Dit is echt te belachelijk voor woordenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit is echt te belachelijk voor woorden
beter wat water dan helemaal nietsquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Door de hitte zijn er vandaag meerdere VIRM's (exacte aantallen ontbreken bij mij) aan de kant gezet in verband met een defecte airco. Je kreeg een zwembad in de trein, maar geen verkoeling.
Foto van een zwembad in een IRM
Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig isquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:06 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.
Verlang je toch terug naar de wadlopers die midden in de zomer de verwarming aan hadden staan om het koelwater te kunnen koelenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig is
Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:06 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.
Dan schaf je in Dubai (duurdere) koeling aan die wel werkt in 45 graden. Misschien kan je er ten compensatie wat bezuinigen op de verwarming. Dat dagje eens in de zoveel jaar dat het hier net wat warmer is dan de huidige koeling hier aan kan is dan jammer, daar hoeft voor mij mn treinkaartje niet duurder voor te worden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.
ja, maar dat spul is niet winterproof, oh wacht, dat is het spul hier ook lang niet altijdquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.
Dat zijn ze hier ookquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:36 schreef dcm360 het volgende:
Mijn gok is dat ze in Dubai compleet radeloos zijn als er daar een pak sneeuw ligt.
Dat gebeurt daar dan ook nooitquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:36 schreef dcm360 het volgende:
Mijn gok is dat ze in Dubai compleet radeloos zijn als er daar een pak sneeuw ligt.
Dat laatste is geen probleem. Je moet het temperatuurverschil met buiten niet te groot maken, dat is niet prettig. (In de praktijk krijg je dan mensen die zeuren dat het te koud is in de treinen.)quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
Dat is kenmerkend aan de techniek.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig is
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Mompelt iets over ontbrekende ramen die in nood door de HC hadden kunnen worden geopend...
1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker opquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:29 schreef KnightSolaire het volgende:
In Nederland kan dat ook wel bij sommige treinen toch? Zoals ICMm?
Weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Aan weerszijden van de bak aan de uiteinden?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker op
7 graden maar? Dus mijn autoairco op 12 volt werkt beter dan die dikke koeling op de trein??quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
Minder luidruchtig vooral.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Al heb ik wel het idee dat VIRM koeler was dan ICMm.
Ook goedquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:37 schreef mc3347 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Aan weerszijden van de bak aan de uiteinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |