Maar alles wat ik daarvoor heb welquote:
leuke platenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:50 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
LOCON 9702 met vuiltrein 50072
Locon heeft enige tijd al de ex-NSR 683 -> ex-RRF 5 in dienst voor de vuiltreinen tussen Apeldoorn en de Apeldoornse VAM.
Locon heeft later nog de ex-NSR 676 -> ex-RRF 4 overgenomen, waarop die voor een grote revisie én aanbrengen van de huisstijl. Nadat de loc klaar was, en een proefstart bij Jacko Fijn Techniek in Wezep geslaagd was, is deze locomotief naar Apeldoorn gebracht. De ex-RRF 5, nog steeds in oude kleurstelling, is vervolgens naar Jacko Fijn Techniek gebracht voor eenzelfde metamorfose en revisie.
Oorspronkelijk was het plan deze 9702 naar Wijster te brengen voor het rangeerwerk aldaar, maar de Apeldoornse rangeerlok had erg dringend onderhoud nodig, een maand volbrengen zou erg lastig worden, zoals de machinist van vandaag ook weer beaamde.
De machinist was alleen niet zo onder de indruk van deze loc, hij reed maar op halve kracht ....
[ link | afbeelding ]
LOCON 9904 + Vuiltrein 50092
Nadat de machinist met de 9702 te Apeldoorn was gearriveerd, wordt het rangeerlokje weer op zijn vaste plaats neergezet, waarna de Elok tegen de trein gezet wordt. Vandaag gelukkig (inmiddels de enige?) schone 9904, die ons passeerde bij Diepenveen, opweg naar Wijster.
Oh, en niks tegen Deventer. Maar wat een stoplichten hebben zij daar
Als de machinist het zelf roept, mag ik het toch wel gaan geloven hè.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:11 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Of was bang voor een aanrijding op die gevaarlijke overweg bij het station, had geen doorgaande remleiding en reed daarom.zo zachtjes?
Wat nou extreme hitte.....quote:Extreme hitte vandaag: maatregelen
Vandaag worden zeer hoge temperaturen verwacht, met middagtemperaturen tussen de 32 en 36 graden. Bij extreme hitte zijn ProRail en NS extra alert op de effecten van warm weer op het spoor en de treinen. Ondanks alle inspanningen kan de warmte zorgen voor overlast. Zo treden net als bij auto’s en vrachtwagens gemiddeld wat meer defecten op en is het spoor kwetsbaar voor bijvoorbeeld uitzetting.
Om storingen zoveel mogelijk te voorkomen nemen NS en ProRail diverse maatregelen. Zo staan er extra storingsploegen paraat op diverse plaatsen in het land om storingen zo snel mogelijk te verhelpen. Ook staan er locomotieven klaar om eventuele gestrande treinen zo snel mogelijk weg te slepen. In de middag bereiken de temperaturen een hoogtepunt. Vanaf het middaguur wordt daarom op enkele trajecten in de Randstad iets meer ruimte gemaakt in de treindienst. Zo rijden enkele Sprinters en Intercity’s twee keer per uur in plaats van vier keer per uur. Eventuele storingen als gevolg van de hitte kunnen zo sneller worden opgelost.
Het betreft de volgende trajecten:
Minder Sprinters:
Breukelen-Veenendaal Centrum
Rotterdam-Vlaardingen
Leiden-Gouda
Dordrecht-Breda
Rotterdam-Gouda Goverwelle
Minder Intercity’s:
Amsterdam-Enkhuizen
Rotterdam-Utrecht
Ja. Een aanfluiting. Zwaktebod dat geen enkel doel dient.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:40 schreef Ajaxfan het volgende:
Was dit al bekend:
[..]
Wat nou extreme hitte.....
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:14 schreef bork het volgende:
Victor india november golf echo romeo victor echo romeo foxtrot
Het wachten is nu op de "je had niet kunnen weten hoe erg het was geweest als we niet preventief hadden geruimd" reaktiesquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:13 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja. Een aanfluiting. Zwaktebod dat geen enkel doel dient.
nope. Het enige mat dat met dit weer met bosjes langs de kant staat is DDZquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:47 schreef KnightSolaire het volgende:
Zou NS het uitgespaarde SLT nu elders inzetten om daar V'tjes te vervangen?
Nah.
het zijn altijd dezelfde trajecten waar preventief treinen sneuvelen. Dat heeft niets met de technische staat te maken, maar met het gemak, omdat het kan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:02 schreef icloud het volgende:
Het zijn een beperkt aantal trajecten, en die zijn zorgvuldig uitgekozen op de technische staat van de betreffende lijn.
Had ik dat filmpje uit Padua hier al gepost? Hoe de baan er uitziet over een paar jaar?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zit op dit moment voor het eerst in de translohr van parijs. Wat een concept zeg. Laat ik me subtiel uitdrukken: Dames met grote jopen moeten hun sportbeha niet vergeten. Ik voel me net een stuiterballetje
. En hij rijd pas net een maand (leeg) rond.
Nee het heeft wel met de technische staat te maken, deze trajecten liggen er geheel of gedeeltelijk zeer slecht bij en zijn rijp voor spoorvernieuwing, daarom zijn het altijd de zelfde trajecten, want je schiet er eigenlijk niks mee op puur dienstregeling technisch gezien.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zijn altijd dezelfde trajecten waar preventief treinen sneuvelen. Dat heeft niets met de technische staat te maken, maar met het gemak, omdat het kan.
Het is triest dat men anno 2013 er niet in slaagt om zowel op warme als koude dagen de beloofde treindienst te onderhouden.
Dat hoor je altijd. Er rijden ook snelbussen tussen Enschede en Drienerlo. Tsja.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:00 schreef DriekOplopers het volgende:
ns.nl:
[..]
De snelbussen stoppen niet op tussengelegen stations.
Kansloze hoerigheid idd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:40 schreef Ajaxfan het volgende:
Was dit al bekend:
[..]
Wat nou extreme hitte.....
waarom vind er dan geen grootschalige spoorvernieuwing plaats dan?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:15 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee het heeft wel met de technische staat te maken, deze trajecten liggen er geheel of gedeeltelijk zeer slecht bij en zijn rijp voor spoorvernieuwing, daarom zijn het altijd de zelfde trajecten, want je schiet er eigenlijk niks mee op puur dienstregeling technisch gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |