abonnement Unibet Coolblue
pi_129563566
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
pi_129563575
In 2000 ging de ICE3 rijden tussen Amsterdam, Arnhem en Duitsland. De introductie van deze hogesnelheidstrein, die kort daarna werd doorgetrokken over de Neubaustrecke naar Frankfurt, betekende het einde van de Eurocity in ons land.

De Eurocity is een internationale Intercity, de term wordt gebruikt in verschillende Europese landen. Er schijnen bepaalde eisen te bestaan voor het gebruik van de term. Deze grensoverscheidende trein moet vertrekken na 6:00 en aankomen voor 24:00 (want anders is het een EuroNight). Daarnaast schijnt de trein een gemiddelde snelheid te hebben van 90 km/h, klimaatbeheersing en restauratie aan boord.

In Nederland waren sinds de afschaffing van de buurtlandtreinen en de Trans Europ Express de Intercities tussen Amsterdam - Utrecht - Arnhem - Roergebied - Keulen als Eurocity gekwalificeerd. Ik kan me herinneren dat in deze treinen ook daadwerkelijk een restauratiewagon aanwezig was.

Naast de reguliere Eurocities Amsterdam - Keulen waren er ook twee Eurocities die verder reden. De dagelijkse EC Berner Oberland Amsterdam - Interlaken en daarnaast de EC (10)2 Rembrandt Amsterdam - Chur. Beide treinen bestaan in Nederland niet meer. Wel rijdt dagelijks nog een ICE van Amsterdam naar Basel op de grens van Frankrijk, Zwitserland en Duitsland.

De Eurocity 2 rijdt niet meer in Nederland, maar nog wel in Duitsland. Dagelijks rijdt er nog steeds een Eurocity van het Zwitserse Chur naar het Noord-Duitse Hamburg. Deze trein rijdt eenmaal per week als Eurocity 2 (zondag) en rijdt dan helemaal door naar Kiel. Met de auto een afstand van minstens 1300 kilometer. De Eurocity doet er minstens 13 uur over en stopt onderweg 31 keer.

In het filmpje de EC2 onderweg van Chur naar Kiel, op de linkerrijnstrecke bij St. Goar. De trein met Zwitserse rijtuigen (geen Panoramawagons meer!) wordt getrokken door een Taurus van MRCE, gehuurd door DB Fernverkehr.

  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 juli 2013 @ 23:26:34 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129563577
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:03 schreef Bitlord het volgende:
Gaan jullie hier nog weg, of niet, of al weer terug van weggeweest?
Ik was heel snel weer terug :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129563621
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik was heel snel weer terug :')
Heb ik er overheen gelezen of niet hier vertreld wat er nou eigenlijk was gebeurd?
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:28:31 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129563644
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

plus je hebt een iets hogere kans op ontsporing en je bent zo ongeveer verplicht je materieel bij de fabrikant Lohr af te nemen, wat ervoor kan zorgen dat de kosten per voertuig hoger worden.
Had Alstom die toko niet pasgeleden overgenomen?
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:30:17 #6
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129563708
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

plus je hebt een iets hogere kans op ontsporing en je bent zo ongeveer verplicht je materieel bij de fabrikant Lohr af te nemen, wat ervoor kan zorgen dat de kosten per voertuig hoger worden.
Ik citeer wiki
quote:
Voor de geleiding maakt de Translohr gebruik van een rail waarover twee schuinstaande wielen (45 graden ten opzichte van de weg en 90 graden ten opzichte van elkaar) rijden. Aangezien de twee wielen om de rail grijpen, is de kans op ontsporingen kleiner dan bij de TVR of GLT van Bombardier.
:@
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:31:37 #7
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129563753
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Had Alstom die toko niet pasgeleden overgenomen?
Weet je waar je trouwens tieveritus veel nieuws van Alstom tegenkomt?

http://www.boursier.com/actualites/news-du-jour :Y
pi_129563774
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Had Alstom die toko niet pasgeleden overgenomen?
Dan heb je alsnog dat probleem. Alhoewel ze volgens mij in Wuppertal met de zweefbaan ook gewoon een aanbesteding hebben gehouden. Overigens rijdt de Translohr ook in China, dus misschien maken ze er nu wel een kopie van...


  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 juli 2013 @ 23:32:32 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129563777
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik citeer wiki

[..]

:@
je zou het zeggen, maar er zijn toch al relatief veel ontsporingen geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129563808
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Weet je waar je trouwens tieveritus veel nieuws van Alstom tegenkomt?

http://www.boursier.com/actualites/news-du-jour :Y
Eerste regel die ik daar lees gaat over AB:

http://www.boursier.com/a(...)ne-perte-140194.html
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:49:54 #11
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129564335
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je zou het zeggen, maar er zijn toch al relatief veel ontsporingen geweest
Met een relatief kleine maar wel plotselinge oneffenheid in het wegdek stuitert zo'n geleidingswiel natuurlijk gewoon van het geleidingsspoor af.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 juli 2013 @ 23:55:07 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129564506
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Met een relatief kleine maar wel plotselinge oneffenheid in het wegdek stuitert zo'n geleidingswiel natuurlijk gewoon van het geleidingsspoor af.
zeker, maar mij lijkt de slijtage ook hoger te zijn omdat het wiel onder een hoek zijn werk moet doen en je eigenlijk altijd wilt dat wiel contact maakt met de rails.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:56:55 #13
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129564558
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zeker, maar mij lijkt de slijtage ook hoger te zijn omdat het wiel onder een hoek zijn werk moet doen en je eigenlijk altijd wilt dat wiel contact maakt met de rails.
Nu doet een treinwiel dat vrijwel standaard ook..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 juli 2013 @ 23:59:23 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129564655
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Nu doet een treinwiel dat vrijwel standaard ook..
klopt, alleen hier moet je de wielen echt dwingen de rails te volgen. Doe je dat niet dan is het een stuurloos voertuig.

Een treinwiel wordt door de druk wel op de rails gehouden, uitzonderingen daargelaten
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 juli 2013 @ 23:59:39 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129564662
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:28 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Heb ik er overheen gelezen of niet hier vertreld wat er nou eigenlijk was gebeurd?
Maakt niet echt uit ook. Persoonlijke omstandigheden :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 00:12:01 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129565121
Leuk filmpje hee. Oh wacht een nieuwslezer. Gezapigheid. Ik spreek toch geen Spaans. Jij wel? Maakt ook niet uit. Crap godver het duurt 35 minuten 8)7 doorspoelen maar naar een minuut of 7, kijken of er wat gebeurt. Pats, zo ziet een aanrijding met persoon er dus uit. Mja. Had ik niet direct willen weten.

Welk doel dient dit? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129565940
Je kan toch snel doorspoelen in Youtube waar je daaronder een thumbnail ziet van het beeld op die minuut. Zo zie je slapende machinsten en lui die gewoon een boek zitten te lezen.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 00:34:44 #19
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129565944
Ik zie niet veel bijzonders, maar dat zal wel de combi klein schermpje plus crappy verbinding zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_129565964
Laat dan maar ff zitten en lees alleeen het NOS-artikel (of niet :) )
  donderdag 1 augustus 2013 @ 00:36:00 #21
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129565981
Wat een liefde weer.. *;
  donderdag 1 augustus 2013 @ 00:48:01 #22
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129566276
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:03 schreef Bitlord het volgende:
Gaan jullie hier nog weg, of niet, of al weer terug van weggeweest?
Ik mag nog :P
2 weken met the missus en jr. en dan nog 1 week met jr. Hanneke komt dan na haar conferentie ons oppikken in Neurenberg en dan is de smurf net op tijd voor een nieuw schooljaar terug in Países Bajos!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_129567323
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:03 schreef Bitlord het volgende:
Gaan jullie hier nog weg, of niet, of al weer terug van weggeweest?
Allang weer terug van een weekje Cyprus met t vriendinnetje.
Misschien over een paar weken nog een tripje voordat het harde werken weer gaat beginnen :P

Midden september ga ik overigens voor het eerst reizigersdiensten rijden tijdens mijn stage bij de NS. Dus wees gewaarschuwd ;)
  donderdag 1 augustus 2013 @ 02:07:52 #24
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129567640
Half augustus heb ik drie weekjes vrij. Week kamperen en twee weken wat klussen in huis en rondtoeren op de racefiets.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 08:00:08 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129569664
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 00:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat een liefde weer.. *;
-> R&P :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 augustus 2013 @ 08:54:31 #26
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129570330
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Had Alstom die toko niet pasgeleden overgenomen?
Ik heb heel de nacht doorgezocht, maar ik heb het antwoord ;)

Alstom heeft 51 procent in handen
Bron, tevens krantenartikeltje
  donderdag 1 augustus 2013 @ 09:40:15 #27
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129571202
Hmm, ik zie trouwens dat ik met mn roadtrip zo' n beetje door het terrein van Lohr Industries heen rij? Iemand daar al weleens wezen kijken? In theorie zouden er nog 5 RATP stelletjes moeten staan die nog afgeleverd moeten worden
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:32:51 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129574020
Serieus, welke idioot heeft dat geneuzel met die kaartservicecode die je moet ophalen bij een kaartautomaat bedacht? :')
pi_129574164
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
Serieus, welke idioot heeft dat geneuzel met die kaartservicecode die je moet ophalen bij een kaartautomaat bedacht? :')
Opzich is dat best logisch, anders zou je zomaar van elke ov-chipkaart de reisgegevens kunnen inzien, dat lijkt me niet handig.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_129574431
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Opzich is dat best logisch, anders zou je zomaar van elke ov-chipkaart de reisgegevens kunnen inzien, dat lijkt me niet handig.
Wát een gemak voor de reiziger toch weer, die ov chipkaart :')
pi_129574499
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Opzich is dat best logisch, anders zou je zomaar van elke ov-chipkaart de reisgegevens kunnen inzien, dat lijkt me niet handig.
De terminologie kan echter wel wat meer 'user-oriented'. Kaartservicecode, wat? Zelfde geldt eigenlijk voor 'reizen op saldo'. Noem het gewoon 'Reizen met de OV-chipkaart' ofzo. En ook die reclame met: 'wel even activeren!'. Leg dan even uit wáárom het noodzakelijk is de chipkaart eenmalig te activeren voordat je in de trein kan reizen: namelijk omdat je aan dient te geven of je 2e of 1e klas wilt reizen...
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:53:11 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129574585
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Opzich is dat best logisch, anders zou je zomaar van elke ov-chipkaart de reisgegevens kunnen inzien, dat lijkt me niet handig.
Op OV-chipkaart.nl is het voldoende om geboortedatum en postcode/huisnummer in te vullen. :')
pi_129574711
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:53 schreef James1988 het volgende:

Op OV-chipkaart.nl is het voldoende om geboortedatum en postcode/huisnummer in te vullen. :')
Ja, die gegevens heeft OV-Chipkaart wel, en NS niet, makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijker :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_129574742
Heeft iemand al eens de automaten van de NMBS gebruikt? Daar staat echt de meest gedateerde antieke software op die ik de laatste 10 jaar heb gezien, het is echt lachwekkend :')
  Redactie Sport donderdag 1 augustus 2013 @ 12:00:30 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129574797
Morgen rijden er weer drie Sziget-treinen:

IC 13491
Utrecht v 8.47u
Houten Castellum a 8.56u
Houten Castellum v 9.02u
Kaldenkirchen a 10.51u

IC ????
Venlo v +/- 11.30u

IC 13493
Utrecht v 13.51u
Houten Castellum a 13.56u
Houten Castellum v 14.02u
Kaldenkirchen a 15.59u
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_129574924
Wat een ratten bij Railworks (Railsimulator Support). Echt een verbazingwekkend slechte 'support' houding en desk. Ik tip iedereen: koop niet bij Railworks. Als de software niet werkt krijg je geen support, alleen standaard gegenereerde e-mails met tips die toch niet werken.
pi_129575089
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:58 schreef J.B. het volgende:
Heeft iemand al eens de automaten van de NMBS gebruikt? Daar staat echt de meest gedateerde antieke software op die ik de laatste 10 jaar heb gezien, het is echt lachwekkend :')
Er zijn sowieso maar weinig automaten toch? Tijdens mijn reisje in België vorig jaar had ik er maar een paar gezien. En één ervan was defect. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:00 schreef dennistd het volgende:
Morgen rijden er weer drie Sziget-treinen:

IC 13491
Utrecht v 8.47u
Houten Castellum a 8.56u
Houten Castellum v 9.02u
Kaldenkirchen a 10.51u

IC ????
Venlo v +/- 11.30u

IC 13493
Utrecht v 13.51u
Houten Castellum a 13.56u
Houten Castellum v 14.02u
Kaldenkirchen a 15.59u
Houten Castellum? :?
pi_129575383
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:09 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Er zijn sowieso maar weinig automaten toch? Tijdens mijn reisje in België vorig jaar had ik er maar een paar gezien. En één ervan was defect. :')
Nauwelijks ja, en al googlend kom ik erachter dat die krengen al stammen uit 1999 :') Het heeft ook echt een Windows 98 look en feel, wat een bedroevende bende is het soms ook in België :')
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 12:20:37 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129575431
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
Serieus, welke idioot heeft dat geneuzel met die kaartservicecode die je moet ophalen bij een kaartautomaat bedacht? :')
Ja daar scheet ik ook een dikke drol op. Maar als je gewoon je bekende emailaddres opgeeft krijg je een "al geactiveerde kaartservicecode". Gelukkig hoef je maar 1 keer door die ellende heen, maar dat het ellende is, en niets met veiligheid of privacy maar alles met moeilijk doen en klantonvriendelijkheid te maken heeft, staat als een paal boven water :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 12:21:37 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129575455
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:58 schreef J.B. het volgende:
Heeft iemand al eens de automaten van de NMBS gebruikt? Daar staat echt de meest gedateerde antieke software op die ik de laatste 10 jaar heb gezien, het is echt lachwekkend :')
Nee, niemand. Je kunt namelijk alleen betalen met een Proton of een Bancontact. Niemand heeft dat. Echt niemand.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:24:03 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129575538
"Vroeger" (2010) kreeg je die kaartservicecode per e-mail, moest je die invullen, en was je klaar. In 2011 werd de eis dat je Reizen op Saldo op je kaart moest hebben staan, maar nog steeds was je klaar zodra die klotecode in je mailbox lag.

En nu moet je eerst langs een kaartautomaat om die klotecode te 'activeren'. :')
pi_129575549
Over betalen gesproken... Vanaf eind dit jaar moeten we toch met onze chipkaart kunnen betalen op de stations? Iemand daar nog iets over gehoord?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 12:33:41 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129575820
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:24 schreef James1988 het volgende:
"Vroeger" (2010) kreeg je die kaartservicecode per e-mail, moest je die invullen, en was je klaar. In 2011 werd de eis dat je Reizen op Saldo op je kaart moest hebben staan, maar nog steeds was je klaar zodra die klotecode in je mailbox lag.

En nu moet je eerst langs een kaartautomaat om die klotecode te 'activeren'. :')
Ik niet hoor :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 12:34:35 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129575839
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:24 schreef KnightSolaire het volgende:
Over betalen gesproken... Vanaf eind dit jaar moeten we toch met onze chipkaart kunnen betalen op de stations? Iemand daar nog iets over gehoord?
Wie wil dat? :? Hoe overzichtelijk wordt je transactieoverzicht DAN? Weg met die flauwekul :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129575906
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, niemand. Je kunt namelijk alleen betalen met een Proton of een Bancontact. Niemand heeft dat. Echt niemand.
Ik kwam er ook "per ongeluk" achter, ik was m'n go-pass vergeten op m'n kamer en dankzij de ontieglijk lange rij aan de loketten kwam ik op het idee de kosten van een kaartje te checken aan een automaat. Ik wilde namelijk even de keuze kaartje kopen of teruggaan voor go-pass afwegen. Ik heb er een prijs uitgekregen, maar vraag niet hoe. Het was echt een WTF ervaring.
pi_129575952
In Engeland hebben ze trouwens "Permit to Travel" automaten. Als het loket dicht is of de automaat defect, kan je met zo'n vergunning reizen. Minimale waarde is geloof ik 5 pence, maar de bedoeling is om zo dicht mogelijk bij de waarde van het normale kaartje te komen omdat je verplicht bent om die om te wisselen. Je betaalt dan het resterende bedrag.

SPOILER: foto
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129576063
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie wil dat? :? Hoe overzichtelijk wordt je transactieoverzicht DAN? Weg met die flauwekul :{w
Ik wil dat, snel en handig, pinnen duurt betrekkelijk lang (OV-chip is 1 seconde, pinnen minstens 10 seconden).
pi_129576272
Geen verre reizen hier. Wellicht in November een paar dagen Barcelona met het meisje. Verder een beetje sparen voor een koopwoning.
  Redactie Sport donderdag 1 augustus 2013 @ 12:58:45 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129576582
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:09 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Houten Castellum? :?
Ze zullen wel aan de kant moeten om de IC te laten passeren, en blijkbaar is het binnenspoor bij Houten daarvoor de beste plek. Daar kun je met 80km/h door de wissels, bij Geldermalsen maar met 40km/h
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:59:30 #50
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129576608
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:09 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Er zijn sowieso maar weinig automaten toch? Tijdens mijn reisje in België vorig jaar had ik er maar een paar gezien. En één ervan was defect. :')
Ze zijn nu wel druk bezig nieuwe automaten neer te zetten. Van dezelfde leverancier als de DB-automaten dus hopelijk werken die wel fatsoenlijk.

Het worden er ook veel meer: in 2014 moeten elk Belgisch station minstens één automaat hebben.
pi_129576706
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ze zullen wel aan de kant moeten om de IC te laten passeren, en blijkbaar is het binnenspoor bij Houten daarvoor de beste plek. Daar kun je met 80km/h door de wissels, bij Geldermalsen maar met 40km/h
Ah, op zich logisch :)

Zie je trouwens ook best vaak dat vertraagde IC's in Houten de Sprinters inhalen (wat normaal al in Geldermalsen gebeurt, maar waar de Sprinters nu niet meer hoeven te wachten op zo'n vertraagde IC). Erg handig zo'n extra inhaalmogelijkheid. Ook omgeleide ICE's enzo knallen in Houten/Houten Castellum geregeld de Sprinters voorbij.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:30:40 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129577471
quote:
5s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik niet hoor :?
Ik heb een nieuwe OV-chipkaart gekregen, om mijn reisgeschiedenis in te zien op "Mijn NS" mocht ik vanochtend na het aanvragen van die klotecode eerst nog eens langs een kaartautomaat. :')
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 13:31:46 #53
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129577496
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb een nieuwe OV-chipkaart gekregen, om mijn reisgeschiedenis in te zien op "Mijn NS" mocht ik vanochtend na het aanvragen van die klotecode eerst nog eens langs een kaartautomaat. :')
Dan kunnen we dus vaststellen dat de dienstverlening in de laatste maanden NOG kutter geworden is op dat gebied.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:41:19 #54
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129577765
Darkwing,

THanks voor je advies! Gelukt. De treinen hebben hier airco, maar die heeft niet genoeg capaciteit waardoor het alsnog een dikke oven is. Bah!

Verder viel me op dat ze hier meerdere soorten treinen hebben waaronder frecciarossa maar ook italo wat beiden hsl treinen zijn. Wat is het verhaal daarachter?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 augustus 2013 @ 13:41:38 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129577776
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:41 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik wil dat, snel en handig, pinnen duurt betrekkelijk lang (OV-chip is 1 seconde, pinnen minstens 10 seconden).
bij de NS-automaten kost pinnen tegenwoordig bijna twee uren :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 13:51:41 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129578059
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef de__vakantieman het volgende:
Verder viel me op dat ze hier meerdere soorten treinen hebben waaronder frecciarossa maar ook italo wat beiden hsl treinen zijn. Wat is het verhaal daarachter?
Simpel, bij hun zijn ze allebei intact gebleven. Wij hadden ook 2, wat? 3 verschillende HST's kunnen hebben, maar eentje lepra'de uitelkaar. Heb je weleens he :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 13:52:43 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129578097
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

bij de NS-automaten kost pinnen tegenwoordig bijna twee uren :')
Mooi tijd om je kaartservicecode ondertussen op te halen, te activeren, glad te poetsen, te kwadrateren of weet de Here God veel wat er verder allemaal nog mee moet gebeuren :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 1 augustus 2013 @ 13:58:17 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129578262
Belgische treinmachinist vergeet te tanken

quote:
De conducteur zou ook nog hebben gezegd dat de bestuurder onmogelijk kon zien dat er te weinig brandstof in de tank zat.
Ik neem toch aan dat er wel een lampje gaat branden en een piepje hoorbaar is...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 augustus 2013 @ 13:59:58 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129578315
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef dennistd het volgende:
Belgische treinmachinist vergeet te tanken

[..]

Ik neem toch aan dat er wel een lampje gaat branden en een piepje hoorbaar is...
neuh, ze hebben wel een lampje om aan te geven wanneer het weer tijd voor pauze is :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129578370
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef de__vakantieman het volgende:
Darkwing,

THanks voor je advies! Gelukt. De treinen hebben hier airco, maar die heeft niet genoeg capaciteit waardoor het alsnog een dikke oven is. Bah!

Verder viel me op dat ze hier meerdere soorten treinen hebben waaronder frecciarossa maar ook italo wat beiden hsl treinen zijn. Wat is het verhaal daarachter?
De Frecciarossa, Frecciabianca en Frecciaargento zijn alledrie HSL-treinen van de staatsspoorwegen FS/Trenitalia. Rossa rijdt op de echte HSL-lijnen, de Argento ook maar ook lange stukken op normaal spoor en is soms voorzien van kantelbakinstallaties om sneller door de bochten te kunnen. De Frecciabianca is gewoon een opgevoerde Intercity.

De .Italo is ook een pure HSL-trein als de Frecciarossa, maar is een particulier initiatief en concurreert dus met de Frecciarossa. En dat lukt ze vooralsnog goed.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 14:16:13 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129578794
quote:
DAAR gaan de lampjes en de piepjes ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 14:16:43 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129578817
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh, ze hebben wel een lampje om aan te geven wanneer het weer tijd voor pauze is :+
En een auto power cutoff als het weer tijd voor een staking is :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 augustus 2013 @ 14:26:56 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129579128
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En een auto power cutoff als het weer tijd voor een staking is :Y
Precies. Hiermee zijn ze hun tijd ver vooruit :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 14:42:06 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129579578
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Precies. Hiermee zijn ze hun tijd ver vooruit :Y
Die hebben echt wel oog voor dingen die belangrijk zijn :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 augustus 2013 @ 15:17:33 #65
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129580752
quote:
"Ik wist niet eens dat treinen nog op brandstof reden’', aldus een verbaasde reiziger
_O-
pi_129584701
Ze hebben wel vertrouwen in hun eigen product daar bij AnsaldoBreda....

quote:
Bouwer Fyra in hoger beroep
De bouwer van de geplaagde Fyratreinen, het Italiaanse AnsaldoBreda, gaat in beroep tegen het besluit van de rechtbank om geen nieuw onderzoek te doen naar de deugdelijkheid van de treinen.

Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt.

AnsaldoBreda wil dat de rapporten, waarop Nederland en België zich baseerden om te stoppen met de Fyra, openbaar worden gemaakt.

Ook heeft het bedrijf bij de rechtbank een verzoek ingediend voor nieuw onderzoek door onafhankelijke experts.
Bron
  donderdag 1 augustus 2013 @ 18:23:03 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129585921
In plaats van in hoger beroep te gaan kunnen ze zich beter eens met die treinen bezig gaan houden. Het contract met NSFSC staat tenslotte nog steeds...
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 20:41:21 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129589706
zeker als ze zelf denken dat er nog zicht is op afname :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 augustus 2013 @ 21:50:08 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129592374

LOCON 9702 met vuiltrein 50072
Locon heeft enige tijd al de ex-NSR 683 -> ex-RRF 5 in dienst voor de vuiltreinen tussen Apeldoorn en de Apeldoornse VAM.
Locon heeft later nog de ex-NSR 676 -> ex-RRF 4 overgenomen, waarop die voor een grote revisie én aanbrengen van de huisstijl. Nadat de loc klaar was, en een proefstart bij Jacko Fijn Techniek in Wezep geslaagd was, is deze locomotief naar Apeldoorn gebracht. De ex-RRF 5, nog steeds in oude kleurstelling, is vervolgens naar Jacko Fijn Techniek gebracht voor eenzelfde metamorfose en revisie.
Oorspronkelijk was het plan deze 9702 naar Wijster te brengen voor het rangeerwerk aldaar, maar de Apeldoornse rangeerlok had erg dringend onderhoud nodig, een maand volbrengen zou erg lastig worden, zoals de machinist van vandaag ook weer beaamde.
De machinist was alleen niet zo onder de indruk van deze loc, hij reed maar op halve kracht ....


LOCON 9904 + Vuiltrein 50092
Nadat de machinist met de 9702 te Apeldoorn was gearriveerd, wordt het rangeerlokje weer op zijn vaste plaats neergezet, waarna de Elok tegen de trein gezet wordt. Vandaag gelukkig (inmiddels de enige?) schone 9904, die ons passeerde bij Diepenveen, opweg naar Wijster.

Oh, en niks tegen Deventer. Maar wat een stoplichten hebben zij daar :{
  donderdag 1 augustus 2013 @ 21:51:08 #70
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129592408
Morgenavond de treinreis des doods :o

Zal een update geven op het moment dat ik in Budapest in de Railjet stap :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_129592740
ns.nl:
quote:
Tussen Weesp en Naarden-Bussum rijden geen Sprinters door een seinstoring.
Er rijden snelbussen tussen Weesp en Naarden-Bussum.
De snelbussen stoppen niet op tussengelegen stations. :+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 augustus 2013 @ 22:01:26 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129592776
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:00 schreef DriekOplopers het volgende:
ns.nl:

[..]

De snelbussen stoppen niet op tussengelegen stations. :+
ik vind het knap
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 augustus 2013 @ 22:04:58 #73
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_129592906
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef dennistd het volgende:
Belgische treinmachinist vergeet te tanken

[..]

Ik neem toch aan dat er wel een lampje gaat branden en een piepje hoorbaar is...
"Uiteindelijk kwamen sommige reizigers met drie uur vertraging aan".

Waar de rest zich nu bevindt is onbekend.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_129593091
quote:
6s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 21:50 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
LOCON 9702 met vuiltrein 50072
Locon heeft enige tijd al de ex-NSR 683 -> ex-RRF 5 in dienst voor de vuiltreinen tussen Apeldoorn en de Apeldoornse VAM.
Locon heeft later nog de ex-NSR 676 -> ex-RRF 4 overgenomen, waarop die voor een grote revisie én aanbrengen van de huisstijl. Nadat de loc klaar was, en een proefstart bij Jacko Fijn Techniek in Wezep geslaagd was, is deze locomotief naar Apeldoorn gebracht. De ex-RRF 5, nog steeds in oude kleurstelling, is vervolgens naar Jacko Fijn Techniek gebracht voor eenzelfde metamorfose en revisie.
Oorspronkelijk was het plan deze 9702 naar Wijster te brengen voor het rangeerwerk aldaar, maar de Apeldoornse rangeerlok had erg dringend onderhoud nodig, een maand volbrengen zou erg lastig worden, zoals de machinist van vandaag ook weer beaamde.
De machinist was alleen niet zo onder de indruk van deze loc, hij reed maar op halve kracht ....

[ link | afbeelding ]
LOCON 9904 + Vuiltrein 50092
Nadat de machinist met de 9702 te Apeldoorn was gearriveerd, wordt het rangeerlokje weer op zijn vaste plaats neergezet, waarna de Elok tegen de trein gezet wordt. Vandaag gelukkig (inmiddels de enige?) schone 9904, die ons passeerde bij Diepenveen, opweg naar Wijster.

Oh, en niks tegen Deventer. Maar wat een stoplichten hebben zij daar :{
Of was bang voor een aanrijding op die gevaarlijke overweg bij het station, had geen doorgaande remleiding en reed daarom.zo zachtjes?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 23:00:11 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129595034
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 21:51 schreef Dven het volgende:
Morgenavond de treinreis des doods :o

Zal een update geven op het moment dat ik in Budapest in de Railjet stap :P
Railjet is niks mis mee hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 augustus 2013 @ 23:03:43 #76
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129595162
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Railjet is niks mis mee hoor :)
Maar alles wat ik daarvoor heb wel :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 augustus 2013 @ 23:09:05 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129595373
Ah zo, okee :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129598783
quote:
6s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 21:50 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
LOCON 9702 met vuiltrein 50072
Locon heeft enige tijd al de ex-NSR 683 -> ex-RRF 5 in dienst voor de vuiltreinen tussen Apeldoorn en de Apeldoornse VAM.
Locon heeft later nog de ex-NSR 676 -> ex-RRF 4 overgenomen, waarop die voor een grote revisie én aanbrengen van de huisstijl. Nadat de loc klaar was, en een proefstart bij Jacko Fijn Techniek in Wezep geslaagd was, is deze locomotief naar Apeldoorn gebracht. De ex-RRF 5, nog steeds in oude kleurstelling, is vervolgens naar Jacko Fijn Techniek gebracht voor eenzelfde metamorfose en revisie.
Oorspronkelijk was het plan deze 9702 naar Wijster te brengen voor het rangeerwerk aldaar, maar de Apeldoornse rangeerlok had erg dringend onderhoud nodig, een maand volbrengen zou erg lastig worden, zoals de machinist van vandaag ook weer beaamde.
De machinist was alleen niet zo onder de indruk van deze loc, hij reed maar op halve kracht ....

[ link | afbeelding ]
LOCON 9904 + Vuiltrein 50092
Nadat de machinist met de 9702 te Apeldoorn was gearriveerd, wordt het rangeerlokje weer op zijn vaste plaats neergezet, waarna de Elok tegen de trein gezet wordt. Vandaag gelukkig (inmiddels de enige?) schone 9904, die ons passeerde bij Diepenveen, opweg naar Wijster.

Oh, en niks tegen Deventer. Maar wat een stoplichten hebben zij daar :{
leuke platen :Y

Wat vind je van de omgeving van Diepenveen? ( mijn geboortestreek)
dag
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 04:07:17 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129601598
Doet me een beetje denken aan Friesland, lekker landelijk :D
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 04:07:46 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129601601
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:11 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Of was bang voor een aanrijding op die gevaarlijke overweg bij het station, had geen doorgaande remleiding en reed daarom.zo zachtjes?
Als de machinist het zelf roept, mag ik het toch wel gaan geloven hč.
pi_129601978
Mmm, dan zou dat inderdaad wel eens kunnen :Y :Y
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 07:40:23 #82
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129602349
Ik zit op dit moment voor het eerst in de translohr van parijs. Wat een concept zeg :X . Laat ik me subtiel uitdrukken: Dames met grote jopen moeten hun sportbeha niet vergeten. Ik voel me net een stuiterballetje 8)7. En hij rijd pas net een maand (leeg) rond. :o
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 07:40:48 #83
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_129602352
Was dit al bekend:

quote:
Extreme hitte vandaag: maatregelen

Vandaag worden zeer hoge temperaturen verwacht, met middagtemperaturen tussen de 32 en 36 graden. Bij extreme hitte zijn ProRail en NS extra alert op de effecten van warm weer op het spoor en de treinen. Ondanks alle inspanningen kan de warmte zorgen voor overlast. Zo treden net als bij auto’s en vrachtwagens gemiddeld wat meer defecten op en is het spoor kwetsbaar voor bijvoorbeeld uitzetting.

Om storingen zoveel mogelijk te voorkomen nemen NS en ProRail diverse maatregelen. Zo staan er extra storingsploegen paraat op diverse plaatsen in het land om storingen zo snel mogelijk te verhelpen. Ook staan er locomotieven klaar om eventuele gestrande treinen zo snel mogelijk weg te slepen. In de middag bereiken de temperaturen een hoogtepunt. Vanaf het middaguur wordt daarom op enkele trajecten in de Randstad iets meer ruimte gemaakt in de treindienst. Zo rijden enkele Sprinters en Intercity’s twee keer per uur in plaats van vier keer per uur. Eventuele storingen als gevolg van de hitte kunnen zo sneller worden opgelost.

Het betreft de volgende trajecten:

Minder Sprinters:

Breukelen-Veenendaal Centrum

Rotterdam-Vlaardingen

Leiden-Gouda

Dordrecht-Breda

Rotterdam-Gouda Goverwelle

Minder Intercity’s:

Amsterdam-Enkhuizen

Rotterdam-Utrecht
Wat nou extreme hitte.....
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_129603456
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 07:40 schreef Ajaxfan het volgende:
Was dit al bekend:

[..]

Wat nou extreme hitte.....
Ja. Een aanfluiting. Zwaktebod dat geen enkel doel dient.

Voor Beter OV is behoorlijk pissed:"Heel is heel en kapot is kapot." En met die wisselsanering wordt het alleen nog maar erger.

http://www.voorbeterov.nl/130723.php

Groeten,

Driek.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 09:14:40 #85
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129603490
Victor india november golf echo romeo victor echo romeo foxtrot
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_129603643
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:14 schreef bork het volgende:
Victor india november golf echo romeo victor echo romeo foxtrot
:Y
pi_129603657
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:13 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ja. Een aanfluiting. Zwaktebod dat geen enkel doel dient.
Het wachten is nu op de "je had niet kunnen weten hoe erg het was geweest als we niet preventief hadden geruimd" reakties :+.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 10:13:40 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129604850
In de trein werd het net ook omgeroepen, gevolgd door gelach vanuit het rijtuig. ;)
pi_129605817
Zou NS het uitgespaarde SLT nu elders inzetten om daar V'tjes te vervangen?

Nah.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:02:20 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129606254
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:47 schreef KnightSolaire het volgende:
Zou NS het uitgespaarde SLT nu elders inzetten om daar V'tjes te vervangen?

Nah.
nope. Het enige mat dat met dit weer met bosjes langs de kant staat is DDZ
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129606269
Het zijn een beperkt aantal trajecten, en die zijn zorgvuldig uitgekozen op de technische staat van de betreffende lijn.


Mvbov bediend zich dus weer van de wilders methode, lekker hard kankeren, voorpagina scoren en halve waarheden vertellen, op hun website lijkt het alsof er in het hele land word uitgedunde, het zijn max 10 trajecten.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:05:52 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129606341
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:02 schreef icloud het volgende:
Het zijn een beperkt aantal trajecten, en die zijn zorgvuldig uitgekozen op de technische staat van de betreffende lijn.
het zijn altijd dezelfde trajecten waar preventief treinen sneuvelen. Dat heeft niets met de technische staat te maken, maar met het gemak, omdat het kan.

Het is triest dat men anno 2013 er niet in slaagt om zowel op warme als koude dagen de beloofde treindienst te onderhouden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129606424
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 07:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zit op dit moment voor het eerst in de translohr van parijs. Wat een concept zeg :X . Laat ik me subtiel uitdrukken: Dames met grote jopen moeten hun sportbeha niet vergeten. Ik voel me net een stuiterballetje 8)7. En hij rijd pas net een maand (leeg) rond. :o
Had ik dat filmpje uit Padua hier al gepost? Hoe de baan er uitziet over een paar jaar?
pi_129606532
Ik vind de Twitter-support van NS wel steeds slechter worden. Er werken nu veel meer mensen, maar hun kennis over de treinen, het spoor etc. is beduidend lager.

Nu lees ik één van de medewerkers claimen dat in "bijna alle treinen" stopcontacten zitten in de eerste klas. Wat een onzin. Alleen in de IC's en dan alsnog niet in het overgrote deel van het VIRM, dat een aanzienlijk deel van het intercitypark uitmaakt. Zucht.
  Redactie Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:14:23 #95
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129606631
Er wordt geklaagd over de nieuwe gespreksregels (o.a. NAVO-alfabet gebruiken): http://www.volkskrant.nl/(...)preksregels-NS.dhtml
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_129606670
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het zijn altijd dezelfde trajecten waar preventief treinen sneuvelen. Dat heeft niets met de technische staat te maken, maar met het gemak, omdat het kan.

Het is triest dat men anno 2013 er niet in slaagt om zowel op warme als koude dagen de beloofde treindienst te onderhouden.
Nee het heeft wel met de technische staat te maken, deze trajecten liggen er geheel of gedeeltelijk zeer slecht bij en zijn rijp voor spoorvernieuwing, daarom zijn het altijd de zelfde trajecten, want je schiet er eigenlijk niks mee op puur dienstregeling technisch gezien.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:17:51 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129606748
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:00 schreef DriekOplopers het volgende:
ns.nl:

[..]

De snelbussen stoppen niet op tussengelegen stations. :+
Dat hoor je altijd. Er rijden ook snelbussen tussen Enschede en Drienerlo. Tsja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:18:26 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129606778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 07:40 schreef Ajaxfan het volgende:
Was dit al bekend:

[..]

Wat nou extreme hitte.....
Kansloze hoerigheid idd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129606784
Hij zou zich beter hier http://www.volkskrant.nl/(...)preksregels-NS.dhtml eens mee bezig kunnen houden, maar daar hoor je die gasten niet over, te moeilijk zeker.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:19:34 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129606810
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:15 schreef icloud het volgende:

[..]

Nee het heeft wel met de technische staat te maken, deze trajecten liggen er geheel of gedeeltelijk zeer slecht bij en zijn rijp voor spoorvernieuwing, daarom zijn het altijd de zelfde trajecten, want je schiet er eigenlijk niks mee op puur dienstregeling technisch gezien.
waarom vind er dan geen grootschalige spoorvernieuwing plaats dan?

Het moet namelijk niet zo zijn dat de reiziger de dupe wordt van uitgesteld onderhoud en als de baan echt zo slecht is, waarom wordt er dan niet preventief gesneden in de gewone dienstregeling? En als dat niet hoeft, dan hoeft het ook niet op een dag waarop het toevallig net iets warmer is dan normaal
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:20:17 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129606834
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het is triest dat men anno 2013 er niet in slaagt om zowel op warme als koude dagen de beloofde treindienst te onderhouden.
Nee, je zit ernaast. Want het had best kunnen lukken.

Wat pas echt triest is, is dat men het niet eens probeert.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129606901
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waarom vind er dan geen grootschalige spoorvernieuwing plaats dan?

Het moet namelijk niet zo zijn dat de reiziger de dupe wordt van uitgesteld onderhoud en als de baan echt zo slecht is, waarom wordt er dan niet preventief gesneden in de gewone dienstregeling? En als dat niet hoeft, dan hoeft het ook niet op een dag waarop het toevallig net iets warmer is dan normaal
De baan is niet zo slecht dat een normale dienstregeling niet mogelijk is, je zou het inprincipe nog 5 jaar kunnen uitstellen, echter bij grote warmte en kou zet alles uit of krimpt het en dan zijn deze trajecten het haasje, en gaat het eerder kapot dan op een vernieuwd traject simpelweg door ouderdom, hierbij verwijs ik graag naar een week geleden waarbij een aantal oudere trajecten massaal te maken kregen met technische pech wat leidde tot geen treinverkeer.

Geld en prioriteiten zijn de redenen waarom het niet gebeurd, prorail heeft wel andere dingen aan hun hoofd, het lijstje waar ze mee bezig zijn is eindeloos.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:26:37 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129607036
als het lange tijd extreem warm zou blijven zou ik je gelijk kunnen geven voor het preventief snijden, maar nu hebben we het over één dag die niet eens de warmste dag ooit gaat worden (al is zoiets voor de derde keer dit jaar aangekondigd door de mensen die van het weer een sensatie proberen te maken).
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129607112
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:18 schreef icloud het volgende:
.. , maar daar hoor je die gasten niet over, te moeilijk zeker.
Ga weg.
pi_129607143
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
als het lange tijd extreem warm zou blijven zou ik je gelijk kunnen geven voor het preventief snijden, maar nu hebben we het over één dag die niet eens de warmste dag ooit gaat worden (al is zoiets voor de derde keer dit jaar aangekondigd door de mensen die van het weer een sensatie proberen te maken).
Bij de bovenleiding en portalen zitten kleine scheurtjes die je met het menselijk oog niet ziet(volgens mij heeft prorail apparatuur om die op te sporen) als gevolg van metaalmoeheid, door de warmte kunnen die scheuren extreem uitzetten en zelfs leiden tot het scheuren van het metaal, met alle gevolgen van dien, uiteraard is dit vooral theorie maar op oudere lijnen is dit zeker geen scenario wat niet kan gebeuren. Een dag echte warmte is voldoende om uit te zetten met bovenstaande gevolgen.
pi_129607169
icloud, je verhaal is onzin.

De reden dat het gebeurt is dat bleek dat de situatie van maandag 22 juli, toen er bovengemiddeld veel hittegerelateerde storingen waren, slechts met moeite was af te handelen door de bijsturing. Door treinen te schrappen heeft de bijsturing bij storingen minder treinen af te handelen waardoor het verkeer beheersbaarder blijft.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:30:55 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129607170
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef icloud het volgende:

[..]

Bij de bovenleiding en portalen zitten kleine scheurtjes die je met het menselijk oog niet ziet(volgens mij heeft prorail apparatuur om die op te sporen) als gevolg van metaalmoeheid, door de warmte kunnen die scheuren extreem uitzetten en zelfs leiden tot het scheuren van het metaal, met alle gevolgen van dien, uiteraard is dit vooral theorie maar op oudere lijnen is dit zeker geen scenario wat niet kan gebeuren.
Wat een gelul.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:32:15 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129607206
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 11:31:27 AnsaldoBreda ha presentato ricorso presso la Corte d'Appello di Arnhem contro la sentenza emessa dalla Corte di Utrecht reageer retweet
Dus... AnsaldoBreda tekent bij het hof in Arnhem beroep aan tegen de beslissing van het hof in Utrecht. Wat is dat nou voor strategie :?
pi_129607231
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een gelul.
de schipholtunnel is 4 keer gecontroleerd op scheurtjes met speciale apapratuur en jij noemt het gelul? wie heeft er gestudeerd voor de metaalkant? jij of ik?

Dat jij niet de technische kennis hebt om het te controleren is niet mijn probleem.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:36:11 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129607327
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef icloud het volgende:

[..]

Bij de bovenleiding en portalen zitten kleine scheurtjes die je met het menselijk oog niet ziet(volgens mij heeft prorail apparatuur om die op te sporen) als gevolg van metaalmoeheid, door de warmte kunnen die scheuren extreem uitzetten en zelfs leiden tot het scheuren van het metaal, met alle gevolgen van dien, uiteraard is dit vooral theorie maar op oudere lijnen is dit zeker geen scenario wat niet kan gebeuren. Een dag echte warmte is voldoende om uit te zetten met bovenstaande gevolgen.
dat valt genoeg mee. In de winter zou het spul veel meer moeten lijden, omdat je daar omstandigheden kunt hebben van vocht dat bevriest en weer ontdooit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef Regenjas het volgende:
icloud, je verhaal is onzin.

De reden dat het gebeurt is dat bleek dat de situatie van maandag 22 juli, toen er bovengemiddeld veel hittegerelateerde storingen waren, slechts met moeite was af te handelen door de bijsturing. Door treinen te schrappen heeft de bijsturing bij storingen minder treinen af te handelen waardoor het verkeer beheersbaarder blijft.
een paar ingrepen zou het al een stuk eenvoudiger kunnen maken: minder ingewikkelde personeelsroosters (die niet aan wekelijkse variatie in hoeven boeten) en meer capaciteit voor de bijsturing.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:37:28 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129607357
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 11:31:27 AnsaldoBreda ha presentato ricorso presso la Corte d'Appello di Arnhem contro la sentenza emessa dalla Corte di Utrecht reageer retweet
Dus... AnsaldoBreda tekent bij het hof in Arnhem beroep aan tegen de beslissing van het hof in Utrecht. Wat is dat nou voor strategie :?
Dat kan niet. Je kunt alleen in "hoger" beroep gaan bij een "hogere" instantie. Waarschijnlijk bedoelen ze "de rechtbank van Utrecht". Anders kan het niet :) Tegen beslissingen van een Gerechtshof kun je alleen nog in cassatie gaan bij de Hoge Raad, al zal die de zaak niet inhoudelijk bekijken maar gewoon kijken of aan alle regels voldaan is (hey, waar hebben we dat meer gezien? :P )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129607358
- niet relevant in deze discussie -

[ Bericht 96% gewijzigd door Anne op 02-08-2013 11:51:34 ]
  Redactie Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:39:47 #113
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129607450
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat kan niet. Je kunt alleen in "hoger" beroep gaan bij een "hogere" instantie. Waarschijnlijk bedoelen ze "de rechtbank van Utrecht". Anders kan het niet :) Tegen beslissingen van een Gerechtshof kun je alleen nog in cassatie gaan bij de Hoge Raad, al zal die de zaak niet inhoudelijk bekijken maar gewoon kijken of aan alle regels voldaan is (hey, waar hebben we dat meer gezien? :P )
Maar een hoger beroep wordt toch altijd behandeld door een andere rechtbank?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:40:13 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129607466
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:39 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar een hoger beroep wordt toch altijd behandeld door een andere rechtbank?
Uiteraard, namelijk door een hogere :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129607484
Leuke foto's wel op het AnsaldoBreda-twitteraccount. Zouden ze gewoon verder sleutelen aan de V250's?



  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:41:28 #116
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_129607512
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kansloze hoerigheid idd.
Zeggen dat je materiaal zo onbetrouwbaar als de pest is en je seinen + wissels bij elke graden boven / onder ideaal het begeven is ook een manier.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:43:27 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129607593
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:40 schreef KnightSolaire het volgende:
Leuke foto's wel op het AnsaldoBreda-twitteraccount. Zouden ze gewoon verder sleutelen aan de V250's?
Dat zijn ze verplicht: NMBS mag het contract hebben opgezegd, maar het contract met NS Financial Services (NSFSC) bestaat nog. Als AB niet verder bouwt plegen ze contractbreuk.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:44:39 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129607641
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zijn ze verplicht: NMBS mag het contract hebben opgezegd, maar het contract met NS Financial Services (NSFSC) bestaat nog. Als AB niet verder bouwt plegen ze contractbreuk.
Bovendien, ze sturen zelf aan op afname van alle bestelde stellen. Moeten ze wel zorgen dat er wat af te nemen is natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129607747
Nou, ben benieuwd hoe het vordert. Zijn er ook nog steeds AB-mensen aan de reeds afgenomen stellen aan het sleutelen dan? Of zie ik dat verkeerd? Want die zijn nog niet goed..
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:52:31 #120
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129607921
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:33 schreef icloud het volgende:

[..]

de schipholtunnel is 4 keer gecontroleerd op scheurtjes met speciale apapratuur en jij noemt het gelul? wie heeft er gestudeerd voor de metaalkant? jij of ik?

Dat jij niet de technische kennis hebt om het te controleren is niet mijn probleem.
Je hebt gelijk. Dit soort discussies voeren met mensen die niets van metallurgie af weten is totaal zinloos.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_129607957
Letten jullie op jullie toonzetting.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:56:46 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129608075
Ja hoor, ben alweer weg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:58:35 #123
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129608134
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef Regenjas het volgende:
icloud, je verhaal is onzin.

De reden dat het gebeurt is dat bleek dat de situatie van maandag 22 juli, toen er bovengemiddeld veel hittegerelateerde storingen waren, slechts met moeite was af te handelen door de bijsturing. Door treinen te schrappen heeft de bijsturing bij storingen minder treinen af te handelen waardoor het verkeer beheersbaarder blijft.
Alleen worden er vandaag zo weinig treinen opgeheven (ik zie vooral spitstreinen in die lijst) dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het helpt.
pi_129608135
- doe eens normaal -

[ Bericht 97% gewijzigd door Anne op 02-08-2013 12:20:54 ]
pi_129608152
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:58 schreef ReisT het volgende:

[..]

Alleen worden er vandaag zo weinig treinen opgeheven (ik zie vooral spitstreinen in die lijst) dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het helpt.
daarom is het verhaal van regenjas ook totale onzin.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:00:11 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129608187
quote:
4s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:53 schreef Anne het volgende:
Letten jullie op jullie toonzetting.
Nog gefeliciteerd he :*
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:04:50 #127
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129608320
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:08 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Had ik dat filmpje uit Padua hier al gepost? Hoe de baan er uitziet over een paar jaar?
Eh nee, zou je dat willen doen? Hier of in het tramtopic waar het misschien meer op zijn plaats is... alhoewel... :')
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:05:44 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129608351
Misschien moeten we 'treinentopic' maar veranderen in 'spoorwegentopic', want zowel het tram- als het metrotopic zijn zowat dood terwijl het hier toch best wel leeft. :)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:07:13 #129
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129608397
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:18 schreef icloud het volgende:
Hij zou zich beter hier http://www.volkskrant.nl/(...)preksregels-NS.dhtml eens mee bezig kunnen houden, maar daar hoor je die gasten niet over, te moeilijk zeker.
Breek me de bek niet open. Deze gespreksdiscipline is gebaseerd op de luchtvaart. Maar in onze Nederlandse taal zeer verwarrend. Maar BRUSSEL hat gesagt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:07:42 #130
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129608413
Er had inderdaad op de site van MVBOV kunnen gaan dat het om een aantal trajecten gaat, nu lijkt het alsof heel het land in puin ligt.... |:(

De hoekse lijn kennende zal er in ruil daarvoor wel verlengd mat rijden en ook nog eens allemaal door naar hoek strand...
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:11:17 #131
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129608520
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:05 schreef James1988 het volgende:
Misschien moeten we 'treinentopic' maar veranderen in 'spoorwegentopic', want zowel het tram- als het metrotopic zijn zowat dood terwijl het hier toch best wel leeft. :)
Ik bedoelde eigenlijk eerder sarcastisch dat dat ding ook misschien niet voor een tram door kan gaan, ik vind de rijtuigen van binnen heel mooi, begrijp me niet verkeerd (Met glas tot aan enkelhoogte zonbeetje :* ) Maar wat een comfort zeg. :{

Misschien ziet de seksindustrie er wat in...hoef je alleen maar op elkaar te liggen en de tram te laten rijden, de rest gaat van zelf, grote ramen zijn er al in tenslotte, rood tl ballekie erin.... en klaar... :Y
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:13:08 #132
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129608582
Zegmaar een geautomatiseerd rijdend pools afwerkhok....
pi_129608887
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nog gefeliciteerd he :*
Dankje ;).
pi_129608928
Normaal kijk ik nooit naar de rommel op de fp maar de twee moet ik even quote

quote:
Op vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:53 schreef Salatrel het volgende:
dat belangenclubje is al furieus als iemand over NS begint ongeacht de inhoud van het verhaal :')
quote:
Op vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:11 schreef Wijnglas het volgende:
12 januari 2012, NS helpdesk: "Nee, het spijt me, er rijden minder treinen door de kou."
12 februari, NS persvoorlichter: "Nee, het spijt me, er rijden minder treinen door de sneeuw."
12 maart 2012, woordvoerder NS: "Nee, het spijt me, er rijden minder treinen door de regen."
12 april 2012, NS helpdesk: "Nee, het spijt me, maar er rijden minder treinen door onderhoudswerkzaamheden."
12 mei 2012, woordvoerder NS: Nee, het spijt me, de onderhoudswerkzaamheden zijn uitgelopen. Er rijden dus minder treinen."
12 juni 2012, directeur NS: "Nee, het spijt me, door de hitte rijden er minder treinen.
12 juli 2012, persvoorlichter NS: "Nee, het spijt me, door de droogte rijden er minder treinen."
12 augustus 2012, NS helpdesk: "Nee, het spijt me, door de vakantie rijden er minder treinen."
12 september 2012, NS helpdesk: "Nee, het spijt me, door de griep-epidemie rijden er minder treinen.
12 october 2012, directeur NS: "Nee, het spijt me, er liggen blaadjes op de rails. Hierdoor rijden er minder treinen."
12 november 2012, persvoorlichter NS: "Nee, het spijt me, door de najaarsstormen rijden er minder treinen.

12 december 1943, directeur NS: "Jawohl! Wir haben extra treinen ingezet! Und alle treinen fahren op tijd! Vooral die naar het Osten gaan!

Want toen konden ze het wel. De smeerlappen.
  Redactie Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:22:58 #135
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129608947
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De hoekse lijn kennende zal er in ruil daarvoor wel verlengd mat rijden en ook nog eens allemaal door naar hoek strand...
Er zullen wel treinen opgeheven worden vanwege de hitte en vervolgens extra treinen ingelegd worden vanwege de grote drukte naar het strand (vanwege diezelfde hitte...)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:29:42 #136
42184 crew  DaMart
pi_129609198
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Er zullen wel treinen opgeheven worden vanwege de hitte en vervolgens extra treinen ingelegd worden vanwege de grote drukte naar het strand (vanwege diezelfde hitte...)
Tussen Haarlem en Zandvoort rijdt inderdaad een extra treinserie volgens de actuele vertrektijden. Dus dat zijn dan 6 treinen per uur.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:33:09 #137
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129609313
Ondertussen in La Haye 8-)


Edit, ik had, als ik dit wist, eerst naar het andere eindpunt van zo een lijn gereden voor een zitplaatsje :')
pi_129609621
Omdat er ook af en toe wel eens gelachen mag worden :

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_129610652
Ondertussen stoppen er te Utrecht Leidsche Rijn geen treinen. Eén van de twee Sprinterseries is vervallen door een wisselstoring: en dat is precies die serie die op Leidsche Rijn halteert. De andere Sprinters rijden het station voorbij.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:13:59 #140
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129610824
Die andere sprinter kan toch makkelijke een extra stop maken? Die IC Rotterdam-Utrecht die je daarmee normaal gesproken in de weg zou zitten rijdt vandaag niet!
pi_129610890
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:13 schreef ReisT het volgende:
Die andere sprinter kan toch makkelijke een extra stop maken? Die IC Rotterdam-Utrecht die je daarmee normaal gesproken in de weg zou zitten rijdt vandaag niet!
Waarschijnlijk ligt de wissel in een bepaalde richting vast, waardoor treinen niet langs het perron kunnen komen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:19:05 #142
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129611023
Als die sprinter in Vleuten en Terwijde kan stoppen komt die ook langs het perron van Leidsche Rijn. Daar liggen nergens wissels tussen!
pi_129611068
Hmm, ik zie op Twitter dat de andere serie er kennelijk tķch een extra stop maakt, maar dat wordt niet in de actuele reisinformatie vermeldt...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:32:24 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129611557
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ondertussen in La Haye 8-)
[ afbeelding ]

Edit, ik had, als ik dit wist, eerst naar het andere eindpunt van zo een lijn gereden voor een zitplaatsje :')
of heb je de plaat in Scheveningen geschoten? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129611998
Die samenwerking tussen NS en ProRail kan trouwens wel beter. NS schat dat de stroomstoring tussen Den Bosch en Geldermalsen aanhoudt tot 18:00 (!), ProRail houdt het op 14:00. Hmm.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:46:06 #146
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129612146
NS rekent de extra tijd mee die ze nodig hebben tot ze weer volgens de normale dienstregeling kunnen rijden?
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:53:36 #147
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129612376
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

of heb je de plaat in Scheveningen geschoten? :P
Nee, van de NOS site geplukt. Ik ben nu onderweg naar Parijs om door te reizen naar luchthaven Charles de Gaulle, al twijfel ik nog of ik op de RER B stap of op de shuttlebus om daar te komen...klimaattechnisch gezien dan. T zit allebei in mn zomervrij abbo *O*
pi_129612449
rer b

[ Bericht 11% gewijzigd door icloud op 02-08-2013 14:02:04 ]
pi_129612868
Mag ik hier even kotsen op de storing informatie voorziening op de ns website.
Er staat constant Amsterdam C-Koeln Hbf-Frankfurt en muenchen.

Toen ik erna vroeg waarom dit niet gewoon Keulen en München kan zijn kreeg ik dit antwoord:

Ik weet het technische verhaal niet helemaal. Waarschijnlijk is deze letter in tekenset van website niet beschikbaar. ^TS

het is toch belachelijk dat anno 2013 een website niet de juiste tekenset heeft? zeker als het om Keulen gaat want daar is geen andere letter voor nodig die niet in de normale tekenset staat.

Zeer onprofessioneel.
pi_129613079
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:46 schreef ReisT het volgende:
NS rekent de extra tijd mee die ze nodig hebben tot ze weer volgens de normale dienstregeling kunnen rijden?
Staat er een datum bij?
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:12:15 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129613094
In het Duits mag een Umlaut (de trema) worden vervangen door een E.
pi_129613187
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:12 schreef James1988 het volgende:
In het Duits mag een Umlaut (de trema) worden vervangen door een E.
I know maar anno 2013 moet een website gewoon een umlaut kunnen weergeven.

Daarnaast keulen heeft geen umlaut maar word ook slordig geschreven.
pi_129613225
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:14 schreef icloud het volgende:

[..]

I know maar anno 2013 moet een website gewoon een umlaut kunnen weergeven.

Daarnaast keulen heeft geen umlaut maar word ook slordig geschreven.
Köln wel en ik vermoed dat men dat heeft geprobeerd te schrijven ipv. het nederlandse Keulen.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:15:41 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129613227
Köln? :+
pi_129613240
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:15 schreef Litpho het volgende:

[..]

Köln wel en ik vermoed dat men dat heeft geprobeerd te schrijven ipv. het nederlandse Keulen.
De taalunie schrijft keulen voor :( :( :( :(
pi_129613312
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:11 schreef Litpho het volgende:

[..]

Staat er een datum bij?
_O-

ProRail heeft trouwens inmiddels de schatting ook aangepast naar 18:00. Bij NS zijn ze gewoon sneller, kennelijk.
E: Oh, en toen was de storing voorbij. Toch rond 14:00 geworden dus. :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:19:14 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129613353
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:16 schreef icloud het volgende:

[..]

De taalunie schrijft keulen voor :( :( :( :(
Taalunie kan de boom in als het op plaatsnamen aankomt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129613467
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Taalunie kan de boom in als het op plaatsnamen aankomt.
Goed ze maken wat fouten bij wezet rijsel of duinkerke en nog wat meer, maar in dat geval is keulen en munchen het enige juiste.(munchen met umlaut die ik nu niet vind)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:27:08 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129613661
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:22 schreef icloud het volgende:

[..]

Goed ze maken wat fouten bij wezet rijsel of duinkerke en nog wat meer, maar in dat geval is keulen en munchen het enige juiste.(munchen met umlaut die ik nu niet vind)
tot je naar Köln wilt reizen, maar dat niet kunt vinden omdat je Keulen hebt ingevoerd
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:28:35 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129613706
De nette oplossing is natuurlijk om aliassen in te voeren zodat je het juiste station toch wel vindt. Zoek maar naar Kopenhagen of Koebenhaven.
pi_129613717
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

tot je naar Köln wilt reizen, maar dat niet kunt vinden omdat je Keulen hebt ingevoerd
Het is toch onlogisch om een lijst op te stellen met vertaalde plaatsnamen om er vervolgens altijd van af te wijken :') :') |:( |:( |:( |:(

Keulen is al jaren de officele vertaling en zou dus overal in Nederland en zeker bij (semi) overheidsbedrijven gebruikt moeten worden.


Koebenhaven _O- _O- _O- _O- geintje mag ik hopen?
pi_129613810
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:28 schreef icloud het volgende:
Keulen is al jaren de officele vertaling en zou dus overal in Nederland en zeker bij (semi) overheidsbedrijven gebruikt moeten worden.
De NS is geen (semi) overheidsbedrijf wanneer dat zo uitkomt, dat weet je best :P.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:31:24 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129613815
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:28 schreef icloud het volgende:

[..]

Het is toch onlogisch om een lijst op te stellen met vertaalde plaatsnamen om er vervolgens altijd van af te wijken :') :') |:( |:( |:( |:(
De website van NS Hispeed heeft ook een Engelstalig gedeelte, misschien heeft dat er wat mee te maken.

edit: die kent Cologne en Koeln, de Nederlandse kent Keulen en Koeln. Maar dan weer geen Köln. :')
quote:
Keulen is al jaren de officele vertaling en zou dus overal in Nederland en zeker bij (semi) overheidsbedrijven gebruikt moeten worden.

Koebenhaven _O- _O- _O- _O- geintje mag ik hopen?
Excuus, het is Koebenhavn H.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:37:01 #164
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129614003
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:28 schreef icloud het volgende:

[..]

Het is toch onlogisch om een lijst op te stellen met vertaalde plaatsnamen om er vervolgens altijd van af te wijken :') :') |:( |:( |:( |:(
Het is niet verplicht om plaatsnamen te vertalen. Als een bedrijf er voor kiest om consequent de onvertaalde namen te gebruiken dan is daar niets mis mee.

(Het idee van zo'n lijst is: ALS je vertaalde namen gebruikt, doe het dan goed.)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:37:29 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129614016
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:28 schreef icloud het volgende:
Het is toch onlogisch om een lijst op te stellen met vertaalde plaatsnamen om er vervolgens altijd van af te wijken :') :') |:( |:( |:( |:(
In Nederland zijn de Nederlandstalige plaatsnamen lang niet altijd meer gebruikelijk, al houden sommigen daar nog krampachtig aan vast en dan komen ze met hun TomTom in de problemen :P
quote:
Keulen is al jaren de officele vertaling en zou dus overal in Nederland en zeker bij (semi) overheidsbedrijven gebruikt moeten worden.

Koebenhaven _O- _O- _O- _O- geintje mag ik hopen?
neuh. De systemen zouden alle gangbare namen moeten herkennen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129614026
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:28 schreef James1988 het volgende:
De nette oplossing is natuurlijk om aliassen in te voeren zodat je het juiste station toch wel vindt. Zoek maar naar Kopenhagen of Koebenhaven.
nshispeed herkent alleen kopenhagen!
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:40:05 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129614102
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:37 schreef icloud het volgende:

[..]

nshispeed herkent alleen kopenhagen!
"Koebenhavn H" herkent de site ook. :)
pi_129614172
En anders is er altijd nog Eva :7.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:00:06 #169
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129614775
De maffe boekingsmodule van die site kent alleen "Kopenhagen Luchth. Kastrup" en "Koebenhavn H". Alleen "Kopenhagen" snapt-ie niet.

Dat terwijl de reisplanner op dezelfde site wel gewoon alle gangbare namen kent. (Wat natuurlijk niet gek is, dat is gewoon HAFAS.)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:12:48 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129615310
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 05:49 schreef Bitlord het volgende:
Mmm, dan zou dat inderdaad wel eens kunnen :Y :Y
De machinist heeft zelf wat onkunde over het materieel. Volgens technici zou het gaan om "bedieningsfout serie-parallelschakeling", waardoor je dan inderdaad halve kracht rijdt.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:20:22 #171
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129615609
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:14 schreef dennistd het volgende:
Er wordt geklaagd over de nieuwe gespreksregels (o.a. NAVO-alfabet gebruiken): http://www.volkskrant.nl/(...)preksregels-NS.dhtml
Dat NAVO-alfabet gebruiken we al langer, dat is het probleem niet. Het gaat vooral om het uitspreken van cijferreeksen en het verplicht gebruiken van over en sluiten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_129615792
Liever één-drie Alpha dan Delta-Echo-Romeo-Tango-India-Echo-November Alpha :+
dag
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:26:38 #173
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129615896
Nou ja, ik ga verder niet uitweiden, want de baas leest mee. Maar met "dertien" was niets mis.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:29:28 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129615999
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
met "dertien" was niets mis.
Cijfers zijn in het Nederlands niet zo moeilijk. Zelfs een (voor perrons) hoog getal als 35 is amper mis te verstaan.

Ik kan me zo voorstellen dat dat in het buitenland anders is, het getal 98 is in het Frans quatre-vingt dix-huit, letterlijk vertaald: 4 20 10 8. :')
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:38:23 #175
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129616331
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat NAVO-alfabet gebruiken we al langer, dat is het probleem niet. Het gaat vooral om het uitspreken van cijferreeksen en het verplicht gebruiken van over en sluiten.
Maar dat is ook het probleem. Als machinist heb ik er veel moeite mee. Met het aannemen van een aanwijzing gebruikte gisteren de TRDL na iedere zin over maar ik kon wel niet aan het woord komen om zijn zin te herhalen. En normaal is het zo dat bij over de ander aan het woord kan komen. En dan de kilometeringen 1-2 punt nul, of spoornummers etc. Je moet erg oppassen. Nee in de UK taal is dit geheel anders.
En een gesprek voeren waarom ik nog geen veilig heb of er is iets aan de hand is al helemaal dramatisch met het over en sluiten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:41:51 #176
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129616451
Dan deed die trdl het ook niet helemaal goed, na over moet je je mond houden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:43:25 #177
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129616520
Waar rijd jij eigenlijk, Cherna? Heb ik je wel eens aan de lijn kunnen hebben gehad?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:48:37 #178
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129616745
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dan deed die trdl het ook niet helemaal goed, na over moet je je mond houden.
Nou, ik neem het hem ook niet kwalijk. Het is een duplex verbinding en dan is het erg vreemd om over en sluiten te gebruiken.
Maar hij/zij gaf me een aanwijzing Aki/Ahob. En na iedere opdracht die in die aanwijzing vermeld staat klonk het over. Maar ik kon het niet herhalen(kreeg er de kans niet voor. Nu schrijf ik het op en kan dan de gehele aanwijzing in een keer herhalen. Maar in het verleden herhaalde ik na iedere aparte opdracht van die aanwijzing zijn uitspraak. Ik vond dat persoonlijk veel beter werken. Maar goed het kan een kwestie van tijd zijn. Maar er zal zeker nog aandacht aan geschonken moeten worden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:50:28 #179
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129616822
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar rijd jij eigenlijk, Cherna? Heb ik je wel eens aan de lijn kunnen hebben gehad?
Alkmaar, Maastricht, Heerlen, Rotterdam ,Den Haag, Nijmegen, Venlo, Roosendaal, Arhnhem, Leiden, Eindhoven etc. E alles wat op die routes ligt. Dus ook Deurne, Beverwijk etc.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:51:41 #180
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129616875
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:48 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nou, ik neem het hem ook niet kwalijk. Het is een duplex verbinding en dan is het erg vreemd om over en sluiten te gebruiken.
Maar hij/zij gaf me een aanwijzing Aki/Ahob. En na iedere opdracht die in die aanwijzing vermeld staat klonk het over. Maar ik kon het niet herhalen(kreeg er de kans niet voor. Nu schrijf ik het op en kan dan de gehele aanwijzing in een keer herhalen. Maar in het verleden herhaalde ik na iedere aparte opdracht van die aanwijzing zijn uitspraak. Ik vond dat persoonlijk veel beter werken. Maar goed het kan een kwestie van tijd zijn. Maar er zal zeker nog aandacht aan geschonken moeten worden.
De laatste tijd vraag ik gewoon wat de mcn het prettigst vindt: helemaal oplezen en dan laten herhalen of regel voor regel. Dat werkt meestal wel, scheelt weer onduidelijkheid.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:52:53 #181
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129616919
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:50 schreef Cherna het volgende:

[..]

Alkmaar, Maastricht, Heerlen, Rotterdam ,Den Haag, Nijmegen, Venlo, Roosendaal, Arhnhem, Leiden, Eindhoven etc. E alles wat op die routes ligt. Dus ook Deurne, Beverwijk etc.
Niet mijn territorium dus. Daarvoor moet je voorbij Assen of Grou.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:54:49 #182
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129617008
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De laatste tijd vraag ik gewoon wat de mcn het prettigst vindt: helemaal oplezen en dan laten herhalen of regel voor regel. Dat werkt meestal wel, scheelt weer onduidelijkheid.
Kijk dat is mooi om te horen. Want als ik moet schrijven en een TRDL klakt gelijk de gehele aanwijzing door de telerail dan moet ik alsnog weer alles laten herhalen. Er zijn TRDLs bij die te snel zijn met het oplezen zodat je bijna de kans niet krijgt om te schrijven dat verplicht is volgens de nieuwe formulieren.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:57:32 #183
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129617132
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Niet mijn territorium dus. Daarvoor moet je voorbij Assen of Grou.
Okies jammer. Maar ik heb wel begrip voor een TRDL. Vaak wezen kijken in Eindhoven al is het maar om te zien wat zij allemaal zo uitvoeren. En dat helpt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:03:08 #184
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129617360
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:57 schreef Cherna het volgende:

[..]

Okies jammer. Maar ik heb wel begrip voor een TRDL. Vaak wezen kijken in Eindhoven al is het maar om te zien wat zij allemaal zo uitvoeren. En dat helpt.
Goede zaak. Ik probeer bij bekende machinisten ook altijd mee te liften in de cabine. Kennis van en begrip voor elkaars werk is zo belangrijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_129617487


Je moet er maar zin in hebben met dit weer....




Wegens de extreme hitte zet NS minder reisinfo in.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:27:16 #186
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129618220
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Goede zaak. Ik probeer bij bekende machinisten ook altijd mee te liften in de cabine. Kennis van en begrip voor elkaars werk is zo belangrijk.
Dit. Een goede samenwerking is echt noodzakelijk. En tot nu toe moet ik zeggen dat ik in de 12 jaar nog nooit een aanvaring heb gehad met een TRDL. Nou ja eentje dan in Hoofddorp opstel. Die me bij een vertraging bij binnenkomst al veilig zette. En dit terwijl ik trek-trek nog moest ombouwen en beproeven. Maar als de loc plat ligt werkt ook de telerail niet meer. Hij kreeg me niet te pakken dus.

En het lullige was dat ik normaal pauze had. Maar die opgaf omdat bijsturing mij smeekte om de trein zonder pauze direct om te bouwen en weer te vertrekken. Een ritje van 5.15 minuten op de bok.

De TRDL was helemaal over de rooie omdat ik geen contact met hem had gehad om even het sein terug te nemen en begon te dreigen met meldingen. Maar ik was in de veronderstelling dat bijsturing de TRDL ingelicht zou hebben(want dat had ik hun gevraagd) dat ik hem zelf zou opgeven als ik er klaar voor was. Het sein heeft dus 10-12 minuten veilig gestaan en het overige verkeer opgehouden. En omdat ik al een geste deed voor bijsturing werd ik behoorlijk kwaad op die TRDL. En dan is het niet prettig rijden.

Het is vaak jammer dat een reiziger niet weet wat er zo allemaal komt kijken bij het rijden van treinen. Hoe complex het is. Daarom ook dat ik zelden wat schrijf over het spoor(onbegonnen werk om reizigers te overtuigen). Maar sinds kort door het ongeval in Spanje ben ik hier op fok wat vaker over het spoor aan het praten. Tja je laat je wel eens meeslepen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:31:46 #187
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129618366
Ja, dat zag ik in NWS. Heb ik ook wel eens geprobeerd, maar uiteindelijk zit je altijd in de verdediging en doen we het toch niet goed. Dus ik ben er maar mee opgehouden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:36:35 #188
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129618520
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ja, dat zag ik in NWS. Heb ik ook wel eens geprobeerd, maar uiteindelijk zit je altijd in de verdediging en doen we het toch niet goed. Dus ik ben er maar mee opgehouden.
Precies. Maar als je het werk leuk vind is die verdediging zo nu en dan wel nodig. En al bereik je maar twee mensen dan is het al genoeg. Gelukkig in de praktijk tonen velen toch wel begrip voor de situatie met wat uitleg.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:38:21 #189
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_129618579
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Goede zaak. Ik probeer bij bekende machinisten ook altijd mee te liften in de cabine. Kennis van en begrip voor elkaars werk is zo belangrijk.
Absoluut! Ik rij wel met enige regelmaat in jouw gebied en je bent welkom. Ook al kennen we elkaar niet.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:40:46 #190
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129618668
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:38 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Absoluut! Ik rij wel met enige regelmaat in jouw gebied en je bent welkom. Ook al kennen we elkaar niet.
Geelblauw of witrood? ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:42:09 #191
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_129618717
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Geelblauw of witrood? ;)
Geelblauw. Je weet wel, die klootzakken die het toch nooit goed doen. ;)
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:42:29 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129618728
NS_online twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 16:27:54 Rotterdam-Dordrecht: er rijden geen treinen ivm inzet hulpdiensten. #rtdddr http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
Prognose 19:00

Oeps :X

Storing in de tunnel bij Barendrecht.
pi_129618772
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:42 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Geelblauw. Je weet wel, die klootzakken die het toch nooit goed doen. ;)
Ach, de vervoerders met andere kleurtjes doen het ook niet goed volgens de reizigers op dat traject ;). Vreemd genoeg hebben ze elders vaak een beter imago, maar vooral omdat men er niet mee reist.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:45:06 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129618809
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:42 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 16:27:54 Rotterdam-Dordrecht: er rijden geen treinen ivm inzet hulpdiensten. #rtdddr http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
Prognose 19:00

Oeps :X

Storing in de tunnel bij Barendrecht.
Brug over de Greuns in Leeuwarden is ook al defect, waardoor er geen treinen rijden tussen Leeuwarden en Hurdegaryp.

Had al zo'n vermoeden, want er stond me wat te veel materieel op spoor 5b in Leeuwarden op een tijdstip dat het er niet hoorde te staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:49:31 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129618961
Meppel - Steenwijk had ook al een defecte spoorbrug, maar dat was vrij rap weer hersteld.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:50:46 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129619008
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:43 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ach, de vervoerders met andere kleurtjes doen het ook niet goed volgens de reizigers op dat traject ;). Vreemd genoeg hebben ze elders vaak een beter imago, maar vooral omdat men er niet mee reist.
het zit in de Nederlandse volksaard om te zeuren. Pas als een Nederlander niet zeurt moet je je zorgen gaan maken, dan is het namelijk echt mis :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:51:25 #197
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129619028
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:42 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Geelblauw. Je weet wel, die klootzakken die het toch nooit goed doen. ;)
Och ja, dat zal uiteindelijk iedere vervoerder te horen krijgen. Welkom bij de club :)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:55:19 #198
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_129619165
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:43 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ach, de vervoerders met andere kleurtjes doen het ook niet goed volgens de reizigers op dat traject ;). Vreemd genoeg hebben ze elders vaak een beter imago, maar vooral omdat men er niet mee reist.
Ongetwijfeld. Maar je zal de mensen de kost moeten geven die ons de schuld geven van wat er bij anderen mis gaat. Onvoorstelbaar hoeveel mensen nog steeds schijnen te denken dat wij de enigen op het spoor zijn.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:57:55 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129619251
Rotterdam C.-Delft/Dordrecht (inzet van hulpdiensten)
De beperkingen tussen Rotterdam C. en Dordrecht als gevolg van inzet van hulpdiensten zijn voorbij.
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.

*O*
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:58:56 #200
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_129619283
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Och ja, dat zal uiteindelijk iedere vervoerder te horen krijgen. Welkom bij de club :)
Thnx :)
Maar ik ga niet " bij de club". Geen zin om me constant te moeten verdedigen.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_129619433
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:55 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Maar je zal de mensen de kost moeten geven die ons de schuld geven van wat er bij anderen mis gaat. Onvoorstelbaar hoeveel mensen nog steeds schijnen te denken dat wij de enigen op het spoor zijn.
Ik heb het in dit topic al eens gezegd, maar ik heb iemand een keer de NS horen uitfoeteren omdat een NMBS-trein niet reed vanwege een defect aan de infrastructuur.

:')
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:05:26 #202
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129619461
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:58 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Thnx :)
Maar ik ga niet " bij de club". Geen zin om me constant te moeten verdedigen.
Dat klopt. Ook niet mijn idee. Maar naar die klapper in Spanje heb ik me laten meeslepen. En dan verdedig je wel je vakgebied. Maar normaal laat ik het ook maar hoe het is. Nu is het zo dat ik het vak leuk vind en toch iets met treinen heb(de techniek, zelfstandigheid, het alleen zijn, geen manager die je constant op de vingers kijkt, verantwoording, afwisseling dat voor velen vreemd in de oren zal klinken), maar heb het niet als hobby in de zin van modelspoorbaan, simulator, foto's maken, reizen maken etc.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_129619646
Gezellig, een paar medestanders hier :)
Misschien dat er ooit nog een pro-NS topic in zit...

[ Bericht 17% gewijzigd door GlenSpey op 02-08-2013 17:20:02 ]
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:17:44 #204
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129619834
In de bus naar Sofia. Over twee uur de eerste trein. Sofia - Nis en dan Nis - Belgrado :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:20:21 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129619917
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:42 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Geelblauw. Je weet wel, die klootzakken die het toch nooit goed doen. ;)
Bliksem, nog zo'n hufter erbij hier. Het lijkt wel onkruid :P

Hoi, welkom *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:20:41 #206
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129619933
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:11 schreef GlenSpey het volgende:
Gezellig, een paar medestanders hier :)
Ja en dan ook nog een user die Dark Souls een prachtige game vind. Althans als ik de user icon zie.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:21:42 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129619967
Zit te denken om morgen een rondje Dordrecht - Antwerpen - Brussel - Luxemburg - Luik - Antwerpen - Dordrecht te doen. Gewoon, omdat het kan. Mag je eigenlijk van Luik naar Essen ook via Brussel reizen (met de IC Eupen-Oostende en dan de Antwerpen-Charleroi-IC)?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:23:15 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129620014
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:11 schreef GlenSpey het volgende:
Gezellig, een paar medestanders hier :)
Misschien dat er ooit nog een pro-NS topic in zit...
_O- _O- _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:24:07 #209
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_129620043
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:05 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat klopt. Ook niet mijn idee. Maar naar die klapper in Spanje heb ik me laten meeslepen. En dan verdedig je wel je vakgebied. Maar normaal laat ik het ook maar hoe het is. Nu is het zo dat ik het vak leuk vind en toch iets met treinen heb(de techniek, zelfstandigheid, het alleen zijn, geen manager die je constant op de vingers kijkt, verantwoording, afwisseling dat voor velen vreemd in de oren zal klinken), maar heb het niet als hobby in de zin van modelspoorbaan, simulator, foto's maken, reizen maken etc.
Zo sta ik er ook in. Daarnaast haal ik veel voldoening uit het opleiden van aspirant machinisten. Zelfs na ruim 20 jaar durf ik te zeggen dat ik van mijn vak hou.
Daarom ben ik het zat om steeds in de verdediging te moeten schieten tegenover mensen die geen benul hebben hoe het werkt. En als je het al uitlegt, beweren ze soms dat je smoesjes verzint.

Dit was ook van mij een eenmalige uitspatting, verder lees ik wel wat mee.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:24:07 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129620044
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:21 schreef greavy het volgende:
Mag je eigenlijk van Luik naar Essen ook via Brussel reizen (met de IC Eupen-Oostende en dan de Antwerpen-Charleroi-IC)?
Als ik me niet vergis mag dat met de snelste route en met de route met de minste overstappen. Staat allemaal in de reisvoorwaarden van NMBS.

Je reis onderbreken mag in ieder geval niet zomaar, dan moet je een Via-kaartje hebben of een extra lijn op je Go Pass schrijven. (maar dat wist je al ;))
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:26:09 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129620104
Railtime geeft aan:
Luik - Leuven
Leuven - Mechelen
Mechelen - Antwerpen - Essen
Maar dan heb je Leuven - Mechelen - Antwerpen - Essen dus géén airco :'(
pi_129620188
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ja en dan ook nog een user die Dark Souls een prachtige game vind. Althans als ik de user icon zie.
Dat klopt. Ik zit hier inmiddels al best lang trouwens ;). En praktisch ook alleen dit topic.
pi_129620374
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:26 schreef greavy het volgende:
Railtime geeft aan:
Luik - Leuven
Leuven - Mechelen
Mechelen - Antwerpen - Essen
Maar dan heb je Leuven - Mechelen - Antwerpen - Essen dus géén airco :'(
Luik - Brussel
Brussel - Essen

mag toch omdat minder overstappen? Ik ben in ieder geval altijd via Brussel gereisd als ik van Luik naar Roosendaal moest en heb daar verder nooit iemand over gehoord.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:36:36 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129620429
In het weekend rijdt de IC Charleroi-Essen alleen maar Charleroi-Antwerpen, dus dan wordt je altijd op dat boemelbakkie gewezen :r
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:37:48 #215
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129620462
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:28 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik zit hier inmiddels al best lang trouwens ;). En praktisch ook alleen dit topic.
Nou ja, Dark Souls, ook ik vond en vind het nog steeds een der beste spellen ooit. Daarom vond ik het grappig een user hier te zien die dit spel ook wel leuk vind. Heb het allang niet meer gespeeld(geen tijd). Maar de boss Ornstein en Smough en die vreselijke boogschutters in Anor Londo op die richel hadden me veel tijd in beslag genomen destijds en zal dat nooit meer vergeten.Prepare to Die was echt toepasselijk.

Even off top is het wel, maar ik vond het wel apart hier een liefhebber van Dark Souls te zien.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 19:37:26 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129623938
Soms is een Treindienstleider ook even een mens (gelukkig maar). In Eindhoven gebeurt het zeker wel 1x/maand dat een goederentrein naar Weert-Sittard gestuurd wordt in Eindhoven. De Treindienstleider vandaag had er zelfs 2 achterelkaar aan verkeerd gestuurd. Konden ze in Sittard weer lokomlopen.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 19:39:10 #217
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129623986
Oké, Amersfoort ligt nu volledig op zijn gat door "diverse oorzaken" :{
pi_129624087
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:39 schreef greavy het volgende:
Oké, Amersfoort ligt nu volledig op zijn gat door "diverse oorzaken" :{
Herstelwerkzaamheden volgens de RP. Bovenleidingproblemen?
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:06:31 #219
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129624865
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:39 schreef greavy het volgende:
Oké, Amersfoort ligt nu volledig op zijn gat door "diverse oorzaken" :{
Die angsthazendienstregeling van vandaag is dus op ene totale mislukking uitgedraaid. Het is net zo'n puinhoop als op ene aantal andere hittedagen...

Stevige mening met kritiek op ProRail hiero:

http://www.voorbeterov.nl/130723.php
pi_129625443
Verbaast me dat je zowaar nog wat positiefs te melden hebt.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:27:39 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129625658
Door de hitte zijn er vandaag meerdere VIRM's (exacte aantallen ontbreken bij mij) aan de kant gezet in verband met een defecte airco. Je kreeg een zwembad in de trein, maar geen verkoeling.
Foto van een zwembad in een IRM
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:35:45 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129625935
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Door de hitte zijn er vandaag meerdere VIRM's (exacte aantallen ontbreken bij mij) aan de kant gezet in verband met een defecte airco. Je kreeg een zwembad in de trein, maar geen verkoeling.
"Kapitein, we maken water!"
pi_129626040
quote:
Machinist ramptrein negeerde waarschuwingen

SANTIAGO DE COMPOSTELA -
De machinist van de ontspoorde trein in het Spaanse Santiago de Compostela negeerde drie waarschuwingssignalen om af te remmen. In de twee minuten voorafgaand aan de crash waren de signalen te horen in de cabine van de bestuurder.


Dat melden onderzoekers van de Spaanse rechtbank. Het laatste signaal klonk toen de trein nog 250 meter verwijderd was van de bocht waarin het ongeluk gebeurde. Dat blijkt uit informatie uit de zwarte doos van het voertuig.

De 52-jarige machinist trok enkele seconden later aan de noodrem, maar dat was al te laat. Door de crash vonden 79 mensen de dood, 95 mensen raakten gewond.
Bron
pi_129626047
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Door de hitte zijn er vandaag meerdere VIRM's (exacte aantallen ontbreken bij mij) aan de kant gezet in verband met een defecte airco. Je kreeg een zwembad in de trein, maar geen verkoeling.
Foto van een zwembad in een IRM
Ik snap dit dus écht niet. Simpele opdracht: ontwerp airconditioning. Dan is de eerste eis die je jezelf stelt toch dat het werkt tot een graad of 50 C. De verwarming werkt toch ook gewoon bij fucking -10, echt hč.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:54:18 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129626718
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
pi_129626855
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
Dit is echt te belachelijk voor woorden :')
pi_129627305
Wat is het bloedirritant dat "men" bij een verstoring bij Amersfoort de IC Enschede-Randstad in Deventer opheft.

Terwijl je heel makkelijk naar Apeldoorn kunt en daar kan keren. Keren is 8-9 minuten, je kunt zelfs daar lang keren. Vandaag reed de Pimpel niet of zwaar vertraagd, waardoor je ook geen probleem hebt met de overstap Zutphen-Apeldoorn op de Pimpelexpress. Hierdoor heb je dus het kopspoortje thv Centraal beheer, het spoortje daarnaast en een perronspoor tot je beschikking. (Sprinter naar Almelo laat je dan bezet binnenkomen, dat is niet heel nieuw in Apeldoorn)

Vandaag hadden dus de IC van 18.32 uit Deventer (naar Den Haag) dus in Deventer opgeheven. . Ik - naar Apeldoorn - mocht dus met de sprinter van 18.53.; In het daarvoorliggende cargopad reden twee cargo's, de sprinter had dus +5. Deze trein zou hier worden ingehaald door de IC naar Schiphol van 19.02.

Om 19.00 stonden op spoor 4A ineens 7 bakken ICM, waar iedereen uit werd verwijderd. Spooktreintje, aangezien dit geen vervangende pimpel met +75 geweest kon zijn. Enige wat ik me dan kan bedenken was de IC naar Olst van 18.47 die niet verder is gekomen dan spoor 4A. Deze stond voor de IC naar Schiphol in de weg, dus moest naar Deventer Goederen worden afgerandeerd. Ondertussen heeft men toch maar de sprinter naar Apeldoorn (+10) laten vertrekken, helaas zonder omroepbericht. De IC naar Schiphol (+5) had dus bij Apeldoorn Osseveld daar nog last van.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_129627326
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:56 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dit is echt te belachelijk voor woorden :')
Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:09:49 #229
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129627471
En dat NS zegt er niks aan te kunnen doen :')
ICM is ook niet veel beter geregeld, zit ook rond de 34 graden maximaal voor fatsoenlijk werken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:11:14 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129627542
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Door de hitte zijn er vandaag meerdere VIRM's (exacte aantallen ontbreken bij mij) aan de kant gezet in verband met een defecte airco. Je kreeg een zwembad in de trein, maar geen verkoeling.
Foto van een zwembad in een IRM
beter wat water dan helemaal niets :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:17:42 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129627857
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:06 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.
Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig is 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:18:41 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129627904
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig is 8)7
Verlang je toch terug naar de wadlopers die midden in de zomer de verwarming aan hadden staan om het koelwater te kunnen koelen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:22:49 #233
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129628088
Mompelt iets over ontbrekende ramen die in nood door de HC hadden kunnen worden geopend...
pi_129628211
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:06 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.
Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:25:44 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129628219
Nee joh lekker opheffen, veel makkelijker. Onthou dat nou eens: eerst ijzer schuiven, dan een hele tijd niks, en dan, oh ja die mensen op die perrons, daar moest nog wat mee toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129628612
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:25 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.
Dan schaf je in Dubai (duurdere) koeling aan die wel werkt in 45 graden. Misschien kan je er ten compensatie wat bezuinigen op de verwarming. Dat dagje eens in de zoveel jaar dat het hier net wat warmer is dan de huidige koeling hier aan kan is dan jammer, daar hoeft voor mij mn treinkaartje niet duurder voor te worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:33:39 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129628615
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:25 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.
ja, maar dat spul is niet winterproof, oh wacht, dat is het spul hier ook lang niet altijd :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129628757
Mijn gok is dat ze in Dubai compleet radeloos zijn als er daar een pak sneeuw ligt.
pi_129628978
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:36 schreef dcm360 het volgende:
Mijn gok is dat ze in Dubai compleet radeloos zijn als er daar een pak sneeuw ligt.
Dat zijn ze hier ook :')
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:54:34 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129629519
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:36 schreef dcm360 het volgende:
Mijn gok is dat ze in Dubai compleet radeloos zijn als er daar een pak sneeuw ligt.
Dat gebeurt daar dan ook nooit :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:55:40 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129629574
Overigens ben ik net nog even naar Enschede op en neer geweest per ICM, en de airco deed het prima. Was gewoon lekker ene graadje of 20.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129631255
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
Dat laatste is geen probleem. Je moet het temperatuurverschil met buiten niet te groot maken, dat is niet prettig. (In de praktijk krijg je dan mensen die zeuren dat het te koud is in de treinen.)

Overigens heeft ondergetekende vandaag ook met de trein gereisd en was hij tevreden over de airconditioning. Zowel in VIRM als SLT de perfecte temperatuur.
pi_129632761
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig is 8)7
Dat is kenmerkend aan de techniek.

Je kan hetzelfde mechanisme (de lucht-warmtepomp) ook in omgekeerde richting inzetten als verwarming, dat is dan ontzettend energiezuinig maar juist als je het het hardste nodig hebt, op de koudste winterdagen, werkt het niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Mompelt iets over ontbrekende ramen die in nood door de HC hadden kunnen worden geopend...
:Y

Dat vind ik het geniale aan bijv. de Roemeense couchettewagons: die hebben airconditioning én van die klassieke schuiframen. Normaal zitten de ramen dicht maar als de airco op hete dagen het begeeft kan de conducteur met een vierkantsleutel de ramen open maken.
pi_129633510
In Nederland kan dat ook wel bij sommige treinen toch? Zoals ICMm?
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 3 augustus 2013 @ 00:07:03 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129635224
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:29 schreef KnightSolaire het volgende:
In Nederland kan dat ook wel bij sommige treinen toch? Zoals ICMm?
1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker op :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 3 augustus 2013 @ 00:08:09 #246
176766 crew  zoem
zoemt
pi_129636327
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker op :')
Weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Aan weerszijden van de bak aan de uiteinden?
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 00:59:55 #248
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_129637175
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
7 graden maar? Dus mijn autoairco op 12 volt werkt beter dan die dikke koeling op de trein??

Ik geloof er niks van. Vorig jaar op een hele warme dag in een trein gezeten en het was binnen gewoon lekker koel. Al heb ik wel het idee dat VIRM koeler was dan ICMm.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 01:01:45 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129637239
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:59 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Al heb ik wel het idee dat VIRM koeler was dan ICMm.
Minder luidruchtig vooral. :')
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 3 augustus 2013 @ 09:17:27 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129640722
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:37 schreef mc3347 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Aan weerszijden van de bak aan de uiteinden?
Ook goed :Y Ik weet ook zeker dat dat niets uitmaakt :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 3 augustus 2013 @ 09:18:44 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129640734
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:13 schreef Igen het volgende:
Dat is kenmerkend aan de techniek.

Je kan hetzelfde mechanisme (de lucht-warmtepomp) ook in omgekeerde richting inzetten als verwarming, dat is dan ontzettend energiezuinig maar juist als je het het hardste nodig hebt, op de koudste winterdagen, werkt het niet..
Dan is er misschien wel "de verkeerde techniek" ingezet he :s) Maar goed, zal wel weer een kosten-baten verhaal zijn geweest idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129640914
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker op :')
In de eerste klas stiltecoupétjes (je weet wel, die met zes stoelen per stuk) is er anders één klapraampje per coupé :7 Eersteklasfaciliteit hč ;)
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 09:56:24 #253
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129641097
Ik heb iets meegekregen over de szigettrein die toegang was geweigerd op het Nederlandse net. Kan de bron alleen niet terugvinden mobiel.
pi_129641214
Die Szigettrein die in Venlo zou starten reed in Duitsland met een 482'er van SBB Cargo. Sindskort mogen die loks (net als de 185'ers) niet meer naar Venlo. De Utrechtse Szigettreinen reden tussen Kaldenkirchen en Venlo met een 186'er die dat wel mag (want lok is NL toegelaten).
pi_129641220
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 09:56 schreef de__vakantieman het volgende:
Ik heb iets meegekregen over de szigettrein die toegang was geweigerd op het Nederlandse net. Kan de bron alleen niet terugvinden mobiel.
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)uurd-voor-szigetreis
pi_129641236
Tja de media weet weer eens van geen wanten.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:07:21 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129641249
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Sindskort mogen die loks (net als de 185'ers) niet meer naar Venlo.
Dit is trouwens wel weer gezeik in zijn puurste vorm natuurlijk -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129641276
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja de media weet weer eens van geen wanten.
Ja het is weer de schuld van de NS. :') Maar waarom mogen die (en meerdere) loks niet meer in Venlo komen. Het is zo'n klein stukje en er ligt Duitse beveiliging. (toch?)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:11:12 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129641314
NS heeft er natuurlijk niks mee te maken idd. Maar ja. Alles wat ruikt naar trein of spoor is "NS". Alles. :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:17:31 #260
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129641416
En die jeugd maar wachten in dd hete zon. Hoop dat er nog wel een staartje zal komen. Slecht geregeld van de organisatie!
pi_129641447
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:34:04 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129641668
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
Precies. Want waarom zou je een gelegenheid laten liggen om moeilijk te doen en reizigers te duperen? *O* Iets met veiligheid heeft het in elk geval niet te maken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129641847
Wederom raak. Dit keer in Tczew, Polen, reeds op 1 augustus.
http://www.railpage.net/modules/news/article.php?storyid=2675
(excuus als eerder geplaatst)
  Redactie Sport zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:49:18 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129641912
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
Ik denk dat dit dezelfde reden is waarop de locs van de NVBS-trein naar Koblenz geweigerd zijn...
Straks gaat Duitsland dezelfde regels invoeren, en dan kunnen Nederlandse vervoerders niet meer in Bentheim en Emmerich terecht. Nee, dat is goed voor het spoorvervoer :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:52:12 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129641973
Gewoon alle internationale spoorverbindingen doorsnijden *O* gewoon, omdat het kan *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 12:40:07 #266
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129644046
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
Weet iemand waarom dat is? Ik vind het raar dat materieel niet gewoon naar een grensstation kan komen. Ik kan mij er nog iets bij voorstellen dat als we ETCS hebben dat niet-ETCS materieel er niet mag komen maar tot aan die tijd is het vooral moeilijk doen of margekwesties.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 3 augustus 2013 @ 12:59:58 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129644368
Gewoon moeilijk doen i.c.m belangrijk doen. Het is niet eens naar aanleiding van een incident of zo. Niet dat ik weet tenminste. (En zo wel, dan zou het symptoombestrijding zijn ;) )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129645601
Over de vraag, waarom politiek Den Haag niet ingrijpt.

"Weather is an input to design, not an excuse for failure".

http://frontpage.fok.nl/c(...)ndienstregeling.html
pi_129646137
Ik heb het niet open kunnen van de raapjes nooit echt als een designfout gezien, eerlijk gezegd.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_129646605
Faalspotter hier :')

Las op Facebook van zo'n club dat de ICE vandaag zou worden omgeleid over de Valleilijn,
Het is zaterdag, ik heb geen flikker te doen behalve bier drinken (ja dat is een prima bezigheid met deze temperaturen).
Ik verblijf momenteel in Ede bij mijn vriendin en ik dacht, welja, ik loop ff naar Ede-Centrum toe om de ICE op te wachten, plaatje te schieten en voldaan een boodschapje doen en dan weer fijn bier drinken.

Ik sta keurig op tijd te wachten en die klote ICE kwam maar niet :')
Toen vond ik het wel mooi geweest en even naar het werk van mijn vriendin gelopen, fiets opgehaald en haar telefoon terug gegeven (heb zelf een oude nokia, kan daar geen foto's mee schieten. Zij heeft een iPhone dus even geleend voor die foto's).
Sta ik bij de overweg te wachten en wat komt er langs: Jawel, een ICE :')_!

Tot zo ver mijn eerste en tevens laatste keer dat ik een keer besloot om te gaan spotten.

Nu bier om het leed te verzachten :')
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 3 augustus 2013 @ 14:42:14 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129646678
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 14:20 schreef Litpho het volgende:
Ik heb het niet open kunnen van de raapjes nooit echt als een designfout gezien, eerlijk gezegd.
Zal ik jouw raapje eens open maken hmm :( :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129647118
Wat plaatjes van deze week:

Op donderdag 31 juli 2013 stond de TXL 189 283 defect te station Dordrecht met aan de haak een goed beladen Nürnberg-München-shuttle. DBS 6464 mocht de trein, die overigens wel aan de kant stond in Dordrecht en dus geen overlast gaf voor het overige treinverkeer, naar Lage Zwaluwe rijden. Daar nam de 189 281 de trein over naar Venlo en verder.

Onder het genot van een aantal potjes bier bij Dara (het opvallende wit-grijze gebouw links) werd op donderdag 31 juli 2013 rond de klok van 18 uur even gepost op een van de bruggetjes over de Eem. De opvallend bestickerde ex NS 1832 die nu in dienst is van HSL Logistik was met een biodieseltrein onderweg van de Kijfhoek naar Bad Bentheim en passeert hier ter hoogte van de Koppelpoort in Amersfoort.

Door lokkentekort bij Locon en de restrictie dat er geen 185'ers meer naar Venlo mogen komen, werd op 2 augustus 2013 de Bologna-shuttle omgeleid via de grensovergang bij Maastricht. In heerlijk ochtendlicht passeert de nog gele maar wel schone 9901 van Locon met de fraai beladen trein de ingraving ter hoogte van Leeuwen, luttele kilometers voor Roermond.

Sinds enkele weken rijdt RRF nieuw vervoer tussen Antwerpen en DSM bij Geleen-Lutterade. Het betreft vervoer van LPG en rijdt enkele malen per week met een G2000 via Roosendaal en Eindhoven. Op de zonnige maar steeds warmer wordende 2 augustus 2013 is het ex R4C 2006 nu (tijdelijk) in dienst bij RRF als lok 1105 die met 16 ketelwagens als trein 46704 ter hoogte van Leeuwen passeert.

Vijfmaal per week vervoerd DB Schenker Cokes tussen het Belgische Seraing en het Duitse Bremen. Tussen Seraing en Sittard wordt de trein met een Vlaamse Reus gereden, vanaf daar tot aan Venlo nemen één of twee ATB-NG 6400'en de trein over. Vanaf Venlo komt er een Elok van DB Schenker Deutschland voor. Op vrijdag 2 augustus 2013 was het oudgediende 155 066 die met 20 beladen RBH Fals als trein 48552 weldra door Kaldenkirchen zal rijden.

Jaarlijks rijden er een of meerdere chartertreinen in verband met het muziekfestival Sziget, wat de komende week plaatsvind in de buurt van Budapest. Op vrijdag 2 augustus 2013 stonden er drie treinen gepland waarvan er twee in Utrecht zouden beginnen. Doordat sindskort 185'ers niet meer zijn toegelaten in grensstation Venlo is de hulp ingeroepen van de fraaie met zebrastrepen voorziene 186 102 van Lokomotion, die ondanks zijn voornamelijk Zuid-Duitse/Oostenrijkse reguliere inzetgebied ook in Nederland is toegelaten. Met een klein uurtje vertraging passeerde de Absolut Sziget Express als trein 13491 hier ter hoogte van Boisheim (D) op weg naar Viersen (D). Vanaf daar nam een HGK/Rheincargo 185'er de trein over.

De Dolime-treinen tussen Veendam en Hermalle (B) worden tussen Onnen en Sittard getrokken door een 1600 waarbij meestal een Class 66 in opzending meegaat. Ten noorden van Onnen en ten zuiden van Sittard moet de dieselloc het zelf doen. Op vrijdag 2 augustus 2013 passeerde terug van weggeweest de 653-05 met 23 lege Tapps'n als trein 49667 ter hoogte van het voormalige stationsgebouw van Gronsveld, gelegen tussen Maastricht en Visé (B). Jarenlang heeft het gebouwtje geen stationsnaambordjes gekend, maar deze zijn er pas geleden opgeschilderd, waardoor het geheel nu nog plaatsbepalender is geworden.

Nadat een flink wolkenveld overgetrokken was kwam de zon weer tevoorschijn ter hoogte van de Nederlands-Belgische grens bij het dorp Moelingen (B). Slechts enkele meters nog op Nederlands grondgebied bevindt zich NMBS-stel 733 die als R 5388 onderweg is van Maastricht naar Ličge-Guillemins. Op het baanvak tussen Maastricht en Visë wordt net als tussen Roosendaal en Essen linkerspoor gereden, wat standaard in België is.

Locon heeft sindskort de containershuttle tussen Rotterdam Botlek en het Italiaanse Bologna overgenomen van Husa Transportation. In samenwerking met Crossrail (dat voorheen pas in Basel de tractie ging leveren) rijdt Crossrail nu zelf de trein door vrijwel heel Duitsland. Normaal gesproken heeft Locon de 186 150 of 189 984 beschikbaar om de trein op Duits grondgebied te zetten maar op vrijdag 2 oktober 2013 waren beide lokken niet beschikbaar. In verband met toelatingsproblemen van de Duitse lokserie 185 was het niet mogelijk de trein uit te wisselen in Venlo en omdat Emmerich grotendeels gesloten is vanwege werkzaamheden werd er gekozen voor Maastricht. De Locon 9901 is al vroeg in de ochtend vertrokken naar de Limburgse hoofdstad om daar uit te wisselen met Crossrail. Pas na de avondspits vertrok de rode DE 6310 van Crossrail Benelux met de omgeleide Bologna-shuttle 41537 uit Maastrichten passeert hier nog net op Nederlands grondgebied maar ter hoogte van het Belgische dorp Moelingen om via Bressoux (kopmaken) naar Aachen West te rijden. Vanaf daar zal Crossrail de trein met een 185'er overnemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 03-08-2013 15:05:15 ]
pi_129647341
Fraaie foto's en interessante teksten erbij.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 augustus 2013 @ 15:32:45 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129647818
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 01:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Minder luidruchtig vooral. :')
bij een deel van het ICMm waan je je in een wasmachine, maar dat komt door de opzet van de technische installaties
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 augustus 2013 @ 15:32:57 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129647824
nice, Zug ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 augustus 2013 @ 15:33:11 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129647832
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 14:39 schreef Monopoly het volgende:
Faalspotter hier :')

Las op Facebook van zo'n club dat de ICE vandaag zou worden omgeleid over de Valleilijn,
Het is zaterdag, ik heb geen flikker te doen behalve bier drinken (ja dat is een prima bezigheid met deze temperaturen).
Ik verblijf momenteel in Ede bij mijn vriendin en ik dacht, welja, ik loop ff naar Ede-Centrum toe om de ICE op te wachten, plaatje te schieten en voldaan een boodschapje doen en dan weer fijn bier drinken.

Ik sta keurig op tijd te wachten en die klote ICE kwam maar niet :')
Toen vond ik het wel mooi geweest en even naar het werk van mijn vriendin gelopen, fiets opgehaald en haar telefoon terug gegeven (heb zelf een oude nokia, kan daar geen foto's mee schieten. Zij heeft een iPhone dus even geleend voor die foto's).
Sta ik bij de overweg te wachten en wat komt er langs: Jawel, een ICE :')_!

Tot zo ver mijn eerste en tevens laatste keer dat ik een keer besloot om te gaan spotten.

Nu bier om het leed te verzachten :')
kan gebeuren :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 3 augustus 2013 @ 15:35:23 #277
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_129647874
Ik kreeg vandaag een boterham tegen de auto aan die iemand uit een rijdende trein had gegooid. :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:02:47 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129649882
Mooie foto's weer, Zug-Chef :Y

Dat BR 185 / SBB Re 482 ineens niet meer is toegelaten in Venlo is niets anders dan gezeik in de ruimte. Het hindert de treindienst (zie de Sziget-trein) terwijl niemand erbij gebaat is. Er zijn geen risico's (want in Venlo ligt Duitse beveiliging op de sporen waar die locs komen) en er is ook geen kans dat die locreeks de bovenleiding plattrekt, dat deed hij immers eerder ook niet. :r
pi_129649984
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 14:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[...]

[ link | afbeelding ]Onder het genot van een aantal potjes bier bij Dara (het opvallende wit-grijze gebouw links) werd op donderdag 31 juli 2013 rond de klok van 18 uur even gepost op een van de bruggetjes over de Eem. De opvallend bestickerde ex NS 1832 die nu in dienst is van HSL Logistik was met een biodieseltrein onderweg van de Kijfhoek naar Bad Bentheim en passeert hier ter hoogte van de Koppelpoort in Amersfoort.
de loc van m'n werk in m'n woonplaats :)
mooie foto's, leuk om te zien
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 3 augustus 2013 @ 18:22:06 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129651969
Zug! Restauratie Gronsveld eindelijk klaar! Mooi geworden zeg :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129653668
Thanx! @Fles: weet je in elk geval wat je de eerst volgende vrije dag kan gaan doen ;-)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 3 augustus 2013 @ 19:14:25 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129653700
Ik heb hem al :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129659714
...Ondertussen in Oekraīne 8)7 :


Bron: http://ua-travels.livejournal.com/2085880.html
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 22:15:45 #284
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129660297
Sofia - Budapest was pittig.. Heel pittig :'(
Trein kwam uiteindelijk 55 minuten te laat aan, waarvan een half uur valt te wijten aan een machinist die schijnbaar opeens verdwenen was :') Hierdoor ook mijn aansluiting naar Munchen gemist waardoor ik niet om 22.30 in Munchen arriveer maar pas om 06.15....

Uitgebreider verslag volgt later nog wel :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 3 augustus 2013 @ 22:22:13 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129660488
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:57 schreef Sandrvich het volgende:
...Ondertussen in Oekraīne 8)7 :
[ afbeelding ]

Bron: http://ua-travels.livejournal.com/2085880.html
"Zijn we d'r al? :? "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129660933
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:57 schreef Sandrvich het volgende:
...Ondertussen in Oekraīne 8)7 :
[ afbeelding ]

Bron: http://ua-travels.livejournal.com/2085880.html
Mooi fotoverslag achter dat linkje :)

Maar ff voor de duidelijkheid: hier zijn ze toch gewoon ingeklommen toch, zonder dat het voor personenvervoer is bedoeld? (ze dragen ook handschoenen) :P :')
pi_129661246


Ziet er vrij vreemd uit. Zo'n mooi en op het eerste oog rustig stukje stad en dan komt er opeens een goederentrein van een paar honderd meter voorbij. Leuk als je daar voor het eerst komt en het spoor nog niet gezien hebt :D
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 22:44:55 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129661283
Den Koppelpoort bij Amersfoort ^^
pi_129662018
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kreeg vandaag een boterham tegen de auto aan die iemand uit een rijdende trein had gegooid. :D
Levensgevaarlijk ramen die je kan openen, dat blijkt maar weer.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 3 augustus 2013 @ 23:30:46 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129662950
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 23:06 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Levensgevaarlijk ramen die je kan openen, dat blijkt maar weer.
Nou inderdaad. En nou willen ze conducteurs die ramen in laten slaan :o Je kan beter het glas vervangen door plaatstaal :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129662990
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:44 schreef ArnosL het volgende:
[ afbeelding ]

Ziet er vrij vreemd uit. Zo'n mooi en op het eerste oog rustig stukje stad en dan komt er opeens een goederentrein van een paar honderd meter voorbij. Leuk als je daar voor het eerst komt en het spoor nog niet gezien hebt :D
Je kan daar links ook aardig eten, bij Dara.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_129665285
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:24 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Zo sta ik er ook in. Daarnaast haal ik veel voldoening uit het opleiden van aspirant machinisten. Zelfs na ruim 20 jaar durf ik te zeggen dat ik van mijn vak hou.
Daarom ben ik het zat om steeds in de verdediging te moeten schieten tegenover mensen die geen benul hebben hoe het werkt. En als je het al uitlegt, beweren ze soms dat je smoesjes verzint.

Dit was ook van mij een eenmalige uitspatting, verder lees ik wel wat mee.
Alleen BLM? Of ben je ook mentor voor ROC-leerlingen? :)
pi_129669529
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:15 schreef Dven het volgende:
Sofia - Budapest was pittig.. Heel pittig :'(
Trein kwam uiteindelijk 55 minuten te laat aan, waarvan een half uur valt te wijten aan een machinist die schijnbaar opeens verdwenen was :') Hierdoor ook mijn aansluiting naar Munchen gemist waardoor ik niet om 22.30 in Munchen arriveer maar pas om 06.15....

Uitgebreider verslag volgt later nog wel :D
Waardeloos Dven..

http://ec.europa.eu/trans(...)on-ticket-price.html

http://www.eurailgroup.org/compensation.aspx
pi_129673835
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan is er misschien wel "de verkeerde techniek" ingezet he :s) Maar goed, zal wel weer een kosten-baten verhaal zijn geweest idd
Nee, het is inherent aan de techniek van een warmtepomp. Je kan met een duurder apparaat de limieten wel verder oprekken, maar ook met de duurste airco blijf je een bepaalde limiet houden mbt. het maximale verschil tussen buiten- en binnentemperatuur en mbt. de maximale buitentemperatuur waarbij het apparaat überhaupt nog werkt.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 4 augustus 2013 @ 12:26:59 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129675388
Ja, dat zeg ik toch. Er had wel een goede ingebouwd kunnen worden, maar dat was duurder geweest.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:09:20 #296
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129676397
Zit nu lekker te genieten van worst met bier, terwijl we over de kippenlijn hobbelen. Altijd leuk zo'n omgeleide ICE.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 4 augustus 2013 @ 13:15:41 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129676560
*Jaloers :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:28:30 #298
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129676824
Ik sta hier 20 minuten in de volle zon op het perron van Goussainville te bakken. In de aanvliegroute van Charles de Gaulle. Landingsgestel van de vliegtuigen die over vliegen blijven nog net niet haken achter de waslijn... :P 8)7
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 augustus 2013 @ 13:30:11 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129676871
doet het wat denken aan Sint Maarten waar de vliegtuigen pal over het strand scheren? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 augustus 2013 @ 13:54:42 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129677467
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:56:42 #301
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129677506
quote:
14s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
doet het wat denken aan Sint Maarten waar de vliegtuigen pal over het strand scheren? :P
Ze vliegen iets hoger dan dat, maar als je trein en vliegtuigspotter bent is het wel een natte droom locatie ja :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')