abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129640734
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:13 schreef Igen het volgende:
Dat is kenmerkend aan de techniek.

Je kan hetzelfde mechanisme (de lucht-warmtepomp) ook in omgekeerde richting inzetten als verwarming, dat is dan ontzettend energiezuinig maar juist als je het het hardste nodig hebt, op de koudste winterdagen, werkt het niet..
Dan is er misschien wel "de verkeerde techniek" ingezet he :s) Maar goed, zal wel weer een kosten-baten verhaal zijn geweest idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129640914
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker op :')
In de eerste klas stiltecoupétjes (je weet wel, die met zes stoelen per stuk) is er anders één klapraampje per coupé :7 Eersteklasfaciliteit hè ;)
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 09:56:24 #253
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129641097
Ik heb iets meegekregen over de szigettrein die toegang was geweigerd op het Nederlandse net. Kan de bron alleen niet terugvinden mobiel.
pi_129641214
Die Szigettrein die in Venlo zou starten reed in Duitsland met een 482'er van SBB Cargo. Sindskort mogen die loks (net als de 185'ers) niet meer naar Venlo. De Utrechtse Szigettreinen reden tussen Kaldenkirchen en Venlo met een 186'er die dat wel mag (want lok is NL toegelaten).
pi_129641220
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 09:56 schreef de__vakantieman het volgende:
Ik heb iets meegekregen over de szigettrein die toegang was geweigerd op het Nederlandse net. Kan de bron alleen niet terugvinden mobiel.
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)uurd-voor-szigetreis
pi_129641236
Tja de media weet weer eens van geen wanten.
pi_129641249
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Sindskort mogen die loks (net als de 185'ers) niet meer naar Venlo.
Dit is trouwens wel weer gezeik in zijn puurste vorm natuurlijk -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129641276
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja de media weet weer eens van geen wanten.
Ja het is weer de schuld van de NS. :') Maar waarom mogen die (en meerdere) loks niet meer in Venlo komen. Het is zo'n klein stukje en er ligt Duitse beveiliging. (toch?)
pi_129641314
NS heeft er natuurlijk niks mee te maken idd. Maar ja. Alles wat ruikt naar trein of spoor is "NS". Alles. :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:17:31 #260
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129641416
En die jeugd maar wachten in dd hete zon. Hoop dat er nog wel een staartje zal komen. Slecht geregeld van de organisatie!
pi_129641447
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
pi_129641668
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
Precies. Want waarom zou je een gelegenheid laten liggen om moeilijk te doen en reizigers te duperen? *O* Iets met veiligheid heeft het in elk geval niet te maken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129641847
Wederom raak. Dit keer in Tczew, Polen, reeds op 1 augustus.
http://www.railpage.net/modules/news/article.php?storyid=2675
(excuus als eerder geplaatst)
  Redactie Sport zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:49:18 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129641912
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
Ik denk dat dit dezelfde reden is waarop de locs van de NVBS-trein naar Koblenz geweigerd zijn...
Straks gaat Duitsland dezelfde regels invoeren, en dan kunnen Nederlandse vervoerders niet meer in Bentheim en Emmerich terecht. Nee, dat is goed voor het spoorvervoer :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_129641973
Gewoon alle internationale spoorverbindingen doorsnijden *O* gewoon, omdat het kan *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 12:40:07 #266
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129644046
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
Weet iemand waarom dat is? Ik vind het raar dat materieel niet gewoon naar een grensstation kan komen. Ik kan mij er nog iets bij voorstellen dat als we ETCS hebben dat niet-ETCS materieel er niet mag komen maar tot aan die tijd is het vooral moeilijk doen of margekwesties.
pi_129644368
Gewoon moeilijk doen i.c.m belangrijk doen. Het is niet eens naar aanleiding van een incident of zo. Niet dat ik weet tenminste. (En zo wel, dan zou het symptoombestrijding zijn ;) )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129645601
Over de vraag, waarom politiek Den Haag niet ingrijpt.

"Weather is an input to design, not an excuse for failure".

http://frontpage.fok.nl/c(...)ndienstregeling.html
pi_129646137
Ik heb het niet open kunnen van de raapjes nooit echt als een designfout gezien, eerlijk gezegd.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_129646605
Faalspotter hier :')

Las op Facebook van zo'n club dat de ICE vandaag zou worden omgeleid over de Valleilijn,
Het is zaterdag, ik heb geen flikker te doen behalve bier drinken (ja dat is een prima bezigheid met deze temperaturen).
Ik verblijf momenteel in Ede bij mijn vriendin en ik dacht, welja, ik loop ff naar Ede-Centrum toe om de ICE op te wachten, plaatje te schieten en voldaan een boodschapje doen en dan weer fijn bier drinken.

Ik sta keurig op tijd te wachten en die klote ICE kwam maar niet :')
Toen vond ik het wel mooi geweest en even naar het werk van mijn vriendin gelopen, fiets opgehaald en haar telefoon terug gegeven (heb zelf een oude nokia, kan daar geen foto's mee schieten. Zij heeft een iPhone dus even geleend voor die foto's).
Sta ik bij de overweg te wachten en wat komt er langs: Jawel, een ICE :')_!

Tot zo ver mijn eerste en tevens laatste keer dat ik een keer besloot om te gaan spotten.

Nu bier om het leed te verzachten :')
pi_129646678
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 14:20 schreef Litpho het volgende:
Ik heb het niet open kunnen van de raapjes nooit echt als een designfout gezien, eerlijk gezegd.
Zal ik jouw raapje eens open maken hmm :( :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129647118
Wat plaatjes van deze week:

Op donderdag 31 juli 2013 stond de TXL 189 283 defect te station Dordrecht met aan de haak een goed beladen Nürnberg-München-shuttle. DBS 6464 mocht de trein, die overigens wel aan de kant stond in Dordrecht en dus geen overlast gaf voor het overige treinverkeer, naar Lage Zwaluwe rijden. Daar nam de 189 281 de trein over naar Venlo en verder.

Onder het genot van een aantal potjes bier bij Dara (het opvallende wit-grijze gebouw links) werd op donderdag 31 juli 2013 rond de klok van 18 uur even gepost op een van de bruggetjes over de Eem. De opvallend bestickerde ex NS 1832 die nu in dienst is van HSL Logistik was met een biodieseltrein onderweg van de Kijfhoek naar Bad Bentheim en passeert hier ter hoogte van de Koppelpoort in Amersfoort.

Door lokkentekort bij Locon en de restrictie dat er geen 185'ers meer naar Venlo mogen komen, werd op 2 augustus 2013 de Bologna-shuttle omgeleid via de grensovergang bij Maastricht. In heerlijk ochtendlicht passeert de nog gele maar wel schone 9901 van Locon met de fraai beladen trein de ingraving ter hoogte van Leeuwen, luttele kilometers voor Roermond.

Sinds enkele weken rijdt RRF nieuw vervoer tussen Antwerpen en DSM bij Geleen-Lutterade. Het betreft vervoer van LPG en rijdt enkele malen per week met een G2000 via Roosendaal en Eindhoven. Op de zonnige maar steeds warmer wordende 2 augustus 2013 is het ex R4C 2006 nu (tijdelijk) in dienst bij RRF als lok 1105 die met 16 ketelwagens als trein 46704 ter hoogte van Leeuwen passeert.

Vijfmaal per week vervoerd DB Schenker Cokes tussen het Belgische Seraing en het Duitse Bremen. Tussen Seraing en Sittard wordt de trein met een Vlaamse Reus gereden, vanaf daar tot aan Venlo nemen één of twee ATB-NG 6400'en de trein over. Vanaf Venlo komt er een Elok van DB Schenker Deutschland voor. Op vrijdag 2 augustus 2013 was het oudgediende 155 066 die met 20 beladen RBH Fals als trein 48552 weldra door Kaldenkirchen zal rijden.

Jaarlijks rijden er een of meerdere chartertreinen in verband met het muziekfestival Sziget, wat de komende week plaatsvind in de buurt van Budapest. Op vrijdag 2 augustus 2013 stonden er drie treinen gepland waarvan er twee in Utrecht zouden beginnen. Doordat sindskort 185'ers niet meer zijn toegelaten in grensstation Venlo is de hulp ingeroepen van de fraaie met zebrastrepen voorziene 186 102 van Lokomotion, die ondanks zijn voornamelijk Zuid-Duitse/Oostenrijkse reguliere inzetgebied ook in Nederland is toegelaten. Met een klein uurtje vertraging passeerde de Absolut Sziget Express als trein 13491 hier ter hoogte van Boisheim (D) op weg naar Viersen (D). Vanaf daar nam een HGK/Rheincargo 185'er de trein over.

De Dolime-treinen tussen Veendam en Hermalle (B) worden tussen Onnen en Sittard getrokken door een 1600 waarbij meestal een Class 66 in opzending meegaat. Ten noorden van Onnen en ten zuiden van Sittard moet de dieselloc het zelf doen. Op vrijdag 2 augustus 2013 passeerde terug van weggeweest de 653-05 met 23 lege Tapps'n als trein 49667 ter hoogte van het voormalige stationsgebouw van Gronsveld, gelegen tussen Maastricht en Visé (B). Jarenlang heeft het gebouwtje geen stationsnaambordjes gekend, maar deze zijn er pas geleden opgeschilderd, waardoor het geheel nu nog plaatsbepalender is geworden.

Nadat een flink wolkenveld overgetrokken was kwam de zon weer tevoorschijn ter hoogte van de Nederlands-Belgische grens bij het dorp Moelingen (B). Slechts enkele meters nog op Nederlands grondgebied bevindt zich NMBS-stel 733 die als R 5388 onderweg is van Maastricht naar Liège-Guillemins. Op het baanvak tussen Maastricht en Visë wordt net als tussen Roosendaal en Essen linkerspoor gereden, wat standaard in België is.

Locon heeft sindskort de containershuttle tussen Rotterdam Botlek en het Italiaanse Bologna overgenomen van Husa Transportation. In samenwerking met Crossrail (dat voorheen pas in Basel de tractie ging leveren) rijdt Crossrail nu zelf de trein door vrijwel heel Duitsland. Normaal gesproken heeft Locon de 186 150 of 189 984 beschikbaar om de trein op Duits grondgebied te zetten maar op vrijdag 2 oktober 2013 waren beide lokken niet beschikbaar. In verband met toelatingsproblemen van de Duitse lokserie 185 was het niet mogelijk de trein uit te wisselen in Venlo en omdat Emmerich grotendeels gesloten is vanwege werkzaamheden werd er gekozen voor Maastricht. De Locon 9901 is al vroeg in de ochtend vertrokken naar de Limburgse hoofdstad om daar uit te wisselen met Crossrail. Pas na de avondspits vertrok de rode DE 6310 van Crossrail Benelux met de omgeleide Bologna-shuttle 41537 uit Maastrichten passeert hier nog net op Nederlands grondgebied maar ter hoogte van het Belgische dorp Moelingen om via Bressoux (kopmaken) naar Aachen West te rijden. Vanaf daar zal Crossrail de trein met een 185'er overnemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 03-08-2013 15:05:15 ]
pi_129647341
Fraaie foto's en interessante teksten erbij.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 augustus 2013 @ 15:32:45 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129647818
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 01:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Minder luidruchtig vooral. :')
bij een deel van het ICMm waan je je in een wasmachine, maar dat komt door de opzet van de technische installaties
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 augustus 2013 @ 15:32:57 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129647824
nice, Zug ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')