abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 augustus 2013 @ 23:03:43 #76
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129595162
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Railjet is niks mis mee hoor :)
Maar alles wat ik daarvoor heb wel :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_129595373
Ah zo, okee :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129598783
quote:
6s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 21:50 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
LOCON 9702 met vuiltrein 50072
Locon heeft enige tijd al de ex-NSR 683 -> ex-RRF 5 in dienst voor de vuiltreinen tussen Apeldoorn en de Apeldoornse VAM.
Locon heeft later nog de ex-NSR 676 -> ex-RRF 4 overgenomen, waarop die voor een grote revisie én aanbrengen van de huisstijl. Nadat de loc klaar was, en een proefstart bij Jacko Fijn Techniek in Wezep geslaagd was, is deze locomotief naar Apeldoorn gebracht. De ex-RRF 5, nog steeds in oude kleurstelling, is vervolgens naar Jacko Fijn Techniek gebracht voor eenzelfde metamorfose en revisie.
Oorspronkelijk was het plan deze 9702 naar Wijster te brengen voor het rangeerwerk aldaar, maar de Apeldoornse rangeerlok had erg dringend onderhoud nodig, een maand volbrengen zou erg lastig worden, zoals de machinist van vandaag ook weer beaamde.
De machinist was alleen niet zo onder de indruk van deze loc, hij reed maar op halve kracht ....

[ link | afbeelding ]
LOCON 9904 + Vuiltrein 50092
Nadat de machinist met de 9702 te Apeldoorn was gearriveerd, wordt het rangeerlokje weer op zijn vaste plaats neergezet, waarna de Elok tegen de trein gezet wordt. Vandaag gelukkig (inmiddels de enige?) schone 9904, die ons passeerde bij Diepenveen, opweg naar Wijster.

Oh, en niks tegen Deventer. Maar wat een stoplichten hebben zij daar :{
leuke platen :Y

Wat vind je van de omgeving van Diepenveen? ( mijn geboortestreek)
dag
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 04:07:17 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129601598
Doet me een beetje denken aan Friesland, lekker landelijk :D
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 04:07:46 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129601601
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:11 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Of was bang voor een aanrijding op die gevaarlijke overweg bij het station, had geen doorgaande remleiding en reed daarom.zo zachtjes?
Als de machinist het zelf roept, mag ik het toch wel gaan geloven hè.
pi_129601978
Mmm, dan zou dat inderdaad wel eens kunnen :Y :Y
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 07:40:23 #82
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129602349
Ik zit op dit moment voor het eerst in de translohr van parijs. Wat een concept zeg :X . Laat ik me subtiel uitdrukken: Dames met grote jopen moeten hun sportbeha niet vergeten. Ik voel me net een stuiterballetje 8)7. En hij rijd pas net een maand (leeg) rond. :o
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 07:40:48 #83
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_129602352
Was dit al bekend:

quote:
Extreme hitte vandaag: maatregelen

Vandaag worden zeer hoge temperaturen verwacht, met middagtemperaturen tussen de 32 en 36 graden. Bij extreme hitte zijn ProRail en NS extra alert op de effecten van warm weer op het spoor en de treinen. Ondanks alle inspanningen kan de warmte zorgen voor overlast. Zo treden net als bij auto’s en vrachtwagens gemiddeld wat meer defecten op en is het spoor kwetsbaar voor bijvoorbeeld uitzetting.

Om storingen zoveel mogelijk te voorkomen nemen NS en ProRail diverse maatregelen. Zo staan er extra storingsploegen paraat op diverse plaatsen in het land om storingen zo snel mogelijk te verhelpen. Ook staan er locomotieven klaar om eventuele gestrande treinen zo snel mogelijk weg te slepen. In de middag bereiken de temperaturen een hoogtepunt. Vanaf het middaguur wordt daarom op enkele trajecten in de Randstad iets meer ruimte gemaakt in de treindienst. Zo rijden enkele Sprinters en Intercity’s twee keer per uur in plaats van vier keer per uur. Eventuele storingen als gevolg van de hitte kunnen zo sneller worden opgelost.

Het betreft de volgende trajecten:

Minder Sprinters:

Breukelen-Veenendaal Centrum

Rotterdam-Vlaardingen

Leiden-Gouda

Dordrecht-Breda

Rotterdam-Gouda Goverwelle

Minder Intercity’s:

Amsterdam-Enkhuizen

Rotterdam-Utrecht
Wat nou extreme hitte.....
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_129603456
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 07:40 schreef Ajaxfan het volgende:
Was dit al bekend:

[..]

Wat nou extreme hitte.....
Ja. Een aanfluiting. Zwaktebod dat geen enkel doel dient.

Voor Beter OV is behoorlijk pissed:"Heel is heel en kapot is kapot." En met die wisselsanering wordt het alleen nog maar erger.

http://www.voorbeterov.nl/130723.php

Groeten,

Driek.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 09:14:40 #85
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129603490
Victor india november golf echo romeo victor echo romeo foxtrot
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_129603643
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:14 schreef bork het volgende:
Victor india november golf echo romeo victor echo romeo foxtrot
:Y
pi_129603657
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 09:13 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ja. Een aanfluiting. Zwaktebod dat geen enkel doel dient.
Het wachten is nu op de "je had niet kunnen weten hoe erg het was geweest als we niet preventief hadden geruimd" reakties :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 10:13:40 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129604850
In de trein werd het net ook omgeroepen, gevolgd door gelach vanuit het rijtuig. ;)
pi_129605817
Zou NS het uitgespaarde SLT nu elders inzetten om daar V'tjes te vervangen?

Nah.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:02:20 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129606254
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:47 schreef KnightSolaire het volgende:
Zou NS het uitgespaarde SLT nu elders inzetten om daar V'tjes te vervangen?

Nah.
nope. Het enige mat dat met dit weer met bosjes langs de kant staat is DDZ
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129606269
Het zijn een beperkt aantal trajecten, en die zijn zorgvuldig uitgekozen op de technische staat van de betreffende lijn.


Mvbov bediend zich dus weer van de wilders methode, lekker hard kankeren, voorpagina scoren en halve waarheden vertellen, op hun website lijkt het alsof er in het hele land word uitgedunde, het zijn max 10 trajecten.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:05:52 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129606341
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:02 schreef icloud het volgende:
Het zijn een beperkt aantal trajecten, en die zijn zorgvuldig uitgekozen op de technische staat van de betreffende lijn.
het zijn altijd dezelfde trajecten waar preventief treinen sneuvelen. Dat heeft niets met de technische staat te maken, maar met het gemak, omdat het kan.

Het is triest dat men anno 2013 er niet in slaagt om zowel op warme als koude dagen de beloofde treindienst te onderhouden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129606424
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 07:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zit op dit moment voor het eerst in de translohr van parijs. Wat een concept zeg :X . Laat ik me subtiel uitdrukken: Dames met grote jopen moeten hun sportbeha niet vergeten. Ik voel me net een stuiterballetje 8)7. En hij rijd pas net een maand (leeg) rond. :o
Had ik dat filmpje uit Padua hier al gepost? Hoe de baan er uitziet over een paar jaar?
pi_129606532
Ik vind de Twitter-support van NS wel steeds slechter worden. Er werken nu veel meer mensen, maar hun kennis over de treinen, het spoor etc. is beduidend lager.

Nu lees ik één van de medewerkers claimen dat in "bijna alle treinen" stopcontacten zitten in de eerste klas. Wat een onzin. Alleen in de IC's en dan alsnog niet in het overgrote deel van het VIRM, dat een aanzienlijk deel van het intercitypark uitmaakt. Zucht.
  Redactie Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:14:23 #95
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129606631
Er wordt geklaagd over de nieuwe gespreksregels (o.a. NAVO-alfabet gebruiken): http://www.volkskrant.nl/(...)preksregels-NS.dhtml
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_129606670
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het zijn altijd dezelfde trajecten waar preventief treinen sneuvelen. Dat heeft niets met de technische staat te maken, maar met het gemak, omdat het kan.

Het is triest dat men anno 2013 er niet in slaagt om zowel op warme als koude dagen de beloofde treindienst te onderhouden.
Nee het heeft wel met de technische staat te maken, deze trajecten liggen er geheel of gedeeltelijk zeer slecht bij en zijn rijp voor spoorvernieuwing, daarom zijn het altijd de zelfde trajecten, want je schiet er eigenlijk niks mee op puur dienstregeling technisch gezien.
pi_129606748
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:00 schreef DriekOplopers het volgende:
ns.nl:

[..]

De snelbussen stoppen niet op tussengelegen stations. :+
Dat hoor je altijd. Er rijden ook snelbussen tussen Enschede en Drienerlo. Tsja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129606778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 07:40 schreef Ajaxfan het volgende:
Was dit al bekend:

[..]

Wat nou extreme hitte.....
Kansloze hoerigheid idd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129606784
Hij zou zich beter hier http://www.volkskrant.nl/(...)preksregels-NS.dhtml eens mee bezig kunnen houden, maar daar hoor je die gasten niet over, te moeilijk zeker.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:19:34 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129606810
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:15 schreef icloud het volgende:

[..]

Nee het heeft wel met de technische staat te maken, deze trajecten liggen er geheel of gedeeltelijk zeer slecht bij en zijn rijp voor spoorvernieuwing, daarom zijn het altijd de zelfde trajecten, want je schiet er eigenlijk niks mee op puur dienstregeling technisch gezien.
waarom vind er dan geen grootschalige spoorvernieuwing plaats dan?

Het moet namelijk niet zo zijn dat de reiziger de dupe wordt van uitgesteld onderhoud en als de baan echt zo slecht is, waarom wordt er dan niet preventief gesneden in de gewone dienstregeling? En als dat niet hoeft, dan hoeft het ook niet op een dag waarop het toevallig net iets warmer is dan normaal
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')