Liever Rijkaardquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:54 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Geruchten bij de NOS dat hij wellicht Ten Cate opvolgt.
Uh, zullen we dat nog maar even niet doen...Als spitsentrainer ok wat mij betreft.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:09 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Liever Rijkaard![]()
Maar ook van Basten kan het leuk doen bij Ajax denk ik.
quote:Van Basten maakt pas laat keuzes
Door MAARTEN WIJFFELS
ZEIST - Het heeft iets paradoxaals. Voor de komende twee cruciale interlands van het Nederlands elftal tegen Bulgarije en Albanië heeft bondscoach Marco van Basten al zijn topspelers geselecteerd. Het maakt dat in een selectie van 25 man in eerste instantie niemand buiten de boot valt.
Maar de definitieve schifting op weg naar de aftrap van Nederland – Bulgarije zal daardoor juist nóg ingrijpender worden. Zeven spelers zullen volgende week zaterdag in de Amsterdam Arena op de tribune zitten, voor nog eens zeven man is er bij de hervatting van de EK-kwalificatiereeks slechts plaats op de bank.
De keuze voor een groep van 25, met daarin ook Klaas Jan Huntelaar, André Ooijer, Nigel de Jong en Denny Landzaat, maakt Van Basten bewust, zo stelde hij gistermiddag in Zeist. Het belang van de duels met Bulgarije en vier dagen later Albanië is groot. Twee zeges brengen het EK een eind dichterbij. Eén nederlaag brengt Oranje in een lastig parket.
Van Basten: ,,We willen in de aanloop goed kunnen trainen, dat betekent scherpe partijen 11 tegen 11. Daarnaast spelen nog drie, vier zaken mee. Tien spelers hebben één gele kaart achter hun naam. Een aantal internationals heeft drukke weken achter de rug met transfers en verhuizingen naar het buitenland. AC Milan met Seedorf en Sevilla met Boulahrouz spelen komende maandag nog een competitiewedstrijd. En wij zien een patroon in weken waarin we met Oranje een dubbele interland afwerken: de laatste keren vielen er na de eerste wedstrijd drie, vier jongens af met blessures, waardoor we sowieso vervangers moesten oproepen. Nu zitten die al bij de groep.’’
De bondscoach sluit niet uit dat Oranje tegen de Bulgaren en Albanezen twee keer met een (deels) verschillend basiselftal zal spelen, nog los van het resultaat of individuele prestaties van spelers. ,,We zullen goed moeten kijken wie na de slag met de Bulgaren fysiek nog goed genoeg is om tot op de bodem te gaan tegen Albanië. Net als eerder in de kwalificatiereeks hebben de Albanezen maar één wedstrijd om zich op te focussen. Zij spelen komende zaterdag niet.’’
Nu de spanning in de poule van Oranje toeneemt, staan er komende week twee trainingen achter gesloten deuren op het programma. Eén daarvan is op woensdag in de Amsterdam Arena, de andere een dag later in het nieuwe stadion van ADO Den Haag. Die sessies wil Van Basten benutten om in alle rust zijn beoogde basisteam vorm te geven. Na de povere oefeninterland tegen Zwitserland zijn er eerder vraagtekens bijgekomen dan uitgegumd waar het de opstelling betreft.
Zeker is dat de bondscoach en zijn staf harde keuzes niet langer kunnen ontwijken. ,,Dat weten we en daar hebben we al veel over gesproken na Zwitserland,’’ aldus Van Basten, die gisteren meeging in de stelling dat hij bijvoorbeeld zal moeten kiezen tussen Van der Vaart en Van Persie op de rechterflank en tussen Sneijder en Seedorf op het middenveld. ,,Daar zit inderdaad wat in. We zullen moeten kijken in hoeverre we zo veel mogelijk goede voetballers kunnen laten spelen tegen Bulgarije, zonder dat je de balans in het elftal uit het oog verliest.’’
Dat lijkt duidelijk, maar zoals wel vaker liet Van Basten verderop in zijn persconferentie toch weer ruimte voor een andere uitleg. Van der Vaart is dit keer op de lijst opgenomen als middenvelder, nadat hij de laatste tijd bij de aanvallers was ingedeeld. Van Basten: ,,Wij zijn natuurlijk vrij om te bepalen waar Rafael speelt.’’
Wie zich op voorhand mag verheugen op de komende week is Ryan Babel. De man van Liverpool is de enige aanvaller in de selectie met specifieke kwaliteiten als linksbuiten. Babel heeft dit keer geen concurrentie te duchten van Arjen Robben, met De Cler, een van de weinige vaste krachten die ontbreekt. ,,Er is contact geweest met Arjen en we hebben afgesproken dat hij zich eerst focust op Real Madrid,’’ aldus Van Basten. ,,Hij heeft weinig getraind en niet gespeeld in de voorbereiding. Deze interlands komen nog te vroeg.’’
In Zwitserland was Babel na rust één van de weinige lichtpuntjes bij Oranje. Vond ook Van Basten. ,,Zijn transfer naar Liverpool geeft aan dat meerdere mensen in de top van het voetbal het in hem zien zitten.’’
Wat een lulkoek. Volgens jouw redenering is Brazilië dus ook het beste land van de wereld? Misschien maar eens wakker worden dan. Zo'n FIFA-ranglijst zegt geen FUCK.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:08 schreef Tennessee het volgende:
Dus niet mee eens en wel hierom;
1 Brazil 1508
2 Argentina 1491
3 Italy 1430
4 France 1380
5 Germany 1337
6 Croatia 1223
7 Netherlands 1211
8 Spain 1165
9 Czech Republic 1158
10 Portugal 1157
11 Mexico 1099
12 England 1091
30 Denmark 850
69 Belgium 438
Voorrondes WK06;.....12 gespeeld, 10 gewonnen, 2 gelijk, 0 verloren
WK06.............................4 gespeeld; 2 gewonnen, 1 gelijk, 1 verloren
voorrondes EK08;.........6 gespeeld, 4 gewonnen, 2 gelijk, 0 verloren
oftewel, 22 echte wedstrijden; 16 gewonnen, 5 gelijk en 1 verloren.... Wat een ramp zeg, die Van Basten...
Wie er ontslagen zouden moeten worden zijn al die "supporters" die niets anders kunnen dan kritiek leveren waarmee ze het voor zowel bondscoach als spelers alleen maar moeilijker maken... Maar dat kan natuurlijk weer niet.... Hmm, de resultaten zijn misschien wel goed maar het is niet aantrekkelijk genoeg!Wanneer heb je voor het laatst in de spiegel gekeken? Niet aantrekkelijk genoeg...
Wanneer niet dan?quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:02 schreef knnth het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. Volgens jouw redenering is Brazilië dus ook het beste land van de wereld? Misschien maar eens wakker worden dan. Zo'n FIFA-ranglijst zegt geen FUCK.
En het gaat erom WELKE wedstirjden Van Basten gelijkspeelt en verliest. En om het perspectief of hij Europees Kampioen gaat worden.
Aantrekkelijk boeit me niet, het moet goed zijn, ook al is dat saai. Van Basten zorgt niet voor goed voetbal. Leuk dat je wint van Kutjerije en Lullistan, maar als Oranje er moet staan, staan ze er NIET.
Tsja maar we haalden de 8e finale maar. En we moeten de volgende wedstrijden idd winnen om door te komen, want we hebben al gelijk gespeeld tegen absolute B landen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:09 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Wanneer niet dan?![]()
Ongeslagen gekwalificeerd vorige keer en als de aankomende twee wedstrijden gewonnen worden is nederland ook al zo goed als zeker van plaatsing.
Ik vind elke redenering op basis van de wedstrijd tegen portugal al debiel.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:27 schreef knnth het volgende:
Portugal op 't WK, zo goed waren die ook weer niet.
En als je puur redeneert "plaatsing = goed" dan heb ik ook niet veel meer te zeggen, maar Luxemburg-uit, en die paar oostblok-wedstrijden waren nou ook niet echt geweldig. Net gewonnen, net gelijkspel, enz.
Het hoeft voor mij echt niet atractief, aanvallend en dominant (notabene woorden van MvB zelf!) te zijn, maar degelijk voetbal is toch niet te veel gevraagd? Wat MvB nu laat zien doet pijn aan de ogen.
ook niet het Van Nistelrooy incident?quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:48 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Het gaat hier over Marco van Basten en ik kan hem echt biks kwalijk nemen over de wedstrijd tegen portugal om dat die wedstrijd te absurd voor woorden was.
Twee wedstrijden minder goed gespeeld dan maar ontslag van de bondscoach?quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:27 schreef Grimm het volgende:
[..]
Tsja maar we haalden de 8e finale maar. En we moeten de volgende wedstrijden idd winnen om door te komen, want we hebben al gelijk gespeeld tegen absolute B landen.
Ik vindt al die rijtjes prachtig om te zien maar jullie zijn toch zeker niet de wedstrijden tegen Luxemburg, Slovenie etc. vergeten?
En ik vind die oefentripjes naar azie heel leuk maar waarom niet oefenen tegen een A land. Daar leer je veel meer van dan dat je 4-0 wint tegen thailand etc.
Ik heb heel eerlijk gezegd nog geen enkele goede wedstrijd onder van Basten gezien.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:50 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Twee wedstrijden minder goed gespeeld dan maar ontslag van de bondscoach?
Lekkere mentaliteit, daar zal nederland inderdaad een stik verder mee gaan komen.
Onder elke coach zijn slechte wedstrijden gespeeld zelfs onder michels en die is ook niet aan de kant gezet. Blijf het eens lekker in perspectief zien zeg. Het doel is plaatsing en dat is al 1 keer gelukt zonder problemen en voor de volgende plaatsing is er (nog) niks aan de hand.
Als het we uitgeschakeld zijn ga ik graag verder met kritiek.
Goed genoeg om zich ongeslagen te plaatsen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:52 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ik heb heel eerlijk gezegd nog geen enkele goede wedstrijd onder van Basten gezien.
Wat wil je nog meer dan winnen dan?quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:53 schreef knnth het volgende:
Het doel is niet alleen plaatsing maar ook het bouwen aan een nieuw team, nadat een hele lading ervaren spelers afscheid nam. Inmiddels is MvB drie jaar aan het bouwen, het einde is nog niet in zicht, en ondanks een surplus aan kwaliteit komt dat er niet uit.
Het dan allemaal goedvinden omdat we toch wel winnen is wel erg kortzichtig.
Mwah je wilt toch wel een beetje trots zijn op je voetbal elftal. Ik heb momenteel veel meer affectie met De Haan z'n kornuiten dan met Bassie z'n ajax-kliekje. Het herhaardelijk oproepen van Jaliens, Landzaat, De jong etc. begint me aardig de keel uit te hangen. Het gaat geen kant op met Van Basten.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:55 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Wat wil je nog meer dan winnen dan?![]()
Het is voetbal waar twee elftallen op een veld staan om wat te doen? Juist!!! Bingo het gaat om winnen!
Of wil je dat God persoonlijk naar de aarde komt om met een omhaal vanaf de middenstip een goal te maken op aangeven van Maradonna?![]()
Hij weet met deze spelers het resultaat te behalen waarvoor hij is aangenomen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:58 schreef Grimm het volgende:
[..]
Mwah je wilt toch wel een beetje trots zijn op je voetbal elftal. Ik heb momenteel veel meer affectie met De Haan z'n kornuiten dan met Bassie z'n ajax-kliekje. Het herhaardelijk oproepen van Jaliens, Landzaat, De jong etc. begint me aardig de keel uit te hangen. Het gaat geen kant op met Van Basten.
Tsja...Die greep z'n kans en bewees zijn kwaliteiten terwijl een hoop spelers bij Van Basten maar wat aanmodderen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 01:02 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Wat deed van Basten eigenlijk bij het EK88? Was dat ook niet een beetje rare beslissing?![]()
Hij was in elk geval verre van de nummer 1 spits.
Ik zeg niet dat het een goed resultaat is maar we zitten in het topic waar mensen vinden dat Van Basten ontslagen moet worden. Het is geen winst dus het is wat mij betreft niet goed, maar om de beste man hier te betichten van het slechste voetbal ooit en dat hij ontslagen moet worden gaat mij veel te ver. Zijn positie staat geen eens ter discussie wat mij betreft.quote:Op zaterdag 1 september 2007 01:05 schreef Grimm het volgende:
[..]
Tsja...Die greep z'n kans en bewees zijn kwaliteiten terwijl een hoop spelers bij Van Basten maar wat aanmodderen.
Vindt jij gelijke spelen tegen bulgarije, roemenie en macedonie een goed resultaat dan? ik vindt eigenlijk dat nl daar van had moeten winnen, ongeacht of je thuis of uit speelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |