Dat was een euh..thipo!quote:
Da's Erben Wennemars, die schaatst voor de ploeg TVM.quote:
Kun je dan niet beter beide eten? Fruit is gezond! Van die kcal kom je echt niet aan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:40 schreef Qwea het volgende:
KUT. Ik ben verkocht
Ik heb een softijsje
Danmaar geen fruitsalade vandaag
ijsje is 136 kcal. Fruit heb ik al wel gehad. En appel en een peer.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:45 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter beide eten? Fruit is gezond! Van die kcal kom je echt niet aan.
Heel veel succes!quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:28 schreef Thrilled het volgende:
tvp
Rustig avondje voor de boeg, heb mn kuiten/scheenbenen ingespoten met een soort tijgerbalsum spray, ze gloeien nu lekker.. voor het slapen gaan doe ik ze nog even een keertjemorgen lekker uitslapen, rustig wakker worden, lekker douchen, goed ontbijten en dan er tegen aan
is het morgen al zover? Spannendquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:28 schreef Thrilled het volgende:
tvp
Rustig avondje voor de boeg, heb mn kuiten/scheenbenen ingespoten met een soort tijgerbalsum spray, ze gloeien nu lekker.. voor het slapen gaan doe ik ze nog even een keertjemorgen lekker uitslapen, rustig wakker worden, lekker douchen, goed ontbijten en dan er tegen aan
Als je echt fanatiek gaat sporten moet je 2 uur van te voren niet gegeten hebbenquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:51 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben trouwens weer terug van bootcamp en wéér had ik een steek in m'n zij. Mark had ook een steek. Komt het dan doordat we te kort van tevoren gegeten hebben? (om 17:45 had ik alles weggewerkt en om 19 uur ging ik bootcampen). Mark deed het trouwens heel netjes en hij zal nooit meer zeggen dat bootcamp niks voorstelt
.
Er is misschien nog een extra les volgende week. Krijgen we nog te horen
. Vond het verder een matige les op de één of andere manier. Mag van mij wel wat meer boks- en kickwerk in zitten.
Dat is echt bijna niks ik heb het voor me zelf wel is na gerekend maar ik zit op 3000!quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:00 schreef Patries86 het volgende:
net ffies mijn calorienen na gerekend
1190 zat ik vandaag
jezus, das wel mega veelquote:Op woensdag 23 mei 2007 23:34 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Dat is echt bijna niks ik heb het voor me zelf wel is na gerekend maar ik zit op 3000!vandaag 2600
![]()
quote:Op donderdag 24 mei 2007 07:20 schreef Qwea het volgende:
Eens zien waar ik mee ga ontbijten aangezien ik weiger om wederom cornflakes te eten
Ja,wel lekker...alleen niet ELKE ochtendquote:Op donderdag 24 mei 2007 07:58 schreef Plukie86 het volgende:
Goeiemorgen![]()
[..]
Niet lekker? Dan moet je het ook niet eten inderdaad, er zijn genoeg andere lekker dingen als ontbijt.
@ Thrilled: Heel veel suces vandaag he? Je kunt het best wel!![]()
quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:27 schreef Thrilled het volgende:
Hoe kan ik morgen het beste ontbijten? Hoelang van tevoren, wat het beste te eten, wat juist niet.. zelfde met drinken enzo.. wil echt nergens last van hebben dus probeer zo veel mogelijk uit te sluitenEn heb niet veel verstand van licht verteerbaar en dingen waar je echt last van krijgt...
Ik heb vanmiddag een keuring bij de brandweerquote:
Je hoeft pas om 12.45 aan de bak toch? Dan zou ik nu een goed ontbijt nemen, een stuk of wat boterhammen. Om 10 uur nog een tussendoortje. Daarna zou ik niet teveel meer nemen, of het moet heel licht verteerbaar zijn. Ik weet niet echt wat licht verteerbaar is, maar volgens mij is fruit dat wel. Geen vette dingen in elk geval!quote:Op donderdag 24 mei 2007 08:09 schreef Thrilled het volgende:
GoedemorgenIk had de wekker gezet om 10 uur, maar kzei gisteravond al tegen mezelf dat ik dat niet ging halen
Zekere voor het onzekere
Kan iemand hier nog antwoord op geven aub?
[..]
[..]
Ik heb vanmiddag een keuring bij de brandweer
Ik wil nog wel van m'n buikje afquote:Op donderdag 24 mei 2007 08:40 schreef Miss_S het volgende:
ik woog vanmorgen weer 73,5 ik denk dat ik niet echt meer ga afvallen
misschien in de vakantie als ik meer tijd heb om te sporten maar grote kans dat ik dan meer spieren krijgen en toch niet afval
maar goed op het moment is mijn doel ook niet meer afvallen (ookal zou het mooi zijn als het nog wel gebeurde) maar vooral om op gewicht te blijven
vanmiddag mijn eindgesprek op stagemeteen alles in leveren hoef ik nergens meer aan te denken
alleen nog een week stage lopen
met hardlopen heb ik altijd wel last van als ik kort daarvoor gegeten heb (ongeveer 1 uur)
ja maar ik kom van iets verder dan jijquote:Op donderdag 24 mei 2007 08:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik wil nog wel van m'n buikje af. En ik ga er vanuit dat het vanzelf wel een keer gebeurt dat ik weer meer afval. Dus ik moet er maar niet zo mee bezig zijn. Ga proberen me nu 1 keer per week te wegen ipv elke dag.
Waarom zou een blok spinning geen zin hebben? Ik denk het wel, als je minder gaat sporten boek je helemaal geen resultaat. Misschien sta je wel gewoon even stil. Troost je, ik sta al 4 weken stil omdat ik haast geen tijd had om te sporten. Hoop dat er volgende week wel wat af is omdat ik nu wel weer sport, anders ben ik niet blij.quote:Op donderdag 24 mei 2007 08:36 schreef Viking84 het volgende:
Maar mensen, ik schommel al 3 weken tussen de 75 en 76 kg. Die grens van 75 wil gewoon maar níet overschreden worden. Ik weet ook niet of het dan wel zoveel zin heeft om nog een blok spinning te doen. Doe het wel denk ik, maar dan puur voor conditie en uithoudingsvermogen... qua afvallen heeft het geen nut. Dus ik vestig al mijn hoop op het hardlopen. Wordt vanavond nog niet, denk ik, want ik heb lichte spierpijn van gisteren en Mark zal waarschijnlijk behoorlijke spierpijn hebben.
Jups, ik kan écht niet hardlopen met eten in mijn maag. Dan gaat het pijn doen en klotsen, niks aan. Ik loop meestal om 4-5 uur, dan is mijn maag leeg en ga ik koken als ik terug kom. Een half uurtje voordat je gaat koken kun je wel vrij maken toch? Zoveel tijd kost hardlopen niet. Tenminste, voor mij niet want na een half uurtje ben ik echt wel moe!quote:Geldt met hardlopen ook dat je niet te lang van tevoren gegeten moet hebben, trouwens? Dat wordt weer flink plannen dan.
Dus? al moet je 100 kg afvallen. Het lijkt mij toch dat je een tamelijk normaal gewicht kunt bereiken, ook al duurt het jaren.quote:Op donderdag 24 mei 2007 08:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar ik kom van iets verder dan jij
en ik heb het geluk dat ik zo goed als geen buikje heb
ik was trouwens van plan nu wel weer elke dag te wegenen op te schrijven wat ik eet en sport, kijken of ik iets kan vinden waardoor ik kan afvallen
ja maar dat gaat zo langzaam dat je er niet meer op gaat lettenquote:Op donderdag 24 mei 2007 08:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dus? al moet je 100 kg afvallen. Het lijkt mij toch dat je een tamelijk normaal gewicht kunt bereiken, ook al duurt het jaren.
Hou de katten tegen!quote:Op donderdag 24 mei 2007 08:51 schreef Viking84 het volgende:
Je lichaam went er toch aan als je steeds bepaalde sporten doet? Dus dan zou je weer iets heel anders moeten gaan doen. Ik heb een tijd geleden ook een maand stil gestaan en toen ik ging wandelen, ging er ineens 2 kg in een week af (blijvend).
Oeh, er zit een klein vogeltje op de rand van het balkon en de katten zitten vervaarlijk achter het raam te gluren.
Waarom wil je dan tot 65 als je met 73 ook al een goed figuur hebt?quote:Op donderdag 24 mei 2007 08:53 schreef Miss_S het volgende:
en ik heb een behoorlijk normaal gewicht
je kan mijn ribben tellen, mijn heupbeenderen steken uit
ik ben gewoon breed gebouwd en met een bmi 26 heb ik volgens mij echt wel een redelijk normaal gewicht
Het hangt zo erg van je bouw af, dat dit absoluut niet te vergelijken is. De één is breder gebouwd, heeft van zichzelf meer spieren, en sommige stukken vet gaan gewoon echt niet weg. Vet heeft tenslotten ook een nuttige functie in je lichaam (hormonen enzo).quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind 65 echt nog teveel. Maar dat komt denk ik omdat ik jaren onder de 60 heb gewogen. Ik kwam aan toen ik intensief ging fitnessen en krachttraining. Daarna viel ik weer af maar behield ik wel mijn figuurtje. Maar in de jaren daarna slopen de kilo's er gewoon aan, en eigenlijk wil ik gewoon weer maatje 34/36 hebben. Dat staan mij het mooist en ik vind het gewoon mooi om superslank te zijn.
38-40quote:Op donderdag 24 mei 2007 08:56 schreef Ticootje het volgende:
bmi zegt niet echt alles, zeker niet als je veel sport.
Je kan beter je maten opnemen, dat zegt dan iets meer.
Welke kledingmaat heb je nu?
Ik sprak echt voor mezelf... Mijn streef gewicht was 65, maar daar zit ik nu 1,5 kilo vanaf. Maar ik ben nu nog niet echt tevreden met wat ik heb bereikt.quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:05 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Het hangt zo erg van je bouw af, dat dit absoluut niet te vergelijken is. De één is breder gebouwd, heeft van zichzelf meer spieren, en sommige stukken vet gaan gewoon echt niet weg. Vet heeft tenslotten ook een nuttige functie in je lichaam (hormonen enzo).
De één ziet er met 65 kilo slanker uit dan een ander met 60 kilo, ook al hebben ze dezelfde lengte.
Ik mag trouwens niet te dun worden van vriendje, dan heeft ie minder vriendinnetje volgens hem.![]()
eerst was mijn streefgewicht ook 75 en toen 70quote:Op donderdag 24 mei 2007 08:57 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Waarom wil je dan tot 65 als je met 73 ook al een goed figuur hebt?
maar jij hebt ook echt het tegenovergestelde figuur van mijquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:00 schreef Viking84 het volgende:
Ja, ik heb dus nog geen goed figuur. M'n benen zien er wel ok uit, maar mijn bovenlijf is echt nog te fors. Vooral m'n buik. Heb echt een zwemband. En daar ga ik niet mee akkoord.
En wees gerust Pukie, de katten kunnen niet naar buiten.
Die van mij zei gisteren in bed (toen ik tegen hem aan ging liggen) dat hij het idee had dat ie vreemdging, omdat mijn billen zo'n stuk kleiner zijn gewordenquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:05 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Het hangt zo erg van je bouw af, dat dit absoluut niet te vergelijken is. De één is breder gebouwd, heeft van zichzelf meer spieren, en sommige stukken vet gaan gewoon echt niet weg. Vet heeft tenslotten ook een nuttige functie in je lichaam (hormonen enzo).
De één ziet er met 65 kilo slanker uit dan een ander met 60 kilo, ook al hebben ze dezelfde lengte.
Ik mag trouwens niet te dun worden van vriendje, dan heeft ie minder vriendinnetje volgens hem.![]()
Die van mij zegt steeds 'je buik is eraf gevallen!'quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:09 schreef k_i_m het volgende:
Die van mij zei gisteren in bed (toen ik tegen hem aan ging liggen) dat hij het idee had dat ie vreemdging, omdat mijn billen zo'n stuk kleiner zijn geworden.
.
Klopt helemaal, van mezelf kan ik helemaal niet geloven dat ik nu (sinds de puberteit) lichter dan ooit ben. Het is me wel aan te zien dat ik ben afgevallen, maar m'n buik is nog steeds wel fors en m'n benen (nu wel redelijk gespierd eigenlijk) zullen wel nooit mooi slank & sexy zijn zeg maar. Dat is ook wel waarom ik niet nog heel veel wil afvallen, want het gaat toch amper van m'n buik af en meer van m'n kont en m'n gezicht en dan raak ik helemaal uit verhouding en dat is ook niet mooi.quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:05 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
38/40 is goed idd. Dat wil ik ook nog eensquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:08 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar jij hebt ook echt het tegenovergestelde figuur van mij
dus misschien dat we er daarom ook anders tegen aan kijken wat een normaal gewicht is
maar zoals jij zei is jou kleding maat 42-44 en de mijne nu 38/40 dus redelijk normaal vind ik
Die van mij kan het niet echt vaker gaan zeggen, hij prees me altijd al de hemel inquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Owja en vriendjes moet je wel een beetje met een korreltje zout nemen, want die van mij zei dat ie me prachtig vond met 76 kg, maar hij zegt het veel vaker nu![]()
ookal heeft renske wel gelijk je moet niet zomaar opgeven omdat je toch geen normaal gewicht kan krijgenquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:10 schreef Ticootje het volgende:
Het ligt gewoon ook een beetje aan je bouw hoor. Ik ben nooit echt dik geweest. Toen ik begon met lijnen was ik ook niet dik.
Als je van de 100 kilo afkomt is het wel iets anders.
Dat hangt ook van je lengte af he. Als je 1,50 bent pas je nog in maat 36 als je redelijk 'normaal' bent. Als je 1,80 bent en in maat 36 past ben je ronduit mager.quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:12 schreef Viking84 het volgende:
38/40 is goed idd. Dat wil ik ook nog eens. Ik pas wel in maat 40, maar dan krijg ik de gulp niet goed dicht
. Dus ik moet echt van dat buikje af
.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:10 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Die van mij zegt steeds 'je buik is eraf gevallen!'![]()
ik ben 1.72quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:14 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat hangt ook van je lengte af he. Als je 1,50 bent pas je nog in maat 36 als je redelijk 'normaal' bent. Als je 1,80 bent en in maat 36 past ben je ronduit mager.
nee maar dat is meer de verhalen die je in het andere topic hoortquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:14 schreef Viking84 het volgende:
Maar van 'opgeven' is sowieso geen sprake. Wat moet je 'opgeven'? Ik vind het prima zoals het nu gaat. 2 keer per week sporten, straks hardlopen dus, verder een beetje op je eten letten. Het kán haast niet anders of ik moet nog kunnen afvallen, ook al gaat het niet zo snel meer. Ik ga in de zomer wel weer fietsen trouwens, dus misschien dat dat ook helpt. En dan eet ik ook weer veel fruitsalades. Nog een paar weken
.
Ik heb het ook allebei. Veel bot en veel spieren. Volgens mij heeft het allebei iets met testosteron te maken..?quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:17 schreef Viking84 het volgende:
Ik geloof trouwens ook best dat ik veel spieren heb gekweekt de afgelopen weken. M'n armen zijn veel gespierder geworden en de achterkant van mijn bovenbenen zijn keihard. Ik heb zware en sterke botten. Ontwikkel je dan ook sneller spieren of heeft dat niks met elkaar te maken?
ik merk dat inderdaad ook welquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:17 schreef Viking84 het volgende:
Ik geloof trouwens ook best dat ik veel spieren heb gekweekt de afgelopen weken. M'n armen zijn veel gespierder geworden en de achterkant van mijn bovenbenen zijn keihard. Ik heb zware en sterke botten. Ontwikkel je dan ook sneller spieren of heeft dat niks met elkaar te maken?
als je breed gebouwd bent heb je dat sowieso. En dat is me altijd verteld door iedereen, dus ik ga er vanuit dat dat zo isquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:36 schreef Plukie86 het volgende:
Hoe weet je dan of je zware en sterke botten hebt?
in ieder geval brede bottenquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:36 schreef Plukie86 het volgende:
Nou ja, ik vermoed het omdat mijn botten gewoon dik zijn, breed, ook snel uitsteken als ik iets afval, en ik nog nooit iets gebroken heb (en toch al best rare dingen heb uitgehaald)quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:36 schreef Plukie86 het volgende:
Ja, nogmaals succes voor straks! Zet em op!quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:38 schreef Thrilled het volgende:
Pfft heb nu 5 boterhammen op, normaal geen probleem maar kheb nu zo'n raar gevoel in mn maagwou dat het allemaal voorbij was
verveel me ook nog eens te pletter... zometeen lekker uitgebreid douchen etc..
Ik vind dit wel een beetje kortzichtig hoor. Het is heel moeilijk om de discipline op te brengen om af te vallen. Volgens mij is het risico op jojo'en nog eens veel groter als je meer afvalt en dat is veel ongezonder dan die hoeveelheid overgewicht. Het lijkt mij in het geval van zo veel overgewicht dus inderdaad verstandiger om tevreden te zijn met een hogere bmi, die wel lager is dan de eerdere bmi. Ik vind dat je hier dus een beetje te snel oordeelt.quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee maar dat is meer de verhalen die je in het andere topic hoort
tevreden zijn met een veelste hoog bmi
daarom vind ik wel dat je gelijk heb ookal moet je 100 kilo afvallen en normaal gezond gewicht is zeker mogelijk
Bedanktquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, nogmaals succes voor straks! Zet em op!.
Jij ook bedanktquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:48 schreef Sylvana het volgende:
Veel succes strax Kevin![]()
![]()
Ik heb zometeen gesprek op het werk over hoe het tot nu toe gaat, ben ik ook best wel beetje zenuwachtig voor
Vanmiddag lekker naar de kapper toe en weer allemaal gezonde lekkere dingen kopen, ananas, here I come
Foto's!!quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:12 schreef Alcarin het volgende:
Ik heb zojuist even foto's van mezelf gemaakt, ter referentie. Conclusie: ik ben al slank zat, ik moet alleen wel nieuwe broeken kopen want deze is te kort![]()
Eh, neequote:Op donderdag 24 mei 2007 10:18 schreef conleche het volgende:
Foto's!!
Ben je een bn'er?quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:22 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Eh, nee![]()
Te herkenbaar, de kleding en achtergrond. Er zitten mensen op Fok die niet hoeven te weten dat ik ik ben![]()
Ik maak wel een keer een foto in een pashokje oid![]()
Neuhquote:Op donderdag 24 mei 2007 10:37 schreef Ticootje het volgende:
Ben je een bn'er?
Leuk meisje ben je en je hebt een leuke manquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind 65 echt nog teveel. Maar dat komt denk ik omdat ik jaren onder de 60 heb gewogen. Ik kwam aan toen ik intensief ging fitnessen en krachttraining. Daarna viel ik weer af maar behield ik wel mijn figuurtje. Maar in de jaren daarna slopen de kilo's er gewoon aan, en eigenlijk wil ik gewoon weer maatje 34/36 hebben. Dat staan mij het mooist en ik vind het gewoon mooi om superslank te zijn.
Ik heb trouwens nog een broek over, die had 4 weken geleden gekocht. Maat 40, maar ik wilde hem weer aandoen en ik kon hem gewoon weer naar beneden trekken. Toen ik m kocht was mijn buik een beetje opgeblazen denk ik en natuurlijk het feit dat er nu wat af is. Eigenlijk wel zonde ik heb m 3x gedragen.
Graatmager in de vorm van Nicole Ritchie, nee dat is ook niet mooi.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:59 schreef Kleine_Jelle het volgende:
O dat is niet graatmager, gewoon mooi!
tuurlijk schat, good luckquote:Op donderdag 24 mei 2007 12:24 schreef Thrilled het volgende:
Goed, ik ga ervandoor![]()
Duim allemaal voor me?doeg
Op pagina 1 staat dat echt wel hoorquote:Op donderdag 24 mei 2007 12:26 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Je hebt nog steeds niet gezegd wat je ging doen?
iig succes
En het gaat er trouwens al 3 topics overquote:Op donderdag 24 mei 2007 08:09 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag een keuring bij de brandweer
Jaa geweldig, ik zat net in bikini op het balkon mijn suffe artikelen te lezen. Wordt het ineens een stuk leuker vanquote:
De combinatie katten en ikea... Het is too much!quote:Janneke komt net aanlopen met een klein boekje van Ikea aan een touwtje in haar bekje![]()
.
mijn Duitse huisgenote heeft allemaal meubilair van IKEA en die zit nu buiten op het balkon, dus Janneke rooft intussen haar kamer leegquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:32 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Jaa geweldig, ik zat net in bikini op het balkon mijn suffe artikelen te lezen. Wordt het ineens een stuk leuker van![]()
[..]
De combinatie katten en ikea... Het is too much!![]()
Ja 't gaat er wel over maar niet WAAR overquote:Op donderdag 24 mei 2007 12:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Op pagina 1 staat dat echt wel hoor
[..]
En het gaat er trouwens al 3 topics over
Ik zit ook voor je te duimen!quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:24 schreef Thrilled het volgende:
Goed, ik ga ervandoor![]()
Duim allemaal voor me?doeg
want melk en yoghurt zijn totáál niet gezond iddquote:Op donderdag 24 mei 2007 15:03 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Ik zit ook voor je te duimen!![]()
En ondertussen eet ik echt iets heel lekkers: ik heb een peer, een banaan, een appel en een sinaasappel in de blender gegooid. Zonder melk of wat dan ook, dus het is lekkere, dikke, gezonde drap!![]()
Melk maakt het wel dunnerquote:Op donderdag 24 mei 2007 15:06 schreef Viking84 het volgende:
want melk en yoghurt zijn totáál niet gezond idd.
Neeee, zo bedoel ik het niet. Normaal doe ik het met melk of yoghurt (naja, laatste keer dat ik zo'n ding had gemaakt is vorige zomer geweest), maar nu niet en tis nu zo'n dikke drap en dat is keilekker! Dat was allesquote:Op donderdag 24 mei 2007 15:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
want melk en yoghurt zijn totáál niet gezond idd.
Wat is kankworstquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:05 schreef Plukie86 het volgende:
En ik aan de bami!
Echt waar hoor. Heb straks een borrel, maar daarbij is geen eten. Ja broodjes hamburger en kankworst, dus ik dacht laat ik maar even vantevoren gaan eten. Bami is gezonder dan een broodje hamburger. En hopelijk hebben ze ook light-drinken daar...
ja dat vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:20 schreef Ticootje het volgende:
Thrilled, hoe ging het???
4) hij krijgt er nog een voorlichtingsmiddag achteraanquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:24 schreef Viking84 het volgende:
ja dat vraag ik me ook af.
Drie opties:
1) hij is nog steeds bezig (arme Kevin).
2) hij viert de goede afloop met vrienden en familie.
3) het ging zo slecht dat hij zich niet durft te vertonen hier.
Ik hoorde laatst van een studiegenoot dat zij 15 uur per week aan 'groepsfitness' doet. Ik keek zo'n beetje naar haar, en dacht 'nou, dat is niet te zien'quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:27 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
2x per week is minimaal toch
iig bijna iedereen die ik ken die niet sportief is sprort 2 uur per week
de sportievere 6 uur
en de sportdudes 20+ of zo!
ik ken ook genoeg mensen die helemaal niet sporten, anders. Dus ik weet niet of 2 uur per week wel het gemiddelde is.quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:27 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
2x per week is minimaal toch
iig bijna iedereen die ik ken die niet sportief is sprort 2 uur per week
de sportievere 6 uur
en de sportdudes 20+ of zo!
Dat is ook altijd mijn plan, maar dan ben ik weer een weekend weg en kom ik maandag pas terug, dus dan wordt het dinsdag en donderdag. Ach, 2x per week is ook wel genoegquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:32 schreef Viking84 het volgende:
Maar inderdaad: ik wil ook nog eens naar 3 uur per week. Bij voorkeur: maandag, woensdag en vrijdag. In het weekend lekker niks en steeds een rustdag ertussen. Maar goed, als ik ga hardlopen kan ik dat allemaal zelf inplannen.
als je op maandag terug komt, kun je maandagavond nog wel sporten, hoorquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:36 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat is ook altijd mijn plan, maar dan ben ik weer een weekend weg en kom ik maandag pas terug, dus dan wordt het dinsdag en donderdag. Ach, 2x per week is ook wel genoeg![]()
Heel erg van mij maar ik sport nietquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:36 schreef Viking84 het volgende:
Welkom Koen!.
Welke sport(en) beoefen jij?
was niet zozeer voor jou bedoeld, hoorquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:42 schreef koen_pijl het volgende:
[..]
Heel erg van mij maar ik sport niet. Over een maand ga ik ongeveer 4 weken op vakantie en daarna ga ik op de fitness.
Fiets trouwens wel veel. Naar vriendin en naar werk enzo (is elk een half uur heen fietsen).
Het zwembad is alleen open van 07.00 tot 08.30quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:37 schreef Viking84 het volgende:
als je op maandag terug komt, kun je maandagavond nog wel sporten, hoor.
Schoonmaken is geen sport, dat is beweging. Sporten moet in sportkledingquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:44 schreef Viking84 het volgende:
was niet zozeer voor jou bedoeld, hoor. Meer een uitnodiging aan iedereen om even te komen posten
. En fietsen en schoonmaken telt ook als lichaamsbeweging.
Waarom denkt iedereen dat sporten alleen maar kan in sportkleding?
want alleen zwemmen is sporten, de rest nietquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:45 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Het zwembad is alleen open van 07.00 tot 08.30![]()
Je maakt het punt zelf al een beetje, er is sporten en lichaamsbeweging. Sporten is expres en eigenlijk niet nuttig behalve voor je figuur en je conditie. Lichaamsbeweging is ook op een gezonde manier naar je dagelijkse activiteiten toe gaanquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
was niet zozeer voor jou bedoeld, hoor. Meer een uitnodiging aan iedereen om even te komen posten
. En fietsen en schoonmaken telt ook als lichaamsbeweging.
Waarom denkt iedereen dat sporten alleen maar kan in sportkleding?
blah. Dan was het even verkeerd geformuleerd.quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:46 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Schoonmaken is geen sport, dat is beweging. Sporten moet in sportkleding![]()
Alleen zwemmen is sport, en wat jullie verder allemaal doen, nou daar ga ik me niet eens mee bezighouden hoor! Durf ik geen sport te noemenquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:47 schreef Viking84 het volgende:
want alleen zwemmen is sporten, de rest niet.
nee flauw, sorry.
Ik ga ff naar de winkel. Aardappeltjes + stukje vlees scoren. Mark wil niet alleen gaan. Moet ik weer omhoog met m'n luie kont
.
dat mag je even in het andere topic ("welke sporten beoefen jij?" in sport) komen vertellenquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:48 schreef mordradead het volgende:
Ik fiets behoorlijk veel en wil ook weer gaan hardlopen maar waarom ik dat niet doe weet ik niet
En natuurlijk afwassen, als het druk is en warm in de keuken phuhhhh
voor 100kcal ben ik geen uur bezigquote:Op donderdag 24 mei 2007 17:39 schreef Viking84 het volgende:
Ga je de hele nacht door sporten?![]()
![]()
.
oh ja, ik heb ook waterijsjes. Helemaal vergeten.
Vanavond maar ff 1 nemen.
ooooooh, dan is het goedquote:
tja jij zei dat het niet lekker ging en als je dan ook nog friet gaat eten.....dat vind ik dan niet zo slimquote:Op donderdag 24 mei 2007 17:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ooooooh, dan is het goed
maar je snapt wel dat ik dit even móest zeggen hè, gezien jouw opmerking over mijn frietjes van maandag. Inkoppertje, kon het niet laten
.
Ik ga een ijsje van 38 kcal eten. Die Solero dingen zijn trouwens ook erg lekker. 99 kcal geloof ik.
nou het ging al 2 weken niet lekker (ook al at ik vrij goed), dus wat boeit het of ik nou wel of niet frietjes ga eten. Sta toch stil en ik viel toch altijd wel af als ik frietjes at, dus op mij heeft het wel of niet eten van frietjes (tot nu toe althans) niet zo heel veel effect gehadquote:Op donderdag 24 mei 2007 17:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
tja jij zei dat het niet lekker ging en als je dan ook nog friet gaat eten.....dat vind ik dan niet zo slim
maar moet je ook zelf weten
vanavond maar weer boterhammen eten want zit nu op 900kcal
Dank jequote:Op donderdag 24 mei 2007 18:40 schreef Viking84 het volgende:
Jeej Thrilled, wat goed!Gefeliciteerd!
. Is er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar? Of kiezen ze de beste eruit?
Zelfde hierquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:00 schreef Ticootje het volgende:
eigenlijk wil ik gewoon weer maatje 34/36 hebben. Dat staan mij het mooist en ik vind het gewoon mooi om superslank te zijn.
Wow, gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:37 schreef Thrilled het volgende:
...
wat is kut?quote:
mn dieet, ik baal van mezelfquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat is kut?
of bedoelde je: het weer is kut vandaag?(dat is niet zo nml
).
het woord 'dieet' kennen we hier niet, bedoel je misschien 'gezonderen'?quote:
Hoezoquote:Op donderdag 24 mei 2007 19:45 schreef Babbel1 het volgende:
Ik moest even lachen om de benaming 'spuitgast'
Het ging ook niet echt om het gewicht van de botten zelf, tenminste daar had ik het niet over. Het was meer de hele bouw, je kunt breder of smaller gebouwd zijn, dat zal in gewicht van je skelet inderdaad niet heel veel schelen. Maar dan steken je botten sneller uit, dus staat het niet om heel erg slank te zijn. Zoietsquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:29 schreef Plukie86 het volgende:
Oja vanmorgen ging de discussie over zware botten enzo he? Ik had vanmorgen dus college over lichaamssamenstelling, en daarbij kwamen de botten ook aan bod. Een volwassen man van 70 kilo heeft ongeveer 5 kilo aan botten, wat max anderhalve kilo meer of minder is. Het zware botten argument gaat dus helemaal niet op!![]()
Daarentegen heeft diezelfde man van 70 kilo wel ongeveer 28 kilo spieren. Voor vrouwen zal dit ongetwijfeld wat minder zijn. Dus mensen die zware botten hebben, moeten in het vervolg zeggen dat ze veel spieren hebben.
Grappig weetje niet?
Weet ik wel hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:40 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Het ging ook niet echt om gewicht, tenminste daar had ik het niet over. Het was meer de hele bouw, je kunt breder of smaller gebouwd zijn, dat zal in gewicht van je skelet inderdaad niet heel veel schelen. Maar dan steken je botten sneller uit, dus staat het niet om heel erg slank te zijn. Zoiets![]()
Tofquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:42 schreef Plukie86 het volgende:
Weet ik wel hoor.
Vind het gewoon leuk om met weetjes te gooien.
Nog één?
Diezelfde man van 70 kilo bestaat voor ongeveer 42 kilo uit zuurstofatomen.![]()
Ja, klopt. Een lijf bestaat voor meer dan 60% uit water. En inderdaad, de H weegt bijna niks, namelijk 1u. Staat daarom ook als eerste in het periodiek systeem. De O daarentegen weegt 16 u, dus in totaal weegt 1 watermolecuul 18 u.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:44 schreef Alcarin het volgende:
Tof![]()
En die zuurstofatomen zitten dan weer voor het grootste deel in watermoleculen zeker?
edit: zijn waterstofatomen zo licht dan? Het is toch H2O -> 2 waterstof, 1 zuurstof?
quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:47 schreef Chicolate het volgende:
Oh ik hoorde laatst nog een originele smoes van een vrouw tegen haar man:
"Tja, jij bent toch zo blij met mijn voorgevel, dacht je soms dat die nix weegt? Maar ik wil ze anders met liefde verkleinen hoor..."
Ik weet niet of dat ook daadwerkelijk zo is. Bij mij in elk geval niet, maar bij veel mensen hier en in het dieettopic volgens mij wel, ik heb het vaak langs zien komen. Het schijnt dat je dan meer vocht vasthoudt.quote:Maar plukie86, weet jij dan ook of een vrouw als ze ongesteld is inderdaad zwaarder kan zijn?![]()
Van de plant? Hier komen aardbeien uit de fabriek hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:23 schreef Patries86 het volgende:
Verse aardbeien(geplukt van de plant) en nog wat ander fruit
Een collega van mij gebruikte het echt als excuus om niet te hoeven afvallen: "Als ik ga afvallen, krijg ik als eerste een kleinere voorgevel en dat wil mijn vent echt niet, dus ik blijf lekker zoals ik ben!"quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:47 schreef Chicolate het volgende:
Oh ik hoorde laatst nog een originele smoes van een vrouw tegen haar man:
"Tja, jij bent toch zo blij met mijn voorgevel, dacht je soms dat die nix weegt? Maar ik wil ze anders met liefde verkleinen hoor..."
quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:36 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Een collega van mij gebruikte het echt als excuus om niet te hoeven afvallen: "Als ik ga afvallen, krijg ik als eerste een kleinere voorgevel en dat wil mijn vent echt niet, dus ik blijf lekker zoals ik ben!"![]()
Ik heb nog een vraag: Ik heb net weer hard gelopen, les 26 en vandaag, jawel, voor de eerste keer in korte broek. Ik vind het namelijk verschrikkelijk om met blote benen te lopen omdat ze domweg vettig en wit zijn (mijn overtollige gewicht zit vrijwel allemaal onder mijn taille). Ik vroeg me af of meer mensen dit hebben? Ik was vandaag aan het rennen en ik schaamde me toch wel, heb ook heel hard gelopen ineens, haha.
(P.S. Ook nog frappant: ik voelde me al niet al te gelukkig daar in mijn omhoog kruipende korte broek, kwam er ineens zo'n nummer langs op de podcast met als tekst "shake it, baby, shake that ass". Nou, het 'shakete' al genoeg, thanks very much!!)
hehe wat niet eens altijd waar hoeft te zijn, zoals ik vandaag tot mijn spijt merkte in de Hunkemoller ... (maar ik gebruik het wel als pesterijtje naar vriendje, hij is niet zo uhm gevoelig als de meeste vriendjes hier zo te lezen, en zit me vaak te plagen met mn gewicht en dat ik wil afvallen ... zeg ik maar dat hij zn speeltjes dan ook kwijt raakt ... dat gezichtquote:Op donderdag 24 mei 2007 22:36 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Een collega van mij gebruikte het echt als excuus om niet te hoeven afvallen: "Als ik ga afvallen, krijg ik als eerste een kleinere voorgevel en dat wil mijn vent echt niet, dus ik blijf lekker zoals ik ben!"![]()
Ik heb 't over mijn vrienden he.. Die zijn misschien nog wat jonger met meer vrije tijdquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik ken ook genoeg mensen die helemaal niet sporten, anders. Dus ik weet niet of 2 uur per week wel het gemiddelde is.
En het hangt er ook vanaf wat je doet hè: als je aan voetbal doet, sta je al gauw flink wat uren per week op het veld. Een wedstrijd duurt alleen al 1,5 uur en dat is dan nog exclusief training.
Je hebt ook intensievere sporten zoals spinning en bootcamp die je maar 1 uur per week doet, maar die wél heel effectief zijn.
Maar inderdaad: ik wil ook nog eens naar 3 uur per week. Bij voorkeur: maandag, woensdag en vrijdag. In het weekend lekker niks en steeds een rustdag ertussen. Maar goed, als ik ga hardlopen kan ik dat allemaal zelf inplannen.
sporten is leuk! ik sport niet om dun te worden maar om beter te wordenquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
blah. Dan was het even verkeerd geformuleerd.
Nieuwe poging:
waarom denken mensen altijd meteen aan sporten bij 'meer bewegen'?.
zoveel vrije tijd heb je niet nodig om te kunnen sportenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik heb 't over mijn vrienden he.. Die zijn misschien nog wat jonger met meer vrije tijd
Maar je moet die tijd wel vrij wíllen maken. Een half uur vrij kunnen maken kan iedereen, maar niet iedereen doet dat, heeft er geen zin in of andere dingen gaan voor.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zoveel vrije tijd heb je niet nodig om te kunnen sporten
daar heb je helemaal gelijk in je moet het willenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:31 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Maar je moet die tijd wel vrij wíllen maken. Een half uur vrij kunnen maken kan iedereen, maar niet iedereen doet dat, heeft er geen zin in of andere dingen gaan voor.
Als ik de hele dag college heb gehad en ik moet 's avonds nog vanalles doen, heb ik ook niet altijd zin om daar nog tijd voor vrij te maken, gewoon omdat ik het druk heb. En ik denk dat dat bij meer mensen zo is.
ow en wie werkt er van 7 uur smorgens tot 11 uur savonds?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Tuurlijk heb je wel vrije tijd nodig
je kan niet sporten op je werk
uhm, als je overwerkt ben je nog wel eens moe en dan heb je de puf niet meer om te sportenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:34 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ow en wie werkt er van 7 uur smorgens tot 11 uur savonds?
Mijn vader van 7 tot 20 (jncl reistijd)quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:34 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ow en wie werkt er van 7 uur smorgens tot 11 uur savonds?
ik zeur niet, die andere mensen zeurenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
uhm, als je overwerkt ben je nog wel eens moe en dan heb je de puf niet meer om te sporten. Mensen die van 9 tot 17 werken en geen kinderen hebben moeten niet zeuren, maar anders wordt het een tikkeltje lastiger om tijd en puf te vinden voor sport.
mijn vader van 6 tot 23quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Mijn vader van 7 tot 20 (jncl reistijd)
en dan nog eten
en dan 's avonds nog beetje werken en zo
dan gaat ie echt niet 6 uur pw nog sporten![]()
maar weet je als je je er toe aanzet en gaat sportenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:41 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Als je vrij intensief werk hebt
ik heb bijv een tijdje bij een slager gewerkt,
om 6:00 uur op was om 19:00 weer thuis
dan ging ik eten en daarna slapen
kan ik echt niet nog een uur fanatiek sporten
je kan gewoon op zijn na zo een dag
en dat is t beetje flauw om te zeggen "ja maar zin heb je niet, dat moet je maken"
mwhaha okeequote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:46 schreef Viking84 het volgende:
Blah, weet je, deze discussie hebben we al zo vaak gevoerd. Ga er niet nog eens aan beginnen.
jawel hoorquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Dan heb je blijkbaar nog nooit een hele dag zwaar werk gedaan dat je dat zo zegt..
joehoe, het heeft geen zin om dat te zeggen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Dan heb je blijkbaar nog nooit een hele dag zwaar werk gedaan dat je dat zo zegt..
ik kan me dat goed voorstellenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
joehoe, het heeft geen zin om dat te zeggen.
Zij vindt het na een lange werkdag prettig om nog een uurtje te gaan sporten en zij kan zich niet voorstellen dat andere mensen daar geen puf meer voor hebben. Je kunt het enigszins kort door de bocht noemen, maar dat verandert niet dat we het hier al heel vaak over hebben gehad en dat we het toch nooit eens werden. Dus bespaar jezelf de moeite in dezen en houd de eer aan jezelf.
Geen tijd hebben wordt vaak gebruikt in de zin van: geen tijd vrij willen maken voor. En dan kan omdat je het de rest van de dag al zo druk had dat je dat echt niet meer kunt opbrengen. Kan ik me best voorstellen hoor. Het is iets dat iedereen zelf moet weten. Ik denk niet dat we met deze discussie elkaars mening kunnen veranderen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:51 schreef Miss_S het volgende:
maar kom dan niet met het smoesje dat je geen TIJD hebt
dat is lekkerquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:57 schreef Plukie86 het volgende:
En als ik mijn buikomtrek meet, op het goede punt (precies tussen je onderste rib en je heubbot in), dan is die 80 cm. Ik ben dus gezond!![]()
![]()
![]()
(Een stukje lager is ie 88cm, maar dat was eerst 93 cm dus ik ga vooruit!)
neequote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
okee maar is hier iemand een sonja bakker fan
of niet?
helemaal nietquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
of niet?
Ik vind het persoonlijk een slecht dieet. Het idee erachter is goed en werkt voor veel mensen, de uitvoering ervan wat vinden doordacht. Vooral de ontbijten vind ik veel te karig.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
of niet?
2 stroopkoeken en een liga met chocolade gehadquote:
Volgens mij zijn ze best wel vet en calorierijk jaquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:21 schreef Qwea het volgende:
weet je wat ik me afvroeg, we hebebn hier in huis een kaas ui broodje. Beetje kaas zit erop en wat uit. Die moet je in de oven doen. Zijn die dingen " slecht" ?
ligt eraan wat voor broodje en kaasquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:21 schreef Qwea het volgende:
weet je wat ik me afvroeg, we hebebn hier in huis een kaas ui broodje. Beetje kaas zit erop en wat uit. Die moet je in de oven doen. Zijn die dingen " slecht" ?
gewoon wit brood, en nomale kaas neem ik aan.quote:
hmm ja ik wil gewoon iets wat snel en goed werktquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:16 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk een slecht dieet. Het idee erachter is goed en werkt voor veel mensen, de uitvoering ervan wat vinden doordacht. Vooral de ontbijten vind ik veel te karig.
Maar als je ervanringen van mensen wilt weten, moet je eens in het Sonja Bakkertopic kijken.
dan kan je het niet echt gezond noemenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
gewoon wit brood, en nomale kaas neem ik aan.
maar je begrijpt toch zelf dat ijsjes niet goed zijn daar hoef je sonja toch niet voor te hebbenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
hmm ja ik wil gewoon iets wat snel en goed werkt
als ergens zwart op wit staat wat wel en niet kan
dan ga ik minder snel ijsjes eten
*maar het kaas/ui broodje uitzwaait.quote:
Dat is dus volgens mij ook het succes van SB: er staat op papier wat je allemaal mag eten, dus daar hoef je dan niet over na te denken. Het is ook snel, je krijgt per dat 1000-1100 kcal binnen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
hmm ja ik wil gewoon iets wat snel en goed werkt
als ergens zwart op wit staat wat wel en niet kan
dan ga ik minder snel ijsjes eten
hangt er heel erg vanaf om wat voor ijsje het gaat.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar je begrijpt toch zelf dat ijsjes niet goed zijn daar hoef je sonja toch niet voor te hebben
en iets wat snel werkt gaat meestal niet samen met langdurig goed werken
dat is ook niet veel hequote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:42 schreef Qwea het volgende:
met lunch en aaf eten (ja ik weet al wat we vanaaf gaan eten want dat hebben we gisteren gehaald) zit ik in totaal op 975kcal
Is vast een balansdagje ivm gisterenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:43 schreef Miss_S het volgende:
dat is ook niet veel he
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:45 schreef Alcarin het volgende:
[..]
dus binnenkort mag ik weer chips, chocolade en ijs dagelijks eten![]()
![]()
als ik trek heb in een ijsje en ik neem dan een perenijsjequote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar je begrijpt toch zelf dat ijsjes niet goed zijn daar hoef je sonja toch niet voor te hebben
en iets wat snel werkt gaat meestal niet samen met langdurig goed werken
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar jij hebt nog vaker een balansdag dan ik
ja maar je eet wel vaker maar 1000kcalquote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:03 schreef Qwea het volgende:
[..]sniewoa. Ik heb zelden een balansdag. Enkel als ik echt veel heb gegeten zoals gisteren of met 31 april. Heb in de weken dat ik lijn 2 of 3 x een belansdag gehad. Deze inbegrepen
ja zou bedoel ik t ookquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:30 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Dat is dus volgens mij ook het succes van SB: er staat op papier wat je allemaal mag eten, dus daar hoef je dan niet over na te denken. Het is ook snel, je krijgt per dat 1000-1100 kcal binnen.
Maar of het goed is? Ik betwijfel het. In mijn eigen omgeving zijn er vrij veel mensen die na het stoppen met SB weer een paar kilo's zijn aangekomen. Ik heb zelf mijn bedenkingen bij het dieet, ik zal zéker niet zeggen dat het een goed dieet is.
Maar ik wil de discussie over SB een beetje buiten dit topic houden (alhoewel ik zelf met mijn mening kom), dus als je meer wilt weten:
Sonja Bakker Deel 12
Ik weet vrij zeker dat je me met iemand anders verwardquote:
Ik begrijp het wel en ik heb laatst het SB boek gekocht en het dieet is zeker niet heel ongezond. Ze schrijft gewoon de schijf van vijf voor. De calorieen zijn wat aan de lage kant, maar je kan dat eenvoudig verhelpen door wat extra fruit te eten of een crackertje met mager beleg of zo. Mij leek het ook wel handig om voor even een streng stramien te volgen. De reden waarom ik het toch niet ga doen is omdat ik veel van wat zij voorschrijft echt niet lekker vind. (ik hou niet zo van yoghurt en kwark en juist dat schrijft zij heel vaak voor als ontbijt) en het is me sowieso allemaal wat te Hollands.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
als ik trek heb in een ijsje en ik neem dan een perenijsje
dan ga ik mezelf heus niet slaan
ik vind t gewoon handig als iemand precies zegt hoe t moet
en als ik dan weeg zoveel ik wil wegen dan weet ik zelf wel hoe t moet
je kan niet uit t niets alles weten/gezond eten
Dat idee heb ik mezelf ook wel eens voorgenomen. Heb het alleen nog nooit uitgevoerd. In de praktijk plan ik wel mijn avondeten voor de hele week, dat is lekker makkelijk met boodschappen doen. Na een tijdje 'gezonderen' heb ik trouwens wel een soort patroon van eten ontwikkeld, dat scheelt me ook nadenken over eten. Op een gegeven moment weet je gewoon wel wat gezond is.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:15 schreef conleche het volgende:
Eigenlijk zou je op een regenachtige zondagmiddag heel goed je eigen SB dieet kunnen samenstellen, met alles wat je wel lekker vindt (nééé, geen patat en koekjes, ik bedoel de dingen die behalve lekker ook nog licht en gezond zijn). Misschien ga ik dat wel eens doen.
Roergebakken groentjequote:Ik heb het idee dat sommigen van jullie niet genoeg groenten eten. Ik las laatst iets van: "......niet opgegeten en maar een stuk fruit genomen" In groenten zitten andere voedingstoffen en vitamines dan in fruit; je moet ze dus allebei eten. Als je niet zo van gekookte groenten houdt: roerbak ze dan, dan vindt bijna iedereen het wel lekker!
Ik krijg volgens mij juist teveel groenten binnen somsquote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:15 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat sommigen van jullie niet genoeg groenten eten. Ik las laatst iets van: "......niet opgegeten en maar een stuk fruit genomen" In groenten zitten andere voedingstoffen en vitamines dan in fruit; je moet ze dus allebei eten. Als je niet zo van gekookte groenten houdt: roerbak ze dan, dan vindt bijna iedereen het wel lekker!
Ik heb het natuurlijk niet over iedereen en volgens mij kan je nooit teveel groenten eten!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:58 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik krijg volgens mij juist teveel groenten binnen somsAls ik ga wokken eet ik zo rustig 400 gram roerbakgroenten op ofzo
Ik vind groenten wel echt lekker ( de meesten dan )
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik eet niet zo vaak groente en fruit
Stomen nooit gedaan eigenlijk ( behalve van die voorverpakte stoommaaltijden voor in de magnetron) maar aan wokken ben ik echt verslaafdquote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:12 schreef colette het volgende:
[..]
Ik heb het natuurlijk niet over iedereen en volgens mij kan je nooit teveel groenten eten!Ik vind de meeste groenten ook lekker. Zelfs spruitjes lust ik best. Alhoewel ik er dan na een stuk of 5 wel genoeg van heb, dus dan eet ik er wel rauwkost naast of zo. Wokken is volgens miij ook het gezondst; want je kookt de vitamine er niet uit en bovendien eet je verschillende "kleuren" groenten. en krijg je daardoor ook de grootste verscheidenheid aan vitamines binnen. (nou ja, stomen is misschien wel nog gezonder, maar dat vind ik iets minder lekker)
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik eet niet zo vaak groente en fruit
Oeh, kan dat? Ik ben wel kruiden aan het kweken en dat lukt wel, maar vruchten mislukten vroeger altijd bij mij...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:45 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben mijn eigen cherrytomaten aan het kweken. Mijn plantje heeft al bloemetjes gekregen
.
turkse saladequote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:08 schreef Quinazoline het volgende:
Ik ben nu bezig met een boodschappenlijstje voor het weekend, maar ik kan maar niet bedenken wat ik moet eten. Ik ben alleen, dus het moet voor 1 persoon te koken zijn en eigenlijk ben ik wel toe aan een weekend met heel gezond eten.
Iemand tips?
Bestaat toch gewoon? Van Unox, bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:18 schreef Viking84 het volgende:
Weet iemand trouwens waarom er geen blikken aspergesoep bestaan?
Wat lief!quote:Maar ik heb wel een bloemetje op tafel gezet bij mijn ouders met een 'Welkom thuis'-kaartje(ze komen vanavond terug van hun Italië-reis, vandaar).
Nee hoor, een blik. Maar je moet er nog wel extra water bij doen, misschien wil je dat ook niet?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:25 schreef Viking84 het volgende:
Ja, maar dat is in een zak hè, die van Unox. Ik wil een blik.
en toen zei Maarten dat hij liever naar Burger King gaat.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:23 schreef Tangarine het volgende:
Renske vroeg me net mee naar de mac, spank haar!!!
met welk schema train je? Ik ben nml ook nog op zoek naar een goed schema. Niet te snel opbouwen, maar ook niet te langzaam.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:46 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Stubru is wat uh gitaarderige muziek zeg maarleuker dan van EEN. Maar niet elke radiozender maakt natuurlijk zo'n trainingsschema. Als ik klaar ben met de lessen wil ik door gaan nog 3x per week, dan ga ik natuurlijk wel zelf kiezen wat voor muziek, maar nu nog even met de blije popmuziek van vorig jaar, al valt het goed mee hoor. Vind het wel een aanrader qua opbouwen tot nu toe.
http://www.een.be/vlaanderensportland/quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
met welk schema train je? Ik ben nml ook nog op zoek naar een goed schema. Niet te snel opbouwen, maar ook niet te langzaam.
Ik zag het ook al, maar heb geen idee?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:59 schreef conleche het volgende:
Even offtopic: waarom hebben alle mods een brandende kaars als avatar??
Ben trots op je!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 10:00 schreef Qwea het volgende:
mogguh.
Wou vanaaf lasange eten, maar heb toch maar bieten gedaanen ipv croissants 2 kleine broodjes uit de oven
Ik was al bang voor zoiets idd....quote:Op zaterdag 26 mei 2007 10:01 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik zag het ook al, maar heb geen idee?
Edit: De vrouw van buzzer is onverwachts overleden II
neh,spelfout.Althans bij mij. Ik moet dit weekend gezond doen,het ging de afgelopen dagen redelijk misquote:Op zaterdag 26 mei 2007 10:03 schreef conleche het volgende:
[..]
Ben trots op je!
Zeg, is dat expres dat je lasange schrijft ipv lasagne? Ik heb het nl. al meer gezien bij andere mensen, dus het kan zijn dat het 1 of ander modern iets is, wat mij is ontgaan.....
omdat de vrouw van mod Buzzer onverwacht is overleden.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:59 schreef conleche het volgende:
Even offtopic: waarom hebben alle mods een brandende kaars als avatar??
Ik heb zelf vanmorgen de laatste les van het eerste schema van Vlaanderen Sportland gelopen en ik moet zeggen dat ik heel erg tevreden over dit schema ben. Ik heb ook wel eens volgens een ander schema gelopen (uit een hardloopboek van mijn vader) en daar moest je een bepaald schema 3 keer lopen, dus 1 week lang. Voor mijn gevoel duurde opbouw daar veel langer dan dit schema, waarbij je iedere les een stapje maakt..quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
met welk schema train je? Ik ben nml ook nog op zoek naar een goed schema. Niet te snel opbouwen, maar ook niet te langzaam.
Thrilled, gefeliciteerd! Bijna een officiele spuitgastquote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:52 schreef Thrilled het volgende:
...
Thnx, bijna jaquote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:27 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Thrilled, gefeliciteerd! Bijna een officiele spuitgast![]()
Ik knak ook altijd aan alle kanten, maar volgens mij kan dat geen kwaad. Zolang het geen pijn doet, zal het wel goed zijnquote:Op zaterdag 26 mei 2007 13:24 schreef Viking84 het volgende:
Wat wel een beetje griezelig is: er knakt vaak iets in mijn rechterschouder. Voor zover ik weet kan dat geen kwaad (gewrichten schuiven langs elkaar heen), maar ik vind het wel een beetje eng. Zijn er meer mensen die dat hebben?
Hier zijn alle AH's dicht.. Maar ik weiger boodschappen te doen, ik zal het wel overleven.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:35 schreef Chicolate het volgende:
AH is toch wel open? Tenminste, bij mij (in Almere) is bijna iedere supermarkt juist open op 2e pinksterdag.(veel scholieren willen dan graag werken, omdat ze toeslag krijgen op 'ongewone' dagen)
Baaldagje vandaag, maar ik accepteer het maar. Enorme behoefte aan chocoladekoekjes, en heb dr al redelijk wat op. Daarnet heerlijke lunch met warme krentenbol uit de oven. Moet ook een keertje kunnen(en ach, mn figuurtje is prima, en het is dr ook zo weer af, morgen en maandag zal ik weinig eten)
En ik knak mijn gewrichten ook vaak, vooral mn enkels, die zijn wat zwak. Maar iemand zei ooit dat als je het te vaak doet, reuma kan krijgen?
volgens mij is dat als je het expres doet: bijv je vingers knakken, dan vergroot je de kans dat ze uit de kom raken. En ik kan er niks aan doen verder, hoor. Ik zag op een ander forum een post van iemand die ermee naar de huisarts en een specialist was geweest en die zeiden allebei dat het geen kwaad kon.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:35 schreef Chicolate het volgende:
En ik knak mijn gewrichten ook vaak, vooral mn enkels, die zijn wat zwak. Maar iemand zei ooit dat als je het te vaak doet, reuma kan krijgen?
haha, ja, erg lekker! Kan je niet iemand vinden die jou twee lepels geeft en dan de rest van de bak zelf opeet?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |