dat is lekkerquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:57 schreef Plukie86 het volgende:
En als ik mijn buikomtrek meet, op het goede punt (precies tussen je onderste rib en je heubbot in), dan is die 80 cm. Ik ben dus gezond!![]()
![]()
![]()
(Een stukje lager is ie 88cm, maar dat was eerst 93 cm dus ik ga vooruit!)
neequote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
okee maar is hier iemand een sonja bakker fan
of niet?
helemaal nietquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
of niet?
Ik vind het persoonlijk een slecht dieet. Het idee erachter is goed en werkt voor veel mensen, de uitvoering ervan wat vinden doordacht. Vooral de ontbijten vind ik veel te karig.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:57 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
of niet?
2 stroopkoeken en een liga met chocolade gehadquote:
Volgens mij zijn ze best wel vet en calorierijk jaquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:21 schreef Qwea het volgende:
weet je wat ik me afvroeg, we hebebn hier in huis een kaas ui broodje. Beetje kaas zit erop en wat uit. Die moet je in de oven doen. Zijn die dingen " slecht" ?
ligt eraan wat voor broodje en kaasquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:21 schreef Qwea het volgende:
weet je wat ik me afvroeg, we hebebn hier in huis een kaas ui broodje. Beetje kaas zit erop en wat uit. Die moet je in de oven doen. Zijn die dingen " slecht" ?
gewoon wit brood, en nomale kaas neem ik aan.quote:
hmm ja ik wil gewoon iets wat snel en goed werktquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:16 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk een slecht dieet. Het idee erachter is goed en werkt voor veel mensen, de uitvoering ervan wat vinden doordacht. Vooral de ontbijten vind ik veel te karig.
Maar als je ervanringen van mensen wilt weten, moet je eens in het Sonja Bakkertopic kijken.
dan kan je het niet echt gezond noemenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
gewoon wit brood, en nomale kaas neem ik aan.
maar je begrijpt toch zelf dat ijsjes niet goed zijn daar hoef je sonja toch niet voor te hebbenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
hmm ja ik wil gewoon iets wat snel en goed werkt
als ergens zwart op wit staat wat wel en niet kan
dan ga ik minder snel ijsjes eten
*maar het kaas/ui broodje uitzwaait.quote:
Dat is dus volgens mij ook het succes van SB: er staat op papier wat je allemaal mag eten, dus daar hoef je dan niet over na te denken. Het is ook snel, je krijgt per dat 1000-1100 kcal binnen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
hmm ja ik wil gewoon iets wat snel en goed werkt
als ergens zwart op wit staat wat wel en niet kan
dan ga ik minder snel ijsjes eten
hangt er heel erg vanaf om wat voor ijsje het gaat.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar je begrijpt toch zelf dat ijsjes niet goed zijn daar hoef je sonja toch niet voor te hebben
en iets wat snel werkt gaat meestal niet samen met langdurig goed werken
dat is ook niet veel hequote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:42 schreef Qwea het volgende:
met lunch en aaf eten (ja ik weet al wat we vanaaf gaan eten want dat hebben we gisteren gehaald) zit ik in totaal op 975kcal
Is vast een balansdagje ivm gisterenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:43 schreef Miss_S het volgende:
dat is ook niet veel he
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:45 schreef Alcarin het volgende:
[..]
dus binnenkort mag ik weer chips, chocolade en ijs dagelijks eten![]()
![]()
als ik trek heb in een ijsje en ik neem dan een perenijsjequote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar je begrijpt toch zelf dat ijsjes niet goed zijn daar hoef je sonja toch niet voor te hebben
en iets wat snel werkt gaat meestal niet samen met langdurig goed werken
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar jij hebt nog vaker een balansdag dan ik
ja maar je eet wel vaker maar 1000kcalquote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:03 schreef Qwea het volgende:
[..]sniewoa. Ik heb zelden een balansdag. Enkel als ik echt veel heb gegeten zoals gisteren of met 31 april. Heb in de weken dat ik lijn 2 of 3 x een belansdag gehad. Deze inbegrepen
ja zou bedoel ik t ookquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:30 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Dat is dus volgens mij ook het succes van SB: er staat op papier wat je allemaal mag eten, dus daar hoef je dan niet over na te denken. Het is ook snel, je krijgt per dat 1000-1100 kcal binnen.
Maar of het goed is? Ik betwijfel het. In mijn eigen omgeving zijn er vrij veel mensen die na het stoppen met SB weer een paar kilo's zijn aangekomen. Ik heb zelf mijn bedenkingen bij het dieet, ik zal zéker niet zeggen dat het een goed dieet is.
Maar ik wil de discussie over SB een beetje buiten dit topic houden (alhoewel ik zelf met mijn mening kom), dus als je meer wilt weten:
Sonja Bakker Deel 12
Ik weet vrij zeker dat je me met iemand anders verwardquote:
Ik begrijp het wel en ik heb laatst het SB boek gekocht en het dieet is zeker niet heel ongezond. Ze schrijft gewoon de schijf van vijf voor. De calorieen zijn wat aan de lage kant, maar je kan dat eenvoudig verhelpen door wat extra fruit te eten of een crackertje met mager beleg of zo. Mij leek het ook wel handig om voor even een streng stramien te volgen. De reden waarom ik het toch niet ga doen is omdat ik veel van wat zij voorschrijft echt niet lekker vind. (ik hou niet zo van yoghurt en kwark en juist dat schrijft zij heel vaak voor als ontbijt) en het is me sowieso allemaal wat te Hollands.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
als ik trek heb in een ijsje en ik neem dan een perenijsje
dan ga ik mezelf heus niet slaan
ik vind t gewoon handig als iemand precies zegt hoe t moet
en als ik dan weeg zoveel ik wil wegen dan weet ik zelf wel hoe t moet
je kan niet uit t niets alles weten/gezond eten
Dat idee heb ik mezelf ook wel eens voorgenomen. Heb het alleen nog nooit uitgevoerd. In de praktijk plan ik wel mijn avondeten voor de hele week, dat is lekker makkelijk met boodschappen doen. Na een tijdje 'gezonderen' heb ik trouwens wel een soort patroon van eten ontwikkeld, dat scheelt me ook nadenken over eten. Op een gegeven moment weet je gewoon wel wat gezond is.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:15 schreef conleche het volgende:
Eigenlijk zou je op een regenachtige zondagmiddag heel goed je eigen SB dieet kunnen samenstellen, met alles wat je wel lekker vindt (nééé, geen patat en koekjes, ik bedoel de dingen die behalve lekker ook nog licht en gezond zijn). Misschien ga ik dat wel eens doen.
Roergebakken groentjequote:Ik heb het idee dat sommigen van jullie niet genoeg groenten eten. Ik las laatst iets van: "......niet opgegeten en maar een stuk fruit genomen" In groenten zitten andere voedingstoffen en vitamines dan in fruit; je moet ze dus allebei eten. Als je niet zo van gekookte groenten houdt: roerbak ze dan, dan vindt bijna iedereen het wel lekker!
Ik krijg volgens mij juist teveel groenten binnen somsquote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:15 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat sommigen van jullie niet genoeg groenten eten. Ik las laatst iets van: "......niet opgegeten en maar een stuk fruit genomen" In groenten zitten andere voedingstoffen en vitamines dan in fruit; je moet ze dus allebei eten. Als je niet zo van gekookte groenten houdt: roerbak ze dan, dan vindt bijna iedereen het wel lekker!
Ik heb het natuurlijk niet over iedereen en volgens mij kan je nooit teveel groenten eten!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:58 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik krijg volgens mij juist teveel groenten binnen somsAls ik ga wokken eet ik zo rustig 400 gram roerbakgroenten op ofzo
Ik vind groenten wel echt lekker ( de meesten dan )
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik eet niet zo vaak groente en fruit
Stomen nooit gedaan eigenlijk ( behalve van die voorverpakte stoommaaltijden voor in de magnetron) maar aan wokken ben ik echt verslaafdquote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:12 schreef colette het volgende:
[..]
Ik heb het natuurlijk niet over iedereen en volgens mij kan je nooit teveel groenten eten!Ik vind de meeste groenten ook lekker. Zelfs spruitjes lust ik best. Alhoewel ik er dan na een stuk of 5 wel genoeg van heb, dus dan eet ik er wel rauwkost naast of zo. Wokken is volgens miij ook het gezondst; want je kookt de vitamine er niet uit en bovendien eet je verschillende "kleuren" groenten. en krijg je daardoor ook de grootste verscheidenheid aan vitamines binnen. (nou ja, stomen is misschien wel nog gezonder, maar dat vind ik iets minder lekker)
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik eet niet zo vaak groente en fruit
Oeh, kan dat? Ik ben wel kruiden aan het kweken en dat lukt wel, maar vruchten mislukten vroeger altijd bij mij...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:45 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben mijn eigen cherrytomaten aan het kweken. Mijn plantje heeft al bloemetjes gekregen
.
turkse saladequote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:08 schreef Quinazoline het volgende:
Ik ben nu bezig met een boodschappenlijstje voor het weekend, maar ik kan maar niet bedenken wat ik moet eten. Ik ben alleen, dus het moet voor 1 persoon te koken zijn en eigenlijk ben ik wel toe aan een weekend met heel gezond eten.
Iemand tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |