abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51078698

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80
81|82|83|84|85|86|87

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je in geen enkel lijstje.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
STING = Thomas

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_51078784
Dexter!!

tvp

trouwens, theoretisch is het al de zomer.. moet het plaatje + titel niet anders?
  maandag 2 juli 2007 @ 23:33:12 #3
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_51078989
In principe is dit een tvp.
Bernie en ik zijn tof.
pi_51079042
nee.. na de zomer moet ie weer anders..
pi_51079538
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:34 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
nee.. na de zomer moet ie weer anders..
Ik heb al die andere plaatjes ook al veranderd op de dag dat het seizoen begon, aangezien we nu in de zomer zijn aanbeland, en we op weg zijn naar de herfst... dus theoretisch: Slank de herfst in...
pi_51079591
er is toch alleen lente, zomer, feestdagen?
pi_51079762
herfst en winter heb ik ook nog es in elkaar geknutseld hoor Daarvoor moet je een oldbie zijn denk ik
pi_51081018
ik lees hier al heel lang mee hoor
sinds 03 of zo
pi_51081107
diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
pi_51083066
Zeg eh, inmiddels ontbreken 88,89 en 90 uit de OP
  Moderator dinsdag 3 juli 2007 @ 06:28:18 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_51083072
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_51083075
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 06:28 schreef Guppyfriend het volgende:

jij daar met die paarse krokodil
pi_51083660
ik heb alleen de wiki gekopieerd
tot over een paar dagen !
pi_51084023
Veel plezier in Parijs Principessa!
pi_51084256
Goedemorgen!
Morgen de laatste toets (zonder de herkansingen ) van het jaar
Gisteren 2x 15 minuten gelopen, zat precies op 10 km/h en ik was wel behoorlijk dood aan het eind moet ik toegeven...
Op metropolis viel het wel mee met het slecht doen, maar gisteren nasi (zelfgemaakt, dus dat was niet slecht, maar wel met kroepoek) en ook nog bitterkoekjesgekocht. Die zijn natuurlijk wel erg slecht.
Vanavond ga ik naar frank black, hoop dat het vet is en dat ie een hoop pixiesdingen doet
Het mooi kotsende meisje.
pi_51085446
Ik denk dat ik weer ben afgevallen maar kan het niet controleren omdat ik niet bij de weegschaal kan xD (staat op mn ouders kamer, en mn moeder slaapt daar nu, na dr nachtdienst)

Net ontbeten met brood! Ook voor de eerste keer sinds tijden. Ik lust opeens weer brood in de ochtend (maar sandwichspread in de ochtend is niet te vreten. Volgende keer maar wat anders)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_51085758
Hier gaat het weer de goeie kant op, weeg 57.1, dus toch al weer 700 gram afgevallen van de week
pi_51090173
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:50 schreef Sylvana het volgende:
Wat waren zijn tips dan? Ik hoop ook voor je dat het werkt
Veel dingen die ik al wist, veel die ik nog niet wist . Daarnaast is het afgestemd op veel trainen, dus mijn vlieger zal niet voor iedereen opgaan.
- Koolhydraten beperken, veel eiwitten
- Neem rode sauzen bij gerechten (geen room)
- Zelfde geldt voor vleeswaren min of meer, de magere zijn rood, evenals filet americain (maar dat eet ik niet) des te roder, des te magerder
- Geen kaas, tenzij 20+
- Zoet belege beperken tot 1x per dag, en dan honing, appelstroop, pindakaas light of iets dergelijks
- Liever geen ontbijtkoek, liga's of voorverpakte tussendoortjes meer
- Liever wel crackers, roggebrood, volkoren boterhammen, rijstewafels, fruit (beperking op banaan, ananas, mango eet ik niet) evt met mager beleg
- Alles volkoren: pasta, zilvervliesrijst, ontbijtgranen. Vezels zijn erg belangrijk. Mijn ontbijt en lunch zullen dus voornamelijk bestaan uit havermout, brinta, All-Bran etc.
- Veel eiwitten ivm training: kwark, hard gekookt ei (als ik er veel eet eidooier verwijderen ivm cholesterol maar ik eet er niet veel), magere yoghurt, magere melk, vlees, vis, kip
- Avondeten verhoudingen proberen aan te houden: 200 gr groente, 100 gr vlees/vis/kip en 50-100 gr pasta/rijst/aardappelen (aardappelen liever niet, beperken tot een keertje in de week)
Waarom die aardappelen? Ik train graag 's avonds, en aardappelen bevatten veel zetmeel en verteren daarnaast trager dan pasta of rijst. Het brandt gewoon beter.
- Met ontbijtgranen ongeveer de verhouding 20-40gr ontbijtgranen met 125-175zuivelproduct aanhouden (afhankelijk of je er nog stukje fruit bij neemt enzo)
- In het weekend het schema een beetje loslaten, om obsessief gedrag te voorkomen
Tijdstippen waarop ik at waren al goed: elke 2-3 uur iets, kleine porties, om je stofwisseling op gang te houden en het opslaan van vet te voorkomen.
pi_51090246
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 10:30 schreef Sylvana het volgende:
Hier gaat het weer de goeie kant op, weeg 57.1, dus toch al weer 700 gram afgevallen van de week
Oh lekker! (vind het stiekem zo stoer dat jij naar festivals toegaat, dat wil ik ook! Ik heb alleen een net iets te weinig geld, als ik ook nog op wintersport wil )

Whoohoo ik ga weer nieuwe broeken kopen Toch jammer dat ik nooit een maatje kleiner hoef, want dan klopt de lengtemaat niet meer maar broeken die afzakken is op zich ook wel leuk (ahum)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_51090287
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:46 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

-lijstje met tips-
Idd, meeste was al wel bekend, ook bij mij, alleen bijvoorbeeld die avondeten hoeveelheden, dat zou echt weinig zijn voor mij, ik eet wel 2 keer zoveel avondeten
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:48 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oh lekker! (vind het stiekem zo stoer dat jij naar festivals toegaat, dat wil ik ook! Ik heb alleen een net iets te weinig geld, als ik ook nog op wintersport wil )
Haha, thnx, alleen ik ga dus niet op vakantie En de hele zomer thuis zitten is ook niet echt wat, dus dan maar festivalhoppen
pi_51091912
En hier ben ik ook weer. Ik lees hier echt een dag niet, topic op slot, 24-uursban en nieuw topic, ik mis veel te veel naar mijn zin

Ik zit hier dus met mijn fles water naast mij, maar het gaat niet echt vooruit. Heb geen zin meer in water ofzo Nuja, het lukt wel af en toe, als ik alles optel wat ik drink, dan krijg ik wel genoeg binnen. Moet ook genoeg naar het toilet dusja Ik heb ook het gevoel dat het me niet echt meer gaat lukken om af te vallen door enkel gezond te eten. In augustus begin ik weer met de volleybal, dus dan sport ik wat meer, maar zou het nu ook eigenlijk moeten doen. Nuja we zullen zien

Ik ben alvast terug
pi_51091989
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:50 schreef Sylvana het volgende:
Idd, meeste was al wel bekend, ook bij mij, alleen bijvoorbeeld die avondeten hoeveelheden, dat zou echt weinig zijn voor mij, ik eet wel 2 keer zoveel avondeten
Ik weet van mezelf dat ik ook liever de verhoudingen omgooi, ik vind koolhydraatrijke dingen lekkerder, dus ik vind 50 gram ook weinig, zit meestal tegen de 100, gisteren 150. Maar ik zal dat dus moeten inleveren, en opletten dan ik mijn 2 ons groente haal.
Kleine porties zijn belangrijk. Als je de rest van de dag weinig eet, maar met het avondeten bunkert, dan heb je al, omdat je naar het einde van de dag gaat een lagere stofwisseling en daarnaast in vergelijking met de rest een beetje een overschot, dus dan maak je dubbele kans op vetopslag . Daarnaast sport het niet lekker met een overvolle maag, word ik misselijk.
Ik word sowieso (in de zomer) misselijk als ik te veel eet voor mijn doen. Of te vet.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:06:23 #23
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_51092943
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:46 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

- Zelfde geldt voor vleeswaren min of meer, de magere zijn rood, evenals filet americain (maar dat eet ik niet) des te roder, des te magerder
- Veel eiwitten ivm training: kwark, hard gekookt ei (als ik er veel eet eidooier verwijderen ivm cholesterol maar ik eet er niet veel), magere yoghurt, magere melk, vlees, vis, kip
En kip dan? Dat is hartstikke bleek, en toch mager. Zelfde geldt voor kalkoen. Gaat dus niet helemaal 100% op.

In het eigeel zit zelfs meer eiwit dan in het hele witte gedeelte van een ei, mee-eten dus.
En het cholesterol wat in een ei zit, is het goede cholesterol, je kunt dus zoveel eieren eten als je wil per week.
The Police 08-06-2008
pi_51094699
Toch eens ff kijken of ik hier nog wat handige tips tegen kom.
pi_51095527
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:06 schreef YPrue het volgende:
En kip dan? Dat is hartstikke bleek, en toch mager. Zelfde geldt voor kalkoen. Gaat dus niet helemaal 100% op.

In het eigeel zit zelfs meer eiwit dan in het hele witte gedeelte van een ei, mee-eten dus.
En het cholesterol wat in een ei zit, is het goede cholesterol, je kunt dus zoveel eieren eten als je wil per week.
Kip is gevogelte, is dus ietsje anders .

Overdaad schaadt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')