abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53634636

Marco van Basten

Functie: Bondscoach
Geboorteplaats: Utrecht
Geboortedatum: 31-10-1964
Debuut als Bondscoach: 29-07-2004

Marco van Basten maakt in 1982 op 17-jarige leeftijd bij Ajax zijn debuut in het betaald voetbal. In het competitieduel met NEC vervangt hij in de tweede helft zijn grote voorbeeld Johan Cruijff. In het eerste volledige seizoen dat hij voor Ajax uitkomt (1983/'84), wordt Van Basten meteen topscorer van Nederland. In totaal speelt hij 172 wedstrijden voor Ajax, waarin hij 153 keer scoort. Naast drie landstitels en drie KNVB bekers verovert de aanvaller in 1987 de Europa Cup II als Ajax in Athene het Oost-Duitse Lokomotiv Leipzig met 1-0 verslaat. De winnende treffer komt op naam van Van Basten die met het hoofd scoort.

Na zes seizoenen Ajax verhuist de Utrechtse spits in de zomer van 1987 naar AC Milan. In Italië groeit hij uit tot een spits van wereldfaam. Met het Hollandse toptrio Gullit-Van Basten-Rijkaard rijgt Milan de successen aaneen. Hoogepunt zijn de twee gewonnen Europa Cup I-finales. In 1989 rolt Milan in Barcelona Steaua Boekarest op: 2-0. Van Basten en Gullit scoren ieder tweemaal. Een jaar later is Milan te sterk voor Benfica (1-0), dankzij de enige goal van Rijkaard. Van Basten scoort voor Italiaanse begrippen uitzonderlijk veel. In 148 duels voor Milan is hij 90 keer trefzeker.

De interlandcarrière van Van Basten telt 58 wedstrijden waarin hij 24 doelpunten maakt. Hij debuteert op 7 september 1983 in Oranje, onder bondscoach Kees Rijvers. IJsland is de tegenstander. In zijn volgende interland, twee weken later, maakt Van Basten in en tegen België (1-1) zijn allereerste oranjegoal.

Zijn grootste succes met Oranje beleeft Van Basten in 1988 als het Nederlands elftal de Europese titel verovert. Van Basten is door bondscoach Rinus Michels aanvankelijk tot een invallersrol veroordeeld, maar krijgt in het tweede groepsduel met Engeland (3-1) alsnog een basisplaats. Hij scoort prompt drie keer. Ook in de halve finale tegen Duitsland (2-1) en de finale tegen de Sovjet-Unie (2-0) is Van Basten trefzeker. Met vijf goals wordt hij EK-topscorer. De aanvaller is ook actief op het WK 1990 en het EK 1992. Zijn laatste interland speelt Van Basten op 14 oktober 1992, thuis tegen Polen.

Een slepende enkelblessure noopt hem op 17 augustus 1995 tot het definitief beëindigen van zijn actieve voetballoopbaan.

In het najaar van 2002 maakt Marco van Basten zijn 'rentree' in de voetbalwereld met deelname aan de cursus Cursus Coach Betaald Voetbal. Deze cursus rondt hij in de zomer van 2003 met goed gevolg af. Met het diploma op zak treedt Van Basten in dienst bij Ajax als assistent-trainer van het beloftenteam. Met ingang van het seizoen 2004/'05 is Marco van Basten aan de KNVB verbonden als bondscoach van het Nederlands elftal.

Interlands: 58 (24 doelpunten)
Debuut als international: 7 september 1983 - Nederland-IJsland 3-0
Laatste wedstrijd als international: 14 oktober 1992 - Nederland-Polen 2-2

Carrière als speler:
EDO (1970-1971)
UVV (1971-1980)
Elinkwijk (1980-1981)
Ajax (1981-1987)
AC Milan (1987-1995).

Erelijst als speler:
Ajax;
Landskampioen: 1982, 1983, 1985
Winnaar KNVB-beker: 1983, 1986, 1987
Europa Cup II: 1987

AC Milan;
Landskampioen: 1988, 1992, 1993, 1994
Europa Cup I: 1989, 1990
Italiaanse supercup: 1988, 1992, 1993, 1994
Wereldbeker: 1989, 1990

Nederlands elftal;
Europees kampioen: 1988

Overig;
Topscorer van Nederland: 1984, 1985, 1986, 1987
Topscorer van Italië: 1990, 1992
Topscorer van Europa: 1986
Europees voetballer van het jaar: 1988, 1989, 1992
Wereld voetballer van het jaar: 1988, 1989, 1992

Carrière als trainer:
Jong Ajax: 2003-2004
KNVB (bondscoach): 2004-

Erelijst als trainer:
Jong Ajax;
Kampioen: 2004
Winnaar Amstel Cup beloften: 2004

Nederlands elftal;
Deelname WK 2006 (achtste finales)

Resultaat als bondscoach:
Kwalificatie WK 2006:
08 September 2004 Nederland - Tsjechië 2 - 0
09 Oktober 2004 Macedonië - Nederland 2 - 2
13 Oktober 2004 Nederland - Finland 3 - 1
17 November 2004 Andorra - Nederland 0 - 3
26 Maart 2005 Roemenië - Nederland 0 - 2
30 Maart 2005 Nederland - Armenië 2 - 0
04 Juni 2005 Nederland - Roemenië 2 - 0
08 Juni 2005 Finland - Nederland 0 - 4
03 September 2005 Armenië - Nederland 0 - 1
07 September 2005 Nederland - Andorra 4 - 0
08 Oktober 2005 Tsjechië - Nederland 0 - 2
12 Oktober 2005 Nederland - Macedonië 0 - 0
Totaal 12 gespeeld, 10 gewonnen, 2 gelijk, 0 verloren, 27 goals vóór, 3 tegen.

WK 2006
11 Juni 2006 Servië/Montenegro - Nederland 0 - 1
16 Juni 2006 Nederland - Ivoorkust 2 - 1
21 Juni 2006 Nederland - Argentinië 0 - 0
25 Juni 2006 Portugal - Nederland 1 - 0
Totaal 4 gespeeld, 2 gewonnen, 1 gelijk, 1 verloren, 3 goals vóór, 2 goals tegen

Kwalificatie Euro2008;
02 September 2006 Luxemburg - Nederland 0 - 1
06 September 2006 Nederland - Wit-Rusland 3 - 0
07 Oktober 2006 Bulgarije - Nederland 1 - 1
11 Oktober 2006 Nederland - Albanië 2 - 1
24 Maart 2007 Nederland - Roemenië 0 - 0
28 Maart 2007 Slovenië - Nederland 0 - 1
08 September 2007 Nederland - Bulgarije 2 - 0
12 September 2007 Albanië - Nederland 0 - 1
Totaal 8 gespeeld, 6 gewonnen, 2 gelijk, 0 verloren, 10 goals vóór, 2 tegen
pi_53634651
Bliksemschigt!

je was alleen een heel klein stukje vergeten... Voor eventuele volgende topics;

Totaal Oranje onder Van Basten (oefenwedstrijden niet meegerekend)

24 gespeeld, 18 gewonnen, 5 gelijk en 1 verloren
75% winst, 4% verlies
41 goals voor, 7 tegen (gem. 1,7 - 0,3)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uit Voetbal International;

Hugo Borst, analist en columnist; "Het Deense elftal dat in 1992 Europees kampioen werd was een café-elftal, dus als je dat in ogenschouw neemt kan Oranje de titel pakken....Als Van Basten een genie was als coach zou het allemaal geen probleem zijn, maar ik heb hem nog niet op een meesterlijke zet kunnen betrappen. Hij is veel te eigenwijs en ik begrijp dat hij er zelfs genoegen in schept de media in het ongewisse te laten. Dat is kinderachtig... Ik heb na de periode onder Dick Advocaat geroepen om een frisse wind, maar ik moet zeggen dat we óndanks de aanwezigheid van Van Basten naar het EK gaan..."

Youri Mulder, analyticus Studio Sport; "We moeten de rol van een coach niet overschatten. Of het nu Louis van Gaal, Dick Advocaat of Marco van Basten is die voor de groep staat, het is de laatste jaren eigenlijk altijd hangen en wurgen bij Oranje. Met één verschil: Onder Van Basten zijn de resultaten goed..."

Ton Lokhoff, trainer Excelsior; "Ik zou graag zien dat Van Basten een keer probeert met twee spitsen te spelen... Daarnaast zit ik nog te wachten op een echte kans voor Seedorf..."

Mario Been, trainer NEC; "De doelstelling is het EK en dat gaat hem lukken. Laten we hem ná dat toernooi afrekenen op het resultaat en eventuele keuzes, tot die tijd moet Van Basten gewoon zijn gang kunnen gaan. Ik ken zijn visie en ik vind het een goede."

Ruud Brood, trainer Heracles; "Ik probeer de gedachten van de bondscoach te volgen maar dat lukt me niet altijd.... Ook is winnen blijkbaar ineens het belangrijkste. Ik denk dat we in ieder geval de kwaliteiten hebben om met Van Basten het EK te winnen."

Fred Rutten, trainer FC Twente; "Het zal heel moeilijk worden Europees kampioen te worden..."

Ernie Brandts, trainer NAC; "Hier in Breda zouden we zeggen dat Marco van Basten tegendraads is. Hij maakt soms keuzes waar je vraagtekens bij kunt zetten maar dat is legitiem. Als je tien coaches de opstelling van Oranje laat maken krijg je waarschijnlijk tien verschillende elftallen...Rinus Michels zette mij ooit in een uitwedstrijd tegen Cyprus in de spits. Dat was óók vreemd. We wonnen echter wél met 0-1! Het gaat om het resultaat..."

Jan de Jonge, trainer De Graafschap; "Voetbal is een soort openbaar kunstbezit en ik vind het prima als mensen een mening hebben over een speler of een trainer, maar ik ga mijn mening over een andere trainer niet ventileren..."

Ron Jans, trainer FC Groningen; "...Ik heb soms mijn twijfels over de keuzes van Marco van Basten maar ik heb eigenlijk ook wel bewondering voor zijn vasthoudendheid. Als je op een bepaalde manier iets wil bereiken, moet je daar niet na een paar tegenslagen van afstappen... Marco van Basten krijgt erg veel voor zijn kiezen, maar hij gaat er goed mee om. Laat hem lekker zijn gang gaan."

Gertjan Verbeek, trainer SC Heerenveen; "Ik kijk als supporter naar Oranje en heb geen behoefte in die hoedanigheid iets over Marco van Basten, zijn werkwijzen en zijn keuzes te zeggen."

André Wetzel, trainer VVV; "...Als ik de behoefte voel daar iets over te zeggen doe ik dat wel als ik Marco tref bij de bondsvergadering in Zeist."

Gert Aandewiel, trainer Sparta; "... Ik heb mijn twijfels over bepaalde keuzes en de manier van spelen in de kwalificatiewedstrijden, maar als we het redden hoeft de KNVB wat mij betreft geen andere Bondscoach aan te stellen..."

Raymond Atteveld, trainer RODA JC; "Ik streef er niet naar Marco van Basten te begrijpen. Hij heeft een heel ander referentiekader. Net als Johan Cruijff en Willem van Hanegem is Van Basten soms onnavolgbaar. Die mannen hebben zo goed kunnen voetballen, sommige gedachten zijn voor anderen daarom niet te begrijpen. Van Basten moet doen waar ze hem in Zeist voor betalen en dat is wedstrijden winnen en zich kwalificeren voor een eindtoernooi. De feiten liegen niet dus doet hij het goed..."

Dennis van Wijk, trainer Willem II; "... We moeten ons er maar bij neerleggen dat we niet meer zo mooi spelen als we in het verleden gewend zijn geraakt. Resultaat halen is het belangrijkst."

Aad de Mos, trainer Vitesse; "Wij hebben straks in Oostenrijk en Zwitserland weinig tot geen kans tot het behalen van de Europese titel. Dat heeft verschillende oorzaken. We hebben bijvoorbeeld erg veel moeite met het spelen van een goede reeks wedstrijden... Van Basten heeft een bepaalde filosofie en ik denk dat hij zich daar tot het einde aan vast zal klampen. Soms lijkt het erop dat hij niet wil toegeven, maar aan de andere kant is hij wel teruggekomen op..."

Louis van Gaal , trainer AZ; "Ik kan er nu nog niets over zeggen..."

Bert van Marwijk, trainer Feijenoord; "...Als de balans in de ploeg in orde is en voetbaltechnisch en mentaal hebben we de zaken ook voor elkaar, dan kan dit Oranje van iedereen winnen... Maar ik denk toch niet dat we de komende zomer kampioen gaan worden."

Ronald Koeman, trainer PSV; "...Een stuk kritiek na de wedstrijd tegen Albanië was terecht, want het was niet goed. Dat heeft iedereen kunnen zien. Maar sommige mensen gaan te ver in hun kritiek, alsof ineens helemaal niets meer goed is. Vanuit mijn stoel in de huiskamer leek het dat Albanië net zo goed had kunnen winnen, maar de bondscoach heeft niet de makkelijkste job. In andere landen gaan ze daar anders mee om... Wij willen wel eens de realiteit uit het oog verliezen en maken dan iedereen met de grond gelijk".

Henk ten Cate, trainer Ajax; "...Ik stoor me heel erg aan de kritiek op Marco van Basten en het spel. ... Een aantal jaar geleden behaalde PSV in Europa heel goede resultaten en riep iedereen dat die niet echt frivole manier van spelen voortaan de norm zou zijn. Oranje doet nu hetzelfde en iedereen heeft wat te mopperen. Denken de mensen nu echt dat de wedstrijden van Italië of Frankrijk leuker zijn?...Oranje en Van Basten zijn gewoon goed bezig."

[ Bericht 34% gewijzigd door Tennessee op 03-10-2007 07:00:19 ]
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:05:23 #3
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53634743
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53634875
Als je het zo bekijkt hebben we onder MvB in 24 wedstrijden pas 7 goals tegen gekregen.
pi_53634987
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:11 schreef Fides het volgende:
Als je het zo bekijkt hebben we onder MvB in 24 wedstrijden pas 7 goals tegen gekregen.
Maar wel een tegengoal van Albanie.
pi_53634994
Kan de TT niet aangepast worden?
Ik vind hem veel te positief
pi_53635867
Ik met ctrl+f 'ontslagen' invullen, kom ik bij een gesloten topic. Handig is dat.
That's all folks!
pi_53636153
Wat is dit nu weer.. Kan die TT niet aangepast worden?
Ik zie nergens een negatief topic over Marco van basten.
Ik vind dit niet goed voor de discussie. Nu lijkt het net alsof Marco van Basten een prima coach is terwijl het spel niet om aan te zien is. Alsof er niets gebeurd is.
Nu krijg je hier weer allemaal van die mensen die hem veren in zijn reet drukken en worden de mensen die hem liever zien vertrekken gewoon weggepest als het ware.

Is het geen optie om 2 topics te openen? Dus een positieve en een negatieve?
Dit lijkt namelijk meer op een fantopic vol met fanboys.
Ik ben helemaal geen fan meer, ik vind dat Marco ontslagen moet worden en daar hoort gewoon een eigen topic bij. Er zijn ook genoeg topics van andere coaches met de TT ''...... moet ontslagen worden''

Nu kan je mij wel een zeikerd vinden... Ok, mijn excuus daarvoor.
Maar ik wou het toch even gezegd hebben. Ik voel me niet op mijn gemak in dit topic.
Hoe neem ik contact op met een FA? Want het laatste woord is hier nog niet over gezegd.!!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53636232
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:17 schreef venomsnake het volgende:
Wat is dit nu weer.. Kan die TT niet aangepast worden?
Ik zie nergens een negatief topic over Marco van basten.
Ik vind dit niet goed voor de discussie. Nu lijkt het net alsof Marco van Basten een prima coach is terwijl het spel niet om aan te zien is. Alsof er niets gebeurd is.
Nu krijg je hier weer allemaal van die mensen die hem veren in zijn reet drukken en worden de mensen die hem liever zien vertrekken gewoon weggepest als het ware.

Is het geen optie om 2 topics te openen? Dus een positieve en een negatieve?
Dit lijkt namelijk meer op een fantopic vol met fanboys.
Ik ben helemaal geen fan meer, ik vind dat Marco ontslagen moet worden en daar hoort gewoon een eigen topic bij. Er zijn ook genoeg topics van andere coaches met de TT ''...... moet ontslagen worden''

Nu kan je mij wel een zeikerd vinden... Ok, mijn excuus daarvoor.
Maar ik wou het toch even gezegd hebben. Ik voel me niet op mijn gemak in dit topic.
Hoe neem ik contact op met een FA? Want het laatste woord is hier nog niet over gezegd.!!
pi_53636259
Maar nu weten alle MvB tegenstanders niet dat ze ook in dit topic mogen posten , want dit lijkt alsof je hier alleen maar positief over Marco mag praten.
Ik vind dit allemaal zeer verwarrend.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:26:54 #12
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53636371
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:21 schreef sjimz het volgende:
Maar nu weten alle MvB tegenstanders niet dat ze ook in dit topic mogen posten , want dit lijkt alsof je hier alleen maar positief over Marco mag praten.
Ach, is op zich frappant dat er ruim een jaar geen gezeik is om de TT en als een bepaald individu in de ziektewet beland, we ineens een TT-change krijgen na 28 delen. Maar goed, ik verlaag me niet tot het niveau van Tennessee en zal dan ook niet heel FB volposten met gejank om een TT.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53636490
Na 13 oktober zijn we wel weer een deel verder. De dag dat alle statestieken op de schop gaan.....
pi_53636494
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:21 schreef sjimz het volgende:
Je 'grap' slaat kant noch wal want het is een neutrale titel.
pi_53636527
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:28 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Klopt, maar als de resultaten op het EK te wensen overlaten, is het te laat om te switchen van systeem.
Als als als. Koop je toch niets voor?
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:29 schreef Suijk het volgende:

[..]

Klopt ook. En verder waren er ook wedstrijden bij, waar ik me gewoon ergerde aan sommige spelers. Halve passes, slecht dekken, slappe ingrepen. Dat los je met een ander systeem niet op.
En je moet ook echt niet vergeten dat Van Basten niet werkt als een clubcoach. Een clubcoach kan midden in een seizoen door 2 weken intensief te trainen op een systeem dingen aanpassen. Een bondscoach kan dat gewoon niet. Je hebt drie dagen midden in een druk seizoen elke keer. Spelers hebben echt wel wat anders aan hun hoofd dan Albanie uit bijv en ga dan maar eens lekker gericht trainen.

Pas vanaf Mei kan Van Basten echt toewerken naar een kern, als een clubcoach. En ik ben er van overtuigd dat het dan echt nog wel beter gaat, want de kwaliteiten zijn er en die individuele kwaliteiten leveren ons uiteindelijk - ongeacht hoe je tactisch speelt - een overwinning op of niet.
pi_53636684
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:32 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:41:10 #17
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53636744
quote:

[..]

Als als als. Koop je toch niets voor?
Vergelijk het dus met als we wél voldoende presteren op het EK, het zijn allemaal slechts aannames.

Het enige dat vaststaat is dat de uitslagen tot nu toe goed zijn, maar pas op het EK gaat er pas écht om.
pi_53636765
quote:

[..]

Neutraal is veels te positief.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_53636802
quote:
Wat Marco van Basten er woensdag van vond, klopt echt niet
Na Albanië-Nederland hagelde het mails. Dit is er eentje, van Bram, een man die ik niet ken. ‘Pak eens een vlijmscherp mes en fileer Van Basten. Zijn totaal onzinnige analyse van de wedstrijd Albanië - Nederland bewijst dat hij knettergek is. Hij moet snel onschadelijk gemaakt worden voordat het te laat is!!!’

Een kwartier na de interland deed Marco van Basten op RTL 4 zijn zegje. Ook als de vlotte, aardige Humberto Tan journalistiek niet had verzaakt, was de bondscoach niet tot andere conclusies gekomen. We hadden hem net feest zien vieren. Doet ie anders nooit. Hij was duidelijk zichzelf niet. Van Basten stortte de volgende woorden over 2,5 miljoen kijkers uit: goed, professioneel, dominanter, logisch, verdiende overwinning.

Terug in de studio stelde Wim van Hanegem vast dat de bondscoach het duel achterstevoren op de bank had gevolgd. Youri Mulder, op Nederland 1, had last van plaatsvervangende schaamte gehad. Johan Derksen versplinterde de bondscoach met een ronkende motorzaag. Dodelijk was Jan Mulder, op bezoek bij Pauw Witteman. In een monoloogje dreef hij met behulp van een schoolbord de spot met het Oranje van Van Basten. Zijn sarcasme was sadistisch.

De volgende morgen kocht ik alle kranten. De bevindingen van de meegereisde verslaggevers haalden het niet bij die van de tv-kijkers Bram, Van Hanegem, Derksen, alsmede Youri en Jan Mulder. De meeste sportjournalisten schreven wat bijna heel Nederland had gezien: Albanië was beter, had meer kansen, een betere instelling en verdiende te winnen; Oranje ontsnapte dankzij Van Nistelrooy. Bij de meegereisde verslaggevers ontbrak het cynisme van de analytici die Oranje op tv hadden zien worstelen. De krantenjongens hadden overduidelijk respect voor het eindresultaat en de aanstaande EK-kwalificatie.

Hun beschaafd-kritische verslagen zijn verklaarbaar. Ze zitten er dicht op, ze zijn bijna embedded. Mee naar het buitenland ben je - of je nu wilt of niet - deel van de Oranje-familie. Perschef Jansma, die we op tv geestdriftig zagen juichen, kan journalisten ook meesterlijk beïnvloeden.

Waar ik, achterblijver, stond? Ergens tussen de standpunten van Jan Mulder en de meegereisde collega’s. Tot Van Basten en spelers zeiden dat het spel goed was geweest en de winst verdiend; toen vond ik mij hoofdschuddend terug voor de tv. Alleen Van Nistelrooy was eerlijk. Zo’n Joris Mathijsen, die wéér slecht speelde. De matige mandekker zei verwaand: De mensen zullen wel weer wat te zeiken hebben, maar we hebben goed gespeeld en verdiend gewonnen.

Wie heeft er nou gelijk? Zijn oud-voetballers als Johan Derksen en Jan Mulder de fundamentalisten of is Van Basten dat? Eén ding staat vast. Wat Marco van Basten er van vond, klopt echt niet. Of hij mist het overzicht, of hij is tegendraads of stronteigenwijs. Of alledrie tegelijk. Ik had verwacht dat Kees Jansma, met zijn autoriteit, in zijn functie niet alleen journalisten bewerkt maar ook de bondscoach die hij dient. Hij zou Van Basten ervan kunnen overtuigen dat hij in zijn onervarenheid fouten maakt en dat zelfreflectie en zelfkritiek geen gezichtsverlies betekenen. Maar Jansma is ook in de ban van het resultaat en we moeten hem maar gewoon lekker laten genieten van zijn erebaantje.

Zo zal het gaan. Oranje plaatst zich. Van Basten volhardt in zijn werkwijze. De spelers durven de coach niet tegen te spreken. We worden zeker geen Europees kampioen, al kom je met zulke goede middenvelders en aanvallers een flink eind. Maar in de kwartfinale en later wordt dat voordeel geneutraliseerd vanwege sterkere tegenstanders. Dan komt het aan op een deugdelijk en passend systeem en, uiteraard, een ervaren coach.

Eigenlijk moet de KNVB een trio onafhankelijke oefenmeesters vragen of Van Bastens dogma’s de kans op een titel vergroot. The Times publiceerde deze week een lijst met de beste trainers ooit. Op 1 stond Michels, op 2 Happel. Zouden ze ook pleiten voor 4-4-2 bijvoorbeeld, zoals bijna elke Nederlandse trainer (off the record) doet met zulke spelers? Jammer genoeg zijn ze dood.

De directeur van de KNVB brandt zijn vingers niet. Henk Kesler staart zich ook al blind op het resultaat. Dat de populariteit van Oranje tot het nulpunt aan het dalen is, vergelijkbaar met de tijd dat Dick Advocaat de scepter zwaaide, neemt hij nu wel voor lief. Hij zou de moed moeten hebben Van Basten te dwingen om iemand die niet gelijkgestemd is aan de technische staf toe te voegen. De oude, wijze Guus Hiddink (29ste volgens The Times) is natuurlijk de ideale man.
Nog even die mooie column van Hugo van na de wedstrijd tegen Albanie.
pi_53637362
Valt me nog mee dat de titel niet rept over het woord EK-titel, maar simpelweg deelname aan het EK.

Daar zal het namelijk ook bij blijven, een bijrolletje op het WK want oranje voetbalt niet en van Basten is alle drie ze zaken die Hugo opnoemt ineen. En daarmee win je geen EK of WK.

Jammer dat velen dat, ivm de naam van van Basten en de resultaten, kennelijk proefondervindelijk willen gaan ondervinden, maar je hoeft toch geen rocket scientist te zijn on in te zien dat van Basten de ploeg absoluut niet aan het voetballen krijgt, de 4-4-3 niet past bij de selectie en hij zich nog het meest druk lijkt te maken met hoe hij zijn hakken in het zand zet.

Het komende teleurstellende EK voor oranje kan voorkomen worden, als men nu actie durft te ondernemen. Helaas zal alleen Cruijff al zijn stroman ehhh vriend hiervoor behoeden.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:39:17 #21
176521 Grulez
rasgroninger
pi_53637951
Wat een kut tt.
pi_53638388
Voelt toch iets niet helemaal op z'n plaats op dit topic, maar ik weet niet precies wat...
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_53638403
Paar keer een grap over de TT is leuk, maar laten we nu weer ontopic gaan .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_53642728
Wanneer is de loting voor de poule-indelingen van het EK?
pi_53643653
Onbekend, maar Nederland is zo goed als zeker het vierde groepshoofd, naast Zwitserland, Oostenrijk en Griekenland (mochten de Grieken zich plaatsen).

2 december trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')