Ah, op zich logischquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze zullen wel aan de kant moeten om de IC te laten passeren, en blijkbaar is het binnenspoor bij Houten daarvoor de beste plek. Daar kun je met 80km/h door de wissels, bij Geldermalsen maar met 40km/h
Ik heb een nieuwe OV-chipkaart gekregen, om mijn reisgeschiedenis in te zien op "Mijn NS" mocht ik vanochtend na het aanvragen van die klotecode eerst nog eens langs een kaartautomaat.quote:
Dan kunnen we dus vaststellen dat de dienstverlening in de laatste maanden NOG kutter geworden is op dat gebied.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe OV-chipkaart gekregen, om mijn reisgeschiedenis in te zien op "Mijn NS" mocht ik vanochtend na het aanvragen van die klotecode eerst nog eens langs een kaartautomaat.
bij de NS-automaten kost pinnen tegenwoordig bijna twee urenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:41 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik wil dat, snel en handig, pinnen duurt betrekkelijk lang (OV-chip is 1 seconde, pinnen minstens 10 seconden).
Simpel, bij hun zijn ze allebei intact gebleven. Wij hadden ook 2, wat? 3 verschillende HST's kunnen hebben, maar eentje lepra'de uitelkaar. Heb je weleens hequote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef de__vakantieman het volgende:
Verder viel me op dat ze hier meerdere soorten treinen hebben waaronder frecciarossa maar ook italo wat beiden hsl treinen zijn. Wat is het verhaal daarachter?
Mooi tijd om je kaartservicecode ondertussen op te halen, te activeren, glad te poetsen, te kwadrateren of weet de Here God veel wat er verder allemaal nog mee moet gebeurenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij de NS-automaten kost pinnen tegenwoordig bijna twee uren
Ik neem toch aan dat er wel een lampje gaat branden en een piepje hoorbaar is...quote:De conducteur zou ook nog hebben gezegd dat de bestuurder onmogelijk kon zien dat er te weinig brandstof in de tank zat.
neuh, ze hebben wel een lampje om aan te geven wanneer het weer tijd voor pauze isquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef dennistd het volgende:
Belgische treinmachinist vergeet te tanken
[..]
Ik neem toch aan dat er wel een lampje gaat branden en een piepje hoorbaar is...
De Frecciarossa, Frecciabianca en Frecciaargento zijn alledrie HSL-treinen van de staatsspoorwegen FS/Trenitalia. Rossa rijdt op de echte HSL-lijnen, de Argento ook maar ook lange stukken op normaal spoor en is soms voorzien van kantelbakinstallaties om sneller door de bochten te kunnen. De Frecciabianca is gewoon een opgevoerde Intercity.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef de__vakantieman het volgende:
Darkwing,
THanks voor je advies! Gelukt. De treinen hebben hier airco, maar die heeft niet genoeg capaciteit waardoor het alsnog een dikke oven is. Bah!
Verder viel me op dat ze hier meerdere soorten treinen hebben waaronder frecciarossa maar ook italo wat beiden hsl treinen zijn. Wat is het verhaal daarachter?
DAAR gaan de lampjes en de piepjesquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef dennistd het volgende:
Belgische treinmachinist vergeet te tanken
[..]
Ik neem toch aan
En een auto power cutoff als het weer tijd voor een staking isquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, ze hebben wel een lampje om aan te geven wanneer het weer tijd voor pauze is
Precies. Hiermee zijn ze hun tijd ver vooruitquote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En een auto power cutoff als het weer tijd voor een staking is
Die hebben echt wel oog voor dingen die belangrijk zijnquote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Hiermee zijn ze hun tijd ver vooruit
Bronquote:Bouwer Fyra in hoger beroep
De bouwer van de geplaagde Fyratreinen, het Italiaanse AnsaldoBreda, gaat in beroep tegen het besluit van de rechtbank om geen nieuw onderzoek te doen naar de deugdelijkheid van de treinen.
Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt.
AnsaldoBreda wil dat de rapporten, waarop Nederland en België zich baseerden om te stoppen met de Fyra, openbaar worden gemaakt.
Ook heeft het bedrijf bij de rechtbank een verzoek ingediend voor nieuw onderzoek door onafhankelijke experts.
De snelbussen stoppen niet op tussengelegen stations.quote:Tussen Weesp en Naarden-Bussum rijden geen Sprinters door een seinstoring.
Er rijden snelbussen tussen Weesp en Naarden-Bussum.
ik vind het knapquote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:00 schreef DriekOplopers het volgende:
ns.nl:
[..]
De snelbussen stoppen niet op tussengelegen stations.
"Uiteindelijk kwamen sommige reizigers met drie uur vertraging aan".quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef dennistd het volgende:
Belgische treinmachinist vergeet te tanken
[..]
Ik neem toch aan dat er wel een lampje gaat branden en een piepje hoorbaar is...
Of was bang voor een aanrijding op die gevaarlijke overweg bij het station, had geen doorgaande remleiding en reed daarom.zo zachtjes?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:50 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
LOCON 9702 met vuiltrein 50072
Locon heeft enige tijd al de ex-NSR 683 -> ex-RRF 5 in dienst voor de vuiltreinen tussen Apeldoorn en de Apeldoornse VAM.
Locon heeft later nog de ex-NSR 676 -> ex-RRF 4 overgenomen, waarop die voor een grote revisie én aanbrengen van de huisstijl. Nadat de loc klaar was, en een proefstart bij Jacko Fijn Techniek in Wezep geslaagd was, is deze locomotief naar Apeldoorn gebracht. De ex-RRF 5, nog steeds in oude kleurstelling, is vervolgens naar Jacko Fijn Techniek gebracht voor eenzelfde metamorfose en revisie.
Oorspronkelijk was het plan deze 9702 naar Wijster te brengen voor het rangeerwerk aldaar, maar de Apeldoornse rangeerlok had erg dringend onderhoud nodig, een maand volbrengen zou erg lastig worden, zoals de machinist van vandaag ook weer beaamde.
De machinist was alleen niet zo onder de indruk van deze loc, hij reed maar op halve kracht ....
[ link | afbeelding ]
LOCON 9904 + Vuiltrein 50092
Nadat de machinist met de 9702 te Apeldoorn was gearriveerd, wordt het rangeerlokje weer op zijn vaste plaats neergezet, waarna de Elok tegen de trein gezet wordt. Vandaag gelukkig (inmiddels de enige?) schone 9904, die ons passeerde bij Diepenveen, opweg naar Wijster.
Oh, en niks tegen Deventer. Maar wat een stoplichten hebben zij daar
Railjet is niks mis mee hoorquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:51 schreef Dven het volgende:
Morgenavond de treinreis des doods![]()
Zal een update geven op het moment dat ik in Budapest in de Railjet stap
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |