Ik heb het er meer over dat er weinig echt goed uitgespeelde kansen zijn die ook nog binnen het 16 meter gebied komen. Let maar eens op de wedstrijden van Oranje, de aanval wordt altijd afgerond met een schot van buiten de 16 meter. (uitzonderingen daargelaten) Die schoten komen zowel van de middenvelders, verdedigers als de aanvallers.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:38 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Een van mijn "kritiekpunten" op dit Nederlands elftal is dat de verdedigende linie in aanvallend opzicht tekort komt. Daar kreeg ik als ik het me goed herinner nogal wat kritiek op toen ik dat zei maar volgens mij is het een beetje hetzelfde als wat jij nu zegt.
Ok, maar komt dat niet ook door dat we vaak tegen ploegen spelen die 8 of 9 man in of rond hun strafschopgebied hebben lopen?quote:Op donderdag 22 november 2007 16:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik heb het er meer over dat er weinig echt goed uitgespeelde kansen zijn die ook nog binnen het 16 meter gebied komen. Let maar eens op de wedstrijden van Oranje, de aanval wordt altijd afgerond met een schot van buiten de 16 meter. (uitzonderingen daargelaten) Die schoten komen zowel van de middenvelders, verdedigers als de aanvallers.
Dat valt best wel mee, de enige ploeg die dat deed was Luxemburg.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:44 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ok, maar komt dat niet ook door dat we vaak tegen ploegen spelen die 9 man in of rond hun strafschopgebied hebben lopen?
Wat ik zei was ook geen excuus maar een nuancering... Dat Albanië het goed deed tegen Nederland ben ik ook met je eens, heb ik ook al eens eerder gezegd trouwens. Maar ze lieten niet 90 minuten lang open aanvallend spel zien, als ik het me goed herinner.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat valt best wel mee, de enige ploeg die dat deed was Luxemburg.
Zelfs Albanie deed het voetballend nog gewoon goed tegen Nederland.
En dat mag natuurlijk geen excuus zijn met de kwaliteit die Nederland pretendeert te hebben.
Ik bedoelde ook niet dat jij het als excuus zag. (woorden in mijn mond enzoquote:Op donderdag 22 november 2007 16:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Wat ik zei was ook geen excuus maar een nuancering... Dat Albanië het goed deed tegen Nederland ben ik ook met je eens, heb ik ook al eens eerder gezegd trouwens. Maar ze lieten zeker niet 90 minuten lang open aanvallend spel zien.
Wat bedoel je precies met dat van woorden in je mond?quote:Op donderdag 22 november 2007 16:54 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet dat jij het als excuus zag. (woorden in mijn mond enzo)
Dat ben ik voor een groot deel wel met je eens.quote:Albanie bezit ook niet de kwaliteiten om tegen een normaal Oranje 90 minuten lang op de aanval te spelen, dat zou gewoon zelfmoord zijn.
Maar Nederland wist niets met de ruimte te doen als Albanie wel aan het aanvallen was en in de omschakeling was.
Jij ging ervanuit dat ik vond dat je het "met 9 man voor het doel hangen" als excuus gebruikte terwijl ik het in het algemeen bedoelde.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met dat van woorden in je mond?
Ik weet niet of ik daar vanuit ging, maar in ieder geval sorry voor het misverstand.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:57 schreef sjimz het volgende:
[..]
Jij ging ervanuit dat ik vond dat je het "met 9 man voor het doel hangen" als excuus gebruikte terwijl ik het in het algemeen bedoelde.
Die mening vind ik heel vervelend. Ik heb er geen problemen mee namelijk.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:03 schreef Tennessee het volgende:
heel vervelend als iemand steeds het huis is lelijk zegt als jij het eigenlijk wel kan waarderen
quote:Van Basten ontevreden over tweede helft
Marco van Basten erkende dat hij teleurgesteld was, maar dan vooral over de tweede helft. Na rust ging er te veel fout bij het Nederlands elftal, in de uitwedstrijd bij Belarus.
De bondscoach van Oranje was in eerste instantie niet zo pessimistisch gestemd. ,,De eerste helft was op zich goed", liet hij na afloop van het afsluitende EK-kwalificatieduel weten. ,,We creëerden kansen, er zat voetbal in het team, het zat goed in elkaar. Maar in de tweede helft werd het slordiger, chaotischer. Zeker na die snelle tegentreffer. Toen bleek bovendien dat Belarus best een gevaarlijke counterploeg is."
Zijn team, ging Van Basten verder, was na de achterstand niet in staat de rollen om te draaien. ,,Deze wedstrijden op niveau vergen honderd procent concentratie en inzet. Als dan enkele spelers verzaken, of de situatie iets te makkelijk opvatten, dan krijg je het voor je kiezen. Dan kunnen we vervallen tot een middelmatige ploeg."
De bondscoach hoopt desondanks met zijn ploeg lessen te kunnen trekken uit de nederlaag. ,,Het is niet zo dat we de kantjes eraf hebben gelopen, maar we maakten wel foutjes. We schakelden bijvoorbeeld niet snel genoeg om. Het is een slecht resultaat, al moeten we niet vergeten dat we natuurlijk wel enkele goede spelers misten. Het mag niettemin duidelijk zijn dat we al met al teleurgesteld zijn."
Bron: KNVB
Het kan aan de foto liggen maar ik vind dat hij er niet goed uit ziet. Heel erg moe. Kom op Marco! Laat je niet gek maken!quote:
Ken je hem al lang?quote:Op donderdag 22 november 2007 17:14 schreef DRD het volgende:
... Het is gewoon een arrogante man.
quote:Op donderdag 22 november 2007 17:40 schreef DRD het volgende:
[..]
Ja, al bijna 3,5 jaar..........hoezo?
Met jou probeer ik ook later nog wel weer eens een serieuze discussie...quote:Op donderdag 22 november 2007 17:40 schreef DRD het volgende:
[..]
Ja, al bijna 20 jaar..........hoezo?
Ik begin inderdaad nu een beetje chagrijnig te worden... Sorry... Ik ga wel even wat anders doen de rest van de avond... Nogmaals mijn excuus, fijne avond verder...quote:Op donderdag 22 november 2007 17:48 schreef DRD het volgende:
tsja. 3,5 als bondscoach..........20 jaar als mens. Wist niet welk antwoord je wilde.....
En laat dat serieus discussieren met mij maar zitten. Ik ga geen pogingen doen om nog heel erg uitgebreid en inhoudelijk op jou te reageren.
Hoeft je niet te excuseren, maar de hele manier waarop jij discusieerd en vooral de stelligheid waamee je jouw visie keer op keer neerlegt, zorgen er voor mij voor dat er weinig te discussieren valt. Dus lees ik het wel, maar reageer ik niet. Bespaart ons beide tijd en moeite.quote:Op donderdag 22 november 2007 17:52 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik begin inderdaad nu een beetje chagrijnig te worden... Sorry... Ik ga wel even wat anders doen de rest van de avond... Nogmaals mijn excuus, fijne avond verder...
Nee, jij weet dus echt niet wat een feit is ...quote:Op donderdag 22 november 2007 16:36 schreef M0NTANA het volgende:
Nederland speelt gewoon slecht, dat is geen mening maar een feit.
Slechts 1-0 tegen Albanië, Luxemburg (tweemaal) en Slovenië is slecht, dat is geen mening maar een feit.
Maar denk je dat dat door MvB komt of door een onvermogen van nederlandse spelers (op een enkeling na; die enkelingen worden wel geselecteerd) een man te passeren?quote:Op donderdag 22 november 2007 16:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik heb het er meer over dat er weinig echt goed uitgespeelde kansen zijn die ook nog binnen het 16 meter gebied komen. Let maar eens op de wedstrijden van Oranje, de aanval wordt altijd afgerond met een schot van buiten de 16 meter. (uitzonderingen daargelaten) Die schoten komen zowel van de middenvelders, verdedigers als de aanvallers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |