Ik heb heel de nacht doorgezocht, maar ik heb het antwoordquote:Op woensdag 31 juli 2013 23:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Had Alstom die toko niet pasgeleden overgenomen?
Opzich is dat best logisch, anders zou je zomaar van elke ov-chipkaart de reisgegevens kunnen inzien, dat lijkt me niet handig.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
Serieus, welke idioot heeft dat geneuzel met die kaartservicecode die je moet ophalen bij een kaartautomaat bedacht?
Wát een gemak voor de reiziger toch weer, die ov chipkaartquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Opzich is dat best logisch, anders zou je zomaar van elke ov-chipkaart de reisgegevens kunnen inzien, dat lijkt me niet handig.
De terminologie kan echter wel wat meer 'user-oriented'. Kaartservicecode, wat? Zelfde geldt eigenlijk voor 'reizen op saldo'. Noem het gewoon 'Reizen met de OV-chipkaart' ofzo. En ook die reclame met: 'wel even activeren!'. Leg dan even uit wáárom het noodzakelijk is de chipkaart eenmalig te activeren voordat je in de trein kan reizen: namelijk omdat je aan dient te geven of je 2e of 1e klas wilt reizen...quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Opzich is dat best logisch, anders zou je zomaar van elke ov-chipkaart de reisgegevens kunnen inzien, dat lijkt me niet handig.
Op OV-chipkaart.nl is het voldoende om geboortedatum en postcode/huisnummer in te vullen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Opzich is dat best logisch, anders zou je zomaar van elke ov-chipkaart de reisgegevens kunnen inzien, dat lijkt me niet handig.
Ja, die gegevens heeft OV-Chipkaart wel, en NS niet, makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijkerquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:53 schreef James1988 het volgende:
Op OV-chipkaart.nl is het voldoende om geboortedatum en postcode/huisnummer in te vullen.
Er zijn sowieso maar weinig automaten toch? Tijdens mijn reisje in België vorig jaar had ik er maar een paar gezien. En één ervan was defect.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:58 schreef J.B. het volgende:
Heeft iemand al eens de automaten van de NMBS gebruikt? Daar staat echt de meest gedateerde antieke software op die ik de laatste 10 jaar heb gezien, het is echt lachwekkend
Houten Castellum?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:00 schreef dennistd het volgende:
Morgen rijden er weer drie Sziget-treinen:
IC 13491
Utrecht v 8.47u
Houten Castellum a 8.56u
Houten Castellum v 9.02u
Kaldenkirchen a 10.51u
IC ????
Venlo v +/- 11.30u
IC 13493
Utrecht v 13.51u
Houten Castellum a 13.56u
Houten Castellum v 14.02u
Kaldenkirchen a 15.59u
Nauwelijks ja, en al googlend kom ik erachter dat die krengen al stammen uit 1999quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:09 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er zijn sowieso maar weinig automaten toch? Tijdens mijn reisje in België vorig jaar had ik er maar een paar gezien. En één ervan was defect.
Ja daar scheet ik ook een dikke drol op. Maar als je gewoon je bekende emailaddres opgeeft krijg je een "al geactiveerde kaartservicecode". Gelukkig hoef je maar 1 keer door die ellende heen, maar dat het ellende is, en niets met veiligheid of privacy maar alles met moeilijk doen en klantonvriendelijkheid te maken heeft, staat als een paal boven waterquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
Serieus, welke idioot heeft dat geneuzel met die kaartservicecode die je moet ophalen bij een kaartautomaat bedacht?
Nee, niemand. Je kunt namelijk alleen betalen met een Proton of een Bancontact. Niemand heeft dat. Echt niemand.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:58 schreef J.B. het volgende:
Heeft iemand al eens de automaten van de NMBS gebruikt? Daar staat echt de meest gedateerde antieke software op die ik de laatste 10 jaar heb gezien, het is echt lachwekkend
Ik niet hoorquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:24 schreef James1988 het volgende:
"Vroeger" (2010) kreeg je die kaartservicecode per e-mail, moest je die invullen, en was je klaar. In 2011 werd de eis dat je Reizen op Saldo op je kaart moest hebben staan, maar nog steeds was je klaar zodra die klotecode in je mailbox lag.
En nu moet je eerst langs een kaartautomaat om die klotecode te 'activeren'.
Wie wil dat?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:24 schreef KnightSolaire het volgende:
Over betalen gesproken... Vanaf eind dit jaar moeten we toch met onze chipkaart kunnen betalen op de stations? Iemand daar nog iets over gehoord?
Ik kwam er ook "per ongeluk" achter, ik was m'n go-pass vergeten op m'n kamer en dankzij de ontieglijk lange rij aan de loketten kwam ik op het idee de kosten van een kaartje te checken aan een automaat. Ik wilde namelijk even de keuze kaartje kopen of teruggaan voor go-pass afwegen. Ik heb er een prijs uitgekregen, maar vraag niet hoe. Het was echt een WTF ervaring.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, niemand. Je kunt namelijk alleen betalen met een Proton of een Bancontact. Niemand heeft dat. Echt niemand.
SPOILER: fotoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil dat, snel en handig, pinnen duurt betrekkelijk lang (OV-chip is 1 seconde, pinnen minstens 10 seconden).quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie wil dat?Hoe overzichtelijk wordt je transactieoverzicht DAN? Weg met die flauwekul
Ze zullen wel aan de kant moeten om de IC te laten passeren, en blijkbaar is het binnenspoor bij Houten daarvoor de beste plek. Daar kun je met 80km/h door de wissels, bij Geldermalsen maar met 40km/hquote:
Ze zijn nu wel druk bezig nieuwe automaten neer te zetten. Van dezelfde leverancier als de DB-automaten dus hopelijk werken die wel fatsoenlijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:09 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er zijn sowieso maar weinig automaten toch? Tijdens mijn reisje in België vorig jaar had ik er maar een paar gezien. En één ervan was defect.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |