abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129626855
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
Dit is echt te belachelijk voor woorden :')
pi_129627305
Wat is het bloedirritant dat "men" bij een verstoring bij Amersfoort de IC Enschede-Randstad in Deventer opheft.

Terwijl je heel makkelijk naar Apeldoorn kunt en daar kan keren. Keren is 8-9 minuten, je kunt zelfs daar lang keren. Vandaag reed de Pimpel niet of zwaar vertraagd, waardoor je ook geen probleem hebt met de overstap Zutphen-Apeldoorn op de Pimpelexpress. Hierdoor heb je dus het kopspoortje thv Centraal beheer, het spoortje daarnaast en een perronspoor tot je beschikking. (Sprinter naar Almelo laat je dan bezet binnenkomen, dat is niet heel nieuw in Apeldoorn)

Vandaag hadden dus de IC van 18.32 uit Deventer (naar Den Haag) dus in Deventer opgeheven. . Ik - naar Apeldoorn - mocht dus met de sprinter van 18.53.; In het daarvoorliggende cargopad reden twee cargo's, de sprinter had dus +5. Deze trein zou hier worden ingehaald door de IC naar Schiphol van 19.02.

Om 19.00 stonden op spoor 4A ineens 7 bakken ICM, waar iedereen uit werd verwijderd. Spooktreintje, aangezien dit geen vervangende pimpel met +75 geweest kon zijn. Enige wat ik me dan kan bedenken was de IC naar Olst van 18.47 die niet verder is gekomen dan spoor 4A. Deze stond voor de IC naar Schiphol in de weg, dus moest naar Deventer Goederen worden afgerandeerd. Ondertussen heeft men toch maar de sprinter naar Apeldoorn (+10) laten vertrekken, helaas zonder omroepbericht. De IC naar Schiphol (+5) had dus bij Apeldoorn Osseveld daar nog last van.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_129627326
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:56 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dit is echt te belachelijk voor woorden :')
Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:09:49 #229
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129627471
En dat NS zegt er niks aan te kunnen doen :')
ICM is ook niet veel beter geregeld, zit ook rond de 34 graden maximaal voor fatsoenlijk werken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:11:14 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129627542
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Door de hitte zijn er vandaag meerdere VIRM's (exacte aantallen ontbreken bij mij) aan de kant gezet in verband met een defecte airco. Je kreeg een zwembad in de trein, maar geen verkoeling.
Foto van een zwembad in een IRM
beter wat water dan helemaal niets :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:17:42 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129627857
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:06 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.
Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig is 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:18:41 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129627904
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig is 8)7
Verlang je toch terug naar de wadlopers die midden in de zomer de verwarming aan hadden staan om het koelwater te kunnen koelen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:22:49 #233
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129628088
Mompelt iets over ontbrekende ramen die in nood door de HC hadden kunnen worden geopend...
pi_129628211
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:06 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.
Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:25:44 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129628219
Nee joh lekker opheffen, veel makkelijker. Onthou dat nou eens: eerst ijzer schuiven, dan een hele tijd niks, en dan, oh ja die mensen op die perrons, daar moest nog wat mee toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129628612
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:25 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.
Dan schaf je in Dubai (duurdere) koeling aan die wel werkt in 45 graden. Misschien kan je er ten compensatie wat bezuinigen op de verwarming. Dat dagje eens in de zoveel jaar dat het hier net wat warmer is dan de huidige koeling hier aan kan is dan jammer, daar hoeft voor mij mn treinkaartje niet duurder voor te worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:33:39 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129628615
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:25 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.
ja, maar dat spul is niet winterproof, oh wacht, dat is het spul hier ook lang niet altijd :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129628757
Mijn gok is dat ze in Dubai compleet radeloos zijn als er daar een pak sneeuw ligt.
pi_129628978
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:36 schreef dcm360 het volgende:
Mijn gok is dat ze in Dubai compleet radeloos zijn als er daar een pak sneeuw ligt.
Dat zijn ze hier ook :')
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:54:34 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129629519
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:36 schreef dcm360 het volgende:
Mijn gok is dat ze in Dubai compleet radeloos zijn als er daar een pak sneeuw ligt.
Dat gebeurt daar dan ook nooit :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:55:40 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129629574
Overigens ben ik net nog even naar Enschede op en neer geweest per ICM, en de airco deed het prima. Was gewoon lekker ene graadje of 20.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129631255
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
Dat laatste is geen probleem. Je moet het temperatuurverschil met buiten niet te groot maken, dat is niet prettig. (In de praktijk krijg je dan mensen die zeuren dat het te koud is in de treinen.)

Overigens heeft ondergetekende vandaag ook met de trein gereisd en was hij tevreden over de airconditioning. Zowel in VIRM als SLT de perfecte temperatuur.
pi_129632761
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig is 8)7
Dat is kenmerkend aan de techniek.

Je kan hetzelfde mechanisme (de lucht-warmtepomp) ook in omgekeerde richting inzetten als verwarming, dat is dan ontzettend energiezuinig maar juist als je het het hardste nodig hebt, op de koudste winterdagen, werkt het niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Mompelt iets over ontbrekende ramen die in nood door de HC hadden kunnen worden geopend...
:Y

Dat vind ik het geniale aan bijv. de Roemeense couchettewagons: die hebben airconditioning én van die klassieke schuiframen. Normaal zitten de ramen dicht maar als de airco op hete dagen het begeeft kan de conducteur met een vierkantsleutel de ramen open maken.
pi_129633510
In Nederland kan dat ook wel bij sommige treinen toch? Zoals ICMm?
pi_129635224
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:29 schreef KnightSolaire het volgende:
In Nederland kan dat ook wel bij sommige treinen toch? Zoals ICMm?
1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker op :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 3 augustus 2013 @ 00:08:09 #246
176766 zoem
zoemt
pi_129636327
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker op :')
Weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Aan weerszijden van de bak aan de uiteinden?
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 00:59:55 #248
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_129637175
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
7 graden maar? Dus mijn autoairco op 12 volt werkt beter dan die dikke koeling op de trein??

Ik geloof er niks van. Vorig jaar op een hele warme dag in een trein gezeten en het was binnen gewoon lekker koel. Al heb ik wel het idee dat VIRM koeler was dan ICMm.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 01:01:45 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129637239
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:59 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Al heb ik wel het idee dat VIRM koeler was dan ICMm.
Minder luidruchtig vooral. :')
pi_129640722
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:37 schreef mc3347 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Aan weerszijden van de bak aan de uiteinden?
Ook goed :Y Ik weet ook zeker dat dat niets uitmaakt :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')