abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129606532
Ik vind de Twitter-support van NS wel steeds slechter worden. Er werken nu veel meer mensen, maar hun kennis over de treinen, het spoor etc. is beduidend lager.

Nu lees ik één van de medewerkers claimen dat in "bijna alle treinen" stopcontacten zitten in de eerste klas. Wat een onzin. Alleen in de IC's en dan alsnog niet in het overgrote deel van het VIRM, dat een aanzienlijk deel van het intercitypark uitmaakt. Zucht.
  Redactie Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:14:23 #95
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129606631
Er wordt geklaagd over de nieuwe gespreksregels (o.a. NAVO-alfabet gebruiken): http://www.volkskrant.nl/(...)preksregels-NS.dhtml
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_129606670
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het zijn altijd dezelfde trajecten waar preventief treinen sneuvelen. Dat heeft niets met de technische staat te maken, maar met het gemak, omdat het kan.

Het is triest dat men anno 2013 er niet in slaagt om zowel op warme als koude dagen de beloofde treindienst te onderhouden.
Nee het heeft wel met de technische staat te maken, deze trajecten liggen er geheel of gedeeltelijk zeer slecht bij en zijn rijp voor spoorvernieuwing, daarom zijn het altijd de zelfde trajecten, want je schiet er eigenlijk niks mee op puur dienstregeling technisch gezien.
pi_129606748
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:00 schreef DriekOplopers het volgende:
ns.nl:

[..]

De snelbussen stoppen niet op tussengelegen stations. :+
Dat hoor je altijd. Er rijden ook snelbussen tussen Enschede en Drienerlo. Tsja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129606778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 07:40 schreef Ajaxfan het volgende:
Was dit al bekend:

[..]

Wat nou extreme hitte.....
Kansloze hoerigheid idd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129606784
Hij zou zich beter hier http://www.volkskrant.nl/(...)preksregels-NS.dhtml eens mee bezig kunnen houden, maar daar hoor je die gasten niet over, te moeilijk zeker.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:19:34 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129606810
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:15 schreef icloud het volgende:

[..]

Nee het heeft wel met de technische staat te maken, deze trajecten liggen er geheel of gedeeltelijk zeer slecht bij en zijn rijp voor spoorvernieuwing, daarom zijn het altijd de zelfde trajecten, want je schiet er eigenlijk niks mee op puur dienstregeling technisch gezien.
waarom vind er dan geen grootschalige spoorvernieuwing plaats dan?

Het moet namelijk niet zo zijn dat de reiziger de dupe wordt van uitgesteld onderhoud en als de baan echt zo slecht is, waarom wordt er dan niet preventief gesneden in de gewone dienstregeling? En als dat niet hoeft, dan hoeft het ook niet op een dag waarop het toevallig net iets warmer is dan normaal
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:20:17 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129606834
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het is triest dat men anno 2013 er niet in slaagt om zowel op warme als koude dagen de beloofde treindienst te onderhouden.
Nee, je zit ernaast. Want het had best kunnen lukken.

Wat pas echt triest is, is dat men het niet eens probeert.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129606901
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waarom vind er dan geen grootschalige spoorvernieuwing plaats dan?

Het moet namelijk niet zo zijn dat de reiziger de dupe wordt van uitgesteld onderhoud en als de baan echt zo slecht is, waarom wordt er dan niet preventief gesneden in de gewone dienstregeling? En als dat niet hoeft, dan hoeft het ook niet op een dag waarop het toevallig net iets warmer is dan normaal
De baan is niet zo slecht dat een normale dienstregeling niet mogelijk is, je zou het inprincipe nog 5 jaar kunnen uitstellen, echter bij grote warmte en kou zet alles uit of krimpt het en dan zijn deze trajecten het haasje, en gaat het eerder kapot dan op een vernieuwd traject simpelweg door ouderdom, hierbij verwijs ik graag naar een week geleden waarbij een aantal oudere trajecten massaal te maken kregen met technische pech wat leidde tot geen treinverkeer.

Geld en prioriteiten zijn de redenen waarom het niet gebeurd, prorail heeft wel andere dingen aan hun hoofd, het lijstje waar ze mee bezig zijn is eindeloos.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:26:37 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129607036
als het lange tijd extreem warm zou blijven zou ik je gelijk kunnen geven voor het preventief snijden, maar nu hebben we het over één dag die niet eens de warmste dag ooit gaat worden (al is zoiets voor de derde keer dit jaar aangekondigd door de mensen die van het weer een sensatie proberen te maken).
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129607112
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:18 schreef icloud het volgende:
.. , maar daar hoor je die gasten niet over, te moeilijk zeker.
Ga weg.
pi_129607143
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
als het lange tijd extreem warm zou blijven zou ik je gelijk kunnen geven voor het preventief snijden, maar nu hebben we het over één dag die niet eens de warmste dag ooit gaat worden (al is zoiets voor de derde keer dit jaar aangekondigd door de mensen die van het weer een sensatie proberen te maken).
Bij de bovenleiding en portalen zitten kleine scheurtjes die je met het menselijk oog niet ziet(volgens mij heeft prorail apparatuur om die op te sporen) als gevolg van metaalmoeheid, door de warmte kunnen die scheuren extreem uitzetten en zelfs leiden tot het scheuren van het metaal, met alle gevolgen van dien, uiteraard is dit vooral theorie maar op oudere lijnen is dit zeker geen scenario wat niet kan gebeuren. Een dag echte warmte is voldoende om uit te zetten met bovenstaande gevolgen.
pi_129607169
icloud, je verhaal is onzin.

De reden dat het gebeurt is dat bleek dat de situatie van maandag 22 juli, toen er bovengemiddeld veel hittegerelateerde storingen waren, slechts met moeite was af te handelen door de bijsturing. Door treinen te schrappen heeft de bijsturing bij storingen minder treinen af te handelen waardoor het verkeer beheersbaarder blijft.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:30:55 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129607170
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef icloud het volgende:

[..]

Bij de bovenleiding en portalen zitten kleine scheurtjes die je met het menselijk oog niet ziet(volgens mij heeft prorail apparatuur om die op te sporen) als gevolg van metaalmoeheid, door de warmte kunnen die scheuren extreem uitzetten en zelfs leiden tot het scheuren van het metaal, met alle gevolgen van dien, uiteraard is dit vooral theorie maar op oudere lijnen is dit zeker geen scenario wat niet kan gebeuren.
Wat een gelul.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:32:15 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129607206
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 11:31:27 AnsaldoBreda ha presentato ricorso presso la Corte d'Appello di Arnhem contro la sentenza emessa dalla Corte di Utrecht reageer retweet
Dus... AnsaldoBreda tekent bij het hof in Arnhem beroep aan tegen de beslissing van het hof in Utrecht. Wat is dat nou voor strategie :?
pi_129607231
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een gelul.
de schipholtunnel is 4 keer gecontroleerd op scheurtjes met speciale apapratuur en jij noemt het gelul? wie heeft er gestudeerd voor de metaalkant? jij of ik?

Dat jij niet de technische kennis hebt om het te controleren is niet mijn probleem.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:36:11 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129607327
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef icloud het volgende:

[..]

Bij de bovenleiding en portalen zitten kleine scheurtjes die je met het menselijk oog niet ziet(volgens mij heeft prorail apparatuur om die op te sporen) als gevolg van metaalmoeheid, door de warmte kunnen die scheuren extreem uitzetten en zelfs leiden tot het scheuren van het metaal, met alle gevolgen van dien, uiteraard is dit vooral theorie maar op oudere lijnen is dit zeker geen scenario wat niet kan gebeuren. Een dag echte warmte is voldoende om uit te zetten met bovenstaande gevolgen.
dat valt genoeg mee. In de winter zou het spul veel meer moeten lijden, omdat je daar omstandigheden kunt hebben van vocht dat bevriest en weer ontdooit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef Regenjas het volgende:
icloud, je verhaal is onzin.

De reden dat het gebeurt is dat bleek dat de situatie van maandag 22 juli, toen er bovengemiddeld veel hittegerelateerde storingen waren, slechts met moeite was af te handelen door de bijsturing. Door treinen te schrappen heeft de bijsturing bij storingen minder treinen af te handelen waardoor het verkeer beheersbaarder blijft.
een paar ingrepen zou het al een stuk eenvoudiger kunnen maken: minder ingewikkelde personeelsroosters (die niet aan wekelijkse variatie in hoeven boeten) en meer capaciteit voor de bijsturing.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:37:28 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129607357
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 11:31:27 AnsaldoBreda ha presentato ricorso presso la Corte d'Appello di Arnhem contro la sentenza emessa dalla Corte di Utrecht reageer retweet
Dus... AnsaldoBreda tekent bij het hof in Arnhem beroep aan tegen de beslissing van het hof in Utrecht. Wat is dat nou voor strategie :?
Dat kan niet. Je kunt alleen in "hoger" beroep gaan bij een "hogere" instantie. Waarschijnlijk bedoelen ze "de rechtbank van Utrecht". Anders kan het niet :) Tegen beslissingen van een Gerechtshof kun je alleen nog in cassatie gaan bij de Hoge Raad, al zal die de zaak niet inhoudelijk bekijken maar gewoon kijken of aan alle regels voldaan is (hey, waar hebben we dat meer gezien? :P )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129607358
- niet relevant in deze discussie -

[ Bericht 96% gewijzigd door Anne op 02-08-2013 11:51:34 ]
  Redactie Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:39:47 #113
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129607450
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat kan niet. Je kunt alleen in "hoger" beroep gaan bij een "hogere" instantie. Waarschijnlijk bedoelen ze "de rechtbank van Utrecht". Anders kan het niet :) Tegen beslissingen van een Gerechtshof kun je alleen nog in cassatie gaan bij de Hoge Raad, al zal die de zaak niet inhoudelijk bekijken maar gewoon kijken of aan alle regels voldaan is (hey, waar hebben we dat meer gezien? :P )
Maar een hoger beroep wordt toch altijd behandeld door een andere rechtbank?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:40:13 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129607466
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:39 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar een hoger beroep wordt toch altijd behandeld door een andere rechtbank?
Uiteraard, namelijk door een hogere :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129607484
Leuke foto's wel op het AnsaldoBreda-twitteraccount. Zouden ze gewoon verder sleutelen aan de V250's?



  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:41:28 #116
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_129607512
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kansloze hoerigheid idd.
Zeggen dat je materiaal zo onbetrouwbaar als de pest is en je seinen + wissels bij elke graden boven / onder ideaal het begeven is ook een manier.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:43:27 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129607593
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:40 schreef KnightSolaire het volgende:
Leuke foto's wel op het AnsaldoBreda-twitteraccount. Zouden ze gewoon verder sleutelen aan de V250's?
Dat zijn ze verplicht: NMBS mag het contract hebben opgezegd, maar het contract met NS Financial Services (NSFSC) bestaat nog. Als AB niet verder bouwt plegen ze contractbreuk.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:44:39 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129607641
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zijn ze verplicht: NMBS mag het contract hebben opgezegd, maar het contract met NS Financial Services (NSFSC) bestaat nog. Als AB niet verder bouwt plegen ze contractbreuk.
Bovendien, ze sturen zelf aan op afname van alle bestelde stellen. Moeten ze wel zorgen dat er wat af te nemen is natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129607747
Nou, ben benieuwd hoe het vordert. Zijn er ook nog steeds AB-mensen aan de reeds afgenomen stellen aan het sleutelen dan? Of zie ik dat verkeerd? Want die zijn nog niet goed..
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:52:31 #120
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129607921
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:33 schreef icloud het volgende:

[..]

de schipholtunnel is 4 keer gecontroleerd op scheurtjes met speciale apapratuur en jij noemt het gelul? wie heeft er gestudeerd voor de metaalkant? jij of ik?

Dat jij niet de technische kennis hebt om het te controleren is niet mijn probleem.
Je hebt gelijk. Dit soort discussies voeren met mensen die niets van metallurgie af weten is totaal zinloos.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_129607957
Letten jullie op jullie toonzetting.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:56:46 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129608075
Ja hoor, ben alweer weg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:58:35 #123
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129608134
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef Regenjas het volgende:
icloud, je verhaal is onzin.

De reden dat het gebeurt is dat bleek dat de situatie van maandag 22 juli, toen er bovengemiddeld veel hittegerelateerde storingen waren, slechts met moeite was af te handelen door de bijsturing. Door treinen te schrappen heeft de bijsturing bij storingen minder treinen af te handelen waardoor het verkeer beheersbaarder blijft.
Alleen worden er vandaag zo weinig treinen opgeheven (ik zie vooral spitstreinen in die lijst) dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het helpt.
pi_129608135
- doe eens normaal -

[ Bericht 97% gewijzigd door Anne op 02-08-2013 12:20:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')