Ik was heel snel weer terugquote:Op woensdag 31 juli 2013 23:03 schreef Bitlord het volgende:
Gaan jullie hier nog weg, of niet, of al weer terug van weggeweest?
Heb ik er overheen gelezen of niet hier vertreld wat er nou eigenlijk was gebeurd?quote:
Had Alstom die toko niet pasgeleden overgenomen?quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
plus je hebt een iets hogere kans op ontsporing en je bent zo ongeveer verplicht je materieel bij de fabrikant Lohr af te nemen, wat ervoor kan zorgen dat de kosten per voertuig hoger worden.
Ik citeer wikiquote:Op woensdag 31 juli 2013 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
plus je hebt een iets hogere kans op ontsporing en je bent zo ongeveer verplicht je materieel bij de fabrikant Lohr af te nemen, wat ervoor kan zorgen dat de kosten per voertuig hoger worden.
quote:Voor de geleiding maakt de Translohr gebruik van een rail waarover twee schuinstaande wielen (45 graden ten opzichte van de weg en 90 graden ten opzichte van elkaar) rijden. Aangezien de twee wielen om de rail grijpen, is de kans op ontsporingen kleiner dan bij de TVR of GLT van Bombardier.
Weet je waar je trouwens tieveritus veel nieuws van Alstom tegenkomt?quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Had Alstom die toko niet pasgeleden overgenomen?
Dan heb je alsnog dat probleem. Alhoewel ze volgens mij in Wuppertal met de zweefbaan ook gewoon een aanbesteding hebben gehouden. Overigens rijdt de Translohr ook in China, dus misschien maken ze er nu wel een kopie van...quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Had Alstom die toko niet pasgeleden overgenomen?
je zou het zeggen, maar er zijn toch al relatief veel ontsporingen geweestquote:
Eerste regel die ik daar lees gaat over AB:quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Weet je waar je trouwens tieveritus veel nieuws van Alstom tegenkomt?
http://www.boursier.com/actualites/news-du-jour
Met een relatief kleine maar wel plotselinge oneffenheid in het wegdek stuitert zo'n geleidingswiel natuurlijk gewoon van het geleidingsspoor af.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je zou het zeggen, maar er zijn toch al relatief veel ontsporingen geweest
zeker, maar mij lijkt de slijtage ook hoger te zijn omdat het wiel onder een hoek zijn werk moet doen en je eigenlijk altijd wilt dat wiel contact maakt met de rails.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Met een relatief kleine maar wel plotselinge oneffenheid in het wegdek stuitert zo'n geleidingswiel natuurlijk gewoon van het geleidingsspoor af.
Nu doet een treinwiel dat vrijwel standaard ook..quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker, maar mij lijkt de slijtage ook hoger te zijn omdat het wiel onder een hoek zijn werk moet doen en je eigenlijk altijd wilt dat wiel contact maakt met de rails.
klopt, alleen hier moet je de wielen echt dwingen de rails te volgen. Doe je dat niet dan is het een stuurloos voertuig.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nu doet een treinwiel dat vrijwel standaard ook..
Maakt niet echt uit ook. Persoonlijke omstandighedenquote:Op woensdag 31 juli 2013 23:28 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Heb ik er overheen gelezen of niet hier vertreld wat er nou eigenlijk was gebeurd?
Ik mag nogquote:Op woensdag 31 juli 2013 23:03 schreef Bitlord het volgende:
Gaan jullie hier nog weg, of niet, of al weer terug van weggeweest?
Allang weer terug van een weekje Cyprus met t vriendinnetje.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:03 schreef Bitlord het volgende:
Gaan jullie hier nog weg, of niet, of al weer terug van weggeweest?
Ik heb heel de nacht doorgezocht, maar ik heb het antwoordquote:Op woensdag 31 juli 2013 23:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Had Alstom die toko niet pasgeleden overgenomen?
Opzich is dat best logisch, anders zou je zomaar van elke ov-chipkaart de reisgegevens kunnen inzien, dat lijkt me niet handig.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
Serieus, welke idioot heeft dat geneuzel met die kaartservicecode die je moet ophalen bij een kaartautomaat bedacht?
Wát een gemak voor de reiziger toch weer, die ov chipkaartquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Opzich is dat best logisch, anders zou je zomaar van elke ov-chipkaart de reisgegevens kunnen inzien, dat lijkt me niet handig.
De terminologie kan echter wel wat meer 'user-oriented'. Kaartservicecode, wat? Zelfde geldt eigenlijk voor 'reizen op saldo'. Noem het gewoon 'Reizen met de OV-chipkaart' ofzo. En ook die reclame met: 'wel even activeren!'. Leg dan even uit wáárom het noodzakelijk is de chipkaart eenmalig te activeren voordat je in de trein kan reizen: namelijk omdat je aan dient te geven of je 2e of 1e klas wilt reizen...quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Opzich is dat best logisch, anders zou je zomaar van elke ov-chipkaart de reisgegevens kunnen inzien, dat lijkt me niet handig.
Op OV-chipkaart.nl is het voldoende om geboortedatum en postcode/huisnummer in te vullen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Opzich is dat best logisch, anders zou je zomaar van elke ov-chipkaart de reisgegevens kunnen inzien, dat lijkt me niet handig.
Ja, die gegevens heeft OV-Chipkaart wel, en NS niet, makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijkerquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:53 schreef James1988 het volgende:
Op OV-chipkaart.nl is het voldoende om geboortedatum en postcode/huisnummer in te vullen.
Er zijn sowieso maar weinig automaten toch? Tijdens mijn reisje in België vorig jaar had ik er maar een paar gezien. En één ervan was defect.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:58 schreef J.B. het volgende:
Heeft iemand al eens de automaten van de NMBS gebruikt? Daar staat echt de meest gedateerde antieke software op die ik de laatste 10 jaar heb gezien, het is echt lachwekkend
Houten Castellum?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:00 schreef dennistd het volgende:
Morgen rijden er weer drie Sziget-treinen:
IC 13491
Utrecht v 8.47u
Houten Castellum a 8.56u
Houten Castellum v 9.02u
Kaldenkirchen a 10.51u
IC ????
Venlo v +/- 11.30u
IC 13493
Utrecht v 13.51u
Houten Castellum a 13.56u
Houten Castellum v 14.02u
Kaldenkirchen a 15.59u
Nauwelijks ja, en al googlend kom ik erachter dat die krengen al stammen uit 1999 Het heeft ook echt een Windows 98 look en feel, wat een bedroevende bende is het soms ook in Belgiëquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:09 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er zijn sowieso maar weinig automaten toch? Tijdens mijn reisje in België vorig jaar had ik er maar een paar gezien. En één ervan was defect.
Ja daar scheet ik ook een dikke drol op. Maar als je gewoon je bekende emailaddres opgeeft krijg je een "al geactiveerde kaartservicecode". Gelukkig hoef je maar 1 keer door die ellende heen, maar dat het ellende is, en niets met veiligheid of privacy maar alles met moeilijk doen en klantonvriendelijkheid te maken heeft, staat als een paal boven waterquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
Serieus, welke idioot heeft dat geneuzel met die kaartservicecode die je moet ophalen bij een kaartautomaat bedacht?
Nee, niemand. Je kunt namelijk alleen betalen met een Proton of een Bancontact. Niemand heeft dat. Echt niemand.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:58 schreef J.B. het volgende:
Heeft iemand al eens de automaten van de NMBS gebruikt? Daar staat echt de meest gedateerde antieke software op die ik de laatste 10 jaar heb gezien, het is echt lachwekkend
Ik niet hoorquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:24 schreef James1988 het volgende:
"Vroeger" (2010) kreeg je die kaartservicecode per e-mail, moest je die invullen, en was je klaar. In 2011 werd de eis dat je Reizen op Saldo op je kaart moest hebben staan, maar nog steeds was je klaar zodra die klotecode in je mailbox lag.
En nu moet je eerst langs een kaartautomaat om die klotecode te 'activeren'.
Wie wil dat? Hoe overzichtelijk wordt je transactieoverzicht DAN? Weg met die flauwekulquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:24 schreef KnightSolaire het volgende:
Over betalen gesproken... Vanaf eind dit jaar moeten we toch met onze chipkaart kunnen betalen op de stations? Iemand daar nog iets over gehoord?
Ik kwam er ook "per ongeluk" achter, ik was m'n go-pass vergeten op m'n kamer en dankzij de ontieglijk lange rij aan de loketten kwam ik op het idee de kosten van een kaartje te checken aan een automaat. Ik wilde namelijk even de keuze kaartje kopen of teruggaan voor go-pass afwegen. Ik heb er een prijs uitgekregen, maar vraag niet hoe. Het was echt een WTF ervaring.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, niemand. Je kunt namelijk alleen betalen met een Proton of een Bancontact. Niemand heeft dat. Echt niemand.
SPOILER: fotoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil dat, snel en handig, pinnen duurt betrekkelijk lang (OV-chip is 1 seconde, pinnen minstens 10 seconden).quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie wil dat? Hoe overzichtelijk wordt je transactieoverzicht DAN? Weg met die flauwekul
Ze zullen wel aan de kant moeten om de IC te laten passeren, en blijkbaar is het binnenspoor bij Houten daarvoor de beste plek. Daar kun je met 80km/h door de wissels, bij Geldermalsen maar met 40km/hquote:
Ze zijn nu wel druk bezig nieuwe automaten neer te zetten. Van dezelfde leverancier als de DB-automaten dus hopelijk werken die wel fatsoenlijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:09 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er zijn sowieso maar weinig automaten toch? Tijdens mijn reisje in België vorig jaar had ik er maar een paar gezien. En één ervan was defect.
Ah, op zich logischquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze zullen wel aan de kant moeten om de IC te laten passeren, en blijkbaar is het binnenspoor bij Houten daarvoor de beste plek. Daar kun je met 80km/h door de wissels, bij Geldermalsen maar met 40km/h
Ik heb een nieuwe OV-chipkaart gekregen, om mijn reisgeschiedenis in te zien op "Mijn NS" mocht ik vanochtend na het aanvragen van die klotecode eerst nog eens langs een kaartautomaat.quote:
Dan kunnen we dus vaststellen dat de dienstverlening in de laatste maanden NOG kutter geworden is op dat gebied.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe OV-chipkaart gekregen, om mijn reisgeschiedenis in te zien op "Mijn NS" mocht ik vanochtend na het aanvragen van die klotecode eerst nog eens langs een kaartautomaat.
bij de NS-automaten kost pinnen tegenwoordig bijna twee urenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:41 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik wil dat, snel en handig, pinnen duurt betrekkelijk lang (OV-chip is 1 seconde, pinnen minstens 10 seconden).
Simpel, bij hun zijn ze allebei intact gebleven. Wij hadden ook 2, wat? 3 verschillende HST's kunnen hebben, maar eentje lepra'de uitelkaar. Heb je weleens hequote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef de__vakantieman het volgende:
Verder viel me op dat ze hier meerdere soorten treinen hebben waaronder frecciarossa maar ook italo wat beiden hsl treinen zijn. Wat is het verhaal daarachter?
Mooi tijd om je kaartservicecode ondertussen op te halen, te activeren, glad te poetsen, te kwadrateren of weet de Here God veel wat er verder allemaal nog mee moet gebeurenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij de NS-automaten kost pinnen tegenwoordig bijna twee uren
Ik neem toch aan dat er wel een lampje gaat branden en een piepje hoorbaar is...quote:De conducteur zou ook nog hebben gezegd dat de bestuurder onmogelijk kon zien dat er te weinig brandstof in de tank zat.
neuh, ze hebben wel een lampje om aan te geven wanneer het weer tijd voor pauze isquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef dennistd het volgende:
Belgische treinmachinist vergeet te tanken
[..]
Ik neem toch aan dat er wel een lampje gaat branden en een piepje hoorbaar is...
De Frecciarossa, Frecciabianca en Frecciaargento zijn alledrie HSL-treinen van de staatsspoorwegen FS/Trenitalia. Rossa rijdt op de echte HSL-lijnen, de Argento ook maar ook lange stukken op normaal spoor en is soms voorzien van kantelbakinstallaties om sneller door de bochten te kunnen. De Frecciabianca is gewoon een opgevoerde Intercity.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef de__vakantieman het volgende:
Darkwing,
THanks voor je advies! Gelukt. De treinen hebben hier airco, maar die heeft niet genoeg capaciteit waardoor het alsnog een dikke oven is. Bah!
Verder viel me op dat ze hier meerdere soorten treinen hebben waaronder frecciarossa maar ook italo wat beiden hsl treinen zijn. Wat is het verhaal daarachter?
DAAR gaan de lampjes en de piepjesquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef dennistd het volgende:
Belgische treinmachinist vergeet te tanken
[..]
Ik neem toch aan
En een auto power cutoff als het weer tijd voor een staking isquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, ze hebben wel een lampje om aan te geven wanneer het weer tijd voor pauze is
Precies. Hiermee zijn ze hun tijd ver vooruitquote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En een auto power cutoff als het weer tijd voor een staking is
Die hebben echt wel oog voor dingen die belangrijk zijnquote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Hiermee zijn ze hun tijd ver vooruit
quote:"Ik wist niet eens dat treinen nog op brandstof reden’', aldus een verbaasde reiziger
Bronquote:Bouwer Fyra in hoger beroep
De bouwer van de geplaagde Fyratreinen, het Italiaanse AnsaldoBreda, gaat in beroep tegen het besluit van de rechtbank om geen nieuw onderzoek te doen naar de deugdelijkheid van de treinen.
Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt.
AnsaldoBreda wil dat de rapporten, waarop Nederland en België zich baseerden om te stoppen met de Fyra, openbaar worden gemaakt.
Ook heeft het bedrijf bij de rechtbank een verzoek ingediend voor nieuw onderzoek door onafhankelijke experts.
De snelbussen stoppen niet op tussengelegen stations.quote:Tussen Weesp en Naarden-Bussum rijden geen Sprinters door een seinstoring.
Er rijden snelbussen tussen Weesp en Naarden-Bussum.
ik vind het knapquote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:00 schreef DriekOplopers het volgende:
ns.nl:
[..]
De snelbussen stoppen niet op tussengelegen stations.
"Uiteindelijk kwamen sommige reizigers met drie uur vertraging aan".quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef dennistd het volgende:
Belgische treinmachinist vergeet te tanken
[..]
Ik neem toch aan dat er wel een lampje gaat branden en een piepje hoorbaar is...
Of was bang voor een aanrijding op die gevaarlijke overweg bij het station, had geen doorgaande remleiding en reed daarom.zo zachtjes?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:50 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
LOCON 9702 met vuiltrein 50072
Locon heeft enige tijd al de ex-NSR 683 -> ex-RRF 5 in dienst voor de vuiltreinen tussen Apeldoorn en de Apeldoornse VAM.
Locon heeft later nog de ex-NSR 676 -> ex-RRF 4 overgenomen, waarop die voor een grote revisie én aanbrengen van de huisstijl. Nadat de loc klaar was, en een proefstart bij Jacko Fijn Techniek in Wezep geslaagd was, is deze locomotief naar Apeldoorn gebracht. De ex-RRF 5, nog steeds in oude kleurstelling, is vervolgens naar Jacko Fijn Techniek gebracht voor eenzelfde metamorfose en revisie.
Oorspronkelijk was het plan deze 9702 naar Wijster te brengen voor het rangeerwerk aldaar, maar de Apeldoornse rangeerlok had erg dringend onderhoud nodig, een maand volbrengen zou erg lastig worden, zoals de machinist van vandaag ook weer beaamde.
De machinist was alleen niet zo onder de indruk van deze loc, hij reed maar op halve kracht ....
[ link | afbeelding ]
LOCON 9904 + Vuiltrein 50092
Nadat de machinist met de 9702 te Apeldoorn was gearriveerd, wordt het rangeerlokje weer op zijn vaste plaats neergezet, waarna de Elok tegen de trein gezet wordt. Vandaag gelukkig (inmiddels de enige?) schone 9904, die ons passeerde bij Diepenveen, opweg naar Wijster.
Oh, en niks tegen Deventer. Maar wat een stoplichten hebben zij daar
Railjet is niks mis mee hoorquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:51 schreef Dven het volgende:
Morgenavond de treinreis des doods
Zal een update geven op het moment dat ik in Budapest in de Railjet stap
Maar alles wat ik daarvoor heb welquote:
leuke platenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:50 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
LOCON 9702 met vuiltrein 50072
Locon heeft enige tijd al de ex-NSR 683 -> ex-RRF 5 in dienst voor de vuiltreinen tussen Apeldoorn en de Apeldoornse VAM.
Locon heeft later nog de ex-NSR 676 -> ex-RRF 4 overgenomen, waarop die voor een grote revisie én aanbrengen van de huisstijl. Nadat de loc klaar was, en een proefstart bij Jacko Fijn Techniek in Wezep geslaagd was, is deze locomotief naar Apeldoorn gebracht. De ex-RRF 5, nog steeds in oude kleurstelling, is vervolgens naar Jacko Fijn Techniek gebracht voor eenzelfde metamorfose en revisie.
Oorspronkelijk was het plan deze 9702 naar Wijster te brengen voor het rangeerwerk aldaar, maar de Apeldoornse rangeerlok had erg dringend onderhoud nodig, een maand volbrengen zou erg lastig worden, zoals de machinist van vandaag ook weer beaamde.
De machinist was alleen niet zo onder de indruk van deze loc, hij reed maar op halve kracht ....
[ link | afbeelding ]
LOCON 9904 + Vuiltrein 50092
Nadat de machinist met de 9702 te Apeldoorn was gearriveerd, wordt het rangeerlokje weer op zijn vaste plaats neergezet, waarna de Elok tegen de trein gezet wordt. Vandaag gelukkig (inmiddels de enige?) schone 9904, die ons passeerde bij Diepenveen, opweg naar Wijster.
Oh, en niks tegen Deventer. Maar wat een stoplichten hebben zij daar
Als de machinist het zelf roept, mag ik het toch wel gaan geloven hč.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:11 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Of was bang voor een aanrijding op die gevaarlijke overweg bij het station, had geen doorgaande remleiding en reed daarom.zo zachtjes?
Wat nou extreme hitte.....quote:Extreme hitte vandaag: maatregelen
Vandaag worden zeer hoge temperaturen verwacht, met middagtemperaturen tussen de 32 en 36 graden. Bij extreme hitte zijn ProRail en NS extra alert op de effecten van warm weer op het spoor en de treinen. Ondanks alle inspanningen kan de warmte zorgen voor overlast. Zo treden net als bij auto’s en vrachtwagens gemiddeld wat meer defecten op en is het spoor kwetsbaar voor bijvoorbeeld uitzetting.
Om storingen zoveel mogelijk te voorkomen nemen NS en ProRail diverse maatregelen. Zo staan er extra storingsploegen paraat op diverse plaatsen in het land om storingen zo snel mogelijk te verhelpen. Ook staan er locomotieven klaar om eventuele gestrande treinen zo snel mogelijk weg te slepen. In de middag bereiken de temperaturen een hoogtepunt. Vanaf het middaguur wordt daarom op enkele trajecten in de Randstad iets meer ruimte gemaakt in de treindienst. Zo rijden enkele Sprinters en Intercity’s twee keer per uur in plaats van vier keer per uur. Eventuele storingen als gevolg van de hitte kunnen zo sneller worden opgelost.
Het betreft de volgende trajecten:
Minder Sprinters:
Breukelen-Veenendaal Centrum
Rotterdam-Vlaardingen
Leiden-Gouda
Dordrecht-Breda
Rotterdam-Gouda Goverwelle
Minder Intercity’s:
Amsterdam-Enkhuizen
Rotterdam-Utrecht
Ja. Een aanfluiting. Zwaktebod dat geen enkel doel dient.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:40 schreef Ajaxfan het volgende:
Was dit al bekend:
[..]
Wat nou extreme hitte.....
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:14 schreef bork het volgende:
Victor india november golf echo romeo victor echo romeo foxtrot
Het wachten is nu op de "je had niet kunnen weten hoe erg het was geweest als we niet preventief hadden geruimd" reakties .quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:13 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja. Een aanfluiting. Zwaktebod dat geen enkel doel dient.
nope. Het enige mat dat met dit weer met bosjes langs de kant staat is DDZquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:47 schreef KnightSolaire het volgende:
Zou NS het uitgespaarde SLT nu elders inzetten om daar V'tjes te vervangen?
Nah.
het zijn altijd dezelfde trajecten waar preventief treinen sneuvelen. Dat heeft niets met de technische staat te maken, maar met het gemak, omdat het kan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:02 schreef icloud het volgende:
Het zijn een beperkt aantal trajecten, en die zijn zorgvuldig uitgekozen op de technische staat van de betreffende lijn.
Had ik dat filmpje uit Padua hier al gepost? Hoe de baan er uitziet over een paar jaar?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zit op dit moment voor het eerst in de translohr van parijs. Wat een concept zeg . Laat ik me subtiel uitdrukken: Dames met grote jopen moeten hun sportbeha niet vergeten. Ik voel me net een stuiterballetje . En hij rijd pas net een maand (leeg) rond.
Nee het heeft wel met de technische staat te maken, deze trajecten liggen er geheel of gedeeltelijk zeer slecht bij en zijn rijp voor spoorvernieuwing, daarom zijn het altijd de zelfde trajecten, want je schiet er eigenlijk niks mee op puur dienstregeling technisch gezien.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zijn altijd dezelfde trajecten waar preventief treinen sneuvelen. Dat heeft niets met de technische staat te maken, maar met het gemak, omdat het kan.
Het is triest dat men anno 2013 er niet in slaagt om zowel op warme als koude dagen de beloofde treindienst te onderhouden.
Dat hoor je altijd. Er rijden ook snelbussen tussen Enschede en Drienerlo. Tsja.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:00 schreef DriekOplopers het volgende:
ns.nl:
[..]
De snelbussen stoppen niet op tussengelegen stations.
Kansloze hoerigheid idd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:40 schreef Ajaxfan het volgende:
Was dit al bekend:
[..]
Wat nou extreme hitte.....
waarom vind er dan geen grootschalige spoorvernieuwing plaats dan?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:15 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee het heeft wel met de technische staat te maken, deze trajecten liggen er geheel of gedeeltelijk zeer slecht bij en zijn rijp voor spoorvernieuwing, daarom zijn het altijd de zelfde trajecten, want je schiet er eigenlijk niks mee op puur dienstregeling technisch gezien.
Nee, je zit ernaast. Want het had best kunnen lukken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het is triest dat men anno 2013 er niet in slaagt om zowel op warme als koude dagen de beloofde treindienst te onderhouden.
De baan is niet zo slecht dat een normale dienstregeling niet mogelijk is, je zou het inprincipe nog 5 jaar kunnen uitstellen, echter bij grote warmte en kou zet alles uit of krimpt het en dan zijn deze trajecten het haasje, en gaat het eerder kapot dan op een vernieuwd traject simpelweg door ouderdom, hierbij verwijs ik graag naar een week geleden waarbij een aantal oudere trajecten massaal te maken kregen met technische pech wat leidde tot geen treinverkeer.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarom vind er dan geen grootschalige spoorvernieuwing plaats dan?
Het moet namelijk niet zo zijn dat de reiziger de dupe wordt van uitgesteld onderhoud en als de baan echt zo slecht is, waarom wordt er dan niet preventief gesneden in de gewone dienstregeling? En als dat niet hoeft, dan hoeft het ook niet op een dag waarop het toevallig net iets warmer is dan normaal
Ga weg.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:18 schreef icloud het volgende:
.. , maar daar hoor je die gasten niet over, te moeilijk zeker.
Bij de bovenleiding en portalen zitten kleine scheurtjes die je met het menselijk oog niet ziet(volgens mij heeft prorail apparatuur om die op te sporen) als gevolg van metaalmoeheid, door de warmte kunnen die scheuren extreem uitzetten en zelfs leiden tot het scheuren van het metaal, met alle gevolgen van dien, uiteraard is dit vooral theorie maar op oudere lijnen is dit zeker geen scenario wat niet kan gebeuren. Een dag echte warmte is voldoende om uit te zetten met bovenstaande gevolgen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
als het lange tijd extreem warm zou blijven zou ik je gelijk kunnen geven voor het preventief snijden, maar nu hebben we het over één dag die niet eens de warmste dag ooit gaat worden (al is zoiets voor de derde keer dit jaar aangekondigd door de mensen die van het weer een sensatie proberen te maken).
Wat een gelul.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Bij de bovenleiding en portalen zitten kleine scheurtjes die je met het menselijk oog niet ziet(volgens mij heeft prorail apparatuur om die op te sporen) als gevolg van metaalmoeheid, door de warmte kunnen die scheuren extreem uitzetten en zelfs leiden tot het scheuren van het metaal, met alle gevolgen van dien, uiteraard is dit vooral theorie maar op oudere lijnen is dit zeker geen scenario wat niet kan gebeuren.
Dus... AnsaldoBreda tekent bij het hof in Arnhem beroep aan tegen de beslissing van het hof in Utrecht. Wat is dat nou voor strategietwitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 11:31:27 AnsaldoBreda ha presentato ricorso presso la Corte d'Appello di Arnhem contro la sentenza emessa dalla Corte di Utrecht reageer retweet
de schipholtunnel is 4 keer gecontroleerd op scheurtjes met speciale apapratuur en jij noemt het gelul? wie heeft er gestudeerd voor de metaalkant? jij of ik?quote:
dat valt genoeg mee. In de winter zou het spul veel meer moeten lijden, omdat je daar omstandigheden kunt hebben van vocht dat bevriest en weer ontdooit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Bij de bovenleiding en portalen zitten kleine scheurtjes die je met het menselijk oog niet ziet(volgens mij heeft prorail apparatuur om die op te sporen) als gevolg van metaalmoeheid, door de warmte kunnen die scheuren extreem uitzetten en zelfs leiden tot het scheuren van het metaal, met alle gevolgen van dien, uiteraard is dit vooral theorie maar op oudere lijnen is dit zeker geen scenario wat niet kan gebeuren. Een dag echte warmte is voldoende om uit te zetten met bovenstaande gevolgen.
een paar ingrepen zou het al een stuk eenvoudiger kunnen maken: minder ingewikkelde personeelsroosters (die niet aan wekelijkse variatie in hoeven boeten) en meer capaciteit voor de bijsturing.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef Regenjas het volgende:
icloud, je verhaal is onzin.
De reden dat het gebeurt is dat bleek dat de situatie van maandag 22 juli, toen er bovengemiddeld veel hittegerelateerde storingen waren, slechts met moeite was af te handelen door de bijsturing. Door treinen te schrappen heeft de bijsturing bij storingen minder treinen af te handelen waardoor het verkeer beheersbaarder blijft.
Dat kan niet. Je kunt alleen in "hoger" beroep gaan bij een "hogere" instantie. Waarschijnlijk bedoelen ze "de rechtbank van Utrecht". Anders kan het niet Tegen beslissingen van een Gerechtshof kun je alleen nog in cassatie gaan bij de Hoge Raad, al zal die de zaak niet inhoudelijk bekijken maar gewoon kijken of aan alle regels voldaan is (hey, waar hebben we dat meer gezien? )quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:Dus... AnsaldoBreda tekent bij het hof in Arnhem beroep aan tegen de beslissing van het hof in Utrecht. Wat is dat nou voor strategietwitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 11:31:27 AnsaldoBreda ha presentato ricorso presso la Corte d'Appello di Arnhem contro la sentenza emessa dalla Corte di Utrecht reageer retweet
Maar een hoger beroep wordt toch altijd behandeld door een andere rechtbank?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan niet. Je kunt alleen in "hoger" beroep gaan bij een "hogere" instantie. Waarschijnlijk bedoelen ze "de rechtbank van Utrecht". Anders kan het niet Tegen beslissingen van een Gerechtshof kun je alleen nog in cassatie gaan bij de Hoge Raad, al zal die de zaak niet inhoudelijk bekijken maar gewoon kijken of aan alle regels voldaan is (hey, waar hebben we dat meer gezien? )
Uiteraard, namelijk door een hogerequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar een hoger beroep wordt toch altijd behandeld door een andere rechtbank?
Zeggen dat je materiaal zo onbetrouwbaar als de pest is en je seinen + wissels bij elke graden boven / onder ideaal het begeven is ook een manier.quote:
Dat zijn ze verplicht: NMBS mag het contract hebben opgezegd, maar het contract met NS Financial Services (NSFSC) bestaat nog. Als AB niet verder bouwt plegen ze contractbreuk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:40 schreef KnightSolaire het volgende:
Leuke foto's wel op het AnsaldoBreda-twitteraccount. Zouden ze gewoon verder sleutelen aan de V250's?
Bovendien, ze sturen zelf aan op afname van alle bestelde stellen. Moeten ze wel zorgen dat er wat af te nemen is natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zijn ze verplicht: NMBS mag het contract hebben opgezegd, maar het contract met NS Financial Services (NSFSC) bestaat nog. Als AB niet verder bouwt plegen ze contractbreuk.
Je hebt gelijk. Dit soort discussies voeren met mensen die niets van metallurgie af weten is totaal zinloos.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:33 schreef icloud het volgende:
[..]
de schipholtunnel is 4 keer gecontroleerd op scheurtjes met speciale apapratuur en jij noemt het gelul? wie heeft er gestudeerd voor de metaalkant? jij of ik?
Dat jij niet de technische kennis hebt om het te controleren is niet mijn probleem.
Alleen worden er vandaag zo weinig treinen opgeheven (ik zie vooral spitstreinen in die lijst) dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het helpt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef Regenjas het volgende:
icloud, je verhaal is onzin.
De reden dat het gebeurt is dat bleek dat de situatie van maandag 22 juli, toen er bovengemiddeld veel hittegerelateerde storingen waren, slechts met moeite was af te handelen door de bijsturing. Door treinen te schrappen heeft de bijsturing bij storingen minder treinen af te handelen waardoor het verkeer beheersbaarder blijft.
daarom is het verhaal van regenjas ook totale onzin.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Alleen worden er vandaag zo weinig treinen opgeheven (ik zie vooral spitstreinen in die lijst) dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het helpt.
Eh nee, zou je dat willen doen? Hier of in het tramtopic waar het misschien meer op zijn plaats is... alhoewel...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:08 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Had ik dat filmpje uit Padua hier al gepost? Hoe de baan er uitziet over een paar jaar?
Breek me de bek niet open. Deze gespreksdiscipline is gebaseerd op de luchtvaart. Maar in onze Nederlandse taal zeer verwarrend. Maar BRUSSEL hat gesagt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:18 schreef icloud het volgende:
Hij zou zich beter hier http://www.volkskrant.nl/(...)preksregels-NS.dhtml eens mee bezig kunnen houden, maar daar hoor je die gasten niet over, te moeilijk zeker.
Ik bedoelde eigenlijk eerder sarcastisch dat dat ding ook misschien niet voor een tram door kan gaan, ik vind de rijtuigen van binnen heel mooi, begrijp me niet verkeerd (Met glas tot aan enkelhoogte zonbeetje ) Maar wat een comfort zeg.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:05 schreef James1988 het volgende:
Misschien moeten we 'treinentopic' maar veranderen in 'spoorwegentopic', want zowel het tram- als het metrotopic zijn zowat dood terwijl het hier toch best wel leeft.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:53 schreef Salatrel het volgende:
dat belangenclubje is al furieus als iemand over NS begint ongeacht de inhoud van het verhaal
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:11 schreef Wijnglas het volgende:
12 januari 2012, NS helpdesk: "Nee, het spijt me, er rijden minder treinen door de kou."
12 februari, NS persvoorlichter: "Nee, het spijt me, er rijden minder treinen door de sneeuw."
12 maart 2012, woordvoerder NS: "Nee, het spijt me, er rijden minder treinen door de regen."
12 april 2012, NS helpdesk: "Nee, het spijt me, maar er rijden minder treinen door onderhoudswerkzaamheden."
12 mei 2012, woordvoerder NS: Nee, het spijt me, de onderhoudswerkzaamheden zijn uitgelopen. Er rijden dus minder treinen."
12 juni 2012, directeur NS: "Nee, het spijt me, door de hitte rijden er minder treinen.
12 juli 2012, persvoorlichter NS: "Nee, het spijt me, door de droogte rijden er minder treinen."
12 augustus 2012, NS helpdesk: "Nee, het spijt me, door de vakantie rijden er minder treinen."
12 september 2012, NS helpdesk: "Nee, het spijt me, door de griep-epidemie rijden er minder treinen.
12 october 2012, directeur NS: "Nee, het spijt me, er liggen blaadjes op de rails. Hierdoor rijden er minder treinen."
12 november 2012, persvoorlichter NS: "Nee, het spijt me, door de najaarsstormen rijden er minder treinen.
12 december 1943, directeur NS: "Jawohl! Wir haben extra treinen ingezet! Und alle treinen fahren op tijd! Vooral die naar het Osten gaan!
Want toen konden ze het wel. De smeerlappen.
Er zullen wel treinen opgeheven worden vanwege de hitte en vervolgens extra treinen ingelegd worden vanwege de grote drukte naar het strand (vanwege diezelfde hitte...)quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De hoekse lijn kennende zal er in ruil daarvoor wel verlengd mat rijden en ook nog eens allemaal door naar hoek strand...
Tussen Haarlem en Zandvoort rijdt inderdaad een extra treinserie volgens de actuele vertrektijden. Dus dat zijn dan 6 treinen per uur.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er zullen wel treinen opgeheven worden vanwege de hitte en vervolgens extra treinen ingelegd worden vanwege de grote drukte naar het strand (vanwege diezelfde hitte...)
Waarschijnlijk ligt de wissel in een bepaalde richting vast, waardoor treinen niet langs het perron kunnen komen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:13 schreef ReisT het volgende:
Die andere sprinter kan toch makkelijke een extra stop maken? Die IC Rotterdam-Utrecht die je daarmee normaal gesproken in de weg zou zitten rijdt vandaag niet!
of heb je de plaat in Scheveningen geschoten?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ondertussen in La Haye
[ afbeelding ]
Edit, ik had, als ik dit wist, eerst naar het andere eindpunt van zo een lijn gereden voor een zitplaatsje
Nee, van de NOS site geplukt. Ik ben nu onderweg naar Parijs om door te reizen naar luchthaven Charles de Gaulle, al twijfel ik nog of ik op de RER B stap of op de shuttlebus om daar te komen...klimaattechnisch gezien dan. T zit allebei in mn zomervrij abboquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of heb je de plaat in Scheveningen geschoten?
Staat er een datum bij?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:46 schreef ReisT het volgende:
NS rekent de extra tijd mee die ze nodig hebben tot ze weer volgens de normale dienstregeling kunnen rijden?
I know maar anno 2013 moet een website gewoon een umlaut kunnen weergeven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:12 schreef James1988 het volgende:
In het Duits mag een Umlaut (de trema) worden vervangen door een E.
Köln wel en ik vermoed dat men dat heeft geprobeerd te schrijven ipv. het nederlandse Keulen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:14 schreef icloud het volgende:
[..]
I know maar anno 2013 moet een website gewoon een umlaut kunnen weergeven.
Daarnaast keulen heeft geen umlaut maar word ook slordig geschreven.
De taalunie schrijft keulen voorquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Köln wel en ik vermoed dat men dat heeft geprobeerd te schrijven ipv. het nederlandse Keulen.
quote:
Taalunie kan de boom in als het op plaatsnamen aankomt.quote:
Goed ze maken wat fouten bij wezet rijsel of duinkerke en nog wat meer, maar in dat geval is keulen en munchen het enige juiste.(munchen met umlaut die ik nu niet vind)quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Taalunie kan de boom in als het op plaatsnamen aankomt.
tot je naar Köln wilt reizen, maar dat niet kunt vinden omdat je Keulen hebt ingevoerdquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:22 schreef icloud het volgende:
[..]
Goed ze maken wat fouten bij wezet rijsel of duinkerke en nog wat meer, maar in dat geval is keulen en munchen het enige juiste.(munchen met umlaut die ik nu niet vind)
Het is toch onlogisch om een lijst op te stellen met vertaalde plaatsnamen om er vervolgens altijd van af te wijkenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tot je naar Köln wilt reizen, maar dat niet kunt vinden omdat je Keulen hebt ingevoerd
De NS is geen (semi) overheidsbedrijf wanneer dat zo uitkomt, dat weet je best .quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:28 schreef icloud het volgende:
Keulen is al jaren de officele vertaling en zou dus overal in Nederland en zeker bij (semi) overheidsbedrijven gebruikt moeten worden.
De website van NS Hispeed heeft ook een Engelstalig gedeelte, misschien heeft dat er wat mee te maken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:28 schreef icloud het volgende:
[..]
Het is toch onlogisch om een lijst op te stellen met vertaalde plaatsnamen om er vervolgens altijd van af te wijken
Excuus, het is Koebenhavn H.quote:Keulen is al jaren de officele vertaling en zou dus overal in Nederland en zeker bij (semi) overheidsbedrijven gebruikt moeten worden.
Koebenhaven geintje mag ik hopen?
Het is niet verplicht om plaatsnamen te vertalen. Als een bedrijf er voor kiest om consequent de onvertaalde namen te gebruiken dan is daar niets mis mee.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:28 schreef icloud het volgende:
[..]
Het is toch onlogisch om een lijst op te stellen met vertaalde plaatsnamen om er vervolgens altijd van af te wijken
In Nederland zijn de Nederlandstalige plaatsnamen lang niet altijd meer gebruikelijk, al houden sommigen daar nog krampachtig aan vast en dan komen ze met hun TomTom in de problemenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:28 schreef icloud het volgende:
Het is toch onlogisch om een lijst op te stellen met vertaalde plaatsnamen om er vervolgens altijd van af te wijken
neuh. De systemen zouden alle gangbare namen moeten herkennenquote:Keulen is al jaren de officele vertaling en zou dus overal in Nederland en zeker bij (semi) overheidsbedrijven gebruikt moeten worden.
Koebenhaven geintje mag ik hopen?
nshispeed herkent alleen kopenhagen!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:28 schreef James1988 het volgende:
De nette oplossing is natuurlijk om aliassen in te voeren zodat je het juiste station toch wel vindt. Zoek maar naar Kopenhagen of Koebenhaven.
"Koebenhavn H" herkent de site ook.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:37 schreef icloud het volgende:
[..]
nshispeed herkent alleen kopenhagen!
De machinist heeft zelf wat onkunde over het materieel. Volgens technici zou het gaan om "bedieningsfout serie-parallelschakeling", waardoor je dan inderdaad halve kracht rijdt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 05:49 schreef Bitlord het volgende:
Mmm, dan zou dat inderdaad wel eens kunnen
Dat NAVO-alfabet gebruiken we al langer, dat is het probleem niet. Het gaat vooral om het uitspreken van cijferreeksen en het verplicht gebruiken van over en sluiten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:14 schreef dennistd het volgende:
Er wordt geklaagd over de nieuwe gespreksregels (o.a. NAVO-alfabet gebruiken): http://www.volkskrant.nl/(...)preksregels-NS.dhtml
Cijfers zijn in het Nederlands niet zo moeilijk. Zelfs een (voor perrons) hoog getal als 35 is amper mis te verstaan.quote:
Maar dat is ook het probleem. Als machinist heb ik er veel moeite mee. Met het aannemen van een aanwijzing gebruikte gisteren de TRDL na iedere zin over maar ik kon wel niet aan het woord komen om zijn zin te herhalen. En normaal is het zo dat bij over de ander aan het woord kan komen. En dan de kilometeringen 1-2 punt nul, of spoornummers etc. Je moet erg oppassen. Nee in de UK taal is dit geheel anders.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat NAVO-alfabet gebruiken we al langer, dat is het probleem niet. Het gaat vooral om het uitspreken van cijferreeksen en het verplicht gebruiken van over en sluiten.
Nou, ik neem het hem ook niet kwalijk. Het is een duplex verbinding en dan is het erg vreemd om over en sluiten te gebruiken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dan deed die trdl het ook niet helemaal goed, na over moet je je mond houden.
Alkmaar, Maastricht, Heerlen, Rotterdam ,Den Haag, Nijmegen, Venlo, Roosendaal, Arhnhem, Leiden, Eindhoven etc. E alles wat op die routes ligt. Dus ook Deurne, Beverwijk etc.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar rijd jij eigenlijk, Cherna? Heb ik je wel eens aan de lijn kunnen hebben gehad?
De laatste tijd vraag ik gewoon wat de mcn het prettigst vindt: helemaal oplezen en dan laten herhalen of regel voor regel. Dat werkt meestal wel, scheelt weer onduidelijkheid.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:48 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nou, ik neem het hem ook niet kwalijk. Het is een duplex verbinding en dan is het erg vreemd om over en sluiten te gebruiken.
Maar hij/zij gaf me een aanwijzing Aki/Ahob. En na iedere opdracht die in die aanwijzing vermeld staat klonk het over. Maar ik kon het niet herhalen(kreeg er de kans niet voor. Nu schrijf ik het op en kan dan de gehele aanwijzing in een keer herhalen. Maar in het verleden herhaalde ik na iedere aparte opdracht van die aanwijzing zijn uitspraak. Ik vond dat persoonlijk veel beter werken. Maar goed het kan een kwestie van tijd zijn. Maar er zal zeker nog aandacht aan geschonken moeten worden.
Niet mijn territorium dus. Daarvoor moet je voorbij Assen of Grou.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:50 schreef Cherna het volgende:
[..]
Alkmaar, Maastricht, Heerlen, Rotterdam ,Den Haag, Nijmegen, Venlo, Roosendaal, Arhnhem, Leiden, Eindhoven etc. E alles wat op die routes ligt. Dus ook Deurne, Beverwijk etc.
Kijk dat is mooi om te horen. Want als ik moet schrijven en een TRDL klakt gelijk de gehele aanwijzing door de telerail dan moet ik alsnog weer alles laten herhalen. Er zijn TRDLs bij die te snel zijn met het oplezen zodat je bijna de kans niet krijgt om te schrijven dat verplicht is volgens de nieuwe formulieren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De laatste tijd vraag ik gewoon wat de mcn het prettigst vindt: helemaal oplezen en dan laten herhalen of regel voor regel. Dat werkt meestal wel, scheelt weer onduidelijkheid.
Okies jammer. Maar ik heb wel begrip voor een TRDL. Vaak wezen kijken in Eindhoven al is het maar om te zien wat zij allemaal zo uitvoeren. En dat helpt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Niet mijn territorium dus. Daarvoor moet je voorbij Assen of Grou.
Goede zaak. Ik probeer bij bekende machinisten ook altijd mee te liften in de cabine. Kennis van en begrip voor elkaars werk is zo belangrijk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:57 schreef Cherna het volgende:
[..]
Okies jammer. Maar ik heb wel begrip voor een TRDL. Vaak wezen kijken in Eindhoven al is het maar om te zien wat zij allemaal zo uitvoeren. En dat helpt.
Dit. Een goede samenwerking is echt noodzakelijk. En tot nu toe moet ik zeggen dat ik in de 12 jaar nog nooit een aanvaring heb gehad met een TRDL. Nou ja eentje dan in Hoofddorp opstel. Die me bij een vertraging bij binnenkomst al veilig zette. En dit terwijl ik trek-trek nog moest ombouwen en beproeven. Maar als de loc plat ligt werkt ook de telerail niet meer. Hij kreeg me niet te pakken dus.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Goede zaak. Ik probeer bij bekende machinisten ook altijd mee te liften in de cabine. Kennis van en begrip voor elkaars werk is zo belangrijk.
Precies. Maar als je het werk leuk vind is die verdediging zo nu en dan wel nodig. En al bereik je maar twee mensen dan is het al genoeg. Gelukkig in de praktijk tonen velen toch wel begrip voor de situatie met wat uitleg.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ja, dat zag ik in NWS. Heb ik ook wel eens geprobeerd, maar uiteindelijk zit je altijd in de verdediging en doen we het toch niet goed. Dus ik ben er maar mee opgehouden.
Absoluut! Ik rij wel met enige regelmaat in jouw gebied en je bent welkom. Ook al kennen we elkaar niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Goede zaak. Ik probeer bij bekende machinisten ook altijd mee te liften in de cabine. Kennis van en begrip voor elkaars werk is zo belangrijk.
Geelblauw of witrood?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:38 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Absoluut! Ik rij wel met enige regelmaat in jouw gebied en je bent welkom. Ook al kennen we elkaar niet.
Geelblauw. Je weet wel, die klootzakken die het toch nooit goed doen.quote:
Prognose 19:00twitter:NS_online twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 16:27:54 Rotterdam-Dordrecht: er rijden geen treinen ivm inzet hulpdiensten. #rtdddr http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
Ach, de vervoerders met andere kleurtjes doen het ook niet goed volgens de reizigers op dat traject . Vreemd genoeg hebben ze elders vaak een beter imago, maar vooral omdat men er niet mee reist.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:42 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Geelblauw. Je weet wel, die klootzakken die het toch nooit goed doen.
Brug over de Greuns in Leeuwarden is ook al defect, waardoor er geen treinen rijden tussen Leeuwarden en Hurdegaryp.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:42 schreef James1988 het volgende:Prognose 19:00twitter:NS_online twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 16:27:54 Rotterdam-Dordrecht: er rijden geen treinen ivm inzet hulpdiensten. #rtdddr http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
Oeps
Storing in de tunnel bij Barendrecht.
het zit in de Nederlandse volksaard om te zeuren. Pas als een Nederlander niet zeurt moet je je zorgen gaan maken, dan is het namelijk echt misquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:43 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ach, de vervoerders met andere kleurtjes doen het ook niet goed volgens de reizigers op dat traject . Vreemd genoeg hebben ze elders vaak een beter imago, maar vooral omdat men er niet mee reist.
Och ja, dat zal uiteindelijk iedere vervoerder te horen krijgen. Welkom bij de clubquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:42 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Geelblauw. Je weet wel, die klootzakken die het toch nooit goed doen.
Ongetwijfeld. Maar je zal de mensen de kost moeten geven die ons de schuld geven van wat er bij anderen mis gaat. Onvoorstelbaar hoeveel mensen nog steeds schijnen te denken dat wij de enigen op het spoor zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:43 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ach, de vervoerders met andere kleurtjes doen het ook niet goed volgens de reizigers op dat traject . Vreemd genoeg hebben ze elders vaak een beter imago, maar vooral omdat men er niet mee reist.
Thnxquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Och ja, dat zal uiteindelijk iedere vervoerder te horen krijgen. Welkom bij de club
Ik heb het in dit topic al eens gezegd, maar ik heb iemand een keer de NS horen uitfoeteren omdat een NMBS-trein niet reed vanwege een defect aan de infrastructuur.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:55 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar je zal de mensen de kost moeten geven die ons de schuld geven van wat er bij anderen mis gaat. Onvoorstelbaar hoeveel mensen nog steeds schijnen te denken dat wij de enigen op het spoor zijn.
Dat klopt. Ook niet mijn idee. Maar naar die klapper in Spanje heb ik me laten meeslepen. En dan verdedig je wel je vakgebied. Maar normaal laat ik het ook maar hoe het is. Nu is het zo dat ik het vak leuk vind en toch iets met treinen heb(de techniek, zelfstandigheid, het alleen zijn, geen manager die je constant op de vingers kijkt, verantwoording, afwisseling dat voor velen vreemd in de oren zal klinken), maar heb het niet als hobby in de zin van modelspoorbaan, simulator, foto's maken, reizen maken etc.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:58 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Thnx
Maar ik ga niet " bij de club". Geen zin om me constant te moeten verdedigen.
Bliksem, nog zo'n hufter erbij hier. Het lijkt wel onkruidquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:42 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Geelblauw. Je weet wel, die klootzakken die het toch nooit goed doen.
Ja en dan ook nog een user die Dark Souls een prachtige game vind. Althans als ik de user icon zie.quote:
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:11 schreef GlenSpey het volgende:
Gezellig, een paar medestanders hier
Misschien dat er ooit nog een pro-NS topic in zit...
Zo sta ik er ook in. Daarnaast haal ik veel voldoening uit het opleiden van aspirant machinisten. Zelfs na ruim 20 jaar durf ik te zeggen dat ik van mijn vak hou.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:05 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat klopt. Ook niet mijn idee. Maar naar die klapper in Spanje heb ik me laten meeslepen. En dan verdedig je wel je vakgebied. Maar normaal laat ik het ook maar hoe het is. Nu is het zo dat ik het vak leuk vind en toch iets met treinen heb(de techniek, zelfstandigheid, het alleen zijn, geen manager die je constant op de vingers kijkt, verantwoording, afwisseling dat voor velen vreemd in de oren zal klinken), maar heb het niet als hobby in de zin van modelspoorbaan, simulator, foto's maken, reizen maken etc.
Als ik me niet vergis mag dat met de snelste route en met de route met de minste overstappen. Staat allemaal in de reisvoorwaarden van NMBS.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:21 schreef greavy het volgende:
Mag je eigenlijk van Luik naar Essen ook via Brussel reizen (met de IC Eupen-Oostende en dan de Antwerpen-Charleroi-IC)?
Dat klopt. Ik zit hier inmiddels al best lang trouwens . En praktisch ook alleen dit topic.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:20 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ja en dan ook nog een user die Dark Souls een prachtige game vind. Althans als ik de user icon zie.
Luik - Brusselquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:26 schreef greavy het volgende:
Railtime geeft aan:
Luik - Leuven
Leuven - Mechelen
Mechelen - Antwerpen - Essen
Maar dan heb je Leuven - Mechelen - Antwerpen - Essen dus géén airco
Nou ja, Dark Souls, ook ik vond en vind het nog steeds een der beste spellen ooit. Daarom vond ik het grappig een user hier te zien die dit spel ook wel leuk vind. Heb het allang niet meer gespeeld(geen tijd). Maar de boss Ornstein en Smough en die vreselijke boogschutters in Anor Londo op die richel hadden me veel tijd in beslag genomen destijds en zal dat nooit meer vergeten.Prepare to Die was echt toepasselijk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:28 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik zit hier inmiddels al best lang trouwens . En praktisch ook alleen dit topic.
Herstelwerkzaamheden volgens de RP. Bovenleidingproblemen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:39 schreef greavy het volgende:
Oké, Amersfoort ligt nu volledig op zijn gat door "diverse oorzaken"
Die angsthazendienstregeling van vandaag is dus op ene totale mislukking uitgedraaid. Het is net zo'n puinhoop als op ene aantal andere hittedagen...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:39 schreef greavy het volgende:
Oké, Amersfoort ligt nu volledig op zijn gat door "diverse oorzaken"
"Kapitein, we maken water!"quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Door de hitte zijn er vandaag meerdere VIRM's (exacte aantallen ontbreken bij mij) aan de kant gezet in verband met een defecte airco. Je kreeg een zwembad in de trein, maar geen verkoeling.
Bronquote:Machinist ramptrein negeerde waarschuwingen
SANTIAGO DE COMPOSTELA -
De machinist van de ontspoorde trein in het Spaanse Santiago de Compostela negeerde drie waarschuwingssignalen om af te remmen. In de twee minuten voorafgaand aan de crash waren de signalen te horen in de cabine van de bestuurder.
Dat melden onderzoekers van de Spaanse rechtbank. Het laatste signaal klonk toen de trein nog 250 meter verwijderd was van de bocht waarin het ongeluk gebeurde. Dat blijkt uit informatie uit de zwarte doos van het voertuig.
De 52-jarige machinist trok enkele seconden later aan de noodrem, maar dat was al te laat. Door de crash vonden 79 mensen de dood, 95 mensen raakten gewond.
Ik snap dit dus écht niet. Simpele opdracht: ontwerp airconditioning. Dan is de eerste eis die je jezelf stelt toch dat het werkt tot een graad of 50 C. De verwarming werkt toch ook gewoon bij fucking -10, echt hč.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Door de hitte zijn er vandaag meerdere VIRM's (exacte aantallen ontbreken bij mij) aan de kant gezet in verband met een defecte airco. Je kreeg een zwembad in de trein, maar geen verkoeling.
Foto van een zwembad in een IRM
Dit is echt te belachelijk voor woordenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit is echt te belachelijk voor woorden
beter wat water dan helemaal nietsquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Door de hitte zijn er vandaag meerdere VIRM's (exacte aantallen ontbreken bij mij) aan de kant gezet in verband met een defecte airco. Je kreeg een zwembad in de trein, maar geen verkoeling.
Foto van een zwembad in een IRM
Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig isquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:06 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.
Verlang je toch terug naar de wadlopers die midden in de zomer de verwarming aan hadden staan om het koelwater te kunnen koelenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig is
Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:06 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.
Dan schaf je in Dubai (duurdere) koeling aan die wel werkt in 45 graden. Misschien kan je er ten compensatie wat bezuinigen op de verwarming. Dat dagje eens in de zoveel jaar dat het hier net wat warmer is dan de huidige koeling hier aan kan is dan jammer, daar hoeft voor mij mn treinkaartje niet duurder voor te worden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.
ja, maar dat spul is niet winterproof, oh wacht, dat is het spul hier ook lang niet altijdquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.
Dat zijn ze hier ookquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:36 schreef dcm360 het volgende:
Mijn gok is dat ze in Dubai compleet radeloos zijn als er daar een pak sneeuw ligt.
Dat gebeurt daar dan ook nooitquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:36 schreef dcm360 het volgende:
Mijn gok is dat ze in Dubai compleet radeloos zijn als er daar een pak sneeuw ligt.
Dat laatste is geen probleem. Je moet het temperatuurverschil met buiten niet te groot maken, dat is niet prettig. (In de praktijk krijg je dan mensen die zeuren dat het te koud is in de treinen.)quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
Dat is kenmerkend aan de techniek.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig is
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Mompelt iets over ontbrekende ramen die in nood door de HC hadden kunnen worden geopend...
1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker opquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:29 schreef KnightSolaire het volgende:
In Nederland kan dat ook wel bij sommige treinen toch? Zoals ICMm?
Weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Aan weerszijden van de bak aan de uiteinden?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker op
7 graden maar? Dus mijn autoairco op 12 volt werkt beter dan die dikke koeling op de trein??quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
Minder luidruchtig vooral.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Al heb ik wel het idee dat VIRM koeler was dan ICMm.
Ook goed Ik weet ook zeker dat dat niets uitmaaktquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:37 schreef mc3347 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Aan weerszijden van de bak aan de uiteinden?
Dan is er misschien wel "de verkeerde techniek" ingezet he Maar goed, zal wel weer een kosten-baten verhaal zijn geweest iddquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:13 schreef Igen het volgende:
Dat is kenmerkend aan de techniek.
Je kan hetzelfde mechanisme (de lucht-warmtepomp) ook in omgekeerde richting inzetten als verwarming, dat is dan ontzettend energiezuinig maar juist als je het het hardste nodig hebt, op de koudste winterdagen, werkt het niet..
In de eerste klas stiltecoupétjes (je weet wel, die met zes stoelen per stuk) is er anders één klapraampje per coupé Eersteklasfaciliteit hčquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker op
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)uurd-voor-szigetreisquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:56 schreef de__vakantieman het volgende:
Ik heb iets meegekregen over de szigettrein die toegang was geweigerd op het Nederlandse net. Kan de bron alleen niet terugvinden mobiel.
Dit is trouwens wel weer gezeik in zijn puurste vorm natuurlijkquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Sindskort mogen die loks (net als de 185'ers) niet meer naar Venlo.
Ja het is weer de schuld van de NS. Maar waarom mogen die (en meerdere) loks niet meer in Venlo komen. Het is zo'n klein stukje en er ligt Duitse beveiliging. (toch?)quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja de media weet weer eens van geen wanten.
Precies. Want waarom zou je een gelegenheid laten liggen om moeilijk te doen en reizigers te duperen? Iets met veiligheid heeft het in elk geval niet te maken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
Ik denk dat dit dezelfde reden is waarop de locs van de NVBS-trein naar Koblenz geweigerd zijn...quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
Weet iemand waarom dat is? Ik vind het raar dat materieel niet gewoon naar een grensstation kan komen. Ik kan mij er nog iets bij voorstellen dat als we ETCS hebben dat niet-ETCS materieel er niet mag komen maar tot aan die tijd is het vooral moeilijk doen of margekwesties.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
Zal ik jouw raapje eens open maken hmmquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:20 schreef Litpho het volgende:
Ik heb het niet open kunnen van de raapjes nooit echt als een designfout gezien, eerlijk gezegd.
bij een deel van het ICMm waan je je in een wasmachine, maar dat komt door de opzet van de technische installatiesquote:
kan gebeurenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:39 schreef Monopoly het volgende:
Faalspotter hier
Las op Facebook van zo'n club dat de ICE vandaag zou worden omgeleid over de Valleilijn,
Het is zaterdag, ik heb geen flikker te doen behalve bier drinken (ja dat is een prima bezigheid met deze temperaturen).
Ik verblijf momenteel in Ede bij mijn vriendin en ik dacht, welja, ik loop ff naar Ede-Centrum toe om de ICE op te wachten, plaatje te schieten en voldaan een boodschapje doen en dan weer fijn bier drinken.
Ik sta keurig op tijd te wachten en die klote ICE kwam maar niet
Toen vond ik het wel mooi geweest en even naar het werk van mijn vriendin gelopen, fiets opgehaald en haar telefoon terug gegeven (heb zelf een oude nokia, kan daar geen foto's mee schieten. Zij heeft een iPhone dus even geleend voor die foto's).
Sta ik bij de overweg te wachten en wat komt er langs: Jawel, een ICE _!
Tot zo ver mijn eerste en tevens laatste keer dat ik een keer besloot om te gaan spotten.
Nu bier om het leed te verzachten
de loc van m'n werk in m'n woonplaatsquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[...]
[ link | afbeelding ]Onder het genot van een aantal potjes bier bij Dara (het opvallende wit-grijze gebouw links) werd op donderdag 31 juli 2013 rond de klok van 18 uur even gepost op een van de bruggetjes over de Eem. De opvallend bestickerde ex NS 1832 die nu in dienst is van HSL Logistik was met een biodieseltrein onderweg van de Kijfhoek naar Bad Bentheim en passeert hier ter hoogte van de Koppelpoort in Amersfoort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
"Zijn we d'r al? "quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:57 schreef Sandrvich het volgende:
...Ondertussen in Oekraīne :
[ afbeelding ]
Bron: http://ua-travels.livejournal.com/2085880.html
Mooi fotoverslag achter dat linkjequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:57 schreef Sandrvich het volgende:
...Ondertussen in Oekraīne :
[ afbeelding ]
Bron: http://ua-travels.livejournal.com/2085880.html
Levensgevaarlijk ramen die je kan openen, dat blijkt maar weer.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kreeg vandaag een boterham tegen de auto aan die iemand uit een rijdende trein had gegooid.
Nou inderdaad. En nou willen ze conducteurs die ramen in laten slaan Je kan beter het glas vervangen door plaatstaalquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:06 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk ramen die je kan openen, dat blijkt maar weer.
Je kan daar links ook aardig eten, bij Dara.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:44 schreef ArnosL het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er vrij vreemd uit. Zo'n mooi en op het eerste oog rustig stukje stad en dan komt er opeens een goederentrein van een paar honderd meter voorbij. Leuk als je daar voor het eerst komt en het spoor nog niet gezien hebt
Alleen BLM? Of ben je ook mentor voor ROC-leerlingen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:24 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook in. Daarnaast haal ik veel voldoening uit het opleiden van aspirant machinisten. Zelfs na ruim 20 jaar durf ik te zeggen dat ik van mijn vak hou.
Daarom ben ik het zat om steeds in de verdediging te moeten schieten tegenover mensen die geen benul hebben hoe het werkt. En als je het al uitlegt, beweren ze soms dat je smoesjes verzint.
Dit was ook van mij een eenmalige uitspatting, verder lees ik wel wat mee.
Waardeloos Dven..quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:15 schreef Dven het volgende:
Sofia - Budapest was pittig.. Heel pittig
Trein kwam uiteindelijk 55 minuten te laat aan, waarvan een half uur valt te wijten aan een machinist die schijnbaar opeens verdwenen was Hierdoor ook mijn aansluiting naar Munchen gemist waardoor ik niet om 22.30 in Munchen arriveer maar pas om 06.15....
Uitgebreider verslag volgt later nog wel
Nee, het is inherent aan de techniek van een warmtepomp. Je kan met een duurder apparaat de limieten wel verder oprekken, maar ook met de duurste airco blijf je een bepaalde limiet houden mbt. het maximale verschil tussen buiten- en binnentemperatuur en mbt. de maximale buitentemperatuur waarbij het apparaat überhaupt nog werkt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is er misschien wel "de verkeerde techniek" ingezet he Maar goed, zal wel weer een kosten-baten verhaal zijn geweest idd
Ze vliegen iets hoger dan dat, maar als je trein en vliegtuigspotter bent is het wel een natte droom locatie jaquote:Op zondag 4 augustus 2013 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
doet het wat denken aan Sint Maarten waar de vliegtuigen pal over het strand scheren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |