Nee het heeft wel met de technische staat te maken, deze trajecten liggen er geheel of gedeeltelijk zeer slecht bij en zijn rijp voor spoorvernieuwing, daarom zijn het altijd de zelfde trajecten, want je schiet er eigenlijk niks mee op puur dienstregeling technisch gezien.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zijn altijd dezelfde trajecten waar preventief treinen sneuvelen. Dat heeft niets met de technische staat te maken, maar met het gemak, omdat het kan.
Het is triest dat men anno 2013 er niet in slaagt om zowel op warme als koude dagen de beloofde treindienst te onderhouden.
Dat hoor je altijd. Er rijden ook snelbussen tussen Enschede en Drienerlo. Tsja.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:00 schreef DriekOplopers het volgende:
ns.nl:
[..]
De snelbussen stoppen niet op tussengelegen stations.
Kansloze hoerigheid idd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:40 schreef Ajaxfan het volgende:
Was dit al bekend:
[..]
Wat nou extreme hitte.....
waarom vind er dan geen grootschalige spoorvernieuwing plaats dan?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:15 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee het heeft wel met de technische staat te maken, deze trajecten liggen er geheel of gedeeltelijk zeer slecht bij en zijn rijp voor spoorvernieuwing, daarom zijn het altijd de zelfde trajecten, want je schiet er eigenlijk niks mee op puur dienstregeling technisch gezien.
Nee, je zit ernaast. Want het had best kunnen lukken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het is triest dat men anno 2013 er niet in slaagt om zowel op warme als koude dagen de beloofde treindienst te onderhouden.
De baan is niet zo slecht dat een normale dienstregeling niet mogelijk is, je zou het inprincipe nog 5 jaar kunnen uitstellen, echter bij grote warmte en kou zet alles uit of krimpt het en dan zijn deze trajecten het haasje, en gaat het eerder kapot dan op een vernieuwd traject simpelweg door ouderdom, hierbij verwijs ik graag naar een week geleden waarbij een aantal oudere trajecten massaal te maken kregen met technische pech wat leidde tot geen treinverkeer.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarom vind er dan geen grootschalige spoorvernieuwing plaats dan?
Het moet namelijk niet zo zijn dat de reiziger de dupe wordt van uitgesteld onderhoud en als de baan echt zo slecht is, waarom wordt er dan niet preventief gesneden in de gewone dienstregeling? En als dat niet hoeft, dan hoeft het ook niet op een dag waarop het toevallig net iets warmer is dan normaal
Ga weg.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:18 schreef icloud het volgende:
.. , maar daar hoor je die gasten niet over, te moeilijk zeker.
Bij de bovenleiding en portalen zitten kleine scheurtjes die je met het menselijk oog niet ziet(volgens mij heeft prorail apparatuur om die op te sporen) als gevolg van metaalmoeheid, door de warmte kunnen die scheuren extreem uitzetten en zelfs leiden tot het scheuren van het metaal, met alle gevolgen van dien, uiteraard is dit vooral theorie maar op oudere lijnen is dit zeker geen scenario wat niet kan gebeuren. Een dag echte warmte is voldoende om uit te zetten met bovenstaande gevolgen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
als het lange tijd extreem warm zou blijven zou ik je gelijk kunnen geven voor het preventief snijden, maar nu hebben we het over één dag die niet eens de warmste dag ooit gaat worden (al is zoiets voor de derde keer dit jaar aangekondigd door de mensen die van het weer een sensatie proberen te maken).
Wat een gelul.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Bij de bovenleiding en portalen zitten kleine scheurtjes die je met het menselijk oog niet ziet(volgens mij heeft prorail apparatuur om die op te sporen) als gevolg van metaalmoeheid, door de warmte kunnen die scheuren extreem uitzetten en zelfs leiden tot het scheuren van het metaal, met alle gevolgen van dien, uiteraard is dit vooral theorie maar op oudere lijnen is dit zeker geen scenario wat niet kan gebeuren.
Dus... AnsaldoBreda tekent bij het hof in Arnhem beroep aan tegen de beslissing van het hof in Utrecht. Wat is dat nou voor strategietwitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 11:31:27AnsaldoBreda ha presentato ricorso presso la Corte d'Appello di Arnhem contro la sentenza emessa dalla Corte di Utrecht reageer retweet
de schipholtunnel is 4 keer gecontroleerd op scheurtjes met speciale apapratuur en jij noemt het gelul? wie heeft er gestudeerd voor de metaalkant? jij of ik?quote:
dat valt genoeg mee. In de winter zou het spul veel meer moeten lijden, omdat je daar omstandigheden kunt hebben van vocht dat bevriest en weer ontdooit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Bij de bovenleiding en portalen zitten kleine scheurtjes die je met het menselijk oog niet ziet(volgens mij heeft prorail apparatuur om die op te sporen) als gevolg van metaalmoeheid, door de warmte kunnen die scheuren extreem uitzetten en zelfs leiden tot het scheuren van het metaal, met alle gevolgen van dien, uiteraard is dit vooral theorie maar op oudere lijnen is dit zeker geen scenario wat niet kan gebeuren. Een dag echte warmte is voldoende om uit te zetten met bovenstaande gevolgen.
een paar ingrepen zou het al een stuk eenvoudiger kunnen maken: minder ingewikkelde personeelsroosters (die niet aan wekelijkse variatie in hoeven boeten) en meer capaciteit voor de bijsturing.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef Regenjas het volgende:
icloud, je verhaal is onzin.
De reden dat het gebeurt is dat bleek dat de situatie van maandag 22 juli, toen er bovengemiddeld veel hittegerelateerde storingen waren, slechts met moeite was af te handelen door de bijsturing. Door treinen te schrappen heeft de bijsturing bij storingen minder treinen af te handelen waardoor het verkeer beheersbaarder blijft.
Dat kan niet. Je kunt alleen in "hoger" beroep gaan bij een "hogere" instantie. Waarschijnlijk bedoelen ze "de rechtbank van Utrecht". Anders kan het nietquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
Dus... AnsaldoBreda tekent bij het hof in Arnhem beroep aan tegen de beslissing van het hof in Utrecht. Wat is dat nou voor strategietwitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 02-08-2013 om 11:31:27AnsaldoBreda ha presentato ricorso presso la Corte d'Appello di Arnhem contro la sentenza emessa dalla Corte di Utrecht reageer retweet
Maar een hoger beroep wordt toch altijd behandeld door een andere rechtbank?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan niet. Je kunt alleen in "hoger" beroep gaan bij een "hogere" instantie. Waarschijnlijk bedoelen ze "de rechtbank van Utrecht". Anders kan het nietTegen beslissingen van een Gerechtshof kun je alleen nog in cassatie gaan bij de Hoge Raad, al zal die de zaak niet inhoudelijk bekijken maar gewoon kijken of aan alle regels voldaan is (hey, waar hebben we dat meer gezien?
)
Uiteraard, namelijk door een hogerequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar een hoger beroep wordt toch altijd behandeld door een andere rechtbank?
Zeggen dat je materiaal zo onbetrouwbaar als de pest is en je seinen + wissels bij elke graden boven / onder ideaal het begeven is ook een manier.quote:
Dat zijn ze verplicht: NMBS mag het contract hebben opgezegd, maar het contract met NS Financial Services (NSFSC) bestaat nog. Als AB niet verder bouwt plegen ze contractbreuk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:40 schreef KnightSolaire het volgende:
Leuke foto's wel op het AnsaldoBreda-twitteraccount. Zouden ze gewoon verder sleutelen aan de V250's?
Bovendien, ze sturen zelf aan op afname van alle bestelde stellen. Moeten ze wel zorgen dat er wat af te nemen is natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zijn ze verplicht: NMBS mag het contract hebben opgezegd, maar het contract met NS Financial Services (NSFSC) bestaat nog. Als AB niet verder bouwt plegen ze contractbreuk.
Je hebt gelijk. Dit soort discussies voeren met mensen die niets van metallurgie af weten is totaal zinloos.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:33 schreef icloud het volgende:
[..]
de schipholtunnel is 4 keer gecontroleerd op scheurtjes met speciale apapratuur en jij noemt het gelul? wie heeft er gestudeerd voor de metaalkant? jij of ik?
Dat jij niet de technische kennis hebt om het te controleren is niet mijn probleem.
Alleen worden er vandaag zo weinig treinen opgeheven (ik zie vooral spitstreinen in die lijst) dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het helpt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef Regenjas het volgende:
icloud, je verhaal is onzin.
De reden dat het gebeurt is dat bleek dat de situatie van maandag 22 juli, toen er bovengemiddeld veel hittegerelateerde storingen waren, slechts met moeite was af te handelen door de bijsturing. Door treinen te schrappen heeft de bijsturing bij storingen minder treinen af te handelen waardoor het verkeer beheersbaarder blijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |