abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129619433
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:55 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Maar je zal de mensen de kost moeten geven die ons de schuld geven van wat er bij anderen mis gaat. Onvoorstelbaar hoeveel mensen nog steeds schijnen te denken dat wij de enigen op het spoor zijn.
Ik heb het in dit topic al eens gezegd, maar ik heb iemand een keer de NS horen uitfoeteren omdat een NMBS-trein niet reed vanwege een defect aan de infrastructuur.

:')
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:05:26 #202
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129619461
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:58 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Thnx :)
Maar ik ga niet " bij de club". Geen zin om me constant te moeten verdedigen.
Dat klopt. Ook niet mijn idee. Maar naar die klapper in Spanje heb ik me laten meeslepen. En dan verdedig je wel je vakgebied. Maar normaal laat ik het ook maar hoe het is. Nu is het zo dat ik het vak leuk vind en toch iets met treinen heb(de techniek, zelfstandigheid, het alleen zijn, geen manager die je constant op de vingers kijkt, verantwoording, afwisseling dat voor velen vreemd in de oren zal klinken), maar heb het niet als hobby in de zin van modelspoorbaan, simulator, foto's maken, reizen maken etc.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_129619646
Gezellig, een paar medestanders hier :)
Misschien dat er ooit nog een pro-NS topic in zit...

[ Bericht 17% gewijzigd door GlenSpey op 02-08-2013 17:20:02 ]
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:17:44 #204
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129619834
In de bus naar Sofia. Over twee uur de eerste trein. Sofia - Nis en dan Nis - Belgrado :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:20:21 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129619917
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:42 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Geelblauw. Je weet wel, die klootzakken die het toch nooit goed doen. ;)
Bliksem, nog zo'n hufter erbij hier. Het lijkt wel onkruid :P

Hoi, welkom *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:20:41 #206
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129619933
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:11 schreef GlenSpey het volgende:
Gezellig, een paar medestanders hier :)
Ja en dan ook nog een user die Dark Souls een prachtige game vind. Althans als ik de user icon zie.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:21:42 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129619967
Zit te denken om morgen een rondje Dordrecht - Antwerpen - Brussel - Luxemburg - Luik - Antwerpen - Dordrecht te doen. Gewoon, omdat het kan. Mag je eigenlijk van Luik naar Essen ook via Brussel reizen (met de IC Eupen-Oostende en dan de Antwerpen-Charleroi-IC)?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:23:15 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129620014
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:11 schreef GlenSpey het volgende:
Gezellig, een paar medestanders hier :)
Misschien dat er ooit nog een pro-NS topic in zit...
_O- _O- _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129620043
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:05 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat klopt. Ook niet mijn idee. Maar naar die klapper in Spanje heb ik me laten meeslepen. En dan verdedig je wel je vakgebied. Maar normaal laat ik het ook maar hoe het is. Nu is het zo dat ik het vak leuk vind en toch iets met treinen heb(de techniek, zelfstandigheid, het alleen zijn, geen manager die je constant op de vingers kijkt, verantwoording, afwisseling dat voor velen vreemd in de oren zal klinken), maar heb het niet als hobby in de zin van modelspoorbaan, simulator, foto's maken, reizen maken etc.
Zo sta ik er ook in. Daarnaast haal ik veel voldoening uit het opleiden van aspirant machinisten. Zelfs na ruim 20 jaar durf ik te zeggen dat ik van mijn vak hou.
Daarom ben ik het zat om steeds in de verdediging te moeten schieten tegenover mensen die geen benul hebben hoe het werkt. En als je het al uitlegt, beweren ze soms dat je smoesjes verzint.

Dit was ook van mij een eenmalige uitspatting, verder lees ik wel wat mee.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:24:07 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129620044
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:21 schreef greavy het volgende:
Mag je eigenlijk van Luik naar Essen ook via Brussel reizen (met de IC Eupen-Oostende en dan de Antwerpen-Charleroi-IC)?
Als ik me niet vergis mag dat met de snelste route en met de route met de minste overstappen. Staat allemaal in de reisvoorwaarden van NMBS.

Je reis onderbreken mag in ieder geval niet zomaar, dan moet je een Via-kaartje hebben of een extra lijn op je Go Pass schrijven. (maar dat wist je al ;))
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:26:09 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129620104
Railtime geeft aan:
Luik - Leuven
Leuven - Mechelen
Mechelen - Antwerpen - Essen
Maar dan heb je Leuven - Mechelen - Antwerpen - Essen dus géén airco :'(
pi_129620188
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ja en dan ook nog een user die Dark Souls een prachtige game vind. Althans als ik de user icon zie.
Dat klopt. Ik zit hier inmiddels al best lang trouwens ;). En praktisch ook alleen dit topic.
pi_129620374
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:26 schreef greavy het volgende:
Railtime geeft aan:
Luik - Leuven
Leuven - Mechelen
Mechelen - Antwerpen - Essen
Maar dan heb je Leuven - Mechelen - Antwerpen - Essen dus géén airco :'(
Luik - Brussel
Brussel - Essen

mag toch omdat minder overstappen? Ik ben in ieder geval altijd via Brussel gereisd als ik van Luik naar Roosendaal moest en heb daar verder nooit iemand over gehoord.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:36:36 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129620429
In het weekend rijdt de IC Charleroi-Essen alleen maar Charleroi-Antwerpen, dus dan wordt je altijd op dat boemelbakkie gewezen :r
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:37:48 #215
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129620462
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:28 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik zit hier inmiddels al best lang trouwens ;). En praktisch ook alleen dit topic.
Nou ja, Dark Souls, ook ik vond en vind het nog steeds een der beste spellen ooit. Daarom vond ik het grappig een user hier te zien die dit spel ook wel leuk vind. Heb het allang niet meer gespeeld(geen tijd). Maar de boss Ornstein en Smough en die vreselijke boogschutters in Anor Londo op die richel hadden me veel tijd in beslag genomen destijds en zal dat nooit meer vergeten.Prepare to Die was echt toepasselijk.

Even off top is het wel, maar ik vond het wel apart hier een liefhebber van Dark Souls te zien.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 19:37:26 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129623938
Soms is een Treindienstleider ook even een mens (gelukkig maar). In Eindhoven gebeurt het zeker wel 1x/maand dat een goederentrein naar Weert-Sittard gestuurd wordt in Eindhoven. De Treindienstleider vandaag had er zelfs 2 achterelkaar aan verkeerd gestuurd. Konden ze in Sittard weer lokomlopen.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 19:39:10 #217
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129623986
Oké, Amersfoort ligt nu volledig op zijn gat door "diverse oorzaken" :{
pi_129624087
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:39 schreef greavy het volgende:
Oké, Amersfoort ligt nu volledig op zijn gat door "diverse oorzaken" :{
Herstelwerkzaamheden volgens de RP. Bovenleidingproblemen?
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:06:31 #219
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129624865
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:39 schreef greavy het volgende:
Oké, Amersfoort ligt nu volledig op zijn gat door "diverse oorzaken" :{
Die angsthazendienstregeling van vandaag is dus op ene totale mislukking uitgedraaid. Het is net zo'n puinhoop als op ene aantal andere hittedagen...

Stevige mening met kritiek op ProRail hiero:

http://www.voorbeterov.nl/130723.php
pi_129625443
Verbaast me dat je zowaar nog wat positiefs te melden hebt.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:27:39 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129625658
Door de hitte zijn er vandaag meerdere VIRM's (exacte aantallen ontbreken bij mij) aan de kant gezet in verband met een defecte airco. Je kreeg een zwembad in de trein, maar geen verkoeling.
Foto van een zwembad in een IRM
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:35:45 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129625935
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Door de hitte zijn er vandaag meerdere VIRM's (exacte aantallen ontbreken bij mij) aan de kant gezet in verband met een defecte airco. Je kreeg een zwembad in de trein, maar geen verkoeling.
"Kapitein, we maken water!"
pi_129626040
quote:
Machinist ramptrein negeerde waarschuwingen

SANTIAGO DE COMPOSTELA -
De machinist van de ontspoorde trein in het Spaanse Santiago de Compostela negeerde drie waarschuwingssignalen om af te remmen. In de twee minuten voorafgaand aan de crash waren de signalen te horen in de cabine van de bestuurder.


Dat melden onderzoekers van de Spaanse rechtbank. Het laatste signaal klonk toen de trein nog 250 meter verwijderd was van de bocht waarin het ongeluk gebeurde. Dat blijkt uit informatie uit de zwarte doos van het voertuig.

De 52-jarige machinist trok enkele seconden later aan de noodrem, maar dat was al te laat. Door de crash vonden 79 mensen de dood, 95 mensen raakten gewond.
Bron
pi_129626047
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Door de hitte zijn er vandaag meerdere VIRM's (exacte aantallen ontbreken bij mij) aan de kant gezet in verband met een defecte airco. Je kreeg een zwembad in de trein, maar geen verkoeling.
Foto van een zwembad in een IRM
Ik snap dit dus écht niet. Simpele opdracht: ontwerp airconditioning. Dan is de eerste eis die je jezelf stelt toch dat het werkt tot een graad of 50 C. De verwarming werkt toch ook gewoon bij fucking -10, echt hè.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:54:18 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129626718
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
pi_129626855
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
Dit is echt te belachelijk voor woorden :')
pi_129627305
Wat is het bloedirritant dat "men" bij een verstoring bij Amersfoort de IC Enschede-Randstad in Deventer opheft.

Terwijl je heel makkelijk naar Apeldoorn kunt en daar kan keren. Keren is 8-9 minuten, je kunt zelfs daar lang keren. Vandaag reed de Pimpel niet of zwaar vertraagd, waardoor je ook geen probleem hebt met de overstap Zutphen-Apeldoorn op de Pimpelexpress. Hierdoor heb je dus het kopspoortje thv Centraal beheer, het spoortje daarnaast en een perronspoor tot je beschikking. (Sprinter naar Almelo laat je dan bezet binnenkomen, dat is niet heel nieuw in Apeldoorn)

Vandaag hadden dus de IC van 18.32 uit Deventer (naar Den Haag) dus in Deventer opgeheven. . Ik - naar Apeldoorn - mocht dus met de sprinter van 18.53.; In het daarvoorliggende cargopad reden twee cargo's, de sprinter had dus +5. Deze trein zou hier worden ingehaald door de IC naar Schiphol van 19.02.

Om 19.00 stonden op spoor 4A ineens 7 bakken ICM, waar iedereen uit werd verwijderd. Spooktreintje, aangezien dit geen vervangende pimpel met +75 geweest kon zijn. Enige wat ik me dan kan bedenken was de IC naar Olst van 18.47 die niet verder is gekomen dan spoor 4A. Deze stond voor de IC naar Schiphol in de weg, dus moest naar Deventer Goederen worden afgerandeerd. Ondertussen heeft men toch maar de sprinter naar Apeldoorn (+10) laten vertrekken, helaas zonder omroepbericht. De IC naar Schiphol (+5) had dus bij Apeldoorn Osseveld daar nog last van.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_129627326
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:56 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dit is echt te belachelijk voor woorden :')
Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:09:49 #229
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129627471
En dat NS zegt er niks aan te kunnen doen :')
ICM is ook niet veel beter geregeld, zit ook rond de 34 graden maximaal voor fatsoenlijk werken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:11:14 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129627542
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Door de hitte zijn er vandaag meerdere VIRM's (exacte aantallen ontbreken bij mij) aan de kant gezet in verband met een defecte airco. Je kreeg een zwembad in de trein, maar geen verkoeling.
Foto van een zwembad in een IRM
beter wat water dan helemaal niets :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:17:42 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129627857
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:06 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.
Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig is 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:18:41 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129627904
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig is 8)7
Verlang je toch terug naar de wadlopers die midden in de zomer de verwarming aan hadden staan om het koelwater te kunnen koelen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:22:49 #233
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129628088
Mompelt iets over ontbrekende ramen die in nood door de HC hadden kunnen worden geopend...
pi_129628211
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:06 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.
Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:25:44 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129628219
Nee joh lekker opheffen, veel makkelijker. Onthou dat nou eens: eerst ijzer schuiven, dan een hele tijd niks, en dan, oh ja die mensen op die perrons, daar moest nog wat mee toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129628612
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:25 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.
Dan schaf je in Dubai (duurdere) koeling aan die wel werkt in 45 graden. Misschien kan je er ten compensatie wat bezuinigen op de verwarming. Dat dagje eens in de zoveel jaar dat het hier net wat warmer is dan de huidige koeling hier aan kan is dan jammer, daar hoeft voor mij mn treinkaartje niet duurder voor te worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:33:39 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129628615
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:25 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.
ja, maar dat spul is niet winterproof, oh wacht, dat is het spul hier ook lang niet altijd :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129628757
Mijn gok is dat ze in Dubai compleet radeloos zijn als er daar een pak sneeuw ligt.
pi_129628978
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:36 schreef dcm360 het volgende:
Mijn gok is dat ze in Dubai compleet radeloos zijn als er daar een pak sneeuw ligt.
Dat zijn ze hier ook :')
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:54:34 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129629519
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:36 schreef dcm360 het volgende:
Mijn gok is dat ze in Dubai compleet radeloos zijn als er daar een pak sneeuw ligt.
Dat gebeurt daar dan ook nooit :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:55:40 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129629574
Overigens ben ik net nog even naar Enschede op en neer geweest per ICM, en de airco deed het prima. Was gewoon lekker ene graadje of 20.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129631255
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
Dat laatste is geen probleem. Je moet het temperatuurverschil met buiten niet te groot maken, dat is niet prettig. (In de praktijk krijg je dan mensen die zeuren dat het te koud is in de treinen.)

Overigens heeft ondergetekende vandaag ook met de trein gereisd en was hij tevreden over de airconditioning. Zowel in VIRM als SLT de perfecte temperatuur.
pi_129632761
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig is 8)7
Dat is kenmerkend aan de techniek.

Je kan hetzelfde mechanisme (de lucht-warmtepomp) ook in omgekeerde richting inzetten als verwarming, dat is dan ontzettend energiezuinig maar juist als je het het hardste nodig hebt, op de koudste winterdagen, werkt het niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Mompelt iets over ontbrekende ramen die in nood door de HC hadden kunnen worden geopend...
:Y

Dat vind ik het geniale aan bijv. de Roemeense couchettewagons: die hebben airconditioning én van die klassieke schuiframen. Normaal zitten de ramen dicht maar als de airco op hete dagen het begeeft kan de conducteur met een vierkantsleutel de ramen open maken.
pi_129633510
In Nederland kan dat ook wel bij sommige treinen toch? Zoals ICMm?
pi_129635224
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:29 schreef KnightSolaire het volgende:
In Nederland kan dat ook wel bij sommige treinen toch? Zoals ICMm?
1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker op :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129636327
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker op :')
Weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Aan weerszijden van de bak aan de uiteinden?
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 00:59:55 #248
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_129637175
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
7 graden maar? Dus mijn autoairco op 12 volt werkt beter dan die dikke koeling op de trein??

Ik geloof er niks van. Vorig jaar op een hele warme dag in een trein gezeten en het was binnen gewoon lekker koel. Al heb ik wel het idee dat VIRM koeler was dan ICMm.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 01:01:45 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129637239
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:59 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Al heb ik wel het idee dat VIRM koeler was dan ICMm.
Minder luidruchtig vooral. :')
pi_129640722
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:37 schreef mc3347 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Aan weerszijden van de bak aan de uiteinden?
Ook goed :Y Ik weet ook zeker dat dat niets uitmaakt :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129640734
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:13 schreef Igen het volgende:
Dat is kenmerkend aan de techniek.

Je kan hetzelfde mechanisme (de lucht-warmtepomp) ook in omgekeerde richting inzetten als verwarming, dat is dan ontzettend energiezuinig maar juist als je het het hardste nodig hebt, op de koudste winterdagen, werkt het niet..
Dan is er misschien wel "de verkeerde techniek" ingezet he :s) Maar goed, zal wel weer een kosten-baten verhaal zijn geweest idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129640914
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker op :')
In de eerste klas stiltecoupétjes (je weet wel, die met zes stoelen per stuk) is er anders één klapraampje per coupé :7 Eersteklasfaciliteit hè ;)
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 09:56:24 #253
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129641097
Ik heb iets meegekregen over de szigettrein die toegang was geweigerd op het Nederlandse net. Kan de bron alleen niet terugvinden mobiel.
pi_129641214
Die Szigettrein die in Venlo zou starten reed in Duitsland met een 482'er van SBB Cargo. Sindskort mogen die loks (net als de 185'ers) niet meer naar Venlo. De Utrechtse Szigettreinen reden tussen Kaldenkirchen en Venlo met een 186'er die dat wel mag (want lok is NL toegelaten).
pi_129641220
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 09:56 schreef de__vakantieman het volgende:
Ik heb iets meegekregen over de szigettrein die toegang was geweigerd op het Nederlandse net. Kan de bron alleen niet terugvinden mobiel.
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)uurd-voor-szigetreis
pi_129641236
Tja de media weet weer eens van geen wanten.
pi_129641249
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Sindskort mogen die loks (net als de 185'ers) niet meer naar Venlo.
Dit is trouwens wel weer gezeik in zijn puurste vorm natuurlijk -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129641276
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja de media weet weer eens van geen wanten.
Ja het is weer de schuld van de NS. :') Maar waarom mogen die (en meerdere) loks niet meer in Venlo komen. Het is zo'n klein stukje en er ligt Duitse beveiliging. (toch?)
pi_129641314
NS heeft er natuurlijk niks mee te maken idd. Maar ja. Alles wat ruikt naar trein of spoor is "NS". Alles. :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:17:31 #260
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129641416
En die jeugd maar wachten in dd hete zon. Hoop dat er nog wel een staartje zal komen. Slecht geregeld van de organisatie!
pi_129641447
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
pi_129641668
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
Precies. Want waarom zou je een gelegenheid laten liggen om moeilijk te doen en reizigers te duperen? *O* Iets met veiligheid heeft het in elk geval niet te maken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129641847
Wederom raak. Dit keer in Tczew, Polen, reeds op 1 augustus.
http://www.railpage.net/modules/news/article.php?storyid=2675
(excuus als eerder geplaatst)
  Redactie Sport zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:49:18 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129641912
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
Ik denk dat dit dezelfde reden is waarop de locs van de NVBS-trein naar Koblenz geweigerd zijn...
Straks gaat Duitsland dezelfde regels invoeren, en dan kunnen Nederlandse vervoerders niet meer in Bentheim en Emmerich terecht. Nee, dat is goed voor het spoorvervoer :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_129641973
Gewoon alle internationale spoorverbindingen doorsnijden *O* gewoon, omdat het kan *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 12:40:07 #266
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129644046
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
Weet iemand waarom dat is? Ik vind het raar dat materieel niet gewoon naar een grensstation kan komen. Ik kan mij er nog iets bij voorstellen dat als we ETCS hebben dat niet-ETCS materieel er niet mag komen maar tot aan die tijd is het vooral moeilijk doen of margekwesties.
pi_129644368
Gewoon moeilijk doen i.c.m belangrijk doen. Het is niet eens naar aanleiding van een incident of zo. Niet dat ik weet tenminste. (En zo wel, dan zou het symptoombestrijding zijn ;) )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129645601
Over de vraag, waarom politiek Den Haag niet ingrijpt.

"Weather is an input to design, not an excuse for failure".

http://frontpage.fok.nl/c(...)ndienstregeling.html
pi_129646137
Ik heb het niet open kunnen van de raapjes nooit echt als een designfout gezien, eerlijk gezegd.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_129646605
Faalspotter hier :')

Las op Facebook van zo'n club dat de ICE vandaag zou worden omgeleid over de Valleilijn,
Het is zaterdag, ik heb geen flikker te doen behalve bier drinken (ja dat is een prima bezigheid met deze temperaturen).
Ik verblijf momenteel in Ede bij mijn vriendin en ik dacht, welja, ik loop ff naar Ede-Centrum toe om de ICE op te wachten, plaatje te schieten en voldaan een boodschapje doen en dan weer fijn bier drinken.

Ik sta keurig op tijd te wachten en die klote ICE kwam maar niet :')
Toen vond ik het wel mooi geweest en even naar het werk van mijn vriendin gelopen, fiets opgehaald en haar telefoon terug gegeven (heb zelf een oude nokia, kan daar geen foto's mee schieten. Zij heeft een iPhone dus even geleend voor die foto's).
Sta ik bij de overweg te wachten en wat komt er langs: Jawel, een ICE :')_!

Tot zo ver mijn eerste en tevens laatste keer dat ik een keer besloot om te gaan spotten.

Nu bier om het leed te verzachten :')
pi_129646678
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 14:20 schreef Litpho het volgende:
Ik heb het niet open kunnen van de raapjes nooit echt als een designfout gezien, eerlijk gezegd.
Zal ik jouw raapje eens open maken hmm :( :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129647118
Wat plaatjes van deze week:

Op donderdag 31 juli 2013 stond de TXL 189 283 defect te station Dordrecht met aan de haak een goed beladen Nürnberg-München-shuttle. DBS 6464 mocht de trein, die overigens wel aan de kant stond in Dordrecht en dus geen overlast gaf voor het overige treinverkeer, naar Lage Zwaluwe rijden. Daar nam de 189 281 de trein over naar Venlo en verder.

Onder het genot van een aantal potjes bier bij Dara (het opvallende wit-grijze gebouw links) werd op donderdag 31 juli 2013 rond de klok van 18 uur even gepost op een van de bruggetjes over de Eem. De opvallend bestickerde ex NS 1832 die nu in dienst is van HSL Logistik was met een biodieseltrein onderweg van de Kijfhoek naar Bad Bentheim en passeert hier ter hoogte van de Koppelpoort in Amersfoort.

Door lokkentekort bij Locon en de restrictie dat er geen 185'ers meer naar Venlo mogen komen, werd op 2 augustus 2013 de Bologna-shuttle omgeleid via de grensovergang bij Maastricht. In heerlijk ochtendlicht passeert de nog gele maar wel schone 9901 van Locon met de fraai beladen trein de ingraving ter hoogte van Leeuwen, luttele kilometers voor Roermond.

Sinds enkele weken rijdt RRF nieuw vervoer tussen Antwerpen en DSM bij Geleen-Lutterade. Het betreft vervoer van LPG en rijdt enkele malen per week met een G2000 via Roosendaal en Eindhoven. Op de zonnige maar steeds warmer wordende 2 augustus 2013 is het ex R4C 2006 nu (tijdelijk) in dienst bij RRF als lok 1105 die met 16 ketelwagens als trein 46704 ter hoogte van Leeuwen passeert.

Vijfmaal per week vervoerd DB Schenker Cokes tussen het Belgische Seraing en het Duitse Bremen. Tussen Seraing en Sittard wordt de trein met een Vlaamse Reus gereden, vanaf daar tot aan Venlo nemen één of twee ATB-NG 6400'en de trein over. Vanaf Venlo komt er een Elok van DB Schenker Deutschland voor. Op vrijdag 2 augustus 2013 was het oudgediende 155 066 die met 20 beladen RBH Fals als trein 48552 weldra door Kaldenkirchen zal rijden.

Jaarlijks rijden er een of meerdere chartertreinen in verband met het muziekfestival Sziget, wat de komende week plaatsvind in de buurt van Budapest. Op vrijdag 2 augustus 2013 stonden er drie treinen gepland waarvan er twee in Utrecht zouden beginnen. Doordat sindskort 185'ers niet meer zijn toegelaten in grensstation Venlo is de hulp ingeroepen van de fraaie met zebrastrepen voorziene 186 102 van Lokomotion, die ondanks zijn voornamelijk Zuid-Duitse/Oostenrijkse reguliere inzetgebied ook in Nederland is toegelaten. Met een klein uurtje vertraging passeerde de Absolut Sziget Express als trein 13491 hier ter hoogte van Boisheim (D) op weg naar Viersen (D). Vanaf daar nam een HGK/Rheincargo 185'er de trein over.

De Dolime-treinen tussen Veendam en Hermalle (B) worden tussen Onnen en Sittard getrokken door een 1600 waarbij meestal een Class 66 in opzending meegaat. Ten noorden van Onnen en ten zuiden van Sittard moet de dieselloc het zelf doen. Op vrijdag 2 augustus 2013 passeerde terug van weggeweest de 653-05 met 23 lege Tapps'n als trein 49667 ter hoogte van het voormalige stationsgebouw van Gronsveld, gelegen tussen Maastricht en Visé (B). Jarenlang heeft het gebouwtje geen stationsnaambordjes gekend, maar deze zijn er pas geleden opgeschilderd, waardoor het geheel nu nog plaatsbepalender is geworden.

Nadat een flink wolkenveld overgetrokken was kwam de zon weer tevoorschijn ter hoogte van de Nederlands-Belgische grens bij het dorp Moelingen (B). Slechts enkele meters nog op Nederlands grondgebied bevindt zich NMBS-stel 733 die als R 5388 onderweg is van Maastricht naar Liège-Guillemins. Op het baanvak tussen Maastricht en Visë wordt net als tussen Roosendaal en Essen linkerspoor gereden, wat standaard in België is.

Locon heeft sindskort de containershuttle tussen Rotterdam Botlek en het Italiaanse Bologna overgenomen van Husa Transportation. In samenwerking met Crossrail (dat voorheen pas in Basel de tractie ging leveren) rijdt Crossrail nu zelf de trein door vrijwel heel Duitsland. Normaal gesproken heeft Locon de 186 150 of 189 984 beschikbaar om de trein op Duits grondgebied te zetten maar op vrijdag 2 oktober 2013 waren beide lokken niet beschikbaar. In verband met toelatingsproblemen van de Duitse lokserie 185 was het niet mogelijk de trein uit te wisselen in Venlo en omdat Emmerich grotendeels gesloten is vanwege werkzaamheden werd er gekozen voor Maastricht. De Locon 9901 is al vroeg in de ochtend vertrokken naar de Limburgse hoofdstad om daar uit te wisselen met Crossrail. Pas na de avondspits vertrok de rode DE 6310 van Crossrail Benelux met de omgeleide Bologna-shuttle 41537 uit Maastrichten passeert hier nog net op Nederlands grondgebied maar ter hoogte van het Belgische dorp Moelingen om via Bressoux (kopmaken) naar Aachen West te rijden. Vanaf daar zal Crossrail de trein met een 185'er overnemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 03-08-2013 15:05:15 ]
pi_129647341
Fraaie foto's en interessante teksten erbij.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 augustus 2013 @ 15:32:45 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129647818
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 01:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Minder luidruchtig vooral. :')
bij een deel van het ICMm waan je je in een wasmachine, maar dat komt door de opzet van de technische installaties
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 augustus 2013 @ 15:32:57 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129647824
nice, Zug ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 augustus 2013 @ 15:33:11 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129647832
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 14:39 schreef Monopoly het volgende:
Faalspotter hier :')

Las op Facebook van zo'n club dat de ICE vandaag zou worden omgeleid over de Valleilijn,
Het is zaterdag, ik heb geen flikker te doen behalve bier drinken (ja dat is een prima bezigheid met deze temperaturen).
Ik verblijf momenteel in Ede bij mijn vriendin en ik dacht, welja, ik loop ff naar Ede-Centrum toe om de ICE op te wachten, plaatje te schieten en voldaan een boodschapje doen en dan weer fijn bier drinken.

Ik sta keurig op tijd te wachten en die klote ICE kwam maar niet :')
Toen vond ik het wel mooi geweest en even naar het werk van mijn vriendin gelopen, fiets opgehaald en haar telefoon terug gegeven (heb zelf een oude nokia, kan daar geen foto's mee schieten. Zij heeft een iPhone dus even geleend voor die foto's).
Sta ik bij de overweg te wachten en wat komt er langs: Jawel, een ICE :')_!

Tot zo ver mijn eerste en tevens laatste keer dat ik een keer besloot om te gaan spotten.

Nu bier om het leed te verzachten :')
kan gebeuren :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin zaterdag 3 augustus 2013 @ 15:35:23 #277
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_129647874
Ik kreeg vandaag een boterham tegen de auto aan die iemand uit een rijdende trein had gegooid. :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:02:47 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129649882
Mooie foto's weer, Zug-Chef :Y

Dat BR 185 / SBB Re 482 ineens niet meer is toegelaten in Venlo is niets anders dan gezeik in de ruimte. Het hindert de treindienst (zie de Sziget-trein) terwijl niemand erbij gebaat is. Er zijn geen risico's (want in Venlo ligt Duitse beveiliging op de sporen waar die locs komen) en er is ook geen kans dat die locreeks de bovenleiding plattrekt, dat deed hij immers eerder ook niet. :r
pi_129649984
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 14:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[...]

[ link | afbeelding ]Onder het genot van een aantal potjes bier bij Dara (het opvallende wit-grijze gebouw links) werd op donderdag 31 juli 2013 rond de klok van 18 uur even gepost op een van de bruggetjes over de Eem. De opvallend bestickerde ex NS 1832 die nu in dienst is van HSL Logistik was met een biodieseltrein onderweg van de Kijfhoek naar Bad Bentheim en passeert hier ter hoogte van de Koppelpoort in Amersfoort.
de loc van m'n werk in m'n woonplaats :)
mooie foto's, leuk om te zien
pi_129651969
Zug! Restauratie Gronsveld eindelijk klaar! Mooi geworden zeg :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129653668
Thanx! @Fles: weet je in elk geval wat je de eerst volgende vrije dag kan gaan doen ;-)
pi_129653700
Ik heb hem al :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129659714
...Ondertussen in Oekraïne 8)7 :


Bron: http://ua-travels.livejournal.com/2085880.html
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 22:15:45 #284
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129660297
Sofia - Budapest was pittig.. Heel pittig :'(
Trein kwam uiteindelijk 55 minuten te laat aan, waarvan een half uur valt te wijten aan een machinist die schijnbaar opeens verdwenen was :') Hierdoor ook mijn aansluiting naar Munchen gemist waardoor ik niet om 22.30 in Munchen arriveer maar pas om 06.15....

Uitgebreider verslag volgt later nog wel :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_129660488
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:57 schreef Sandrvich het volgende:
...Ondertussen in Oekraïne 8)7 :
[ afbeelding ]

Bron: http://ua-travels.livejournal.com/2085880.html
"Zijn we d'r al? :? "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129660933
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:57 schreef Sandrvich het volgende:
...Ondertussen in Oekraïne 8)7 :
[ afbeelding ]

Bron: http://ua-travels.livejournal.com/2085880.html
Mooi fotoverslag achter dat linkje :)

Maar ff voor de duidelijkheid: hier zijn ze toch gewoon ingeklommen toch, zonder dat het voor personenvervoer is bedoeld? (ze dragen ook handschoenen) :P :')
pi_129661246


Ziet er vrij vreemd uit. Zo'n mooi en op het eerste oog rustig stukje stad en dan komt er opeens een goederentrein van een paar honderd meter voorbij. Leuk als je daar voor het eerst komt en het spoor nog niet gezien hebt :D
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 22:44:55 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129661283
Den Koppelpoort bij Amersfoort ^^
pi_129662018
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kreeg vandaag een boterham tegen de auto aan die iemand uit een rijdende trein had gegooid. :D
Levensgevaarlijk ramen die je kan openen, dat blijkt maar weer.
pi_129662950
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 23:06 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Levensgevaarlijk ramen die je kan openen, dat blijkt maar weer.
Nou inderdaad. En nou willen ze conducteurs die ramen in laten slaan :o Je kan beter het glas vervangen door plaatstaal :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129662990
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:44 schreef ArnosL het volgende:
[ afbeelding ]

Ziet er vrij vreemd uit. Zo'n mooi en op het eerste oog rustig stukje stad en dan komt er opeens een goederentrein van een paar honderd meter voorbij. Leuk als je daar voor het eerst komt en het spoor nog niet gezien hebt :D
Je kan daar links ook aardig eten, bij Dara.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_129665285
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:24 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Zo sta ik er ook in. Daarnaast haal ik veel voldoening uit het opleiden van aspirant machinisten. Zelfs na ruim 20 jaar durf ik te zeggen dat ik van mijn vak hou.
Daarom ben ik het zat om steeds in de verdediging te moeten schieten tegenover mensen die geen benul hebben hoe het werkt. En als je het al uitlegt, beweren ze soms dat je smoesjes verzint.

Dit was ook van mij een eenmalige uitspatting, verder lees ik wel wat mee.
Alleen BLM? Of ben je ook mentor voor ROC-leerlingen? :)
pi_129669529
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:15 schreef Dven het volgende:
Sofia - Budapest was pittig.. Heel pittig :'(
Trein kwam uiteindelijk 55 minuten te laat aan, waarvan een half uur valt te wijten aan een machinist die schijnbaar opeens verdwenen was :') Hierdoor ook mijn aansluiting naar Munchen gemist waardoor ik niet om 22.30 in Munchen arriveer maar pas om 06.15....

Uitgebreider verslag volgt later nog wel :D
Waardeloos Dven..

http://ec.europa.eu/trans(...)on-ticket-price.html

http://www.eurailgroup.org/compensation.aspx
pi_129673835
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan is er misschien wel "de verkeerde techniek" ingezet he :s) Maar goed, zal wel weer een kosten-baten verhaal zijn geweest idd
Nee, het is inherent aan de techniek van een warmtepomp. Je kan met een duurder apparaat de limieten wel verder oprekken, maar ook met de duurste airco blijf je een bepaalde limiet houden mbt. het maximale verschil tussen buiten- en binnentemperatuur en mbt. de maximale buitentemperatuur waarbij het apparaat überhaupt nog werkt.
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:26:59 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129675388
Ja, dat zeg ik toch. Er had wel een goede ingebouwd kunnen worden, maar dat was duurder geweest.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:09:20 #296
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129676397
Zit nu lekker te genieten van worst met bier, terwijl we over de kippenlijn hobbelen. Altijd leuk zo'n omgeleide ICE.
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:15:41 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129676560
*Jaloers :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:28:30 #298
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129676824
Ik sta hier 20 minuten in de volle zon op het perron van Goussainville te bakken. In de aanvliegroute van Charles de Gaulle. Landingsgestel van de vliegtuigen die over vliegen blijven nog net niet haken achter de waslijn... :P 8)7
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 augustus 2013 @ 13:30:11 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129676871
doet het wat denken aan Sint Maarten waar de vliegtuigen pal over het strand scheren? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 augustus 2013 @ 13:54:42 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129677467
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')