Dank jequote:Op donderdag 24 mei 2007 18:40 schreef Viking84 het volgende:
Jeej Thrilled, wat goed!Gefeliciteerd!
. Is er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar? Of kiezen ze de beste eruit?
Zelfde hierquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:00 schreef Ticootje het volgende:
eigenlijk wil ik gewoon weer maatje 34/36 hebben. Dat staan mij het mooist en ik vind het gewoon mooi om superslank te zijn.
Wow, gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:37 schreef Thrilled het volgende:
...
wat is kut?quote:
mn dieet, ik baal van mezelfquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat is kut?
of bedoelde je: het weer is kut vandaag?(dat is niet zo nml
).
het woord 'dieet' kennen we hier niet, bedoel je misschien 'gezonderen'?quote:
Hoezoquote:Op donderdag 24 mei 2007 19:45 schreef Babbel1 het volgende:
Ik moest even lachen om de benaming 'spuitgast'
Het ging ook niet echt om het gewicht van de botten zelf, tenminste daar had ik het niet over. Het was meer de hele bouw, je kunt breder of smaller gebouwd zijn, dat zal in gewicht van je skelet inderdaad niet heel veel schelen. Maar dan steken je botten sneller uit, dus staat het niet om heel erg slank te zijn. Zoietsquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:29 schreef Plukie86 het volgende:
Oja vanmorgen ging de discussie over zware botten enzo he? Ik had vanmorgen dus college over lichaamssamenstelling, en daarbij kwamen de botten ook aan bod. Een volwassen man van 70 kilo heeft ongeveer 5 kilo aan botten, wat max anderhalve kilo meer of minder is. Het zware botten argument gaat dus helemaal niet op!![]()
Daarentegen heeft diezelfde man van 70 kilo wel ongeveer 28 kilo spieren. Voor vrouwen zal dit ongetwijfeld wat minder zijn. Dus mensen die zware botten hebben, moeten in het vervolg zeggen dat ze veel spieren hebben.
Grappig weetje niet?
Weet ik wel hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:40 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Het ging ook niet echt om gewicht, tenminste daar had ik het niet over. Het was meer de hele bouw, je kunt breder of smaller gebouwd zijn, dat zal in gewicht van je skelet inderdaad niet heel veel schelen. Maar dan steken je botten sneller uit, dus staat het niet om heel erg slank te zijn. Zoiets![]()
Tofquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:42 schreef Plukie86 het volgende:
Weet ik wel hoor.
Vind het gewoon leuk om met weetjes te gooien.
Nog één?
Diezelfde man van 70 kilo bestaat voor ongeveer 42 kilo uit zuurstofatomen.![]()
Ja, klopt. Een lijf bestaat voor meer dan 60% uit water. En inderdaad, de H weegt bijna niks, namelijk 1u. Staat daarom ook als eerste in het periodiek systeem. De O daarentegen weegt 16 u, dus in totaal weegt 1 watermolecuul 18 u.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:44 schreef Alcarin het volgende:
Tof![]()
En die zuurstofatomen zitten dan weer voor het grootste deel in watermoleculen zeker?
edit: zijn waterstofatomen zo licht dan? Het is toch H2O -> 2 waterstof, 1 zuurstof?
quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:47 schreef Chicolate het volgende:
Oh ik hoorde laatst nog een originele smoes van een vrouw tegen haar man:
"Tja, jij bent toch zo blij met mijn voorgevel, dacht je soms dat die nix weegt? Maar ik wil ze anders met liefde verkleinen hoor..."
Ik weet niet of dat ook daadwerkelijk zo is. Bij mij in elk geval niet, maar bij veel mensen hier en in het dieettopic volgens mij wel, ik heb het vaak langs zien komen. Het schijnt dat je dan meer vocht vasthoudt.quote:Maar plukie86, weet jij dan ook of een vrouw als ze ongesteld is inderdaad zwaarder kan zijn?![]()
Van de plant? Hier komen aardbeien uit de fabriek hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:23 schreef Patries86 het volgende:
Verse aardbeien(geplukt van de plant) en nog wat ander fruit
Een collega van mij gebruikte het echt als excuus om niet te hoeven afvallen: "Als ik ga afvallen, krijg ik als eerste een kleinere voorgevel en dat wil mijn vent echt niet, dus ik blijf lekker zoals ik ben!"quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:47 schreef Chicolate het volgende:
Oh ik hoorde laatst nog een originele smoes van een vrouw tegen haar man:
"Tja, jij bent toch zo blij met mijn voorgevel, dacht je soms dat die nix weegt? Maar ik wil ze anders met liefde verkleinen hoor..."
quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:36 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Een collega van mij gebruikte het echt als excuus om niet te hoeven afvallen: "Als ik ga afvallen, krijg ik als eerste een kleinere voorgevel en dat wil mijn vent echt niet, dus ik blijf lekker zoals ik ben!"![]()
Ik heb nog een vraag: Ik heb net weer hard gelopen, les 26 en vandaag, jawel, voor de eerste keer in korte broek. Ik vind het namelijk verschrikkelijk om met blote benen te lopen omdat ze domweg vettig en wit zijn (mijn overtollige gewicht zit vrijwel allemaal onder mijn taille). Ik vroeg me af of meer mensen dit hebben? Ik was vandaag aan het rennen en ik schaamde me toch wel, heb ook heel hard gelopen ineens, haha.
(P.S. Ook nog frappant: ik voelde me al niet al te gelukkig daar in mijn omhoog kruipende korte broek, kwam er ineens zo'n nummer langs op de podcast met als tekst "shake it, baby, shake that ass". Nou, het 'shakete' al genoeg, thanks very much!!)
hehe wat niet eens altijd waar hoeft te zijn, zoals ik vandaag tot mijn spijt merkte in de Hunkemoller ... (maar ik gebruik het wel als pesterijtje naar vriendje, hij is niet zo uhm gevoelig als de meeste vriendjes hier zo te lezen, en zit me vaak te plagen met mn gewicht en dat ik wil afvallen ... zeg ik maar dat hij zn speeltjes dan ook kwijt raakt ... dat gezichtquote:Op donderdag 24 mei 2007 22:36 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Een collega van mij gebruikte het echt als excuus om niet te hoeven afvallen: "Als ik ga afvallen, krijg ik als eerste een kleinere voorgevel en dat wil mijn vent echt niet, dus ik blijf lekker zoals ik ben!"![]()
Ik heb 't over mijn vrienden he.. Die zijn misschien nog wat jonger met meer vrije tijdquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik ken ook genoeg mensen die helemaal niet sporten, anders. Dus ik weet niet of 2 uur per week wel het gemiddelde is.
En het hangt er ook vanaf wat je doet hè: als je aan voetbal doet, sta je al gauw flink wat uren per week op het veld. Een wedstrijd duurt alleen al 1,5 uur en dat is dan nog exclusief training.
Je hebt ook intensievere sporten zoals spinning en bootcamp die je maar 1 uur per week doet, maar die wél heel effectief zijn.
Maar inderdaad: ik wil ook nog eens naar 3 uur per week. Bij voorkeur: maandag, woensdag en vrijdag. In het weekend lekker niks en steeds een rustdag ertussen. Maar goed, als ik ga hardlopen kan ik dat allemaal zelf inplannen.
sporten is leuk! ik sport niet om dun te worden maar om beter te wordenquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
blah. Dan was het even verkeerd geformuleerd.
Nieuwe poging:
waarom denken mensen altijd meteen aan sporten bij 'meer bewegen'?.
zoveel vrije tijd heb je niet nodig om te kunnen sportenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik heb 't over mijn vrienden he.. Die zijn misschien nog wat jonger met meer vrije tijd
Maar je moet die tijd wel vrij wíllen maken. Een half uur vrij kunnen maken kan iedereen, maar niet iedereen doet dat, heeft er geen zin in of andere dingen gaan voor.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zoveel vrije tijd heb je niet nodig om te kunnen sporten
daar heb je helemaal gelijk in je moet het willenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:31 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Maar je moet die tijd wel vrij wíllen maken. Een half uur vrij kunnen maken kan iedereen, maar niet iedereen doet dat, heeft er geen zin in of andere dingen gaan voor.
Als ik de hele dag college heb gehad en ik moet 's avonds nog vanalles doen, heb ik ook niet altijd zin om daar nog tijd voor vrij te maken, gewoon omdat ik het druk heb. En ik denk dat dat bij meer mensen zo is.
ow en wie werkt er van 7 uur smorgens tot 11 uur savonds?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Tuurlijk heb je wel vrije tijd nodig
je kan niet sporten op je werk
uhm, als je overwerkt ben je nog wel eens moe en dan heb je de puf niet meer om te sportenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:34 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ow en wie werkt er van 7 uur smorgens tot 11 uur savonds?
Mijn vader van 7 tot 20 (jncl reistijd)quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:34 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ow en wie werkt er van 7 uur smorgens tot 11 uur savonds?
ik zeur niet, die andere mensen zeurenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
uhm, als je overwerkt ben je nog wel eens moe en dan heb je de puf niet meer om te sporten. Mensen die van 9 tot 17 werken en geen kinderen hebben moeten niet zeuren, maar anders wordt het een tikkeltje lastiger om tijd en puf te vinden voor sport.
mijn vader van 6 tot 23quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:39 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Mijn vader van 7 tot 20 (jncl reistijd)
en dan nog eten
en dan 's avonds nog beetje werken en zo
dan gaat ie echt niet 6 uur pw nog sporten![]()
maar weet je als je je er toe aanzet en gaat sportenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:41 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Als je vrij intensief werk hebt
ik heb bijv een tijdje bij een slager gewerkt,
om 6:00 uur op was om 19:00 weer thuis
dan ging ik eten en daarna slapen
kan ik echt niet nog een uur fanatiek sporten
je kan gewoon op zijn na zo een dag
en dat is t beetje flauw om te zeggen "ja maar zin heb je niet, dat moet je maken"
mwhaha okeequote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:46 schreef Viking84 het volgende:
Blah, weet je, deze discussie hebben we al zo vaak gevoerd. Ga er niet nog eens aan beginnen.
jawel hoorquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Dan heb je blijkbaar nog nooit een hele dag zwaar werk gedaan dat je dat zo zegt..
joehoe, het heeft geen zin om dat te zeggen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Dan heb je blijkbaar nog nooit een hele dag zwaar werk gedaan dat je dat zo zegt..
ik kan me dat goed voorstellenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
joehoe, het heeft geen zin om dat te zeggen.
Zij vindt het na een lange werkdag prettig om nog een uurtje te gaan sporten en zij kan zich niet voorstellen dat andere mensen daar geen puf meer voor hebben. Je kunt het enigszins kort door de bocht noemen, maar dat verandert niet dat we het hier al heel vaak over hebben gehad en dat we het toch nooit eens werden. Dus bespaar jezelf de moeite in dezen en houd de eer aan jezelf.
Geen tijd hebben wordt vaak gebruikt in de zin van: geen tijd vrij willen maken voor. En dan kan omdat je het de rest van de dag al zo druk had dat je dat echt niet meer kunt opbrengen. Kan ik me best voorstellen hoor. Het is iets dat iedereen zelf moet weten. Ik denk niet dat we met deze discussie elkaars mening kunnen veranderen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:51 schreef Miss_S het volgende:
maar kom dan niet met het smoesje dat je geen TIJD hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |