een heel stuk meer op zijn plaats vind... Of Van Basten inderdaad écht beter is dan Michels (al schijnen sommigen Hiddink als beste ooit te zien, zullen wel jong zijn ) moet hij wat mij betreft ook nog bewijzen, maar hij is wat mij betreft heel hard op weg...
pi_53064276
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:45 schreef ampburner het volgende:
"Guus Hiddink"

I rest my case.
nou, sorry, maar beetje weinig "case"... Kan je niet uitleggen waarom je Hiddink als beste bondscoach ooit ziet? Of heb ik je verkeerd begrepen?
pi_53064278
Altijd die kritiek... dat Babel zn man maar niet voorbijkwam, dat v Persie niet rendeerde, dat Melchior zn dag niet had, dat Heitinga en Matthijsen die Berbatov teveel ruimte gaven ... dat kun je Van Basten toch niet kwalijk nemen? Wat kan hij daaraan doen? Ik vond dat het goed opgesteld stond. En maar 2 doelpunten tegen, dat doet alleen Guus nog beter.
pi_53064340
Van Basten doet het niet onaardig, al is het voetbal niet goed. Laat hem maar gewoon deze klus afmaken en dan na het EK snel wegwezen bij de KNVB en naar Amsterdam.
pi_53064378
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:57 schreef Radegast het volgende:
Van Basten doet het niet onaardig, al is het voetbal niet goed. Laat hem maar gewoon deze klus afmaken en dan na het EK snel wegwezen bij de KNVB en naar Amsterdam.
Nou, als hij het EK wint, of in ieder geval heel erg goed doet, waarom dan niet nog een WK? Of weten we allemaal zo zeker dat De Haan wél eventjes een WK gaat winnen? Of willen we dan Hiddink weer terug?
pi_53064381
quote:
zullen wel jong zijn
hehe, cheap shot
quote:
nou, sorry, maar beetje weinig "case"... Kan je niet uitleggen waarom je Hiddink als beste bondscoach ooit ziet? Of heb ik je verkeerd begrepen?
alleen maar dat Hiddink beter voetbal heeft laten zien tegen sterkere tegenstanders (Argentinie, Brazilie) en per definite Marco dus niet 'de Beste' kan zijn.

Hmja, ik denk dat je het realistisch gezien alleen kunt afmeten op grote toernooien. Als je er dan staat dan heb je het goed gedaan. Wat dat betreft heeft van Basten nog een hoop te doen.

Servie - Montenegro, matige wedstrijd tegen een zwakke tegenstander (zou later tegen argentinie compleet door de mand vallen)
Ivoorkust - lucky winst, bij vlagen weggespeeld maar gewonnen door individuele klasse van Persie
Argentinie - deden niet eens hun best

Portugal, dramatische prestatie. En echt niet alleen de schuld van de scheidrechter. Als de wedstrijd uit de hand dreigt te lopen moet je je spelers 'coachen' maar dat blijkt te veel gevraagd.

maar goed, ik heb graag dat je mijn ongelijk bewijst - als dat betekent dat we volgend jaar het EK winnen
pi_53064414
quote:
Op maandag 10 september 2007 01:00 schreef ampburner het volgende:
hehe, cheap shot
[..]

alleen maar dat Hiddink beter voetbal heeft laten zien tegen sterkere tegenstanders (Argentinie, Brazilie) en per definite Marco dus niet 'de Beste' kan zijn.

Hmja, ik denk dat je het realistisch gezien alleen kunt afmeten op grote toernooien. Als je er dan staat dan heb je het goed gedaan. Wat dat betreft heeft van Basten nog een hoop te doen.

Servie - Montenegro, matige wedstrijd tegen een zwakke tegenstander (zou later tegen argentinie compleet door de mand vallen)
Ivoorkust - lucky winst, bij vlagen weggespeeld maar gewonnen door individuele klasse van Persie
Argentinie - deden niet eens hun best

Portugal, dramatische prestatie. En echt niet alleen de schuld van de scheidrechter. Als de wedstrijd uit de hand dreigt te lopen moet je je spelers 'coachen' maar dat blijkt te veel gevraagd.

maar goed, ik heb graag dat je mijn ongelijk bewijst - als dat betekent dat we volgend jaar het EK winnen
Je legt nog steeds niet uit wat je nou beter vindt aan Hiddink...
pi_53064472
volgens mij wel. Dat hij ons goed heeft laten spelen tegen sterke tegenstanders als Brazilie en Argentinie op een belangrijk toernooi. Heeft volgens mij ook veel te maken met teambuilding en structuur aanbrengen in elftal - iets wat Hiddink ook succesvol bij andere teams heeft gedaan en van Basten tot nu toe al drie jaar nalaat.

Je spreekt mijn andere punten overigens niet tegen. :p
pi_53064540
ik heb genoeg van al die boomknuffelaars en al die multikul
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
pi_53064636
Ik vind Michels beter. Ik zeg EK 1988.

Wat mij betreft gaat Marco de wedstrijden van Oranje lekker met een zak chips voor de buis volgen en gaat Foppe de Haan het doen. Ik denk dat we met die nuchtere Fries aan het roer een heel eind komen.
pi_53064657
quote:
Op maandag 10 september 2007 01:21 schreef RealZeus het volgende:
Ik vind Michels beter. Ik zeg EK 1988.
Hmja, goed punt natuurlijk. Michels is de enige die iets gewonnen heeft, dus de beste.
pi_53064672
quote:
Op maandag 10 september 2007 01:23 schreef ampburner het volgende:

[..]

Hmja, goed punt natuurlijk. Michels is de enige die iets gewonnen heeft, dus de beste.
En was hij ook niet de bondscoach in 1974? Toen Nederland in de finale van het WK stond? En in 1978, toen ze er ook dichtbij waren?
pi_53064698
quote:
Op maandag 10 september 2007 01:08 schreef ampburner het volgende:
volgens mij wel. Dat hij ons goed heeft laten spelen tegen sterke tegenstanders als Brazilie en Argentinie op een belangrijk toernooi. Heeft volgens mij ook veel te maken met teambuilding en structuur aanbrengen in elftal - iets wat Hiddink ook succesvol bij andere teams heeft gedaan en van Basten tot nu toe al drie jaar nalaat.

Je spreekt mijn andere punten overigens niet tegen. :p
je spreekt jezelf tegen, als Van Basten geen teambuilding en structuur had aangebracht (binnen zeer korte tijd met een heel jong team) had Oranje van de laatste 23 wedstrijden er geen 17 gewonnen en maar 1 verloren... Over Hiddink wil ik niets slechts zeggen, maar Van Basten is tot nu toe gewoon beter...

Guus Hiddink als bondscoach van Oranje;

EK Kwalificatie '96, gelijk/verloren;

Noorwegen - Nederland 1 - 1
Nederland - Tsjechië 0 - 0
Tsjechië - Nederland 3 - 1
Wit-Rusland - Nederland 1 - 0

EK 96;

Nederland - Schotland 0 - 0
Nederland - Zwitserland 2 - 0
Nederland - Engeland 1 - 4
Nederland - Frankrijk 0 - 0 (penalties, verloren)

Kwalificatie WK 98, gelijk/verloren;

Nederland - Turkijë 0 - 0
Turkijë - Nederland 1 - 0

WK 98, gelijk/verloren;

Nederland - België 0 - 0
Nederland - Mexico 2 - 2
Nederland - Brazilië 1 - 1 (penalties, verloren)
Nederland - Kroatië 1 - 2 (om derde plaats)

Guus Hiddink totaal;

29 wedstrijden, 16 gewonnen, 8 gelijk, 5 verloren, 55,2% winst, 17,2% verlies

Marco Van Basten totaal tot nu toe;

23 wedstrijden, 17 gewonnen, 5 gelijk en 1 verloren, 73,9% winst, 4,3% verlies

Oftewel, je mag concluderen dat Van Basten zijn eerste kwalificatieronde beter deed dan Hiddink, dat Van Basten zijn eerste toernooi beter deed dan Hiddink, dat hj bezig is aan een betere tweede kwalificatieronde dan Hiddink en dat als hij die trend doorzet Oranje dus volgend jaar op Van Basten's tweede toernooi tenminste derde zal worden, en zelfs als Van Basten de volgende zes wedstrijden verliest en vervolgens ontslagen wordt heeft hij nóg een hoger winstpercentage dan Hiddink.

[ Bericht 15% gewijzigd door Tennessee op 10-09-2007 03:30:55 ]
pi_53064701
tuurlijk, maar dan moet je er wel even bij vertellen wat voor materiaal hij toen had. De vraag die je moet stellen is of Michels met het huidige spelersmateriaal een betere prestatie zou leveren.

@Tennessee
statistieken zonder context. leuk hoor, dat bassie van luxemburg wint met 1 - 0 maar wat koop ik er voor als de hele wereld nederland uitlacht na een wanvertoning tegen portugal.
pi_53064788
Moet je voorstellen hoe goed hij zou zijn als hij een normale opstelling zou opstellen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 10 september 2007 @ 01:42:59 #25
104871 remlof
Europees federalist
pi_53064796
quote:
Op maandag 10 september 2007 01:25 schreef RealZeus het volgende:

[..]

En was hij ook niet de bondscoach in 1974? Toen Nederland in de finale van het WK stond? En in 1978, toen ze er ook dichtbij waren?
In '74 wel, maar in '78 was de Oostenrijker Ernst Happel bondscoach.

Ik heb trouwens niets dan respect voor il Marco en als we op het EK weer minstens de halve finale halen mag ie rustig blijven van mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')