quote:
Veel dingen die ik al wist, veel die ik nog niet wist
![]()
. Daarnaast is het afgestemd op veel trainen, dus mijn vlieger zal niet voor iedereen opgaan.
- Koolhydraten beperken, veel eiwitten
- Neem rode sauzen bij gerechten (geen room)
- Zelfde geldt voor vleeswaren min of meer, de magere zijn rood, evenals filet americain (maar dat eet ik niet) des te roder, des te magerder
- Geen kaas, tenzij 20+
- Zoet belege beperken tot 1x per dag, en dan honing, appelstroop, pindakaas light of iets dergelijks
- Liever geen ontbijtkoek, liga's of voorverpakte tussendoortjes meer
- Liever wel crackers, roggebrood, volkoren boterhammen, rijstewafels, fruit (beperking op banaan, ananas, mango eet ik niet) evt met mager beleg
- Alles volkoren: pasta, zilvervliesrijst, ontbijtgranen. Vezels zijn erg belangrijk. Mijn ontbijt en lunch zullen dus voornamelijk bestaan uit havermout, brinta, All-Bran etc.
- Veel eiwitten ivm training: kwark, hard gekookt ei (als ik er veel eet eidooier verwijderen ivm cholesterol maar ik eet er niet veel), magere yoghurt, magere melk, vlees, vis, kip
- Avondeten verhoudingen proberen aan te houden: 200 gr groente, 100 gr vlees/vis/kip en 50-100 gr pasta/rijst/aardappelen (aardappelen liever niet, beperken tot een keertje in de week)
Waarom die aardappelen? Ik train graag 's avonds, en aardappelen bevatten veel zetmeel en verteren daarnaast trager dan pasta of rijst. Het brandt gewoon beter.
- Met ontbijtgranen ongeveer de verhouding 20-40gr ontbijtgranen met 125-175zuivelproduct aanhouden (afhankelijk of je er nog stukje fruit bij neemt enzo)
- In het weekend het schema een beetje loslaten, om obsessief gedrag te voorkomen
![]()
Tijdstippen waarop ik at waren al goed: elke 2-3 uur iets, kleine porties, om je stofwisseling op gang te houden en het opslaan van vet te voorkomen.