abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 juli 2013 @ 22:45:17 #276
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129561777
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De regels worden door NS en ProFail bepaald. ILT controleert. Dat is geen geheim.

De goedkeuring van de V250 door Lloyds heeft hier niets mee te maken.
Punt is, dat ProRail in een brief aan MVBOV beweert, geen treinen (dus ook geen nieuw type) een rijverbod te mogen opleggen c.q. toelating te weigeren zonder dat ILT het daarmee eens is. Terwijl ILT qua certificering dus niet verder komt dan een als papierwinkel vermomde wassen neus. :(

Wat ons betreft staat de keuringslicentie van Lloyds wel ter discussie.
  woensdag 31 juli 2013 @ 22:46:11 #277
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129561815
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De regels worden door NS en ProFail bepaald. ILT controleert. Dat is geen geheim.

De goedkeuring van de V250 door Lloyds heeft hier niets mee te maken.
ILT keurt op regels die uiteraard ook veiligheidgerelateerd zijn. De veiligheid bij inzet moet echter ook komen vanuit een goed onderhouds- en controleproces waar de vervoerder voor verantwoordelijk is. De regels waar de ILT op controleert zijn vastgesteld op basis van Europese en Nederlandse veiligheidseisen. Dat is echt geen kattenpis. Onveiligheid door bovenmatige slijtage zit daar echter niet in en is inderdaad de verantwoordelijkheid van een vervoerder. Dat is overigens ook een issue van de ICE 3. Die bovengemiddeld vaak in de werkplaats staat voor het vervangen van bepaalde onderdelen. De soep wordt dus niet zo heet gegeten als die opgediend wordt.
pi_129561834
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:45 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Punt is, dat ProRail in een brief aan MVBOV beweert, geen treinen (dus ook geen nieuw type) een rijverbod te mogen opleggen c.q. toelating te weigeren zonder dat ILT het daarmee eens is. Terwijl ILT qua certificering dus niet verder komt dan een als papierwinkel vermomde wassen neus. :(

Wat ons betreft staat de keuringslicentie van Lloyds wel ter discussie.
Ja en nee. Ik kan me daar wel in vinden maar ik vind het te vroeg om daar nu al een oordeel over te vellen omdat dit soort dingen precair zijn en als je het fout hebt je een onschuldig bedrijf te gronde richt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 31 juli 2013 @ 22:49:59 #279
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129562000
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja en nee. Ik kan me daar wel in vinden maar ik vind het te vroeg om daar nu al een oordeel over te vellen omdat dit soort dingen precair zijn en als je het fout hebt je een onschuldig bedrijf te gronde richt.
Vandaar dat we een aantal opties noemen. Lloyds en NS hebben nog niet bevredigend gereageerd op eerdere vragen over de waterscheiding tussen advies en keuring binnen Lloyds. Dat pleit niet echt in hun voordeel natuurlijk.
pi_129562070
Ik haat het om het te zeggen maar ik kan me voorstellen dat "in het belang van het onderzoek" blahblahblah dat je daar echt geen mededelingen over kan doen. Dat het niet voor ze pleit snap ik ook, ben ik het ook mee eens en ik kan niet zeggen dat ik ze het voordeel van de twijfel gun maar puur vanwege de rechtszaak snap ik het wel.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_129562200
"De rechtszaak", ik bedoel de lopende juridische procedures. Subtiel doch belangrijk verschil.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_129562561
Die topics hier blijven ondanks de vakantietijd nog steeds vollopen trouwens.
pi_129562578
Gaan jullie hier nog weg, of niet, of al weer terug van weggeweest?
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:06:20 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129562698
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:03 schreef Bitlord het volgende:
Gaan jullie hier nog weg, of niet, of al weer terug van weggeweest?
Ik heb eind april een paar dagen in Engeland doorgebracht, en halverwege mei een aantal dagen in Parijs. Geen zomervakantie voor mij, maar misschien ga ik eind oktober/begin november nog wat doen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:06:23 #285
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129562701
Terug.
pi_129562744
Waar is Mr_Klaasje geweest?
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:10:49 #287
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129562926
Over een kleine 2 weken, 2 weken vakantie waarvan 1 week weg :)

Het betreft vooral bezoeken van Attractieparken, er staat 1 Trein/Tram op het programma: De Saarbahn in Saarbruecken. Verder eigenlijk niks qua spoorse zaken, ja mn ritje translohr as vrijdag, daar heb ik zin in :Y *O*
pi_129562928
Trouwens, als ik eventueel straks een nieuw topic open, kan ik dan gemakkelijk de tekst uit de OP kopieren?
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:11:47 #289
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129562980
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:10 schreef Bitlord het volgende:
Trouwens, als ik eventueel straks een nieuw topic open, kan ik dan gemakkelijk de tekst uit de OP kopieren?
Knopje "open nieuw topic" doet alles vanzelf.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129562987
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over een kleine 2 weken, 2 weken vakantie waarvan 1 week weg :)

Het betreft vooral bezoeken van Attractieparken, er staat 1 Trein/Tram op het programma: De Saarbahn in Saarbruecken. Verder eigenlijk niks qua spoorse zaken, ja mn ritje translohr as vrijdag, daar heb ik zin in :Y *O*
Ik had toevallig in Padua nog een Translohr gezien. Die rijdt daar al wat langer en schudde al flink door inzakkende betonplaten/asfalt.
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:14:01 #291
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129563071
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:11 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik had toevallig in Padua nog een Translohr gezien. Die rijdt daar al wat langer en schudde al flink door inzakkende betonplaten/asfalt.
Dat is ook eigenlijk de reden dat ik m snel wil doen, hij rijd al een maand "leeg" en sinds maandag neemt ie mensen mee. Ik ben benieuwd hoe die het hier gaat uithouden. 6 jaar bouwtijd voor 5,5 kilomter, veel vertragingen.

Wat is eigenlijk het voordeel van een Translohr met de wijsheid die we _nu_ hebben.... :?
pi_129563133
Een oppepper voor de Michelin-bandenfabriek in Clermont-Ferrant (daar reden die dingen als eerst)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 juli 2013 @ 23:15:55 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129563145
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is eigenlijk het voordeel van een Translohr met de wijsheid die we _nu_ hebben.... :?
Geen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:16:16 #294
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129563155
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:15 schreef Bitlord het volgende:
Een oppepper voor de Michelin-bandenfabriek in Clermont-Ferrant (daar reden die dingen als eerst)
Geen
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:17:54 #295
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129563219
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:07 schreef Bitlord het volgende:
Waar is Mr_Klaasje geweest?
Oëkraine. Vrijwilligerswerk.
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:18:01 #296
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129563224
Ik blijf het zeggen, wie op het verkeerde moment met zn rollerskates of fiets eroverheen gaat kan naar de tandarts... En dat gaat gebeuren hier, en daar gaan krantenartikelen over komen ..kratjewedden? :X


  woensdag 31 juli 2013 @ 23:19:42 #297
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129563309
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat is ook eigenlijk de reden dat ik m snel wil doen, hij rijd al een maand "leeg" en sinds maandag neemt ie mensen mee. Ik ben benieuwd hoe die het hier gaat uithouden. 6 jaar bouwtijd voor 5,5 kilomter, veel vertragingen.

Wat is eigenlijk het voordeel van een Translohr met de wijsheid die we _nu_ hebben.... :?
T.o.v. een tram: goedkopere infrastructuur echter wel duurder dan infra voor bussen omdat je constant over hetzelfde spoor rijdt wat slecht is voor gelijkmatige slijtage van de verharding.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 juli 2013 @ 23:25:33 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129563527
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

T.o.v. een tram: goedkopere infrastructuur echter wel duurder dan infra voor bussen omdat je constant over hetzelfde spoor rijdt wat slecht is voor gelijkmatige slijtage van de verharding.
plus je hebt een iets hogere kans op ontsporing en je bent zo ongeveer verplicht je materieel bij de fabrikant Lohr af te nemen, wat ervoor kan zorgen dat de kosten per voertuig hoger worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129563532
Ik vind het niet prettig rijden die Translohr. Doet me ook denken aan een goedkoop aftreksel van een tram.
pi_129563541
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')