abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:58:33 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51993584

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80
81|82|83|84|85|86|87|88|89|90|91|92|93|94

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je in geen enkel lijstje.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
STING = Thomas

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:59:11 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51993603
Reactie op Miss _S uit het vorige topic :

Wat een onzin! Je ziet er hartstikke goed uit, hoor . Op die foto's zou ik echt niet zeggen dat jij volslank bent. Als ik jou was, zou ik al die oude foto's uit m'n fotoboek gooien, want dat ben jij gewoon niet meer . Volgens mij kom ik ook niet aan op vakanties, afgelopen jaar in Rome niet iig en toen heb ik toch elke dag een Magnum gegeten ( ) en elke dag pizza en pasta enzo. Maar wel veel gelopen en overdag veel fruit. Dus ik ben benieuwd of ik na Parijs eindelijk weer een kilo kwijt ben. Ik weet wel dat ik er iets voor moet doen, maar ik heb er geen zin in momenteel . De wilskracht is even weg, maar ik trek wel steeds aan de bel als de wijzer op de weegschaal te ver naar rechts gaat .
Niet meer actief op Fok!
pi_51993628
ik denk dat ik inderdaad ook de oude foto's uit mijn fotoboek ga gooien
maarja dan veranderd het in mijn hoofd nog steeds niet
en als ik dan eerlijk ben tegen een jongen dat ik het niet snap denkt hij alleen maar dat ik naar complimentjes vis
als een jongen me na kijkt denk ik dat het komt omdat ik zo dik ben...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:02:13 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51993681
Je moet niet té onzeker zijn, hoor, want daar knappen jongens ook op af . Er komt een dag dat je in de spiegel kijkt en gewoon een leuke slanke meid ziet .

Ik heb Sylvana's weblog even uit de Wiki verwijderd. Ik weet niet of ze haar naam ook uit de OP wil hebben? Kun je dat dan zelf even doen als je dit leest, Sylvana? .
Niet meer actief op Fok!
pi_51993701
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:59 schreef Miss_S het volgende:
en als ik dan eerlijk ben tegen een jongen dat ik het niet snap denkt hij alleen maar dat ik naar complimentjes vis
als ze dat zeggen, kun je dat opvatten als oprechte complienten
pi_51993788
Ach je kunt ook niet altijd op je eten letten, in de vakanties vind ik het zelf vaak belangrijker om gewoon lol te hebben dan om al te goed over alles wat met eten te maken heeft na te denken. Het moet het ook wel waard zijn, als je anders nergens meer zomaar van kunt genieten denk ik dat je beter maar wat meer kunt wegen.

En bij jou is het toch behoorlijk snel gegaan het afvallen Miss_S? Dus dan is het niet zo gek dat je er nog aan moet wennen, hopelijk komt het nog wel. Ik ben zelf dit jaar in een keer ook behoorlijk wat afgevallen en ik vind het ook wennen, ik zie het zelf niet zo heel erg maar ik merk alleen dat mijn kleren niet meer passen.
pi_51993964
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:06 schreef Bob. het volgende:

En bij jou is het toch behoorlijk snel gegaan het afvallen Miss_S? Dus dan is het niet zo gek dat je er nog aan moet wennen, hopelijk komt het nog wel. Ik ben zelf dit jaar in een keer ook behoorlijk wat afgevallen en ik vind het ook wennen, ik zie het zelf niet zo heel erg maar ik merk alleen dat mijn kleren niet meer passen.
ik heb er ongeveer 5 jaar over gedaan
en 12 kilo in het laatste jaar afgevallen

dus moet er toch wel aan beginnen te wennen nu
en dat probeer ik ook wel
maar het is moeilijk als je altijd dik bent geweest
pi_51995282
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:02 schreef Viking84 het volgende:
Je moet niet té onzeker zijn, hoor, want daar knappen jongens ook op af . Er komt een dag dat je in de spiegel kijkt en gewoon een leuke slanke meid ziet .

Ik heb Sylvana's weblog even uit de Wiki verwijderd. Ik weet niet of ze haar naam ook uit de OP wil hebben? Kun je dat dan zelf even doen als je dit leest, Sylvana? .
Neuh, mn naam mag er wel in blijven hoor, zal hier af en toe nog wel posten Alleen dan niet veel over mezelf, maar gewoon reageren op anderen
pi_51996349
Afvallen in de vakantie vind ik juist veel makkelijker dan thuis Op vakantie ben je hele dag bezig, en denk ik eigenlijk niet aan eten. En 's avonds uit eten is juist lekker: kan je tenminste zelf het slanke kiezen (en niet, zoals thuis, eten wat de pot schaft. Gister kreeg ik nog op mn kop dat ik zo weinig at omdat ik gewoon geen trek erin had) en eet je altijd iets lekkers

Oh maar vandaag is het me wel gelukt gezond te eten thuis Ontbijt broterham met sandwichspread en een paar stukken meloen (hmmm zo uit de koelkast) Tussendoor op een verjaardag een stukje appel/kwarktaart zonder slagroom (klein stukje gevraagd) en daarnet mn avondeten: maaltijdsalade (flinke berg) half donkerbruin pistoletje en geen toetje

Maar Nederland blijft een $%^#&#land ... stukje gefietst en spontaan weer benauwd ...

En blijf vooral hier af en toe posten Sylvana, is wel zo gezellig is het hier een stuk minder saai
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_51997094
Btw, misschien wel leuk: iemand uit het Sonja topic heeft haar receptenboek op internet staan. Voor als je een keer een receptje van haar wil proberen, dat zeker slank is (en dit zijn niet alleen die oerhollandse dingen)

http://www.judeljuud.nl/pivot/entry.php?id=186
pi_51999255
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 19:26 schreef Chicolate het volgende:
Btw, misschien wel leuk: iemand uit het Sonja topic heeft haar receptenboek op internet staan. Voor als je een keer een receptje van haar wil proberen, dat zeker slank is (en dit zijn niet alleen die oerhollandse dingen)

http://www.judeljuud.nl/pivot/entry.php?id=186
tnx
Zou je de link ook in het dieettopic willen zetten?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:37:40 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51999287
Ik denk dat Sonja haar recepten niet zelf op het internet heeft gezet .
Niet meer actief op Fok!
pi_51999387
Nee denk het ook niet ... dan verkoopt dat boek spontaan niet meer xD (oeps maar nu staat het er al op, nix mis mee toch om dat aan iedereen te laten weten )
pi_51999888
Zo, ik heb weer voor het eerst gesport sinds ik terug ben van vakantie.
Paar weken niet gesport, voel je toch wel

Komende weken damage control
  woensdag 1 augustus 2007 @ 00:01:06 #15
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_52006044
Het is niet het boek zelf hoor (dat heb ik ook in PDF overigens ) maar een verzameling recepten van Sonja.
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_52006627
Toen ik van heel mager naar normaal ging dacht ik ook nog dat ik mager was (in mn hoofd) met kleding und so.. Na een paar maanden/jaar kwam mn beeld van mezelf pas weer over met de werkelijkheid... wss heeft je hoofd gewoon tijd nodig om te wennen
pi_52009300
vandaag mijn officiele weegdag
en werd weer erg blij van mijn weegschaal
70
betekent dat ik 2 kilo ben afgevallen op vakantie
  woensdag 1 augustus 2007 @ 07:43:11 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52009357
Feli .

Ik zit in een afvalspurt, merk ik (ik kom niks aan, wat ik ook eet). Zou verstandiger zijn om nu ook op m'n eten te letten, want op dit soort momenten val ik af. Ik benut hem atm echter liever om even wat vaker uit de band te kunnen springen .

Vakantie + afvallen gaat echt niet samen bij mij .
Niet meer actief op Fok!
pi_52009385
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 07:43 schreef Viking84 het volgende:
Feli .

Ik zit in een afvalspurt, merk ik (ik kom niks aan, wat ik ook eet). Zou verstandiger zijn om nu ook op m'n eten te letten, want op dit soort momenten val ik af. Ik benut hem atm echter liever om even wat vaker uit de band te kunnen springen .

Vakantie + afvallen gaat echt niet samen bij mij .
dat is jammer
bij mij werkt het altijd wel als ik iets anders doe dan normaal, dus daar hoort vakantie ook bij
  woensdag 1 augustus 2007 @ 07:48:28 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52009389
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 07:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat is jammer
bij mij werkt het altijd wel als ik iets anders doe dan normaal, dus daar hoort vakantie ook bij
Ik hoop dat dat bij mij ook werkt en dat ik dan weer een kilootje afval. Als ik eenmaal weer een kilo kwijt ben, motiveert dat ook weer om verder te gaan .
Niet meer actief op Fok!
pi_52009843
Mogguh!
Ik baal even flink want ik ben echt weer een vreetzak! Ongeacht of het chips snoep of groente & fruit is! Dat moet dus veranderen, want studeren kan ik toch niet opbrengen blijkbaar (ben vooral aan het soggen geweest heb wel lekker koffie ijs gemaakt ) Ik voel me weer echt 'als eerst' en ik denk niet dat ik nog onder m'n streefgewicht zit
Het mooi kotsende meisje.
pi_52010760
Goeiemorgen

Proficiat Miss_S, Zo ben je goed bezig hoor

Ik heb al de ganse week niet op de weegschaal gestaan, ik durf niet al te goed, snoep te veel de laatste tijd, vooral 's avonds
pi_52011681
Goeiemorgen allemaal

Vandaag mijn eerste werkdag, ben dus bloednerveus en denk niet dat ik veel ga eten vandaag ... gister wel te weinig gegeten merkte ik: kreeg hoofdpijn en viel bijna om van duizeligheid, maar nog steeds geen honger. Toch maar wat gegeten, toen ging het weer beter. Vaag.

Vandaag gewogen, ik ben op vakantie gewoon 1,5 kilo afgevallen en nu nog steeds ongesteld, dus dat kan nog meer worden ... wow ... historisch laag gewicht ... Ik ben blij

En feli Miss_S, lekker he, na de vakantie merken dat je juist afvalt. De vakanties zijn ook de momenten dat je graag op je mooist wil zijn he (en dat viel de jongens blijkbaar ook op bij jou)
pi_52012737
Zo het is hier inderdaad saai nu
Ohja ik had nog een mededeling w.b. zelfbruinende bodylotion (want daar had ik al ervaring mee):
- Het is een klein omslagpunt tussen zo dun smeren dat het geen effect heeft en zo dik dat het oranje / vlekkerig wordt.
Ik dacht zelf wat verschil te zien (had m'n kont niet gedaan om te kijken of er verschil was), kon m'n vriend er natuurlijk helemaal niets van zien, dus ik ga wat enthousiaster aan de gang... is geen goed idee...
- Het is er goed af te scrubben, dat is wel een voordeel
- ik smeer me toch bijna nooit in met bodylotion dus ik vergeet het meestal..
- de verbranding is toch al bijna weg

Ik ben er vrij zeker van dat ik m'n tentamen niet ga halen vrijdag, maar masochistisch als ik ben ga ik 'm toch maken
Nu ga ik eens m'n shirtje proberen in vorm te krijgen
Het mooi kotsende meisje.
pi_52013479
Hoe krijg je een shirtje in vorm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')