abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129576706
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ze zullen wel aan de kant moeten om de IC te laten passeren, en blijkbaar is het binnenspoor bij Houten daarvoor de beste plek. Daar kun je met 80km/h door de wissels, bij Geldermalsen maar met 40km/h
Ah, op zich logisch :)

Zie je trouwens ook best vaak dat vertraagde IC's in Houten de Sprinters inhalen (wat normaal al in Geldermalsen gebeurt, maar waar de Sprinters nu niet meer hoeven te wachten op zo'n vertraagde IC). Erg handig zo'n extra inhaalmogelijkheid. Ook omgeleide ICE's enzo knallen in Houten/Houten Castellum geregeld de Sprinters voorbij.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:30:40 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129577471
quote:
5s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik niet hoor :?
Ik heb een nieuwe OV-chipkaart gekregen, om mijn reisgeschiedenis in te zien op "Mijn NS" mocht ik vanochtend na het aanvragen van die klotecode eerst nog eens langs een kaartautomaat. :')
pi_129577496
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb een nieuwe OV-chipkaart gekregen, om mijn reisgeschiedenis in te zien op "Mijn NS" mocht ik vanochtend na het aanvragen van die klotecode eerst nog eens langs een kaartautomaat. :')
Dan kunnen we dus vaststellen dat de dienstverlening in de laatste maanden NOG kutter geworden is op dat gebied.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:41:19 #54
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129577765
Darkwing,

THanks voor je advies! Gelukt. De treinen hebben hier airco, maar die heeft niet genoeg capaciteit waardoor het alsnog een dikke oven is. Bah!

Verder viel me op dat ze hier meerdere soorten treinen hebben waaronder frecciarossa maar ook italo wat beiden hsl treinen zijn. Wat is het verhaal daarachter?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 augustus 2013 @ 13:41:38 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129577776
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:41 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik wil dat, snel en handig, pinnen duurt betrekkelijk lang (OV-chip is 1 seconde, pinnen minstens 10 seconden).
bij de NS-automaten kost pinnen tegenwoordig bijna twee uren :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129578059
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef de__vakantieman het volgende:
Verder viel me op dat ze hier meerdere soorten treinen hebben waaronder frecciarossa maar ook italo wat beiden hsl treinen zijn. Wat is het verhaal daarachter?
Simpel, bij hun zijn ze allebei intact gebleven. Wij hadden ook 2, wat? 3 verschillende HST's kunnen hebben, maar eentje lepra'de uitelkaar. Heb je weleens he :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129578097
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

bij de NS-automaten kost pinnen tegenwoordig bijna twee uren :')
Mooi tijd om je kaartservicecode ondertussen op te halen, te activeren, glad te poetsen, te kwadrateren of weet de Here God veel wat er verder allemaal nog mee moet gebeuren :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 1 augustus 2013 @ 13:58:17 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129578262
Belgische treinmachinist vergeet te tanken

quote:
De conducteur zou ook nog hebben gezegd dat de bestuurder onmogelijk kon zien dat er te weinig brandstof in de tank zat.
Ik neem toch aan dat er wel een lampje gaat branden en een piepje hoorbaar is...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 augustus 2013 @ 13:59:58 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129578315
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef dennistd het volgende:
Belgische treinmachinist vergeet te tanken

[..]

Ik neem toch aan dat er wel een lampje gaat branden en een piepje hoorbaar is...
neuh, ze hebben wel een lampje om aan te geven wanneer het weer tijd voor pauze is :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129578370
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef de__vakantieman het volgende:
Darkwing,

THanks voor je advies! Gelukt. De treinen hebben hier airco, maar die heeft niet genoeg capaciteit waardoor het alsnog een dikke oven is. Bah!

Verder viel me op dat ze hier meerdere soorten treinen hebben waaronder frecciarossa maar ook italo wat beiden hsl treinen zijn. Wat is het verhaal daarachter?
De Frecciarossa, Frecciabianca en Frecciaargento zijn alledrie HSL-treinen van de staatsspoorwegen FS/Trenitalia. Rossa rijdt op de echte HSL-lijnen, de Argento ook maar ook lange stukken op normaal spoor en is soms voorzien van kantelbakinstallaties om sneller door de bochten te kunnen. De Frecciabianca is gewoon een opgevoerde Intercity.

De .Italo is ook een pure HSL-trein als de Frecciarossa, maar is een particulier initiatief en concurreert dus met de Frecciarossa. En dat lukt ze vooralsnog goed.
pi_129578794
quote:
DAAR gaan de lampjes en de piepjes ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129578817
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh, ze hebben wel een lampje om aan te geven wanneer het weer tijd voor pauze is :+
En een auto power cutoff als het weer tijd voor een staking is :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 augustus 2013 @ 14:26:56 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129579128
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En een auto power cutoff als het weer tijd voor een staking is :Y
Precies. Hiermee zijn ze hun tijd ver vooruit :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129579578
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Precies. Hiermee zijn ze hun tijd ver vooruit :Y
Die hebben echt wel oog voor dingen die belangrijk zijn :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 augustus 2013 @ 15:17:33 #65
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129580752
quote:
"Ik wist niet eens dat treinen nog op brandstof reden’', aldus een verbaasde reiziger
_O-
pi_129584701
Ze hebben wel vertrouwen in hun eigen product daar bij AnsaldoBreda....

quote:
Bouwer Fyra in hoger beroep
De bouwer van de geplaagde Fyratreinen, het Italiaanse AnsaldoBreda, gaat in beroep tegen het besluit van de rechtbank om geen nieuw onderzoek te doen naar de deugdelijkheid van de treinen.

Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt.

AnsaldoBreda wil dat de rapporten, waarop Nederland en België zich baseerden om te stoppen met de Fyra, openbaar worden gemaakt.

Ook heeft het bedrijf bij de rechtbank een verzoek ingediend voor nieuw onderzoek door onafhankelijke experts.
Bron
  donderdag 1 augustus 2013 @ 18:23:03 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129585921
In plaats van in hoger beroep te gaan kunnen ze zich beter eens met die treinen bezig gaan houden. Het contract met NSFSC staat tenslotte nog steeds...
pi_129589706
zeker als ze zelf denken dat er nog zicht is op afname :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 augustus 2013 @ 21:50:08 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129592374

LOCON 9702 met vuiltrein 50072
Locon heeft enige tijd al de ex-NSR 683 -> ex-RRF 5 in dienst voor de vuiltreinen tussen Apeldoorn en de Apeldoornse VAM.
Locon heeft later nog de ex-NSR 676 -> ex-RRF 4 overgenomen, waarop die voor een grote revisie én aanbrengen van de huisstijl. Nadat de loc klaar was, en een proefstart bij Jacko Fijn Techniek in Wezep geslaagd was, is deze locomotief naar Apeldoorn gebracht. De ex-RRF 5, nog steeds in oude kleurstelling, is vervolgens naar Jacko Fijn Techniek gebracht voor eenzelfde metamorfose en revisie.
Oorspronkelijk was het plan deze 9702 naar Wijster te brengen voor het rangeerwerk aldaar, maar de Apeldoornse rangeerlok had erg dringend onderhoud nodig, een maand volbrengen zou erg lastig worden, zoals de machinist van vandaag ook weer beaamde.
De machinist was alleen niet zo onder de indruk van deze loc, hij reed maar op halve kracht ....


LOCON 9904 + Vuiltrein 50092
Nadat de machinist met de 9702 te Apeldoorn was gearriveerd, wordt het rangeerlokje weer op zijn vaste plaats neergezet, waarna de Elok tegen de trein gezet wordt. Vandaag gelukkig (inmiddels de enige?) schone 9904, die ons passeerde bij Diepenveen, opweg naar Wijster.

Oh, en niks tegen Deventer. Maar wat een stoplichten hebben zij daar :{
  donderdag 1 augustus 2013 @ 21:51:08 #70
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129592408
Morgenavond de treinreis des doods :o

Zal een update geven op het moment dat ik in Budapest in de Railjet stap :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_129592740
ns.nl:
quote:
Tussen Weesp en Naarden-Bussum rijden geen Sprinters door een seinstoring.
Er rijden snelbussen tussen Weesp en Naarden-Bussum.
De snelbussen stoppen niet op tussengelegen stations. :+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 augustus 2013 @ 22:01:26 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129592776
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:00 schreef DriekOplopers het volgende:
ns.nl:

[..]

De snelbussen stoppen niet op tussengelegen stations. :+
ik vind het knap
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 augustus 2013 @ 22:04:58 #73
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_129592906
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef dennistd het volgende:
Belgische treinmachinist vergeet te tanken

[..]

Ik neem toch aan dat er wel een lampje gaat branden en een piepje hoorbaar is...
"Uiteindelijk kwamen sommige reizigers met drie uur vertraging aan".

Waar de rest zich nu bevindt is onbekend.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_129593091
quote:
6s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 21:50 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
LOCON 9702 met vuiltrein 50072
Locon heeft enige tijd al de ex-NSR 683 -> ex-RRF 5 in dienst voor de vuiltreinen tussen Apeldoorn en de Apeldoornse VAM.
Locon heeft later nog de ex-NSR 676 -> ex-RRF 4 overgenomen, waarop die voor een grote revisie én aanbrengen van de huisstijl. Nadat de loc klaar was, en een proefstart bij Jacko Fijn Techniek in Wezep geslaagd was, is deze locomotief naar Apeldoorn gebracht. De ex-RRF 5, nog steeds in oude kleurstelling, is vervolgens naar Jacko Fijn Techniek gebracht voor eenzelfde metamorfose en revisie.
Oorspronkelijk was het plan deze 9702 naar Wijster te brengen voor het rangeerwerk aldaar, maar de Apeldoornse rangeerlok had erg dringend onderhoud nodig, een maand volbrengen zou erg lastig worden, zoals de machinist van vandaag ook weer beaamde.
De machinist was alleen niet zo onder de indruk van deze loc, hij reed maar op halve kracht ....

[ link | afbeelding ]
LOCON 9904 + Vuiltrein 50092
Nadat de machinist met de 9702 te Apeldoorn was gearriveerd, wordt het rangeerlokje weer op zijn vaste plaats neergezet, waarna de Elok tegen de trein gezet wordt. Vandaag gelukkig (inmiddels de enige?) schone 9904, die ons passeerde bij Diepenveen, opweg naar Wijster.

Oh, en niks tegen Deventer. Maar wat een stoplichten hebben zij daar :{
Of was bang voor een aanrijding op die gevaarlijke overweg bij het station, had geen doorgaande remleiding en reed daarom.zo zachtjes?
pi_129595034
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 21:51 schreef Dven het volgende:
Morgenavond de treinreis des doods :o

Zal een update geven op het moment dat ik in Budapest in de Railjet stap :P
Railjet is niks mis mee hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')