abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:20:17 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129606834
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het is triest dat men anno 2013 er niet in slaagt om zowel op warme als koude dagen de beloofde treindienst te onderhouden.
Nee, je zit ernaast. Want het had best kunnen lukken.

Wat pas echt triest is, is dat men het niet eens probeert.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129606901
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waarom vind er dan geen grootschalige spoorvernieuwing plaats dan?

Het moet namelijk niet zo zijn dat de reiziger de dupe wordt van uitgesteld onderhoud en als de baan echt zo slecht is, waarom wordt er dan niet preventief gesneden in de gewone dienstregeling? En als dat niet hoeft, dan hoeft het ook niet op een dag waarop het toevallig net iets warmer is dan normaal
De baan is niet zo slecht dat een normale dienstregeling niet mogelijk is, je zou het inprincipe nog 5 jaar kunnen uitstellen, echter bij grote warmte en kou zet alles uit of krimpt het en dan zijn deze trajecten het haasje, en gaat het eerder kapot dan op een vernieuwd traject simpelweg door ouderdom, hierbij verwijs ik graag naar een week geleden waarbij een aantal oudere trajecten massaal te maken kregen met technische pech wat leidde tot geen treinverkeer.

Geld en prioriteiten zijn de redenen waarom het niet gebeurd, prorail heeft wel andere dingen aan hun hoofd, het lijstje waar ze mee bezig zijn is eindeloos.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:26:37 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129607036
als het lange tijd extreem warm zou blijven zou ik je gelijk kunnen geven voor het preventief snijden, maar nu hebben we het over één dag die niet eens de warmste dag ooit gaat worden (al is zoiets voor de derde keer dit jaar aangekondigd door de mensen die van het weer een sensatie proberen te maken).
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129607112
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:18 schreef icloud het volgende:
.. , maar daar hoor je die gasten niet over, te moeilijk zeker.
Ga weg.
pi_129607143
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
als het lange tijd extreem warm zou blijven zou ik je gelijk kunnen geven voor het preventief snijden, maar nu hebben we het over één dag die niet eens de warmste dag ooit gaat worden (al is zoiets voor de derde keer dit jaar aangekondigd door de mensen die van het weer een sensatie proberen te maken).
Bij de bovenleiding en portalen zitten kleine scheurtjes die je met het menselijk oog niet ziet(volgens mij heeft prorail apparatuur om die op te sporen) als gevolg van metaalmoeheid, door de warmte kunnen die scheuren extreem uitzetten en zelfs leiden tot het scheuren van het metaal, met alle gevolgen van dien, uiteraard is dit vooral theorie maar op oudere lijnen is dit zeker geen scenario wat niet kan gebeuren. Een dag echte warmte is voldoende om uit te zetten met bovenstaande gevolgen.
pi_129607169
icloud, je verhaal is onzin.

De reden dat het gebeurt is dat bleek dat de situatie van maandag 22 juli, toen er bovengemiddeld veel hittegerelateerde storingen waren, slechts met moeite was af te handelen door de bijsturing. Door treinen te schrappen heeft de bijsturing bij storingen minder treinen af te handelen waardoor het verkeer beheersbaarder blijft.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:30:55 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129607170
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef icloud het volgende:

[..]

Bij de bovenleiding en portalen zitten kleine scheurtjes die je met het menselijk oog niet ziet(volgens mij heeft prorail apparatuur om die op te sporen) als gevolg van metaalmoeheid, door de warmte kunnen die scheuren extreem uitzetten en zelfs leiden tot het scheuren van het metaal, met alle gevolgen van dien, uiteraard is dit vooral theorie maar op oudere lijnen is dit zeker geen scenario wat niet kan gebeuren.
Wat een gelul.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:32:15 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129607206
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 11:31:27 AnsaldoBreda ha presentato ricorso presso la Corte d'Appello di Arnhem contro la sentenza emessa dalla Corte di Utrecht reageer retweet
Dus... AnsaldoBreda tekent bij het hof in Arnhem beroep aan tegen de beslissing van het hof in Utrecht. Wat is dat nou voor strategie :?
pi_129607231
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een gelul.
de schipholtunnel is 4 keer gecontroleerd op scheurtjes met speciale apapratuur en jij noemt het gelul? wie heeft er gestudeerd voor de metaalkant? jij of ik?

Dat jij niet de technische kennis hebt om het te controleren is niet mijn probleem.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:36:11 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129607327
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef icloud het volgende:

[..]

Bij de bovenleiding en portalen zitten kleine scheurtjes die je met het menselijk oog niet ziet(volgens mij heeft prorail apparatuur om die op te sporen) als gevolg van metaalmoeheid, door de warmte kunnen die scheuren extreem uitzetten en zelfs leiden tot het scheuren van het metaal, met alle gevolgen van dien, uiteraard is dit vooral theorie maar op oudere lijnen is dit zeker geen scenario wat niet kan gebeuren. Een dag echte warmte is voldoende om uit te zetten met bovenstaande gevolgen.
dat valt genoeg mee. In de winter zou het spul veel meer moeten lijden, omdat je daar omstandigheden kunt hebben van vocht dat bevriest en weer ontdooit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef Regenjas het volgende:
icloud, je verhaal is onzin.

De reden dat het gebeurt is dat bleek dat de situatie van maandag 22 juli, toen er bovengemiddeld veel hittegerelateerde storingen waren, slechts met moeite was af te handelen door de bijsturing. Door treinen te schrappen heeft de bijsturing bij storingen minder treinen af te handelen waardoor het verkeer beheersbaarder blijft.
een paar ingrepen zou het al een stuk eenvoudiger kunnen maken: minder ingewikkelde personeelsroosters (die niet aan wekelijkse variatie in hoeven boeten) en meer capaciteit voor de bijsturing.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:37:28 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129607357
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 11:31:27 AnsaldoBreda ha presentato ricorso presso la Corte d'Appello di Arnhem contro la sentenza emessa dalla Corte di Utrecht reageer retweet
Dus... AnsaldoBreda tekent bij het hof in Arnhem beroep aan tegen de beslissing van het hof in Utrecht. Wat is dat nou voor strategie :?
Dat kan niet. Je kunt alleen in "hoger" beroep gaan bij een "hogere" instantie. Waarschijnlijk bedoelen ze "de rechtbank van Utrecht". Anders kan het niet :) Tegen beslissingen van een Gerechtshof kun je alleen nog in cassatie gaan bij de Hoge Raad, al zal die de zaak niet inhoudelijk bekijken maar gewoon kijken of aan alle regels voldaan is (hey, waar hebben we dat meer gezien? :P )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129607358
- niet relevant in deze discussie -

[ Bericht 96% gewijzigd door Anne op 02-08-2013 11:51:34 ]
  Redactie Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:39:47 #113
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129607450
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat kan niet. Je kunt alleen in "hoger" beroep gaan bij een "hogere" instantie. Waarschijnlijk bedoelen ze "de rechtbank van Utrecht". Anders kan het niet :) Tegen beslissingen van een Gerechtshof kun je alleen nog in cassatie gaan bij de Hoge Raad, al zal die de zaak niet inhoudelijk bekijken maar gewoon kijken of aan alle regels voldaan is (hey, waar hebben we dat meer gezien? :P )
Maar een hoger beroep wordt toch altijd behandeld door een andere rechtbank?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:40:13 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129607466
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:39 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar een hoger beroep wordt toch altijd behandeld door een andere rechtbank?
Uiteraard, namelijk door een hogere :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129607484
Leuke foto's wel op het AnsaldoBreda-twitteraccount. Zouden ze gewoon verder sleutelen aan de V250's?



  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:41:28 #116
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_129607512
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kansloze hoerigheid idd.
Zeggen dat je materiaal zo onbetrouwbaar als de pest is en je seinen + wissels bij elke graden boven / onder ideaal het begeven is ook een manier.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:43:27 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129607593
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:40 schreef KnightSolaire het volgende:
Leuke foto's wel op het AnsaldoBreda-twitteraccount. Zouden ze gewoon verder sleutelen aan de V250's?
Dat zijn ze verplicht: NMBS mag het contract hebben opgezegd, maar het contract met NS Financial Services (NSFSC) bestaat nog. Als AB niet verder bouwt plegen ze contractbreuk.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:44:39 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129607641
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zijn ze verplicht: NMBS mag het contract hebben opgezegd, maar het contract met NS Financial Services (NSFSC) bestaat nog. Als AB niet verder bouwt plegen ze contractbreuk.
Bovendien, ze sturen zelf aan op afname van alle bestelde stellen. Moeten ze wel zorgen dat er wat af te nemen is natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129607747
Nou, ben benieuwd hoe het vordert. Zijn er ook nog steeds AB-mensen aan de reeds afgenomen stellen aan het sleutelen dan? Of zie ik dat verkeerd? Want die zijn nog niet goed..
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:52:31 #120
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129607921
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:33 schreef icloud het volgende:

[..]

de schipholtunnel is 4 keer gecontroleerd op scheurtjes met speciale apapratuur en jij noemt het gelul? wie heeft er gestudeerd voor de metaalkant? jij of ik?

Dat jij niet de technische kennis hebt om het te controleren is niet mijn probleem.
Je hebt gelijk. Dit soort discussies voeren met mensen die niets van metallurgie af weten is totaal zinloos.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_129607957
Letten jullie op jullie toonzetting.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:56:46 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129608075
Ja hoor, ben alweer weg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:58:35 #123
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129608134
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef Regenjas het volgende:
icloud, je verhaal is onzin.

De reden dat het gebeurt is dat bleek dat de situatie van maandag 22 juli, toen er bovengemiddeld veel hittegerelateerde storingen waren, slechts met moeite was af te handelen door de bijsturing. Door treinen te schrappen heeft de bijsturing bij storingen minder treinen af te handelen waardoor het verkeer beheersbaarder blijft.
Alleen worden er vandaag zo weinig treinen opgeheven (ik zie vooral spitstreinen in die lijst) dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het helpt.
pi_129608135
- doe eens normaal -

[ Bericht 97% gewijzigd door Anne op 02-08-2013 12:20:54 ]
pi_129608152
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:58 schreef ReisT het volgende:

[..]

Alleen worden er vandaag zo weinig treinen opgeheven (ik zie vooral spitstreinen in die lijst) dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het helpt.
daarom is het verhaal van regenjas ook totale onzin.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:00:11 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129608187
quote:
4s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:53 schreef Anne het volgende:
Letten jullie op jullie toonzetting.
Nog gefeliciteerd he :*
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:04:50 #127
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129608320
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:08 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Had ik dat filmpje uit Padua hier al gepost? Hoe de baan er uitziet over een paar jaar?
Eh nee, zou je dat willen doen? Hier of in het tramtopic waar het misschien meer op zijn plaats is... alhoewel... :')
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:05:44 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129608351
Misschien moeten we 'treinentopic' maar veranderen in 'spoorwegentopic', want zowel het tram- als het metrotopic zijn zowat dood terwijl het hier toch best wel leeft. :)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:07:13 #129
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129608397
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:18 schreef icloud het volgende:
Hij zou zich beter hier http://www.volkskrant.nl/(...)preksregels-NS.dhtml eens mee bezig kunnen houden, maar daar hoor je die gasten niet over, te moeilijk zeker.
Breek me de bek niet open. Deze gespreksdiscipline is gebaseerd op de luchtvaart. Maar in onze Nederlandse taal zeer verwarrend. Maar BRUSSEL hat gesagt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:07:42 #130
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129608413
Er had inderdaad op de site van MVBOV kunnen gaan dat het om een aantal trajecten gaat, nu lijkt het alsof heel het land in puin ligt.... |:(

De hoekse lijn kennende zal er in ruil daarvoor wel verlengd mat rijden en ook nog eens allemaal door naar hoek strand...
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:11:17 #131
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129608520
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:05 schreef James1988 het volgende:
Misschien moeten we 'treinentopic' maar veranderen in 'spoorwegentopic', want zowel het tram- als het metrotopic zijn zowat dood terwijl het hier toch best wel leeft. :)
Ik bedoelde eigenlijk eerder sarcastisch dat dat ding ook misschien niet voor een tram door kan gaan, ik vind de rijtuigen van binnen heel mooi, begrijp me niet verkeerd (Met glas tot aan enkelhoogte zonbeetje :* ) Maar wat een comfort zeg. :{

Misschien ziet de seksindustrie er wat in...hoef je alleen maar op elkaar te liggen en de tram te laten rijden, de rest gaat van zelf, grote ramen zijn er al in tenslotte, rood tl ballekie erin.... en klaar... :Y
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:13:08 #132
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129608582
Zegmaar een geautomatiseerd rijdend pools afwerkhok....
pi_129608887
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nog gefeliciteerd he :*
Dankje ;).
pi_129608928
Normaal kijk ik nooit naar de rommel op de fp maar de twee moet ik even quote

quote:
Op vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:53 schreef Salatrel het volgende:
dat belangenclubje is al furieus als iemand over NS begint ongeacht de inhoud van het verhaal :')
quote:
Op vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:11 schreef Wijnglas het volgende:
12 januari 2012, NS helpdesk: "Nee, het spijt me, er rijden minder treinen door de kou."
12 februari, NS persvoorlichter: "Nee, het spijt me, er rijden minder treinen door de sneeuw."
12 maart 2012, woordvoerder NS: "Nee, het spijt me, er rijden minder treinen door de regen."
12 april 2012, NS helpdesk: "Nee, het spijt me, maar er rijden minder treinen door onderhoudswerkzaamheden."
12 mei 2012, woordvoerder NS: Nee, het spijt me, de onderhoudswerkzaamheden zijn uitgelopen. Er rijden dus minder treinen."
12 juni 2012, directeur NS: "Nee, het spijt me, door de hitte rijden er minder treinen.
12 juli 2012, persvoorlichter NS: "Nee, het spijt me, door de droogte rijden er minder treinen."
12 augustus 2012, NS helpdesk: "Nee, het spijt me, door de vakantie rijden er minder treinen."
12 september 2012, NS helpdesk: "Nee, het spijt me, door de griep-epidemie rijden er minder treinen.
12 october 2012, directeur NS: "Nee, het spijt me, er liggen blaadjes op de rails. Hierdoor rijden er minder treinen."
12 november 2012, persvoorlichter NS: "Nee, het spijt me, door de najaarsstormen rijden er minder treinen.

12 december 1943, directeur NS: "Jawohl! Wir haben extra treinen ingezet! Und alle treinen fahren op tijd! Vooral die naar het Osten gaan!

Want toen konden ze het wel. De smeerlappen.
  Redactie Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:22:58 #135
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129608947
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De hoekse lijn kennende zal er in ruil daarvoor wel verlengd mat rijden en ook nog eens allemaal door naar hoek strand...
Er zullen wel treinen opgeheven worden vanwege de hitte en vervolgens extra treinen ingelegd worden vanwege de grote drukte naar het strand (vanwege diezelfde hitte...)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:29:42 #136
42184 crew  DaMart
pi_129609198
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Er zullen wel treinen opgeheven worden vanwege de hitte en vervolgens extra treinen ingelegd worden vanwege de grote drukte naar het strand (vanwege diezelfde hitte...)
Tussen Haarlem en Zandvoort rijdt inderdaad een extra treinserie volgens de actuele vertrektijden. Dus dat zijn dan 6 treinen per uur.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:33:09 #137
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129609313
Ondertussen in La Haye 8-)


Edit, ik had, als ik dit wist, eerst naar het andere eindpunt van zo een lijn gereden voor een zitplaatsje :')
pi_129609621
Omdat er ook af en toe wel eens gelachen mag worden :

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_129610652
Ondertussen stoppen er te Utrecht Leidsche Rijn geen treinen. Eén van de twee Sprinterseries is vervallen door een wisselstoring: en dat is precies die serie die op Leidsche Rijn halteert. De andere Sprinters rijden het station voorbij.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:13:59 #140
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129610824
Die andere sprinter kan toch makkelijke een extra stop maken? Die IC Rotterdam-Utrecht die je daarmee normaal gesproken in de weg zou zitten rijdt vandaag niet!
pi_129610890
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:13 schreef ReisT het volgende:
Die andere sprinter kan toch makkelijke een extra stop maken? Die IC Rotterdam-Utrecht die je daarmee normaal gesproken in de weg zou zitten rijdt vandaag niet!
Waarschijnlijk ligt de wissel in een bepaalde richting vast, waardoor treinen niet langs het perron kunnen komen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:19:05 #142
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129611023
Als die sprinter in Vleuten en Terwijde kan stoppen komt die ook langs het perron van Leidsche Rijn. Daar liggen nergens wissels tussen!
pi_129611068
Hmm, ik zie op Twitter dat de andere serie er kennelijk tóch een extra stop maakt, maar dat wordt niet in de actuele reisinformatie vermeldt...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:32:24 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129611557
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ondertussen in La Haye 8-)
[ afbeelding ]

Edit, ik had, als ik dit wist, eerst naar het andere eindpunt van zo een lijn gereden voor een zitplaatsje :')
of heb je de plaat in Scheveningen geschoten? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129611998
Die samenwerking tussen NS en ProRail kan trouwens wel beter. NS schat dat de stroomstoring tussen Den Bosch en Geldermalsen aanhoudt tot 18:00 (!), ProRail houdt het op 14:00. Hmm.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:46:06 #146
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129612146
NS rekent de extra tijd mee die ze nodig hebben tot ze weer volgens de normale dienstregeling kunnen rijden?
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:53:36 #147
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129612376
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

of heb je de plaat in Scheveningen geschoten? :P
Nee, van de NOS site geplukt. Ik ben nu onderweg naar Parijs om door te reizen naar luchthaven Charles de Gaulle, al twijfel ik nog of ik op de RER B stap of op de shuttlebus om daar te komen...klimaattechnisch gezien dan. T zit allebei in mn zomervrij abbo *O*
pi_129612449
rer b

[ Bericht 11% gewijzigd door icloud op 02-08-2013 14:02:04 ]
pi_129612868
Mag ik hier even kotsen op de storing informatie voorziening op de ns website.
Er staat constant Amsterdam C-Koeln Hbf-Frankfurt en muenchen.

Toen ik erna vroeg waarom dit niet gewoon Keulen en München kan zijn kreeg ik dit antwoord:

Ik weet het technische verhaal niet helemaal. Waarschijnlijk is deze letter in tekenset van website niet beschikbaar. ^TS

het is toch belachelijk dat anno 2013 een website niet de juiste tekenset heeft? zeker als het om Keulen gaat want daar is geen andere letter voor nodig die niet in de normale tekenset staat.

Zeer onprofessioneel.
pi_129613079
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:46 schreef ReisT het volgende:
NS rekent de extra tijd mee die ze nodig hebben tot ze weer volgens de normale dienstregeling kunnen rijden?
Staat er een datum bij?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:12:15 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129613094
In het Duits mag een Umlaut (de trema) worden vervangen door een E.
pi_129613187
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:12 schreef James1988 het volgende:
In het Duits mag een Umlaut (de trema) worden vervangen door een E.
I know maar anno 2013 moet een website gewoon een umlaut kunnen weergeven.

Daarnaast keulen heeft geen umlaut maar word ook slordig geschreven.
pi_129613225
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:14 schreef icloud het volgende:

[..]

I know maar anno 2013 moet een website gewoon een umlaut kunnen weergeven.

Daarnaast keulen heeft geen umlaut maar word ook slordig geschreven.
Köln wel en ik vermoed dat men dat heeft geprobeerd te schrijven ipv. het nederlandse Keulen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:15:41 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129613227
Köln? :+
pi_129613240
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:15 schreef Litpho het volgende:

[..]

Köln wel en ik vermoed dat men dat heeft geprobeerd te schrijven ipv. het nederlandse Keulen.
De taalunie schrijft keulen voor :( :( :( :(
pi_129613312
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:11 schreef Litpho het volgende:

[..]

Staat er een datum bij?
_O-

ProRail heeft trouwens inmiddels de schatting ook aangepast naar 18:00. Bij NS zijn ze gewoon sneller, kennelijk.
E: Oh, en toen was de storing voorbij. Toch rond 14:00 geworden dus. :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:19:14 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129613353
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:16 schreef icloud het volgende:

[..]

De taalunie schrijft keulen voor :( :( :( :(
Taalunie kan de boom in als het op plaatsnamen aankomt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129613467
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Taalunie kan de boom in als het op plaatsnamen aankomt.
Goed ze maken wat fouten bij wezet rijsel of duinkerke en nog wat meer, maar in dat geval is keulen en munchen het enige juiste.(munchen met umlaut die ik nu niet vind)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:27:08 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129613661
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:22 schreef icloud het volgende:

[..]

Goed ze maken wat fouten bij wezet rijsel of duinkerke en nog wat meer, maar in dat geval is keulen en munchen het enige juiste.(munchen met umlaut die ik nu niet vind)
tot je naar Köln wilt reizen, maar dat niet kunt vinden omdat je Keulen hebt ingevoerd
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:28:35 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129613706
De nette oplossing is natuurlijk om aliassen in te voeren zodat je het juiste station toch wel vindt. Zoek maar naar Kopenhagen of Koebenhaven.
pi_129613717
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

tot je naar Köln wilt reizen, maar dat niet kunt vinden omdat je Keulen hebt ingevoerd
Het is toch onlogisch om een lijst op te stellen met vertaalde plaatsnamen om er vervolgens altijd van af te wijken :') :') |:( |:( |:( |:(

Keulen is al jaren de officele vertaling en zou dus overal in Nederland en zeker bij (semi) overheidsbedrijven gebruikt moeten worden.


Koebenhaven _O- _O- _O- _O- geintje mag ik hopen?
pi_129613810
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:28 schreef icloud het volgende:
Keulen is al jaren de officele vertaling en zou dus overal in Nederland en zeker bij (semi) overheidsbedrijven gebruikt moeten worden.
De NS is geen (semi) overheidsbedrijf wanneer dat zo uitkomt, dat weet je best :P.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:31:24 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129613815
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:28 schreef icloud het volgende:

[..]

Het is toch onlogisch om een lijst op te stellen met vertaalde plaatsnamen om er vervolgens altijd van af te wijken :') :') |:( |:( |:( |:(
De website van NS Hispeed heeft ook een Engelstalig gedeelte, misschien heeft dat er wat mee te maken.

edit: die kent Cologne en Koeln, de Nederlandse kent Keulen en Koeln. Maar dan weer geen Köln. :')
quote:
Keulen is al jaren de officele vertaling en zou dus overal in Nederland en zeker bij (semi) overheidsbedrijven gebruikt moeten worden.

Koebenhaven _O- _O- _O- _O- geintje mag ik hopen?
Excuus, het is Koebenhavn H.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:37:01 #164
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129614003
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:28 schreef icloud het volgende:

[..]

Het is toch onlogisch om een lijst op te stellen met vertaalde plaatsnamen om er vervolgens altijd van af te wijken :') :') |:( |:( |:( |:(
Het is niet verplicht om plaatsnamen te vertalen. Als een bedrijf er voor kiest om consequent de onvertaalde namen te gebruiken dan is daar niets mis mee.

(Het idee van zo'n lijst is: ALS je vertaalde namen gebruikt, doe het dan goed.)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:37:29 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129614016
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:28 schreef icloud het volgende:
Het is toch onlogisch om een lijst op te stellen met vertaalde plaatsnamen om er vervolgens altijd van af te wijken :') :') |:( |:( |:( |:(
In Nederland zijn de Nederlandstalige plaatsnamen lang niet altijd meer gebruikelijk, al houden sommigen daar nog krampachtig aan vast en dan komen ze met hun TomTom in de problemen :P
quote:
Keulen is al jaren de officele vertaling en zou dus overal in Nederland en zeker bij (semi) overheidsbedrijven gebruikt moeten worden.

Koebenhaven _O- _O- _O- _O- geintje mag ik hopen?
neuh. De systemen zouden alle gangbare namen moeten herkennen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129614026
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:28 schreef James1988 het volgende:
De nette oplossing is natuurlijk om aliassen in te voeren zodat je het juiste station toch wel vindt. Zoek maar naar Kopenhagen of Koebenhaven.
nshispeed herkent alleen kopenhagen!
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:40:05 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129614102
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:37 schreef icloud het volgende:

[..]

nshispeed herkent alleen kopenhagen!
"Koebenhavn H" herkent de site ook. :)
pi_129614172
En anders is er altijd nog Eva :7.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:00:06 #169
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129614775
De maffe boekingsmodule van die site kent alleen "Kopenhagen Luchth. Kastrup" en "Koebenhavn H". Alleen "Kopenhagen" snapt-ie niet.

Dat terwijl de reisplanner op dezelfde site wel gewoon alle gangbare namen kent. (Wat natuurlijk niet gek is, dat is gewoon HAFAS.)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:12:48 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129615310
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 05:49 schreef Bitlord het volgende:
Mmm, dan zou dat inderdaad wel eens kunnen :Y :Y
De machinist heeft zelf wat onkunde over het materieel. Volgens technici zou het gaan om "bedieningsfout serie-parallelschakeling", waardoor je dan inderdaad halve kracht rijdt.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:20:22 #171
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129615609
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:14 schreef dennistd het volgende:
Er wordt geklaagd over de nieuwe gespreksregels (o.a. NAVO-alfabet gebruiken): http://www.volkskrant.nl/(...)preksregels-NS.dhtml
Dat NAVO-alfabet gebruiken we al langer, dat is het probleem niet. Het gaat vooral om het uitspreken van cijferreeksen en het verplicht gebruiken van over en sluiten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129615792
Liever één-drie Alpha dan Delta-Echo-Romeo-Tango-India-Echo-November Alpha :+
dag
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:26:38 #173
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129615896
Nou ja, ik ga verder niet uitweiden, want de baas leest mee. Maar met "dertien" was niets mis.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:29:28 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129615999
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
met "dertien" was niets mis.
Cijfers zijn in het Nederlands niet zo moeilijk. Zelfs een (voor perrons) hoog getal als 35 is amper mis te verstaan.

Ik kan me zo voorstellen dat dat in het buitenland anders is, het getal 98 is in het Frans quatre-vingt dix-huit, letterlijk vertaald: 4 20 10 8. :')
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:38:23 #175
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129616331
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat NAVO-alfabet gebruiken we al langer, dat is het probleem niet. Het gaat vooral om het uitspreken van cijferreeksen en het verplicht gebruiken van over en sluiten.
Maar dat is ook het probleem. Als machinist heb ik er veel moeite mee. Met het aannemen van een aanwijzing gebruikte gisteren de TRDL na iedere zin over maar ik kon wel niet aan het woord komen om zijn zin te herhalen. En normaal is het zo dat bij over de ander aan het woord kan komen. En dan de kilometeringen 1-2 punt nul, of spoornummers etc. Je moet erg oppassen. Nee in de UK taal is dit geheel anders.
En een gesprek voeren waarom ik nog geen veilig heb of er is iets aan de hand is al helemaal dramatisch met het over en sluiten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:41:51 #176
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129616451
Dan deed die trdl het ook niet helemaal goed, na over moet je je mond houden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:43:25 #177
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129616520
Waar rijd jij eigenlijk, Cherna? Heb ik je wel eens aan de lijn kunnen hebben gehad?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:48:37 #178
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129616745
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dan deed die trdl het ook niet helemaal goed, na over moet je je mond houden.
Nou, ik neem het hem ook niet kwalijk. Het is een duplex verbinding en dan is het erg vreemd om over en sluiten te gebruiken.
Maar hij/zij gaf me een aanwijzing Aki/Ahob. En na iedere opdracht die in die aanwijzing vermeld staat klonk het over. Maar ik kon het niet herhalen(kreeg er de kans niet voor. Nu schrijf ik het op en kan dan de gehele aanwijzing in een keer herhalen. Maar in het verleden herhaalde ik na iedere aparte opdracht van die aanwijzing zijn uitspraak. Ik vond dat persoonlijk veel beter werken. Maar goed het kan een kwestie van tijd zijn. Maar er zal zeker nog aandacht aan geschonken moeten worden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:50:28 #179
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129616822
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waar rijd jij eigenlijk, Cherna? Heb ik je wel eens aan de lijn kunnen hebben gehad?
Alkmaar, Maastricht, Heerlen, Rotterdam ,Den Haag, Nijmegen, Venlo, Roosendaal, Arhnhem, Leiden, Eindhoven etc. E alles wat op die routes ligt. Dus ook Deurne, Beverwijk etc.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:51:41 #180
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129616875
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:48 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nou, ik neem het hem ook niet kwalijk. Het is een duplex verbinding en dan is het erg vreemd om over en sluiten te gebruiken.
Maar hij/zij gaf me een aanwijzing Aki/Ahob. En na iedere opdracht die in die aanwijzing vermeld staat klonk het over. Maar ik kon het niet herhalen(kreeg er de kans niet voor. Nu schrijf ik het op en kan dan de gehele aanwijzing in een keer herhalen. Maar in het verleden herhaalde ik na iedere aparte opdracht van die aanwijzing zijn uitspraak. Ik vond dat persoonlijk veel beter werken. Maar goed het kan een kwestie van tijd zijn. Maar er zal zeker nog aandacht aan geschonken moeten worden.
De laatste tijd vraag ik gewoon wat de mcn het prettigst vindt: helemaal oplezen en dan laten herhalen of regel voor regel. Dat werkt meestal wel, scheelt weer onduidelijkheid.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:52:53 #181
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129616919
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:50 schreef Cherna het volgende:

[..]

Alkmaar, Maastricht, Heerlen, Rotterdam ,Den Haag, Nijmegen, Venlo, Roosendaal, Arhnhem, Leiden, Eindhoven etc. E alles wat op die routes ligt. Dus ook Deurne, Beverwijk etc.
Niet mijn territorium dus. Daarvoor moet je voorbij Assen of Grou.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:54:49 #182
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129617008
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De laatste tijd vraag ik gewoon wat de mcn het prettigst vindt: helemaal oplezen en dan laten herhalen of regel voor regel. Dat werkt meestal wel, scheelt weer onduidelijkheid.
Kijk dat is mooi om te horen. Want als ik moet schrijven en een TRDL klakt gelijk de gehele aanwijzing door de telerail dan moet ik alsnog weer alles laten herhalen. Er zijn TRDLs bij die te snel zijn met het oplezen zodat je bijna de kans niet krijgt om te schrijven dat verplicht is volgens de nieuwe formulieren.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:57:32 #183
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129617132
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Niet mijn territorium dus. Daarvoor moet je voorbij Assen of Grou.
Okies jammer. Maar ik heb wel begrip voor een TRDL. Vaak wezen kijken in Eindhoven al is het maar om te zien wat zij allemaal zo uitvoeren. En dat helpt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:03:08 #184
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129617360
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:57 schreef Cherna het volgende:

[..]

Okies jammer. Maar ik heb wel begrip voor een TRDL. Vaak wezen kijken in Eindhoven al is het maar om te zien wat zij allemaal zo uitvoeren. En dat helpt.
Goede zaak. Ik probeer bij bekende machinisten ook altijd mee te liften in de cabine. Kennis van en begrip voor elkaars werk is zo belangrijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129617487


Je moet er maar zin in hebben met dit weer....




Wegens de extreme hitte zet NS minder reisinfo in.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:27:16 #186
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129618220
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Goede zaak. Ik probeer bij bekende machinisten ook altijd mee te liften in de cabine. Kennis van en begrip voor elkaars werk is zo belangrijk.
Dit. Een goede samenwerking is echt noodzakelijk. En tot nu toe moet ik zeggen dat ik in de 12 jaar nog nooit een aanvaring heb gehad met een TRDL. Nou ja eentje dan in Hoofddorp opstel. Die me bij een vertraging bij binnenkomst al veilig zette. En dit terwijl ik trek-trek nog moest ombouwen en beproeven. Maar als de loc plat ligt werkt ook de telerail niet meer. Hij kreeg me niet te pakken dus.

En het lullige was dat ik normaal pauze had. Maar die opgaf omdat bijsturing mij smeekte om de trein zonder pauze direct om te bouwen en weer te vertrekken. Een ritje van 5.15 minuten op de bok.

De TRDL was helemaal over de rooie omdat ik geen contact met hem had gehad om even het sein terug te nemen en begon te dreigen met meldingen. Maar ik was in de veronderstelling dat bijsturing de TRDL ingelicht zou hebben(want dat had ik hun gevraagd) dat ik hem zelf zou opgeven als ik er klaar voor was. Het sein heeft dus 10-12 minuten veilig gestaan en het overige verkeer opgehouden. En omdat ik al een geste deed voor bijsturing werd ik behoorlijk kwaad op die TRDL. En dan is het niet prettig rijden.

Het is vaak jammer dat een reiziger niet weet wat er zo allemaal komt kijken bij het rijden van treinen. Hoe complex het is. Daarom ook dat ik zelden wat schrijf over het spoor(onbegonnen werk om reizigers te overtuigen). Maar sinds kort door het ongeval in Spanje ben ik hier op fok wat vaker over het spoor aan het praten. Tja je laat je wel eens meeslepen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:31:46 #187
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129618366
Ja, dat zag ik in NWS. Heb ik ook wel eens geprobeerd, maar uiteindelijk zit je altijd in de verdediging en doen we het toch niet goed. Dus ik ben er maar mee opgehouden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:36:35 #188
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129618520
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ja, dat zag ik in NWS. Heb ik ook wel eens geprobeerd, maar uiteindelijk zit je altijd in de verdediging en doen we het toch niet goed. Dus ik ben er maar mee opgehouden.
Precies. Maar als je het werk leuk vind is die verdediging zo nu en dan wel nodig. En al bereik je maar twee mensen dan is het al genoeg. Gelukkig in de praktijk tonen velen toch wel begrip voor de situatie met wat uitleg.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:38:21 #189
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_129618579
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Goede zaak. Ik probeer bij bekende machinisten ook altijd mee te liften in de cabine. Kennis van en begrip voor elkaars werk is zo belangrijk.
Absoluut! Ik rij wel met enige regelmaat in jouw gebied en je bent welkom. Ook al kennen we elkaar niet.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:40:46 #190
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129618668
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:38 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Absoluut! Ik rij wel met enige regelmaat in jouw gebied en je bent welkom. Ook al kennen we elkaar niet.
Geelblauw of witrood? ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:42:09 #191
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_129618717
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Geelblauw of witrood? ;)
Geelblauw. Je weet wel, die klootzakken die het toch nooit goed doen. ;)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:42:29 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129618728
NS_online twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 16:27:54 Rotterdam-Dordrecht: er rijden geen treinen ivm inzet hulpdiensten. #rtdddr http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
Prognose 19:00

Oeps :X

Storing in de tunnel bij Barendrecht.
pi_129618772
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:42 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Geelblauw. Je weet wel, die klootzakken die het toch nooit goed doen. ;)
Ach, de vervoerders met andere kleurtjes doen het ook niet goed volgens de reizigers op dat traject ;). Vreemd genoeg hebben ze elders vaak een beter imago, maar vooral omdat men er niet mee reist.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:45:06 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129618809
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:42 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 16:27:54 Rotterdam-Dordrecht: er rijden geen treinen ivm inzet hulpdiensten. #rtdddr http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
Prognose 19:00

Oeps :X

Storing in de tunnel bij Barendrecht.
Brug over de Greuns in Leeuwarden is ook al defect, waardoor er geen treinen rijden tussen Leeuwarden en Hurdegaryp.

Had al zo'n vermoeden, want er stond me wat te veel materieel op spoor 5b in Leeuwarden op een tijdstip dat het er niet hoorde te staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:49:31 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129618961
Meppel - Steenwijk had ook al een defecte spoorbrug, maar dat was vrij rap weer hersteld.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:50:46 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129619008
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:43 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ach, de vervoerders met andere kleurtjes doen het ook niet goed volgens de reizigers op dat traject ;). Vreemd genoeg hebben ze elders vaak een beter imago, maar vooral omdat men er niet mee reist.
het zit in de Nederlandse volksaard om te zeuren. Pas als een Nederlander niet zeurt moet je je zorgen gaan maken, dan is het namelijk echt mis :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:51:25 #197
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129619028
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:42 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Geelblauw. Je weet wel, die klootzakken die het toch nooit goed doen. ;)
Och ja, dat zal uiteindelijk iedere vervoerder te horen krijgen. Welkom bij de club :)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:55:19 #198
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_129619165
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:43 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ach, de vervoerders met andere kleurtjes doen het ook niet goed volgens de reizigers op dat traject ;). Vreemd genoeg hebben ze elders vaak een beter imago, maar vooral omdat men er niet mee reist.
Ongetwijfeld. Maar je zal de mensen de kost moeten geven die ons de schuld geven van wat er bij anderen mis gaat. Onvoorstelbaar hoeveel mensen nog steeds schijnen te denken dat wij de enigen op het spoor zijn.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:57:55 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129619251
Rotterdam C.-Delft/Dordrecht (inzet van hulpdiensten)
De beperkingen tussen Rotterdam C. en Dordrecht als gevolg van inzet van hulpdiensten zijn voorbij.
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.

*O*
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:58:56 #200
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_129619283
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Och ja, dat zal uiteindelijk iedere vervoerder te horen krijgen. Welkom bij de club :)
Thnx :)
Maar ik ga niet " bij de club". Geen zin om me constant te moeten verdedigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')