abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49645261
Dieetclub deel 160

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in #76 :) Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in Di-eetclubmeeting XIX

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_49645776
Ik eet meestal 4 boterhammen, en dan tegen 4 uur nog iets van fruit of nog een boterham.
Eind van de middag en 's avonds laat zijn voor mij echt let-op!-momenten met snaaien ik ben me dus aan het aanleren om dan brood te nemen.
pi_49645837
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:02 schreef Levitation het volgende:
Even een vraagje: hoeveel boterhammen eten jullie bij de lunch?

Ik heb er nu 2 op en een sinaasappel en nog steeds honger. Heb er nog 2 bij me (eet er namelijk altijd 4), maar die wil ik in de loop van de middag pas eten. Heb soms zelfs na 4 boterhammen nog honger.
Ik neem meestal 4 boterhammen mee en afhankelijk van mijn lunchpauzebesteding eet ik er 2 rond een uur of 11 en 2 om een uur of half 2, of ik eet ze allemaal pas na 1 uur als ik ga hardlopen.
Ik sjouw meestal wel appels mee naar mijn werk, want anders krijg ik ontzettend de neiging om te snaaien.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 15:00:22 #4
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_49646109
De salades zijn hier ook niet altijd allemaal lekker.gezond Levi en datzelfde geldt voor de soepen. Dus op dagen dat dat voor allebei geldt neem ik een kwarkdingetje bij m'n lunch als ik er trek in heb.

Ow en in de theepauzes eet ik ook fruit (als ik er aan denk om het mee te nemen in elk geval).
pi_49646125
Ik eet smiddags 3 boterhammen. Laat in de middag eet ik vaak nog fruit en een klein yoghurtje, anders ga ik inderdaad ook lopen snaaien...
pi_49646271
Ik eet normaal gesproken:
- om half 8 ontbijt: 3 boterhammen
- om half elf een stuk ontbijtkoek en een sinaasappel
- rond half 1 4 boterhammen (en een sinaasappel)
- om 3 uur/half 4 een sinaasappel
Ja, qua fruit ben ik een saaie...

En dan heb ik nog vaak de neiging om te gaan snaaien.
***Levi was here***
pi_49646749
Misschien ook 's middags ontbijtkoek nemen
pi_49647145
Ik lunch meestal met een broodje (of twee boterhammen) met kaas / vleeswaren en het nodige groenvoer erop, of een salade met een bakje yoghurt of kwark o.i.d. of alleen wat fruit.

Is nu wel lastig, volkoren brood of gewoon bruin brood valt niet goed, salade is een no-go omdat ik daar gegarandeerd last van krijg, kwark of yoghurt reageert ook niet lekker en qua fruit is de keuze ook wat beperkt.
Ik zit aan de witte boterhammen met kipfilet en dat vult dus voor geen meter. En meer dan twee of drie moet ik er ook echt niet eten want dan begint het gezeik weer.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_49648502
ik eet tussen 9 en 11 altijd twee boterhammen en tussen 13 en 14 altijd twee boterhammen. vaak heb ik ook genoeg aan 2 boterhammen alleen sochtends. smiddags eet ik alleen als ik trek heb!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:11:27 #10
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49649076
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:56 schreef BlueCurl het volgende:
ik eet tussen 9 en 11 altijd twee boterhammen en tussen 13 en 14 altijd twee boterhammen. vaak heb ik ook genoeg aan 2 boterhammen alleen sochtends. smiddags eet ik alleen als ik trek heb!
Eten als ik trek heb zou bij mij helemaal mis gaan... Ik heb (bijna) altijd trek.
***Levi was here***
pi_49649295
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:04 schreef Levitation het volgende:
Ik eet normaal gesproken:
- om half 8 ontbijt: 3 boterhammen
- om half elf een stuk ontbijtkoek en een sinaasappel
- rond half 1 4 boterhammen (en een sinaasappel)
- om 3 uur/half 4 een sinaasappel
Ja, qua fruit ben ik een saaie...

En dan heb ik nog vaak de neiging om te gaan snaaien.
Mango is ook lekker!

edit: dat verhaal van eten als je vol zit is hier ook heel bekend. Ik krijg zo'n trek van vol zitten
Eigenlijk heel vreemd.
pi_49649894
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:51 schreef ymme het volgende:

[..]

Foto
komt er vanavond aan, ik heb de foto al gemaakt, nu moet vriendlief hem nog op de ftp gooien
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_49651126
Mijn eetpatroon momenteel:
* uit bed en dan douchen of achter de computer kruipen (WoW, FoK of Scrpt)
* na een uur of 2 eet ik een appel of een tosti of een schaaltje yoghurt met cruesli
* als er vers brood is gehaald eet ik 2-3 boterhammen op een willekeurig moment op de dag
* tussen 18:00 en 21:00 avondeten
* 's avonds/'s nachts glaasje wijn/glas cola/glas vruchtensap, en stuk fruit of nog wat brood

kernwoord: onregelmatig
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49651470
Ik ga eten
pi_49651517
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:00 schreef Isabeau het volgende:
* na een uur of 2 eet ik een appel of een tosti of een schaaltje yoghurt met cruesli
* als er vers brood is gehaald eet ik 2-3 boterhammen op een willekeurig moment op de dag
* 's avonds/'s nachts glaasje wijn/glas cola/glas vruchtensap, en stuk fruit of nog wat brood

Goh, bekend fenomeen
Hier:
- opstaan, ergens tussen half 8 en half 10
- ontbijt. Na een tijdje... soms op school, soms nog thuis, soms niet. Soms met één knackerbröd, soms cornflakes, soms twee knackerbröd.
- Lunch: hangt af van ontbijt. Soms brood (niet vaak) soms salade zonder dressing, soms niet.
- Eten: ergens tussen 1.30 en 22.00

Tussendoor: soms brood, bolletje, fruit, cornflakes, knackerbröd. Soms niet.
pi_49651981
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:00 schreef Isabeau het volgende:

herkenbaar

structuur in je dag is eigenlijk wel een voorwaarde voor een dieet

en ik wil ook altijd zoet na het avondeten

ik kan er ook niet zo goed tegen als ik niet weet wat de planning mbt eten is. Ik ben pas tevreden als ik weet dat we om 19.00 uur aan tafel zitten om te eten bijvoorbeeld. Ik kijk best vaak naar het avondeten uit, gewoon omdat ik me verveel (niet eens zozeer vanwege de honger).
pi_49653041
ok de foto's, let vooral niet op mijn niet al te vrolijke gezicht, het is een mooi kleurtje, maar koste me 2 uur wachten bij de kapper

www.snirc.nl/DSC00021.JPG
www.snirc.nl/DSC00022.JPG

en de tweede is om de kleur iets duidelijker uit te laten komen
pi_49653258
Dat staat fantastisch bij je ogen, gb!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49653308
Mooi hoor gb
pi_49653571
Ziet er leuk uit gb..

Ik heb zonet mijn kleine neefje vastgehouden, het is ook eigenlijk nog haast niets zeg, zo'n kleintje..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_49653807
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:59 schreef Isabeau het volgende:
Dat staat fantastisch bij je ogen, gb!
kan ook door het licht komen

maar ik wist dat deze kleur mij goed zou staan, roodtinten, en de tinten richting paars staan altijd goed (gelukkig maar) en maakt het toch net iets meer af dan mijn normale donkerbruine haarkleur.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:18:32 #22
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_49659119
Nou ja zeg, mijn klomp mag barsten. Ik zit me hier te bedenken wat ik vandaag gegeten heb.
Tis nogal shocking eigenlijk. Faat's lichaam is overgenomen door een anorectische alien

Ik meldde hier vanmiddag nog dat ik braaf ging lunchen en sla zou eten. Na 2 happen alleen had
ik zoiets van gadverdamme, dat smaakt me helemaal niet. En omdat ik vanmiddag toch naar een
verjaardag moest dacht ik, ohw geeft niet, kan ik de calorieën compenseren met een stukje taart.

Ochtend: 1 appel, 1 banaan en 1 peer
Tussendoor: mueslireep naturel

Middag: 2 happen sla
Tussendoor: stukje slagroomtaart (kleiner dan normaal)

Avondeten: 1 loempia
Tussendoor: is over een kwartiertje............maar wat kan ik het beste doen nu???
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:24:32 #23
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_49659399
Eet een banaan Faat, dat is toch een enorme calorieenbom?
Morgen gewoon weer normaal eten.

Ik ga morgen de ultieme sportdag beleven geloof ik. Eerst fietsen naar mn werk, in mijn lunchpauze hardlopen en na mijn werk nog een uur voetballen en dan weer naar huis fietsen.
Ongelimiteerde calorieen geloof ik.
pi_49659579
Ik zou denk ik een boterham pakken als ik jou was Faat
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:31:49 #25
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_49659772
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:24 schreef Liejannuh het volgende:
Eet een banaan Faat, dat is toch een enorme calorieenbom?
Ik kies altijd met opzet kleine bananen uit. Die hier in de schaal liggen zijn hooguit 100 kcal

Zelfs met die banaan haal ik de 900 caloriëen dan nog niet, maar goed, van alles erbij eten staat
me echt teveel tegen nu. Ik zal morgen inderdaad weer even extra goed opgaan letten en deze
dag maar snel weer vergeten. Tis ook niet goed als ik 's avonds achter mijn PC ga nadenken
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')