abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54784144
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:38 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Een van mijn "kritiekpunten" op dit Nederlands elftal is dat de verdedigende linie in aanvallend opzicht tekort komt. Daar kreeg ik als ik het me goed herinner nogal wat kritiek op toen ik dat zei maar volgens mij is het een beetje hetzelfde als wat jij nu zegt.
Ik heb het er meer over dat er weinig echt goed uitgespeelde kansen zijn die ook nog binnen het 16 meter gebied komen. Let maar eens op de wedstrijden van Oranje, de aanval wordt altijd afgerond met een schot van buiten de 16 meter. (uitzonderingen daargelaten) Die schoten komen zowel van de middenvelders, verdedigers als de aanvallers.
pi_54784209
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:41 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik heb het er meer over dat er weinig echt goed uitgespeelde kansen zijn die ook nog binnen het 16 meter gebied komen. Let maar eens op de wedstrijden van Oranje, de aanval wordt altijd afgerond met een schot van buiten de 16 meter. (uitzonderingen daargelaten) Die schoten komen zowel van de middenvelders, verdedigers als de aanvallers.
Ok, maar komt dat niet ook door dat we vaak tegen ploegen spelen die 8 of 9 man in of rond hun strafschopgebied hebben lopen?
pi_54784243
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:44 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ok, maar komt dat niet ook door dat we vaak tegen ploegen spelen die 9 man in of rond hun strafschopgebied hebben lopen?
Dat valt best wel mee, de enige ploeg die dat deed was Luxemburg.
Zelfs Albanie deed het voetballend nog gewoon goed tegen Nederland.
En dat mag natuurlijk geen excuus zijn met de kwaliteit die Nederland pretendeert te hebben.
pi_54784298
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:46 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat valt best wel mee, de enige ploeg die dat deed was Luxemburg.
Zelfs Albanie deed het voetballend nog gewoon goed tegen Nederland.
En dat mag natuurlijk geen excuus zijn met de kwaliteit die Nederland pretendeert te hebben.
Wat ik zei was ook geen excuus maar een nuancering... Dat Albanië het goed deed tegen Nederland ben ik ook met je eens, heb ik ook al eens eerder gezegd trouwens. Maar ze lieten niet 90 minuten lang open aanvallend spel zien, als ik het me goed herinner.
pi_54784365
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:50 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Wat ik zei was ook geen excuus maar een nuancering... Dat Albanië het goed deed tegen Nederland ben ik ook met je eens, heb ik ook al eens eerder gezegd trouwens. Maar ze lieten zeker niet 90 minuten lang open aanvallend spel zien.
Ik bedoelde ook niet dat jij het als excuus zag. (woorden in mijn mond enzo )
Albanie bezit ook niet de kwaliteiten om tegen een normaal Oranje 90 minuten lang op de aanval te spelen, dat zou gewoon zelfmoord zijn.
Maar Nederland wist niets met de ruimte te doen als Albanie wel aan het aanvallen was en in de omschakeling was.
pi_54784403
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:54 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook niet dat jij het als excuus zag. (woorden in mijn mond enzo )
Wat bedoel je precies met dat van woorden in je mond?
quote:
Albanie bezit ook niet de kwaliteiten om tegen een normaal Oranje 90 minuten lang op de aanval te spelen, dat zou gewoon zelfmoord zijn.
Maar Nederland wist niets met de ruimte te doen als Albanie wel aan het aanvallen was en in de omschakeling was.
Dat ben ik voor een groot deel wel met je eens.
pi_54784443
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:56 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met dat van woorden in je mond?
Jij ging ervanuit dat ik vond dat je het "met 9 man voor het doel hangen" als excuus gebruikte terwijl ik het in het algemeen bedoelde.
pi_54784467
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:57 schreef sjimz het volgende:

[..]

Jij ging ervanuit dat ik vond dat je het "met 9 man voor het doel hangen" als excuus gebruikte terwijl ik het in het algemeen bedoelde.
Ik weet niet of ik daar vanuit ging, maar in ieder geval sorry voor het misverstand.
pi_54784473
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:03 schreef Tennessee het volgende:

heel vervelend als iemand steeds het huis is lelijk zegt als jij het eigenlijk wel kan waarderen
Die mening vind ik heel vervelend. Ik heb er geen problemen mee namelijk.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_54784582
quote:
Van Basten ontevreden over tweede helft

Marco van Basten erkende dat hij teleurgesteld was, maar dan vooral over de tweede helft. Na rust ging er te veel fout bij het Nederlands elftal, in de uitwedstrijd bij Belarus.

De bondscoach van Oranje was in eerste instantie niet zo pessimistisch gestemd. ,,De eerste helft was op zich goed", liet hij na afloop van het afsluitende EK-kwalificatieduel weten. ,,We creëerden kansen, er zat voetbal in het team, het zat goed in elkaar. Maar in de tweede helft werd het slordiger, chaotischer. Zeker na die snelle tegentreffer. Toen bleek bovendien dat Belarus best een gevaarlijke counterploeg is."

Zijn team, ging Van Basten verder, was na de achterstand niet in staat de rollen om te draaien. ,,Deze wedstrijden op niveau vergen honderd procent concentratie en inzet. Als dan enkele spelers verzaken, of de situatie iets te makkelijk opvatten, dan krijg je het voor je kiezen. Dan kunnen we vervallen tot een middelmatige ploeg."

De bondscoach hoopt desondanks met zijn ploeg lessen te kunnen trekken uit de nederlaag. ,,Het is niet zo dat we de kantjes eraf hebben gelopen, maar we maakten wel foutjes. We schakelden bijvoorbeeld niet snel genoeg om. Het is een slecht resultaat, al moeten we niet vergeten dat we natuurlijk wel enkele goede spelers misten. Het mag niettemin duidelijk zijn dat we al met al teleurgesteld zijn."

Bron: KNVB
pi_54784671
Zou ook raar zijn als ie stond te juichen als een kind in de ballenbak.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_54784719
Stukje van KNVB van hierboven:

Van Basten ziet het niet. Gisteren heb ik met pen en papier erbij gezeten. Ik heb één kans gezien voor rust: Koevermans, die afgekeurd werd vanwege buitenspel. Verder alleen maar schoten uit de tweede en de derde lijn. En een aantal ballen die voorkomen of bijna voorkomen, waar uiteindelijk een Wit-Rus tussen zat. Dat zijn geen kansen. Het "zat niet goed in elkaar". Het was vooral Van der Vaart die dingen bereikte. Wederom speculeren op individuele klasse.

Daarom ben ik Van Basten het meest zat: Hij praat alles recht wat krom is, hij is absoluut niet realistisch. De eerste helft was zeker niet slecht, maar ga niet zeggen dat we kansen hebben gecreerd. Het is minachting en neerbuigend naar je publiek, alsof wij te achtelijk zijn zelf de waarheid te zien. Het is gewoon een arrogante man.
pi_54784736
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:07 schreef Tennessee het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Het kan aan de foto liggen maar ik vind dat hij er niet goed uit ziet. Heel erg moe. Kom op Marco! Laat je niet gek maken!
pi_54784824
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:14 schreef DRD het volgende:
... Het is gewoon een arrogante man.
Ken je hem al lang?
pi_54785135
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:21 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ken je hem al lang?
Ja, al bijna 3,5 jaar..........hoezo?
pi_54785137
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:21 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ken je hem al lang?
Ja, al bijna 20 jaar..........hoezo?
pi_54785183
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:40 schreef DRD het volgende:

[..]

Ja, al bijna 3,5 jaar..........hoezo?
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:40 schreef DRD het volgende:

[..]

Ja, al bijna 20 jaar..........hoezo?
Met jou probeer ik ook later nog wel weer eens een serieuze discussie...
pi_54785243
tsja. 3,5 als bondscoach..........20 jaar als mens. Wist niet welk antwoord je wilde.....

En laat dat serieus discussieren met mij maar zitten. Ik ga geen pogingen doen om nog heel erg uitgebreid en inhoudelijk op jou te reageren.
  donderdag 22 november 2007 @ 17:51:35 #194
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_54785290
Bouma, Mathijssen, Ooijer, Van Bommel ... alsjeblieft zeg ... doe ff normaal! Dergelijke kneuzen horen niet in oranje!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_54785308
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:48 schreef DRD het volgende:
tsja. 3,5 als bondscoach..........20 jaar als mens. Wist niet welk antwoord je wilde.....

En laat dat serieus discussieren met mij maar zitten. Ik ga geen pogingen doen om nog heel erg uitgebreid en inhoudelijk op jou te reageren.
Ik begin inderdaad nu een beetje chagrijnig te worden... Sorry... Ik ga wel even wat anders doen de rest van de avond... Nogmaals mijn excuus, fijne avond verder...
pi_54785396
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:52 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik begin inderdaad nu een beetje chagrijnig te worden... Sorry... Ik ga wel even wat anders doen de rest van de avond... Nogmaals mijn excuus, fijne avond verder...
Hoeft je niet te excuseren, maar de hele manier waarop jij discusieerd en vooral de stelligheid waamee je jouw visie keer op keer neerlegt, zorgen er voor mij voor dat er weinig te discussieren valt. Dus lees ik het wel, maar reageer ik niet. Bespaart ons beide tijd en moeite.
pi_54785460
Als Van Basten de tijd terug kon draaien, zou hij dan weer bondscoach worden? Van volksheld naar schlemiel in drie jaar tijd.
  donderdag 22 november 2007 @ 18:14:51 #198
188728 Lyzio
why do we fall
pi_54785654
Ik blijf toch bij de stelling dat van Basten niet all bad is. Hij heeft ten eerste het lef gehad om de "oude garde" voor wat het was te laten en te starten met een zogeheten nieuwe generatie. Toen liep ook iedereen nog met hem weg. En was het Nederlands Elftal weer van het volk, het was weer van ons. Met van Basten aan het roer gingen we mooie tijden tegemoet.

Nu moeten we als eerste eens even in ogenschouw nemen dat starten met een nieuwe generatie niet alleen veel moed kost, maar ook enorm veel tijd. Op vriendschappelijke- en kwalificatiewedstrijden na kun je niet met de groep werken. Hoeveel keer in een jaar is dat? Misschien 7 of 8 keer. Ik ga hem hier niet puur verdedigen, maar het lijkt wel alsof we allemaal vergeten dat dit nou eenmaal tijd kost. Dat hij daar zelf fouten in heeft gemaak, zal ik als eerste toegeven.

Seedorf, van Bommel, van Nistelrooy en in mindere mate Makaay zo aan de kant schuiven raakt het asociale. Hautain zelfs. Dat is niet goed te praten, en daar breng je je team (en land in dit geval) alleen maar schade mee. Want wat hadden we graag een van Bommel in het team, of zelfs Davids. Nee, van Basten probeert het met de Zeeuw -die het overigens niet onaardig doet- en Engelaar. Leuk voor die jongen, maar zo iets hoort natuurlijk van je lang zal ze leven niet in Oranje.

Dan zeuren mensen de hele tijd over 4-4-2 of 4-3-3. Heren, Oranje is groot geworden met 4-3-3. Ja, maar dan moet je wel de spelers hebben en ze op de goede plaats zetten. Klopt. Ook hier slaat San Marco af en toe de plank flink mis. Maar dat wilt niet zeggen dat we geen buitenspelers hebben. Op de linkerkant kunnen Arjen Robben en Ryan Babel uitstekend uit de voeten en aan de rechterkant kan bijvoorbeeld een van Persie zich leuk manifesteren. En waarom geen van der Meyde oproepen voor die rechterkant? Bassie houdt wel van wat variatie. Dat gebeurde niet en Van der Vaart kwam op rechts, of zelfs Kuyt. Allemaal rare beslissingen.

De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat de rest van het veld in het algemeen vrij "normaal" staat. Het feit daargelaten dat daar andere spelers zouden moeten staan (refererend naar van Bommel, Davids enz.), maar de vervangers staan daar omdat dat logisch is. Ook de verdediging heeft zelden fout gestaan. Het is gewoon zo dat het Nederlands Elftal niet over een Europese, dan wel wereldtop, verdediging beschikt. En daarbij zijn we het minst gepasseerde land van Europa. Jaja, scorebordjournalistiek misschien, maar feiten liegen niet.

De magere resultaten in de kwalificatiereeks kan ik ook enigzins mee leven. Luxemburg, Andorra, Wit-Rusland, Albanië. Het zijn geen fijne tegenstanders om tegen te voetballen. Zeker niet met frivole spelers als Sneijder, van der Vaart, Seedorf en Robben. Daarbij verging het de andere grootmachten vaak evenmin goed tegen de voetbaldwergen. Je zult zien dat het Nederlands Elftal stukken beter speelt tegen landen die wél willen voetballen. Meer ruimte, creativiteit dat zegeviert enzovoort, enzovoorts. Laten we nou met z'n allen eens blij zijn dat we naar Oostenrijk en Zwitserland gaan.

Zo erg is 't allemaal niet.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 november 2007 @ 18:19:18 #199
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_54785781
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:36 schreef M0NTANA het volgende:

Nederland speelt gewoon slecht, dat is geen mening maar een feit.

Slechts 1-0 tegen Albanië, Luxemburg (tweemaal) en Slovenië is slecht, dat is geen mening maar een feit.
Nee, jij weet dus echt niet wat een feit is ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 november 2007 @ 18:21:18 #200
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_54785833
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:41 schreef sjimz het volgende:

[..]

Maar denk je dat dat door MvB komt of door een onvermogen van nederlandse spelers (op een enkeling na; die enkelingen worden wel geselecteerd) een man te passeren?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')