abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:18:34 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53970056
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53970102
Voorgaande topic: Het Marco van Basten topic #29: Het EK komt dichterbij!

Marco van Basten

Functie: Bondscoach
Geboorteplaats: Utrecht
Geboortedatum: 31-10-1964
Debuut als Bondscoach: 29-07-2004

Marco van Basten maakt in 1982 op 17-jarige leeftijd bij Ajax zijn debuut in het betaald voetbal. In het competitieduel met NEC vervangt hij in de tweede helft zijn grote voorbeeld Johan Cruijff. In het eerste volledige seizoen dat hij voor Ajax uitkomt (1983/'84), wordt Van Basten meteen topscorer van Nederland. In totaal speelt hij 172 wedstrijden voor Ajax, waarin hij 153 keer scoort. Naast drie landstitels en drie KNVB bekers verovert de aanvaller in 1987 de Europa Cup II als Ajax in Athene het Oost-Duitse Lokomotiv Leipzig met 1-0 verslaat. De winnende treffer komt op naam van Van Basten die met het hoofd scoort.

Na zes seizoenen Ajax verhuist de Utrechtse spits in de zomer van 1987 naar AC Milan. In Italië groeit hij uit tot een spits van wereldfaam. Met het Hollandse toptrio Gullit-Van Basten-Rijkaard rijgt Milan de successen aaneen. Hoogepunt zijn de twee gewonnen Europa Cup I-finales. In 1989 rolt Milan in Barcelona Steaua Boekarest op: 2-0. Van Basten en Gullit scoren ieder tweemaal. Een jaar later is Milan te sterk voor Benfica (1-0), dankzij de enige goal van Rijkaard. Van Basten scoort voor Italiaanse begrippen uitzonderlijk veel. In 148 duels voor Milan is hij 90 keer trefzeker.

De interlandcarrière van Van Basten telt 58 wedstrijden waarin hij 24 doelpunten maakt. Hij debuteert op 7 september 1983 in Oranje, onder bondscoach Kees Rijvers. IJsland is de tegenstander. In zijn volgende interland, twee weken later, maakt Van Basten in en tegen België (1-1) zijn allereerste oranjegoal.

Zijn grootste succes met Oranje beleeft Van Basten in 1988 als het Nederlands elftal de Europese titel verovert. Van Basten is door bondscoach Rinus Michels aanvankelijk tot een invallersrol veroordeeld, maar krijgt in het tweede groepsduel met Engeland (3-1) alsnog een basisplaats. Hij scoort prompt drie keer. Ook in de halve finale tegen Duitsland (2-1) en de finale tegen de Sovjet-Unie (2-0) is Van Basten trefzeker. Met vijf goals wordt hij EK-topscorer. De aanvaller is ook actief op het WK 1990 en het EK 1992. Zijn laatste interland speelt Van Basten op 14 oktober 1992, thuis tegen Polen.

Een slepende enkelblessure noopt hem op 17 augustus 1995 tot het definitief beëindigen van zijn actieve voetballoopbaan.

In het najaar van 2002 maakt Marco van Basten zijn 'rentree' in de voetbalwereld met deelname aan de cursus Cursus Coach Betaald Voetbal. Deze cursus rondt hij in de zomer van 2003 met goed gevolg af. Met het diploma op zak treedt Van Basten in dienst bij Ajax als assistent-trainer van het beloftenteam. Met ingang van het seizoen 2004/'05 is Marco van Basten aan de KNVB verbonden als bondscoach van het Nederlands elftal.

Interlands: 58 (24 doelpunten)

Debuut als international: 7 september 1983 - Nederland-IJsland 3-0

Laatste wedstrijd als international: 14 oktober 1992 - Nederland-Polen 2-2

Carrière als speler:

EDO (1970-1971)
UVV (1971-1980)
Elinkwijk (1980-1981)
Ajax (1981-1987)
AC Milan (1987-1995).

Erelijst als speler:

Ajax;
Landskampioen: 1982, 1983, 1985
Winnaar KNVB-beker: 1983, 1986, 1987
Europa Cup II: 1987

AC Milan;
Landskampioen: 1988, 1992, 1993, 1994
Europa Cup I: 1989, 1990
Italiaanse supercup: 1988, 1992, 1993, 1994
Wereldbeker: 1989, 1990

Nederlands elftal;
Europees kampioen: 1988

Overig;
Topscorer van Nederland: 1984, 1985, 1986, 1987
Topscorer van Italië: 1990, 1992
Topscorer van Europa: 1986
Europees voetballer van het jaar: 1988, 1989, 1992
Wereld voetballer van het jaar: 1988, 1989, 1992

Carrière als trainer:

Jong Ajax: 2003-2004
KNVB (bondscoach): 2004-

Erelijst als trainer:

Jong Ajax;
Kampioen: 2004
Winnaar Amstel Cup beloften: 2004

Nederlands elftal;
Deelname WK 2006 (achtste finales)

Resultaat als bondscoach:

Kwalificatie WK 2006:
08 September 2004 Nederland - Tsjechië 2 - 0
09 Oktober 2004 Macedonië - Nederland 2 - 2
13 Oktober 2004 Nederland - Finland 3 - 1
17 November 2004 Andorra - Nederland 0 - 3
26 Maart 2005 Roemenië - Nederland 0 - 2
30 Maart 2005 Nederland - Armenië 2 - 0
04 Juni 2005 Nederland - Roemenië 2 - 0
08 Juni 2005 Finland - Nederland 0 - 4
03 September 2005 Armenië - Nederland 0 - 1
07 September 2005 Nederland - Andorra 4 - 0
08 Oktober 2005 Tsjechië - Nederland 0 - 2
12 Oktober 2005 Nederland - Macedonië 0 - 0
Totaal 12 gespeeld, 10 gewonnen, 2 gelijk, 0 verloren, 27 goals vóór, 3 tegen.

WK 2006
11 Juni 2006 Servië/Montenegro - Nederland 0 - 1
16 Juni 2006 Nederland - Ivoorkust 2 - 1
21 Juni 2006 Nederland - Argentinië 0 - 0
25 Juni 2006 Portugal - Nederland 1 - 0
Totaal 4 gespeeld, 2 gewonnen, 1 gelijk, 1 verloren, 3 goals vóór, 2 goals tegen

Kwalificatie Euro2008;
02 September 2006 Luxemburg - Nederland 0 - 1
06 September 2006 Nederland - Wit-Rusland 3 - 0
07 Oktober 2006 Bulgarije - Nederland 1 - 1
11 Oktober 2006 Nederland - Albanië 2 - 1
24 Maart 2007 Nederland - Roemenië 0 - 0
28 Maart 2007 Slovenië - Nederland 0 - 1
08 September 2007 Nederland - Bulgarije 2 - 0
12 September 2007 Albanië - Nederland 0 - 1
13 Oktober 2007 Roemenië - Nederland 1 - 0
Totaal 9 gespeeld, 6 gewonnen, 2 gelijk, 1 verloren, 10 goals vóór, 3 tegen

Totaal Oranje onder Van Basten (oefenwedstrijden niet meegerekend)

25 gespeeld, 18 gewonnen, 5 gelijk en 2 verloren

(met dank aan www.knvb.nl www.fifa.com en www.uefa.com)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:24:02 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53970140
deel 30 zelfs al
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_53970154
En gelijk ontopic graag. Na de TT wil ik geen gezeur om de OP.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_53970194
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:24 schreef borisz het volgende:
deel 30 zelfs al
t wordt s tijd dat hij idd ontslagen wordt
De toon van de muziek bepaalt alles in het leven
Wie faalt die straalt
pi_53970208
Eens met de TT.
pi_53970260
Laat hem maar blijven. Als hij ontslagen wordt, komt 'ie bij Ajax. Zou Montana dat stiekem willen?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_53970272
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:30 schreef Suijk het volgende:
Laat hem maar blijven. Als hij ontslagen wordt, komt 'ie bij Ajax. Zou Montana dat stiekem willen?
Droomscenario!

[ Bericht 2% gewijzigd door En1gma op 16-10-2007 15:36:36 ]
pi_53970292
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:30 schreef Suijk het volgende:
Tuurlijk, dan gaan Montana en ik samen naar de eerste training een bos bloemen brengen en hem feliciteren met zijn droombaan.
pi_53970589
Eens met TT

Heb gehoord dat er in Amsterdam nog een plekkie vrij is, lijkt me wel wat voor Marco.!
sowwy Montana.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53970675
Eens met de TT, dit is de enige juiste reeks!
quote:
Strafrondje voor André Ooijer

KATWIJK - André Ooijer deelde dinsdagmorgen op de training van het Nederlands elftal een flinke tik uit aan Klaas-Jan Huntelaar. Het kwam de verdediger te staan op een reprimande van bondscoach Marco van Basten.

Bovendien moest hij het partijspel verlaten om een strafrondje te lopen.

Van Basten: "Het was teveel van het goede. Het is niet professioneel om zoiets te doen, zeker niet op de dag voor de wedstrijd. Maar we hebben natuurlijk wel verloren afgelopen weekeinde, misschien heeft dat er iets mee te maken. Maar het is niet goed te praten. Met zo'n overtreding kun je iemand blesseren en dat is niet professioneel."
Wat een schattige straf weer van Marco
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_53970698
Klote ooijer doe dat in de wedstrijd mongool
AFC AJAX
pi_53970885
Ik ben het gewoon eens met de stelling, ik vind dat V Basten lang genoeg de tijd heeft gehad om dit elftal aan het voetballen te krijgen. Ik vind dat er totaal geen progressie is geboekt. Er is met mazzel van een paar landen gewonnen waar je gewoon eenvoudig van moet winnen met het materiaal dat oranje ter beschikking heeft. Die overwinningen verbloemen het enorm slechte spel van het huidige oranje.
Ik hoop dat we met een andere coach richting EK gaan, want met V Basten zie ik het niet zitten. Hij houdt vast aan een systeem dat met het huidige materiaal niet werkt, en daar stoor ik mij enorm aan.
Bovendien is het helemaal geen zak meer aan om naar oranje te kijken, je wordt er gewoon droevig van.

[ Bericht 2% gewijzigd door RayMania op 16-10-2007 19:17:12 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53971034
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:21 schreef Tennessee het volgende:
Voorgaande topic: Het Marco van Basten topic #29: Het EK komt dichterbij!

Totaal Oranje onder Van Basten (oefenwedstrijden niet meegerekend)

25 gespeeld, 18 gewonnen, 5 gelijk en 2 verloren
Prachtige cijfers.
Gezien die cijfers en de spelers die we tot onze beschikking hebben moet een EK-titel mogelijk zijn. Zo niet, dan proberen we in 2010 gewoon het WK te winnen. En zo verder.
Succes Marco.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:38:45 #15
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53971296
Hoop dat een moderator alle off topic-rommel kan verwijderen, zodat we hier weer gewoon kunnen dicussiëren over het functioneren van Marco van Basten. Gaan we winnen van Slovenië? Zullen we goed spelen? Welk systeem wordt er gehanteerd? En wie zullen er worden opgesteld?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53971816
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 16:38 schreef M0NTANA het volgende:
Hoop dat een moderator alle off topic-rommel kan verwijderen, zodat we hier weer gewoon kunnen dicussiëren over het functioneren van Marco van Basten. Gaan we winnen van Slovenië?Ja Zullen we goed spelen?Een helftje, misschien 60min Welk systeem wordt er gehanteerd?Is het gras groen? En wie zullen er worden opgesteld?Stekelenburg, Melchiot, Heitinga, Ooijer, Bouma, Sneijder, De Zeeuw, van Bronkhorst, Van Persie, Huntelaar, Van der Vaart..
pi_53971823
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 16:56 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Wie ik ben doet er niet toe. Het gaat om wat ik zeg en niet wie ik ben. Onzin topics horen in ONZ en de bondscoach Marco van Basten-topic hoort in VBL. Zolang deze topic een onzin TT en een onzin OP heeft krijg je hier onzin discussies want dan is alleen onzin on-topic. Wil je nou echt beweren dat de TT en OP van deze topic méér aanzetten tot inhoudelijke discussie dan gerel? Waarom is het dan mijn schuld?
Ja jij begon erover jullie weten niet wie ik ben en wat ik heb meegemaakt.Het is een voetbal topic, en voetbal hoef niet altijd positief maar ook negatief te zijn. Dus als we willen discusseren over dat Van Basten te kort komt als Bondscoach moeten wij dat kunnen. In Onzin zitten ze helemaal niet op zulke topics te wachten.
AFC AJAX
pi_53971916
quote:
Van Basten wil Slovenië slopen via de flanken
16 oktober 2007

Het Nederlands elftal heeft op weg naar het EK van 2008 nog zeven punten nodig. In de eerste van de drie overgebleven kwalificatiewedstrijden treft Oranje woensdag Slovenië. Het credo van de bondscoach voor dat duel is simpel. "De nadruk zal liggen op aanvallen", aldus Marco van Basten.

In de denkwereld van de bondscoach krijgt dat voornemen vooral zijn weerslag op de verdediging. De laatste linie van Oranje zal tegen de Slovenen een ander uiterlijk hebben dan in de laatste, verloren wedstrijd tegen Roemenië.

Van Basten denkt aanvallende backs nodig te hebben om de Slovenen te slopen, waardoor John Heitinga en Wilfred Bouma - de backs tegen Roemenië - woensdagavond hoogstwaarschijnlijk op een andere positie spelen.

Van Basten: "Door het verlies tegen Roemenië is het nu noodzaak om te winnen en dus moeten we aanvallen. Dan kun je kiezen voor een ander systeem of voor een andere invulling qua spelers. Wij kiezen voor andere spelers in de defensie. Omdat zij waarschijnlijk met twee spitsen spelen, komen bij ons de flanken vrij. Daar moeten we dus goede voetballers neerzetten."

De laatste training voor het kwalificatieduel stond voor een groot deel in het teken van een partijspel. Bij de ploeg met de oranje hesjes - doorgaans de basisploeg - voetbalden John Heitinga, Urby Emanuelson en Nigel de Jong. Bij wit waren dat Wilfred Bouma, André Ooijer en Kew Jaliens. Het lijkt waarschijnlijk dat Emanuelson en De Jong woensdag een kans krijgen als vleugelverdedigers - juist omdat zij, als geboren middenvelders, voor meer voetballend vermogen zorgen.

Het is echter de vraag voor welk centraal duo Van Basten kiest. Bouma was tegen Roemenië de beste man op het veld en is linksbenig. Hij lijkt de aangewezen vervanger voor de geschorste Joris Mathijsen. De keuze voor de laatste verdediger gaat daardoor waarschijnlijk tussen Ooijer en Heitinga.

Behalve in verdedigend opzicht moet Van Basten ook zijn middenveld en aanval aanpassen. Giovanni van Bronckhorst en Ruud van Nistelrooy zijn geschorst, waardoor er twee posities vrijkomen. De bondscoach liet doorschemeren zelfs heil te zien in een elftal met daarin Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder en Clarence Seedorf. "Dat zou zomaar kunnen", aldus Van Basten. Eerder noemde hij het niet reëel om met die drie tezamen te voetballen.

De van een schorsing teruggekeerde Robin van Persie keert - afgaand op de laatste training - terug als rechterflankaanvaller. Klaas Jan Huntelaar wordt diepe spits en Van der Vaart start hoogstwaarschijnlijk als linksbuiten. Het middenveld bestaat in dat geval uit Sneijder, Demy de Zeeuw en Seedorf.

Van Basten keek dinsdag ook nog even terug op het duel met Roemenië, van afgelopen zaterdag. In die wedstrijd - de eerste kwalificatie-interland die Van Basten verloor - voetbalde Oranje één helft goed, maar was het verval na rust groot. "In de tweede helft vergaten we te voetballen. Dat gebeurt soms en daar werken we aan."

Dat er niemand in het veld de verantwoordelijkheid nam om het duel te laten kantelen, verbaasde Van Basten niet zoveel. "Ik heb zelf ook vrij lang gevoetbald en toen was het ook niet altijd zo dat er iemand in het veld opstond. Dat gebeurt nu eenmaal niet altijd. Maar dat wil echt niet zeggen dat deze groep niet capabel is of zo."

Vermoedelijke opstelling: Stekelenburg; De Jong, Heitinga, Bouma en Emanuelson; Sneijder, De Zeeuw en Seedorf; Van Persie, Huntelaar en Van der Vaart.
Sneijder, Seedorf, van der Vaart en van Persie .
pi_53971924
quote:
Het is een voetbal topic, en voetbal hoef niet altijd positief maar ook negatief te zijn. Dus als we willen discusseren over dat Van Basten te kort komt als Bondscoach moeten wij dat kunnen. In Onzin zitten ze helemaal niet op zulke topics te wachten.
Het is dé Marco van Basten topic in VBL. Montana wist dat dit zou gaan gebeuren als hij de TT weer "Marco van Basten moet ontslagen worden" zou noemen, net als een paar andere mensen die er op zaten te wachten om weer verder te kunnen rellen. Montana doet er zelfs nog een schepje bovenop door in zijn openingspost gewoon te liegen over de voorgaande delen. Deze hele topic is bedoeld om te rellen en niet om inhoudelijk te discusseren, dat geeft hij zelf toe. Ga nou niet mij de schuld geven, je moet echt bij montana zijn.

[ Bericht 19% gewijzigd door RayMania op 16-10-2007 19:17:20 ]
pi_53971999
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 17:16 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

zou wel mooi zijn
AFC AJAX
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:27:06 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_53972028
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 17:24 schreef BonJovi het volgende:

zou wel mooi zijn
Zeker, als ie Van Persie maar niet weer als rechtsbuiten laat spelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_53972455
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 17:16 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Én Huntelaar! Ik ben echt blij dat (als) we die nou eens te zien krijgen... Moet ie het wel goed doen natuurlijk!
pi_53972561
Zijn er trouwens mensen die vinden dat de stemming in deze topic niét bedorven is door de obsessie met "Marco van Basten moet ontslagen worden"? Of dat die TT en OP niet juist bedoeld zijn om het soort reacties uit te lokken waar nu over geklaagd wordt? Als je deze discussie niet wil, waarom dan wéér die TT en OP, deze keer zelfs met rasechte geschiedsvervalsing? Waarom eerst uitlokken en dan gaan zeuren over de reacties die je zelf uitlokt?
pi_53972760
= Kappen, ga ontopic. Klagen mag je in Feedback, of spreek de FA's aan ofzo =

[ Bericht 63% gewijzigd door RayMania op 16-10-2007 18:14:51 ]
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:12:17 #25
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_53972765
Bouma ... nou dan is een nederlaag verzekerd!

Bassie kan niet anders dan 4 - 3 - 3 (anders verliest hij zijn geloofwaardigheid) maar wil ook geen fatsoenlijke spelers opstellen én als hij al fatsoenlijke spelers opstelt dan weigert hij ze op een goede manier te gebruiken.

Het is gewoon zielig dat de knvb met een clown het legioen zoet wil houden!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')